Jump to content


Photo

Kawasaki ER-5 sau Suzuki GS-500


  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 Radu Florin

Radu Florin

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 5 posts
  • Gender:Male
  • Location:Huşi

Posted 01 June 2018 - 07:46 PM

Salut. Acestea sunt cele doua modele care m-au atras. Cu tot respectul, as dori sa aflu mai multe despre ambele.

In ciuda faptului ca exista " atatea site-uri" de unde ma pot informa singur, o parere a unui motociclist care detine, a detinut sau pur si simplu stie meserie; despre una dintre aceste doua motociclete mi-e de ajutor in a ma decide. 

p.s. tind sa ma duc spre ER-5.

p.p.s inca sunt la scoala moto, mai am ceva ore de facut, pentru categoria A2. Multumesc anticipat  !



#2 gogO.

gogO.

    house mill the girls

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,371 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: SUZUKI SV1000 2003
  • Numar: B138GOG

Posted 01 June 2018 - 08:45 PM

nu ca sunt atatea site-uri, da' sunt atatea topicuri despre asta chiar aici pe site. ia vezi aici: http://lmgtfy.com/?q...sm.ro gs500 er5


gallery_87204_8070_147301.gif


#3 Radu Florin

Radu Florin

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 5 posts
  • Gender:Male
  • Location:Huşi

Posted 01 June 2018 - 09:05 PM

Am mai vazut topicuri de genul si-am spus sa-mi incerc norocul. multumesc ca te-ai obosit sa raspunzi. seara buna



#4 ovi_ice

ovi_ice

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 542 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Yamaha XJ6 Diversion

Posted 01 June 2018 - 09:27 PM

Honda CB500 FTW



#5 mahone

mahone

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 119 posts
  • Gender:Male
  • Location:IASI
  • Interests:Orice traseu de touring, in Romania si oriunde in lume!
  • Moto: BMW K1200LT
  • Numar: IS 01 TBA

Posted 01 June 2018 - 11:49 PM

Respect,

 

in afara de vaporul K 1200 LT pe care il folosesc exclusiv la drumuri in afara ( orasului sau a tarii), sunt utilizatorul zilnic pentru oras ( servici, cumparaturi, ...) a unui GS500E din 1996. Este o mobra indestructibila,docila, cu zvac dupa 7000rpm, care imi pune un zambet pe fata , in fiecare zi cand o folosesc si o calaresc cel putin 50/70 km pe zi, doar in oras.

  Nu e o mobra cu care sa "agati" domnisoarele, nu e o mobra cu care poti sa bati la semafor CBR- urile sau vreun frustrat cu golf 4, nu e o mobra care intoarce capurile trecatorilor, dar e o mobra corecta, care te va invata sa mergi, si cu 40 km/h si cu 140 km/h.

  Daca vei gasi un GS 500, pana in 900/1000Eur, iti recomand ca un sezon, sa te dai cu asa ceva. 

  Nu stiu nimic despre ER5, deci ...asteapta si parerile altora.

  Asfalt uscat, orice vei alege!



#6 Brapp SV

Brapp SV

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 43 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Moto: Suzuki SV650S

Posted 02 June 2018 - 12:19 AM

Vezi ca ER5 are 36,5 kw si nu te incadrezi pt A2. Un prieten a vrut sa-si cumpere acum cativa ani dar si el s-a impiedicat de aceasta problema. Pana la urma a ales o Honda CB500 varianta limitata la 25 kw parca.

#7 Rouleur

Rouleur

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 9 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj
  • Moto: ER5, T800
  • Numar: CJ

Posted 02 June 2018 - 07:50 AM

Tot ceea ce a spus @mahone despre GS500 se potriveşte şi la ER-5, însă comparate, mie mi-a părut GS-ul ceva mai greu şi mai înalt (distanţa dintre şa şi scăriţe, că altfel ambele sunt joase) şi poate şi mai puţin manevrabil la viteze foarte mici, în rest cred că sunt aproape identice, iar din tripletă clasică, se detaşează Honda 500, care e cea mai puternică şi mai... fluidă. Niciuna dintre cele trei nu e potrivită pt A2, căci au peste 50 CP, dar se pot limita sau chiar găsi de cumpărat gata bridate. Un ER-5 ar fi de luat după 2001, ultima variantă, pe care o recunoşti simplu după buşonul rotund de benzină (anterior, acesta era dreptunghiular), cu un preţ de 1200-1500 euro. Nu cred că se potriveşte ER-ul persoanelor înalte sau foarte grele, aceeaşi observaţie şi pt succesorul său, ER-6, care poate fi o variantă pe injecţie, dar trebuie şi ea bridată pt A2. Spor!



#8 Radu Florin

Radu Florin

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 5 posts
  • Gender:Male
  • Location:Huşi

Posted 02 June 2018 - 10:11 AM

Din ce am vazut prin anunturi, toti se lauda cu "se poate conduce si cu A2" atat ER-5 ul cat si GS- ul. Multumesc pentru ajutor.



#9 Robyb

Robyb

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,370 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Moto: Suzuki Bandit
  • Numar: TM
  • Club: Mad Melc

Posted 02 June 2018 - 11:53 AM

daca are trecut pana in 35kW in acte, poti conduce atat ER5 , GS500 sau CB500 



#10 superbec

superbec

    Incepator

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,631 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zuid-Limburg
  • Interests:ascunse
  • Moto: in 3 timpi
  • Club: sanwich

Posted 02 June 2018 - 12:57 PM

1 . gs500 nu e in nici un caz un model indestructibil de motocicleta, este un cotetz pe 2 roti la a 14-a mana batjocorit de x generatii de incepatori si servisat cand nu mai mergea deloc in cele mai ieftine servisuri posibile .

 

2 . aceleasi lucruri se aplica si la er-5 dar macar asta are racire pe apa , un pic mai greu de distrus de catre un incepator .

 

3. incadrarea la a2 este data de cum a vrut sa scrie "injineru" de la rar , trebuie sa te uiti la fiecare motocicleta in parte 

 

4. cb500 e mai ok decat astea de mai sus , cbf500 e si mai ok  avand in ultimii ani chiar 2 discuri de frana .

 

5. e greu sa-ti alegi prima motocicleta, si mai greu e daca ai impresia ca o alegi pt tot restu vietii ... ia una care merge , faci 2 ani si cativa km pe ea, mai inveti cu ghidonu mai inveti cu reparatu dupa ce ai A-ul  ai de ales motociclete, astea de a2 sunt niste tomberoane motorizate.


in tara pupatorilor de moaste, belbodul este un geniu


#11 Rouleur

Rouleur

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 9 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj
  • Moto: ER5, T800
  • Numar: CJ

Posted 02 June 2018 - 02:23 PM

@superbec are dreptate, dacă te referi la performanţe în sine, la tehnica folosită (nu trebuie uitat că e vorba de motorete concepute în anii '80) ori la frânele pe tambur sau la întărzierea la acceleraţie de vreo... săptămână!

Dar, modelele despre care se vorbeşte aici au fost folosite la şcolile moto din Vest mult timp, iar la noi preferându-se GSR şi Bandiţi ori chiar Horneţi... oare de ce?

Pentru cine vrea să înveţe, oricare dintre cele trei e bună, un an, poate doi; apoi se poate alege ceva mai potrivit cu stilul, bugetul şi pretenţiile fiecărui fost începător.

@mahone are dreptate: există motorete care te fac să zâmbeşti, care te fac fericit, fără să fie potrivite să le alergi 200 km pe zi, fără să frâneze exact, care îţi rup fundul, dar râzi când te dai jos; cu celelalte, parcă mergi la serviciu...



#12 Radu Florin

Radu Florin

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 5 posts
  • Gender:Male
  • Location:Huşi

Posted 02 June 2018 - 07:24 PM

5. e greu sa-ti alegi prima motocicleta, si mai greu e daca ai impresia ca o alegi pt tot restu vietii ... ia una care merge , faci 2 ani si cativa km pe ea, mai inveti cu ghidonu mai inveti cu reparatu dupa ce ai A-ul  ai de ales motociclete, astea de a2 sunt niste tomberoane motorizate.

 

Nu incerc sa imi iau motocicleta perfecta, dar nu sunt destul de cunoscator cat sa mi-o repar singur daca se strica des, de asta si caut ceva mai durabil. Poate o sa fie un cazan, al meu sa fie. 

Iar cu incadrarea pentru A2 la rar n-am inteles ce voiai sa spui. Daca lui ii scrie in acte ca are 35 kw, parca de atata era nevoie pt a se incadra la A2, domnu inginer o poate da la cat. A ? 



#13 superbec

superbec

    Incepator

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,631 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zuid-Limburg
  • Interests:ascunse
  • Moto: in 3 timpi
  • Club: sanwich

Posted 02 June 2018 - 10:06 PM

Nu incerc sa imi iau motocicleta perfecta, dar nu sunt destul de cunoscator cat sa mi-o repar singur daca se strica des, de asta si caut ceva mai durabil. Poate o sa fie un cazan, al meu sa fie. 

motocicleta nu e dacie 1300 sa mai mearga cu joc la directie sau sa franezi cu frana de mana , trebuie sa mearga bine altfel te pune in pericol

 

un 250cc in stare buna e mult mai fun decat un cazan de 500.

 

clasa asta de 500 e facuta din piese ramase de la alte modele nefericite ... sunt grele(cat un 600) , underpowered, n-au frane si nici suspensie

 

faza cu stricatul des ... nu exista la japoneze, daca gasesti una intretinuta si care e inca in stare buna sigur te mai tine 

 

 

 

Iar cu incadrarea pentru A2 la rar n-am inteles ce voiai sa spui. Daca lui ii scrie in acte ca are 35 kw, parca de atata era nevoie pt a se incadra la A2, domnu inginer o poate da la cat. A ? 

exact, ce a scris nenea ala acolo cand a facut omologarea/prima inmatriculare in ro aia ramane , daca a scris 34kw merge de A2 , daca a fost un nene mai harnic si a scris 35.5 ghinion nu mai merge la A2 ... 


in tara pupatorilor de moaste, belbodul este un geniu


#14 Radu Florin

Radu Florin

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 5 posts
  • Gender:Male
  • Location:Huşi

Posted 02 June 2018 - 10:11 PM

Am inteles. Apreciez mult ajutorul, am inceput sa ma uit si dupa 250 cc. Din ce vad sunt modele chopper si cam batrane, acuma deh, cum mi-o fi norocul. Multumesc !



#15 paulynos

paulynos

    Fat Ninja

  • Carantina
  • PipPipPip
  • 3,893 posts
  • Gender:Male
  • Moto: Tunet

Posted 02 June 2018 - 10:19 PM

Vine un proprietar de GS si zice ca e uber tare, pe urma apare un ER5ar si zice stai asa, ca de fapt asta e cea mai tare. Mergi si vezi 2-3 bucati din fiecare model si pe urma te lamuresti singur. Oricum te-ai decis deja. Eu as lua-o pe aia in stare tehnica mai buna, mai ingrijita, si cu consumabilele mai proaspete, indiferent de model.


Common sense is not so common.





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status