Jump to content


Photo

Mai 2018, etapele 3 si 4 ale CN si BMU


  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#21 john17

john17

    Avansat pan' la genunchiul broastei

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,445 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: cu diapazoane
  • Numar: ioc cu y

Posted 16 May 2018 - 11:11 AM

Nu e greu, eu numai asa pun si n-am probleme iar cand desfac din nou busonul se vede ca Loctite a facut priza. Lasi uleiul sa se scurga mai mult timp iar cand pui busonul stergi cu o carpa uscata si infiletezi cat mai repede, chiar daca mai ramane o pelicula fina de ulei tot face priza pe material. Alta solutie buna este sa pui banda de teflon pe filet, merge perfect.

 

Am adoptat aceste solutii la motoarele la care aveam probleme de etansare dar la un moment dat am inceput sa o fac preventiv si nu mai am nici o treaba.

 

 

Motivul pt care se desfacea era un viciu de proiectare, un buson strans corect se poate desface din doua motive combinate: vibratii si caldura. Asta inseamna ca pasul filetului, materialul folosit si chiar forma busonului erau gresite. Safety wire se foloseste la multe chestii dar in cazul busoanelor e clar ca se foloseste in mod special  pentru a inaltura eroarea umana.

Banda de teflon si Loctite pe filetul busonului eu unul le incadrez la tziganii. Unde e cazul se pune saiba de etansare noua, unde e filet conic se curata si se strange la cuplu. Unde e filetul bulit...

Te-ai gandit ca poate se "umfla" carcasa cutiei care avea de suportat un cuplu mult mai mare decat cel al motorului pt care fusese proiectata? Pt ca la modelele de serie nu se desface, si nici la asta inainte de upgrade-urile majore.

Concluzia in cazul de fata: medicamente regulamente, regulamente! :D

Nici eu nu inteleg cum ar fi putut imprastia ulei pe o bugata lunga de circuit daca s-a rupt lantul si a gaurit carterul. Oricum treaba cu arbitrii nu e de joaca, dar organizatorii fac tot posibilul sa reduca din costuri. Din pacate cu orice pret.



#22 petre81.

petre81.

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,292 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cartierul Francez
  • Moto: Harley

Posted 16 May 2018 - 11:43 AM

Banda de teflon si Loctite pe filetul busonului eu unul le incadrez la tziganii.

 

Le incadrezi gresit, sunt solutii de etansare si/sau blocare.

 

Unde e cazul se pune saiba de etansare noua,

 

Si daca cu saiba noua de etansare, sau chiar decalita care e mai moale tot curge ce faci? Poti intalni cartere care din n motive nu mai prezinta suficienta planeitate ca sa asigure etansare. Planarea acestor suprafete pe loc este aproape imposibila.

 

unde e filet conic se curata si se strange la cuplu.

 

Unde este filet conic nu curge niciodata.

 

Unde e filetul bulit...\

 

Se da alt filet si se schimba busonul.

 

Te-ai gandit ca poate se "umfla" carcasa cutiei care avea de suportat un cuplu mult mai mare decat cel al motorului pt care fusese proiectata?

 

Pai abia asta e tiganie, aia pe afara schimba cutii de viteze si punti chiar din astfel de motive. Candva cea mai la indemana chestie era folosirea de cutii de viteze si punti de la masini de transport. 

 

Pt ca la modelele de serie nu se desface, si nici la asta inainte de upgrade-urile majore.

 

Probleme de proiectare care survin din cauza schimbarii parametrilor.

 

Concluzia in cazul de fata: medicamente regulamente, regulamente! :D

 

Pana se ajunge la controlul conform regulamentului trebuie schimbat mecanicul cu unul care e capabil sa stranga busonul corect si sa puna si safety wire.


Edited by petre81., 16 May 2018 - 11:44 AM.

Rinocerii LGBT: danny_nt, littlekriminal, bigFatAss, JCDenton, prafrau, NEGURA,, Starcream, BMW1000RR, pulynos, yo4hgx, kevinn, jinx, pasagera, JUST4TNT, Speedy.K, DoctorX, XaeL, einstein1984, 1xu1xf1xu.


#23 JAGI

JAGI

    Sustinator

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 8,220 posts
  • Gender:Male
  • Location:TEL.0763 681 602
  • Moto: R1 2008
  • Numar: lizing

Posted 16 May 2018 - 10:06 PM

Stimati colegi, nu s a desfacut nici un buson de ulei. Responsabilii cursei nu au oprit cursa, fiind ulei pe pista. Nu deviati spre cauzele mecanice.






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status