Jump to content


Photo

Dimensiuni Mobra

pentru agățat pe tavan

  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1 Redresor

Redresor

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 776 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: MZ ETZ 250, BMW F 650ST

Posted 12 May 2018 - 05:50 PM

ună,

 

Intenționez să iau un Hoinar (mai fiabil) sau Mobra Turist (mai arătoasă, farul îi stă bine).

 

Pentru că nu am loc în garaj (nu ar intra masina pe lângă motoretă), trebuie să o suspend spre tavan, să scap mai ales de lățimea ghidonului. Fac un sistem de scripeți cum exista pentru biciclete.

 

Am găsit lățimea de 77cm la Hoinar. Pentru Mobra Turist nu găsesc. Ghidonul pare același (lipsă bara din mijloc).

 

Până una-alta mi-ar trebui să știu:

1. lungimea dintre ghidon și portbagaj (Mobra Turist);

2. lungimea dintre ghidon si manerele pentru pasager (Hoinar). Se poate ridica de acolo sau mai bine de undeva de lângă telescoapele spate? De bara cromată care duce la stop?

 

Am luat niste poze de pe net, Laszlo Robert sper să nu se supere...

 

Alte curiozități (am citit mult din cele 200 de pagini, dar nu m-am lămurit):

 

1. Hoinar a avut  magnetou de 12v din fabrică? Unii ziceau că da, în cartea tehnică e dat de 6v. 

 

2. Cutia de sub sa a hoinarului are spațiu liber pentru un acumulator? (L x l x h: 114 x 71 x 86). As vrea să îi pun acumulator pentru o aprindere cu senzor (fără platină). De modificat electricul nu mi-e greu, ma pricep. Cel mai simplu e sa am 12v din magnetou, apoi cu releu încărcare de scuter. 

Din ce înțeleg eu din cartea de Hoinar, electricul e gandit să meargă cu sarcina pe el. Dacă se arde un bec crește tensiunea și se ard și celelalte. Deci cu baterie e treabă serioasă.

 

3. Ce soclu are becul de far la  Hoinar? Din câte am citit e ca cel auto de frână (BAY15D), doar că are balonul mai mare. Dacă aș ști tipul de soclu poate găsesc ceva led (pentru consum mai mic mă interesează)

Attached Thumbnails

  • hoinar dim.jpg
  • 06ed208db3c9138797cf77d2eb2c0f05.png
  • turist2dim.jpg

Edited by Cavaleru, 13 May 2018 - 06:11 AM.


#2 foxxbiker

foxxbiker

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 487 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Posted 12 May 2018 - 07:50 PM

Mobra Hoinar  a avut  magnetou ( precizia sacele ) doar de 6 v  ,  becurile de 6v sunt  fiabile  nu se ard usor si nici nu preaiau vreo suprasarcina electrica  in caz de bec far ars . In poza sunt dimensiunile la mobra  .

Attached Thumbnails

  • 020-1984-04.jpg

Edited by foxxbiker, 12 May 2018 - 07:50 PM.


#3 Redresor

Redresor

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 776 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: MZ ETZ 250, BMW F 650ST

Posted 12 May 2018 - 07:56 PM

Bun, am înțeles cu electricul. Nu înțeleg de ce spuneau unii ca au pus pe Mobra 50 magnetou de 12v de hoinar...

Dimensiunile totale le stiam. De la ghidon până unde am marcat pe poze nu știu.. ..

#4 foxxbiker

foxxbiker

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 487 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Posted 12 May 2018 - 08:17 PM

Am vazut magnetou de mobra rebobinat pentru 12 V  +  aprindere electronica  si  instalatie  cu becuri de 12 V , o improvizatie care nu facea sa mearga mobra mai bine sau luminile sa fie mai  puternice . 



#5 Redresor

Redresor

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 776 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: MZ ETZ 250, BMW F 650ST

Posted 12 May 2018 - 08:38 PM

Am înțeles. Ma gândeam ca la un moment dat poate ii pun semnalizări. Ceva frumos și discret, un fel de contragreutati pentru ghidon. Mi-e mai simplu sa le fac la 12v...

Attached Thumbnails

  • Screenshot_20180512-213153~2.png


#6 Penetru

Penetru

    CERTIFIED HAUNEBU PILOT

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,659 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: MTD500 Bronto (MaoTzeDong)
  • Numar: metalic
  • Club: Donatori de Organ Erect

Posted 12 May 2018 - 08:40 PM

Merge bec de 12 V, important este curentul.  Dacă becul de far este ars nu se induce curent în înfăşurarea pentru poziţie spate.  Cu modificări minime ar merge un regulator monofazic de scuter şi baterie de 12 V, trebuie doar dezlegată de la masă bobina aia de far, cea mai mare din magnetou.


Dulgher priceput caut domnisoara fara o doaga sa i-o pun.

#7 Redresor

Redresor

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 776 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: MZ ETZ 250, BMW F 650ST

Posted 13 May 2018 - 09:33 AM

Da, regulator monofazic și o baterie micuță, pentru că nu are nevoie de pornire..

#8 vlad58

vlad58

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,287 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 May 2018 - 10:00 AM

Aprindere aelctronica am facut si s-a facut fara nicio modificare la magnetou, schema o cauti pe acest forum (a fost publicata in Tehnium), becurile le poti pune linistit de 12V cu singura conditie sa le dublezi puterea, o sa ajunga la puterea nominala ceva mai tarziu in turatie (intervine limitarea de curent ceva mai sus) dar merg cu brio.


Edited by vlad58, 13 May 2018 - 10:01 AM.


#9 Redresor

Redresor

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 776 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: MZ ETZ 250, BMW F 650ST

Posted 13 May 2018 - 10:02 AM

Nu aprinderea aia din TEhnium, pe aceea o stiu. Alta cu senzor hall. Nu mai are platină. 

 



#10 vlad58

vlad58

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,287 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 May 2018 - 10:14 AM

E mai fiabila aia din Tehnium era pe principiul CDI_ului asta daca s-a ars avand contactul uitat pus e TCI.

Cea mai buna solutie  e sa se ia partea de alimentare de la cea din Tehnium (parca era o triplare de tensiune) pus un CDI de scuter care are si avansul reglabil cu turatia la care se adapteaza platina sa dea pulsul care trebuie. ,



#11 Redresor

Redresor

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 776 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: MZ ETZ 250, BMW F 650ST

Posted 13 May 2018 - 10:43 AM

Da, este o idee și asta cu adaptatul de la scuter...


» Post actualizat in 13 May 2018 11:41
De îndată ce pun mana pe un hoinar cu acte, ma apuc sa vad dacă se poate adapta un magnetou de scuter. Ar fi mai simplu așa.
Doar ca nu știu pentru ce turații este conceput un CDI de scuter.

#12 foxxbiker

foxxbiker

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 487 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Posted 13 May 2018 - 01:48 PM

Exista candva o aprindere  de drujba   facuta la Sacele  care se adapta usor pe motorul de hoinar , fara platina . Nu stiu daca avea infasurare pt lumini/stop frana  .



#13 Redresor

Redresor

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 776 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: MZ ETZ 250, BMW F 650ST

Posted 13 May 2018 - 01:56 PM

Bine de știut. Aproape sigur nu avea înfășurare pentru lumini. La ce ar fi folosit?
» Post actualizat in 14 May 2018 16:55

M-am documentat puțin. Scuterele 2T nu prea au avans variabil din CDI sau cel puțin nu am găsit eu. Cică la motoarele mici, nu ar face mare lucru. 


» Post actualizat in 14 May 2018 19:26

Ca idee, ce acte trebuie să aibă un hoinar pentru a putea fi înscris în circulație? Ce trebuie să îmi dea vânzătorul?


» Post actualizat in 15 May 2018 17:08

M-am documentat puțin despre folosirea unei aprinderi de scuter. Din ce am citit Piaggio Liberty are acelasi con pe volanta ca Hoinar. Un stator mai performant, aprindere la fel, schemă simplă. Rămâne de văzut dacă se poate adapta cumva...

 

Italienii au o bobina micuță cu montajul CDI în ea...


» Post actualizat in 15 May 2018 17:27

Schema  de Piaggio și aspectul volantei...

Attached Thumbnails

  • piaggio-flywheel.jpg
  • piaggio-cdi.jpg


#14 Buidos

Buidos

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 107 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timis Timisoara
  • Moto: Mobra 50s super
  • Club: niciunu

Posted 18 May 2018 - 07:44 PM

Da pare interesant insa oare ce dimensiune are volanta pe exterior pentru a putea avea loc să pui şi cititorul acela de pe exteriorul volant ei.
Ar fi mai bine o aprindere cu cititor interior

Edited by Buidos, 18 May 2018 - 07:45 PM.


#15 Redresor

Redresor

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 776 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: MZ ETZ 250, BMW F 650ST

Posted 18 May 2018 - 09:30 PM

Cu senzor interior am găsit asta de Zundapp motor AM6 cu magnetou Ducati. Are o placă de adaptare de la platoul cu platini. Găuri ovalizate dese, diametru platou cam 9cm.Știu ca mobra avea și magnetou Ducati. Poate se potrivește.
Înțeleg ca Ducati avea platina jos. Asta ma încurcă puțin. Ma gândeam ca trebuie să fie în același punct ca la Bosch...
» Post actualizat in 18 May 2018 19:33
https://www.zipy.ro/...on/32831392199/

#16 vlad58

vlad58

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,287 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 May 2018 - 09:40 PM

M-am documentat puțin. Scuterele 2T nu prea au avans variabil din CDI sau cel puțin nu am găsit eu. Cică la motoarele mici, nu ar face mare lucru. 

Si ce te impiedica sa pui unul de 4T?



#17 Redresor

Redresor

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 776 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: MZ ETZ 250, BMW F 650ST

Posted 18 May 2018 - 11:56 PM

Aș lua-o pe rand. Nici nu stiu deocamdată ce curbe de avans are Mobra. După ce ma documentez mai bine poate o sa încerc și cu aprindere de 4T.
Problema cea MARE este că nimeni nu a experimentat aprinderi moderne pe Mobra sau nu le prezintă pe net. E un băiat pe youtube cu aprindere gotronic de care nu pot să mai dau. El găsise și un magnetou de 12v făcut în Iugoslavia. Pozele au expirat între timp.

Deci rămâne de experimentat în teren. Asta presupune multe :
1) timp
2) milogeala la cei care au scutere sau magazine cu piese care par potrivite din poze. Trebuie sa rogi pe cineva sa măsoare aproximativ, pentru ca nimeni nu ar arunca 400 de lei pe un magnetou care pare bun din poze. Omul e doar vânzător, nu știe sa măsoare cum trebuie... Sau nu se complică.
3) adaptare. Nu o sa fie plug & play..

Deci e de luptat. Și singura satisfacție este ca poți sa le dai și altora o soluție bună, testata...

#18 Buidos

Buidos

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 107 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timis Timisoara
  • Moto: Mobra 50s super
  • Club: niciunu

Posted 19 May 2018 - 07:29 AM

Eu am reusit sa vorbesc cu cineva care a pus o aprindere electronica pe minimobra, nu am reusit sa culeg prea multe informati căci nu prea vroia să ami zică, el a zis ca cu aprinderea asta merge perfect!
Si asta seamana cu cea de mobra si bobinele, aprinderea se numeste cityflex

Attached Thumbnails

  • Screenshot_2016-12-04-14-35-34.png
  • Screenshot_2017-10-21-21-50-21.png

Edited by Buidos, 19 May 2018 - 07:30 AM.


#19 Redresor

Redresor

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 776 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: MZ ETZ 250, BMW F 650ST

Posted 19 May 2018 - 07:55 AM

Da, unii nu spun, nu înțeleg de ce. Nu e ca și când s-ar putea face afaceri din asta și le furi ideea.

#20 Buidos

Buidos

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 107 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timis Timisoara
  • Moto: Mobra 50s super
  • Club: niciunu

Posted Yesterday, 07:40 AM

Mda, si eu vreau sa ami modific aprinderea la mobra mea să pun ceva aprindere elctronica şi cred ca am să incerc aprinderea de mai sus.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status