Sari la conținut

Pt Incepatori De La A La Z


old school
 Share

Postări Recomandate

Acum 32 minute, Lucian_M a spus:

Cu racheta ai alt tupeu, nu se poate contesta.

Daca esti fara discernamant, cu racheta sau fara,  mai devreme sau mai tarziu tot acolo ajungi.

Responsabilitatea este mult mai importanta decat caii putere de sub fund.

Desigur este o parere personala.

 

@AdRu nu pica si tu in plasa ca viteza i-a curmat viata (sau si mai rau ca drumul face victime). Viteza nu este ceva picat din cer. Mansonul de acceleratie era in mana lui. Singur a decis sa ii dea bice. Ca i-a permis mobra, sunt de acord, dar sunt si alte mobre mai  palide decat un R6 care i-ar fi permis sa ii dai blana.

Si nici macar faptul ca a dat bice nu a fost prostia care l-a omorat. De ce a dat blana? Ca sa ''il faca'' pe ala cu masina.... Motociclist care avea ceva experienta si nici nu mai era un copil.

Asadar care e treaba cu factorul viteza? El nu a murit ca a intrat cu viteza prea mare in bidoanele de apa pe post de separatoare, ci pentru ca s-a bagat calare pe linia dubla continua si lovind separatoarele a cazut pe contrasens unde a dat o masina peste el.

 

Daca @Andreas46 doreste sa isi ia R6 ''ca sa poata avea tupeu'', atunci eu ii recomand sincer sa nu isi mai ia nici un fel de motor.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 603
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Băieți, curajul e direct proporțional cu numărul cailor, orice urmă de discernământ dispare când se încordează neuronul la provocare. Eu n-am cu ce (mobra antică) și stau cuminte, dar cu greu rezist uneori să nu dau pedală. Și am o vârstă când mă mai controlez. Tinerii nu se gândesc mult, vor totul și vor fix atunci, că maneta se răsucește rapid și răspunde instant. Un prieten a avut mai multe mobre de peste 600 și nema carnet (16 ani), iar între localități avem cca 4 km de linie dreaptă. Ghici ce făcea prima dată când ieșea? Ați ghicit, dorea să vadă unde se oprește acul. Norocos băiat, niciun accident.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Așa cum am promis, am revenit prin a va spune ce alegere am făcut. In ultima perioada am vizionat câteva motociclete care la vremea lor (2004-2007) au fost bune, cele vizionate probabil erau potențiale tepe, CBR600RR,in teorie cu 50-60K km.. Am decis sa achiziționez o motocicleta noua care oferă sisteme de siguranță active și pasive (abs fata, abs spate,abs cornering,frana combinata,moduri de condus cu limitare a puterii, far led, și multe altele) Am renunțat la gândul de supersport aka vitezana drept prima motocicleta așa cum mi s-a recomandat de către cei prezenți aici dar și de apropiați. Am optat pentru noul Ducati Monster 937 care in aproximativ 2 zile va părăsi fabrica din Bologna,destinația București :) Va mulțumesc pentru comentarii tuturor și sa auzim doar de bine! Asfalt uscat tuturor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

16 minutes ago, Lucian_M said:

Excelenta alegerea pentru un începător! Nu aveau Panigale sau Diavel pe stoc?

Din pacate pentru România s-a alocat o singura unitate Streetfighter V4 Lamborghini căci pe aia aș fi ales-o dar poate Panigale V2 ca a doua motocicleta este o viitoare alegere excelenta ;) Lăsând deoparte ironiile, voi  explica pe scurt de ce am ales o motocicleta noua cu un motor mai mare decât "media". Am preferat-o pentru electronica și sistemele oferite, poate fi limitată electronic la aproximativ 70 de cai,incluzand modul de răspuns al motorului-acceleratiei. Wheelie assist (dacă nu iti dorești sa mergi pe o roata, nu iti permite sa o ridici). Din spusele proprietarilor, este ușor de manevrat mai ales in oraș,ceea ce și urmăresc. In concluzie,o motocicleta "monstruoasa" poate deveni docilă și permisiva chiar și cu un începător datoria sistemelor de asistenta și limitare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, Andreas46 a spus:

Din pacate pentru România s-a alocat o singura unitate Streetfighter V4 Lamborghini căci pe aia aș fi ales-o dar poate Panigale V2 ca a doua motocicleta este o viitoare alegere excelenta ;) Lăsând deoparte ironiile, voi  explica pe scurt de ce am ales o motocicleta noua cu un motor mai mare decât "media". Am preferat-o pentru electronica și sistemele oferite, poate fi limitată electronic la aproximativ 70 de cai,incluzand modul de răspuns al motorului-acceleratiei. Wheelie assist (dacă nu iti dorești sa mergi pe o roata, nu iti permite sa o ridici). Din spusele proprietarilor, este ușor de manevrat mai ales in oraș,ceea ce și urmăresc. In concluzie,o motocicleta "monstruoasa" poate deveni docilă și permisiva chiar și cu un începător datoria sistemelor de asistenta și limitare.

Felicitări și milioane de km sa faci fara evenimente. 

 

Singura chestie: sa nu te bazezi exclusiv pe sistemele alea de asistență. Sunt bune, sunt formidabile dar doar până într-un punct. In rest tot tu ești călărețul așa că grija mare .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

14 hours ago, Lucian_M said:

Chrashbar îi pui? Asta dacă nu-ți închipui că are greutatea unui CfMoto 300.

Crash pad-uri, da.

13 hours ago, Escanor said:

Felicitări și milioane de km sa faci fara evenimente. 

 

Singura chestie: sa nu te bazezi exclusiv pe sistemele alea de asistență. Sunt bune, sunt formidabile dar doar până într-un punct. In rest tot tu ești călărețul așa că grija mare .

Multumesc! Asemenea va doresc!

Cu siguranță voi tine cont și de acest sfat. Asfalt uscat! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 26.02.2023 la 0:58, Andreas46 a spus:

Din pacate pentru România s-a alocat o singura unitate Streetfighter V4 Lamborghini căci pe aia aș fi ales-o dar poate Panigale V2 ca a doua motocicleta este o viitoare alegere excelenta ;) Lăsând deoparte ironiile, voi  explica pe scurt de ce am ales o motocicleta noua cu un motor mai mare decât "media". Am preferat-o pentru electronica și sistemele oferite, poate fi limitată electronic la aproximativ 70 de cai,incluzand modul de răspuns al motorului-acceleratiei. Wheelie assist (dacă nu iti dorești sa mergi pe o roata, nu iti permite sa o ridici). Din spusele proprietarilor, este ușor de manevrat mai ales in oraș,ceea ce și urmăresc. In concluzie,o motocicleta "monstruoasa" poate deveni docilă și permisiva chiar și cu un începător datoria sistemelor de asistenta și limitare.

S-a dus naibii bugetul de 3 , 5 k, ai dat 13:)))))

Asta daca nu esti troll, inca nu s lamurit. Ca pare cusuta cu ata alba toata povestea.

Asa ca hai cu poza, cand se livreaza jucaria, selfi direct pe ea :P

Despre alegere, vs discutiile anterioare, nu comentez, ca nu are rost. Si nici despre raspunsul tau de mai sus, care justifica "posibila" alegere.

Daca insa e pe bune, fa i casco, daca nu ai facut deja. La 12k euro, sa te pregatesti sa mai scoti 700 euro pentru asigurarea casco-necesara.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9 hours ago, Adrian M. said:

S-a dus naibii bugetul de 3 , 5 k, ai dat 13:)))))

Asta daca nu esti troll, inca nu s lamurit. Ca pare cusuta cu ata alba toata povestea.

Asa ca hai cu poza, cand se livreaza jucaria, selfi direct pe ea :P

Despre alegere, vs discutiile anterioare, nu comentez, ca nu are rost. Si nici despre raspunsul tau de mai sus, care justifica "posibila" alegere.

Daca insa e pe bune, fa i casco, daca nu ai facut deja. La 12k euro, sa te pregatesti sa mai scoti 700 euro pentru asigurarea casco-necesara.

 

:)))))) Nu am intentionat sa sar din prima la o motocicleta noua și mai ales la bugetul asta dar aveam modelul Monster 696 în minte de ceva vreme dar modelul nou m-a făcut sa mă îndrăgostesc :))) Cu siguranță,cand se va livra voi pune aici poze și dacă sunteți din București,cu drag puteți sa o vedeți și live :))) Așa voi face,niciodata nu se știe,acelasi principiu îl am și asupra mașinii.. pana atunci ca sa colorez puțin ața albă 

331738147_156694590518324_5257095147377459031_n.jpg

6 hours ago, Lucian_M said:

@Andreas46

Uite ce-ai pierdut, preț similar... Și era o alegere mult mai de viitor.

 

Screenshot_2023-02-28-20-11-37-744-edit_com.opera.browser.jpg

Acum îmi pare rău.. asta e, data viitoare! Poate o luați dumneavoastră și ne împărtășiți experiență ;)

6 hours ago, AdRu said:

@Andreas46 sa fie intr-un ceas bun! Alegerea a fost facuta, achizitia de asemenea, Acum urmeaza partea de actiune :) ,  asa ca..... vorba unui motociclist renumit in Romania: "Mii de kilometri de bucurii!"

Multumesc! Mii de kilometri de bucurii și dumneavaostra și ca sa completam fraza "conduceti cu grija"! :06Biker:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, Andreas46 a spus:

 

Deci ai luat o pe cumatra rosie! Si varianta +.

Aia e. Vezi musai de casco, iti recomand varianta grupama moto anotimpuri. Ca idee, pentru o moto cu valoare 65k lei, eu am dat anul trecut in aprilie 3500 lei. Dar merita.

De ce insist? pentru ca ai toate sansele la inceput fie sa o scapi de pe loc, fie sa faci o ghidusie la viteza mica si sa o trantesti. Si vai mama, cat costa dupa sa repari ceva la ea. Deci in primii 2 ani macar, cascooooooo! Indoi rezervorul, baam 1000 euro. Si tot asa....

Motoreta e blana bomba, motorul ala trage grozav! Nu te lua doar dupa ce scrie pe hartie, nu i tocmai ce trebuie pentru un incepator din perspectiva perfomantelor. 

Insa se poate invata si pe ea, suspensii super, frane, manevrabila, tot ce vrei. E top, varianta +.

La scoala moto, n-ai invatat nici 10% din ce ai nevoie sa stii pentru a merge in siguranta pe drumurile patriei. De zmei e plin, grija mare.

Ia o incet, cand o primesti. Mergi cu ea in poligon, pune o pe niste setari moderate, invata sa franezi cu ea, exerseaza frane de urgenta, fata, spate, combinat. Baga opturi, jaloane, sa te prinzi cum se manevreaza. 

Si apoi, mergi cu ea la niste cursuri de  incepatori, uite aici doua variante:

https://academiatitiaur.ro/product/curs-moto-siguranta-perfectionare/?gclid=Cj0KCQiA6fafBhC1ARIsAIJjL8kmWsaL2xy3nO2_zJcyFFwObdkpTKa0bnzgmx2JUc3fh3yeFHtjC-MaAgOVEALw_wcB

https://rider-academy.ro/?page_id=56

Nu te lua dupa altii, invata in ritmul tau. Nu te lua aiurea cu traficul, in oras ochii in patru. Iesi in afara orasului, treptat, cate 50, apoi 100, apoi mai mult, pe drumuri mai putin circulate. Si cu grija si rabdare, iti vei face mana.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, Adrian M. a spus:

...

...Si evita iesirile in grup, cel putin in primii ani! Indiferent de ce parteneri vei avea, niciodata nu o sa inveti mai bine decat din propriile greseli, iar daca tot le faci, sa le faci in ritmul impus de tine, lejer, fara sa fii presat sau nevoit ca sa tii pasul/ritmul cu grupul!

S-o stapanesti sanatos, sa te bucuri de ea mult si bine, sa o tii mereu cu negru' moale pe asfalt!:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, Adrian M. a spus:

mergi cu ea la niste cursuri de  incepatori, uite aici doua variante

Ca să poți beneficia de un astfel de curs, cel puțin de cel ținut de Trăncănici la ATA, părerea mea e că trebuie să ai nițică experiență, nu să te duci a 2-a zi după ce iei permisul (la figurat).

Părerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Păi merge la curs pentru a căpăta experiență.

Totuși nu poate merge la curs pentru că nu are destulă experiență.

Dilemă...

Terminând cu gluma, și eu consider că e nevoie de un pic de acomodare cu mobra, să o ia ușurel, treptat. El decide cum procedează, cu cine iese la plimbare etc. 1000 km nu am luat pasager, ca să mă acomodez cu motoreta. Iar ieșirile cu prietenii (nu de ăia care merg rachetă) le-am făcut după ce m-am acomodat cu noul gabarit (întrucât soția a decis că vrea și ea plimbată). In fine, trebuie chibzuință, discernământ. Plus echipament, crashbar și, chiar recomandat- casco, la cât de scump este agregatul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 32 minute, Lucian_M a spus:

Păi merge la curs pentru a căpăta experiență.

Totuși nu poate merge la curs pentru că nu are destulă experiență

Nu, merge la curs de perfecționare! De la nivelul 0 e greu să perfecționezi. În București era o școală moto care organiza niște ieșiri cu începătorii, când tu abia stai pe 2 roți cam greu să înveți niște tehnici care se predau la cursurile despre care s-a făcut vorbire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, ENEOS a spus:

Ca să poți beneficia de un astfel de curs, cel puțin de cel ținut de Trăncănici la ATA, părerea mea e că trebuie să ai nițică experiență, nu să te duci a 2-a zi după ce iei permisul (la figurat).

Părerea mea.


Corect.

Dar cel al lui Marius Bacila, de la Rider Academy, este bun pentru incepatori abia iesiti din scoala.

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am precizat chestia cu gluma.

Și pe mine m-a învățat instructorul strict cum să promovez poligonul și orașul. Nimic altceva. Trăiască YouTube, forumurile și propriul creier, la care se adaugă 17 ani de cât. B (atâția aveam când am obținut A-ul). Fără experiența cu mașina probabil eram pachet pe undeva.

Un curs pentru începători prinde bine multora, pot învăța o grămadă de lucruri utile.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 49 minute, Lucian_M a spus:

Am precizat chestia cu gluma.

Și pe mine m-a învățat instructorul strict cum să promovez poligonul și orașul. Nimic altceva. Trăiască YouTube, forumurile și propriul creier, la care se adaugă 17 ani de cât. B (atâția aveam când am obținut A-ul). Fără experiența cu mașina probabil eram pachet pe undeva.

Un curs pentru începători prinde bine multora, pot învăța o grămadă de lucruri utile.


Intr-o zi de iarna, cand o sa am timp si chef, o sa scriu un articol despre scolile moto si elevii lor. Pentru ca nu e chiar asa de simplu cum pare cu treaba asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Păi fă un video.

Nu mi-a spus nimeni că dacă oprești când virezi pică mobra, nici să nu frânez tare cu spatele, că se duce sanie unde vrea ea. Bine că știam să merg cu bicicleta și m-a ajutat la menținerea echilibrului. Lanțul era uscat, frânele varză, furca era cursă peste etrieri, anvelopa față era altă dimensiune și viram extrem de greu. Un Hornet obosit, dar cu care am luat examenul din prima.

Totuși puțini instructori își bat capul să-i învețe ceva pe cursanți. Nimeni nu face nimic în privința asta, deoarece instructorii se bucură că nu se obosesc prea tare, iar cursanții că au luat permisul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...