Jump to content


Photo

Sfat achizitie motor

motocicleta adventure incepator buget bmw suzuki honda kawasaki

  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#1 MrBuraddo

MrBuraddo

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 4 posts

Posted 07 August 2018 - 10:49 PM

Salut!

 

Am nevoie de un sfat si ma bazez pe comunitatea de aici sa ma indrume.

Doresc sa imi achizitionez primul motor. Bugetul este flexibil, sa spunem intre 2000 si 3800 euro. Mi-as permite sa investesc mai mult dar as prefera ca unul, doua sezoane sa invat pe unul dupa care nu as plange la prima zgarietura.

 

Ma intereseaza confortul mai mult decat viteza si nu sufar nici dupa cum arat pe el sau el sub mine :)

 

Ce mi-as dori:

- ABS

- pozitie comoda (am 1.89, 84kg)

- posibilitatea de a iesi cu el si pe drumuri mai proaste, specifice satelor de munte de ex.

- locuiesc in Bucuresti si oricat mi-as dori sa ies cu el in plimbari lungi, adevarul e ca o sa imi formez mana aici, deci ar trebui sa fie "relativ" usor.

 

Slabe sanse sa gasesc ceva care sa se incadreze in toate cerintele de mai sus, asa ca astept sugestiile voastre.

 

La ce m-am gandit eu

- BMW F650GS (cu putin noroc gasesc ABS pe modelul cu un singur cilindru)

- Suzuki DL650 (din 2004 incoace, fara ABS in banii astia)

- Transalp 650 (poate chiar un XL700, non ABS)

- Versys 650 ?

 

Sau, varianta de back-up, CB500, cu putin noroc il gasesc cu ABS, stiu ca nu se incadreaza in segmentul celorlalte dar cu un pic de grija si atentie m-ar purta si pe drumuri mai neingrijite.

 

Shoot!

Cheers!



#2 Tornada

Tornada

    Winner

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Moto: K1200R sport
  • Numar: WIN
  • Club: DoOrDoNot!NoTry!

Posted 07 August 2018 - 10:54 PM

Eu aș fi ales BMW F650GS.

#3 Silver Arrow

Silver Arrow

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,865 posts
  • Gender:Male
  • Moto: BMW R1200RT
  • Numar: B 237 UTU

Posted 07 August 2018 - 11:33 PM

Daca ai rabdare gasesti:
https://m.mobile.de/...82.html?ref=srp

Incearca totusi un V -twin decat un monocilindru.
Eu nu as renunta la ABS.
Uite astazi la flacaul din Bv: frana, fara contact cu masina si poc! Poc glezna ceea ce e nasol.
» Post actualizat in 07 Aug 2018 21:47
Si V-Strom este o mobra faina si o poti gasi la pret bun
https://m.mobile.de/...88.html?ref=srp

#4 Lucian_M

Lucian_M

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,775 posts
  • Gender:Male
  • Location:Neamt
  • Moto: Suzuki DL650 V-strom
  • Numar: gaurit
  • Club: -

Posted 07 August 2018 - 11:55 PM

Găsești Vstrom după 2007 cu ABS in banii ăia. Transalp o să îți cam fie mic, zic eu. Am condus modelul post 2007, are frâne bune și se manevrează ușor, dar m-am simțit pe el ca pe bicicletă.

Sfat: încearcă să conduci modelele vizate, sau măcar să vezi cum stai pe ele. Cum să le găsești? Simplu: mergi la un festival moto.

Detest citatele și pe cei rămași în pană de idei.


#5 Cavaleru

Cavaleru

    Sustinator

  • Moderatori
  • PipPipPipPip
  • 6,502 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: niciuna

Posted 08 August 2018 - 05:56 AM

eu iti recomand calduros ABSul mai ales ca esti incepator, avand in vedere bugetul tau poti alege un CB500X care isi va face treaba ok, e o motocicleta noua, fiabila si cu un comportament decent pentru drumuri proaste/forestiere. Sau poti lua un NC700X motocicleta ok pentru incepator, tot asa maxim forestiere

F650GS e un model imbatranit ca conceptie, monociclindru, bun pentru drumuri proaste, l-as lasa ultimul in lista

Vstrom 650 e o motocicleta polivalenta cu o fiabilitate foarte buna

transalpul 700 e un fel de vstrom  facut de honda:)

versys intra in gama cu nc700x ambeleau roata fata de 17 care e excelenta pentru strada dar in offroad nu te ajuta la fel de mult. totusi pe forestiere usoare vei trece fara prea multe batai de cap. 



#6 tudor_tigau

tudor_tigau

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 106 posts
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Moto: Yamaha TDM 900
  • Numar: BV-31-TMT

Posted 08 August 2018 - 07:05 AM

La fel si un TDM de 900, gasesti cu ABS si foarte bine dotata in banii aia.

Eu am 1.88 si 85 de kg, stau super comod, nu e nici prea mica, nici prea mare, usor de tot de manevrat, are centrul de greutate mai jos ca alte mobre, si e usoara (197 la uscat ?).

 

Oricum, daca chiar e nevoie, o ridici de pe jos singur fara sa iti dai seama ca ai ridicat-o, fara manevre "cu spatele".



#7 Hercules

Hercules

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 17 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Posted 08 August 2018 - 07:08 AM

Incepator fiind eu am luat NC750 X , am cumparat motorul in aprilie cand avea 1000 km , acum am 12500 km , deja am facut doua revizii ( motor nou ) . 

Avantajele sunt evidente pentru un incepator si nu numai , ABS-ul si-a dfacut treaba cu succes de cateva ori , este de ajuns sa te ajute o singura data si asta poate face diferenta intre motociclist sanatos si motociclist cu oase rupte . In afara de asta motorul are un cuplu excelent , poti sa ai si un demaraj mai viguros dar la fel de bine poti sa pleci cu 5 km/h , cutia este foarte elastica iti permite sa faci multe greseli la care alte motoare te-ar sanctiona dur . Pentru mine pozitia de pilotaj este excelenta , vezi deasupra masinilor din trafic , esti cam la nivelul unui SUV sau chiar mai sus un pic. Asta vine la pachet cu dezavantajul ajungerii cu picioarele la sol , eu inca nu m-am obisnuit cu ideea ca stau cam suspendat la semafor .

Drumuri off road NU , abia reusesc sa ma mentin pe ea pe un drum de pietris , evit cat pot asa ceva .

Ieri am fost la reprezentanta Honda de pe b-dul Timisoara , au modelul la test drive , poate nu ar fi rau sa vezi cum se comporta.



#8 Ovidiu M

Ovidiu M

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 71 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu
  • Moto: Honda FJS400 SW
  • Numar: de SB
  • Club: nu

Posted 08 August 2018 - 08:30 AM

Au cei de la Sermoto un Transalp de 700 cu ABS destul de frumos. Este 4150 E pe site. Mai negociezi cu ei, mai faci tu un sacrificiu si o sa ai un motor tare fain...


Be open-minded.


#9 biohazardousguy

biohazardousguy

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 537 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Moto: Honda XL700VA Transalp
  • Numar: IS-90-CHS
  • Club: ESD Iasi

Posted 08 August 2018 - 08:54 AM

Am avut DL650 V-Strom 2010 pentru aprox. 10000 de km si acum am un TransLAp XL700VA (deci cu ABS) cu care am facut in jur de 40000 km. Am avut si un F650 funduro.  Am 80 de kile cu burta goala si 1.65.

Motorul de V-Strom e mult peste XL700 ca performanta, la fel si cutia. Transalpul vibreaza din toate incheieturile, nu chiar ca un monocilindru, dar nu e tare departe. Si e puturos. Franale si suspensia insa la gasesc mai bune la XL700. La fel si sunetul evacuarii. Consumul e mai mic la V-Strom, si are si rezervorul mai mare.  Cadrul e de conceptie diferita la V-Strom fata de Tansalp. Protectiile - bare, scut - se prind in puncte mai solide la Transalp.

 

Personal, ma simt mai OK pe Transalp, mai increzator in trafic si in offroad pentru ca e mai bicicleta. V-Strom-ul mi se parea vapor, mare, greu de manevrat in off-road (ceea ce pentru mine inseamna drumuri de piatra, pamant, fara prea mult noroi). Sa nu ne intelegem gresit, ambele sunt motocuclete grele pentru offroad, si daca dai de noroi serios s-a terminat distractia.

 

In ultima perioada am inceput sa merg din ce in ce mai mult pe autostrazi. Transalpul se descurca, dar stiu ca V-Stromul ar merge mai bine din cauza treptei suplimentare. 


Concedii pe 2 roti 2008 / 2009 / 2012 / 2014 / 2016 - Hr-Mne / 2017 - USA

Chernobyl // Auschwitz-Berlin-Terezin // Belzec-Majdanek-Treblinka-Sobibor // Turcia pe fuga

If what you are doing isn't working, don't try harder, try different."

 


#10 Nocturnus85

Nocturnus85

    UCIG√-L-TOŃCA

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,215 posts
  • Gender:Male
  • Location:Popesti Leordeni
  • Interests:Metale grele feroase si neferoase, motoare, street photography
  • Moto: HD 883 Sportster, BMW k1200
  • Numar: nou

Posted 08 August 2018 - 09:06 AM

V-strom! Transalpul e cam lesinat!

#11 ZZTOP

ZZTOP

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 988 posts

Posted 08 August 2018 - 09:06 AM

la bugetul tau si dimensiunile tale nu ai deca o singura alegere, V strom.un motor bunicel,rotile nu mi plac si sa fii atent la furca ! multi s au plans de niste jocuri pe acolo, deci e recomandat sa mergi cu un mecanic dupa tine....



#12 Lucian_M

Lucian_M

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,775 posts
  • Gender:Male
  • Location:Neamt
  • Moto: Suzuki DL650 V-strom
  • Numar: gaurit
  • Club: -

Posted 08 August 2018 - 09:17 AM

Aiurea. Face dive-in la frânări bruște. Nimic wow, te obișnuiești repede. Merg frecvent cu 450 kg, nu e problemă.

Detest citatele și pe cei rămași în pană de idei.


#13 tudor_tigau

tudor_tigau

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 106 posts
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Moto: Yamaha TDM 900
  • Numar: BV-31-TMT

Posted 08 August 2018 - 09:55 AM

V-Strom-ul de 650 l-am calarit si eu.....mi se pare cam puturos pentru masa lui.

E mai greu decat TDM-ul, si cuplu mai mic.

Si centrul de greutate mai sus, nu are manevrabilitatea atat de buna, iar de ridicat de pe jos, e ceva mai greu....



#14 yoyo_man

yoyo_man

    LUV2XLR8

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,535 posts
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Moto: Hornet 900
  • Club: W.A.T.B.A.F.T.R.

Posted 08 August 2018 - 10:02 AM


Au cei de la Sermoto un Transalp de 700 cu ABS destul de frumos. Este 4150 E pe site. Mai negociezi cu ei, mai faci tu un sacrificiu si o sa ai un motor tare fain...


Cu sa recomanzi sermoto? Nu învățați din experientele altora?

#15 Falloutadress

Falloutadress

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 83 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Aprilia Pegaso Strada 650

Posted 08 August 2018 - 10:07 AM

Recomandarea mea ar fi, daca poti, sa gasesti un CB500X cu ABS in bugetul tau. 

 

ABS-ul te salveaza de multe belele. Eu l-as pune ca un prim criteriu.

 

E a doua motocicleta la mine si nu vad de ce as schimba-o in urmatorii ani. 

 

 

Spor in cautari!



#16 ZZTOP

ZZTOP

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 988 posts

Posted 08 August 2018 - 01:36 PM

Cu sa recomanzi sermoto? Nu învățați din experientele altora?

de ce esti rau?  au bijuterii de motare la " 30 de mii de km" . la cat vrei tu ti le dau baietii...la 15, 20..numai sa te simti tu bine.



#17 Silver Arrow

Silver Arrow

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,865 posts
  • Gender:Male
  • Moto: BMW R1200RT
  • Numar: B 237 UTU

Posted 08 August 2018 - 02:16 PM

Acuma cel mai bine ar fi sa le gasesti sa te poti sui pe ele sa vezi cum stai.
De luat o sa o iei cu siguranta pe cea care iti va cadea cu tronc

#18 MrBuraddo

MrBuraddo

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 4 posts

Posted 08 August 2018 - 02:25 PM

Multumesc mult pentru pareri! Multe au confirmat niste idei pe care le aveam deja, cum ar fi faptul ca nu ar trebui sa renunt la ABS.

 

Se contureaza doua optiuni, V-strom sau Transalp. Apropo, citeam ca Transalp-ul se simte mai "bicicleta" cu toate ca are in plus ~20kg fata de Suzuki? Care dintre cele doua ar fi, teoretic cel putin, mai usor de folosit in Bucuresti?

 

Legat de celelalte optiuni:

- TDM 900 - nu stiu foarte multe despre el. Aveam impresia ca este mai greu decat V-stromul.

- NC700X, CB500X imi plac, CB-ul mi se pare un pic inghesuit ca pozitie, NC-ul nu prea il gasesc in bugetul meu dar am sa ma mai uit dupa oferte.

 

Daca va fi sa aduc motorul din Germania, probabil va trebui sa caut ceva pana in 3500 euro.

 

Multumesc inca o data pentru sfaturi, sunt binevenite!


Edited by MrBuraddo, 08 August 2018 - 02:26 PM.


#19 tudor_tigau

tudor_tigau

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 106 posts
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Moto: Yamaha TDM 900
  • Numar: BV-31-TMT

Posted 08 August 2018 - 02:33 PM

Si eu mi-am luat de la sermoto pe a mea...

 

Nu le fac reclama, sunt niste samsari cu acte.

Am putut lua bon fiscal, am platit cu card cu rate fara dobanda, am putut proba motorul (desi era decembrie si era zapada pe jos), am negociat putin la pret, am avut transport de la cluj pana in brasov inclus in pret (era luna ianuarie).

 

Motorul nu are absolut nicio problema, asta a fost poate norocul meu...dar eu cred ca la un motor e mai usor sa il asculti cu surubelnita si sa evaluezi in mare starea lui, decat la o masina diesel cu twin turbo si geometrie variabila.

 

Sa fim seriosi, micile probleme se rezolva mult mai ieftin decat la o masina...

Cred ca foarte multi merg pe fantezia ca exista si ieftin, si fara niciun defect, si fara kilometri (tu si doar tu o sa dai peste ocazia asta), si sub-estimeaza mult placerea de a lua mobra/masina care ti-a placut si ti-a facut cu ochiul.


» Post actualizat in 08 Aug 2018 12:39

Acum ma uit, TDM si V-STROM 650 sunt la fel de grele cu lichidele in borcane (220).

Inaltimea la sa este cam la fel.

Cuplul e de 60 nM la v-strom si 81 la TDM.

 

Mie personal mi se pare mai greu de manevrat v-strom la viteze mici, are centrul de greutate mai sus.

 

ambele sunt motoare foarte faine dupa mine pentru ce vrei tu sa faci.



#20 Lucian_M

Lucian_M

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,775 posts
  • Gender:Male
  • Location:Neamt
  • Moto: Suzuki DL650 V-strom
  • Numar: gaurit
  • Club: -

Posted 08 August 2018 - 08:35 PM

Nu știu cum mă plimb cu Vstrom încărcat la 450 kg și nu mi-am rupt nici mâinile, nici picioarele de la manevrat mobra... Chiar nu știu... Și nici nu mă sparge vântul.

Attached Thumbnails

  • IMG_20180712_194838_HDR.jpg
  • IMG_20180710_121620_HDR.jpg

Edited by Lucian_M, 08 August 2018 - 08:38 PM.

Detest citatele și pe cei rămași în pană de idei.






Also tagged with one or more of these keywords: motocicleta, adventure, incepator, buget, bmw, suzuki, honda, kawasaki

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status