Jump to content


SAB 2018
Photo

Scule necesare unui "atelier personal"


  • Please log in to reply
57 replies to this topic

#1 george05

george05

    ride slow...think fast...life is short..live it

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 6,153 posts
  • Gender:Male
  • Location:baia mare
  • Moto: YZF R1-Gremlin
  • Numar: 2 x ZRO
  • Club: NU,multumesc...

Posted 27 July 2018 - 11:15 PM

Cum spune titlul, as avea nevoie de putin ajutor din partea oricui are putina experiență in ceea ce priveste necesarul de scule pt a face operatiunile de mentenanță normale la motorul personal. De spațiu suficient dispun, deci nu e o problema depozitarea sculelor(magazie mare in spatele casei, garaj cu spatiu suficient pt orice tip de reparatii). M-ar ajuta si locuri(online daca se poate, sunt fan declarat achizitii online) de unde pot achizitiona scule de calitate foarte buna, rezistente.

Momentan am asa:
-tubulare de diferite dimensiuni (trusa de calitate foarte buna primita cadou)
-o masina autofiletanta de calitate cu capuri imbus si șurubelnițe
-patent normal, patent cu cioc
-cateva chei fixe de la 6 la 24 parca
-ceva șurubelnițe ieftine

Stander fata pt jug urmeaza. In eventualitatea in care e nevoie de a suspenda motorul, am spatiu in garaj cu grinda aferenta.

Orice sfat e binevenit! Ideea e ca mi-aș dori sa am strictul necesar si ceva in plus pt a nu fi pus in diferite momente in situatia de a imprumuta sau de a achizitiona in graba un anume instrument. Doresc sa incep achizițiile in aceasta toamna, sper sa fie gata lista pana atunci cu ajutorul vostru.

Mulțumesc!

PS:daca nu am postat in sectiunea corespunzatoare, rog un moderator sa ma ajute.

Edited by george05, 27 July 2018 - 11:16 PM.


#2 Wolfman

Wolfman

    Biker pletos

  • Super Membru
  • PipPip
  • 934 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Drifter
  • Club: Lone Wolf

Posted 27 July 2018 - 11:25 PM

Compresor, pistol de aer pentru suflat cacaturi, pistol pentru umflat rotile (eventual calibrat), cheie (pistol) pneumatica, 5-10m furtun spiralat pentru compresor.

Cheie dinamometrica mica, 5-80Nm
Cheie dinamomentrica mare 40-200Nm

Cheie pentru filtru de ulei, cu lant sau gheare

Extractor rulmenti

Polizor unghiular (flex)

Bormasina

Ciocan de cauciuc

Chei allen (inbus) si torx

Chei de bujii

Dalte, dornuri

Tarozi

Filiere

Compresmetru

Letcon, cositor, sacaz

Cleste pentru sertizat papuci

Multimetru

Redresor, eventual programabil

Palnii si furtune diverse

O canistra de 5-10L

Surubelnita de impact

Ranga

Si ar mai fi. In functie de cat de adanc vrei sa te bagi in ea, ti le iei pe masura ce ai nevoie.

Edited by Wolfman, 27 July 2018 - 11:29 PM.

Mergi numai pe căile indicate de onoare. Luptă și nu fi niciodată mișel. Lasă pentru alții căile infamiei. Decât să învingi printr-o infamie, mai bine cazi luptând pe drumul onoarei.

#3 GoodKat

GoodKat

    Modelator

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 7,209 posts
  • Gender:Male
  • Location:Downtown
  • Moto: N-am
  • Numar: Primu'
  • Club: Bellagio

Posted 27 July 2018 - 11:40 PM

Incepem cu echipament de protectie - nu il iei in considerare pana nu faci buba: casti pentru urechi, ochelari, masca de praf cu filtre detasabile, sort de piele


Sa completez lista colegului:

- Masina de gaurit cu coloana (aka bormasina de banc)

- Clesti pentru sigurante de diverse marimi

- Scula pentru scos pistonasele etrierilor (asta daca nu cumva iti place sa te joci cu aerul comprimat si cu pistonasele care zboara prin atelier daca nu esti atent)

- Lere

- Polizor de banc

- Seturi de perii pentru polizorul de banc

- Chei fixe combinate de calitate

- Pensete de diverse marimi - eu am una cam de 30 cm si valoreaza greutatea ei in aur.

 

- Burghie de calitate pentru metal

- Magnet telescopic

 

- Tavite magnetice

 

- Smirghel de diverse granulatii

- Lere pentru filete - foarte importante

- Subler

- Aparat de sudura

 


Edited by GoodKat, 27 July 2018 - 11:40 PM.

“Yell, "Built not bought mother fucker!" in theire face and then spit on their bike and walk off.”

#4 MAN!AC

MAN!AC

    MAN!AC

  • Membru
  • Pip
  • 434 posts
  • Gender:Male
  • Location:călător
  • Moto: The Hornet
  • Numar: FUG

Posted 28 July 2018 - 12:30 AM

-lampă mobilă/lanternă

-presă de lanț

-laptop rezistent la jeg

-wi-fi

-manuale se service

-breaker bar de diferite dimensiuni

-diferite pile

-pompă de vid

-seringi

-furtune transparente de diferite dimensiuni

-ceasuri comparatoare

-micrometru

-subler

-WD40!!!!!



#5 valentin.urda

valentin.urda

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 34 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: GSXF750
  • Numar: 75URD

Posted 28 July 2018 - 02:03 AM

-WD40!!!!!

Sa nu uiti de scoci (banda adeziva) si coliere de plastic.



#6 Trancanicicel

Trancanicicel

    Meh

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 8,177 posts
  • Gender:Male
  • Location:New World
  • Interests:Nu-s.
  • Numar: Nu-i.
  • Club: A.A.A.

Posted 28 July 2018 - 03:43 AM

1. E topicul cu 'scule de calitate' deja.

2. Daca intrebi ce scule iti trebuie in atelier... Se vede ca nu prea le surubaresti. Sunt multe care tre sa le gandesti tu. Printre toate cutiile si rafturile cu scule am si o bucata de platbanda serioasa, nu mai mare de 20cm si omologul ei mai rotunjor, o bara de metal. In unele situatii alea au fost fix ce au trebuit. Mai baga un pistol cu impact (electric/pneumatic), un winch/macara, cricuri diverse, chei speciale, fixe, cu cot, ciocane de diverse dimensiuni, dornuri, preducele, presa pt etrieri (sa nu te chinui), pistol de vacuum pt aerisit franele (daca ti-e lene sa o faci clasic), compresmetru, ceva scule pt masurat presiunea de o baga pompa de benzina, imbusi lungi pt. jambe, etc. 


Not available at this time. Please refresh page.


#7 WotRU2Me

WotRU2Me

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,845 posts
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Moto: GSX-R 750 K2

Posted 28 July 2018 - 03:52 AM

Autodata, var nestins si bidinea.

#8 BMWs1000RR

BMWs1000RR

    The Father

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:CS/TM
  • Interests:BMW
  • Moto: BMW
  • Numar: DRC
  • Club: Crvena Zvezda

Posted 28 July 2018 - 06:19 AM

Degeaba ii scrieți voi de ce are nevoie in atelier, când deja are in dotare doua mâini stângi.

Edited by BMWs1000RR, 28 July 2018 - 06:28 AM.


#9 john17

john17

    Avansat pan' la genunchiul broastei

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,671 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: cu diapazoane
  • Numar: ioc cu y

Posted 28 July 2018 - 06:25 AM

Meserie, te-as hali dar nu am scule!
Halesti pwla, meserie se fura :crack:
Atelierul e pt diy la agregatul personal sau in scop comercial?

#10 george05

george05

    ride slow...think fast...life is short..live it

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 6,153 posts
  • Gender:Male
  • Location:baia mare
  • Moto: YZF R1-Gremlin
  • Numar: 2 x ZRO
  • Club: NU,multumesc...

Posted 28 July 2018 - 06:57 AM

Atelierul e pt uz pur personal. Am terminat cu casa and shit si dintotdeauna mi-am dorit sa fac întreținerea motocicletei din dotare singur. Pana acum am mai facut unele operatiuni banale(schimbat consumabile si alte maruntisuri) in atelierul fostului meu mecanic cu manualul in fata si unele operatiuni simple acasa in "atelierul personal".
Acum ca am mai citit ce scriau colegii mai sus, mi-am dat seama ca mai am una alta de care am uitat.

S-a notat tot pana acum. Va mulțumesc mult tuturor de sfaturi. Lista e deschisa in continuare daca mai considerati ca se poate.
» Post actualizat in 28 Jul 2018 05:01

2. Daca intrebi ce scule iti trebuie in atelier... Se vede ca nu prea le surubaresti.  


Corect! Desi de 12 ani motoresc si am peste 100k pe motor, nu prea mi-am bagat degetele in motocicleta. Am avut norocul unui amic mecanic foarte bun pana într-un punct. De doi ani am fost la alt mecanic, bun de altfel, dar nesimtit din plin. Nah, asta e, pt toate exista un inceput. :)

#11 Cavaleru

Cavaleru

    Sustinator

  • Moderatori
  • PipPipPipPip
  • 6,510 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: niciuna

Posted 28 July 2018 - 07:12 AM

ai nevoie de 2 canistre de 5 litrii, una pt benzina, una pt motorina.

 

mai adauga o tava cu margini mici curatat diverse piese si una cu margini inalte pt uleiuri si diverse.



#12 Andrei28

Andrei28

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 75 posts
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare
  • Moto: TDM 850
  • Numar: Tabla

Posted 28 July 2018 - 07:44 AM

Poate un mini strung sa fie de folos si multe lavete (nu de bere).

 

L.E: Sunt curios care e ala bun si care e ala nesimtit .. doar asa, sa stiu de care sa ma feresc !


Corect! Desi de 12 ani motoresc si am peste 100k pe motor, nu prea mi-am bagat degetele in motocicleta. Am avut norocul unui amic mecanic foarte bun pana într-un punct. De doi ani am fost la alt mecanic, bun de altfel, dar nesimtit din plin. Nah, asta e, pt toate exista un inceput. :)

 

Spor si bafta!


20160811_165456.jpg

 


#13 kalator

kalator

    pretutindeni aiurea

  • Super Membru
  • PipPip
  • 912 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Moto: Honda Transalp

Posted 28 July 2018 - 07:45 AM

Shalom. Sculele de obicei sunt cele de baza. Chei fixe, inelare, tubulare. Șurubelnițe, patent, and ecetera. Pe parcurs te vei lovi de diferite situații și vei face upgrade. Trebuie să îți faci un necesar de aparaturi specifice utilajului. Sa ai spor.
» Post actualizat in 28 Jul 2018 05:47

 
@andrei28 L.E: Sunt curios care e ala bun si care e ala nesimtit .. doar asa, sa stiu de care sa ma feresc

Bănuiesc că nesimțirea se regăsește în prețul practicat.

Edited by kalator, 28 July 2018 - 07:48 AM.

„Dacă pentru a trăi trebuie să te târăști, ridică-te și mori.”


#14 brake

brake

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,469 posts
  • Gender:Male
  • Location:ARGES
  • Moto: CBF600SA
  • Numar: AG 68 AXI
  • Club: NU INCA

Posted 28 July 2018 - 07:48 AM

L ati nenorocit,numai are bani nici de benzina cu atata dotare.



#15 siadimet

siadimet

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 244 posts
  • Gender:Male
  • Location:BUZAU
  • Moto: Biker cu sufletul
  • Club: REA

Posted 28 July 2018 - 08:02 AM

Cred ca un frigider de-ala mic(minibar), pentru bere, e printre primele lucruri care trebuie sa se gaseasca in garajul unui motorist. Cel putin la enduristi asa este.

Dar daca intrebi de ce scule ai nevoie, mai bine stai linistit si du motoreta la un atelier dedicat de cate ori ai nevoie.



#16 Trancanicicel

Trancanicicel

    Meh

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 8,177 posts
  • Gender:Male
  • Location:New World
  • Interests:Nu-s.
  • Numar: Nu-i.
  • Club: A.A.A.

Posted 28 July 2018 - 08:44 AM

L ati nenorocit,numai are bani nici de benzina cu atata dotare.

Pai ori facem treaba buna, ori nu o facem. Sa iti zic ca am si generator (din ala silentios) si compresor special pt. proiecte proprii? Daca mai pun un impact Milwakee, un flex si o baterie, deja am depasit mia cred :) Feon, ratchet electric pana si lanternute de la Milwaukee. Vreo 2 masini de polishat, un aspirator micut cu injectie-extractie. Dar le-am folosit pe toate, mi-au usurat munca si si-au scos banii. Am schimbat distributii pe lant in parcare cand mecanicii mi-ar fi cerut 1200$... Si tot felul de operatii care facute cu mana proprie m-au facut sa am incredere in masina/mobra. Chiar mai trag si cate un detailing. Ce nu am, aparat de spalat cu presiune, dar spalatoriile sunt cu 'autoservire', deci e destul de ok, bagi pistolu' pe unde vrei si mai trebe vreo dinamometrica din aia de vreo 400 Nm sa strang o anume piulita la axe. Da, 400 Nm. Dar pe aici mai sunt si solutii de imprumut de la magazinele de piese auto mari, lasi garantie la magazin, iei cheia, o aduci inapoi intreaga si iti iei toti banii. 

 

 

Dar daca intrebi de ce scule ai nevoie, mai bine stai linistit si du motoreta la un atelier dedicat de cate ori ai nevoie.

Asa ma gandeam si eu. Cred ca meseria e mai importanta. Cate capete de surubele nu am stricat la inceput cand nu aveam scule calumea sau o gramada de fixe decalibrate. Si totusi a iesit treaba in final :) 

Edited by Trancanicicel, 28 July 2018 - 08:47 AM.

Not available at this time. Please refresh page.


#17 john17

john17

    Avansat pan' la genunchiul broastei

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,671 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: cu diapazoane
  • Numar: ioc cu y

Posted 28 July 2018 - 08:46 AM

Pt uz personal nu prea e rentabil sa te dotezi cu de toate, desi e misto sa le ai. In general oricate scule ai avea tot te vei lovi la un moment dat de ceva care lipseste. Musai iti trebuie ceva tavi (de exemplu eu nu am una lunga in care sa pot balaci jambe), trebuie una pt ulei, cu scurgator/cioc, una pt spalat carburatoare si piese mici, eu am devenit fan Kettenmax pt c uratat lantul. Un compresor e f util, doar ca unul mic (24l gen) nu iti asigura debit pt pistol pneumatic de impact. Care pistol e mai setos de aer daca e ieftin, mai bine cauti unul electric. Tubulare cam ai nevoie de tote marimile, respectiv cu patrate de 1/2, 3/8 si 1/4, prelungitoare diverse si cardane, o trusa BUNA de biti inbus si torx + cele in L sau cu maner T si cu bila la un cap al inbusului. F utile uneori si capetele lungi/adanci. Un scaunel si o placa pe care sa pui genunchii, ceva standere fata/spate, un hexagon din ala multiplu in trepte pt axele rotilor.
La final sky is the limit, buget sa ai! :D

Edited by john17, 28 July 2018 - 08:50 AM.


#18 Trancanicicel

Trancanicicel

    Meh

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 8,177 posts
  • Gender:Male
  • Location:New World
  • Interests:Nu-s.
  • Numar: Nu-i.
  • Club: A.A.A.

Posted 28 July 2018 - 08:53 AM

Pt uz personal nu prea e rentabil sa te dotezi cu de toate, desi e misto sa le ai.

Sa vezi americanii ce garaje dotate au si nu prea isi baga degetele in mecanica, tot pe la serviceuri ajung. As tinde ca am vazut cativa care aveau bagati in scule peste 10 mii de verzisori si nu stiau nici ce sa faca cu sculele. Pe la altii erau nou-noute, nefolosite. Si ale mele arata bine ca doar le curat frecvent, le mai suflu cu aer, nu imi place sa arate neingrijite, dar se vede ca nu stau ci lucreaza :)

 

In general oricate scule ai avea tot te vei lovi la un moment dat de ceva care lipseste. 

Noa, uite ca am dat peste o nevoie de un patrat de 8mm (parca) de slabit busonul de la cutia de viteze de la un Nissan si nu-l am. Insa stiu unde l-am lasat in tara, ca am zis ca n-am nevoie de le pe aici. Mama ei de scula de Renault. 


Not available at this time. Please refresh page.


#19 pitesti2010

pitesti2010

    Aventurier fricos

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,623 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Moto: Yamaha XV950R
  • Numar: prima
  • Club: Nu sunt inscris.

Posted 28 July 2018 - 09:03 AM

- Doua scaunele mici, cate unul pentru fiecare parte. Prietenii se vor bucura;
- doi bureti de pus sub genunchi pentru fiecare parte (o sa faceti matanii);
- 3-4 tavite cu magnet pentru suruburi, ca sa nu iti zboare cand dai peste ele;
- lampi portabile pentru lumina;
- polizor
- menghina
- furtunele rezistente la benzina
- banc de lucru. Pe el instalezi si polizorul cu menghina
- prelungitoare electrice, plus incarctor de telefon
- un mic aparat radio, ca sa nu iti tiuie urechile cand lucrezi singur
- redresor pentru baterii
- tuburi termocontractile, suruburi, piulite, saibe de toate felurile, inclusiv de cupru
- si cel mai important, chingi pentru asigurarea motocicletei cand lucrezi la ea. Le prinzi de undeva de sus, ca sa nu iti cada in cap motocicleta. In Pitesti a sfarsit cineva asa.

Ai venit aici? Saluta!
Pleci? Spune "La revedere!"
Ti s-a oferit ceva? Multumeste!
Nu intelegi? Intreaba!
Ai in plus? Ofera!
Tu nu ai? Nu invidia!
Gresesti? Cere-ti scuze!
 
Iti place sa te tratam asa? Trateaza-ne asa! 
Si da, dintre noi doi, fii primul care o face.

 

 

Aplicatia Alerte Masina (si Motociclete) - fara amenzi, fara griji


#20 marcone

marcone

    I N C O N S I S T E N T

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,146 posts
  • Gender:Male
  • Location:Prazilia
  • Moto: V-Strom
  • Numar: de Olt
  • Club: Praz County Stromers

Posted 28 July 2018 - 09:29 AM

utodata, var nestins si bidinea.

Cu astea se califica pentru autorizare RAR.

 

Eu sunt de parere ca nevoia trebuie sa dicteze decizia de a cumpara o scula specializata.

Proactivitatea in cumpararea sculelor poate da gres in cazul unui amator, gen cumperi un extractor de rulmenti si dupa aia iti dai seama ca ai nevoie de alte dimensiuni sau cumperi un set de scule si iti dai seama ca din tot setul folosesti una singura.

 

Personal m-as uita in manualul de service al motocicletei detinute la ce operatiuni as putea face pe cont propriu si ce scule implica acestea.

Dupa mine, pentru japoneze trebuie sa ai obligatoriu:

*trusa tubulare 1/4 si 1/2 cu prelungitoarele aferene, mai ales la 1/4.

*cheie bujii

*set imbusuri cu patrat 1/4 (au am vazut torx-uri pe japoneze, mobra mea are doar 2 suruburi torx si asta la prinderea contactului pe jug)

*set chei combinate

*set surublenite drepte (inclusid cu cap de batut) si JIS (un de de philips dar diferit)

*cheie filtru ulei si cuva de ulei

*recipiente ulei, antigel si lichid frana uzate

*dinamometrice 1/4 si 1/2

*set standere daca nu ai cric central

*cheie impact electrica (la nivel de amator nu m-as lega la cap cu scule pneumatice)

*mini compresor 12v

*incarcator baterie

*alte scule specializate in fuctie de modelul de mobra (gen pentru piulita de la jog, pentru prinderile motorului de cadru)

*interfata diagnoza, mai ales la mobrele noi cu CANBUS

 

La nivel de consumabile:

*un set complet de rulmenti pentru roti,

*un set de placute de frana,

*becuri,

*spray-uri si vaseline

 

Si chestiile generice:

*bormasina, eventual cu stand

*flex

*ciocan

*o unealta gen dremel

*multimetru


Edited by marcone, 28 July 2018 - 09:35 AM.

Culmea fiabilitatii: sa consume motorul ulei pana pica cardanul.





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status