Jump to content


Photo

Biciclisti care participa la competitii organizate ( pro sau hobby)


  • Please log in to reply
38 replies to this topic

#1 Bigfoot

Bigfoot

    DURACELL

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,263 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Orice are o gramda de NM la o turatie cat mai joasa.
    Motociclete, plimbari, enduro, mecanica.
  • Moto: BMW R1200R / Kawasaki KX450F
  • Numar: Personalizat
  • Club: Singur pe drum.....

Posted 13 May 2018 - 06:07 PM

Salutare,

Pentru ca nu am gasit un topic dedicat competitiilor/evenimentelor organizate de ciclism, am decis sa deschid acest topic.

M-am gandit ca ar fi frumos sa scriem aici fiecare despre competitiile care apar la orizont sau la care vom participa.

Eu m-am inscris la Prima Evadare ce va avea loc pe 20mai 2018.
https://primaevadare.ro
Eu sunt asa... Incepator sa zicem de vreo 6-7ani nu am mai mers cu bicicleta la o tura lunga.
Am fost la recunoasterea oficiala a traseului 95%doar camp si padure sau poteci 53.6km in 4h 30'. Am inteles ca aia care sunt pro fac traseul in 1h30' 1h40'.

De asemenea consider ca pe acest topic ar fi interesant sa scriem si ce modificari am facut la bicicleta astfel incat sa avem o pozitie agreabila.
Eu dupa recunoasterea traseului am schimbat pipa (mai inalta) si ghidonul (mai lat), am pus o tija de sa cu amortizor de 40mm si o sa mai confortabila, nu un supozitor :) asa cum era saua stock. Bicicleta mea pentru acest traseu este un Felt cu un cadru de 21.5" si roti de 26", frane normale V brake si o furca SR Suntour de 80mm. It does the job.

Probabil ca ar fi util sa schimbam impresii si despre diverse aplicatii de tracking.

Attached Thumbnails

  • IMG-20180506-WA0002.jpg
  • DSC_0988.JPG

Edited by Bigfoot, 13 May 2018 - 06:10 PM.


#2 Endurache

Endurache

    I see dead mice

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,397 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Ceaiul, teatrul, fotografia pe film, motociclismul, muntele si alte cateva.
  • Moto: SP42A
  • Numar: una singura
  • Club: Tobe stock!

Posted 13 May 2018 - 06:14 PM

Foarte tare topicul. Din August ma bag si eu la concursuri.


If loud pipes save lives just imagine what learning to ride that thing could do!

#3 BMWs1000RR

BMWs1000RR

    The Father

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,560 posts
  • Gender:Male
  • Location:CS/TM
  • Interests:BMW
  • Moto: BMW
  • Numar: DRC
  • Club: Crvena Zvezda

Posted 13 May 2018 - 06:57 PM

54 km intr o ora jumătate? Pai trenurile noastre sunt invidioase pe aceste scoruri ...
Bun topic.

Edited by BMWs1000RR, 13 May 2018 - 06:58 PM.


#4 Speedy.K

Speedy.K

    Megamembru

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 10,214 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucale
  • Moto: KLE 500
  • Numar: SPD

Posted 13 May 2018 - 07:00 PM

Nu cred ca scoate nimeni timpul ala pe traseul ala.


Edited by Speedy.K, 13 May 2018 - 07:00 PM.


#5 ovi_ice

ovi_ice

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 542 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Yamaha XJ6 Diversion

Posted 13 May 2018 - 07:02 PM

Daca n-ai mai alergat pe bicla de atatia ani o sa te sufoci dupa primii km la prima evadare. Pana atunci incearca sa te mai antrenezi putin, eventual dimineata cate o ora-doua.

 

As fi tare curios daca ma pot descurca pe acel traseu cu ciclocrosul (stiu ca in anii trecuti erau participanti cu astfel de bicle).



#6 Razen

Razen

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 77 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Moto: VFR 800F

Posted 13 May 2018 - 07:08 PM

@Speedy

Strava zice 1h 50 


Edited by Razen, 13 May 2018 - 07:08 PM.


#7 Endurache

Endurache

    I see dead mice

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,397 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Ceaiul, teatrul, fotografia pe film, motociclismul, muntele si alte cateva.
  • Moto: SP42A
  • Numar: una singura
  • Club: Tobe stock!

Posted 13 May 2018 - 07:18 PM

Daca n-ai mai alergat pe bicla de atatia ani o sa te sufoci dupa primii km la prima evadare. 

Conteaza pozitia la start. La ce buluc e mai in spate, o sa aiba timp de pauze fortate.


If loud pipes save lives just imagine what learning to ride that thing could do!

#8 Speedy.K

Speedy.K

    Megamembru

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 10,214 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucale
  • Moto: KLE 500
  • Numar: SPD

Posted 13 May 2018 - 08:10 PM

@Speedy

Strava zice 1h 50 

Parca e mai uman...



#9 Xandros

Xandros

    POLITE

  • Membru
  • Pip
  • 386 posts
  • Gender:Male
  • Location:Kapitala, ce noroc ..
  • Moto: BMW 12GS LED Edition
  • Club: RSR

Posted 13 May 2018 - 08:19 PM

Am participat la doua editii de PE. Sunt multi bezmetici care trag fff tare la inceput, urla si tipa sa le faci loc ca apoi sa-i vezi lesinati pe la jumatatea traseului. Prima parte e si cea mai periculoasa, stiu oameni care au fost accidentati serios de astfel de idioti. Voiam si eu sa-l fac dar de un an n-am mai pus mana pe bicla si stiu ca e ceva de tras (asta daca vrei sa-l termini in timp rezonabil adica 3-4 ore). Cine se antreneaza des si are tonus il poate face sub 3 ore. Cel mai bine am facut 3 ore 20min (locul 700 si ceva).

 

Conteaza evident si pozitia la start: primele sute vor trece ca tavalugul si vor modifica traseul. 

 

Multa bafta celor care participa !


Edited by Xandros, 13 May 2018 - 08:20 PM.

"Pot să-ți spun o chestie cu mâna pe inimă: când am intrat în București, niște prieteni ne așteptau la un bar, și-am zis că trecem să bem o cafea înainte să  ajungem acasă. Și, de la indicatorul cu intrarea în București până în barul ăsta, care e în centru, am făcut 45 de minute. Asta nu e o problemă, dar ideea e că în 45 de minute am văzut niște lucruri, în trafic, pe care nu le văzusem în 4 luni de zile cât am umblat. Și nu mă refer la trafic, la felul în care se conduce... Mă refer doar la încrâncenarea și ura pe care le-am văzut în 45 de minute. Pe cuvântul meu de onoare dacă am văzut așa ceva în 4 luni de zile plecat în toată Europa. Eu cred că asta e revelația, între mari ghilimele, cu care m-am întors: că trebuie plecat de aici. Undeva. Cumva." (Mihai Barbu)


#10 rares443

rares443

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 30 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Moto: Honda Hornet PC41
  • Numar: IF92JRY

Posted 13 May 2018 - 08:22 PM

54 km intr o ora jumătate? Pai trenurile noastre sunt invidioase pe aceste scoruri ...
Bun topic.

 

 

Anul trecut primul loc a scos 1h 39 min.

 

Primele 30 de locuri sunt intre 1h 39 si 1h 50. Sunt ciclisti profesionisti care au si avantajul de a pleca primii. Se poate.

 

Pt initiatorul topicului, exisa competitii organizare de Riders Club (mai usoare) la care iti recomand sa participi :)http://www.ridersclub.ro/ro/.

 

Aproape toate cursele (mai putin MTB Epic) pot fi tratate cu usurinta spre medie unele (cum ar fi Topoloveni si Livada cu Ciresi).


Edited by rares443, 13 May 2018 - 08:24 PM.


#11 Xandros

Xandros

    POLITE

  • Membru
  • Pip
  • 386 posts
  • Gender:Male
  • Location:Kapitala, ce noroc ..
  • Moto: BMW 12GS LED Edition
  • Club: RSR

Posted 13 May 2018 - 08:29 PM

Calendar concursuri 2018:  https://www.dirtbike.ro/calendar

 

Cine poate, recomand Vidraru. Traseul lung are 90km, urcare 2400 m :D


"Pot să-ți spun o chestie cu mâna pe inimă: când am intrat în București, niște prieteni ne așteptau la un bar, și-am zis că trecem să bem o cafea înainte să  ajungem acasă. Și, de la indicatorul cu intrarea în București până în barul ăsta, care e în centru, am făcut 45 de minute. Asta nu e o problemă, dar ideea e că în 45 de minute am văzut niște lucruri, în trafic, pe care nu le văzusem în 4 luni de zile cât am umblat. Și nu mă refer la trafic, la felul în care se conduce... Mă refer doar la încrâncenarea și ura pe care le-am văzut în 45 de minute. Pe cuvântul meu de onoare dacă am văzut așa ceva în 4 luni de zile plecat în toată Europa. Eu cred că asta e revelația, între mari ghilimele, cu care m-am întors: că trebuie plecat de aici. Undeva. Cumva." (Mihai Barbu)


#12 1xu1xf1xu

1xu1xf1xu

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,962 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Judetu BV
  • Moto: ZX550A; Mobra 50

Posted 13 May 2018 - 08:30 PM

Util de adaugat si minimul tehnic necesar (bicla) pentru concurs.

#13 walking^human

walking^human

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 147 posts
  • Gender:Male
  • Moto: FZ6
  • Club: nici unu'

Posted 13 May 2018 - 08:33 PM

Prima evadare= cel mai mare (cuvant urat) de concurs de XC. Nu m-as mai duce nici platit.

 

Varianta tl;dr- am fost in 2016, au mintit in legatura cu starea traseului, in realitate fiind extrem de noroios si impracticabil. De asemenea, extrem de multi incepatori cu trase foarte periculoase in viraje (exact genul care ies 1m din banda cu masina si nu isi dau seama de ce ii claxonezi)

 

Daca mai esti si cu vbrake, la cel mai mic noroi poti sa o iei in brate.



#14 Xandros

Xandros

    POLITE

  • Membru
  • Pip
  • 386 posts
  • Gender:Male
  • Location:Kapitala, ce noroc ..
  • Moto: BMW 12GS LED Edition
  • Club: RSR

Posted 13 May 2018 - 08:38 PM

De acord cu v-brake la noroaie. Daca crezi insa ca PE au mintit, trebuia sa te duci la Ziua B sa vezi in ce hal si-au batut aia joc de oameni. Legat de trase ... regula e ca cel din spate trebuie sa-l fereasca pe cel din fatza. Depasesti unde si cand poti. 


"Pot să-ți spun o chestie cu mâna pe inimă: când am intrat în București, niște prieteni ne așteptau la un bar, și-am zis că trecem să bem o cafea înainte să  ajungem acasă. Și, de la indicatorul cu intrarea în București până în barul ăsta, care e în centru, am făcut 45 de minute. Asta nu e o problemă, dar ideea e că în 45 de minute am văzut niște lucruri, în trafic, pe care nu le văzusem în 4 luni de zile cât am umblat. Și nu mă refer la trafic, la felul în care se conduce... Mă refer doar la încrâncenarea și ura pe care le-am văzut în 45 de minute. Pe cuvântul meu de onoare dacă am văzut așa ceva în 4 luni de zile plecat în toată Europa. Eu cred că asta e revelația, între mari ghilimele, cu care m-am întors: că trebuie plecat de aici. Undeva. Cumva." (Mihai Barbu)


#15 Bigfoot

Bigfoot

    DURACELL

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,263 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Orice are o gramda de NM la o turatie cat mai joasa.
    Motociclete, plimbari, enduro, mecanica.
  • Moto: BMW R1200R / Kawasaki KX450F
  • Numar: Personalizat
  • Club: Singur pe drum.....

Posted 13 May 2018 - 08:38 PM

Daca n-ai mai alergat pe bicla de atatia ani o sa te sufoci dupa primii km la prima evadare. Pana atunci incearca sa te mai antrenezi putin, eventual dimineata cate o ora-doua.

 

As fi tare curios daca ma pot descurca pe acel traseu cu ciclocrosul (stiu ca in anii trecuti erau participanti cu astfel de bicle).

Pai dupa cum am zis am facut traseul de recunoastere in 4h30 53,6km. 
De alergat nu alerg si nici nu merg pe jos, de fel, prefer orice metrou moto masina nu cont numai sa nu merg pe jos, sau role bicicleta daca e vorba de timp liber.
De antrenament asa cardio 45-75min pe bicicleta medicinala ceea ce am facut sa zicem regulat cam odata sau de doua ori pe saptamana in ultimii ani. 
Ca si efort, nu prea e greu, este ses in mare parte, ca sa traduc pt bucuresteni de exemplu, daca poti urca podul Baneasa pe bicla, cred ca te descurci, sunt diferente de nivel pe traseu, dar nu asa din scurt cum este podul Baneasa. Sunt cateva treceri abrupte pe sub poduri sau, na legate de infrastructura dar alea sunt doua si scurte 10m max(adica nu ai ce sa pierzi daca te dai jos pe urcare 10m si apoi te urci la loc). 
Nu am avut febra musculara, evident ca am simtit ceva la picioare dar nimic iesit din comun.
Recunoasterea a fost pe 6 mai duminica, ceea ce m-a rupt (nici macar chinuit), in a doua jumatate a traseului a fost saua (locul 1 de departe) si apoi pozitia cam aplecata ghidon ingust.
Durerea din princina seii m-a taxat mai ales luni dimineata la birou cand mai trebuia sa ridic de pe scaun sa ma asez cand mai dadeam mana cu cineva, una alta, era deja o provocare schema asta (nu glumesc), noroc ca nu a tinut mult cam 24h si apoi mi-a trecut. 
In poza se poate vedea ce am schimbat, este destul de scumpa tija de sa cu amortizor 170ron dar merita. Am mai iesit weekend-ul asta la o tura cu noua configuratie si ......alta viata nene :) . Probabil ca pentru cineva care are peste 1.80 configuratia asta este buna, eu la 1.86 ma simt excelent pe bicicleta asa, pe cadru de 21.5''.
Sper sa pot face 4h 15'' pe 20mai2018 daca ma ajuta Dumnezeu sa nu am accidente sau sa nu fiu prins in buluc, problema ergonomica este rezolvata si asta ma face sa fiu optimist, foarte optimist.
Mi-am luat o geanta mica care se pune pe cadru, in care intra sculele elementare, cheie de lant, putin tifon si spirt + un tricou de rezerva. In ghiozdan imi tin ceva cu maneca lunga, camerele si doua sticle de apa de 2l ( sa fie acolo ) .
 
Cred ca te descurci cu orice fel de bicicleta acolo, cat timp din punct de vedere tehnic este impecabila.
Eu de exemplu am ajuns sa parchez  masina la recunoastere la Academia de Politie cand pleca fruntea plutonului in primele sute de metrii de pedalat, si dupa ce am ajuns la complex Astoria Snagov la finish  in a doua jumatate a participantilor, a mai durat 45 de minute pana cand a venit toata lumea. Este de psihologica treaba, erau si biciclisti am vazut doi care erau deja la Snagov cand am ajuns eu cu biciclete fara suspensie, biciclisti cu care m-am intersectat pe traseu si care m-au depasit in ultimi kilometrii cand efectiv sufeream din cauza seii/supozitorului si dadeam mai sictirit din pedale.
Inscrierile se termina pe 19 mai din cate stiu eu https://primaevadare...de-participare/ . Am plecat in acelasi timp cu o colega de la serivici care participa la maratoane de jogging, ea terminat cu 15minute inaintea mea la recunoastere, pe o bicicleta de la Decathlon de 999ron, am poreclit-o Duracell :))). Vointa sa ai.

» Post actualizat in 13 May 2018 18:58
Rares443 & Xandros, multumesc frumka pt link-uri si ponturi.

Attached Thumbnails

  • 31961142_1995933223774210_2799253628181807104_n.jpg


#16 rares443

rares443

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 30 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Moto: Honda Hornet PC41
  • Numar: IF92JRY

Posted 13 May 2018 - 09:15 PM

@Bigfoot: Recomand sa nu iti iei prea multe chestii in spate (gen 4L de apa), la km 23, 41 si 43 sunt puncte de alimentare cu apa (si alte chestii d-ale gurii). Daca ai 2 suporti pt bidoane de apa (1L amandoua + 0.5 in spate) e suficient, zic eu).

 

Legat de scule elementare, recomand sa ai si un kit de pana la tine in orice eventualitate + o mini pompa.

 

Bafta pe traseu :).

 

 

PS: recunoasterea nu se compara cu concursul propriu zis, dar te las pe tine sa descoperi :)



#17 walking^human

walking^human

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 147 posts
  • Gender:Male
  • Moto: FZ6
  • Club: nici unu'

Posted 14 May 2018 - 01:44 AM

De acord cu v-brake la noroaie. Daca crezi insa ca PE au mintit, trebuia sa te duci la Ziua B sa vezi in ce hal si-au batut aia joc de oameni. Legat de trase ... regula e ca cel din spate trebuie sa-l fereasca pe cel din fatza. Depasesti unde si cand poti. 

Am fost si la ziua B in 2016 si nici nu s-a comparat (nu ca ar fi fost perfect). Totusi, la ziua B de atunci imi aduc aminte ca am scapat ca prin urechile acului- la o scurta coborare urmata de un viraj am fost depasit razant de un gras care aproape m-a agatat cu ghidonul, si apoi la vreo 7-8m in fata, intrand prea tare in curba, l-a daramat pe un nene in santul dinspre lac, si l-a procopsit cu o fractura de tibie sau clavicula parca (bineinteles, grasul fugind). De atunci, au bagat startul decalat, si in prezent probabil ca cei de la riders club au cea mai buna organizare.

 

Degeaba il fereste cel din spate pe cel din fata, daca cel din fata are un puseu de prostie si face o manevra complet ilogica si brusca, sau blocheaza roata din fata si pica fix ca cacatul in drum in fata sau peste cel din spate. Concentratie asa mare de prosti pe mp ca la prima evadare nu am vazut la nici un concurs, 80% sunt genul care merg cu seaua coborata la minim si rotesc constant stanga-dreapta ca sa-si mentina echilibrul (precum betivii de prin sate). Multi din ei sunt probabil cei care cand erau mici nu aveau bicicleta pentru ca "e periculos mamica". Ajunsi la 30-35 ani si cu zero coordonare motrica (precum si sanse minime de imbunatatire) scot de la ciorap doijpe meleoane, se duc la decathlon si se intorc cu cel mai frumos "rock rider" din scara blocului. Se plimba de 2 ori prin herastrau si apoi à la vôtre - hai neamule la prima evadare! Incepand de azi ne-am facut sportivi! Mergem la CON-CURS!

 

Pana acum am scapat nedaramat, dar am vazut aproape de mine destule accidente inevitabile pentru victime cauzate din culpa unor cretini. Toti prostii vin cu 3 ore mai devreme ca sa prinda loc in fata, doar ca mai apoi sa fie depasiti de aproape toti cei din spatele lor, de multe ori cauzand si accidente. Prostului cand vede ca il depasesc din spate cu sutele desi n-au trecut nici 5 minute de la start i se incinge tarata, forteaza si apar accidentele.

 

Bigfoot- seaua aia este chiar mai proasta ca cea veche. O sea e buna cand iti apasa DOAR pe "oasele curului" (in eng "sit bones"). Doare la inceput dar cu timpul te obisnuiesti. Orice altceva e o mizerie, desi aparent e moale si comfortabila, iti afecteaza in timp prostata si bilutele. Ghidonul mai lat chiar nu stiu la ce te ajuta, poate doar sa-ti creasca riscul sa agati sau sa fi agatat de altcineva. De restul limitarilor pe care le impune o bicicleta entry level folosita la concursuri de XC (chiar si pentru incepatori) nu ma mai pronunt, ca le vei descoperi si singur pe parcurs daca o sa te tii.



#18 SONYC

SONYC

    Sticlist de anduranță!

  • Super Membru
  • PipPip
  • 587 posts
  • Gender:Male
  • Location:București
  • Interests:Nu am fost peste tot, dar e pe listă.
  • Moto: 'onda
  • Numar: B-69-RUP
  • Club: A

Posted 14 May 2018 - 02:29 AM

Salutare,

 

am participat la concursuri si inca o fac atunci cand timpul imi permite sa ajung. Prima Evadare are parte de o reclama agresiva spre deosebire de alte concursuri. Cu toate astea, nu pot cataloga Prima Evadare ca fiind cel mai cel concurs. Maratonul Vinului e doar un exemplu ce consider ca are parte de un traseu mult mai fain. Si gradul de dificultate e altul, adevarat, dar asta e si ideea, sa fie o provocare. Este si mult mai aerisit din punct de vedere al numarului de participanti. Din punctul meu de vedere concursul oricum nu il porti cu ceilalti, ci cu tine.

 

Acum, lasand la o parte numele concursului sau organizatorul, totul tine de antrenament. Un mtb de 8.5 kg poate fi depasit de un mtb de 14 kg daca cel care este in sa are conditia fizica necesara. O alta conditie esentiala pentru a termina un concurs este starea tehnica a bicicletei si intr-o masura mai mica tipul acesteia, cel putin cat timp vorbim de disciplina de Cross Country si de categoria Hobby, adica cei fara pretentii de orice fel. Imi aduc aminte cum acum 5-6 ani in urma un tip a terminat un concurs pe o bicla pliabila. In principiu poti parcurge un traseu de XC si cu o cursiera, dar evident iti complici mult situatia. Baietii care castiga o paine din acest sport vor avea biciclete adecvate, unele mai scumpe decat mobrele noastre.

 

Nu in ultimul rand, pentru a termina un concurs, este nevoie de ambitie. Organizatorii prezinta evenimentul de asa natura incat oricine detine o toacla si o foloseste prin parc crede ca poate termina traseul, dar situatia se schimba rapid in teren. In orice concurs vine un moment cand resimti durere in muschi, ori aici intervine vointa. Pauza, contrar asteptarilor, face mult rau. Trebuie sa suporti durerea si sa continui pentru ca in scurt timp organismul se va obisnui cu efortul.

 

Situatia traseului (ud vs uscat) nu este relevanta pentru cineva care s-a dus sa faca treaba si nu doar sa se laude prietenilor cu inscrierea la concurs. Imi povestea o tipa anul trecut in timp ce participam la Maratonul Vinului ca daca incepe ploaia ea se retrage, pentru ca a investit mult in piese si nu vrea sa strice bicla. Ma rog, fiecare cu ale lui, dar cu atat mai mult, daca tot dai un ban, apai foloseste piesele alea la potentialul lor. Tot anul trecut, la Prima Evadare, traseul a fost semi-ud iar noroiul a fost lipicios. Cand am ajuns in zona de padure unde miroase a usturoi era aglomeratie nevoie mare, toti curatau angrenajele. Am pierdut 10 minute, dar nu din cauza ca mi-ar fi luat atat de mult sa curat ci din cauza caterincii ce era la fata locului. Nu era unul suparat din cei prezenti acolo, toti ne-am asumat conditiile si i-am dat mai departe. Nici placutele SPD nu mai cuplau, dar aia e, continui pana la final. Acelasi noroi si La Broaste.

 

Singura solutie pentru o pozitie corecta pe bicicleta este cea de a alege marimea cadrului pe masura celui ce il foloseste, restul doar completeaza. Un ghidon mai lat contribuie la un control mai bun, nicidecum insa la confort. O sa mare nu o sa ofere confortul sperat pe distante lungi pentru ca nu tot posteriorul trebuie sa prinda o bucatica de material moale, ci doar doua oase, atat. Trebuie insa tabacit dosul, asta e clar, ori asta e indicat sa o faci cu ceva timp inainte de concurs. Saua trebuie ridicata la nivelul corect, nivel la care piciorul sa fie putin flexat cand impingi cu varful, dar perfect drept cand pui calcaiul pe pedala.

 

Ca si echipament de luat in tura, camera de schimb, doua-trei petice, adeziv, smirghel, pompa (asigurata) pentru ca altfel o vei pierde si desigur, pentru cine foloseste, suplimente energizante.

 

Sa nu uit, luati la voi si spiritul de fairplay. Ajutati pe cineva daca are nevoie, nu va ganditi la podium ori minute, fiti oameni. Imi aduc aminte cum un tip a cazut pe o coborare pe stanci la un concurs si s-a lovit la coaste, ii era greu sa respire. Au fost cativa baieti inaintea mea care au trecut fara macar sa se uite. Sigur, am pierdut 20 de minute, cat am stat cu el, cat am sunat organizatorul s.a.m.d, dar ce conteaza? E doar un timp pe o hartie, cand am ajuns acasa am primit aceeasi p.zda, n-a contat rezultatul obtinut la concurs.


Edited by SONYC, 14 May 2018 - 02:33 AM.

Nu toți cei ce rătăcesc sunt pierduți.

 

2di24gy.jpg


#19 tudor_tigau

tudor_tigau

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 106 posts
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Moto: Yamaha TDM 900
  • Numar: BV-31-TMT

Posted 14 May 2018 - 08:21 AM

Pai dupa cum am zis am facut traseul de recunoastere in 4h30 53,6km. 
De alergat nu alerg si nici nu merg pe jos, de fel, prefer orice metrou moto masina nu cont numai sa nu merg pe jos, sau role bicicleta daca e vorba de timp liber.
De antrenament asa cardio 45-75min pe bicicleta medicinala ceea ce am facut sa zicem regulat cam odata sau de doua ori pe saptamana in ultimii ani. 
Ca si efort, nu prea e greu, este ses in mare parte, ca sa traduc pt bucuresteni de exemplu, daca poti urca podul Baneasa pe bicla, cred ca te descurci, sunt diferente de nivel pe traseu, dar nu asa din scurt cum este podul Baneasa. Sunt cateva treceri abrupte pe sub poduri sau, na legate de infrastructura dar alea sunt doua si scurte 10m max(adica nu ai ce sa pierzi daca te dai jos pe urcare 10m si apoi te urci la loc). 
Nu am avut febra musculara, evident ca am simtit ceva la picioare dar nimic iesit din comun.
Recunoasterea a fost pe 6 mai duminica, ceea ce m-a rupt (nici macar chinuit), in a doua jumatate a traseului a fost saua (locul 1 de departe) si apoi pozitia cam aplecata ghidon ingust.
Durerea din princina seii m-a taxat mai ales luni dimineata la birou cand mai trebuia sa ridic de pe scaun sa ma asez cand mai dadeam mana cu cineva, una alta, era deja o provocare schema asta (nu glumesc), noroc ca nu a tinut mult cam 24h si apoi mi-a trecut. 
In poza se poate vedea ce am schimbat, este destul de scumpa tija de sa cu amortizor 170ron dar merita. Am mai iesit weekend-ul asta la o tura cu noua configuratie si ......alta viata nene :) . Probabil ca pentru cineva care are peste 1.80 configuratia asta este buna, eu la 1.86 ma simt excelent pe bicicleta asa, pe cadru de 21.5''.
Sper sa pot face 4h 15'' pe 20mai2018 daca ma ajuta Dumnezeu sa nu am accidente sau sa nu fiu prins in buluc, problema ergonomica este rezolvata si asta ma face sa fiu optimist, foarte optimist.
Mi-am luat o geanta mica care se pune pe cadru, in care intra sculele elementare, cheie de lant, putin tifon si spirt + un tricou de rezerva. In ghiozdan imi tin ceva cu maneca lunga, camerele si doua sticle de apa de 2l ( sa fie acolo ) .
 
Cred ca te descurci cu orice fel de bicicleta acolo, cat timp din punct de vedere tehnic este impecabila.
Eu de exemplu am ajuns sa parchez  masina la recunoastere la Academia de Politie cand pleca fruntea plutonului in primele sute de metrii de pedalat, si dupa ce am ajuns la complex Astoria Snagov la finish  in a doua jumatate a participantilor, a mai durat 45 de minute pana cand a venit toata lumea. Este de psihologica treaba, erau si biciclisti am vazut doi care erau deja la Snagov cand am ajuns eu cu biciclete fara suspensie, biciclisti cu care m-am intersectat pe traseu si care m-au depasit in ultimi kilometrii cand efectiv sufeream din cauza seii/supozitorului si dadeam mai sictirit din pedale.
Inscrierile se termina pe 19 mai din cate stiu eu https://primaevadare...de-participare/ . Am plecat in acelasi timp cu o colega de la serivici care participa la maratoane de jogging, ea terminat cu 15minute inaintea mea la recunoastere, pe o bicicleta de la Decathlon de 999ron, am poreclit-o Duracell :))). Vointa sa ai.

» Post actualizat in 13 May 2018 18:58
Rares443 & Xandros, multumesc frumka pt link-uri si ponturi.

Salut,

 

toate competitiile de anduranta din romania le poti gasi pe https://sportsplanne...lizare:Romania/

 

Despre echiparea bicicletei pentru concurs...ar trebui sa ai exact acelasi setup la antrenamente.

Daca esti in primii 100 de km de rulat anul asta, sau daca iesi odata la 2 saptamani, e normal sa te doara oasele fundului. Mai ales ca probabil nu ai pozitia corecta pe sa, nu ai probabil inaltimea corecta (cei mai multi o seteaza muuult prea jos).

 

O sa din aia mare nu cred ca te ajuta, poate doar sa starneasca niste zambete in pluton :) o tija cu amortizor ..iti fura din putere.

Nu degeaba seile alea pe care le numesti supozitoare sunt preferate de toti ciclistii. Pentru ca se sta cel mai bine pe ele, nu ai frecari in plus.

Pe o sa din aia cum ai pus tu pe bicicleta nu vei putea niciodata sa mergi 100 de km fara sa iti faci rani (sau sa ti se despice rucul in 2).

Daca ai un pantalon de ciclism cu bazon bun (care nu se poarta cu lenjerie, ca sa isi faca treaba), si daca ai pozitie corecta la pedalat, nu te va durea nimic.

 

Nu te lasa pacalit de profilul plat al traseului. Acolo e vorba ca rulajul pe drum foarte accidentat, cu noroaie, iti mananca o gramada din watii pe care ii produci.

Apropos, urcarea peste podul de la baneasa nu e un criteriu, e o panta de 3-4 % pe 300 de metri. Adica ZERO. Aia ar trebui sa o faci cu 35 km/h, ca amator.

 

Nu stiu daca e cazul sa mentionez pedale si papuci. Daca nu ai, incearca, nu vei putea sa te intorci la potcoave.

 

 

bafta si distractie faina.



#20 binox

binox

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,664 posts
  • Gender:Male
  • Location:Braila/Bucuresti
  • Moto: VFR750F

Posted 14 May 2018 - 09:55 AM

Referitor la sei, desi merg destul de mult pe bicicleta(3-5000km/an) n-am reusit niciodata sa ma adaptez cu ''supozitoarele''.

Din toate seile pe care le-am avut dea lungul timpului cel mai bine m-am inteles cu asta:

http://www.syncromat...om-bsp0122.html

Ma rog, prima pe care am luat-o acum multi ani era branduita altfel si mi-a luat mult timp pana sa gasesc alta la fel.

Am mai avut una asemanatoare de la decathlon care a fost ok-ish, dar a a cedat repede si nu era la fel de comoda, si mai am una asemanatoare de la selle italia, care e aproape dublu la pret si tot nu e la fel de comoda, cel putin pt mine.

Cea din poza lui Bigfoot, nu e ok pt distante lungi, la fel si tija cu amortizor. Genul asta de sei/tija se preteaza la persoane care folosesc rar bicicleta si pe distante scurte.

Oricum ideea e ca trebuie sa te obisnuiesti cu o sa noua pe distante scurte, sa faci din prima sau aproape din prima un drum lung cu o sa noua e tortura pt coor...


Realizez montaje electronice si automatizari la comanda http://www.youtube.c...h?v=v_cPdP3V4yk





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status