Jump to content


Photo

Steering Damper: CSC Vs RSC

steering damper ohlins hyperpro amortizor directie

  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 yo4hgx

yo4hgx

    Amateur

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,594 posts
  • Gender:Male
  • Location:Liverpool, UK
  • Moto: FZR1000EXUP'95
  • Numar: 73 CT HGX

Posted 06 July 2018 - 01:31 AM

Pe scurt, sunt in cautare de impresii comparative PRACTICE (nu dizertatii pseudo-filozofice) referitoare la cele doua tipuri de amortizoare de directie de la Hyperpro

https://hyperpro.com/steering-dampers/

 

1. CSC (Constant Safety Control)

2. RSC (Reactive Safety Control)

 

Multumesc!


Edited by yo4hgx, 06 July 2018 - 01:33 AM.

Never argue with an idiot. They drag you down to their level then beat you with experience!


#2 JAGI

JAGI

    Sustinator

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 8,164 posts
  • Gender:Male
  • Location:TEL.0763 681 602
  • Moto: R1 2008
  • Numar: lizing

Posted 06 July 2018 - 11:52 AM

RSC, si nu mai inventa apa calda. Toti folosesc RSC. La solicitari lente, are o reactie de valoare a fortei mica, la un soc mai violent, forta de raspuns se mareste, nu mai este nevoie sa stai sa reglezi la el non stop. Eu am folosit RSC ul de prin 2005, niciodata nu schimbam reglajul, il dadeam pe o valoare care mi permitea sa circul lejer printre masinile oprite la semafor, pe Sos de Centura care era plina de santuri si dimburi puteam accelera fara emotii. Comparativ, la un test pe R6 2007, am uitat sa reglez amortizorul de directie, era dat pe poz minima, tot pe Centura era sa ma fac pilaf la o depasire cu gazul la maxim.Am intrat in voblaj si abia am scapat, noroc ca nu venea nimic pe contrasens.



#3 Ribo

Ribo

    PokemonPeDooRoti

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,839 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-Craiova
  • Interests:neinteresat
  • Moto: SuzY
  • Numar: impar
  • Club: PrazRacing

Posted 06 July 2018 - 12:20 PM

RSC zic si eu.


To be a great motorbike racer, the most important thing is the passion for the bike.

 

 


#4 yo4hgx

yo4hgx

    Amateur

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,594 posts
  • Gender:Male
  • Location:Liverpool, UK
  • Moto: FZR1000EXUP'95
  • Numar: 73 CT HGX

Posted 06 July 2018 - 01:20 PM

Nu as fi reinventat apa calda daca as fi gasit vreun topic sau discutie pe aceasta tema, am intrebat deoarece desi RSC pare no-brainer ... unii totusi le prefera pe cele clasice, si eram curios de ce. Cum la fel de bine, daca RSC este atat de superior, de ce totusi se ma fabrica CSC?

 

 

 

P.S. @moderatorului care a mutat topicul de la service, daca tot ai facut o treaba, fa-o pana la capat si muta topicul la sectiunea corecta, respetiv la :

Totul despre Echipamente si Accesorii Moto >> Accesorii after-market pentru motociclete

Never argue with an idiot. They drag you down to their level then beat you with experience!


#5 Zimbrutza

Zimbrutza

    Incepator

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,034 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Racing
  • Moto: Suzuki GSX-R 600 k4
  • Numar: B 299 ADX

Posted 06 July 2018 - 07:27 PM

Eu am avut CSC cativa ani de zile pe GSR600.
intradevar il dadeam pe la jumate ca si reglaj pe strada ca altfel depuneai ceva efort sa vireze.
Pe circuit cand am mai intrat il tineam pe 2-3 clickuri fata de maxim si era ca pe sine. Foarte buna jucaria si iti da f multa incredere si senzatie de control.
Eu l-am luat de la importator (Tibi Troia) si el mi-a zis ca nu merita RSC pentru muritorii de rand, nici nu simtim diferenta. Doar alde Choy sau Cazacu sa faca diferenta intre ele. Asa ca am mers pe mana lui. Pe vremea aia era ceva diferenta de pret.

#6 yo4hgx

yo4hgx

    Amateur

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,594 posts
  • Gender:Male
  • Location:Liverpool, UK
  • Moto: FZR1000EXUP'95
  • Numar: 73 CT HGX

Posted 08 July 2018 - 12:18 AM

Multam, diferenta de pret a RSC fata de CSC nu e uriasa, eram curios daca sunt si (alte) dezavantaje. Bun, facem comanda de un RSC!

 

Acum inca nu sunt hotarat daca sa iau varianta care se monteaza in locul celui stock sau cel cu kit de instalare deasupra rezervorului...


Never argue with an idiot. They drag you down to their level then beat you with experience!


#7 JAGI

JAGI

    Sustinator

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 8,164 posts
  • Gender:Male
  • Location:TEL.0763 681 602
  • Moto: R1 2008
  • Numar: lizing

Posted 08 July 2018 - 09:40 AM

Ti am zis mai sus, pe pozitia a 7-a, montat in locul original, uiti de el, indiferent ca esti in Liverpool sau mai stiu eu ce circuit de prin UK. Momentul fortei este egal cu valoare fortei inmultita cu bratul pe care este aplicata acea forta. Pus deasupra jugului superior se micsoreaza bratul fortei, va fi nevoie de schimbarea de la valoarea 7 pina poate pe pozitia 11-12 pt a obtine aceeasi reactie. Teoria ca teorie, eu am vazut-o aplicata avind rezultat o intimplare haioasa. CBR 1000RR 2008, Hyperpro montat deasupra jugului superior, reglaj de la 12 in sus.Amortizorul de directie se monta  pe o extensie a jugului superior care s-a rupt in mod repetat pe circuit, pur si simplu acea ureche nu suporta forta  amortizorului. Ca sa rezolve situatia, riderul a apelat la un cadru de bord race, made UK, care era proiectat pt montarea amortizorului de directie sub jugul superior, asemanator cum avem la R1 2004+. Omul a montat noul cadru de bord, amortizorul RSC, a pornit motocicleta in boxa de la circuit, a iesit din boxa si s-a dus pe diagonala pina in zidul de la marginea pistei din padock. Am ris toti de intimplare. RSC-ul nu fusese setat pe o valoare mai mica si montat in locasul nou, avea alta reactie, practic omul nu a mai putut lua un viraj la 15km/h. 


Edited by JAGI, 08 July 2018 - 09:42 AM.


#8 yo4hgx

yo4hgx

    Amateur

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,594 posts
  • Gender:Male
  • Location:Liverpool, UK
  • Moto: FZR1000EXUP'95
  • Numar: 73 CT HGX

Posted 08 July 2018 - 08:12 PM

Inteleg ce spui, te-am inteles de prima data si teoretic ai dreptate... vroiam doar sa ma conving personal inainte. Scuze dar asta sunt, intreb, citesc, ascult, filtrez si apoi decid singur!

 

Ai vreo poza cu un kit de prindere superior pentru R1? Intreb deoarece pe net nu am gasit decat poze "generice", insa in unele configuratii de montaj deasupra jugului superior bratul fortei pare chiar mai lung decat cel din cazul pozitiei originale. Si in alta ordine de idei, doar ce m-am intors de la TT unde am vazut o gramada de motoare la boxe... cu amortizoarele montate deasupra rezervorului. Repet, am inteles ce ai zis si mai ales punctul de vedere insa nu cred ca nebunii aia la TT nu stiu cu ce se mananca mersul tare pe strada.


Never argue with an idiot. They drag you down to their level then beat you with experience!


#9 JAGI

JAGI

    Sustinator

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 8,164 posts
  • Gender:Male
  • Location:TEL.0763 681 602
  • Moto: R1 2008
  • Numar: lizing

Posted 08 July 2018 - 11:17 PM

nu am poze, se prinde de gaura din virful rezervorului,surub de 6mm, e slaba prinderea. 


Edited by JAGI, 08 July 2018 - 11:17 PM.


#10 yo4hgx

yo4hgx

    Amateur

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,594 posts
  • Gender:Male
  • Location:Liverpool, UK
  • Moto: FZR1000EXUP'95
  • Numar: 73 CT HGX

Posted 09 July 2018 - 01:19 PM

S-a cam rezolvat de la sine, Hyperpro are singurul model (re)activ iar pentru R1 '07-08 ofera doar kit de instalare in locul original. De pe grupul FB R1 UK am aflat ca se poate folosi kitul Bitubo de instalare deasupra tancului dar nu vreau sa ma complic cu improvizatii.


Never argue with an idiot. They drag you down to their level then beat you with experience!






Also tagged with one or more of these keywords: steering damper, ohlins, hyperpro, amortizor directie

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status