Jump to content


Photo

eroare intermitenta F1- GSX-R 600 2001


  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 Darkthor

Darkthor

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 276 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:fumei,alcoale, motori
  • Moto: Suzuki GSXR k1, gsx400E-gone
  • Numar: B-987-DON
  • Club: Solo,pe moment

Posted 13 July 2018 - 08:36 AM

Salut.

Povestea este cam...complicata. 

 

Am o problema (electrica, cred) cu mobra mea, mai exact, da eroare F1  si nu porneste pompa de injectie.

 

Problema, initial, se manifesta o data la 10 start-uri, si se remedia dand din killswitch off-on.

Din pacate, cu timpul (cam 4 luni, treptat, problema a ajuns sa fie la o cheie (contact)  din 2 si s-a tot degradat....a ajuns sa imi ia injectia la o cheie din 5.

 

Am dus-o la un baiat de aici de pe forum, si mi-a demontat-o cu totul, crezand,ca si mine, ca este vreun contact ori din killswitch, or din butucul cheii, ori din CDI...ori poate e vreun fir intrerupt.

 

Dupa ce a remontat totul la loc, fara nici o schimbare, mobra a pornit fara probleme ...pt cateva zile.

CDI-ul nu arata inundat/udat.

 

 

Dupa cateva zile, cand am venit sa o pornesc, bordul nu se mai aprindea. (nici display-ul de cristale lichide, nici acul nu se mai miscau. led-ul portocaliu de fundal era on)

Am ramas socati amandoi, am cautat sigurantele, am verificat ca mufele sunt ok, si am pus alt bord de la o surata k1. Acesta s-a aprins,si a mers ok.

 

Am plecat cu ideea sa vedem cum merge cateva zile.

Acum, vad ca butoanele de select si adjust de la "noul" bord nu merg, iar problema F1 iar a inceput sa apara la un contact din 2 , din nou.

Mobra este in stare buna, nu are probleme cu aprinderea, iar cand dau contact, daca da injectie (acel tziuit ) merge fara probleme, creste foarte ok in turatii, motorul nu da rateuri, nu are fum de nici un fel..adica nu am ce sa ma plang mecanic.

 

Aveti idee ce naiba ar putea fi? S-a mai intamplat asa ceva cuiva?

 

Ma gandesc ca daca e nevoie de un CDI nou(sau bord nou,, asta e...dar macar sa stiu ca nu dau banii de pomana pe unul.

 

 


Invata sa !mergi pe motor !

#2 zo10000

zo10000

    just another one

  • Membru
  • Pip
  • 99 posts
  • Gender:Not Telling
  • Moto: Suzuki DL650
  • Numar: -
  • Club: -

Posted 13 July 2018 - 11:12 AM

Salut.

Am patit ceva similar. Bordul cand se aprindea cand nu, butonul de avarie uneori mergea doar pe o parte semnalizarea alteori niciuna, alteori ambele. Parea aleator. In final am descoperit ca manunchiul de fire care vine pe cadrul motorului si merge spre bord avea 3 fire intrerupte. Problema a fost ca atunci cand intorceam ghidonul firele erau turtite peste masura si culmea ca pe izolatia exterioara prin care merg toate firele nu se vedea nimic.

Incearca sa pui contactul si sa misti manunchiul de fire cu totul, vezi daca se intampla ceva.

Just my 2 cents.



#3 WotRU2Me

WotRU2Me

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,780 posts
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Moto: GSX-R 750 K2

Posted 13 July 2018 - 11:18 AM

Si poate reusesti sa vezi ce coduri de eroare iti da inainte sa te apuci de cheltuit. Pare intr-adevar o problema electrica.

#4 Berevoescu Mihai

Berevoescu Mihai

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 75 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Moto: Burgman AN400 K4

Posted 13 July 2018 - 12:31 PM

Eu am un burgman din 2004, asa ca s-ar putea sa fie cam la fel pe partea electrica.

 

Exista pe undeva (la mine e in fata, langa far) o mufa cu 6 pini care nu e conectata nicaieri. In acea mufa, daca faci scurt intre 2 pini, o treci in modul service iar pe display iti apare un cod de eroare. Cam asa:

https://www.google.r...4w5uJ4vPGKwfSM:

 

In functie de acel cod de eroare, vezi ce anume nu ii convine. Din ce stiu eu, ca sa se aprinda "FI" si sa nu porneasca pompa de benzina pot fi urmatoarele cauze:

- cric lateral lasat

- kill switch

- TO sensor (tip-over sensor, ala care ar trebui sa opreasca motorul cand te rostogolesti)

- o anume rezistenta de 100 de ohmi care nu e data pe nicaieri prin documentatie, insa e efectiv in mufa care intra in contact. Cand invarti cheia, pe langa faptul ca cuplezi fizic un contact de +12V, se mai inchide un circuit care are inseriat un rezistor de 100 de ohmi. Daca acel circuit nu se inchide sau se inchide fara rezistenta aceea, se aprinde F1, nu apare niciun cod de eroare insa nu pleaca pompa de benzina. Eu am descoperit asta cand i-am facut pornire din telecomanda...

Toate celelalte cauze care-mi trec prin cap si care ar aprinde FI-ul lasa pompa de benzina sa functioneze. De-aia ar fi bine de stiut ce anume nu-i convine, ca sa restrangi aria de cautare.

 

Daca te ajuta ce ti-am scris si e si la tine la fel, am si codurile de eroare pentru burgman 2003-2006.


» Post actualizat in 13 Jul 2018 10:42

Hai ca am mai gasit ceva care sa te ajute:

https://www.suzuki-f...nd-dealer-mode/



#5 TNG

TNG

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,984 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ilfov
  • Numar: TNG

Posted 13 July 2018 - 06:23 PM

La k1/k3 nu ai mufa cu 6pini,este mufa cu 4pini.
Mufa alba capac cauciug cu vedere din fata pinul de siguranta in sus faci strap intre pinul din stanga randul de sus si jos. Cand ai becul de FI aprins o sa ai si un cod de eroare pe bord.
Ne spui codul si mai vorbim.

PS. GSXR 600K1/k3 nu este AN 400..
Sunt cateva similitudini la sistemul de injectie,dar sunt si MULTE diferente.
De ex o greseala pe mufa de diagnoza unde ai 12v pui stap cu linia de date pentru diagnoza..s-a cam terminat ECU.😉
» Post actualizat in 13 Jul 2018 16:33
Asa arata mufa din dreapta

Attached Thumbnails

  • 100638.jpg

Edited by TNG, 13 July 2018 - 06:27 PM.

TNG PERFORMANCE


#6 Darkthor

Darkthor

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 276 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:fumei,alcoale, motori
  • Moto: Suzuki GSXR k1, gsx400E-gone
  • Numar: B-987-DON
  • Club: Solo,pe moment

Posted 13 July 2018 - 11:57 PM

Bun./..am cam lamurit treaba cu diagnoza....C42- ignition switch. Sunt doar 2 fire in mufa, nu prea ai cum sa le ratezi.     primele 3 dati nu a dat nici un cod, a 4-a oara a dat in sfarsit fail.

fe09e20f6d9f28837ebb8a0565dc3ad9.jpg

a6e9e728fbe3a43e0268563a5e3439eb.jpgeca65736fb2d6d57c9a6c8fd47e4de7b.jpg

 

 

Faza e ca a fost deja dezasamblat (cica) de mecanic.  Am miscat firele de langa jug, nu are nici o treaba...deci nu e de acolo. O face cand sta pe loc.   Trebuie sa re-desfac tot contactul? Nu prea vad ce legatura are cu bordul anterior, si de ce a "omorat" display-ul cu   cristale lichide si acul.        

Cu alte cuvinte...stiti vreun electrician sau cineva care se pricepe la care pot sa las mobra o saptamana sa vada de unde naiba e eroarea si ce trebuie sa schimb?

 

 

PS: throttle position sensor (acel -). Trebuie sa fie in pozitia - (nu,sus, nu jos) cand motocicleta merge, ca sa nu am probleme cu acceleratia, din ce am inteles.


Edited by Darkthor, 14 July 2018 - 12:00 AM.

Invata sa !mergi pe motor !

#7 TNG

TNG

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,984 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ilfov
  • Numar: TNG

Posted 14 July 2018 - 05:21 AM

Verifica bine mufa de la contactul cu cheie si firele lui,sa nu fie intrerupt/strivit un fir sau mufa oxidata,pini etc.
PS. In special urmareste firul portocaliu!

Edited by TNG, 14 July 2018 - 05:21 AM.

TNG PERFORMANCE


#8 Darkthor

Darkthor

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 276 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:fumei,alcoale, motori
  • Moto: Suzuki GSXR k1, gsx400E-gone
  • Numar: B-987-DON
  • Club: Solo,pe moment

Posted 14 July 2018 - 11:21 AM

Cu alte cuvinte...stiti vreun electrician sau cineva care se pricepe la care pot sa las mobra o saptamana sa vada de unde naiba e eroarea si ce trebuie sa schimb?

 

As prefera sa nu imi desfac mobra bucati in fata blocului din varii considerente, inclusiv lipsa timpului, si de aceea as prefera un mecanic.


Invata sa !mergi pe motor !

#9 l.u.v

l.u.v

    Vanturator de tarana si alergic la prostie..

  • Admin
  • PipPipPipPip
  • 9,474 posts
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Moto: Doispesute elte

Posted 14 July 2018 - 11:56 AM

Noi stim electricieni, tu ne spui din ce oras esti?

"Prefer fiarele mai vechi in locul plasticelor de ultima generatie"..

 


#10 Darkthor

Darkthor

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 276 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:fumei,alcoale, motori
  • Moto: Suzuki GSXR k1, gsx400E-gone
  • Numar: B-987-DON
  • Club: Solo,pe moment

Posted 14 July 2018 - 12:24 PM

Inteleg ca esti pe mobil, de nu apare sub numele meu
location: Bucharest

Sunt din sectorul 4.

Edited by Darkthor, 14 July 2018 - 12:25 PM.

Invata sa !mergi pe motor !

#11 l.u.v

l.u.v

    Vanturator de tarana si alergic la prostie..

  • Admin
  • PipPipPipPip
  • 9,474 posts
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Moto: Doispesute elte

Posted 14 July 2018 - 12:50 PM

0723 730 633, relu.
Suni din partea lui Luigi.

"Prefer fiarele mai vechi in locul plasticelor de ultima generatie"..

 


#12 Darkthor

Darkthor

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 276 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:fumei,alcoale, motori
  • Moto: Suzuki GSXR k1, gsx400E-gone
  • Numar: B-987-DON
  • Club: Solo,pe moment

Posted 14 July 2018 - 01:07 PM

De la el am alarma actuala.

Parca tu mi-ai zis de el si acum 4 ani.


Invata sa !mergi pe motor !

#13 Berevoescu Mihai

Berevoescu Mihai

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 75 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Moto: Burgman AN400 K4

Posted Yesterday, 12:03 AM

Asta cu “o face doar cand sta pe loc” e cu dus si intors: preupun ca nu pui niciodata contactul si nici nu incerci s-o pornesti cand esti in mers...
S-ar putea sa fie exact problema acelui contact prin rezistenta de 100 de ohmi. Nu sunt convins ca asta e cauza sau ca ai acea rezistenta in contact; e doar o presupunere bazata pe faptul ca motocicleta e de la acelasi producator si din aceeasi perioada cu scuterul meu. Ma gandesc ca cdi-ul verifica inchiderea acelui circuit doar la pornire iar asta nu inseamna ca e stabil in mers ci doar ca cdi-ul nu-l mai verifica. Cum a zis si tng, desi nu e an400 sunt totusi destul de multe similitudini la capitolul asta.
» Post actualizat in 14 Jul 2018 22:09
PS: tng, ca ai mai multa experienta: exista vreun fir de masa care ar putea sa oxideze in vreo mufa/piulita? Ca asta ar explica si de ce s-ar deteriora lcd-ul si s-ar arde bobina acului in cazul in care releul regulator n-ar mai avea masa ca si referinta. @initiator: vreun bec ti s-a ars cumva de cand are simtomele astea?

#14 Darkthor

Darkthor

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 276 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:fumei,alcoale, motori
  • Moto: Suzuki GSXR k1, gsx400E-gone
  • Numar: B-987-DON
  • Club: Solo,pe moment

Posted Yesterday, 01:18 AM

Pana cand am ajuns la mecanic sa mi-o demonteze sa vada de unde apare problema, nu. Si aici ma refer de cand o am (2012) pana acum.

Singurul lucru facut pe parte electrica a fost un stator nou in ~ 2013 (nu e rebobinat si incarca bine si acum).


Invata sa !mergi pe motor !

#15 TNG

TNG

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,984 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ilfov
  • Numar: TNG

Posted Yesterday, 09:02 AM


PS: tng, ca ai mai multa experienta: exista vreun fir de masa care ar putea sa oxideze in vreo mufa/piulita? Ca asta ar explica si de ce s-ar deteriora lcd-ul si s-ar arde bobina acului in cazul in care releul regulator n-ar mai avea masa ca si referinta. @initiator: vreun bec ti s-a ars cumva de cand are simtomele astea?

Mihai ai dreptate cu rezistenta de 100ohm.Ea teoretic este prezenta in contactul pentru modelele fara immo.si este un oarecare atifurt sa nu pui firele pe direct si sa o furi...
Acum nu ca ar impiedica pe cineva sa o arunce in duba...😂
Acum din ce imi aduc aminte pe este un fir portocaliu cu dunga alba..intre firul acela si firul negru dunga alba..trebuie sa fie rezistenta de 100. Acum ca firele sunt intrerupte sau pini oxidati..posibil ca la ECU sa nu ajunga aceasta informatie si de aceea sa nu se initieze secventa de start.
Legat de bord..din nou contacte imperfect,bord defect.etc
La fel ca si ce suspectezi tu ..poate fi/fost si o problema cu releul sa incarce msi mult si sa distruga anumite componente.

Edited by TNG, Yesterday, 09:05 AM.

TNG PERFORMANCE





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status