Sari la conținut

Surub rupt


Postări Recomandate

Deci vom ignora pur si simplu faptul ca partea filetata e in etrier? Si ca, presupunand ca nu ai sti, omul a pus si poze din care reiese acest lucru?

Ca veni vorba de trenuri, cum se numesc aia care bat cu ciocanul in frane prin halte? Sunt tot impiegatii sau ceva specialisti?

Editat de WotRU2Me
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toate motocicletele pe care le-a vazut el erau bemve si alea nu or avea filet in etrieri. Au un sistem brevetat, la care surubul trece prin etrier si se infileteaza de roata; daca se rupe, furca leviteaza fara probleme.

Imi aminteste de un profesor din facultate, ce vorbea tot asa din carti, dar daca-l puneai sa lege un motor trifazat nu intelegea dece are 6 borne :)))

Editat de high_voltage_tm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate nu ai priceput nimic...toate etrierele moto au filet in gaurile de prindere.

Am vazut si este de datoria mea sa imi cer scuze pentru necunoasterea mea.

Acuma am vazut in poza (pe calculator se vede clar) trimisa de coleg ca etrierul este pus in spatele suportului si atunci evident are filet.

Tehnic BMW-ul este mai degraba masina cu 2 roti decat motocicleta, asa ca @high_voltage_tm are dreptate.

Ramane valabila treaba cu utilizarea torx vs extractor/dorn.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e prima data cand fac mentenanță la etrieri. Nu e prima data cand repar moto singur. Am curatat etrierul si din păcate surubul a fst slab. Cand am stras a pocnit. Celelalte trei au fst ok. Surubul asta a fst vagabond

 

Suruburile de etrier, in general, sunt moi pentru a proteja piesa mai scumpa in caz ca se exagereaza cu strangerea.

Asta e si motivul pentru care nu se strang tare si se pune loctite.

Pe viitor, cand sunt demontate, uita-te atent la ele sa nu fie "gatuite" , adica daca materialul a curs si diametrul tijei filetate s-a micsorat. Se pot rupe chiar daca le strangi cu grija :)

» Post actualizat in 11 Jun 2018 09:46

 

Sa rupi un surub de la etrier care este de regula ca duritate 10.9 (depinde de moto)asta inseamna ca mecanica nu este punctul lui forte.

 

Ducati are suruburi tari. BMW la fel dar nu toate modelele. Nu sunt sigur daca si Aprilia.

Toate japonezele au suruburi de etrieri de "mamaliga" :D In nici un caz nu sunt 10.9.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toate motocicletele pe care le-a vazut el erau bemve si alea nu or avea filet in etrieri. Au un sistem brevetat, la care surubul trece prin etrier si se infileteaza de roata; daca se rupe, furca leviteaza fara probleme.

Imi aminteste de un profesor din facultate, ce vorbea tot asa din carti, dar daca-l puneai sa lege un motor trifazat nu intelegea dece are 6 borne :)))

 

Deci etrierul se prinde de roata? A dracului tehnologie

» Post actualizat in 16 Jun 2018 04:29

Despre clasa surubului ....poate fi si 12.10 , poate fi si cementat pe suprafata ....daca ai spiral din otel rapid sau TiN , il strapungi ! Conditia de baza fiind viteza mica si racirea permanenta a spiralului , unghiul de taiere si avansul mic .

» Post actualizat in 16 Jun 2018 04:41

Despre suruburile de etrieri....in general constructorii folosesc suruburi destul de dure, cu o mare rezistenta la forfecare , gen clasa 10 si clasa 12 , multe dintre ele fiind cu pas fin pentru stringeri puternice , suruburi filetate doar in zona de atac , restul tijei fiind nefiletat si cu un joc minor in bosajul travers. Sint suruburi speciale , nu chiar de mamaliga. De obicei sint facturate prin roluire sau matritate.....zic si eu asa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Deci etrierul se prinde de roata? A dracului tehnologie» Post actualizat in 16 Jun 2018 04:29Despre clasa surubului ....poate fi si 12.10 , poate fi si cementat pe suprafata ....daca ai spiral din otel rapid sau TiN , il strapungi ! Conditia de baza fiind viteza mica si racirea permanenta a spiralului , unghiul de taiere si avansul mic .

» Post actualizat in 16 Jun 2018 04:41Despre suruburile de etrieri....in general constructorii folosesc suruburi destul de dure, cu o mare rezistenta la forfecare , gen clasa 10 si clasa 12 , multe dintre ele fiind cu pas fin pentru stringeri puternice , suruburi filetate doar in zona de atac , restul tijei fiind nefiletat si cu un joc minor in bosajul travers. Sint suruburi speciale , nu chiar de mamaliga. De obicei sint facturate prin roluire sau matritate.....zic si eu asa

Cementarea este un tratament al unei suprafete. Asa ca nu stiu daca merge sa spui cementare de suprafata.

Pasul fin asigura in primul rand sa nu se desurubeze surubul la vibratii.

Jocul etrierului in partea nefiletata nu este de mare importanta. Etrierul nu trebuie sa stea fixat proptindu-se in surub ci prin forta de frecare intre suprafata etrierului si cea de asezare. De aceea sunt prelucrate frumos. Iar cuplul de strangere asigura forta de frecare necesara.

E de preferat ca surubul sa lucreze la intindere decat la forfecare.

Din ceea ce stiu toate suruburile uzuale sunt fabricate prin roluire.

Daca am spus prostii sa imi fie cu iertare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Deci etrierul se prinde de roata? A dracului tehnologie

» Post actualizat in 16 Jun 2018 04:29

 

Despre clasa surubului ....poate fi si 12.10 , poate fi si cementat pe suprafata ....daca ai spiral din otel rapid sau TiN , il strapungi ! Conditia de baza fiind viteza mica si racirea permanenta a spiralului , unghiul de taiere si avansul mic .

» Post actualizat in 16 Jun 2018 04:41

 

Despre suruburile de etrieri....in general constructorii folosesc suruburi destul de dure, cu o mare rezistenta la forfecare , gen clasa 10 si clasa 12 , multe dintre ele fiind cu pas fin pentru stringeri puternice , suruburi filetate doar in zona de atac , restul tijei fiind nefiletat si cu un joc minor in bosajul travers. Sint suruburi speciale , nu chiar de mamaliga. De obicei sint facturate prin roluire sau matritate.....zic si eu asa

Ai grija ce spui pe-aici. Dacă află americanii o sa te răpească si plânge tara după tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Ai grija ce spui pe-aici. Dacă află americanii o sa te răpească si plânge tara după tine.

 

Spun bine ce spun !

» Post actualizat in 28 Jun 2018 19:49

Cementarea este un tratament al unei suprafete. Asa ca nu stiu daca merge sa spui cementare de suprafata.

Pasul fin asigura in primul rand sa nu se desurubeze surubul la vibratii.

Jocul etrierului in partea nefiletata nu este de mare importanta. Etrierul nu trebuie sa stea fixat proptindu-se in surub ci prin forta de frecare intre suprafata etrierului si cea de asezare. De aceea sunt prelucrate frumos. Iar cuplul de strangere asigura forta de frecare necesara.

E de preferat ca surubul sa lucreze la intindere decat la forfecare.

Din ceea ce stiu toate suruburile uzuale sunt fabricate prin roluire.

Daca am spus prostii sa imi fie cu iertare.

 

Cementarea poate fi si de profunzime . Cementarea de suprafata se face in profunzime de 0.3 - 3 mm , cea de profunzime , pina la 20-25 mm....

Pasul fin asigura un cuplu mare de stringere si stringere de precizie ....

Etfrierul in timpul frinarii preia miscarea discului de frina , prin urmare actioneaza ca o falca de foarfeca......

Nu toate suruburile sint fabricate prin roluire .....mai sint fabricate si prin stantare la cald !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie asta mi-a placut cel mai mult :D

in general constructorii folosesc suruburi destul de dure, cu o mare rezistenta la forfecare , gen clasa 10 si clasa 12 ,

 

Duritate, forfecare... Cunoscator fin!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spun bine ce spun !

» Post actualizat in 28 Jun 2018 19:49

 

Cementarea poate fi si de profunzime . Cementarea de suprafata se face in profunzime de 0.3 - 3 mm , cea de profunzime , pina la 20-25 mm....

Pasul fin asigura un cuplu mare de stringere si stringere de precizie ....

Etfrierul in timpul frinarii preia miscarea discului de frina , prin urmare actioneaza ca o falca de foarfeca......

Nu toate suruburile sint fabricate prin roluire .....mai sint fabricate si prin stantare la cald !

Surubul nu asigura cuplu de strangere, asigura forta de strangere in functie de cuplul la care a fost strans.

Normal ca profunzimea cementarii poate fi mai mica sau mai mare, dar tot de suprafata este. Nu poti face cemetarea doar in interior si pe suprafata nu.

Da, cu un surub cu pas fin faci o strangere de precizie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...