Sari la conținut

Cum Se Verfica Un Scuter Second-hand La Cumparare?


flying--boy
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 81
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Am vazut ca exista pe forum un topic amanuntit despre verificarea motocicletelor la cumparare.(felicitari pentru autor :bounce: )

Stie cineva cum se pot verifica scuterele second-hand la cumparare?

Cum imi pot da seama de exemplu de starea segmentilor sau pistoanelor?

 

 

Salut. De obicei in SH-uri trebuie sa mai bagi ceva bani, doar daca cumva e vreo ocazie de la o persoana de incredere pe care o cunosti si care nu are de ce sa te perieze ca sa-ti ia banii.

 

La SH-uri poti descoperii tot felul de probleme in timp, dupa ce il iei de obicei iti merge bine, insa in timp incepi sa descoperi AMERICA, adica de toate pentru toti, de la segmenti dusi, pistoane inrosite, cilindri mancati pana la furtune crapate, placute de frana tocite prematur din cauza discului de frana care bate si musca din ele... pana la jante ovale, cauciucuri crapate (imbatranite) sau de ce nu carene chituite (5kg de chit in plus ce conteaza nu?) si cadru sau furca/directie strambe. Mare atentie ce cumperi!

 

Neaparat trebuie sa parcurgi urmatoarele etape(in aceasta ordine!):

- prima impresie, aici intra practic vizionarea de poze cu scuterul in cauza, daca "merge" treci mai departe,

- primul contact, aici intra prima intalnire dintre tine si scuterul pe care vrei sa-l cumperi, trebuie sa te uiti dupa urme de impact, zgarieturi, dar si vopsea proaspata, nu neaparat de aceeasi culoare ca restul scuterului, orice adancituri sau umflaturi, galme in carene, aspectul exterior, gradul de ingrijire, etc, daca "merge" treci mai departe,

- verificarea actelor (ai detaliat mai jos), conteaza la un scuter inmatriculat sa aiba ITP-ul facut, ca sa nu ai probleme macar inca 1 an, daca "merge" treci mai departe,

- verificarea tehnica (cel mai bine este sa mergi insotit de o persoana cunoscuta, prieten sau amic, care te cunoaste si pe care-l cunosti foarte bine, care stie bine ce trebuie sa verifice si care sunt in mare problemele ce ar putea fi descoperite), daca "merge" treci mai departe,

- pornirea motorului, asculta motorul, daca plange si se vaita este ceva in neregula, asculta si parerea prietenului care se pricepe si pe cat posibil ignora ce-ti baga vanzatorul, daca "merge" treci mai departe,

- Test Ride - trebuie sa te inveti intai cu scuterul, asta inainte sa pleci de pe loc, (presupun ca ai verificat deja instalatiile de bord, indicator de benzina, de temperatura, turometru, lumini, semnalizatoare, directie, frane, claxon, pornire si oprire motor) dupa care pornesti usor, verifici franele inca o data, asta inainte sa prinzi viteza, faci cateva ture pe o straduta fara trafic, pana te deprinzi cu FEELING-ul, dupa care te aventurezi in trafic, evident inainte de Test Ride vanzatorul o sa-ti ceara sa-i lasi ceva ca si garantie ca nu fugi cu scuterul, niciodata sa nu lasi bani! Poti sa lasi acte, dar nu bani! Este foarte util daca prietenul sau amicul care te-a ajutat la verificarea tehnica poate sa faca si el un Test Ride, avand mai multa experienta te poate ajuta si aici

- Daca totul este bine si ai parcurs toate etapele si le-a trecut (fara indulgenta) si te simti confortabil pe viitorul tau scuter, atunci daca ai bagat toate in balanta si se inclina spre a cumpara acel scuter, da-i bataie si ia-l

 

 

Neaparat sa aiba acte (carte de identitate in original cu folie de secretizare RAR, acte vama (din care sa reiasa ca vama este platita),actele de provenienta (daca este adus de afara), etc ) in care sa corespunda seriile de sasiu si (eventual, daca are) de motor, cat si culoarea scuterului. Daca nu ai A sau A1 motiv pentru care banuiesc ca vrei <50cmc, iti recomand sa fi atent ce scrie in cartea de identitate a "mopedului", astfel:

 

1) Sa fie NEAPARAT trecut ca si MOPED (daca este trecut ca SCUTER sau MOTORETA, atunci ITI TREBUIE PERMIS A1!)

2) Sa aiba capacitatea cilindrica mai mica de 50cmc (49cmc sau 49,9cmc merg, dar daca scrie 50cmc, atunci ITI TREBUIE PERMIS A1!)

3) Sa aiba viteza maxima constructiva 45Km/h (daca scrie mai mult, de obicei 50Km/h, atunci ITI TREBUIE PERMIS A1!)

4) Sa aiba omologare individuala (sa nu fie omologare TIP pentru ca atunci ITI TREBUIE PERMIS A1!)

 

Nu te repezi sa iei ceva fara acte numai pentru ca ESTE SUPER-IEFTIN, pentru ca actele nu ai cum sa le manaresti si problema asta o sa te bantuie tot timpul cat vei fi posesorul unui scuter fara acte. Ah ... am uitat sa-ti spun ca te poti alege si cu DOSAR PENAL, scuter CONFISCAT si poate si alte capete de acurare, complicitate la furt, etc - STAI DEPARTE de scuterele venite din Italia, Spania, etc, scutere care in 90% din cazuri nu au acte (restul de 10% au acte de Italia, Spania) si care in 99,9% din cazuri sunt furate, daca are acte care par a fi in regula, mergeti la RAR pentru identificare, daca-l vezi ca o da intoarsa este ceva putred la mijloc, asa ca uita de scuterul respectiv!

 

Daca toate aceste conditii LEGALE sunt indeplinite atunci poti trece la verificarile tehnice, asta poate dura cateva ore bune.

 

Niciodata sa nu cumperi un scuter fara sa-l conduci in prealabil. O sa zici bine dar daca nu vrea sa mi-l dea o tura pentru ca pot sa cad cu el si sa-l paradesc, atunci nici tu nu esti obligat sa-l cumperi. Este un risc pe care trebuie sa si-l asume daca vrea sa-si vanda scuterul. De ce insist sa-l conduci inainte, pentru ca poate a fost implicat intr-un accident, are carenele schimbate si pare nou, dar cadrul/directia stramba trage intr-o parte cel mai probabil si asta nu este o chestie tocmai placuta, nu?

 

Asfalt uscat si salutari cu farul! :drink: :)

 

PS - Daca despre starea segmentilor poti sa-ti faci o idee, dupa modul in care merge motorul si dupa cum "trage", despre piston este mult mai greu si deobicei orice impresie se contureaza abea la primul contact vizual (adica atunci cand desfaci motorul si vezi pistonul respectiv) :ok:

Editat de alias
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Momentan sunt intr-o mare dilema .Am urmatoarele optiuni de scutere:

1.Yamaha Majesty 250 cc (are facuti 20.000 km;adus din Italia)

2.Kymco People 125 cc (nou-nout)

3.Suzuki Burgman 400 (e in Germania si e mai complicat+transport?)

4.Un scuter de 125 de la First Bike

 

Toate variantele sunt cam la aceiasi bani si de aia nu stiu pt ce sa ma hotarasc.Mie personal imi place Majesty da' nu stiu exact ce acte are si in ce stare e (plus ca e in alt oras).

Astept sfaturi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Momentan sunt intr-o mare dilema .Am urmatoarele optiuni de scutere:

1.Yamaha Majesty 250 cc (are facuti 20.000 km;adus din Italia)

2.Kymco People 125 cc (nou-nout)

3.Suzuki Burgman 400 (e in Germania si e mai complicat+transport?)

4.Un scuter de 125 de la First Bike

 

Toate variantele sunt cam la aceiasi bani si de aia nu stiu pt ce sa ma hotarasc.Mie personal imi place Majesty da' nu stiu exact ce acte are si in ce stare e (plus ca e in alt oras).

Astept sfaturi

 

Daca ai permis A ia-ti Burgman-ul pentru ca este dupa parerea mea cel mai marfa, sau poti sa-ti iei si Majesty. Daca ai doar A1 poti sa-ti iei Kymco People 125cc (mai ales ca este nou). Evita pe cat posibil (si sigur este posibil daca tu te gandesti la Burgman :drink: ) chinezariile, la FB este un fel de ruleta ruseasca, ori e alba ori e neagra, chiar de nou poti avea probleme cu el sa doarma numai prin service, sau, e posibil sa nu aiba nici pa dracu sa-ti mearga perfect. De ce sa te risti? ... daca poti evita tot stress-ul asta...

 

Orice te-ai decide sa-ti alegi NEAPARAT SA AIBA ACTE IN REGULA !!!

 

Asfalt uscat si salutari cu farul! :) :bounce:

 

PS - Am mentionat sa ai grija la ACTE in special la cele luate sau aduse din Italia, Germania, etc ???

Editat de alias
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zi-mi si mie daca stii lista exacta cu actele necesare pentru un scuter din Italia ,Germania etc etc

 

Pai orice "vehicul" de-asta pe doua roti de ne dam noi cu ele trebuie sa aiba C.I. (carte de identitate a vehiculului), daca are si numar trebuie sa aiba si talon cred, trebuie sa aiba o hartie de la vama ceva, cred, mai multe nu stiu exact, pentru ca nu m-am lovit de asa ceva, dar cred ca mai sunt scuteristi pe aici pe forum care sigur ne-ar putea lamuri mai bine (desigur, daca n-au nimik impotriva :hug: ). Baieti si fete, careva mai priceput?

 

Asfalt uscat si salutari cu farul! :wave: :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai orice "vehicul" de-asta pe doua roti de ne dam noi cu ele trebuie sa aiba C.I. (carte de identitate a vehiculului), daca are si numar trebuie sa aiba si talon cred, trebuie sa aiba o hartie de la vama ceva, cred, mai multe nu stiu exact, pentru ca nu m-am lovit de asa ceva, dar cred ca mai sunt scuteristi pe aici pe forum care sigur ne-ar putea lamuri mai bine (desigur, daca n-au nimik impotriva :ok: ). Baieti si fete, careva mai priceput?

 

Asfalt uscat si salutari cu farul! :hug: :wave:

 

 

Salut! Daca are numar, atunci nu prea e bine ca inseamna ca nu a fost radiat din circulatie in tara de provenienta... Trebuie sa aiba un fel de carticica pe care scrie "certificato di idoneita tecnica per ciclomotore" in care sunt trecute pe spate datele tehnice ale scuterului. Fi atent ca jos pe spate scrie "ANNOTAZIONI" si zice ca ciclomotorul nu dezvolta o viteza mai mare de 45km/h (Asta in caz ca e de 49cmc) :eek:

 

Succes la viitoarea achizitie, flying--boy, si sa ne vedem sanatosi pe drum! Asfalt uscat :crack:

Editat de VladuL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de ex. :eu am mopedul de 2 ani de ,cand l-am cumparat nu stiam prea multe despre ele.Atunci m-am asigurat sa aibe talonul original (pe care i-l avea),daca omul face acte de vanzare-cumparare(am facut).

Acum, eu cum pot sa-l inscriu fara contractul original de vanzare-cumparare?care se cere obligatoriu la inscriere?

Daca poate sa ma ajute cineva ,rog sa ia legatura cu mine (pm.sau aici)

Asfalt uscat si plimbari fara evenimente neplacute! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Trebuie sa aiba un fel de carticica pe care scrie "certificato di idoneita tecnica per ciclomotore" in care sunt trecute pe spate datele tehnice ale scuterului. Fi atent ca jos pe spate scrie "ANNOTAZIONI" si zice ca ciclomotorul nu dezvolta o viteza mai mare de 45km/h (Asta in caz ca e de 49cmc) :cheers:

 

Daca am asa ceva, eventual si o asigurare provizorie de acolo, pot inmatricula scuterul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Stiu ca nu s-a mai scris de ceva vreme aici... insa poate vede cineva intrebarea mea...

 

Are cineva idee ce pasi trebuiesc urmati pentru inscrierea unui scuter / motor de 50 cc la primarie ?

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca am asa ceva, eventual si o asigurare provizorie de acolo, pot inmatricula scuterul?

 

Cu cartea aia te duci la RAR sa-i faci carte de romania. Mai departe nu am inteles, vrei sa-l inregistrezi la primarie sau sa-l inmatriculezi la politie ?

Stiu ca nu s-a mai scris de ceva vreme aici... insa poate vede cineva intrebarea mea...

 

Are cineva idee ce pasi trebuiesc urmati pentru inscrierea unui scuter / motor de 50 cc la primarie ?

 

Multumesc.

Ai nevoie de urmatoarele:

1. Carte de identitate vehicul cu folia de secretizare pe ea(de la RAR) - original si copie xerox ;

2. Certificat de conformitate sau ITP(pt moped mai vechi de 2 ani) - original si copie xerox ;

3. Buletinul - original si copie xerox ;

4. Factura fiscala sau contractul de vanzare-cumparare prin care demonstrezi ca e mopedul tau - original si copie xerox ;

5. Plata taxelor de inregistrare dupa cum urmeaza(se platesc prin mandat postal):

___Dovada platii taxei de inregistrare(original si copie xerox): in valoare de 40 RON, platit in contul RO70TREZ70021360250XXXXX deschis la Directia de Trezorerie si Contabilitate Publica a municipiului Bucuresti, titular Primaria Municipiului Bucuresti, cod fiscal PMB: 4267117 .

___Dovada platii contravalorii certificatului de inregistrare(original si copie xerox): in valoare de 24 RON, platit in contul RO70TREZ70021360250XXXXX deschis la Directia de Trezorerie si Contabilitate Publica a municipiului Bucuresti, titular Primaria Municipiului Bucuresti, cod fiscal PMB: 426711 .

___Dovada platii contravalorii placutei cu numarul de inregistrare(original si copie xerox): in valoare de 30 RON, platit in contul RO70TREZ70021360250XXXXX deschis la Directia de Trezorerie si Contabilitate Publica a municipiului Bucuresti, titular Primaria Municipiului Bucuresti, cod fiscal PMB: 4267117 .

6. Fisa de inregistrare pe care o completezi la calculator sau la masina de scris (asta o primesti la primarie);

7. Multa rabdare :smoke:

 

Succes cu inregistratul! :agree:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

toate astea in ordinea scrisa de tine?sunt curios pt k urmeaza sa imi cumpar ceva de 9 din craiova si vreau sa stiu de ce ma lovesc aici in bucuresti!cat dureaza in medie inregistrarea la primarie?

 

--- Mesaj completat în 08 Sep 2007 17:27 -------------
de 49 cmc vroiam sa zic,insa imi este cam foame!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

toate astea in ordinea scrisa de tine?sunt curios pt k urmeaza sa imi cumpar ceva de 9 din craiova si vreau sa stiu de ce ma lovesc aici in bucuresti!cat dureaza in medie inregistrarea la primarie?

 

<small>--- Mesaj completat în 08 Sep 2007 17:27 -------------</small><br/>de 49 cmc vroiam sa zic,insa imi este cam foame!

 

Nu conteaza ordinea, conteaza sa ai ce am scris mai sus. Dureaza dupa ei 10 zile lucratoare, dar cam dupa 3-4 zile sunt gata numarul si talonul :)

 

Bafta! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

pentru scuterele care trebuie inscrise la politie(adica mai mari de 49) iti trebuie cartea de identitate, contract de vanzare cumparare neaparat cu proprietatrul de pe carte, si ar mai fii si talonul de inmatriculare vechi in care scrie clar ca e radiat dar din cat am auzit asta nu ar fii obligatoriu sa il ai. Cu astea mergi la RAR si de acolo se ocupa ei de toate hartogaraiele, iti spun ce si unde trebuie platit, etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2) Sa aiba capacitatea cilindrica mai mica de 50cmc (49cmc sau 49,9cmc merg, dar daca scrie 50cmc, atunci ITI TREBUIE PERMIS A1!)
mhahaaahahaha, da iti trebuie C si E, mai mult ca sigur :blink:

 

 

 

mai verifici si daca e furat din italia, eventual:

 

 

 

http://coordinamento.mininterno.it/servpub..._targhe_ing.htm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Eu am fost astazi si am depus actele pt inregistrare la "Consiliul Local Sector 1 Directia Generala Publica de Evidenta A Persoanelor serviciul Inregistrare/Radiere Mopede" care se afla in Piata Amzei nr.13 (cladirea fostei Case a Casatoriilor). Pentru inregistrare mi-au trebuit : Fisa de inregistrare (pe care o si atasez pt ca nu o gasiti nicaieri) care trebuie completata la masina de scris sau pe calculator , BI/CI original+copie , factura/actul de proprietate original+copie , Cartea de Identitate/Certificat de inregistrare/Inmatriculare cu ITP valabil original+copie , Taxa de inregistrare care se poate plati la ghiselul din incinta sau la orice punct de colectare DITL in val. de 40 ron in contul RO92TREZ70121360250-01 deschis la DITL Sector 1 , Taxa pt certificatul de inregistrare in val. de 24 ron in contul RO92TREZ70121360250-02 , Taxa pt realizarea placutei cu nr de inregistrare (placa galbena) in val. de 30 ron in contul RO92TREZ70121360250-03 si Asigurarea de Raspundere Civila original+copie. Programul de functionare este Luni-Joi 09:00-15:00 si Vineri 09:00-13:00. Dureaza in mod normal 14 zile, dar e posibil sa se intample si mai devreme, caz in care o sa va ceara un nr de tel pt a va anunta. Nr de tel : 319.10.55

post-19664-1203429194_thumb.jpg

Editat de Rapiduletul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Daca vrei sa inmatriculezi scuterul in Romania, ai nevoie de ITP de la statie autorizata RAR. Si cum RAR-ul nu autorizeaza statii in Italia, va trebui sa mergi la una din Romania.

Aviz amatorilor, in Bucuresti se pot inregistra scutere atat la Primaria Municipiului Bucuresti cat si la primariile de sector (si atrunci numarul va fi de forma B-numar sector #####). Banii cred ca tot cam aia sunt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit cam tot de pe topic:P dar nu am avut timp sa caut pe aici, asa ca sper ca ma veti ajuta si pe mine,

 

Sunt din Brasov si am un Malaguti F10 :crack: are motor de 49,3cc, am contractul de vanzare cumparare si talonul de italia (iar seriile se potrivesc, deci nu e furat)..

Vroiam sa va intreb pt capacitatea asta, de ce acte am nevoie pt inscriere si pentru numerele alea galbene? :ok:

 

Sper ca ma veti ajuta! :huh:

 

Robbie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca ai putea sa gasesti raspuns la intrebarea ta sunand la 984 (centrul de informare al primariei Brasov).

In principiu, trebuie sa mergi cu scuterul la RAR ca sa-ti faca identificarea si sa-ti elibereze cartea de identitate, trebuie facut ITP-ul si abia apoi mers la Primarie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...