Sari la conținut

Accident Popesti Leordeni - GSX-R cu Matiz


Metal Heart
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 408
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

10m e mai rezonabil, 1.4g acceleratia negativa nu 2.3

 

Un 9m cu un supersport usor si cauciucuri f aderente e realizabil teoretic, ar insemna 1,5g pe franare.

 

6m e absolut imposibil, protagonistul se imbata cu apa rece daca chiar e convins ca a facut vreodata performanta asta.

Pai stati asa bosulenilor ca pe aici se vehiculau grafice cu 24m(thinking distance e separat) de la 64kmh. Eu am franat cu autobuzu in ~10m sa zicem. Deci un pic mai scurt de jumatatea distantei. Iar mie mi se pare ca autobuzul se opreste de 2x mai greu ca vitezana, ca doar are vreo 70kg in plus. N-am masurat la ruleta dar intelegi tu. Si e totusi autobuz. Deci parca ne apropiem mai mult de ipoteza mea decat de ipotezele voastre.

 

Ba mai mult, la 96 kmh zice graficul ca franezi in 55m(73m cu tot cu gandit). Considerand ca 100 pe bord e 96 real (eu cand merg cu waze-ul imi arata cam ~96 cand am 100 pe bord) zi-mi tu mie, daca aici sunt 55m (ca eu am franat la 100 pe bord). Gopro era pe superview. Am parcurs 3 linii din alea albe intermitente ca distanta. 1 linie are o motoreta si un pic, spatiul dintre ele nu-l cunosc, dar iti faci o idee. Hai sa zici 27m (noi am masurat 22-23 de pasi) si tot e la jumatatea distantei fata de 55.

 

https://www.youtube.com/watch?v=9gvRn88W1zo

Si cu asta inchid ca prea o lalaim in virgule.

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu sunt interesat sa demonstrez nici unuia din teoreticienii care respira aerul pe forum ca se poate, dar cursantii mei au obtinut ~7m la 50km/h dupa doar cateva incercari. eu franez in 6m, conform masuratorii cu pasul, de la 60 km/h. exista o marja de eroare data de faptul ca 1) nu am masurat niciodata cu ruleta si 2) nu ai ceritudinea ca incepi sa franezi perfect din punctul dorit pentru masurare. una peste alta, eroarea nu poate fi mai mare de 1, maxim 2 metri. cine vrea sa invete sa franeze, stie unde ma gaseste. penteu ceilalti, exista filmulete pe youtube.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai stati asa bosulenilor ca pe aici se vehiculau grafice cu 24m(thinking distance e separat) de la 64kmh. Eu am franat cu autobuzu in ~10m sa zicem. Deci un pic mai scurt de jumatatea distantei. Iar mie mi se pare ca autobuzul se opreste de 2x mai greu ca vitezana, ca doar are vreo 70kg in plus. N-am masurat la ruleta dar intelegi tu. Si e totusi autobuz. Deci parca ne apropiem mai mult de ipoteza mea decat de ipotezele voastre.

 

 

Sa nu o dam nici in extrema opusa. 24m partea efectiva de franare de la 60 cred ca reusesti si doar cu frana spate pe orice motoreta decenta :)

 

Colegul Zahei cu 6 m totusi se poate duce la Marquez sa-i zica Marcele boss, hold my beer sa-ti arat ce n-ai vazut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prea multa teorie. Propunerea lui taomao mi se pare foarte buna. Fara comentarii, fara aberat. Tras dungi pe asfalt din 50 in 50 cm, creta. Pus un reper de start frana. Camera montata sa filmeze bordul, plus colegii cura casca. Si testa distanta de franare, de catre cei care stiu cu ce sr mananca. Eu ma ofer gura casca, fara sa frec la cap, trag dungi, ce vreti voi. Pentru frumusetea experimentului. Si la final, cine stie ce stie, arata si pentru restul cum sta treaba, si la revedere. Filmat, pus pe iutuv, forum, unfe se doreste. Si se inchide vesnic topicul. Matematica lui Silver, o gandeam si eu. De aia am si spus, 3 secunde.. Acum, experienta mea pe subiect tinde spre zero, deci... Cine e pentru?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa nu o dam nici in extrema opusa. 24m partea efectiva de franare de la 60 cred ca reusesti si doar cu frana spate pe orice motoreta decenta :)

 

 

NU , poate choperele , DACA nu blochezi spatele si ai cauciuc incredibil de bun pentru un chiompar (exclus in realitatea asta)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Plm, chiar de curiozitate o sa fac si eu testul camd se termina hibernarea(deh, la mine deja am temperaturi aproape negative) , sunt chiar curios. Legile fizicii spun ca nu se poate, @Zahei zice ca se poate dar nu vrea sa demonstreze(asa poate orice noob sa spuna orice si cand vine momentul X face doi pasi inapoi). Anvelope bune am, frane noi bune am, furca setata bine am, ss usurel(relativ) am, de franat zic eu franez binisor, curaj prostesc am destul sa fac teste, cunosc motorul inside out, portiune de drum liber am la oroce ora, what could go wrong? Daca voi fi aproape de @Zahei,thumbs up. Daca sunt mai aproape de valorile celor care stiu fizica, thumbs down.

 

PS:oricum e haioasa atitudinea lui @Zahei pe aceasta tema, nimic concret doar o bajbaiala pseudo-practica. Anyways, vedem ce-a iesi si pe cine blamam la sfarsit. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@taomao&mathe
Din pacate nu sunt interesat. Tot ce aud e ca ala nu are experienta, ala nu are experienta, ala nu are experienta dar se contrazic si vor cursuri :) Cursuri la Zahei, va face el oferta :D
Eu n-am nimic de demonstrat. N-am vrut sa pun filmulete pt ca oricum nu era nimic profi, doar o caterinca intre cunoscuti, testam niste gume, nici macar frane. Ca doar nimeni vreodata n-a masurat cu GPS-ul ci de pe bord. Pentru ca tu cand mergi in trafic ajustezi viteza uitandu-te pe bord nu pe GPS.
Si daca la 60 e marja de eroare si nu-s 6m ci 8, oricum e de vreo 3x mai parfum decat aia 24 din grafic. Restul sunt doar virgule si excese de zel aiurea. Motoreta trebuie sa o mananci pe paine in orice conditie, ca sa ai creierul liber pt trafic. Ca doar n-o sa ai doar situatii unde franezi fix de la 100 sau fix de la 60.

Pt mine e important ca daca am nevoie de o frana ma opresc brusc. N-am niciun deranj ca se ridica spatele cand am 100 :) Oricum si daca masori cu ruleta, in lumea reala mai tine de o gramada de factori la momentul respectiv.
Pe cancerul asta oricum e irelevant de cautat cifre exacte, chiar asta seara asfaltul bocna cand am filmat asta seara (ca locul ala e in camp nedeschis circulatiei).
The big picture e ca eu spre deosebire de altii nu traiesc din carti. Am avut nelamuriri, m-am dus si am cautat, am testat, am bagat la cap. Motociclismul e o chestie practica. Nu e suficient sa te ascunzi in spatele etichetei `io nu ma pricep`. Din pacate multi traiesc de pe youtube, si cand vine beleaua o culca si poc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

george, nu am ce sa demonstrez. fiecare crede ce vrea el, e o tara libera. eu am facut o afirmatie, insotita de o invitatie la cursuri, unde se poate vedea o demonstratie practica si insusi o tehnica corecta de franare. chiar nu simt ca am ceva de demonstrat unui forum de trolli.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

+1...cu mentiunea ...daca o faci ...fa in asa fel incat sa nu existe intepretari. Bafta :)

Dap. Marcaje pe asfalt, camera sa filmeze bordul, camera care filmeaza maneta de frana in momentul actionarii(punct prestabilit) , si camera pe punctul final al franarii. Am vreme sa adun smartphoanele tuturor cunoscuților pe care le voi pune sa filmeze din lateral zona finala de franare/oprire. Apoi vedem cui tind sa-i dau dreptate.

» Post actualizat in 17 Oct 2017 19:51

eu am facut o afirmatie, insotita de o invitatie la cursuri

Man, pai ai făcut o afirmatie urmata de o invitatie la cursuri, nu urmata de o dovada. Asa si eu pot spune ca joc mai bine decat Federer si invit lumea sa plateasca sa ii invat si pe ei. Ti se pare normal? Pana mea, o afirmatie, o dovada, apoi invitatii. Drumul firesc.Nu? Editat de george05
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum suna asta, vreti sa stiti cum, dati bani la curs. Era o chestiune simpla, prin care se inchidea un subiect. Acum se inchide, cu, daca vreti, veniti la curs, sau, nu am nimic de demonstrat etc etc. Adica ramane fix la acelasi nivel, de polemica si cancan. Cu nimic mai prejos de restul discutiei. Ar fi fost interesant ca cineva sa raspunda prococarii cineva care stie. Ej, noi sa fim sanatosi.

» Post actualizat in 17 Oct 2017 19:59

Si era o miscare geniala de maeketing apropo. Va dati seama cum e, scris mare, Voi nu stiti sa franati. Demonstrație de frânare, asa cum nu credeati ca se poate. Si baam filmulet cu nebunia din nspe unghiuri, pot frama in 5 m de la 50. Aia rupea gura targului, nu o afirmatie gratuita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cine ma cunoaste, vine. cine a auzit cum e la cursurile mele de la altcineva care a foat, vine. pentru restul, exista youtube. nu sunt taraba, nu am nevoie de studenti trolli. continuati sa dati din gura pe aici, teoreticienilor. seara buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din contra man, cerceteaza! Tu nu trebuie sa ma crezi pe mine. Ideea e ca se poate. Zahei e dispus sa va si arate :) faza asta `ca se poate` trebuie sa motiveze pe fiecare sa puna mana sa deprinda chestii. Nu sa te ascuzi dupa grafice. Ca si daca vezi la mine ca ma opresc in 8, cu ce te ajuta? Avem motorete diferite, mergem prin locuri diferite. Cand mergi cu moto fiecare trebuie sa fie brici in orice moment, sa poti sa franezi in cea mai buna versiune a ta de la viteza la care te afli la momentul ala fie ea 50-73-100.

Am pus filmulet cu vaca franat asta seara pe cancer distanta 10 pasi. Pe caldura cu moto usoara+gume bune cred ca iti dai seama si singur ca se poate mai bine. Si daca vine george la primavara si zice 10, si tot e mai putin de 2x si ceva decat aia 24 :D
ideea e sa stii sa franezi. Eu n-am stat sa fac exceluri, ci am facut probe de la diferite viteze. M-am uitat in spate si-am vazut ca sunt 3-4 lungimi de motoreta de la linie, am zis Parfum. Am franat de cate sute de mii de ori am simtit nevoia ca sa-mi dau eu seama de niste chestii. De-aia n-am masurat cu ruleta pt ca oricum nu o sa ajungi sa franezii in conditii ideale. Pe mine ma interesa sa stiu cam cum stau. Asa ar trebui sa faca fiecare. Nu ca ai auzit tu de pe net ca te opresti in 50 si gata resemnare. Dar nah, suntem diferiti. Eu am fost mai curios in general asa, motociclistic vorbind, altfel n-ajungeam din primele luni de permis pe circuit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Garantat e sub graficul lui peste. Plm, 24 m franezi cu picioarele ca si Fred Flinstone. Eu sunt doar curios la modul concret daca e spre grafic sau spre "mit".

@taong:te anunt pe PM cand am datele(nu uit chestii de astea) si filmarile.

» Post actualizat in 17 Oct 2017 21:32

ci am facut probe de la diferite viteze.......

Am franat de cate sute de mii de ori am simtit nevoia ca sa-mi dau eu seama de niste chestii.....

Pe mine ma interesa sa stiu cam cum stau. Asa ar trebui sa faca fiecare....

Eu am fost mai curios in general

+1

Asta ar trebui sa fie mentalitatea fiecărui motociclist, indiferent ca merge sau nu pe circuit. Cred ca am ramas fara ulei in furci(figure of speech) de la cate franari am tras, DE CURIOZITATE! Tot asa am imcercat toate "magariile", pt autoanaliza. Absolut fiecare lucru incercat de N+1 ori nu face altceva decat sa te faca sa intelegi fenomenul mai bine, si culmea, cu cat intelegi mai mult cu atat e mai fun. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uite aici un test facut moto vs masina cu un er6n fix de la 100kmh si de la 60kmh. Moto e stock, cu gume stock. are 205kg la plin cel din 204 de cand e facut filmuletul
Moto in ambele cazuri a franat mai bine ca masina scotand distante:
100-0: 31,1m
60-0: 9,2m



Si dupa aia vii si tii cont ca: vitezana mea avea 175kg in momentul franarii, deci vreo 30kile mai putin, si era incaltata cu D211 si frane tun. Ce zici dadea un ~7m? ...ca de la 100 noi am numarat 22 de pasi.
Si dupa aia te gandesti la Aprilia lui Zahei pe care o ridici intr-o mana si-o incalta cu slick-uri. Cam cati metri ar scoate? Eu zic ca e mai aproape de mit decat de grafic :D

Ma culc, seara buna!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa opresti, trebuie sa transformi integral energia cinetica in alte tipuri de energii. La franare se pierde prin caldura in frane, căldură in cauciuc, caldura in uleiul de furca, comprimare cauciuc, comprimare suspensie. Cat conteaza fiecare e greu de studiat insa practica demonstreaza ca graficele alea sunt usor de contrazis. Unde e limita? Greu de calculat pur matematic pentru ca lipsesc multe date, dar daca oamenii care au incercat zic ca e oricum foarte departe de ce e in grafice, eu zic sa fim mai intelegatori. Căci oricum nu-i putem contrazice prin calcul, lipsesc cam multe date pentru a pretinde ca avem acuratetea necesara unui astfel de argument.

In contextul asta, provocarea de a demonstra devine lipsita de sens, atata vreme cat nici teoreticianul nu poate demonstra analitic contrariul. Cine e interesat cu adevarat sa vada unde sunt limitele proprii si ale propriului utilaj nu are rost sa porneasca o disputa stiintifica, trebuie sa treaca la experiment.

Ce zic altii despre limitele lor e interesant in masura in care poate fi de ajutor in îmbunătățirea propriilor limite, atitudinea artagoasa nu are niciun rost in contextul ăsta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Limpta, clipul ala nu e relevand. Dau niste informatii fara sa arate efectiv. Eu iti pot arata cel putin 10 clipuri de pe youtube, ce apar in primq pagina de search, langa clipul asta, in care americanii testeaza franarile la 15, 30 si 45 mile. Cu rider noob si rider pro. Toti afirma ca 1g este franarea maxima posibila pe moto. Si ca la 45 mile aka aprox 70 km/h, , le trebuie 65 feet, adica aproape 20 m. Cum spunea si silver, forta de franare la un noob e de 0.5g, la unul pro 1g. Sa zicem ca in conditii de circuit moto super pregatita, cauciucuri, obtii mai mult. Dar alea nu sunt conditii reale. Si tot nu cobori sub 10m. Bine, da, o dam in teorie si expertii-farw ironie aici, zic ca pot. Dar pot ul asta nu a fost concret masurat. Acolo e provocarea. Nu ne aratati nou, e ok. Dar data viitoare, faceti pentru voi o exacta. Asa, ca idee.

» Post actualizat in 18 Oct 2017 03:49

Pana si la motogp aveti graficele pe rideri cu g force, pe franare eu am vazut 0.9, 1.1 max. Deja la 1 incep sa ridice spatele, sa intre in derapaj. Acolo e limita de aderenta.

Limpta, clipul ala nu e relevand. Dau niste informatii fara sa arate efectiv. Eu iti pot arata cel putin 10 clipuri de pe youtube, ce apar in primq pagina de search, langa clipul asta, in care americanii testeaza franarile la 15, 30 si 45 mile. Cu rider noob si rider pro. Toti afirma ca 1g este franarea maxima posibila pe moto. Si ca la 45 mile aka aprox 70 km/h, , le trebuie 65 feet, adica aproape 20 m. Cum spunea si silver, forta de franare la un noob e de 0.5g, la unul pro 1g. Sa zicem ca in conditii de circuit moto super pregatita, cauciucuri, obtii mai mult. Dar alea nu sunt conditii reale. Si tot nu cobori sub 10m. Bine, da, o dam in teorie si expertii-farw ironie aici, zic ca pot. Dar pot ul asta nu a fost concret masurat. Acolo e provocarea. Nu ne aratati nou, e ok. Dar data viitoare, faceti pentru voi o exacta. Asa, ca idee.

» Post actualizat in 18 Oct 2017 03:49

Pana si la motogp aveti graficele pe rideri cu g force, pe franare eu vazut 0.9, 1.1 max. Deja la 1 incep sa ridice spatele, sa intre in derapaj. Acolo e limita de aderenta.

Editat de mathe adrian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uite aici un test facut moto vs masina cu un er6n fix de la 100kmh si de la 60kmh. Moto e stock, cu gume stock. are 205kg la plin cel din 204 de cand e facut filmuletul

Moto in ambele cazuri a franat mai bine ca masina scotand distante:

100-0: 31,1m

60-0: 9,2m

 

 

Si dupa aia vii si tii cont ca: vitezana mea avea 175kg in momentul franarii, deci vreo 30kile mai putin, si era incaltata cu D211 si frane tun. Ce zici dadea un ~7m? ...ca de la 100 noi am numarat 22 de pasi.

Si dupa aia te gandesti la Aprilia lui Zahei pe care o ridici intr-o mana si-o incalta cu slick-uri. Cam cati metri ar scoate? Eu zic ca e mai aproape de mit decat de grafic :D

 

Ma culc, seara buna!

 

 

as fi sceptic la orice video care spune ca motocicleta franeaza mai bine

mai toti conducem si masini

 

https://www.reddit.com/r/motorcycles/comments/33sun7/motorcycle_braking_distances/

 

testele sunt facute de motorcycle usa, presupunem ca nu au pus unul care abia a iesit din scoala

motocicletele se pare ca abia coboara sub 40 de metri de la 100, adica mai slab ca un golf

 

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 luni (sau ceva) cand s-a discutat problema asta (tot la rubrica accidente) am initiat un topic pe sectiunea articole si tutoriale in care propuneam o adunare de gura casaca si voluntari pentru a masura distanta de franare cu diferite mijloace. Din pacate un admin (sa fie el sanatos) a fost de parere ca nu e cazul (si a blocat topicul fara macar sa se deranjeze sa spuna ceva).

Poate un alt user mai "batran" ar putea initia un astfel de topic "inutil". Eu pun la bataie modalitati si device-uri de masurat (altceva decat creta).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uite aici un test facut moto vs masina cu un er6n fix de la 100kmh si de la 60kmh. Moto e stock, cu gume stock. are 205kg la plin cel din 204 de cand e facut filmuletul

Moto in ambele cazuri a franat mai bine ca masina scotand distante:

100-0: 31,1m

60-0: 9,2m

 

 

Si dupa aia vii si tii cont ca: vitezana mea avea 175kg in momentul franarii, deci vreo 30kile mai putin, si era incaltata cu D211 si frane tun. Ce zici dadea un ~7m? ...ca de la 100 noi am numarat 22 de pasi.

Si dupa aia te gandesti la Aprilia lui Zahei pe care o ridici intr-o mana si-o incalta cu slick-uri. Cam cati metri ar scoate? Eu zic ca e mai aproape de mit decat de grafic :D

 

Ma culc, seara buna!

Mai oameni buni. Distanta de franare nu tine de masa motocicletei. Dupa logica ta cu bicla profi cu frane disc la 60 km/h opresti in 2-3 m, nu?

 

Ca un motor sa poata opri mai repede decat altul este nesesar ca forta de franare sa fie cat mai mare. Normal. Doar ca daca creste forta de franare apar 2 probleme:

 

1 - cand cuplul de franare dat de forta de frecare placuta-disc este mai mare decat cuplul dat de forta de frecare asfalt-anvelopa roata de va bloca. Nu este bine.

Forta de frecare intre asfalt si anvelopa tine de masa motocicletei, motor greu forta mare, motor usor forta mica dar este data de caracteristicile asfaltului si ale anvelopei (daca mai tii minte la fizica coeficientul de frecare ''miu''). De aceea depinde de calitatea anvelopei, vechimea acesteia, starea asfaltului, conditii meteo etc.

Forta de frecare placuta-disc la fel tine de materialele folosite.

Dar in ceea de priveste distanta de franare masa motocicletei nu deranjeaza pentru ca la un motor usor o sa am o forta de frecare mai mica iar la cel mai greu o forta mai mare. Relatia este liniara: F = miu x G (nu stiu sa pun simbolul ''miu'')

 

2- chiar daca forta de frecare asfalt-anvelopa este suficient de mare ca sa nu se blocheze roata, la moto apare problema datului peste cap prin blocarea rotii fata. Ca sa poti frana cat mai bine, respectiv sa poti mari forta de frecare la disc fara sa faci o tumba trebuie sa ai centrul de greutate cat mai jos astfel incat cuplul de rasturnare dat de forta de inertie sa fie mai mic decat cel dat de greutate. Atentie: forta de inertie este generata de aceeasi masa (motociclist+motor) ca si forta de frecare asa ca masa motorului nu influenteaza treaba asta ci doar geometria motocicletei si pozitia centrului de greutate (ai vazut chopper sa se dea pesta cap?)

DAR ...... la o motocicleta usoara franarea poate fi chiar mai proasta intrucat motociclistul avand o masa comparabila cu motorul - 80 Kg vs 170 Kg - centrul de greutate se va duce mult mai sus decat daca moto este mai grea, si cresc sansele sa te dai peste cap si atunci trebuie sa franezi mai usor respectiv sa reduci forta de franare la roata fata, adica oprirea se face intr-un spatiu mai mare.

 

Daca tot esti pasionat de Mythbusters mai fa niste teste: pune un sac de 50 Kg pe saua din spate si vei constata ca tu, cu aceeasi motocicleta si acelasi gume, si in aceeasi locatie etc, vei opri mai repede cu sacul decat fara, adica cu moto mai grea dar cu centrul de greutate un pic mai jos si un pic mai in spate.

Vorbim dupa aceea daca am avut dreptate

 

M-as baga la teste cu Goldwing-ul doar ca are ABS. Dar macar te-ai convinge ca nu creste distanta de franare doar pentru ca eu cu motorul avem impreuna 500 Kg. Nu ar fi foarte relevant testul intrucat cred ca franele GW nu sunt la fel de eficiente ca ale unui SS. Sau daca vrei incercam cu BMW-ul doar ca in ala pozitia este mai sus decat in SS si sigur franeaza mai prost.

 

Ceea ce poti face cand franezi cu vitezana este ca in momentul franarii sa te ridici drept in sa si sa dai genunchi in exterior marind astfel un pic franarea aerodinamica. In plus franarea aerodinamica iti creeaza un contracuplu care reduce cuplul de rasturnare si poti frana un pic mai tare. Dezavantajul cu ridicatul este ca pui si centrul de greutate un pic mai sus.

 

PS: Ma indoiesc ca ridici Aprilia lui Zahei intr-o mana :).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lasa ca ne arata george la primavara :D
Nu ma mai contrazic aiurea pt ca mereu sunt situatii diferite de franare. Teoria e ok dar desi nu sunt fizician, nici macar inginer, eu stiu asa, stiinta (in cazul de fata fizica) isi propune sa explice realitatea. Realitatea a fost mereu acolo, noi doar incercam sa imbunatatim explicatiile.

Eu am zis ca greutatea conteaza f mult la o franare la motorete. In testul de pe reddit, diferenta 60mph-0 intre 2011 suzuki 600 si 1000 este de 18ft = 5,5metri. in conditiile in care e diferenta de 18kg intre ele (600 are 187kg plin iar gsxr 1000 are 205kg plin la acelasi an). Inteleg ca au fost facute cu acelasi rider.

@mathe adrian zice de un test de G-uri de pe youtube. L-am vazut si eu, desigur, care este facut cu.... FJR-uri 1300 care au 310kg si zice ca se opresc greu. Pai plm parca altfel imping in acelasi cauciuc fata (120 R17) 310kg, fata de 180kg. Nu mai zic ca FJR-urile aveau cel mai probabil gumele touring.

Mai e o chestie, cu cat viteza creste, cu atat mai delicat e sa apesi frana maxim la o motoreta. Ziceati de motoGP, aia sunt franacii franacilor, dar realizati ca nici aia nu apuca de frana maxim, nu? Mai tineti minte stoppieul de 100m al lui pedrosa? Omu a franat mai tare decat trebuia. Deci nu maxim, doar mai tare, pt ca moto cere foarte usor sa te dea peste cap la viteze mari. Teoretic ar intra la PC 2 al lui SilverArrow doar ca ei nu blocheaza fata, ci franeaza 100m cu spatele in aer. Si o fac cat de bine pot ca sa corecteze viteza, pt viraj nu pt zero. In momentul in care s-a ridicat de spate si 636-le lu' LimpTA si Honda lu' Marquez, ala e momentul in care trebuie sa dozezi frana sa nu te dai peste cap. Ala-i echilibrul. Si se vede si pe franarile lor ca si ei dozeaza ca sa nu se ridice mai mult decat trebuie. Aia e si n-ai ce-i face. Eu nu ma consider mare franaci dar vine momentul ala in care strici balanta si vii in nas(vorbim despre gume care nu se blocheaza), si atunci oricine ai fi, trebuie sa dozezi frana. Fie ca ai discuri de carbon sau discuri kawasaki OEM.
La fel si in franarea cu BMW cu Davies (apropo a fost facut cu viteze de pe bord 100mph). la viteze mari mai trebuie sa iti tii si echilibrul ca sa zic asa, pt ca ai o forta care te tot impinge sa vii in nas, si practic dozezi frana cat sa si franezi dar si cat sa nu te dai peste cap. La masina poti s-o apesi maxim pt ca nu te dai peste cap si nici nu cazi in lateral.

La viteze mici, poti s-o bruschezi mult mai tare ca nu prea o rostogolesti. Se ridica un pic de fund daca ai gume bune, dar sunt niste forte acolo in furca si cauciuc care se tot bat cap in cap pana se neutralizeaza si te opresti :)
In teorie pare simplu dar ar merge daca ai avea furca si cauciuc de lemn. In momentul in care si furca si guma prin comprimare/deformare trateaza o buna parte din fortele care te imping, mie problema mi se pare mai complexa decat pur teoretica. In orice caz, important e ca simti dinainte punctul in care spatele vrea sa se ridice si sa vii in nas. Daca poti sa o tii in balanta aia acolo, e o franare ideala. Ma refer la naked/supersport

Poate intr-o zi cu soare o sa masor si cu ruleta diferite situatii. In orice caz nu te opresti de la 60 in 24m. Eu pot sa zic de pe acum ca george la primavara (de pe bord ok) se va opri in ~10m.

PS @ Silver Arror, hai sa nu ne impiedicam in figuri de stil :)


» Post actualizat in 18 Oct 2017 09:00

As mai adauga ca e cate ori am luat pasager pe vitezana, fi el "50kg in spate" mi s-a parut ca franez mult mai greu si mult mai prost decat o fac cand sunt singur. Si guma, franele etc erau aceleasi doar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

incerci sa porti o discutie cu personaje care n-au mers pe mobre sport si nici macar pe motocicletele lor nu stiu sa franeze cum trebuie in plus sunt si mici fizicieni amatori .

 

ultima poanta pe motociclism "Distanta de franare nu tine de masa motocicletei"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...