Jump to content


Photo

eroare intermitenta F1- GSX-R 600 2001


  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 Darkthor

Darkthor

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 282 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:fumei,alcoale, motori
  • Moto: Suzuki GSXR k1, gsx400E-gone
  • Numar: B-987-DON
  • Club: Solo,pe moment

Posted 13 July 2018 - 08:36 AM

Salut.

Povestea este cam...complicata. 

 

Am o problema (electrica, cred) cu mobra mea, mai exact, da eroare F1  si nu porneste pompa de injectie.

 

Problema, initial, se manifesta o data la 10 start-uri, si se remedia dand din killswitch off-on.

Din pacate, cu timpul (cam 4 luni, treptat, problema a ajuns sa fie la o cheie (contact)  din 2 si s-a tot degradat....a ajuns sa imi ia injectia la o cheie din 5.

 

Am dus-o la un baiat de aici de pe forum, si mi-a demontat-o cu totul, crezand,ca si mine, ca este vreun contact ori din killswitch, or din butucul cheii, ori din CDI...ori poate e vreun fir intrerupt.

 

Dupa ce a remontat totul la loc, fara nici o schimbare, mobra a pornit fara probleme ...pt cateva zile.

CDI-ul nu arata inundat/udat.

 

 

Dupa cateva zile, cand am venit sa o pornesc, bordul nu se mai aprindea. (nici display-ul de cristale lichide, nici acul nu se mai miscau. led-ul portocaliu de fundal era on)

Am ramas socati amandoi, am cautat sigurantele, am verificat ca mufele sunt ok, si am pus alt bord de la o surata k1. Acesta s-a aprins,si a mers ok.

 

Am plecat cu ideea sa vedem cum merge cateva zile.

Acum, vad ca butoanele de select si adjust de la "noul" bord nu merg, iar problema F1 iar a inceput sa apara la un contact din 2 , din nou.

Mobra este in stare buna, nu are probleme cu aprinderea, iar cand dau contact, daca da injectie (acel tziuit ) merge fara probleme, creste foarte ok in turatii, motorul nu da rateuri, nu are fum de nici un fel..adica nu am ce sa ma plang mecanic.

 

Aveti idee ce naiba ar putea fi? S-a mai intamplat asa ceva cuiva?

 

Ma gandesc ca daca e nevoie de un CDI nou(sau bord nou,, asta e...dar macar sa stiu ca nu dau banii de pomana pe unul.

 

 


Invata sa !mergi pe motor !

#2 zo10000

zo10000

    just another one

  • Membru
  • Pip
  • 103 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Moto: Honda Varadero 1000
  • Numar: -
  • Club: -

Posted 13 July 2018 - 11:12 AM

Salut.

Am patit ceva similar. Bordul cand se aprindea cand nu, butonul de avarie uneori mergea doar pe o parte semnalizarea alteori niciuna, alteori ambele. Parea aleator. In final am descoperit ca manunchiul de fire care vine pe cadrul motorului si merge spre bord avea 3 fire intrerupte. Problema a fost ca atunci cand intorceam ghidonul firele erau turtite peste masura si culmea ca pe izolatia exterioara prin care merg toate firele nu se vedea nimic.

Incearca sa pui contactul si sa misti manunchiul de fire cu totul, vezi daca se intampla ceva.

Just my 2 cents.



#3 WotRU2Me

WotRU2Me

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,841 posts
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Moto: GSX-R 750 K2

Posted 13 July 2018 - 11:18 AM

Si poate reusesti sa vezi ce coduri de eroare iti da inainte sa te apuci de cheltuit. Pare intr-adevar o problema electrica.

#4 Berevoescu Mihai

Berevoescu Mihai

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 76 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Moto: Burgman AN400 K4

Posted 13 July 2018 - 12:31 PM

Eu am un burgman din 2004, asa ca s-ar putea sa fie cam la fel pe partea electrica.

 

Exista pe undeva (la mine e in fata, langa far) o mufa cu 6 pini care nu e conectata nicaieri. In acea mufa, daca faci scurt intre 2 pini, o treci in modul service iar pe display iti apare un cod de eroare. Cam asa:

https://www.google.r...4w5uJ4vPGKwfSM:

 

In functie de acel cod de eroare, vezi ce anume nu ii convine. Din ce stiu eu, ca sa se aprinda "FI" si sa nu porneasca pompa de benzina pot fi urmatoarele cauze:

- cric lateral lasat

- kill switch

- TO sensor (tip-over sensor, ala care ar trebui sa opreasca motorul cand te rostogolesti)

- o anume rezistenta de 100 de ohmi care nu e data pe nicaieri prin documentatie, insa e efectiv in mufa care intra in contact. Cand invarti cheia, pe langa faptul ca cuplezi fizic un contact de +12V, se mai inchide un circuit care are inseriat un rezistor de 100 de ohmi. Daca acel circuit nu se inchide sau se inchide fara rezistenta aceea, se aprinde F1, nu apare niciun cod de eroare insa nu pleaca pompa de benzina. Eu am descoperit asta cand i-am facut pornire din telecomanda...

Toate celelalte cauze care-mi trec prin cap si care ar aprinde FI-ul lasa pompa de benzina sa functioneze. De-aia ar fi bine de stiut ce anume nu-i convine, ca sa restrangi aria de cautare.

 

Daca te ajuta ce ti-am scris si e si la tine la fel, am si codurile de eroare pentru burgman 2003-2006.


» Post actualizat in 13 Jul 2018 10:42

Hai ca am mai gasit ceva care sa te ajute:

https://www.suzuki-f...nd-dealer-mode/



#5 TNG

TNG

    Sustinator

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 5,019 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ilfov
  • Numar: TNG

Posted 13 July 2018 - 06:23 PM

La k1/k3 nu ai mufa cu 6pini,este mufa cu 4pini.
Mufa alba capac cauciug cu vedere din fata pinul de siguranta in sus faci strap intre pinul din stanga randul de sus si jos. Cand ai becul de FI aprins o sa ai si un cod de eroare pe bord.
Ne spui codul si mai vorbim.

PS. GSXR 600K1/k3 nu este AN 400..
Sunt cateva similitudini la sistemul de injectie,dar sunt si MULTE diferente.
De ex o greseala pe mufa de diagnoza unde ai 12v pui stap cu linia de date pentru diagnoza..s-a cam terminat ECU.😉
» Post actualizat in 13 Jul 2018 16:33
Asa arata mufa din dreapta

Attached Thumbnails

  • 100638.jpg

Edited by TNG, 13 July 2018 - 06:27 PM.

TNG PERFORMANCE


#6 Darkthor

Darkthor

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 282 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:fumei,alcoale, motori
  • Moto: Suzuki GSXR k1, gsx400E-gone
  • Numar: B-987-DON
  • Club: Solo,pe moment

Posted 13 July 2018 - 11:57 PM

Bun./..am cam lamurit treaba cu diagnoza....C42- ignition switch. Sunt doar 2 fire in mufa, nu prea ai cum sa le ratezi.     primele 3 dati nu a dat nici un cod, a 4-a oara a dat in sfarsit fail.

fe09e20f6d9f28837ebb8a0565dc3ad9.jpg

a6e9e728fbe3a43e0268563a5e3439eb.jpgeca65736fb2d6d57c9a6c8fd47e4de7b.jpg

 

 

Faza e ca a fost deja dezasamblat (cica) de mecanic.  Am miscat firele de langa jug, nu are nici o treaba...deci nu e de acolo. O face cand sta pe loc.   Trebuie sa re-desfac tot contactul? Nu prea vad ce legatura are cu bordul anterior, si de ce a "omorat" display-ul cu   cristale lichide si acul.        

Cu alte cuvinte...stiti vreun electrician sau cineva care se pricepe la care pot sa las mobra o saptamana sa vada de unde naiba e eroarea si ce trebuie sa schimb?

 

 

PS: throttle position sensor (acel -). Trebuie sa fie in pozitia - (nu,sus, nu jos) cand motocicleta merge, ca sa nu am probleme cu acceleratia, din ce am inteles.


Edited by Darkthor, 14 July 2018 - 12:00 AM.

Invata sa !mergi pe motor !

#7 TNG

TNG

    Sustinator

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 5,019 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ilfov
  • Numar: TNG

Posted 14 July 2018 - 05:21 AM

Verifica bine mufa de la contactul cu cheie si firele lui,sa nu fie intrerupt/strivit un fir sau mufa oxidata,pini etc.
PS. In special urmareste firul portocaliu!

Edited by TNG, 14 July 2018 - 05:21 AM.

TNG PERFORMANCE


#8 Darkthor

Darkthor

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 282 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:fumei,alcoale, motori
  • Moto: Suzuki GSXR k1, gsx400E-gone
  • Numar: B-987-DON
  • Club: Solo,pe moment

Posted 14 July 2018 - 11:21 AM

Cu alte cuvinte...stiti vreun electrician sau cineva care se pricepe la care pot sa las mobra o saptamana sa vada de unde naiba e eroarea si ce trebuie sa schimb?

 

As prefera sa nu imi desfac mobra bucati in fata blocului din varii considerente, inclusiv lipsa timpului, si de aceea as prefera un mecanic.


Invata sa !mergi pe motor !

#9 l.u.v

l.u.v

    Vanturator de tarana si alergic la prostie..

  • Admin
  • PipPipPipPip
  • 9,594 posts
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Moto: Doispesute elte

Posted 14 July 2018 - 11:56 AM

Noi stim electricieni, tu ne spui din ce oras esti?

"Prefer fiarele mai vechi in locul plasticelor de ultima generatie"..

 


#10 Darkthor

Darkthor

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 282 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:fumei,alcoale, motori
  • Moto: Suzuki GSXR k1, gsx400E-gone
  • Numar: B-987-DON
  • Club: Solo,pe moment

Posted 14 July 2018 - 12:24 PM

Inteleg ca esti pe mobil, de nu apare sub numele meu
location: Bucharest

Sunt din sectorul 4.

Edited by Darkthor, 14 July 2018 - 12:25 PM.

Invata sa !mergi pe motor !

#11 l.u.v

l.u.v

    Vanturator de tarana si alergic la prostie..

  • Admin
  • PipPipPipPip
  • 9,594 posts
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Moto: Doispesute elte

Posted 14 July 2018 - 12:50 PM

0723 730 633, relu.
Suni din partea lui Luigi.

"Prefer fiarele mai vechi in locul plasticelor de ultima generatie"..

 


#12 Darkthor

Darkthor

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 282 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:fumei,alcoale, motori
  • Moto: Suzuki GSXR k1, gsx400E-gone
  • Numar: B-987-DON
  • Club: Solo,pe moment

Posted 14 July 2018 - 01:07 PM

De la el am alarma actuala.

Parca tu mi-ai zis de el si acum 4 ani.


Invata sa !mergi pe motor !

#13 Berevoescu Mihai

Berevoescu Mihai

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 76 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Moto: Burgman AN400 K4

Posted 15 July 2018 - 12:03 AM

Asta cu “o face doar cand sta pe loc” e cu dus si intors: preupun ca nu pui niciodata contactul si nici nu incerci s-o pornesti cand esti in mers...
S-ar putea sa fie exact problema acelui contact prin rezistenta de 100 de ohmi. Nu sunt convins ca asta e cauza sau ca ai acea rezistenta in contact; e doar o presupunere bazata pe faptul ca motocicleta e de la acelasi producator si din aceeasi perioada cu scuterul meu. Ma gandesc ca cdi-ul verifica inchiderea acelui circuit doar la pornire iar asta nu inseamna ca e stabil in mers ci doar ca cdi-ul nu-l mai verifica. Cum a zis si tng, desi nu e an400 sunt totusi destul de multe similitudini la capitolul asta.
» Post actualizat in 14 Jul 2018 22:09
PS: tng, ca ai mai multa experienta: exista vreun fir de masa care ar putea sa oxideze in vreo mufa/piulita? Ca asta ar explica si de ce s-ar deteriora lcd-ul si s-ar arde bobina acului in cazul in care releul regulator n-ar mai avea masa ca si referinta. @initiator: vreun bec ti s-a ars cumva de cand are simtomele astea?

#14 Darkthor

Darkthor

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 282 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:fumei,alcoale, motori
  • Moto: Suzuki GSXR k1, gsx400E-gone
  • Numar: B-987-DON
  • Club: Solo,pe moment

Posted 15 July 2018 - 01:18 AM

Pana cand am ajuns la mecanic sa mi-o demonteze sa vada de unde apare problema, nu. Si aici ma refer de cand o am (2012) pana acum.

Singurul lucru facut pe parte electrica a fost un stator nou in ~ 2013 (nu e rebobinat si incarca bine si acum).


Invata sa !mergi pe motor !

#15 TNG

TNG

    Sustinator

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 5,019 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ilfov
  • Numar: TNG

Posted 15 July 2018 - 09:02 AM


PS: tng, ca ai mai multa experienta: exista vreun fir de masa care ar putea sa oxideze in vreo mufa/piulita? Ca asta ar explica si de ce s-ar deteriora lcd-ul si s-ar arde bobina acului in cazul in care releul regulator n-ar mai avea masa ca si referinta. @initiator: vreun bec ti s-a ars cumva de cand are simtomele astea?

Mihai ai dreptate cu rezistenta de 100ohm.Ea teoretic este prezenta in contactul pentru modelele fara immo.si este un oarecare atifurt sa nu pui firele pe direct si sa o furi...
Acum nu ca ar impiedica pe cineva sa o arunce in duba...😂
Acum din ce imi aduc aminte pe este un fir portocaliu cu dunga alba..intre firul acela si firul negru dunga alba..trebuie sa fie rezistenta de 100. Acum ca firele sunt intrerupte sau pini oxidati..posibil ca la ECU sa nu ajunga aceasta informatie si de aceea sa nu se initieze secventa de start.
Legat de bord..din nou contacte imperfect,bord defect.etc
La fel ca si ce suspectezi tu ..poate fi/fost si o problema cu releul sa incarce msi mult si sa distruga anumite componente.

Edited by TNG, 15 July 2018 - 09:05 AM.

TNG PERFORMANCE


#16 nyny09

nyny09

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 81 posts
  • Gender:Male
  • Location:SIBIU
  • Moto: SUZUKI GSX-R K2
  • Numar: NKU

Posted 17 July 2018 - 02:02 PM

Salutare baieti, exact aceeasi problema am si eu cu eroarea c042, daca gasiti hiba va rog postati si aici, va urmaresc si poate imi rezolv si eu problema inainte sa nu mai porneasca deloc. Va salut. 



#17 Darkthor

Darkthor

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 282 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:fumei,alcoale, motori
  • Moto: Suzuki GSXR k1, gsx400E-gone
  • Numar: B-987-DON
  • Club: Solo,pe moment

Posted 14 August 2018 - 04:43 PM

Quick update (dupa 3 saptamani): alt cdi, problema se manifesta absolut identic.

Astept sa raspunda Relu si o duc la el.
» Post actualizat in 14 Aug 2018 17:44

update 2:

 

crucea masii...

era releul de pe firul de pe circuitul de benzina. intrase apa in el si a ruginit.

releul se activa o data la 10 contacte...intrase apa de ploaie in el.

 

asta dupa o ora de vazut...pompa pe direct de la borne mergea fara probleme,contactele mergeau fara probleme...releul..pauza...

al meu era montat sub sa. adaug poze later.

cand am pus strap peste releu, merge fara probleme...


» Post actualizat in 15 Aug 2018 07:46

poze: 27eebf18b178a7b015214d8aa3118e18.jpg


» Post actualizat in 15 Aug 2018 16:56

Ca nota diversa...evitati sa va duceti la un mecanic care nu are timp de voi....va zic ce am patit eu si trageti voi concluziile.

 

quick timeline, sa invatati din patania mea:

 

1.Am dus mobra la ...cineva din zona Vitan (nu ii spun numele pt ca scopul meu nu e sa ii fac un rau) ,pentru o mentenanta de inceput de sezon acum ~2 luni.

Mentenanta includea schimburi ulei,filtre, semeringuri fata (unul curgea), si vazut de la ce dracu e problema cu contactul.

In urma mentenantei am aflat cu stupoare ca s-a dus garnitura de la rezervor, si intra apa in rezervor prin cheie. L-am rugat sa o rezolve si pe asta.

A  durat cam 2 saptamani toata operatiunea, in urma careia s-au inlocuit consumabilele (toate,cred) a fost golit rezervorul,curatat,si pus la loc.

 

La telefon, la problema cu contactul, a spus ca a verificat tot circuitul si a crezut ca este din contact.

A demontat contactul, l-a pus la loc,si mobra acum mergea ceva mai bine.

A spus ca a lasat-o intentionat in ploaie si ca nu a avut nici o problema.

 

2.Cand am sosit la el sa ridic mobra....ciuciu display de bord.Doar ledurile portocalii. (display-ul meu vechi e postat mai sus,deci mergea. RIP)

Doar led-urile portocalii se aprindeau. Eu, si el, socat, si uimit.

Nu stie ce s-a intamplat, ca acum cateva zile mergea perfect, si ca nu intelege de ce.

 

Mi-a imprumutat ald display de bord de la alta mortaciune  k3 de pe acolo, care se aprindea, si mi-a zis sa merg cu ea nitel sa vada ce a patit bordul.

Mi-a spus ca a verificat tot circuitul pas cu pas,inclusiv sigurante si ca nu e pompa,releul,sau butucul , pe care l-a desfacut si montat la loc.

Mobra acum pornea 1 din 2 cheil. 

 

3.Ajung acasa, si postez pe forum ca am nevoie de bord nou. Alti bani,alta distractie,300 lei... mersi @doua.roti pentru un bord functional.

 Soseste capacul de rezervor (greu),il montez.

Bordul l-am tinut , pentru a-l monda dupa ce descoperim problema.

 

4.Primesc telefon dupa o saptamana, rugandu-ma urgent sa vin sa ii dau bordul de imprumut, ca proprietarul isi ia mortaciunea si pleaca cu ea in alta tara.

(nu il condamn..omul probabil voia o rezolvare,nu sa stea in drum cu lunile)

 

5. Problema revenind  (lua o cheie din 2 , apoi una din 5...apoi una din 10...din nou). I-am zis ca il las 2 saptamani, cat am o delegatie in alta tara, si ca il rog sa vada:

A. de ce mi s-a ars bordul

B de unde naibii e problema asta cu pornirea.

tinand cont ca el a spus ca a verificat toate releele,si asa mai departe, am zis..."poate o fi CDI-ul?" 

El,evident, a zis...pai...imprumut un CDI de la cineva si testez. Doua saptamani e timp suficient.

 

6. revin in tara, nici un mesaj,sms,nimic...dupa vreo 3 zile ii dau sms intreband care e starea (nu raspundea la telefon-probleme cu mobilul cica)

imi da mesaj ca primeste vineri cdi-ul si testeaza.

Stau,frumos,si astept...zic...vine vineri...pe sambata sau duminica imi zice ceva...orice.

Sunt fix 2 suruburi sa ajungi sub sa, si fix 2 mufe sa conectezi un CDI nou. 

 

Astept,frumos, si zic...hai ca poate luni....luni sigur imi da de veste.

Nimic.

Luni seara, plin de nervi, ii dau sms ca maine vin la el. (asta marti)

Marti dupamasa (ieri), vin la 16:30 la el.

 

7. Mobra...baterie decedata, moarta, plina de panze de paianjeni si praf...si CDI-ul nou neatins.

Vazand ca sunt acolo, pune cdi-ul, si....exact aceeasi problema.

Nu mai mentionez cum el si mecanicul sau  se tot invarteau pe acolo facand cam orice altceva, numai sa se ocupe de mobra nu.

 

I-am zis...ok, mortii ei....ia da si tu un multimetru si sa vedem unde dracu moare. ca daca nu e cdi, o fi pompa de injectie si macar stiu sa cer una de la @doua.roti si sa rezolv odata problema.

Dam sa demontam rezervorul (3 suruburi), scoatem benzina din rezervorul asa-zis "curatat" dupa incidentul cu apa...si asa arata un rezevervor curatat.

 

6fb2e9c0bd96a43559c396d26167b93e.jpg

 

 

Cu greu mecanicul lui da un multimetru, punem pe pompa doua sarme...pompa mergea fara sa aibe aer, din prima,direct.

Eu: bun, deci ori sunt firele, ori e releul.

Punem firele direct pe releu...nimic. Releul raspundea o data din 7-8 chei.

Dam sa scoatem releul...apa cu rugina curge dinauntru.

Cu strap peste releu, mobra mergea fara problema.

 

Timp total: o ora si jumatate. 

 

Azi am adus-o acasa, i-am montat noul bord, si caut releul masii sa il schimb.

Mobra acum, cu releul fara apa in el, momentan merge.

Am spalat-o eu de tonele de paianjeni.

 

Concluzii:

 

In astea 3 saptamani se putea verifica oricand cu acel multimetru direct daca e releul,pompa,sau contactul cheie. 

Cand am ajuns la el dupa 3 saptamani de liniste totala, am venit la el si am testat direct fiecare componenta in ~ o ora, si am gasit releul.

Nu a fost mare stiinta, nu a fost ceva ce necesita sa astepti 3 saptamani.

 

In momentul in care un mecanic iti spune ca a verificat tot circuitul, tu, credul il crezi.... si cand scoti releul curge apa cu rugina din el...iti dai seama ca ti-ai irosit timpul. Si nervii.

 

Daca mai stie cineva daca mai este prin tara Cartuș...caut mecanic moto (pe viitor,daca intervine iar ceva)


» Post actualizat in 15 Aug 2018 16:58

ps: scuzati erorile de scriere, am scris majoritatea de pe mobil in fuga si nu pot edita post-ul.


Invata sa !mergi pe motor !




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status