Jump to content


Photo

Vstrom 650 vs TDM 900


  • Please log in to reply
47 replies to this topic

#1 Florin_Nx

Florin_Nx

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 251 posts
  • Gender:Male
  • Location:Roman
  • Interests:Moto, foto
  • Moto: Suzuki GSX 600F

Posted 30 May 2018 - 09:21 PM

Salutare. 

Vreau sa fac o mica schimbare pentru ca... dupa 40 de ani, daca nu te doare nimic cand te trezesti, esti mort. Si pe GSX600F-ul meu au inceput sa ma doara chestii la drumuri mai lungi, mai ales prin noua recolta de cratere.

 

Asadar, vreau un motor pentru touring, mai confortabil la drum lung cu pasagera si ceva bagaje. O sa-l iau prin intermediari, direct din Italia si sper sa ma incadrez in vreo 3500 eur buget.

 

Dupa ceva cautari si framantari, m-am oprit la 2 variante : Suzuki Vstrom 650 si Yamaha TDM 900.

Recunosc ca vizual sunt ceva mai atras de Vstrom.

 

Dar mai departe....sunt in ceata. Asa ca rugamintea mea e sa-mi oferiti ceva pro/contra pentru aceste modele, chiar si un versus daca e cineva care a probat ambele.

 

Multam.



#2 Cavaleru

Cavaleru

    Sustinator

  • Moderatori
  • PipPipPipPip
  • 6,501 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: niciuna

Posted 30 May 2018 - 09:36 PM

ar trebui sa iti alegi ce te atrage.

 

parerea mea e ca TDM900 e net superior pe strada, are o tinuta de drum mult mai asezata pentru touring pe asfalt. mai are un plus de cuplu si cai de 20%, consumul fiind cred ca cu 0.5% mai mare. furca TDMului are mai multe reglaje fata de cea a vstromului, deci poate fi mai usor adaptat necesitatilor tale, si la fel si pe spate.

ce are el nevoie, daca are parbrizul stoc, un deflector (25-30$ pe aliexpress)

 

forestiere poti face cu ambele, tine doar de tine ritmul in care vei parcurge portiunea respectiva. 

au facut altii pe sportive transalpina inainte de asfaltare.. asa ca motoretele pot, dar tu tre sa fii in stare sa le ghidonezi pe acolo.

 

daca vrei numai sosea atunci TDMul e alegerea cea mai buna.



#3 Florin_Nx

Florin_Nx

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 251 posts
  • Gender:Male
  • Location:Roman
  • Interests:Moto, foto
  • Moto: Suzuki GSX 600F

Posted 30 May 2018 - 09:59 PM

In principiu mai mult pe asfalt ma dau. Ture lungi. Aici e important - sa fie suficient de comod incat sa nu am dureri de incheieturi/spate/buci dupa ~500km.

Cel mai mult am mers cu Katana ~900km intr-o zi. Dosu` meu se strange si acum cand isi aminteste....

 

E foarte interesant si TDM-ul, cativa caluti in plus, frane mai bune - dar la fiabilitate cum e? Si la ciclistica sunt curios...... Probleme comune, ceva, chestii de rezolvat preventiv la un moto SH?



#4 Cavaleru

Cavaleru

    Sustinator

  • Moderatori
  • PipPipPipPip
  • 6,501 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: niciuna

Posted 30 May 2018 - 10:17 PM

pozitia e foarte buna, cel putin eu nu aveam probleme la drumurile lungi, indiferent ca am folosit saua standard sau una modificata.. dar astea sunt aspecte care DEPIND DE LA PILOT LA PILOT!

fiabilitatea e excelenta. modele 2002 si 2003 au avut niste probleme dar s-au rezolvat cu actiuni tehnice. o tratezi ca pe o motocicleta SH, nu are alte hibe specifice.

cat despre cuclistica poti sa te dai pe curbe atat de tare incat mergi cu tobele taras pe asfalt. 


Edited by Cavaleru, 30 May 2018 - 10:19 PM.


#5 Stefrusu

Stefrusu

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 301 posts
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Intalniri,discutii,plimbari
  • Moto: V-Strom DL650
  • Numar: CL 02 HUG
  • Club: NO CLUB!!!

Posted 31 May 2018 - 07:38 AM

Avand V-strom de 650,o sa vorbesc doar despre acesta. Deci: pozitie de pilotaj,excelenta. Eu am 176 si vine perfect,inclusiv la a ma ridica in scarite,pt a te dezmorti. Suspensia spate se poate regla,pe asfalt (cu cauciucuri 90/10) sta foarte bine. Putere suficienta,daca nu vrei sa conduci exclusiv sportiv. Pe curbe sta suficient de bine (eu am neuzat doar centimetrul de rigoare de pe marginea anvelopei). Pozitie pasager foarte comoda,mai ales daca pui topcase cu spatar. Frane bune ,nu perfecte,la modelul fara abs. manevrabilitate excelenta in trafic(in oras nu chiar cat un naked mic,dar f buna). Un mic minus este intradevar pt furca fata,care nu este ultraperformanta. Concluzie: un motor foarte bun per total,docil,iarta multe greseli,putere suficienta,consum excelent,comod la drum. Eu am facut duminica 635 km in 11 ore,iar cand m-am dat jos,am facut dus si am plecat in oras. Desptre tdm sa vorbeasca cei ce stiu ce si cum...:) 



#6 G B V

G B V

    ( ͡o ͜ʖ ͡o)

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,495 posts
  • Gender:Male
  • Location:Antwerp
  • Interests:$$$
  • Moto: XL1000V
  • Numar: Sub sa

Posted 31 May 2018 - 08:09 AM

Ca fost posesor de tdm900,ti-as recomanda vstromul,daca ai peste 1,80.

Tdmu' se simte ca o bicicleta



#7 arcgotic

arcgotic

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 766 posts
  • Gender:Male
  • Location:TM
  • Moto: XTZ750, F650GS
  • Numar: -
  • Club: -

Posted 31 May 2018 - 08:22 AM

Am 1,94 si m-am dat cu VStrom650. Pozitie ok, manevrabilitate super. Ce nu mi-a placut e puterea motorului, e slab cumva.. Poate se rezolva cu PowerCommander? nu stiu..



#8 klocky

klocky

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 90 posts
  • Gender:Male
  • Location:tg mures
  • Moto: v-strom
  • Numar: ms-08-kla

Posted 31 May 2018 - 08:49 AM

Oare se considera reclama daca ti-as recomanda V-stromul? Mai ales ca am unul de vanzare, full echipat, in banii tai (3000 euro)?  :alcy:

Apropo de durerile de buci> recordul meu este plitvice jezera (Croatia) - Cluj Napoca, intr-o zi, cu nevasta in spate. Fara sa fiu mort a doua zi!



#9 nolimi904

nolimi904

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 29 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Moto: Suzuki V-Strom DL650

Posted 31 May 2018 - 09:23 AM

In aceeasi dilema am fost si eu. Desi eram convins pe TDM900, in ultima clipa mi-am luat V-strom. Factori ce m-au influentat: popularitatea si faptul ca vin de pe SV650. Am presupus ca voi gasi mai usor piese de schimb pentru v-strom. Marele minus pentru TDM900 este ca nu a fost comercializat in SUA si dupa 2004 nu a fost in bugetul meu.

Testeaza ambele motoare pana sa alegi.



#10 Lucian_M

Lucian_M

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,772 posts
  • Gender:Male
  • Location:Neamt
  • Moto: Suzuki DL650 V-strom
  • Numar: gaurit
  • Club: -

Posted 31 May 2018 - 10:16 AM

Cum ți-am zis ieri la telefon, treci pe la mine să te dai cu Vstrom. Măcar 50% să fii în cunoștință de cauză.
Nu îți recomand nimic, că aș fi părtinitor. Protectia la vânt e mai buna pe Vstrom, la fel și suspensia pe drumuri nasoale. Ți-o dau pe a mea la o tură și după aia vezi cum te orientezi.

PS: și la Vstrom poți poliza scărițele. Nu e greu.

Detest citatele și pe cei rămași în pană de idei.


#11 Leon

Leon

    Leon

  • Membru
  • Pip
  • 376 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:TOT
  • Moto: V-strom,Versys
  • Numar: SAS
  • Club: Bucuresti

Posted 31 May 2018 - 01:58 PM

Ca fost posesor de Vstrom (prima varianta, cea in care te incadrezi si tu din punct de vedere al bugetului) si actual posesor (varianta mai noua), recomand/nu recomand (si nu, nu sunt subiectiv, parerea mea) Vstrom :)))

Dezavantaje:

- demaraj mai lent fata de alte modele (trebuie sa o cam turezi, fata de  TDM sau MT-07 de exemplu care trag in ture ceva mai joase); As da orice sa traga in ture joase (de MT-07 de exemplu am fost incantat din punctul asta de vedere) si sa aiba cativa caluti in plus(si kg in minus).

- franele sunt slabe/subdimensionate (mie mi se par mai slabe decat la concurenta inclusiv la modelul nou) 

-ampatament mare (in oras nu e la fel de manevrabil ca alte motoare, indiferent de ce zic altii)

-centrul de greutate se simte...sus

-nu cred ca e potrivita pentru persoane cu greutate(pilot de 120kg+... si pasagera de 90kg de dulceata)+ 3 genti pline cu "de toate".

 

Avantaje:

-fiabilitate dovedita in timp, piese ieftine,intretinere banala.

-consum mic fata de alte motoare (si rezervor de 20 litri, am mers linistit 350km pana m-am gandit ca ar trebui sa alimentez). Asta e clar in defavoarea TDM-ului care consuma mai mult (mai ales daca bagi mana in gaz).

-poti sa il incarci bine cu bagaje, nu se plange (prea rau)

-foarte comoda, stai ca in fotoliu (fata de un naked de exemplu)

-ii plac drumurile lungi

-accepta si drumuri proaste (chiar am mers week-endul asta pe un drum foarte prost dintr-o zona montana din Bulgaria si a facut fata cu brio)

- viteza de croazierea foarte ok chiar si pentru autostrada(150 km/h si mai ai putere pentru depasiri).

....si ar mai fi cateva, dar nu vreau sa para reclama :)

 

 

Poti lua in calcul si kawasaki Versys (si pe-asta l-am avut cativa ani).

Pana la urma este o chestie de gusturi. Nimic nu se compara cu feelingul personal, indiferent ce sfaturi iti dau internautii.

:)


I'm too old to die young...


#12 DrDre

DrDre

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 478 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj
  • Moto: DL650
  • Numar: fara numar...fara numar..fara numar:P

Posted 31 May 2018 - 03:48 PM

@Leon,este foarte adevarat ce zici(vorbesc din aceeași poziție ca și tine...fost posesor de Vstrom model 2005,actual posesor de model nou)
In schimb nu il poți compara cu MT 07 care e un naked...mai usor si mai manevrabil(cu roata fata pe 17)
Sunt convins ca dacă pui pe un MT07 toate accesoriile de pe Vstrom+bagaje+dulceata,nu va mai trage la fel!😁
Versys-ul e mai aproape de V-strom,pînă la off😁
Intzepator

#13 Ciprian_B

Ciprian_B

    motopsycho

  • Super Membru
  • PipPip
  • 554 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Suzuki GSX650F
  • Numar: DB-09-BCI

Posted 31 May 2018 - 04:25 PM

Dr Dre, Leon,

 

Ati simtit vreo diferenta considerabila intre modelul vechi si modelul nou?

 

Am facut un ride test cu modelul nou (pe cel vechi nu l-am calarit) si mi s-a parut putin fara vlaga (ce-i drept, ma asteptam la mai multa forta in ture joase, fiind V... eu venind de pe 4L cu ~84 CP). Chiar ma gandeam sa fac schimbarea asta, dar m-a dat putin inapoi lipsa de zvac, sa spun asa. Tinand cont ca in principiu merg cu pasager plus topcase, eventual si side cases, parca as vrea mai mult.

 

Pe de alta parte, poate n-am turat-o destul? Am schimbat la 5-6 k, cum fac si cu a mea..

 

Chiar sunt curios de parerile voastre. Presupun ca si lui Florin i-ar prinde bine, deci sper ca nu o sa considere ca m-am bagat aiurea pe topic :)



#14 Florin_Nx

Florin_Nx

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 251 posts
  • Gender:Male
  • Location:Roman
  • Interests:Moto, foto
  • Moto: Suzuki GSX 600F

Posted 31 May 2018 - 05:18 PM

Multumesc de pareri.

 

Pana acum, daca ar fi sa trag cateva concluzii, acestea ar fi:

Vstrom

- manevrabila, consum mic (asta nu e un criteriu pt mine, dar e un plus), comoda, duce si offroad usor, fiabilitate dovedita in timp, destul de populara . Arata mai bine (pentru ochiu` meu)

- frane slabute, cuplu mai slab (comparativ cu un 80-85cp 4I), furca...asa si asa

 

TDM

- manevrabila(poate nu chiar ca vstrom?), cuplu mai bun, furca cu reglaje mai multe

- pozitie ceva mai ciudata la ghidon(?), ceva probleme la modelele pana in 2004, aspect puutin mai ciudatel(din nou, pentru ochiu` meu)

 

Grea alegere.

 

Kawa Versys de care a pomenit colegul cum se situeaza fata de cele 2 mentionate? E comoda la drum lung, 98% asfalt (mai cu gropi, mai cu crapaturi), manevrabila, fiabilitate, putere?



#15 kalator

kalator

    pretutindeni aiurea

  • Super Membru
  • PipPip
  • 889 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Moto: Honda Transalp

Posted 31 May 2018 - 06:15 PM

Salut. Dacă te-ai uitat în curtea TDM care are 900cmc,te poți uita și la ceva de 1000. Varadero, VStrom, și ce-o mai fi. Dacă ai pasager și bagaj, îți trebuie ceva pe măsură. Nu că nu ai putea și cu VStrom 650. Eu am colindat Europa cu Transalp, pasager, bagaj. Adevărat, cam leșinată, dar am fost numai singur, fără grup. Acum Transalp ul a rămas lui nevastă-mea iar eu mi-am luat un Super Ténére 750. Facem echipa buna împreună, cu nevasta. Tenere este net superior transalp ului. Trage în ture foarte joase, sub 2000, cu a cincea fără sa te scuture, nu vibrează, este masivă, ca o vacă. Per total este foarte ok. Rămâne sa vad fiabilitate în timp, dacă bate Transpul.

„Dacă pentru a trăi trebuie să te târăști, ridică-te și mori.”


#16 Cavaleru

Cavaleru

    Sustinator

  • Moderatori
  • PipPipPipPip
  • 6,501 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: niciuna

Posted 31 May 2018 - 10:09 PM

-consum mic fata de alte motoare (si rezervor de 20 litri, am mers linistit 350km pana m-am gandit ca ar trebui sa alimentez). Asta e clar in defavoarea TDM-ului care consuma mai mult (mai ales daca bagi mana in gaz).

 

pai daca compari un mers linistit cu unul cu bagat mana in gaz, ca asa iti zic eu ca iti fac vstromul ala sa consume mai mult decat un SS la mers linistit..

 

Pe TDMul meu cu pasager sidecaseuri si topcase aveam un consum de 4.1% mers normal la drum intins. acum depinde si cati km intetionezi sa faci intre opriri

 

Vstromul la mers linistit cat consuma 3.5% ?



#17 DrDre

DrDre

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 478 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj
  • Moto: DL650
  • Numar: fara numar...fara numar..fara numar:P

Posted 31 May 2018 - 11:23 PM

Dr Dre, Leon,

 

Ati simtit vreo diferenta considerabila intre modelul vechi si modelul nou?

 

Am facut un ride test cu modelul nou (pe cel vechi nu l-am calarit) si mi s-a parut putin fara vlaga (ce-i drept, ma asteptam la mai multa forta in ture joase, fiind V... eu venind de pe 4L cu ~84 CP). Chiar ma gandeam sa fac schimbarea asta, dar m-a dat putin inapoi lipsa de zvac, sa spun asa. Tinand cont ca in principiu merg cu pasager plus topcase, eventual si side cases, parca as vrea mai mult.

 

Pe de alta parte, poate n-am turat-o destul? Am schimbat la 5-6 k, cum fac si cu a mea..

 

Chiar sunt curios de parerile voastre. Presupun ca si lui Florin i-ar prinde bine, deci sper ca nu o sa considere ca m-am bagat aiurea pe topic :)

Diferente notabile nu sunt,cel putin pe partea de motorizare....pina la urma,este acelasi motor cu modificari ale unor componente din el.

650 ramine 650...nu ai cum sa il compari cu unul de 8-900,nici macar cu unul de 700. Normal ca are inconvenientele lui,mai ales daca iti trebuie sa "te dai" sportiv.

Si eu,in mod normal schimb cam tot pe la 5-6000(cuplul maxim ar fi la 5800rpm) desi,daca vrei sa scoti toti calutii din motorul asta,ar trebui sa o turezi pe la 8800 rpm.

E incadrata la categoria" Sport Adventure Tourer"

Per ansamblu,ramane un motor preponderent de turing...din punctul asta de vedere,eu unul sint foarte multumit(am facut 1100 km intr-o zi,fara probleme).

La capitolul "adventure" este destul de ok (forestiere/macadam).

La capitolul "sport"....trebuie sa te uiti la motoare mai mari!

Eu unul,totusi, ma declar multumit. In categoria asta de pret,chiar a castigat competitia(din punctul meu de vedere)...nici nu prea are cu cine sa concureze(ar fi doar Versys-ul de 650,Tracer 700 si NCX-ul de la Honda).

In incheiere,o parere personala: e destul de greu sa iti alegi motocicleta in functie de sfaturile altora.Fiecare are o parere mai mult sau mai putin obiectiva despre fiecare model si chiar si asa,nu au cum sa se puna in pielea ta....


Intzepator

#18 Lucian_M

Lucian_M

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,772 posts
  • Gender:Male
  • Location:Neamt
  • Moto: Suzuki DL650 V-strom
  • Numar: gaurit
  • Club: -

Posted 01 June 2018 - 02:03 AM

De aia am și zis să vii la mine pentru un ride-test. Dacă găsești și un TDM pe undeva să te plimbi câțiva km, atunci poți spune că ai ceva habar despre ce să te aștepți de la următorul motor.

Detest citatele și pe cei rămași în pană de idei.


#19 Florin_Nx

Florin_Nx

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 251 posts
  • Gender:Male
  • Location:Roman
  • Interests:Moto, foto
  • Moto: Suzuki GSX 600F

Posted 01 June 2018 - 08:12 AM

Dupa multe alte cautari se pare ca si bugetul este un factor de plus pentru  Vstrom. Adica as gasi in buget an 2007, chiar 2010; comparativ cu TDM unde mai sus de 2003 nu am sanse.

 

Mai sapam...



#20 Cavaleru

Cavaleru

    Sustinator

  • Moderatori
  • PipPipPipPip
  • 6,501 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: niciuna

Posted 01 June 2018 - 09:12 PM

diferenta asta vine si din pretul de vanzare ca nou, daca vstromul era pe la 7000-8000euro, TDMul era 10.500 euro






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status