Jump to content


Photo

Gran Premio Octo di San Marino e della Riviera di Rimini


  • Please log in to reply
354 replies to this topic

#341 TETEA.

TETEA.

    TeTeA

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,280 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cel mai mioritic plai
  • Interests:To ride again tomorrow!
  • Moto: Chopper de viteza
  • Club: CIRC SI BALAMUC

Posted Yesterday, 12:25 PM

Bac-ul cand il dai din nou? Sau ai renuntat?


IF SPEED DOESN'T SCARE YOU, THE BIG TRUCK AROUND THE CORNER WILL!!!


"I would rather be sitting on my motorcycle, thinking about God,

than sitting in church, thinking about my motorcycle."

shoei_qwest-logo-250.jpg


#342 Buggy

Buggy

    roata se invarte

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,344 posts
  • Gender:Male
  • Location:Nemtia/Ploiesti
  • Interests:sa ajung pe luna si inapoi...
  • Moto: Ducati ST4,Jawa500sway
  • Numar: oarecare
  • Club: D.O.C.

Posted Yesterday, 12:44 PM

Bac-ul cand il dai din nou? Sau ai renuntat?


tu si toate pixdele care in afara sa corecteze gramatica nu prea fac altceva.. spor doamna profesoara...
o sa dau bac ul cand inveti si tu diferenta intre hande made si hand built

#343 xt600

xt600

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,995 posts
  • Gender:Male
  • Moto: Yamaha
  • Numar: Fara importanta

Posted Yesterday, 01:40 PM

Eu ti-am mai zis,afirmatiile tale sunt contrazise in 9 din 10 cazuri de realitate : cand spuneam acum 1-2 ani ca ar fi o idee buna sa faca elemente de suspensie (jambe furca,brate suspensie) din fibra de carbon (din nou,nu o nascocire a mea sau a vreunui ziarist cu prea multa imaginatie ci pur si simplu o idee preluata din f1 unde functioneaza cu succes) tu si inca vreo 2-3 doctori ingineri imi spuneati ca eu bat campii si nu stiu despre ce vorbesc si ca fibra de carbon nu ar rezista,se sparge si alte asemenea bazaconii.Acum cand pana si iubita ta Yamaha a trecut la jambe de cf,nu iti vine asa putin sa iti inghiti vorbele?Cand Ducati,aprilia,chiar si Honda mai nou folosesc pe spate brate suspensie full cf,cu avantaje evidente (scaderea masei fara suspensie ceea ce duce dupa spusele lui Chel si la o uzura mai fina a gumei),nu te gandesti ca ar trebui sa analizezi putin inainte de a blama orice si cu rost si fara rost?

Cand traiesti intr-o lume a iluziilor ai impresia ca ceilalti sunt rupti de realitate. Intrebare: iti cunosti motocicleta la fel de bine ca pe cele de MotoGp? Ca vad ca la cele de GP, pe care nu le-ai vazut/atins/mers niciodata esti expert. 

 

Si acum raman la aceiasi parere. Am spus si atunci si sustin si acum: CF are multe calitati, insa prezinta un potential pericol, pe care l-am discutat, iar netul este plin de imagini si exemple: faptul ca odata "ciupit", fisurat, se rupe subit. In MotoGp a inceput sa se foloseasca, dar asta nu inseamna ca riscurile nu exista. Va muri sau se va schilodi un pilot si abia atunci va fi interzis. Dar va fi prea tarziu. La o masina riscurile astea sunt de un anumit grad, la moto de cu totul altul. Probabil, constructorii stiu aceste riscuri si folosesc acele piese doar o singura cursa sau un singur weekend. Adica sunt considerate de unica folosinta (si in Red Bull Rampage, producatorii obliga competitorii, cu care au contract, sa concureze cu bicle cu cadru de CF, dar odata ajunse la finish, bicicletele alea se arunca. O a doua coborare este exclusa) . Cum iti mai spuneam, japonezii produc, in momentul de fata, peste 70% din productia mondiala de CF. Cu alte cuvinte si absorbantele ar putea sa le faca din CF, cu toate astea sunt destul de rezervati in a implementa CF oriunde si oricum. Ori daca japonezii au rezerve in a folosi fibra de carbon pentru anumite structuri, piese, etc, stiu ei ce stiu. Dar tu stii mereu mai bine decat altii ce si cum. 


"When in doubt, gas it!"

"Once the throttle is cracked on, it is rolled on smoothly, evenly,

and constantly throughout the reminder of the turn"

 

JORGE LORENZO: "pero somos españoles, este título tenía que estar en España, era lo justo"


#344 B.B.

B.B.

    I didn't expect

  • Carantina
  • PipPipPipPip
  • 18,352 posts
  • Gender:Male
  • Location:TM
  • Interests:Nu.
  • Moto: VFR800i
  • Club: HRC

Posted Yesterday, 01:41 PM

Posibil...doar ca rezultatele vb asa cum zice si Method....sunt altii care au ajuns pe podium de la echipe satelit...cum ar fi Petrux ,Zarco ,Cal...Cal a reusit podiumuri si cand era la Tech 3...cei de la Suzuki care chiar daca sunt factory ..nah cu totii stim care le este nivelul..

Toti care au luat podiumuri din esalonul doi au facut-o aproape intotdeauna circumstantial. Cursa pe ploaie, cazatura on top, etc... Nu exista cursa uscata in care unul din echipe satelit sa domine cap coada.

 

Si de Bautista am zis ca doi an la rand** s-a plasat pe urmatorul loc dupa pilotii Honda si Yamaha de uzina, locul 5 si 6 la final de an. Asta e mai mult decat "mirosit podiumul".

Omul e mai meserias decat chel, zarco, si alti neaveniti. :P

 

** - cand era la LCR si nu avea mobra pe care o are Chel acum, adica era ceva model mai vechi, resturi de la Pedrosa si Marcel..


Edited by B.B., Yesterday, 01:42 PM.


#345 prafrau

prafrau

    Incepator

  • Super Membru
  • PipPip
  • 790 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: xr650r, 990sm
  • Numar: b321buf

Posted Yesterday, 02:02 PM

si in Red Bull Rampage, producatorii obliga competitorii, cu care au contract, sa concureze cu bicle cu cadru de CF, dar odata ajunse la finish, bicicletele alea se arunca. O a doua coborare este exclusa

 

ai o sursa pentru asta?

e prima data cand aud asa ceva si suna foarte dubios



#346 Buggy

Buggy

    roata se invarte

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,344 posts
  • Gender:Male
  • Location:Nemtia/Ploiesti
  • Interests:sa ajung pe luna si inapoi...
  • Moto: Ducati ST4,Jawa500sway
  • Numar: oarecare
  • Club: D.O.C.

Posted Yesterday, 02:21 PM

Toti care au luat podiumuri din esalonul doi au facut-o aproape intotdeauna circumstantial. Cursa pe ploaie, cazatura on top, etc... Nu exista cursa uscata in care unul din echipe satelit sa domine cap coada.
 
Si de Bautista am zis ca doi an la rand** s-a plasat pe urmatorul loc dupa pilotii Honda si Yamaha de uzina, locul 5 si 6 la final de an. Asta e mai mult decat "mirosit podiumul".
Omul e mai meserias decat chel, zarco, si alti neaveniti. :P
 
** - cand era la LCR si nu avea mobra pe care o are Chel acum, adica era ceva model mai vechi, resturi de la Pedrosa si Marcel..

binee... au vrut sa l saboteze sa nu ii bata pe Rossi si Marquez...

nu mai intru in polemica cu curse si rezultate circumstantiale... fiecare cursa are contextul ei.. si rezultatul conteaza la final...

Edited by Buggy, Yesterday, 02:22 PM.


#347 prafrau

prafrau

    Incepator

  • Super Membru
  • PipPip
  • 790 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: xr650r, 990sm
  • Numar: b321buf

Posted Yesterday, 03:00 PM

Cum iti mai spuneam, japonezii produc, in momentul de fata, peste 70% din productia mondiala de CF.

 

https://www.statista...ction-capacity/

 

20%



#348 Buggy

Buggy

    roata se invarte

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,344 posts
  • Gender:Male
  • Location:Nemtia/Ploiesti
  • Interests:sa ajung pe luna si inapoi...
  • Moto: Ducati ST4,Jawa500sway
  • Numar: oarecare
  • Club: D.O.C.

Posted Yesterday, 03:23 PM

Cand apare plictiseala se revine la tema CF... :)))... nu e chiar asa de buna peste tot...s au facut destule incercari...

#349 Method

Method

    Golan

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,402 posts
  • Gender:Male
  • Location:HD
  • Interests:motogp fan
    F1 fan
  • Moto: '04 R1
  • Club: motociclistii de weekend

Posted Yesterday, 07:26 PM

blown diffuser mergea mult mai bine fiindca angrena aerul de sub masina scazand presiunea

Asta chiar n-am stiut,eram sub impresia ca solutia ulterioara era mai buna...Blown diffuser avea Brawn - 2009,nu?Monkey seat nu e interzis din cate stiu eu.

1990, McLaren.

:bow:

In 1991 John Britten participa la competitii in State, cu a lui motocicleta construita practic hand-made. Si era cam toata din fibra de carbon.
Asta inseamna @Method, ca exista un motiv pentru care de atunci si pana acum fibra de carbon nu a devenit principala "materie prima" pentru motocicletele de GP. Si acel motiv NU este bugetul, asa cum crezi tu! Mai ales ca in anii aia Ducati si-o lua in toate pozitiile de la motocicleta aia hand-made din fibra de carbon. Oare nu stiu japonezii a copia?
Sa nu mai zic de senzatia ta ca esti vizionar ca ai pomenit de fibra de carbon pe aici acum cateva luni, si uite domn'e, Yamaha a plecat urechea... )

Felicitari,ai descoperit Britten'ul.O sa vina ca o surpriza,dar majoritatea lumii care e pasionata de racing si tehnica moto stie de Britten.

Ce e fascinant e faptul ca stii de Britten,ai citit specificatii,probabil le-ai si inteles,ai auzit ca a castigat curse si totusi nu iti pui o intrebare simpla : DE CE?De ce o motoreta handbuilt castiga curse?Nu e normal,nu?Oare nu datorita inovatiilor?Faptului ca are nici 140kg intr-un timp in care motoretele contemporane aveau cu 30-40kg mai mult?(si sa nu uitam ca incalca toate perceptele "clasice" : frameless design,suspensie double whishbone pe fata samd)...supape de ti,motor oversquare injectie pe moto intr-un timp in care japonezii nici nu miroseau asa ceva...nu ca tehnologia injectiei era noua in 91,dar nu prea se inghesuia nimeni sa o puna pe moto.

De ce nu l-au copiat japonezii?Ca japonezii nu inoveaza ma frend.Unde ai vazut tu japonez sa se lanseze la asa un proiect?Orice proiect japonez e de fapt o evolutie a unor concepte "tried and tested".Ei nu se arunca,cand inovezi atat de mult ca Britten bagi o gramada de bani intr-o viziune din capul unui baiat,e un risc enorm,Repet,uita-te la Honda F1 si problemele ei cu tehnologia hibrida,au mai fost pe aici discutiile cu japonezii si inovatia.Japonezii,marii constructori si mai nou "specialisti" in cf (wtf?) au facut de abia in 2011 prima (si singura) lor masina cu cf tub - Lexus LFA,si aia dupa vreo 9 ani de studii.Asta in timp ce deja bmw scoate masini din cf industrial - i3 si i8.Toata tehnologia auto e de conceptie germana si engleza,hai s-o lasam mai moale cu japonezii cei inovatori.

Nu am nici o senzatie ca as fi vizionar,cei care au inovat acele lucruri sunt vizionari,eu ca am spus (nu de cateva luni,ci de cativa ani) ca vor veni si in motogp,sunt doar un baiat care intelege 2-3 lucruri simple,nimic complicat.

Si nu marea Yamaha a venit cu asa ceva,ci Ducati a lucrat cu Ohlins pt ele.Parca pe la inceputul lui 2017 daca nu ma insel.Si cu jambe si cu brat spate.Marii inovatori japonezii au preluat si ei treburile astea acuma in 2018 dupa 1 an.

......

Vezi ca iar spui lucruri neadevarate,ti-a aratat colegul mai sus.Ce mi se pare fascinant e faptul ca am spus ca se vor intampla niste lucruri,m-ai contrazis,lucrurile alea s-au intamplat,sunt reale,sunt benefice daca ne uitam la rezultate si chiar la marturiile pilotilor,tu nuu,cu realitatea in fata continui in teoriile tale.Ti-am mai zis,pe tine te contrazice realitatea la fiecare pas :)

Si pentru a te enerva la culme - mai fac o predictie (ti-e cunoscuta sunt sigur) - in 4-5 ani vom avea frame din cf (stiu,e imposibil) si rezervoare din kevlar.Daca a mers pe kktu ala de bmw,sunt convins ca o vor aduce si in motogp in scurt timp.Ducati deja are ranforsari din cf pe frame.E un pas mic insa avantajele sunt evidente - e diferenta de 6-7 kg intre ele.Nu e o "viziune" de-a mea e iarasi,ceva ce se afla in productia de serie la ora actuala.

Cand apare plictiseala se revine la tema CF... )... nu e chiar asa de buna peste tot...s au facut destule incercari...

Ai dreptate,insa cand vorbim de inovatii invariabil ajungem la ea.Daca o folosesc niste echipe de racing cu bugete monumentale in orice loc au voie (de la confectionarea pedalelor si volanelor pana la safety cell sau la furtune de apa),eu cred ca e deja tried and tested,nu?

La fel era si cu magneziul,se fereau de el ca de draq pt ca e f scump corodeaza rapid si e f greu de lucrat cu el,insa pana la urma l-au imbratisat japonezii de mai mare ti-e dragul.Aceeiasi treaba si cu titaniul,deh,scump si greu de lucrat cu el,dar asta nu inseamna ca nu aduce avantaje.La fel si cu calcatul asta de cf.Pana la urma il vor lua in brate,e doar chestiune de timp.


Edited by Method, Yesterday, 07:33 PM.

"Choose life. Choose a job. Choose a career. Choose a family.
Choose a fucking big television.
Choose washing machines, cars, compact disc players and electrical tin openers...
Choose DIY and wondering who the fuck you are on a Sunday morning.
Choose your future. Choose life... But why do I want to do a thing like that?"

 


#350 Buggy

Buggy

    roata se invarte

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,344 posts
  • Gender:Male
  • Location:Nemtia/Ploiesti
  • Interests:sa ajung pe luna si inapoi...
  • Moto: Ducati ST4,Jawa500sway
  • Numar: oarecare
  • Club: D.O.C.

Posted Yesterday, 08:16 PM

@Method... da tu faci referire mai mult la f1 ...acolo nu sunt in tema deloc cu noutatile...nu contest potentialul materialului...insa la moto se pare ca nu functioneaza asa bine....jantele de carbon nu sunt folosite...cadrul stim cu totii povestea si ca alu e mai ok...acum ca a aparut o bascula sau mici componente din Cf e o evolutie...nu exclud ca in viitor sa se vina din nou cu un cadru de CF ...tu dai ex cu Bmw ul...Bmw mereu trebuie sa arate ceva inovatie si ca ei pot...asta nu inseamna ca si functioneaza bine...s1000 le asta din CF participa la vreo competitie de nivel mai inalt?....momentan sunt multe necunoscute si chestii care nu se leaga cu CF ...mai ales la performantele motoarelor...asteptam cu mare intersmevolutia...:))...hai cu argonu' ala aaa Aragon pardon..:)

#351 john17

john17

    Avansat pan' la genunchiul broastei

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,408 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: cu diapazoane
  • Numar: ioc cu y

Posted Yesterday, 09:13 PM

Jante din cf? Pai si la f1 sunt din aliaj de magneziu! Oare doar ca sa scoata flacari cand șterg zidul de la Singapore? :huh:

#352 xt600

xt600

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,995 posts
  • Gender:Male
  • Moto: Yamaha
  • Numar: Fara importanta

Posted Yesterday, 10:02 PM

https://www.statista...ction-capacity/

 

20%

Greu sa dau acum, dupa atat timp de informatie. Este ca si cum as cauta acul in carul cu fan, insa imi aduc amminte ca era o afirmatie care se referea la o perioada mai indepartata. Acum am gasit aceasta sursa, care crediteaza Asia ca lider mondial, cu 40% din productia mondiala: https://www.nrel.gov...6osti/66071.pdf .  40, nu 20. Probabil diferentele intre cifre sunt pentru ca japonezii au mutat o parte din productie in China. Pana la urma, cifrele absolute sunt nerelevante in discutie, important este ca Japonezii sunt cei mai mari producatori si principali producatori de produse din CF pentru diferitele ramuri industriale, mai cu seama pentru industria aero-spatiala. Probabil pentru ca asa cum spune si colegu, nu prea le au cu inovatia.

 

Method, daca pe mine ma contrazice realitatea, tu esti o contradictie a realitatii. Si nu, nu reusesti sa ma enervezi. Ceea ce spui tu, este previzibil, in actuala "cursa a inarmarilor" din MotoGP. Si o maimuta vede asta. Fiecare constructor este disperat sa fie cu un pas inaintea concurentei si este logic ca vor explora si aceasta zona. Ceea ce constat, este ca in continuare esti imun la nuantele limbii romane si nici cu logica elementara nu esti foarte prieten. Man, cum sa iti mai explic?? Cum sa te mai fac atent la un aspect, pe care ori nu esti capabil sa nu il intelegi, din ceea ce spun, ori te faci ca nu il intelegi, pentru a alimenta o discutie fara sfarsit. Nu am spus niciodata ca CF nu ar oferi performante superioare, in competitii, bineinteles ca ofera. SINGURA  mea obiectie este in legatura cu securitatea pe care o ofera acest material, in anumite situatii. Ce plm ii tot dai cu cat de performanta este Cf si alte bull shitturi???? Lui Spies i s-a rupt bascula de Al  si era sa IASA URAT, URAT!! Daca se crapa o bascula de CF la peste 200 km/h?? Trebuie sa moara cineva, ca sa le interzica?? Eu despre asta vorbesc, colegu! 


» Post actualizat in 19 Sep 2018 20:25

...tu dai ex cu Bmw ul...Bmw mereu trebuie sa arate ceva inovatie si ca ei pot...asta nu inseamna ca si functioneaza bine...s1000 le asta din CF participa la vreo competitie de nivel mai inalt?....momentan sunt multe necunoscute si chestii care nu se leaga cu CF ...mai ales la performantele motoarelor...asteptam cu mare intersmevolutia... :))...hai cu argonu' ala aaa Aragon pardon.. :)

Bineinteles ca BMW nu este cel mai bun exemplu in discutie, dar colegu' nu poate procesa aceasta realitate. BMW este un producator premium, care se adreseaza unei categorii aparte de clienti. In conditiile in care BMW are o lipsa acuta de performante in competitiile in care este angrenat (nu prea multe), competitii in care japonezii sunt dumnezei, nu exceleaza nici la capitolul fiabilitate, are intervale reduse de mentenanta si costuri pe masura, este condamnat sa mentina interesul fanilor si a clientilor prin asemenea "inovatii". Trebuie sa le dea celor care sunt dispusi sa plateasca peste 60000 de euro pe SBK-ul ala de carbon, ceva care sa ii faca sa se simta speciali. Cum s-ar simti Method daca ar avea singura motoreta cu cadru si roti de CF din targ si plina de tot felul de gadgeturi acronimice??? Eeeee!!!?? Insa nimeni nu a auzit de vreo performanta a acestei motociclete in vreo competitie majora, desi este destinata doar uzului pe pista. Ceea ce nu stie onorat si distinsul nostru coleg este ca la achizitionarea modelului, se semneaza un contract in care se stipuleaza in clar conditiile de exploatare si de mentenanta a motocicletei. De ce?? Pentru ca stie el producatorul de ce... Motoreta aia este o aroganta, nu este un obiect practic, cu adevarat. MaI nou, au scos un prototip pe baza noului R1250GS (sper ca nu ma insel), care se mentine singur in echilibru si care se pare ca va intra in productie. Motocicleta pentru boi, dar pentru (cuvant jignitor) cu bani, care cumpara de fapt iluzia ca sunt mari motociclisti. 


"When in doubt, gas it!"

"Once the throttle is cracked on, it is rolled on smoothly, evenly,

and constantly throughout the reminder of the turn"

 

JORGE LORENZO: "pero somos españoles, este título tenía que estar en España, era lo justo"


#353 Method

Method

    Golan

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,402 posts
  • Gender:Male
  • Location:HD
  • Interests:motogp fan
    F1 fan
  • Moto: '04 R1
  • Club: motociclistii de weekend

Posted Yesterday, 11:24 PM

@Method... da tu faci referire mai mult la f1 ...acolo nu sunt in tema deloc cu noutatile...nu contest potentialul materialului...insa la moto se pare ca nu functioneaza asa bine....jantele de carbon nu sunt folosite...cadrul stim cu totii povestea si ca alu e mai ok...acum ca a aparut o bascula sau mici componente din Cf e o evolutie...nu exclud ca in viitor sa se vina din nou cu un cadru de CF ...tu dai ex cu Bmw ul...Bmw mereu trebuie sa arate ceva inovatie si ca ei pot...asta nu inseamna ca si functioneaza bine...s1000 le asta din CF participa la vreo competitie de nivel mai inalt?....momentan sunt multe necunoscute si chestii care nu se leaga cu CF ...mai ales la performantele motoarelor...asteptam cu mare intersmevolutia...)...hai cu argonu' ala aaa Aragon pardon..

Nu a fost folosita bine,nu  ca nu ar functiona bine.Repet,acum vreo 2 ani aveam cu lumea aceleasi discutii despre suspensii,si iata ca acum se pare ca functioneaza al draq de bine.

Imi aduc aminte ca era un coleg nu dau nume ca se stie,care ne explica faptul ca o jamba efectiv nu se poate executa din cf pt ca ar fi prea subtire si nu are cum sa reziste solicitarilor.Imposibil cica.Si iata ba nene ba cum mere jamba aia subtire si imposibila pe circuit fara nici o problema,ba mai mult,e cam pe toate motoretele de top.Pai?Acuma cand ce era "imposibil" si "o bazaconie" e pe motorete in curse tacem chitic,ca deh....

Despre cadru iar,erau voci care spuneau ca o motoreta cu cadru de cf e practic inutilizabila si ca chattering samd...ba si "bembeu" asta mere de nu se poate si e laudat de toata lumea care a avut privilegiul sa se urce pe el fix pt handling.bmw nu participa din principiu in competitii decat la nivel superstock etc - unde a cam rupt,au mai fost discutiile astea.In fine,nu luam acel cadru ca si un etalon,ci ca pe un studiu,ca pe un exemplu ca se poate face si ca exista beneficii clare.Am zis si mentin - cadru si rezervor.Acum pare foarte improbabil,dar wait for it.Si nu ca as fi eu mama omida,dar repet,sunt solutii deja tried and tested in alte compeititii,nu e ca si cum le-ar inventa ei,tot ce trebuie sa faca e sa le preia.Iar avand in vedere ca au preluat multe alte solutii din f1,treaba asta ma face sa cred ca le vor prelua si pe astea 2.Si Ducati e bet'ul meu si aici.

Jantele de carbon nu sunt folosite nu pt ca nu ar face fata sau nu ar fi "safe",ci pt ca 1.magneziul e foarte apropiat ca si greutate de ele,ceea ce face avantajele de micsorare a masei lor destul de mici fata de costuri 2.sunt total interzise de regulament,tocmai datorita costurilor extrem de ridicate.Janta fata de magneziu parca are 2.5kg iar una similara de cf e pe la 1.6 aprca,e un castig dar sunt f scumpe si f complicat de manufacturat.

 

@john : Stii cu precizie in ce an si la ce echipa a fost introdusa suspensia de cf la f1 dar nu cunosti faptul ca jantele de cf sunt interzise de regulament?Haida-de.

 

@xt600 : In aceeiasi propozitie spui ca un Spies era sa moara cand i s-a rupt bascula de Al,si dupa aia ii dai inainte cu interzicerea cf care nu e safe.Pai care nu e safe - cf sau al pana la urma?Nakano a cazut la 300kmh drept in dinti pt ca i s-a blocat lantul,acuma ce facem interzicem transmisia pe lant?bagam cardane ca sa fim safe?Si la f1 a ramas lumea fara frane la 300,le-au sarit rotile pe linia dreapta samd.Exista o doza de risc f mare in racing.Materialul de curse e extrem si dpdv al performantelor dar si al fiabilitatii,asa e in racing - se testeaza din mers.Cine vrea sa fie safe,sa mearga cu scuterul.Sau nici cu ala ca si pe scuter poti muri cu succes,sa mearga cu s classe si gata.In racing insa tot timpul vor fi riscuri.

Iar despre bmw,iar confunzi - bmw motorrad nu e marca premium - aproape orice model de la ei este la acelasi pret sau chiar mai ieftin decat concurenta.Si mai ales pe segmentul sbk - ia compara tu s1000rr'ul cu Honda cbr sau Yamaha r1 sa vezi la ce pret vine fiecare.Iti zic eu - bmw'ul e cel mai ieftin dintre ele.Marca premium e cea mai ieftina?

Iarasi ai tu ideile tale preconcepute si haterismele de rigoare provenite din ce stiu eu ce frustrari - eu nu incercam sa iti vand un bmw,era un exemplu de solutie pe care multi o catalogau drept imposibila si iata ca functioneaza.

In fine,ti-am mai zis,nu incerc eu sa te conving de nimic,numai ca ar fi bine sa iti ajustezi si tu opiniile ca sa corespunda realitatii.Nu tot timpul,dar macar asa odata la 3 luni :P


"Choose life. Choose a job. Choose a career. Choose a family.
Choose a fucking big television.
Choose washing machines, cars, compact disc players and electrical tin openers...
Choose DIY and wondering who the fuck you are on a Sunday morning.
Choose your future. Choose life... But why do I want to do a thing like that?"

 


#354 xt600

xt600

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,995 posts
  • Gender:Male
  • Moto: Yamaha
  • Numar: Fara importanta

Posted Today, 12:11 AM

"@xt600 : In aceeiasi propozitie spui ca un Spies era sa moara cand i s-a rupt bascula de Al,si dupa aia ii dai inainte cu interzicerea cf care nu e safe.Pai care nu e safe - cf sau al pana la urma?"

 

Si cand iti spun ca ai probleme de intelegere si de logica... Pai trebuia sa iti explic intr-un post kilometric, cum cedeaza aluminiul si cum cedeaza CF? Discutiile astea au mai fost. Toate materialele au limite, insa in discutia noastra conteaza cum se comporta cand ating acele limite. Mai conteaza si care ar putea fi cauzele care le pot duce la acele limite. Eh.. e mai greu sa pricepi tu asemenea lucruri.. Hai sa o lasam balta ca incepi sa devii din ce in ce mai mult 9fingers, cel de trista amintire. Cateodata incep sa cred ca esti o clona a lui. Poate chiar esti clona lui... ;) 


Edited by xt600, Today, 12:14 AM.

"When in doubt, gas it!"

"Once the throttle is cracked on, it is rolled on smoothly, evenly,

and constantly throughout the reminder of the turn"

 

JORGE LORENZO: "pero somos españoles, este título tenía que estar en España, era lo justo"


#355 prafrau

prafrau

    Incepator

  • Super Membru
  • PipPip
  • 790 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: xr650r, 990sm
  • Numar: b321buf

Posted Today, 07:01 AM

Greu sa dau acum, dupa atat timp de informatie. Este ca si cum as cauta acul in carul cu fan, insa imi aduc amminte ca era o afirmatie care se referea la o perioada mai indepartata. Acum am gasit aceasta sursa, care crediteaza Asia ca lider mondial, cu 40% din productia mondiala: https://www.nrel.gov...6osti/66071.pdf .  40, nu 20. Probabil diferentele intre cifre sunt pentru ca japonezii au mutat o parte din productie in China. Pana la urma, cifrele absolute sunt nerelevante in discutie, important este ca Japonezii sunt cei mai mari producatori si principali producatori de produse din CF pentru diferitele ramuri industriale, mai cu seama pentru industria aero-spatiala. Probabil pentru ca asa cum spune si colegu, nu prea le au cu inovatia.

 

ca sa terminam discutia ca o da in absurd

1. in link-ul dat de tine productia de fibra de carbon e in toata asia la 40% din total (si nu numai japonezii muta productia in china)

2. marii consumatori sunt industria aerospatiala (adica boeing si airbus) si producatorii de turbine eoliene (adica vestas - danezi, siemens, general electric si goldwind)

europa pare sa fie de departe cel mai mare consumator de fibra de carbon, cu america de nord pe 2 si asia pe 3 (fiindca de acolo sunt goldwind in principal)

 

deci japonia produce 20% din fibra de carbon globala (fiindca de acolo e toray - unul din marii producatori) si consuma probabil mai putin de atat

 

acum, daca mutam discutia la cine inoveaza in motorsport, nu cred ca avem ce discuta de bmw/nemti

s1000rr-ul ala de carbon nu a fost primul motor de serie din carbon, ci 1299 superleggera

 

la masini, primii producatori care au scos  masini de serie (limitata) cu monococa din fibra de carbon au fost bugatti si jaguar

si primele incercari de care stiu au fost ale lui pagani pe cand lucra la lamborghini (de a facut countach-ul evoluzione cu 150 kg mai usor ca ala normal)

 

ne place sau nu, aia care inoveaza cel mai mult sunt tot aia care fac cele mai performante masini si motociclete de serie, an de an


Edited by prafrau, Today, 07:02 AM.





1 user(s) are reading this topic

1 members, 0 guests, 0 anonymous users


    Shepard
DMCA.com Protection Status