Jump to content


SAB 2018
Photo

3 aug-19 aug Franta Elvetia Italia Austria

rga elvetia austria franta

  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 eugenjnr

eugenjnr

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 56 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: bmw r1200 rt lc
  • Numar: b.....

Posted 08 June 2018 - 07:17 AM

Salutare tuturor,

 

Pe 3 august planuiesc sa plec spre Nisa, de unde as vrea sa incep traseul efectiv prin Alpi. Am structurat traseul in 4 etape mari si anume:

 

1. drumul pana la Nisa, care va fi pe cea mai rapida ruta, si va include transport cu trenul din Viena in Feldkirch(granita cu Elvetia)

 

2. Route des Grandes Alpes, ~680 km prin 18 passuri din Nisa pana in Thonon les Bains( Elvetia )

 

3.Berna-Grimsel pass-Furka pass-Gotthard pass-San Bernadino pass-Stelvio pass-Grossglockner-Kaprun

 

4.Kaprun-Viena-Bucuresti

 

 

As aprecia daca cineva care a facut a doua etapa ar putea sa imi dea niste sfaturi despre cum as putea structura cei 680 km in asa fel incat sa nu ma grabesc foarte rau, dar nici sa nu pierd prea mult timp pe traseu.

 

O alta idee ar fi fost sa imi trimit dihania cumva pana la Nisa, iar eu sa aterizez acolo si sa incep direct, fara cei aproape 3000 km de mers pe autostrada pana acolo. Este cineva care a facut asta? Ma poate indruma cineva spre o firma serioasa care sa asigure transportul in conditii decente de siguranta?

 

Orice alt sfat in privinta traseului este binevenit. precizez ca in afara de route des grandes alpes si o parte din passurile din Elvetia, restul obiectivelor le-am parcurs cu masina.

 

De asemenea, precizez ca este primul traseu de peste 2000 km, in afara tarii pe care il fac cu motocicleta, un Bmw r1200rt 2016.

 

 

 

Multumesc tuturor anticipat,

 

Eugen N



#2 marcone

marcone

    I N C O N S I S T E N T

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,146 posts
  • Gender:Male
  • Location:Prazilia
  • Moto: V-Strom
  • Numar: de Olt
  • Club: Praz County Stromers

Posted 08 June 2018 - 09:29 AM

Ceva ce te-ar putea ajuta in stabilirea traseului prin Alpi:

https://www.amazon.c...B/dp/1884313388


Culmea fiabilitatii: sa consume motorul ulei pana pica cardanul.


#3 eugenjnr

eugenjnr

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 56 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: bmw r1200 rt lc
  • Numar: b.....

Posted 11 June 2018 - 08:54 AM

Ceva ce te-ar putea ajuta in stabilirea traseului prin Alpi:

https://www.amazon.c...B/dp/1884313388

Excelenta recomandare, multumesc frumos!



#4 KHK

KHK

    BMW Motorrad

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,236 posts
  • Gender:Male
  • Location:Viena / Ploiesti
  • Moto: R1200GS Rallye

Posted 11 June 2018 - 10:18 AM

Eu cred ca nu e deloc o idee rea sa duci moto la Nisa, este clar cel mai comod si iti raman zile in plus sa te bucuri de dat cu moto. Cei care vin cu mine in ture, inclusiv anul asta, au apelat pentru transport la @adrian45 si inteleg ca a functionat bine pana acum. Daca nu gasesti avion sau transport bun pentru Nisa poti lua in calcul si varianta cu Bergamo.  

Altfel, intr-adevar, varianta cu Viena-Feldkirch merita dar ia-ti cat mai din timp biletul, poti avea si ceva reducere la loc dar mai ales in plin sezon ai toate sansele sa nu gasesti loc. In putea totusi, in cazul asta, sa inversezi putin etapele: sa faci pasurile din Elvetia venind de la Feldkirch si apoi sa te duci la Chamonix. Stai acolo trei nopti si intr-una din zile faci plimbare la Thonon si in aceeasi zi poti urca si la Aiguille du Midi (daca nu ai fost deja) si in alta zi sa inconjori Mont Blanc-ul (pe Grand St Bernard, Petit St Bernard etc.). 

Apoi o iei in jos pe RGA catre Nisa. Eu am facut in trei ani diferiti cu Turele in Alpi cu Vlad traseul asa si cel mai probabil la anu' vom face la fel deci imi este cel mai usor sa-l povestesc asa, in directia inversa.

Referitor la cei 680 km (RGA) in mod normal poti fara probleme sa-i faci de la Chamonix in jos cu inca numai doua cazari pe parcurs. Insa daca nu te grabesti prea tare, merita clar sa te mai abati stang-dreapta de la traseu, sunt multe locuri si pasuri frumoase. Adica sa stai in anumite locuri macar doua nopti in loc de una si sa mai faci cate o tura. Daca vrei asa zi-mi si-ti dau sugestii in sensul asta.

Si apoi termini tura cu cateva zile eventual pe Coasta de Azur sa-ti tragi sufletul la plaja... sau sa te mai dai pe canioanele din zona.

 

Referitor la partea cu pasurile din Elvetia, include cumva si Nufenen Pass (cel mai inalt pas din CH) ca este frumos... iar St Gotthard merita facut si pe partea cu drumul vechi (vezi Tremola pe maps, paralel cumva cu pasul normal).

 

Io zic ca nu merita sa pierzi vremea la o tura ca asta si cu Kaprun ca este pacat de ceea ce pierzi din Franta. Deci, indiferent in ce sens faci RGA, as face u segment cu transport/avion Bucuresti - Nisa (sau Bergamo) si celalt cu Elvetia + tren la Feldkirch.



#5 TANTO

TANTO

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 60 posts
  • Gender:Male
  • Moto: K1600B
  • Club: It's bagger's time

Posted 11 June 2018 - 12:24 PM

mi se pare cam pea mult ce vrei sa faci pentru o singura excursie. mi se pare deasemenea nepotrivit rga la deal. poate fi o prejudecata, oricum eu nu am mai auzit asa ceva. cu trimisul moto daca poti trimite-l. pe coasta ajungi cu moto in 2 zile cu escala la zagreb daca pastrezi ideea ta insa iti cam iese pe nas. elvetia e frumoasa nimic de zis dar pe mine parca ma apasa. mult mai mult imi place in tirol si bavaria. oricum, ai ce vedea. poti face ca un inel cu toate orasele importante. din experienta mea cele mai reusite excursii sunt cele fara harta, fara lista, mergi unde vezi cu ochii si te opresti unde iti place, fara sa trebuiasca sa bifezi obiective e foarte comun la romani obiceiul asta, merg undeva, trebuie sa vada tot. mi s-a intamplat sa plec undeva si sa-mi placa dar sa-mi fie lene sa misun, sa ma inec in bere, m-am dus si a doua si a treia si a zecea oara in unele locuri. mergi la vale cum zie vlad si stai 3 zile pe coasta, baga nicoise si vin bun, eu aproape numai aia mananc. cea cu ansoa nu cu ton e preferata mea.


Travel only with thy equals or thy betters; if there are none, travel alone.

The Dhammapada

 


#6 September

September

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 922 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: BMW R 1200 GS / K 1200 GT / K 1600 GTL

Posted 11 June 2018 - 06:01 PM

București, pleci la 6 dimineața, liber pe valea Oltului, la 17 ești în Viena, pe la 19 te sui in tren spre Feldkirch, dimineața proaspăt, o iei spre Chamonix.
Nu are sens să pleci din Thonon les-Bains, decât dacă ții neapărat.
Ai 12 pași înșirați, pentru Col de la Bonette, iesi de pe traseu și te întorci.
Si da, la final ajungi în Menton. (Nu sunt hoți :) )
2-3 zile de plajă pe bolovani, Monte Carlo alături, mănânci bine te relaxezi și într-o dimineață pleci spre trenul din Italia, a doua zi dimineața Viena, seara ești acasă.
Rezervă de acum trenul şi hotelul la mare, va fi sezon, aglomerat peste tot.
» Post actualizat in 11 Jun 2018 16:22
Sau Menton/Nice-Zagreb-București. 1950km.

Edited by September, 11 June 2018 - 06:04 PM.


#7 DiarM

DiarM

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 283 posts
  • Gender:Male

Posted 11 June 2018 - 06:41 PM

cum ajungi buc - viena in 11 ore fara pauze? nu exista liber pe valea oltului



#8 September

September

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 922 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: BMW R 1200 GS / K 1200 GT / K 1600 GTL

Posted 11 June 2018 - 09:20 PM

Din 1070km, ai 800 autostradă si 270, 2 benzi.
Autostrada cu 140km/h, 6h.
270, 3h dacă depășești coloanele, 4h dacă nu.
Maxim 10h. 2h pauze. Total 12h maxim.
Pierzi 1 oră cu schimbarea orei la graniță = 13h.
Pleci la 4, la 5 cand ești în Pitești se luminează. Dacă pleci din București, discutăm.
La 5 încă nu-i trafic pe Valea Oltului.

#9 JUST4TNT

JUST4TNT

    ....................

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,109 posts
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Moto: VN900

Posted 11 June 2018 - 09:21 PM

Dream on , daca scoti tu 140km/h pe M0.

Facebook is like a jail. You sit around, waste time, have a profile picture, write on walls and get poked by guys you don’t really know.


#10 September

September

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 922 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: BMW R 1200 GS / K 1200 GT / K 1600 GTL

Posted 11 June 2018 - 10:43 PM

Ultima oară am fost săptămâna trecută, am trecut la dus și întors, spre și dinspre, Spania, Portugalia.
Apropó: 9600km, Gibraltar, Tarifa, Cabo da Roca.
M0 a fost rezolvată de mult, are 3 benzi peste tot (unde ne interesează), nici măcar nu a trebuit să frânez vreodată.
120-130 fără probleme.

Edited by September, 11 June 2018 - 10:44 PM.


#11 costinFB

costinFB

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 165 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Varadero 1000 & KTM 520 exc
  • Numar: B & B

Posted 11 June 2018 - 11:42 PM

Eu am trimis motoru cu valspedgroup (firma italiana) pentru o tura asemanatoare.

Plusuri : cusca speciala pt moto, prinsa cu chingi si perne gonflabile sa nu se miste, apoi infoliata; e loc sa iti trimiti si casca/echipamentul

cusca se desface in fata ta si nu te costa nimic sa stea pana la 14 zile dupa ce ajunge la destinatie.

 

Minusuri: dureaza destul de mult sa o transporte in orice alta locatie in afara de Bergamo

s-au scumpit destul de mult anul asta....



#12 TANTO

TANTO

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 60 posts
  • Gender:Male
  • Moto: K1600B
  • Club: It's bagger's time

Posted 12 June 2018 - 06:42 AM

merge viena si in 12h daca tragi tare si mergi noaptea, lucru pe care in afara de cazuri speciale (temperaturi ziua peste 40c, urgente majore) l-am evitat dupa cateva "close calls" cu betivi, remorci, carute. fii atent cu rt-ul in rga daca mergi la deal, mie mi-a mancat ficatii, e scurt si te trezesti mereu cu fata in aer, mai ales cu bagaje si/sau pasager. mult mai bine sta pe roti gs-ul.


Travel only with thy equals or thy betters; if there are none, travel alone.

The Dhammapada

 


#13 RuInCV

RuInCV

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 363 posts
  • Gender:Male
  • Location:Popesti Leordeni
  • Moto: Kawasaki J300, Triumph Tiger 800 XRT
  • Numar: Vizibil

Posted 12 June 2018 - 10:23 AM

Am facut Bucuresti - Chamonix cu masina in vreo 25h, mergand prin Germania si Elvetia, nu prin Italia.

 

Prin Romania ai 3 mari probleme potentiale :

  1. Traversat Bucurestiul. Eu am 17 km de acasa si pana la intrarea pe autostrada. Dureaza de la 15 min, daca merg la 3 noaptea si pana la 1h30 daca prinzi trafic super-nasol. Media e undeva la 50 min - 1h 05.
  2. Localitatile de dupa Pitesti. Sunt vreo 5-6 una dupa alta si acolo in general se formeaza cozi imense. Daca nimeresti cateva carute sau un accident sau altceva care sa sugrume traficul pe un sens poti pierde o gramada de timp acolo.
  3. Valea Oltului. Aici principala problema o reprezinta potentialele accidente sau caderi de pietre. Daca ai ghinion poti pierde 4-5h lejer si nu, nu vorbesc din auzite.

Din fericire asa cum a zis si Tanto, daca pleci suficient de dimineata ai sanse extrem de mari sa eviti toate aceste probleme. Eu am facut 4h30 din Bucuresti si pana in Hunedoara, de unde trebuia sa luam si ultimul pasager / sofer, dar plecand la 03:45 de acasa. Google iti da Bucuresti - Viena in 11h06min fara trafic, deci 11h pana la Viena cu motorul nu e deloc ceva SF.



#14 eugenjnr

eugenjnr

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 56 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: bmw r1200 rt lc
  • Numar: b.....

Posted 12 June 2018 - 10:54 AM

Salutare tuturor!

 

Va multumesc pentru sugestii, RGA as vrea sa il fac invers fata de sensul normal pentru ca asa ar face mai mult sens pentru traseul stabilit de mine si de sotie. Nufenen pass, adaugat :). Kaprunul l-am adugat in ideea in care vom mai face cateva trasee de acolo, pe care le-am facut pe 4 roti si visez de mult timp sa le fac si pe 2 roti si pentru o zi de relaxare la spa-ul din statiune.

De cand am postat prima oara, s-a conturat mai mult ideea sa trimitem motocicleta ori la Bergamo, ori la Nisa pentru ca oricum as structura drumul de dus, iese prea lung, nu neaparat pentru mine cat pentru a mea pasagera. 

Aceleasi variante de transport le-am  primit de la niste amici, asa ca o sa ii contactez pentru mai multe detalii. 

 

Stiu ca traseul este destul de lung, dar in anii ce vor urma probabil nu voi mai ajunge atat de usor pe doua roti in partea aceea a Europei si as vrea sa acopar locurile care intr-adevar merita. 

 

Inca o data multumesc pentru sugestii si daca mai sunt, nu ezitati sa le scrieti pe aici!



#15 TANTO

TANTO

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 60 posts
  • Gender:Male
  • Moto: K1600B
  • Club: It's bagger's time

Posted 12 June 2018 - 01:04 PM

vezi ca furka te scoate la interlaken, e o statiune care nu stiu din ce motive e vesnic plina de arabi din aia cu cearceafuri albe pe ei. probabil din cauza lor preturile sunt ridicate. daca vrei sa dormi acolo, un hotel pe strada principal e cam 200/noapte dar negociaza cu aia, ajungi la 100 fara facture platit cash. de acolo iesi imediat la Berna si apoi unde vrei. merita un tur al oraselor cunoscute in elvetia. nu sari st. gallen, viziteaza catedrala - https://ro.wikipedia...r-cathedral.jpg . carciumile sunt scumpe in elvetia, locuitorii idioti. nu ies pe strada, nu le plac turistii, te pandesc dupa perdele.


Edited by TANTO, 12 June 2018 - 01:07 PM.

Travel only with thy equals or thy betters; if there are none, travel alone.

The Dhammapada

 


#16 KHK

KHK

    BMW Motorrad

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,236 posts
  • Gender:Male
  • Location:Viena / Ploiesti
  • Moto: R1200GS Rallye

Posted 12 June 2018 - 02:29 PM

Va multumesc pentru sugestii, RGA as vrea sa il fac invers fata de sensul normal pentru ca asa ar face mai mult sens pentru traseul stabilit de mine si de sotie.

 

Daca tot esti cu sotia si probabil nu doar datul pe curbe sunt importante, cateva sfaturi: imi mentin parerea ca nu merita cazarea la Thonon ci la Chamonix iar cand va duceti spre Thonon, dati o fuga si la Yvoire, este orasel foarte dragut si plin de flori, tot pe malul lacului, putin mai la vest. Tot in zona dintre Chamonix si Thonon am mai descoperit in 2010 un loc care mi-a placut tare mult, la capatul unei vai, se numeste Cirque Du Fer A Cheval. De asemenea oraselul si lacul Annecy, cu strada panoramica mai la sud care trece pe la Semnoz (vezi pe harta drumurile D41/D110).

Vezi cate sunt de vazut numai intr-o zona relativ restransa? Si mai sunt destule... D-aia te sfatuiam si io si Tanto s-o lasi mai usor cu alte locuri gen Kaprun unde poti ajunge relativ usor cu alte ocazii. Poteti foarte bine sa zburati dus-intors la Nisa (sau Bergamo, Torino etc) si sa faceti gen circuit dus-intors numai Alpii Francezi.

In plus, de asemenea, Kaprunul este plin de arabeti si cu femeile acoperite aferente, vara. Ma rog, in special Zell am See dar normal ca dau navala si in Kaprun. Este deprimant... Eu merg destul de des sa mananc la Dorfkrug, cel mai dragut restaurant din zona, si mi-au povestit chelneritele ca vara, desi lucrau de cand lumea acolo, isi cauta loc de munca in alte zone pentru ca nu se mai poate cu arabetii, ziceau ca e plin de ei si se poarta oribil cu ele.

Asa ca si la Tauern Spa s-ar putea sa dai de ei imbracati prin apa. 

 

Uite daca mai vrei ceva sursa de inspiratie de prin turele organizate de mine pe RGA, sunt destule poze si explicatii cred:

http://www.motocicli...cu-vlad-9-2016/

http://www.motocicli...lad-6-2013-rga/

http://www.motocicli...-grandes-alpes/

 

Iar dupa Tura 11 care va incepe peste cca. doua saptamani (suntem un grup de 27 de persoane :D ) o sa te poti inspira si pentru partea de Elvetia ca vom sta trei zile p-acolo ca sa ne dam la greu pe pasuri. 



#17 eugenjnr

eugenjnr

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 56 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: bmw r1200 rt lc
  • Numar: b.....

Posted 12 June 2018 - 02:57 PM

Daca tot esti cu sotia si probabil nu doar datul pe curbe sunt importante, cateva sfaturi: imi mentin parerea ca nu merita cazarea la Thonon ci la Chamonix iar cand va duceti spre Thonon, dati o fuga si la Yvoire, este orasel foarte dragut si plin de flori, tot pe malul lacului, putin mai la vest. Tot in zona dintre Chamonix si Thonon am mai descoperit in 2010 un loc care mi-a placut tare mult, la capatul unei vai, se numeste Cirque Du Fer A Cheval. De asemenea oraselul si lacul Annecy, cu strada panoramica mai la sud care trece pe la Semnoz (vezi pe harta drumurile D41/D110).

Vezi cate sunt de vazut numai intr-o zona relativ restransa? Si mai sunt destule... D-aia te sfatuiam si io si Tanto s-o lasi mai usor cu alte locuri gen Kaprun unde poti ajunge relativ usor cu alte ocazii. Poteti foarte bine sa zburati dus-intors la Nisa (sau Bergamo, Torino etc) si sa faceti gen circuit dus-intors numai Alpii Francezi.

In plus, de asemenea, Kaprunul este plin de arabeti si cu femeile acoperite aferente, vara. Ma rog, in special Zell am See dar normal ca dau navala si in Kaprun. Este deprimant... Eu merg destul de des sa mananc la Dorfkrug, cel mai dragut restaurant din zona, si mi-au povestit chelneritele ca vara, desi lucrau de cand lumea acolo, isi cauta loc de munca in alte zone pentru ca nu se mai poate cu arabetii, ziceau ca e plin de ei si se poarta oribil cu ele.

Asa ca si la Tauern Spa s-ar putea sa dai de ei imbracati prin apa. 

 

Uite daca mai vrei ceva sursa de inspiratie de prin turele organizate de mine pe RGA, sunt destule poze si explicatii cred:

http://www.motocicli...cu-vlad-9-2016/

http://www.motocicli...lad-6-2013-rga/

http://www.motocicli...-grandes-alpes/

 

Iar dupa Tura 11 care va incepe peste cca. doua saptamani (suntem un grup de 27 de persoane :D ) o sa te poti inspira si pentru partea de Elvetia ca vom sta trei zile p-acolo ca sa ne dam la greu pe pasuri. 

 

Problema cu turistii de vara din Kaprun si Zell am See o cunosc destul de bine. Deja urmeaza sa schimb traseul pentru a sari peste Kaprun. Cat despre Chamonix, cred ca o sa optam pentru 2 nopti ca sa avem timp si de Aiguille du Midi ( cum bine spuneai nu va fi vorba numai despre viraje)

 

Sper ca peste doi ani sa ma pot abona si eu la o tura organizata de tine. Pana atunci sper sa nu regret deciziile luate in legatura cu  traseul asta. inainte de plecare o sa postez varianta finala, bineinteles o sa tin cont de toate informatiile  voastre!






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status