Sari la conținut

BMW R1200 C Montauk - informatii ?


Navaro
 Share

Postări Recomandate

  • 1 month later...
  • Răspunsuri 95
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Diferente intre R1200C si Montauk sunt: roata mai mare pe fata, putere un pic mai mare, un far in plus sub farul central, turometru la bord, toate astea la Montauk. Parca si jenti pline, dar nu sunt sigur. R1200C nu are roti pline, dar spitele sunt in lateralul jentii, iar anvelopa este tot tubeless, janta pe spite e mult mai confortabila decat janta plina.

 

Cum te dai cu R1200C, te impresioneaza imediat:

- trenul de rulare (telelever sau paralever) - no dive la franare si stabilitatea in general;

- frana integrala fata-spate de la maneta;

- ABS-ul - l-am incercat, sa vad si eu ce mare schema, si am pus ca un marlan frana tare de la 90km/h, pe ploaie: moto s-a dus perfect drept, fara dans si fara aplecare, am auzit doar ABS;

- cuplul;

- deosebit de manevrabila, dupa ce ai pus-o in miscare.

 

Daca ai impresia ca puterea/viteza nu e suficient de mare, gresesti. Se ridica perfect din curbe, pleaca bine, merge linistit cu 140-160, in conditiii de autostrada de afara.

 

M-am dat cu ea si pe serpentine adevarate, desi stai sus si nu iti vine sa crezi, te apleci foarte bine pe curbe cu ea. Singurul dezavantaj este ca saua standard nu pt. mers cu pasager (saua pasagerului se rabateaza si se face spatar la rider). Pentru asta, inca exista disponibil de la BMW sa mare pt. pasager. Topcase nu ai unde sa pui, dar gasesti cutii laterale mai mari (sunt de 2 volume), la fel inca poti sa le cumperi de la BMW.

 

Este o moto exceptionala! Frana si suspensia m-au determinat pe mine sa imi iau BMW. Am ales RT pt. niste considerente suplimentare, dar R1200C/Montauk e alegerea perfecta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am plimbat si eu cu R1200C si o motocicleta deosebit de la BMW dar...in oras este un chin cu ea...si la curbe cand ai viteza mica trebuie sa fi atent, sa tii ghidonul bine ca te fura imediat....

 

Cutia si motorul impecabile...si mai ales franele...are niste frane de ingheata pamantul sub roti.

 

In rest ... in afara de faptul ca arata asa cum arata nu e nimic extraordina legat de ea...

E motor de mers in afara pe drumuri lungi nu pentru oras...pentru oras e un pic cam mare si cam greu de manevrat...

Editat de sangre
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum adica te fura imediat in curbe? Oare nu trebuie sa tii bine de ghidon orice tip de motor ai calari? Eu folosesc motorul asta in fiecare zi la munca si fac cel putin 20 km printre coloanele de masini. Singura chestie ce mi s-a parut aiurea pana acum e ca trebuie sa curat cromul in fiecare weekend. Dar in rest ... nu cred ca exista alt motor mai beton ca asta.

LE: motorul este chiar extraordinar. Totul, sau aproape totul se poate repara/fixa in casa/curte etc. Maintenance este un joc de glezna si pentru un incepator (trebuie totusi sa ai cricul) si nu ai nevoie de multe scule pentru asta. Am dezbracat-o intr-un weekend de i-a ramas doar motorul pe cadru (bine si tevile). N-am de zis absolut nimic de rau despre ea. Nu rugina , nu flakes nimic , nimic. Si are 10 ani batuti pe sosele. Singura problema ce o am acum (de fapt 2) sunt sa schimb semeringul de la rotor (mi-a luat ceva timp sa ma prind unde e buba) si filtrul de benzina. Si daca tot sunt la astea am sa-i pun si niste quick disconnect pentru rezervor (can voi dori sa spal filtrul de aer ori sa scot bateria). Ma gandesc de asemenea sa-i fac bypass la canistra de carbune (deh,norme UE) dar nu e obligatoriu.

 

Inca o chestie,treaba cu dive la franare este vazuta de cei cu racing bikes mai degraba ca un dezavantaj. Intr-adevar, 1200C nu cade in bot la franare (ca toate teleleverele) insa unii au ca referinta cursa telescoapelor in a-si da seama cand au ajuns la punctul critic al franelor (blocaj etc). Eu am observat ca pot tine frana mai mult in curba decat faceam la gisser de exemplu. Suspensia este impartita aici, franele nu au treaba cu directia si viceversa. Evident ca daca ciupesti ca marlanul ti-o iei in bot chiar si in linie dreapta (eu nu am ABS). Se vorbeste despre PTTR(pull to the right) la mobrele cu monolever insa eu nu am observat asta. Probabil cei care au RT pot zice mai multe.

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se vorbeste despre PTTR(pull to the right) la mobrele cu monolever insa eu nu am observat asta. Probabil cei care au RT pot zice mai multe.

 

1200RT fata de 1150RT are un balancing shaft, care atenueaza chestia cu PTTR (posta-telefon-telegraf-radio). In plus RT e cu telelever si paralever. Singurul moment cand simti ca trage un pic dreapta este cand stai cu picioarele jos si accelerezi un pic de la relanti. In rest nu.

 

Iar no dive este un avantaj real. Sportivilor care zic ca nu simt cand trebuie sa traga mai tare frana, pt ca nu se apleaca moto de bot, le recomand sa invete sa franeze.

 

Pt. problema cu curatul cromului - eu am rezolvat-o asa (la alte 2 moto pe care le-am avut): iarna imbacsit cu WD-40 si garaj, restul anului: curatata de doua- trei ori pe an cu WD-40 (da, mai si curata, daca insisti cu carpa si nu zgarie) si cu pasta de crom + pastrare in garaj, fara prelata (face condens). Nu am avut probleme, moto nu erau noi, pe fiecare am tinut-o cate 2 ani.

La un R1200C am vazut surpriza-surprizelor: un crom care arata varza (neingrijit de ani), scos impecabil cu pasta lui papura-voda pe care o folosesc cei de la Automobile Bavaria.

In principiu elementele cromate de la R1200C sunt de calitate (nu ca la suzuki). Nu cred ca trebuie curatate mai mult de 2-3 ori pe an, decat daca stai la mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1200RT fata de 1150RT are un balancing shaft, care atenueaza chestia cu PTTR (posta-telefon-telegraf-radio). In plus RT e cu telelever si paralever. Singurul moment cand simti ca trage un pic dreapta este cand stai cu picioarele jos si accelerezi un pic de la relanti. In rest nu.

Asa face cam orice boxer. Dai un pic gaz pe loc simti cum vrea sa plece spre dreapta. Eu am inteles de la cei cu R1200CLC (am un amic) ca il trage spre dreapta daca ia mainile de pe ghidon (io nu recomand asta). Nu m-am dat cu CLC deci nu pot sa zic daca e asa sau nu. Am incercat si eu luand mainile de pe ghidon dar nu mi s-a parut cine stie ce diferenta. In fine, sper sa ma urc si eu pe un RT la Kaprun in mai sa vaz ce si cum.

Apropos, pentru crom am Never Dull. O chestie uber care curata pana si urmele de plastic topite pe tzevi. In rest, wash benzine (nu stiu cum ii zice in romaneste) si arata ca noua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Am ceva experientza si m-am dat pe multe motoare la viatza mea ... nimic nu se compara cu R1200C in opinia mea.

Are puncte bune si puncte mai putin bune ... nu exista motocicleta perfecta decat daca se face cea mai fiabila motocicleta cu aspectul si cuplul de cruiser, manevrabilitate si consum de 125, putere de vitezana si suspensii si garda de enduro.

Dar, daca vrei cruiser pot spune ca este de departe cel mai bun din punctul meu de vedere.

Eu sunt interesat la un motor de:

1. tinuta de drum (frane suspensii transmisie) - nota 10 (cele mai bune frane (+ CBS + servofrana activa) si suspensie fata intalnite la un motor ... nu vorbesc doar de cruiser; cardan; nu mai spun de tubeless)

2. Aspect - nota 10 (tine de gust)

3. Greutate si manevrabilitate - nota 10 (cel mai usor cruiser de peste 1000cc ... este boxer BMW ... manevrabilitatea vine de la sine)

4. Autonomie si volum de incarcare bagaje - nota 7 (autonomie maxima aprox 300km ... tipic de cruiser, bagaje ok daca esti singur ... putine daca esti cu pasager ... in opinia mea cruiser = singur pe motor :rolleyes: )

5. Cuplu - nota 10 (100 nm la 3000t/m - de neam prost)

 

Parti mai putin bune:

Sha pasager aproape inexistenta (pt modelul cu sa rabatabila)

Puterea ... 61 cp ... nu este deranjanta daca mergi fara sa fi in criza de timp

La schimbarea vitezelor ii fuge curu daca dai drumul la ambreaj prea repede ... din cauza cuplului.

Rezistenta la vant a pilotului ... la peste 130 e cam nasol. Cum eu nu merg decat la depasiri cu viteza mai mare de 110 ... eu sunt ok.

mult crom (+ si -) ... stergi la el de te plictiseshti.

shei si coburi din piele (+ si -) ... la ploaie trebuie sa le protejezi.

 

 

 

 

Din cate stiu exista 5 tipuri de R1200C si un tip de CL: diferentele fiind in special de forma ghidonului si a seii pasagerului pentru C.

Montauk are fata de versiunea de baza de R1200C:

Jenti din aliaj

Alta cutie de viteze

Suspensie reglabila spate

Roata fata de 150

2 buji pe cilindru

CBS

Servofrana

Turometru

Ceas

Coburi piele ... standard

Parbriz standard (diferit de modelul Independent)

Mai mult crom

Manere incalzite

Alt carenaj sub sa

2000 de Euro CIP mai scump la pretul de nou

Editat de Placebo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu exista 5 tipuri de R1200C si un tip de CL: diferentele fiind in special de forma ghidonului si a seii pasagerului pentru C.

 

Sunt doua tipuri de CL : CL si CLC. Majoritatea CLC se afla in USA.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

foarte tare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Salutare fratilor. Nu s-a mai scris de mult pe acest topic. Am si eu un 1200 C de mai bine de 2 ani si sunt foarte multumit de el. Este super confortabil la drumurile lungi. Anul trecut am batut aproape toate pasurile din Alpi inclusiv vestitul Stelvio si s-a comportat excelent. Nici o problema tehnica pana acum, doar consumabilele(ulei, placute frana, anvelope, filtre....). Foarte buni suportii de pe cilindrii boxer pentru intins picioarele la mersul pe autostrada si saua pasagerului pe post de spatar. Saua si cutiile laterale nu sun din piele. Eu am mers 2 zile numai pe ploaie si totul afost OK. Nu s-a udat nimic in cutii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...
Vizitator MosRahao

este o motocicleta care si pe mine ma atrage.

 

insa:

 

1. oare chiar poate fi reparata acasa? citind topicul asa reiese- ma cam indoiesc... dar intreb, nu dau cu parul; ma refer la chestii de intretinere minima, evident. precum: schimbarea consumabilelor, verificari baterie, relee, etc.

2. chiar e potrivita mersului in oras? daca da, rog precizari privind: cat consuma in acest regim de mers? si care este concret gabaritul ei pe latime?

3. cati litri, concret, au acei coburi stock? pentru ca de top case inteleg ca nu-i loc.

5. care este viteza la care omu` se simte confortabil la drum lung? (inteleg prin confort la drum lung combinatia intre urmatorii parametri: manevrabilitate si tinuta de drum, consum de carburant si protectia la vant a riderului - ma refer la modele de R1200C sau Montauk cu parbriz stock)

 

si o ultima intrebare: ce ti s-a defectat la aceasta motocicleta?

 

daca exista bunavointza unor raspunsuri concrete din partea motociclistilor ce au aceasta moto si merg cu ea (R1200C sau Montauk); eu multumesc de pe acum pentru info! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 9 months later...

Raspuns cu intarziere mare:

 

1, da (si nu numai consumabilele)

2. depinde de trafic insa io nu m-as da cu ea in oras pentru ca e oleaca incomod.

3. nu pot spune exact cati litri (approx 15) insa sunt destul de incapatori

5. 90-100 kmph sau 140 kmph pe autostrada

 

A trebuit sa schimb semeringul de la grup (si cu asta am schimbat si rulmentul). In rest ... nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...
  • 2 months later...
  • 2 months later...

Bon. Am Montauk si am iesit cu el. Pentru ca sunt calaret zilnic de F650SG mkII (800cc), primul contact a fost putin straniu. Cred ca e usor de inteles de ce si cum.

Mi-am dorit un roadster, bun sa "arda" vara 1400km intr-o zi (Constanta-Bodrum). Pe cat posibil, clasic - unul din piticii mei de pe creier cred ca e cam conservator. M-am gandit la R1200 R clasic, pentru ca am testat unul si mi-a cam placut. Totusi, cei 190cm ai mei stau suficient de "indoiti" pe el incat sa nu mi se para justificata investitia, atata timp cat am F-ul.

Am ales Montauk, intr-un final. In primul rand din cauza felului in care acomodeaza un tip inalt si in al doilea pentru ca mi s-a parut feeling-ul suprem. Ma scuzati, dar pentru mine, motociclete inseamna BMW si restul. Si n-am vreun fetish cu emblema (conserva mea e alt brand). Si am ales bine - in cazul meu, pozitia e un soi de medie intre cruiser si roadster, demential de comfortabila. Exemplarul meu are crashbars cu suport de picioare, pentru care n-am cuvinte. Am probleme cu o gamba (demult fracturata si trombozata), care mai avea putin si-mi spunea "saru'mana".

Manevrabilitate: nu poti face aceleasi clovnerii pe care ti le ofera F-ul, dar (atat cat m-am acomodat eu) n-am reprosuri. La viteze mici, cand virezi maxim, parca ultimul sfert al cursei de rotatie a ghidonului "cade" brusc - probabil e efectul surpriza la care se referea cineva mai sus. Oricum, foarte dragut pentru talia si prezenta lui. N-am reprosuri.

Putere: e o motocicleta de prezenta si feeling mai mult decat una de drag-races. De fapt, termenul de "drag-race" n-are treaba cu ea. N-am simtit nevoia de putere mai multa. E posibil sa fie nevoie, dar pentru asta exista V-max sau V-Rod sau ce mai vreti voi. Not the same species. Perfect satisfacut si aici.

Comfort: Doza perfecta pentru mine intre "comfort"si "wild". Nu e obositoare in nici-un fel. M-am simtit excelent la 80km/h si minunat la 180. Mai mult nu stiu daca poate, n-am incercat, nu cred si sincer, nu prea imi pasa. Pana si cu amaratul de F mi-am luat trei radare la drumul mai sus pomenit asa ca ... Am versiunea de sa pasager rabatabila ca spatar - e super-idee, dar sunt momente in care m-am simtit mai bine cu ea coborata. E super pentru momentele in care esti mai obosit si mergi mai potolit, cred.

Practicalitate: LOL. Nu alegi asa ceva pentru gospodarie. Cineva spunea de topcase. Cred ca l-as strange de gat pe tipul care-ar incerca sa-mi strice frumusetea de motor cu asa ceva. Coburii (varianta plastic) par imensi. Clar mai incapatori decat cei de la F si mai mult decat suficienti pentru nevoile mele.

Tinuta: Sta pe drum ca o locomotiva pe sine. Atunci cand vrei sa tii o linie perfect dreapta. Se inclina destul de mult, daca ii ceri asta. Iar cand vine vorba de frana ... hm... credeam ca F-ul e senzational. Ei bine, acum, am o noua definitie pentru asta.

Prezenta& feeling : Ei, aici e-aici. Ma uit de prin 2008 la motocicleta asta. Inainte s-o am, am vazut una o singura data (consignatie la Motorrad) si niciodata probat. Am luat-o pe-a mea pe ne/ve si ... e impresionanta. Singurul lucru cu care as compara-o e o sculptura. M-am asteptat sa ne potrivim perfect si asteptarile mi-au fost implinite. Sunt absolut incantat de cate ori o vad sau o incalec. Inca nu-mi imaginez ziua in care o sa mi se para altfel si nici nu cred c-o voi apuca. As vrea sa fie-a mea forever.

 

Atat, acum. Peste vreo doua saptamani planuiesc o tura pana in Bodrum (and back). Asa ca voi sti si cum e intr-o calatorie mai serioasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bon. Am Montauk si am iesit cu el. Pentru ca sunt calaret zilnic de F650SG mkII (800cc), primul contact a fost putin straniu. Cred ca e usor de inteles de ce si cum.

Mi-am dorit un roadster, bun sa "arda" vara 1400km intr-o zi (Constanta-Bodrum). Pe cat posibil, clasic - unul din piticii mei de pe creier cred ca e cam conservator. M-am gandit la R1200 R clasic, pentru ca am testat unul si mi-a cam placut. Totusi, cei 190cm ai mei stau suficient de "indoiti" pe el incat sa nu mi se para justificata investitia, atata timp cat am F-ul.

Am ales Montauk, intr-un final. In primul rand din cauza felului in care acomodeaza un tip inalt si in al doilea pentru ca mi s-a parut feeling-ul suprem. Ma scuzati, dar pentru mine, motociclete inseamna BMW si restul. Si n-am vreun fetish cu emblema (conserva mea e alt brand). Si am ales bine - in cazul meu, pozitia e un soi de medie intre cruiser si roadster, demential de comfortabila. Exemplarul meu are crashbars cu suport de picioare, pentru care n-am cuvinte. Am probleme cu o gamba (demult fracturata si trombozata), care mai avea putin si-mi spunea "saru'mana".

Manevrabilitate: nu poti face aceleasi clovnerii pe care ti le ofera F-ul, dar (atat cat m-am acomodat eu) n-am reprosuri. La viteze mici, cand virezi maxim, parca ultimul sfert al cursei de rotatie a ghidonului "cade" brusc - probabil e efectul surpriza la care se referea cineva mai sus. Oricum, foarte dragut pentru talia si prezenta lui. N-am reprosuri.

Putere: e o motocicleta de prezenta si feeling mai mult decat una de drag-races. De fapt, termenul de "drag-race" n-are treaba cu ea. N-am simtit nevoia de putere mai multa. E posibil sa fie nevoie, dar pentru asta exista V-max sau V-Rod sau ce mai vreti voi. Not the same species. Perfect satisfacut si aici.

Comfort: Doza perfecta pentru mine intre "comfort"si "wild". Nu e obositoare in nici-un fel. M-am simtit excelent la 80km/h si minunat la 180. Mai mult nu stiu daca poate, n-am incercat, nu cred si sincer, nu prea imi pasa. Pana si cu amaratul de F mi-am luat trei radare la drumul mai sus pomenit asa ca ... Am versiunea de sa pasager rabatabila ca spatar - e super-idee, dar sunt momente in care m-am simtit mai bine cu ea coborata. E super pentru momentele in care esti mai obosit si mergi mai potolit, cred.

Practicalitate: LOL. Nu alegi asa ceva pentru gospodarie. Cineva spunea de topcase. Cred ca l-as strange de gat pe tipul care-ar incerca sa-mi strice frumusetea de motor cu asa ceva. Coburii (varianta plastic) par imensi. Clar mai incapatori decat cei de la F si mai mult decat suficienti pentru nevoile mele.

Tinuta: Sta pe drum ca o locomotiva pe sine. Atunci cand vrei sa tii o linie perfect dreapta. Se inclina destul de mult, daca ii ceri asta. Iar cand vine vorba de frana ... hm... credeam ca F-ul e senzational. Ei bine, acum, am o noua definitie pentru asta.

Prezenta& feeling : Ei, aici e-aici. Ma uit de prin 2008 la motocicleta asta. Inainte s-o am, am vazut una o singura data (consignatie la Motorrad) si niciodata probat. Am luat-o pe-a mea pe ne/ve si ... e impresionanta. Singurul lucru cu care as compara-o e o sculptura. M-am asteptat sa ne potrivim perfect si asteptarile mi-au fost implinite. Sunt absolut incantat de cate ori o vad sau o incalec. Inca nu-mi imaginez ziua in care o sa mi se para altfel si nici nu cred c-o voi apuca. As vrea sa fie-a mea forever.

 

Atat, acum. Peste vreo doua saptamani planuiesc o tura pana in Bodrum (and back). Asa ca voi sti si cum e intr-o calatorie mai serioasa.

 

la asa oda, mergeau niste poze :D

s-o stapanesti sanatos!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poza anuntului de vanzare pentru ce urma sa fie " a mea"

la momentul ala, ma gandeam si la Sportster, alternativa.

in dimineata aia mi s-au risipit toate dubiile :D nu'j ce naiba a fost in capul meu

post-70426-0-97451800-1430690090_thumb.jpg

post-70426-0-01866700-1430690134_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Salutare tuturor.am un prieten cu r1200 c dar care si-a pierdut cheile de la motor.se poate schimba butucul cu altul nou?stiti daca e cu imobilizator?banuesc ca trebuie sa caute si butuc pentru rezervor.stiti unde se pot gasi in romania?ms

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din pacate si-a bagat nasul un "meserias",a desfacut farul si a incercat sa scoata contactul pana l-a rupt,a ramas cu bucata de plastic unde vine mufa de contact in mana.practic contactul e distrus.stie cineva de unde se pot aduce?am cautat pe ebay dar am gasit doar pentru rezervor.in romania nu am gasit inca,mai caut,am lasat raspuns si la reprezentanta bmw dar inca nu mi-a raspuns.daca as sti ca nu e cu cip si imobilizator as cauta de la alt model,poate se potriveste.ms de raspunsuri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E simplu de aflat despre imobilizator, cip etc : intrebi un service BMW serios despre asta.

Poate te ajuta cu ceva urmatoarea intamplare : Motocicleta mea a fost transportata de la vanzator (D) direct la Mototehnica (Tibi Anghel), unde m-am dus sa o vad. Motocicleta, coburi, acte si chei. N-am observat cheia metalica ( design) dupa care eram inebunit, m-am gandit ca poate neamtul n-a trimis-o si ca cele doua chei de rezerva cu plastic negru (yuck) sunt singurele. L-am rugat pe Tibi sa comande cumva una metalica. Am dat sa plec spre casa si , in masina, intr-un plic gros cu tot felul de documente ale motorului am descoperit cheia principala. Am coborat inapoi in service - in rastimpul asta, Tibi deja se ocupase de comanda unei alte chei.

Ma gandesc ca in acelasi fel ar putea fi ceruta o cheie (sau mai multe) si pentru prietenul tau, fara tot balamucul cu bututc, rezervor etc. E greu de crezut ca fabrica nu s-a pregatit in nici-un fel pentru scenariul cu pierderea cheilor - ar trebui sa aiba o evidenta cu seriile vehiculelor etc. In fine....sper sa fi fost de vreun ajutor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...