Jump to content


Alatura-te grupului nostru pe FaceBook! Like & share! Like & share! Alatura-te grupului nostru pe FaceBook!
Photo

Întrebări despre motociclism


  • Please log in to reply
59 replies to this topic

#1 Teodorescu Mihai

Teodorescu Mihai

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 5 posts

Posted 16 May 2018 - 12:00 AM

Salut!

Mă numesc Teodorescu Mihai și as avea câteva întrebări legate de motociclism în general. Înainte să pun întrebările, am sa va spun cate ceva despre mine. Momentan am 15 ani (fac 16 in Iulie), și as vrea sa incep încurând școala pentru A1, numai că părinții mei nu prea sunt de acord în privința acestui lucru deoarece este periculos. Aici au dreptate, însă sunt conștient de pericolele traficului. Eu mi-aș cumpăra o motocicleta deoarece este o experiență aparte, și deoarece as folosi-o pentru drumul spre liceu, mers prin oraș, etc. Motocicleta pe care as vrea sa o achiziționez pentru inceput este Yamaha YZF 125R deoarece am auzit foarte multe păreri bune despre ea în legătură cu consumul, durabilitatea și multe altele, inclusiv fiind o motocicleta buna pentru inceput. Acum că v-am spus "povestea" mea, acestea sunt întrebările mele:

1.Unde îmi pot parca motocicleta? Eu locuiesc la bloc, nu am parcare subterană și îmi este teama ca motocicleta sa îmi fie furata/vandalizată.

2.Unde pot să îmi țin motocicleta pe timpul iernii?

3.Ce fel de echipament mi-ați recomanda pentru vara? Nu plănuiesc să mă plimb iarna cu ea, deci as avea nevoie de un echipament mai puțin călduros.

4.În ce constă examenul moto?

5.Știu că sună cat de cat stupid, însă cum îmi pot convinge părinții să mă lase să devin motociclist?

#2 shumilica

shumilica

    labrador dali

  • Membru
  • Pip
  • 155 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Kawasaki Versys 650
  • Numar: B-xxx-ALE
  • Club: m-au dat afara din toate

Posted 16 May 2018 - 02:21 AM

Salut si bine ai venit printre cei dornici de caluti intre picioare.

 

In primu rand nu trebuie sa-ti dai tot numele pe aici. 

 

In rest:

Nu inteleg cum poti fi constient de ceva prin ce nu ai trecut. Poate intelegi ca exista pericole mari in trafic, dar constient nu esti. E normala frica parintilor de motocicleta. Eu mi-am luat A-ul la 26 de ani, dupa multi ani de B, ceea ce iti doresc si tie. Adica sa poti sa faci greseli intr-o conserva decat pe un cutit. Dar na, stiu ca tinerii din ziua de azi sunt mult mai precoce si mai inteligenti (daca vor) decat eram noi sau altii mai batrani (ca nu-s nici eu chiar batran). 

 

Sa te duci la liceu cu motorul. Esti sigur? Eu unul am legat cele mai bune prietenii, care tin pana acum, pe drumul spre si dinspre scoala. Pe jos, cat mai ocolit, sau cu autobuzu coborand cu cateva statii inainte (nu de dimineata, desigur :) ). Vrei sa pari cool cand parchezi motoru in fata liceului? Sa impresionezi colegele, sa pari un rebel al liceului si sa le dai o tura pe fetiscane? O sa zici 'nu nu, nu eu, eu sunt cuminte si n-am arfe si impresii". Nu cred. Am eu arfe si impresii cand imi pun casca in cap si nu ma vede nimeni de ochelari si cagula, daramite un tanar de 16 in Iulie (apropo, eu am 30 pana in iunie, nu 31 in iunie :) ).

 

Deci as incepe cu asta in motivatia fata de parinti:

NU ma duc cu motorul la scoala, doar prietenii mei buni din liceu o sa stie ca mi-am luat motor. Apoi, in primele luni o sa merg doar cu voi in spate in masina, eventual in weekend cand aveti timp, sa vedeti ca stapanesc motorul si pot sa ma comport ca un sofer prudent.

 

Apoi, mami, tati mie mi-e frica de motor, mereu cand ma sui pe el am frica si mi-o stapanesc si mi-o transform in prudenta, grija si o folosesc sa ma concentrez la cat mai multe posibilitati de ce se poate intampla in fata sau in lateralul meu. Asta pentru ca in acelasi timp am si o pasiune, imi trezeste un sentiment de libertate si de conectare cu mine si natura.

 

Apoi, n-ai zis daca esti biciclist. Te ajuta sa fii biciclist cativa ani. Daca nu esti, as incepe de aici, mi-as lua o bicicleta si as merge cu ea la scoala. Aia e ok sa o etalezi acolo cat vrei, n-ai loc de pasager, n-ai viteza decat cat te tin gladiolele. Daca esti biciclist folosesti ca un motiv in plus parintilor ca esti pregatit pentru scoala moto. 

 

Cat despre celelalte probleme alea le rezolvi tu. Eu imi parchez motoru in spatele blocului de 4 ani fara niciun incident. Ah ba da, ma mai roaga cate un vecin sa mut motoru un pic de la batator ca e pastele si vrea sa bata covoarele. Nu doar odata mi-am uitat cheia in contact cu zilele, fara nicio problema. Ajuta poate si ca nu o spal prea des si ca nu e cine stie ce motor. Daca era nou probabil o camera fix pe el, o alarma, un lant sau un d-ala de-l pui pe discu de frana si un tatal nostru ar ajuta. Iarna tot acolo sta. Tu poti sa il duci la tara, la un unchi/var etc, cauti pe olx sau aici pe forum variante de iernat. Se gasesc solutii pentru paranoia fiecaruia.

 

Echipament: o geaca textil pentru moto, cu mai multe buzunare de ventilatie, ghete moto TCX, alpinestars sau whatever, blugi cu kevlar care au aparatori integrate pentru genuchi-tibie si eventual la sold. Ah si casca dar se subintelege. Eu am flip-up si nu mi-as lua in veci o integrala. In oras e sfanta, nu-ti da senzatia aia de bostan inchis in cutie de iese cubic la toamna. Eu unu recunosc ca din tot ce am sugerat nu prea port in oras blugii moto. Cu toate ca in scaun cu rotile as fi depresivo-suicidal, nu ca Hawking, geniu. Cum ies din oras ii pun si p-aia.

 

Examenul moto consta in... ba da tu vrei sa fii motociclist sau vrei sa ti se dea mura-n gura? Documenteaza-te, arata-ti interesul prin timp pierdut facand asta. Si apoi or sa vina parintii singuri la tine zicand "hai maica apuca-te o data de scoala aia ca m-ai disperat toata ziua citesti numa legislatie, faci teste pe pdc.ro (asta am folosit eu cand am dat, nush daca mai e bun) toata noaptea dupa ce-ti termini temele la mate, si sa nu mai zic ca faci bingewathcing la TWIST OF THE WRIST ca la un serial de zici ca-s mai multe episoade. Gata, du-te de da examenu si lasa-ne pe noi sa ne ingrijoram si sa ne dardaie curu pana apari iar intreg acasa."

 

Ah si inca ceva. Daca chiar esti interesat iti poti lua un job de vara, strangi bani si faci scoala singur, din banii tai, fara voia lor. Le trantesti permisu in fata. Apoi le zici ca ai strans cam o mie de euro si ii rogi sa puna si ei ceva sa-ti iei motor. Daca faci toate astea, jos palaria, chiar esti un motociclist veritabil (adica responsabil).


"Astazi, daca nu esti confuz, inseamna ca nu gandesti clar.."
U. Peter


#3 john17

john17

    Avansat pan' la genunchiul broastei

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,706 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: cu diapazoane
  • Numar: ioc cu y

Posted 16 May 2018 - 05:05 AM

Ma indoiesc ca, minor fiind, ar putea face scoala fara acordul scris al parintilor.

#4 vlad58

vlad58

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,380 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 16 May 2018 - 07:34 AM

La vremea mea pe parinti i-am convins intr-un singur fel, m-am angajat si am muncit toata vacanta de vara, astfel am fost capabil sa-mi iau motor din banii mei.

 

Ma indoiesc ca, minor fiind, ar putea face scoala fara acordul scris al parintilor.

Acum de la 16 ani ai niscaiva libertati dar si obligatii.

Nu iti inchipui ca fac puscarie parintii tai pentru ce ai comis tu in trafic.

Presupun :D



#5 alex4ice

alex4ice

    Motociclist pe tastatura

  • Super Membru
  • PipPip
  • 637 posts
  • Gender:Male
  • Location:Germany
  • Interests:Moto , calatorii si bani.
  • Moto: Ducati st 4 s , Piaggio Beverly 500
  • Numar: EL DF 3954

Posted 16 May 2018 - 07:40 AM

Lasati , lasati ! Stim si noi ce gargauni aveam pe creier la 16 ani . tu nu iti doresti motoreta aia yzf 125 R ca ai auzit pareri bune despre ea si ca bla bla bla ! Hai sa fim seriosi ! Tu vrei motoreta aia pentru ca e o sportiva , ca arata bine si crezi ca o sa "tufi" ceva cu ea . Parerea mea :

Ia-ti un scuter , invata sa mergi pe el prin trafic si deabia dupa o sa fii constient de ce pericole gasesti in trafic . Bine au facut astia ca au bagat legea cu A-ul de la 26 de ani . Au salvat multi tineri ! Eu am luat A-ul la 20 de ani si am avut fel si fel de ocazii . Oricum , majoritatea au fost din vina mea (viteza). Nu am avut absolut nici un accident , in schimb am iesit odata dupa asfalt si am intrat in porum cu ea (in Germania) din cauza ca am vrut eu sa impresionez o maimuta.

In concluzie , nu o lua din prima cu ceva puternic , invata usor, pas cu pas  ce inseamna asfaltul , ce inseamna cauciucurile ..etc .


http://www.motocicli...n/#entry3751344 prindere in 3 suruburi


#6 Lucian_M

Lucian_M

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,925 posts
  • Gender:Male
  • Location:Neamt
  • Moto: DL650 V-strom K4
  • Numar: gaurit

Posted 16 May 2018 - 07:47 AM

A plin nu era de la 24? Mă rog, in 2016 așa era.

Detest citatele și pe cei rămași în pană de idei.


#7 pisoiu

pisoiu

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 281 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca/Apahida
  • Interests:Scufundari, fotografie, electronica, mecanica, prelucrarea sticlei
  • Moto: Rewaco RF1 GT

Posted 16 May 2018 - 08:09 AM

....., însă sunt conștient de pericolele traficului.....

5.Știu că sună cat de cat stupid, însă cum îmi pot convinge părinții să mă lase să devin motociclist?

Nu esti constient de pericolul traficului. O sa fii doar dupa ce dai bot in bot cu el in calitate de conducator, nu de pasager/pieton/etc.

 

Nu stiu cum iti poti convinge parintii dar poti face un exercitiu sa intelegi punctul lor de vedere. Stiu ca e greu la 16 ani dar poti incerca. Cand se intampla prin zona ta un accident si un motociclist e ranit sau moare, du-te fie la spital sa il vezi fie la inmormantare. Si uita-te la parintii lui. Nu e musai sa vorbesti cu ei, doar uita-te la fata lor. Lucrul asta va adauga o noua perspectiva felului in care privesti acum lucrurile.



#8 Brapp SV

Brapp SV

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 43 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Moto: Suzuki SV650S

Posted 16 May 2018 - 08:15 AM

Salut!

Asa am fost si eu cand eram de varsta ta, sau chiar mai "rau" daca se poate numii asa. Inca de la 13-14 ani am tot viszat si implorat pe parinti sa ma lase sa cumpar un scooter, si nici acolo nu vroiam cel mai puternic ci unul cu pedale, aveam inca de atunci bani in pusculita special pentru asta. Mai tarziu, cand puteam sa dau de A1 am tot visat la un Aprilia RS, modelul mai vechi ca nu aveam eu atatia bani sa-mi cumpar cel nou, si nici nu visam sa-mi dea parintii bani pentru asa ceva. Abia la 18 ani mi-am facut permisul, atat pentru categoria A cat si B, am fost printre ultimii care au prins legislatia veche si am putut sa fac A-ul la 18 ani, chiar si asa s-a lasat cu un mic scandal in familie cand am zis ca am gasit un motor care imi place si am si banii pe ea.

 

Eu ma bucur nespus de mult ca nu m-au lasat atunci sa-mi cumpar scooter, sau mai tarziu o motocicleta de 125 cm. M-as fi plictisit de ea foarte devreme, si nu sunt un om care trage de gaz de-mi ramane in mana mansonul. Cu unul de 125 nu prea poti merge pe distante lungi, si mie asta imi place, sa ma urc dimineata pe motor si seara sa cobor de pe ea. Si cealalta chestie e ca daca parintii nu au posibilitatea sa-ti da o suma considerabila de bani, fiind in liceu nu prea ai cum sa le strangi decat in timpul verii. Stiu cum e, am fost si eu in fiecare an. Sunt inca la facultate si nici acum nu prea am alte posibilitati decat sa lucrez in vacante. Iti vorbesc atat de mult despre bani pentru ca o sa-ti trebuie daca vrei sa practici acest sport. Motociclismul consta in o gramada de bani si nu o sa poti pune de-o parte odata ce ti-ai luat un motor. Daca as fi luat atunci un RS sigur m-as fi pricopsit mult timp cu ea pentru ca nu as fi avut din ce sa o schimb odata ce am implinit 18 ani si am avut posibilitatea sa fac A-ul (in cazul tau A2-ul). Si cum am spus mai devreme, nu imi pare de loc rau ca am asteptat inca cativa ani, mai ales ca o sa incepi sa te maturizezi si o sa devii mai responsabil. 

Cu mentalitatea pe care o am acum in locul tau as astepta inca 2 ani sa pot face A2-ul, asa o sa vada si parintii tai ca esti stapan pe tine si ca esti capabil sa iei deciziile bune. Sunt de parere ca daca esti un om responsabil si nu esti un antitalent in a stapinii ceva pe 2 roti si un motor nu trebuie sa incepi cu cea mai mica motorizare, mi se pare o risipa. Iti iei ceva potrivit pentru un incepator, sunt o gramada de topicuri despre asta asa ca nu o sa incep sa-ti povestesc ce model merg pe A2.

Orice varianta ai alege iti urez succes in obtinerea permisului, si iti urez asfalt uscat cu cat mai multi km fara incidente!



#9 rares443

rares443

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 35 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 16 May 2018 - 08:26 AM

Ce pot sa iti spun e ca am fost si eu in situatia asta, insa nu la 16 ani. La 18, la 19 si la 20 (ca dupa s-a dat legea cu A-ul de la 24 de ani si nu am vrut sa dau de A1 sau A2).

 

Cred ca a fost cea mai buna decizie sa nu dau la 18,19 sau 20. Am dat la 26 si sunt multumit de rezultatul meu si de mentalitatea mea de acum.

 

Dar asta nu inseamna ca se aplica si la tine.

 

PS: eu inca incerc sa imi conving parintii sa accepte faptul ca mi-am luat permisul (si in curand si agregat). Nu cred ca exista parinte care sa accepte faptul ca ai luat permisul de motocicleta, poate doar se resemneaza. Depinde de la om la om. 



#10 the mentalist

the mentalist

    Sustinator

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 7,721 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: motocicleta
  • Numar: tabla

Posted 16 May 2018 - 08:29 AM

Recomand sa iti iei intai masina si sa conduci niste zeci de mii de km. Experienta in trafic te va ajuta mult, plus ca mai trec anii si nu mai esti chiar atat de teribilist.


Luptator impotriva ipocriziei motociclistilor
"Am invatat ca este prea greu sa-ti dai seama unde sa tragi linie intre a fi amabil, a nu rani si a-ti sustine parerile."
Octavian Paler

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
― Winston Churchill


#11 Alexandru Boros

Alexandru Boros

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 176 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:MAR... motoare, avioane si roscate
  • Moto: Honda Hornet 2006
  • Numar: de Pitesti
  • Club: De activisti de partid

Posted 16 May 2018 - 09:20 AM

Salut, 

 

Bun venit! La 16 ani visam mult. Nu era rau dar, nici ceva realizabil. S-a vorbit despre bani. Sa nu te gandesti ca s-a vorbit despre bani in ideea de casca carbon, combinezon full piele al unei firme renumite in motorsport sau ghete mai scumpe decat un sejur in de 10 zile pe undeva prin afara. NU! s-a vorbit despre strictul necesar... NOU, strictul necesar, din experienta mea, inseamna undeva la 700 de euro (mai mult sau mai putin). Apoi ... mentenanta unei motociclete, oricat de fiabila e ea mai inseamna niste banuti an de an. Apoi ... daca vorbim de mers... inseamna combustibil. Vei spune, e 125 si merg la liceu... cat sa consume? Pai, hai sa-ti spun, eu de cand a inceput sezonul desi nu am plecat in NICIO tura in afara bucurestiului, in drum spre munca am realizat in dimineata asta ca am invartit roata cam 3000 de km (sigur sunt colegi care au facut mai mult doar pe naveta prin bucuresti de la inceputul sezonului). Si... is 3 luni de atunci. vezi ce inseamna un consum de combustibil... vezi ce inseamna km si intelege ca pe motor... NICIODATA nu o sa te duci de la JOB / LICEU direct ACASA... unde ar mai fi distractia? 

 

Asadar, poate ca ai bani pentru motocicleta... sa o cumperi. Dar, ai bani pentru un echipament cat de cat decent? iti permiti sa intretii un agregat? Spuneam la 16 ani ca o sa am motocicleta mea si ca o sa merg cu ea oriunde si ca nu imi va trebui mie masina si etc... De bine de rau, n-am avut puterea financiara sa imi iau atunci o motocicleta SI BINE AM FACUT!!! 

 

Stai pana la 18, da de categoria B, mergi MACAR 1 an cu masina... ( eu in primul an m-am proptit de 2 ori in cel din fata... nu din cauza vitezei ci din neatentie - 1 bara sparta / 1 far ... masina cu casco si eu NEVATAMAT).  Dupa ce ai inteles cum sta treaba cu liniile imaginare din intersectii si cum te poti feri de berbecii care se urca pe tine sau cum poti determina care e viteza maxima cu care poti rula astfel incat sa nu pui pe vreunu in poponeata... sau sa nu ratezi curba, incepi sa studiezi fenomenul MOTO. 

 

Va veni si vremea motociclismului. Eu m am apucat de motociclism la 25 de ani. 

 

Spor si succes! 


The future is ELECTRIC, but I belong to the PAST.

 

Se vinde: 

ttp://www.motociclism.ro/forum/index.php?/topic/754947-vand-honda-cb600f-2006-dragostea-dureaza-aproape-3-ani/


#12 severoprisan

severoprisan

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 143 posts
  • Gender:Male
  • Moto: Piaggio x10 350
  • Numar: CV 79 SVR
  • Club: Nu mai

Posted 16 May 2018 - 09:24 AM

Mers pe scuter de la 13 ani, luat B la 18 ani, A la 36 ani. Scuter viteza max 35km/h, m-a obisnuit cu mersul motorizat pe doua roti, dar tot am tras vreo 2 trante cu el ( si am avut noroc de un oras mic si putin circulat).  A urmat B-ul, dar atunci erau alte vremuri. Masini nu prea puternice, nu toti putzoii aveau acces la masini ieftine dar puternice. Acum cu 2-3000 EUR iti cumperi o masina cu peste 100CP si  nu o poti controla, plus ca e mentalitatea de coco "fac ce vrea muschii mei si nu respect nici o regula in trafic", mai ales datul prioritatii pentru ca "cine sunt eu ?". Mersul cu masina te va invata (daca nu esti coco) cum functioneaza traficul, iti vei da seama dupa ani de condus cine este bizon in trafic si te vei feri din timp. Este cam singura solutie sa supravietuiesti in trafic in fata tupeului.

 

Daca totusi dai A1 si iti cumperi un motor, incearca sa mergi in grupuri nu prea agresive, de oameni linistiti, sau mergi singur in ritmul tau la intalniri moto. Pe traseu inveti sa stapanesti motorul in ritmul tau, iar la intalnire e frumusetea motociclismului pentru inceput, nu gonind cu 150km/h dupa ceilalti.

 

Si nu, la 16 ani nu iti stapanesti nici hormonii, d'apai traficul si dobitocia unora din trafic.


446502.png  wmjwxy.png


#13 GonnaSetTheStreetOnFire

GonnaSetTheStreetOnFire

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 42 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: GS500E

Posted 16 May 2018 - 09:48 AM

Lasati , lasati ! Stim si noi ce gargauni aveam pe creier la 16 ani . tu nu iti doresti motoreta aia yzf 125 R ca ai auzit pareri bune despre ea si ca bla bla bla ! Hai sa fim seriosi ! Tu vrei motoreta aia pentru ca e o sportiva , ca arata bine si crezi ca o sa "tufi" ceva cu ea . 

:10:



#14 crazvy

crazvy

    Cer senin ;)

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,235 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sf Gheorghe
  • Interests:foto, moto, muntoman
  • Moto: Fulgerica de doi detzi si jumate'
  • Numar: DRM
  • Club: inca nu am

Posted 16 May 2018 - 10:03 AM

salut

1. in strada cu husa, alarma, legata de ceva, blocator de roti, etc. riscul de furt/vandalizare ti-l asumi daca n-ai alte variante, depinde si de oras/zona

2. parcare platita, curtea cuiva, etc cu un pic de imaginatie cred ca gasesti idei

3. textil cu aerisiri sau armura enduro

4. www.scoalamotoadi.ro/Adi-Moto/examen_moto.html


dezmembrare F650GS 2001

http://www.motocicli...f650gs-2001-abs

placute frina YBR125, DT125, TDR125, XT350, XT600, XTZ660, YZ125, YZ250  (40 lei)

 
Istoric moto4.jpg

 


#15 Adrian M.

Adrian M.

    EU

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,801 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: R1200RT
  • Club: nu

Posted 16 May 2018 - 10:42 AM

Salut,

Lumea iti taie elanul...si are si motive.

 

Hai sa te intreb eu ceva mai important , inainte sa iti raspund: Din ce oras esti?  Conteaza mult acest aspect, la ce iti doresti tu sa faci cu 2 roti.

 

1.Unde îmi pot parca motocicleta? Eu locuiesc la bloc, nu am parcare subterană și îmi este teama ca motocicleta sa îmi fie furata/vandalizată.
In fata blocului, ochesti un loc ferit, langa un stalp, gard, ceva fixat mai sanatos in trotuar/beton. iei un lant moto, plus un blocator de disc frana, cu alarma. SI o husa.
2.Unde pot să îmi țin motocicleta pe timpul iernii?
Raspunde la intrebarea mea. Sunt multe garaje-service uri, care asigura cazare pe sezonul rece, contra cost. Mai exista si vecini cu garaje , te descurci tu.
3.Ce fel de echipament mi-ați recomanda pentru vara? Nu plănuiesc să mă plimb iarna cu ea, deci as avea nevoie de un echipament mai puțin călduros.
Pana sa ajungi la echipament, e cale lunga. Incepi cu o casca -de preferat noua, si nu o panarama din plastic de la Lidl, manusi, macar genunchiere, si o geaca textila cu protectii-ventilatii. Ai multe site uri, ia si le studiaza. www.motodiscount.ro, www.shop4moto.ro, www.bikermag.ro, www.motoemotion.ro, www.motorteam.ro, etc etc.
4.În ce constă examenul moto?
SI pana acolo mai ai cale lunga. Repet intrebarea de mai sus. De unde esti? Unele scoli organizeaza o sedinta de test, gratuita. O faci pe aia intai, sa vezi daca e de tine sau nu. Examenul are 3 componente:1-testul grila, din legislatie rutiera, 2-proba practica in poligon, 3-proba practica in trafic.
5.Știu că sună cat de cat stupid, însă cum îmi pot convinge părinții să mă lase să devin motociclist?

Ar trebui sa fii sincer cu tine. Aia ,cu , vrei sa fii motociclist, sa mergi cu motoreta la liceu si inapoi, nu tine. Care sunt motivele reale? Incepi de acolo si vezi tu mai departe cum abordezi subiectul.

 

PS-la toate intrebarile tale, gaseai raspunsuri, foarte rapid, cu functia search, in google. In ziua de azi, cand ai tehnologia la picioare, sa fii lenes este....rusinos. Ia si cauta, citeste, studiaza. Nu pica de sus nimic! Trebuie sa si vrei. Nu te face nimeni aici motociclist, prin raspunsurile pe care ti le da.


Edited by Adrian M., 16 May 2018 - 10:43 AM.


#16 Teodorescu Mihai

Teodorescu Mihai

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 5 posts

Posted 16 May 2018 - 10:55 AM

Va multumesc tutor pentru raspunsuri. Eu sunt din Bucuresti. Am pus aceste intrebari deoarece as fi vrut cateva pareri in plus inafara de informatile de pe internet.



#17 Razen

Razen

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 81 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Moto: VFR 800F

Posted 16 May 2018 - 11:06 AM

Cand se intampla prin zona ta un accident si un motociclist e ranit sau moare, du-te fie la spital sa il vezi fie la inmormantare. Si uita-te la parintii lui. 

 

Multe din sfaturile de aici is ok da' asta e din categoria WTF? Sa mearga si la morga la autopsie? Tu cand faci orice in viata asta (de la mancat burgeri pana la urcat pe munte) te duci la inmormantarile diabeticilor sau alpinistilor?



#18 Silver Arrow

Silver Arrow

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,903 posts
  • Gender:Male
  • Moto: BMW R1200RT
  • Numar: B 237 UTU

Posted 16 May 2018 - 11:20 AM

Sfaturi diverse. Unuii se plictisesc repede de 125 cmc. De ce? Iarasi o luam ca motociclism inseamna +1000 cmc  si sutele de CP?  Nu cumva este mai degraba este o stare de spirit care rezulta dintr-o pasiune?
 
Nu o sa pun experienta mea pentru ca nu este relevant cum era acuma 30 de ani :).
 
Baiatul meu insa a inceput la 16 ani. De atunci merge in fiecare zi pe moto cat timp vremea permite. Cel mai mult prin oras.
Spunea cineva mai sus ca nu poti face drumuri lungi cu o mobra de 125 cmc. Care ar fi problema? E rusinos sa mergi cu 90-100 km/h pe doua roti? Am uitat, adrenalina bla bla bla...
Eu am fost impreuna cu fii-miu, fiecare pe mobra lui, intr-o plimbare Bucuresti-Transalpina si retur. A fost o plimbare minunata.
A urmat categoria A la 18 ani impreuna cu B-ul.
Experienta cu A1 i-a fost extrem de utila la condusul masinii.
 
Personal consider ca condusul (scuzati cacofonia) masinii nu iti ofera o pregatire esentiala pentru moto, poate doar o obisnuinta in trafic. Din masina nu a cazut inca nimeni, cu moto au cazut destui.
Cu masina te infigi in frane si se opreste cumva fierul, la moto te-ai infipt in frane si maturi praful de pe jos.
Singurul avantaj cu masina este ca lovesti cu tabla nu cu oasele.
 
Un avantaj real pentru moto este sa fi fost biciclist prin trafic, zi de zi, nu duminica prin parc.
 
Si daca vi se pare ca la 24-25 de ani, cat ii recomandati sa se apuce de moto, nu va face prostii, ganditi-va cate ati facut voi la varste mai mari.
 
Problema lui cea mai mare va fi sa isi convinga parintii. Iar aici nimeni in afara de el nu o poate face.
Probabil ca avand 16 ani are nevoie de acordul parintilor, nu mai tin minte cum a fost la fii-miu.
Si sincer parintii stiu cel mai bine ce temperament are, cat este de retinut, de atent, de cumpatat etc. 
Bineinteles ca daca ei nu au avut tangenta cu motociclismul si singurele informatii le au de la stirile TV sau din gura lumii, atunci e clar ca nu va fi usor.
 
Asadar daca nu merge acuma, cand va avea 18 ani strange bani, face scoala si nu are decat sa se apuce de motociclit.


Edited by Silver Arrow, 16 May 2018 - 11:22 AM.


#19 Florin -v

Florin -v

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,550 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dr. Taberei/Bucuresti
  • Moto: YZF R1/15
  • Numar: in spate
  • Club: ZEN MOTO

Posted 16 May 2018 - 11:49 AM

este o forma de respect, de apreciat, felicitari.

Salut si bine ai venit printre cei dornici de caluti intre picioare.

 

In primu rand nu trebuie sa-ti dai tot numele pe aici. 



#20 Brapp SV

Brapp SV

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 43 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Moto: Suzuki SV650S

Posted 16 May 2018 - 12:12 PM

Sfaturi diverse. Unuii se plictisesc repede de 125 cmc. De ce? Iarasi o luam ca motociclism inseamna +1000 cmc  si sutele de CP?  Nu cumva este mai degraba este o stare de spirit care rezulta dintr-o pasiune?

 

Daca te uiti la profilul meu vei vedea ca nici eu nu am o mobra de +1000 cmc cu sute de cai, nu asta inseamna pentru mine sa fi motociclist. Nu am spus ca o mobra de 125 nu ar fi o motocicleta si ca in nici intr-un caz nu poti sa te duci la drum lung cu ea. Evident ca e posibil, dar nu cred ca e o varianta prea convenabila. Nu am condus motor de 125 dar imi imaginez ca la 90-100 km/h cum ai spus si tu o fortezi un pic, si asta inseamna ca afectezi negativ fiabilitatea. Vad la SV, in viteza 6 merge cu 120 km/h la 6000 rot/min, la un motor de 125 cate rotatii pe min trebuie sa ai ca se te duci cu 100 km/h? Ti se pare un lucru fiabil sa fortezi motorul asa cateva ore pe zi? Nu i-am zis sa-si ia direct un R6 ci i-am sugerat sa se uite peste topicurile cu motociclete din categoria A2 pentru incepatori. Primul meu motor a fost un SV naked din 2000 care e ideala pentru inceput, si nu numai, asta o confirm pentru ca de 2 ani am vandut-o si mi-am luat tot un SV un pic mai nou. 

Am vrut sa-l atentionez si cu situatia banilor. Eu la inceput am crezut ca o sa am cheltuieli mult mai mici, dar asta s-a dovedit total gresit, tot timpul trebuie sa bagi banii in pasiunea asta (schimb de ulei, cauciucuri bune, benzina, etc.. chestilea astea se aduna). Motociclismul e o pasiune, un hobby, si una foarte costisitoare, mai ales pentru un licean/student, care nu poate fi/nu doreste sa fie ajutat de tati si mami. E si bugetul unul dintre motivele pentru care am zis sa mai astepte. Nu toti isi permit sa faca A1, sa cumpere motocicleta de 125, iar dupa 2 ani sa faca A2 si sa-si ia alta mobra.

Un alt motiv pentru care i-am sugerat sa mai astepte este ca daca nu are pe nimeni in familie motociclist (cum esti tu, Silver Arrow, pentru fiul tau) nu prea are un model dupa cine sa se ia, si poate invata de la cine nu trebuie. Cum trece timpul (poate) o sa fie mai responsabil si o sa poata gestiona situatiile periculoase in alt fel. 


PS - Daca o sa vad ca la copilul meu o sa-i placa motocicletele cum mi-a placut si mie si o sa am asa situatie financiara, mai mult ca sigur ca o sa procedez cum ai facut si tu, Silver Arrow.






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status