Sari la conținut

sare din viteza 1


Postări Recomandate

Posed un Kawasaki ER 5 si am urmatoarea problema: imi sare din viteza 1 cateodata, la plecarea de pe loc. Mai nasol e la semafor, cand apuc sa merg vre-o 2-3 metri si ma trezesc ca accelerez in gol. In celelalte viteze nu face figuri, trage normal, etc, numai in viteza 1 imi face figura, dar nu tot timpul. Am schimbat cablul de ambreiaj, deci nu e asta. Ceva pareri? In momentul cand imi sare din viteza 1, fiind pe accelerare, ma si dezechilibreaza, ca nu ma astept, de era sa ma puna jos de vre-o 2 ori. Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-ar putea ca la motorul asta sa fie mai ieftin sa iei alt motor decat sa dai banii pe manopera de desfacut motorul/cutia si sa cumperi si piese.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu mai folosi 1,pleaca cu a doua ,e mai ieftin kitul de ambreaj decat reparatul cutiei

pinionul belit ,pana nu desfaci cutia nu sti sigur

Bafta

La kawasanki nu merge sa pleci direct cu a 2, cel putin la KLE nu mergea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La kawasanki nu merge sa pleci direct cu a 2, cel putin la KLE nu mergea.

merge...

 

nu merge sa-i dai a2-a din a-1a de pe loc (teoretic)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

merge...

 

nu merge sa-i dai a2-a din a-1a de pe loc (teoretic)

Nu numai teoretic, ci si practic ... are un sistem centrifugal cu bile care nu te lasa sa schimbi a doua pana se invarte axul la o anumita turatie, deci nici din a 1-a in a 2-a, nici din neutru in a 2-a nu ar trebui sa mearga de pe loc, teoretic. in fine, nu stiu daca are rost sa dezvoltam subiecul ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu numai teoretic, ci si practic ... are un sistem centrifugal cu bile care nu te lasa sa schimbi a doua pana se invarte axul la o anumita turatie, deci nici din a 1-a in a 2-a, nici din neutru in a 2-a nu ar trebui sa mearga de pe loc, teoretic. in fine, nu stiu daca are rost sa dezvoltam subiecul ...

cum zici tu, doar esti injiner.. sau pe acolo.. eu doar am un er-5 prin curte

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu numai teoretic, ci si practic ... are un sistem centrifugal cu bile care nu te lasa sa schimbi a doua pana se invarte axul la o anumita turatie, deci nici din a 1-a in a 2-a, nici din neutru in a 2-a nu ar trebui sa mearga de pe loc, teoretic. in fine, nu stiu daca are rost sa dezvoltam subiecul ...

je suis d'accord...am incercat si la un Z750 si la un 636 din 2005 ambele kawasane si nu am reusit sa bag de pe loc in treapta 2...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam nasol cu reparatia...Eu am vrut sa ma apuc acum 4 ani de repararea unui zzr de 400 care avea probleme cu treapta a 2 a.Am cumparat o cutie sh(harta selector,furci si 2 pinioane) pe care am dat vreo 400.Cand mi-au sosit piesele,am observat ca selectorul era destul de dus,la fel si unul din pinioane...Asa ca m-am lasat de treaba asta si am preferat sa o vand cu 700 de euro.

Acum depinde cati bani ai la dispozitie si daca esti dispus sa o repari.

Legat de costuri,sa sti ca te va duce pe putin 2-300 euro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pt raspunsuri. Ca sa o lamurim cu plecatul cu a 2 a de pe loc, sa stiti ca nu merge, intra numai in 1 de pe loc. N-am crezut ca e o problema asa de grava, am motorul asta de 6 ani si nu l-as da, ca in rest n-am probleme cu el, dar nici nu vreau sa ma golesc de bani ca sa-l fac, mai ales ca-i din 98. Sa inteleg ca nu gasesc piese de schimb pt cutie, se schimba numai cu totul? Ca celelalte trepte nu au nimic. Nu poate fi selectorul ala? N-am verificat nici parghia aia, de care zicea cineva. Poate o sa merg la un mecanic sa-mi faca o constatare.


» Post actualizat in 27 Jun 2014 20:48

Multumesc pt raspunsuri. Ca sa o lamurim cu plecatul cu a 2 a de pe loc, sa stiti ca nu merge, intra numai in 1 de pe loc. N-am crezut ca e o problema asa de grava, am motorul asta de 6 ani si nu l-as da, ca in rest n-am probleme cu el, dar nici nu vreau sa ma golesc de bani ca sa-l fac, mai ales ca-i din 98. Sa inteleg ca nu gasesc piese de schimb pt cutie, se schimba numai cu totul? Ca celelalte trepte nu au nimic. Nu poate fi selectorul ala? N-am verificat nici parghia aia, de care zicea cineva. Poate o sa merg la un mecanic sa-mi faca o constatare.

A, inca o chestie pe care am observat-o recent: in momentul cand cuplez a 1-a, si stau pe loc, motorul smuceste putin, dupa cum stiti. De fiecare data cand mi-a sarit, nu am simtit acea smucitura in prealabil. Deci uneori smuceste, si atunci nu-mi sare, alteori nu smuceste si-mi sare. Daca nu simt smucitura ( si stau pe loc la semafor, sau in alta parte), trec inapoi in neutru, apoi trag din nou ambreiajul si bag din nou in a 1-a, de fiecare data imi intra corect, simt acea smucitura. Am repetat manevra de mai multe zeci de ori, daca nu intra din prima cum trebuie, a doua oara imi intra sigur, nu stiu de ce. Mai nasol e daca trebuie sa reduc viteza in mers pana cobor in treapta 1 ( sa zicem ma opresc in spatele unei masini si in secunda urmatoare trebuie sa ma pun in miscare), si nu am timp sa ma tot joc cu ambreiajul daca nu-mi intra bine din prima.

Sper ca m-am facut inteles. Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica totusi ca mecanismul de selectare a vitezei sa nu se blokeze,sa nu faca cursa completa, sa loveasca de ceva,sa mearga greu,sa fie negresat, etc

Regleaza si free play-ul la ambreiaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca o chestie pe care n-am amintit-o : anul trecut mi s-a rupt cablul de ambreiaj (era originalul), si mi-am luat altul de producator, JMT parca, si la montaj am constatat ca parca e mai lung decat originalul, zic poate mi se pare. Ca sa-l intind sa functioneze corect, surubul de la maner il desfiletez la maxim, la fel si piulitele de jos sunt in capatul filetului, si parca l-as mai fi intins putin dar nu mai aveam cum. Dupa faza recenta cu saritul din viteza, am pus cablul ala vechi care s-a rupt si e mai scurt cu vre-un cm (s-a rupt pe la maneta), sa vad daca sare din viteza. Si tot sare. Dar ca sa-l pot monta pe asta scurt am scos piulita aia mare de la maneta, si o piulita de jos si asa m-am chinuit sa-l montez ca-i mai scurt decat trebuie. Acuma ma gandesc sa-mi iau totusi unul intreg si original, macar sa stiu o treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inainte de a trece la desfacut motor sau operatiuni mai costisitoare, cumpara un cablu OEM de ambreiaj (ca sa te asiguri de lungimea corecta), fa-i reglajul temeinic, vezi daca ai si linkage (acel mecanism cu parghii) sau schimbatorul este direct atasat de ax. Daca ai mecanism cu parghii ai mari sanse sa fie de acolo sau de la cablu. Problemele de tipul asta apar la abuzuri de obicei si nu din senin, mai ales la niste modele care s-au dovedit fiabile. Inainte de a schimba cablul de ambreiaj facea la fel? Daca spui ca in anumite momente sare iar in altele nu, tind sa cred ca o problema mai simpla (dar nu sunt mecanic) asa ca fa-i o verificare. Dureaza 20 de minute cu totul cand ai cablul de ambreiaj.

O sa imi iau un cablu OEM de ambreiaj si va tin la curent. Cablul l-am schimbat in vara trecuta, cand mi s-a rupt celalalt, dar chestia cu saritul din viteza s-a manifestat numai de ceva vreme incoace. Legat de parghii, din cate imi dau seama , schimbatorul este atasat direct pe ax. Azi am umblat toata ziua prin oras cu motorul, si cred ca mi-a sarit de 2-3 ori in intervalul asta, aproximez ca la 10 plecari de pe loc sare o data sau de 2 ori. I-am cam prins smecheria, cum am mai zis: daca nu face zvac, o scot la neutru si o bag la loc sa faca zvac, si atunci stiu ca nu-mi sare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zvacul ala nu are legatura cu cuplatul treptei 1? Chestia asta nu e ajutata de un arc care e posibil sa fie plecat de acasa? Sa ne lamureasca cineva cu experienta care e treaba cu zvacul.

Zvacul aia e defapt ruperea filmului de ulei dintre placi ... daca tragi ambreiajul, bagi in viteza ai zvacul ala, apoi daca tii ambreiajul tras si scoti iar pe neutru apoi bagi iar in viteza nu mai face ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Revin cu noutati, azi mi-am schimbat cablul de ambreiaj cu unul original, dar tot asa imi face, sare din viteza (sau iese din viteza). Nu poate fi o problema de ambreiaj? ca n-am desfacut nimic pe-acolo. Imi iese din viteza 1 asa de frumos ca nu-mi dau seama , nu se simte nimic , vad numai becul de neutru aprins, desi ar trebui sa fie in viteza. Se intampla nu numai cand plec de pe loc, ci si cand vreau sa schimb din vit 2 in 1, la viteza mica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai citeste postare mea..ai verificat ce am spus acolo?

Mecanismul de selectare a vitezei nu l-am desfacut, l-am inspectat vizual, nu am vazut sa aibe joc. Oricum celelalte viteze le pot schimba normal, fara probleme, si in sus, si in jos. Am mai umblat si la reglajul de la maneta, si la cel de jos.

» Post actualizat in 09 Aug 2014 21:08

Mecanismul de selectare a vitezei nu l-am desfacut, l-am inspectat vizual, nu am vazut sa aibe joc. Oricum celelalte viteze le pot schimba normal, fara probleme, si in sus, si in jos. Am mai umblat si la reglajul de la maneta, si la cel de jos.

Ma bate gandul sa desfac cutia asta, sa vad care-i treaba cu ea. E o treaba complicata? Sa ma risc singur la o treaba de-asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Revin cu noutati la subiectul deschis de mine cu un an in urma. Am circulat de atunci cu motorul in aceeasi situatie, fara sa reusesc sa-i dau de capat. Mecanicii moto la mine in oras sunt foarte putini, am incercat sa ma programez in vara la unul fara succes. Cu venirea sezonului rece am zis sa mai fac o incercare, si am ajuns totusi la un mecanic pentru o constatare (acelasi din vara). Verdict: cutia de viteze este buna , nu are nimic, de vina sunt placutele de frictiune de la ambreiaj. Deci nu debreiaza de tot, si se simte mai pronuntat in viteza 1 deoarece aici cuplul este mai mare, iar la vitezele superioare rapoartele sunt altfel si schimbarea se face mai lin , ca sa zic asa. Mi-am comandat un set de placute, abia astept sa le schimb la mecanic, sa vad cum merge. Va multumesc pentru pareri, va tin la curent cu rezultatul operatiei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin cu noutati la subiectul deschis de mine cu un an in urma. Am circulat de atunci cu motorul in aceeasi situatie, fara sa reusesc sa-i dau de capat. Mecanicii moto la mine in oras sunt foarte putini, am incercat sa ma programez in vara la unul fara succes. Cu venirea sezonului rece am zis sa mai fac o incercare, si am ajuns totusi la un mecanic pentru o constatare (acelasi din vara). Verdict: cutia de viteze este buna , nu are nimic, de vina sunt placutele de frictiune de la ambreiaj. Deci nu debreiaza de tot, si se simte mai pronuntat in viteza 1 deoarece aici cuplul este mai mare, iar la vitezele superioare rapoartele sunt altfel si schimbarea se face mai lin , ca sa zic asa. Mi-am comandat un set de placute, abia astept sa le schimb la mecanic, sa vad cum merge. Va multumesc pentru pareri, va tin la curent cu rezultatul operatiei.

Deci de fapt tie nu-ti sarea din viteza ci iti patina foarte rau ambreiajul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin cu noutati la subiectul deschis de mine cu un an in urma. Am circulat de atunci cu motorul in aceeasi situatie, fara sa reusesc sa-i dau de capat. Mecanicii moto la mine in oras sunt foarte putini, am incercat sa ma programez in vara la unul fara succes. Cu venirea sezonului rece am zis sa mai fac o incercare, si am ajuns totusi la un mecanic pentru o constatare (acelasi din vara). Verdict: cutia de viteze este buna , nu are nimic, de vina sunt placutele de frictiune de la ambreiaj. Deci nu debreiaza de tot, si se simte mai pronuntat in viteza 1 deoarece aici cuplul este mai mare, iar la vitezele superioare rapoartele sunt altfel si schimbarea se face mai lin , ca sa zic asa. Mi-am comandat un set de placute, abia astept sa le schimb la mecanic, sa vad cum merge. Va multumesc pentru pareri, va tin la curent cu rezultatul operatiei.

 

 

Fa treaba pana la capat si comanda si un set de arcuri... daca discurile metalice sunt in regula.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci de fapt tie nu-ti sarea din viteza ci iti patina foarte rau ambreiajul.

Cam da. Dar cel mai evident simtom era ca iesea/sarea din viteza 1.

» Post actualizat in 19 Dec 2015 09:57

Fa treaba pana la capat si comanda si un set de arcuri... daca discurile metalice sunt in regula.

Pai mi-a zis sa-mi iau numai placutele de frictiune si ca arcurile alea nu merita schimbate. Ce-i drept pe cutia cu placute scrie ca se recomanda si schimbarea arcurilor.

Am dat peste un clip pe net cu un francez care face operatia asta la un ER 5

si aici am ceva nelamuriri: 1.placutele din clip au niste nervuri, ale mele nu au (sunt EBC), nervuri de care tine cont la sensul de rotatie.

2. trebuie cheie dinamometrica sa strangi suruburile de la arcuri? Nu merg stranse cu o tubulara?

Vad ca si el schimba arcurile.

» Post actualizat in 19 Dec 2015 10:27

Cam da. Dar cel mai evident simtom era ca iesea/sarea din viteza 1.

» Post actualizat in 19 Dec 2015 09:57

Pai mi-a zis sa-mi iau numai placutele de frictiune si ca arcurile alea nu merita schimbate. Ce-i drept pe cutia cu placute scrie ca se recomanda si schimbarea arcurilor.

Am dat peste un clip pe net cu un francez care face operatia asta la un ER 5

si aici am ceva nelamuriri: 1.placutele din clip au niste nervuri, ale mele nu au (sunt EBC), nervuri de care tine cont la sensul de rotatie.

2. trebuie cheie dinamometrica sa strangi suruburile de la arcuri? Nu merg stranse cu o tubulara?

Vad ca si el schimba arcurile.

Rectific, au nervuri si placile mele, doar ca nu au o orientatie intr-o parte, deci poti sa le pui oricum.

» Post actualizat in 02 Jan 2016 13:01

Revin cu noutati: s-au schimbat discurile de frictiune, dar treaba s-a rezolvat partial, ca sa zic asa. Mecanicul a zis ca am umblat mult cu placile alea foarte uzate si probabil de-aia am stricat si cutia de viteze. Acuma nu imi mai sare din viteza, dar imi intra greu in viteza 1 de pe loc. Adica trebuie sa fac mai multe incercari pe loc, iar pedala are o cursa foarte scurta in jos, si nu prea mai are nici zvacul ala specific cand stai pe loc si bagi in 1. In rest merg normal celelalte trepte. Am incercat sa bag din 2 in 1 la viteza f mica si intra fara probleme, la stand pe loc face figuri. Inca o chestie: stand pe loc apas levierul in jos sa cuplez 1, se stinge becul de N ca si cum ar fi in viteza, si in momentul cand ridic piciorul de pe levier se aprinde iar N, deci e clar ca nu a intrat. Repet procedura pana cand nu se mai aprinde becul de N (de vre-o 2-3 ori), apoi plec de pe loc. Inca o chestie, nu stiu daca are legatura cu subiectul: la demontarea capacului de ambreiaj a fost gasita mazga pe capac in interior, posibil sa intre apa in ulei, sau sa fi fost ceva condens, nu stiu. Ulei folosesc numai Motul 5100. Nivelul de ulei este la maxim, am verificat, dar face spuma.

» Post actualizat in 03 Jan 2016 15:54

Cam da. Dar cel mai evident simtom era ca iesea/sarea din viteza 1.

» Post actualizat in 19 Dec 2015 09:57

Pai mi-a zis sa-mi iau numai placutele de frictiune si ca arcurile alea nu merita schimbate. Ce-i drept pe cutia cu placute scrie ca se recomanda si schimbarea arcurilor.

Am dat peste un clip pe net cu un francez care face operatia asta la un ER 5

si aici am ceva nelamuriri: 1.placutele din clip au niste nervuri, ale mele nu au (sunt EBC), nervuri de care tine cont la sensul de rotatie.

2. trebuie cheie dinamometrica sa strangi suruburile de la arcuri? Nu merg stranse cu o tubulara?

Vad ca si el schimba arcurile.

» Post actualizat in 19 Dec 2015 10:27

Rectific, au nervuri si placile mele, doar ca nu au o orientatie intr-o parte, deci poti sa le pui oricum.

» Post actualizat in 02 Jan 2016 13:01

Revin cu noutati: s-au schimbat discurile de frictiune, dar treaba s-a rezolvat partial, ca sa zic asa. Mecanicul a zis ca am umblat mult cu placile alea foarte uzate si probabil de-aia am stricat si cutia de viteze. Acuma nu imi mai sare din viteza, dar imi intra greu in viteza 1 de pe loc. Adica trebuie sa fac mai multe incercari pe loc, iar pedala are o cursa foarte scurta in jos, si nu prea mai are nici zvacul ala specific cand stai pe loc si bagi in 1. In rest merg normal celelalte trepte. Am incercat sa bag din 2 in 1 la viteza f mica si intra fara probleme, la stand pe loc face figuri. Inca o chestie: stand pe loc apas levierul in jos sa cuplez 1, se stinge becul de N ca si cum ar fi in viteza, si in momentul cand ridic piciorul de pe levier se aprinde iar N, deci e clar ca nu a intrat. Repet procedura pana cand nu se mai aprinde becul de N (de vre-o 2-3 ori), apoi plec de pe loc. Inca o chestie, nu stiu daca are legatura cu subiectul: la demontarea capacului de ambreiaj a fost gasita mazga pe capac in interior, posibil sa intre apa in ulei, sau sa fi fost ceva condens, nu stiu. Ulei folosesc numai Motul 5100. Nivelul de ulei este la maxim, am verificat, dar face spuma.

Ceva pareri? Cu uleiul am lamurit-o, era numai condens. Dar nu-mi place ca nu-mi intra tot timpul in viteza 1. Are cursa f scurta in jos levierul cand vreau sa-i dau in 1. Am gasit in dezmembrari o cutie de viteze la pret bun, dar stau pe ganduri daca sa o iau sau nu. Daca-i ceva tot din ambreiaj? Mecanicul a zis s-o las asa, ca-i din cutie baiul. Oricum manopera la un schimb de cutie e costisitoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 months later...

Cam da. Dar cel mai evident simtom era ca iesea/sarea din viteza 1.

» Post actualizat in 19 Dec 2015 09:57

Pai mi-a zis sa-mi iau numai placutele de frictiune si ca arcurile alea nu merita schimbate. Ce-i drept pe cutia cu placute scrie ca se recomanda si schimbarea arcurilor.

Am dat peste un clip pe net cu un francez care face operatia asta la un ER 5

si aici am ceva nelamuriri: 1.placutele din clip au niste nervuri, ale mele nu au (sunt EBC), nervuri de care tine cont la sensul de rotatie.

2. trebuie cheie dinamometrica sa strangi suruburile de la arcuri? Nu merg stranse cu o tubulara?

Vad ca si el schimba arcurile.

» Post actualizat in 19 Dec 2015 10:27

Rectific, au nervuri si placile mele, doar ca nu au o orientatie intr-o parte, deci poti sa le pui oricum.

» Post actualizat in 02 Jan 2016 13:01

Revin cu noutati: s-au schimbat discurile de frictiune, dar treaba s-a rezolvat partial, ca sa zic asa. Mecanicul a zis ca am umblat mult cu placile alea foarte uzate si probabil de-aia am stricat si cutia de viteze. Acuma nu imi mai sare din viteza, dar imi intra greu in viteza 1 de pe loc. Adica trebuie sa fac mai multe incercari pe loc, iar pedala are o cursa foarte scurta in jos, si nu prea mai are nici zvacul ala specific cand stai pe loc si bagi in 1. In rest merg normal celelalte trepte. Am incercat sa bag din 2 in 1 la viteza f mica si intra fara probleme, la stand pe loc face figuri. Inca o chestie: stand pe loc apas levierul in jos sa cuplez 1, se stinge becul de N ca si cum ar fi in viteza, si in momentul cand ridic piciorul de pe levier se aprinde iar N, deci e clar ca nu a intrat. Repet procedura pana cand nu se mai aprinde becul de N (de vre-o 2-3 ori), apoi plec de pe loc. Inca o chestie, nu stiu daca are legatura cu subiectul: la demontarea capacului de ambreiaj a fost gasita mazga pe capac in interior, posibil sa intre apa in ulei, sau sa fi fost ceva condens, nu stiu. Ulei folosesc numai Motul 5100. Nivelul de ulei este la maxim, am verificat, dar face spuma.

» Post actualizat in 03 Jan 2016 15:54

Ceva pareri? Cu uleiul am lamurit-o, era numai condens. Dar nu-mi place ca nu-mi intra tot timpul in viteza 1. Are cursa f scurta in jos levierul cand vreau sa-i dau in 1. Am gasit in dezmembrari o cutie de viteze la pret bun, dar stau pe ganduri daca sa o iau sau nu. Daca-i ceva tot din ambreiaj? Mecanicul a zis s-o las asa, ca-i din cutie baiul. Oricum manopera la un schimb de cutie e costisitoare.

Revin cu noutati legate de subiectul inceput de mine cu atata vreme in urma. Azi am fost la un alt mecanic moto, mai priceput zic eu, care i-a dat de capat, desi initial am mai fost la altii 2, dar fara succes. Fenomenul era urmatorul: de la o tranta mai veche cred (de fapt am scapat-o de pe loc odata), levierul schimbatorului s-a deformat un pic spre interior, dar foarte putin, insesizabil la prima vedere, si lovea in surubul ala mare care tine cricul lateral. Deci cand dadeam in jos sa bag in 1 , nu intra cum trebuie ca lovea in surub, si la o accelerare mai puternica iesea din viteza, iar alteori nici nu vroia sa intre in 1 pana nu-i dadeam un sut mai sanatos. Din aceasta cauza cursa levierului pt viteza 1 era foarte scurta, si la bagat, si la scos. Acuma levierul a fost indreptat si pedala levierului functioneaza corect, bag usor in vit 1, si se simte si acel zvac, iar pedala are o cursa mult mai mare decat inainte.

Mi-e ciuda ca o chestie atat de simpla mi-a dat atatea batai de cap, dar ma consolez ca am fost cu ea si la alti mecanici moto si nici ei nu si-au dat seama de unde-i problema. Parea suspect ca celelalte viteze functionau corect, si in sus, si in jos, numai viteza 1 nu mergea cum trebuie, si era foarte frustrant in trafic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...