Jump to content


Photo

Primul soft enduro si prima ploaie (Honda Domi)


  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 AlexAB

AlexAB

    Dominator

  • Membru
  • Pip
  • 116 posts
  • Gender:Male
  • Interests:zenmoto.ro
  • Moto: Honda NX650 (Domizen)
  • Numar: ZEN

Posted 24 July 2018 - 07:24 AM

Repostez pentru ca au disparut pozele din primul topic.
 
Tura de duminica, Bucuresti - Urziceni - Slobozia - Harsova: Cetatea Carsium si Canarale Harsova. In total 400km cu ce m-am mai invartit pe-acolo.
 
3 premiere personale:
- Primele experiente cu soft enduro, urcat/coborat dealuri cu pietris, damburi, sleauri, ape cu namol si malul cu namol al Dunarii in care era sa raman impotmolit.
- Norocul sa merg pentru prima data pe ploaie si mi-am dat seama ca nu-i atat de negru dracul.
- 135 la ora  :D
 
Am verificat nivelul de ulei de dimineata, am uns lantul si-am plecat pe vreme frumoasa din Bucuresti. Am preferat sa ocolesc autostrada si implicit dementii de pe ea, dar nu complet, tot au fost 3 sau 4 situatii cand au intrat in depasire pe contrasens iar eu m-am repliat pe dreapta ca sa le fac loc. Asta e, macar i-am vazut venind de la distanta.
 
Domi s-a tinut exemplar la 110 la ora cu un varf de 135. Cuplu destul pentru depasiri rapide pana in viteza asta.
 
135.JPG
 
Ajuns in Harsova am luat-o prin oras cu GPS-ul pus pe Cetatea Carsium. Cetate romano-bizantina construita peste o fortificatie getica in timpul imparatului Traian, zic ei la inceputul secolului al IIlea, prin anul 103.
 
Initial am fost dezamagit, am gasit doar cateva ruine intr-un varf de deal cu o semi vedere catre Dunare si oras. Locul complet abandonat din punct de vedere al potentialului de pregatire pentru exploatarea turistica.
 
IMG_20180722_13104.jpg IMG_20180723_084243_156.jpg
 
Am coborat apoi dealul asta pe-un drum de vreo 30 de metri cu pietris si gropi. Am mers incet, frana spate apasata, cate o oprire ca sa-mi dau seama pe unde s-o iau ca sa nu-mi rup gatul. M-au trecut toate transpiratiile.
 
Abia pe malul Dunarii am descoprit restul cetatii construita in stanci enorme, absolut superba si in ziua de azi.
 
IMG_20180722_191354_597.jpg pano.JPG IMG_20180722_132039.jpg IMG_20180722_132647.jpg Capture.JPG
 
Imi mai doream sa ajung si langa podul peste Dunare peste care am trecut inainte de intrarea in Harsova. M-am uitat pe harta sa vad pe unde as putea sa ma apropii si-am gasit cateva drumuri nemarcate porning din Vadu Oii.
 
Si aici am gasit o zona absolut superba, drumuri desfundate, balti, noroaie. Am avut o retinere pentru ca daca ma tavaleam pe-aici, cu 0 experienta si cauciucuri de strada, eram in pustietate cu ceva drum de batut pe jos pana inapoi in sat.
 
Capture1.JPG IMG_20180722_192111_943.jpg IMG_20180722_191828_590.jpg
 
Dar am trecut si peste astea.
 
Pe drumurile astea neumblate am ajuns din nou pe malul Dunarii, unde m-am bagat intr-un namol.. Abia am reusit sa mai scot motorul de acolo, nu mi-am dat seama cat de moale era. Aici am transpirat cel mai tare. Am mai facut doua poze si-am renuntat sa mai continui pana la pod, deja eram obosit si drumurile deveneau prea dificile ca sa le parcurg singur.
 
IMG_20180722_192656_692.jpg IMG_20180722_141300.jpg
 
Inapoi spre Bucuresti.. vedeam deja la orizont nori negri, dar eram convins ca sunt spre nord si ca o sa-i ocolesc. Cele 3 siteuri de meteo verificate ziceau ca n-o sa ploua azi in Bucuresti.
 
Scurta pauza in benzinaria de la Urziceni ca sa le verific din nou, acum aparea "Atentionare cod galben intre 16:00-17:00, Urziceni si Bucuresti". Super mi-am zis. Mi-am bagat telefonul si portofelul in topcase anticipand ploaia. Un ultim selfie  :D.
 
IMG_20180722_162833.jpg IMG_20180722_162840.jpg
 
Prima rafala groasa am petrecut-o la adapostul benzinariei. Apoi am zis hai ca motoarele sunt facute sa mearga si pe ploaie. Fix cu doua zile inainte citeam un review pentru cauciucurile de pe motor, Michelin Anakee 3 si autorul povestea ce aderenta buna au pe ploaie, asa ca m-am pornit cu incredere ca n-o sa trag tare de ele, ca o sa pastrez distanta si decis sa nu ma urc pe frane.
 
Si iata ca n-am murit, yuhu.. Cat am evitat eu ploaia pana acum.. Am mers cu 75km/h, frecand viziera cu manusa o data la 10 secunde si depasit cam de toate masinile.. am primit multe priviri mirate sa zicem :D dar am ajuns intreg si necazut.
 
Dupa baltile din Voluntari si cartierul Andronache, in Bucuresti era soare si uscat. Eu, complet fleasca dar cu zambetul pe buze.


#2 wawessh

wawessh

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,812 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti,Drumul Taberei
  • Moto: KTM 990 ADV, KTM 625 SXC

Posted 24 July 2018 - 08:05 AM

Cand e ploaie nu mai freca nicio viziera la 10 secunde.

Cu timpul inveti sa mergi si cu viziera uda,murdara....sau  mergi cu ea ridicata cat sa nu ti intre ploaia direct in ochi (vezi ca sunt si niste solutii ca sa curga apa instant de pe viziera). Iti zic asta ca e periculos sa tot iti iei mana de pe ghidon si sa ti-o mai pui si la ochi asa des. Poate sa te surprinda ceva cat timp te ocupi de frecat.

 

 

Bravos pentru iesire. Anul asta nu cred ca am prins vreo tura mai lunga de 100 km in care sa nu ma prinda ploaia. Si nu ploaie usoara si scurta.


Pentru prima data in istorie s-a reusit -------------------->Transhumanta "oilor" pe FACEBOOK !!! :D

 

TUNE ECU KTM --detalii pe PM
Inregistrare/anulare chei cu cip pentru KAWASAKI-detalii pe PM.

#3 AlexAB

AlexAB

    Dominator

  • Membru
  • Pip
  • 116 posts
  • Gender:Male
  • Interests:zenmoto.ro
  • Moto: Honda NX650 (Domizen)
  • Numar: ZEN

Posted 24 July 2018 - 08:37 AM

Da, ai dreptate legat de frecatul vizierei, sunt solutii hidrofobe care pot fi aplicate. Stiu ca am folosit o data si pe parbrizul masinii.

Ploile au fost prezente, nenorocitele, indeosebi in weekenduri in acest inceput de sezon, si mereu le-am ocolit sau n-am iesit daca am crezut ca o sa ma prinda vreuna.

Dar hey, de-acum incolo..  :D.. caut sa-mi cumpar costum de ploaie.

 

Urmarind pe youtube diverse canale adventure am gasit un sfat foarte util pentru situatia mea de impotmolit in namol. Eu greseam ca incercam sa imping/trag de motocicleta pe langa ea ca s-o scot de-acolo, era si malul in panta si roata fata afundata. In cele din urma m-am urcat pe ea si cu roata din spate fugind stanga/dreapta am scos-o.

 

Solutia eleganta prezentata pe youtube era s-o pornesc in prima viteza si mergand pe langa ea sa eliberez ambreiajul ca sa se scoata singura de-acolo, fara sa mai urc 95kg pe ea. O sa stiu pe viitor.

Asta pe langa solutia sugerata de un coleg (DeVazut_TM) pe threadul sters, cauciucuri 50/50. Mi-ar surade un set de Haidenau K60.

 

Ce mi-ar mai fi placut, sa fi mers in scarite.. ceva ce ar trebui sa exersez in conditii safe pe undeva. Poate chiar la "groapa" in Bucuresti.


Edited by AlexAB, 24 July 2018 - 08:41 AM.


#4 Mephisto

Mephisto

    @Mephisto

  • Membru
  • Pip
  • 388 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:portocala mecanica
  • Moto: KTM 620 SC
  • Numar: de tabla, indoit si murdar.... sau fara

Posted 26 July 2018 - 04:29 PM

Felicitari Alex !

 

Pentru : poveste, detalii, plimabre ! 

 

Te incurajez sa mai faci si sa scrii tot asa frumos !

 

Cat despre mersul in scarite...vorbim cand mai ajungi prin zona noastra ;)

 

Drumuri cum iti doresti tu !!


"Pot fi oricine si nimeni, pot fi oriunde si nicaieri.......!!!"

#5 misionaru

misionaru

    Incepator bătrân

  • Super Membru
  • PipPip
  • 753 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Suzuki V-Strom DL 650

Posted 02 August 2018 - 09:20 PM

Daca te coafeaza pe tine, am niste cauciucuri de vanzare, exact pentru drumurile alea. 

 

Mitas E09, set fata-spate cu urmatoarele specificatii:

 

Fata: 110/80-19 DOT 2016

Spate: 150/70-17 DOT 1616

 

Ambele la 450 RON. Eu le-am cumaparat cu 500 si nu le mai tin pentru ca am in plan topcase central, cauciuc de strada Continental, concediu, etc...

 

Am facut un singur drum cu ele pe offroad, iti garantez ca pentru un soft enduro sunt mai mult decat potrivite... mai cramponat decat atat pentru clasa ta de motocicleta, ma indoiesc sa gasesti. Poate la alt pret :)

 

Dunga galbena inseamna ca poti merge cu ele si pe pana o anumita distanta, masurata in kilometri, nu stiu exact cati :) nu am ajuns sa le testez asa...

 

Pe sosea se comporta ok, dar numai pe uscat. Soseaua uda inseamna viteza mica si mers precaut.

Attached Thumbnails

  • IMG_20180802_122849_resized_20180802_123239934.jpg
  • IMG_20180802_122858_resized_20180802_123238768.jpg
  • IMG_20180802_122907_resized_20180802_123239410.jpg
  • IMG_20180802_122917_resized_20180802_123241586.jpg
  • IMG_20180802_122928_resized_20180802_123240528.jpg
  • IMG_20180802_122938_resized_20180802_123241012.jpg

Edited by misionaru, 02 August 2018 - 09:25 PM.

haggard-5058397b05530.png


#6 AlexAB

AlexAB

    Dominator

  • Membru
  • Pip
  • 116 posts
  • Gender:Male
  • Interests:zenmoto.ro
  • Moto: Honda NX650 (Domizen)
  • Numar: ZEN

Posted 08 August 2018 - 05:54 PM

Multumesc pentru oferta, foarte fain pretul.

 

Era tentanta daca aveai 21 inchi pe fata si 120mm latimea pentru spate.

 

Cum te-ai simtit pe V-strom in off-road cu gumele astea?


Edited by AlexAB, 08 August 2018 - 05:58 PM.





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status