Sari la conținut

Curs moto defensiv Academia Titi Aur


misionaru
 Share

Postări Recomandate

Asa ceva gasesti la Motoevolution din ce am vazut, au un curs 4-6 Mai fix despre chestia asta. Nu am mai fost dar planuiesc sa merg, costa 300 EUR.

 

https://www.facebook.com/events/368054473662497/

 

Mersi pt sugestie, uite de astia chiar nu auzisem. Pare totusi "2 advanced" pt mine, gen ai nevoie de combinezon piele, cizme sport, tot tacamul...adica vreo 100 mil investitie in ceea ce ma priveste (am numa echipament de textila acasa). Pentru prima oara pe circuit sincer imi trebuie un curs ceva mai "asezat".

Cred ca o sa ma orientez tot spre Rider Academy (cursul lor de street cornering ori ala pe circuit - e cam tot aia) sau ceva de la fabrica de performanta (daca or mai exista).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 81
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Mersi pt sugestie, uite de astia chiar nu auzisem. Pare totusi "2 advanced" pt mine, gen ai nevoie de combinezon piele, cizme sport, tot tacamul...adica vreo 100 mil investitie in ceea ce ma priveste (am numa echipament de textila acasa).

Exagerezi. Cu 5000 lei iti iei echipament complet (nu top-end ce-i drept, dar nici low-end).

Uite de exemplu, eu am luat la inceputul anului (cu ce reduceri am mai prins):

 

* HJC RPHA11 ~1200 RON

* Combinezon 2 Pc Held ~2700 RON (cu tot cu spate L2)

* Ghete Aplinestars SMX (ceva model mai vechi) ~800 RON

* Manusi am ceva mai vechi, dar cred ca cu aia 800 ramasi imposibil sa nu gasesti ceva corespunzator.

 

Si inca se putea si mai ieftin. Ce zic e ca nu trebuie sa rupi banca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La moto evolution pentru curs nu iti trebuie echipament full racing. Atata timp cat ai echipament complet (geaca,pantaloni, manusi, ghete), chiar si touring si textil e okay. Desi cursul e pe Adancata, nu e un curs de 'dat tare pe circuit fratzik', ci e un curs de mers mai bine care se intampla sa fie pe circuit deoarece e mult mai previzibil totul si mai safe decat sa scoti oamenii direct in trafic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand e sa o dai .... o dai si cu experienta si cu 7 cursuri la activ

 

am avut o sapt medical si lovituri nasoale cu o trotineta electrica pe trotuar la 25 -30 km/h

deci...

cursurile sunt bune si orice info in plus te ajuta insa trebuie vazut si raport calitate/ info vs pret

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

am avut o sapt medical si lovituri nasoale cu o trotineta electrica pe trotuar la 25 -30 km/h

 

Pai da, da' aveai vreun curs de trotineta facut?! Canci! E, vezi, d-aia ai cazut!

» Post actualizat in 17 Apr 2018 17:07

Plus ca daca mergeai si pe aia fara maini ca-n filmuletul ala... Asa-ti trebuie! Golanule! Huooo!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand e sa o dai .... o dai si cu experienta si cu 7 cursuri la activ

 

am avut o sapt medical si lovituri nasoale cu o trotineta electrica pe trotuar la 25 -30 km/h

deci...

cursurile sunt bune si orice info in plus te ajuta insa trebuie vazut si raport calitate/ info vs pret

 

Erai filmat din spate cu GoPro-ul ? Te urmarea drona ? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un singur exemplu am:

ATA detine singurul circuit cu un ,,rond” pe mai multe benzi, unde poti exersa aplecarea la maxim. Trebuie vazut si testat. E imposibil sa nu stapanesti curbele dupa ce iti faci de cap acolo.

 

In ce priveste invatatura de acolo, cursurile se adapteaza fiecarui cursant. Drept urmare, daca ajungi cu touring inveti toruring, daca ajungi cu vitezana te invata si trase, apex etc

 

Cat despre comparatia cu AMK, e direct stupida... Nici nu se compara calitatea asfaltului.

 

Ca si alegere, in toate inveti. Chiar si la cele se pe Adancata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bucur ca reactiile sunt majoritar pozitive. Sincer, nu ma asteptam la asta.

 

Asta inseamna ca lumea se duce la acest gen cursuri, indiferent cum se numeste el si unde se tine. Eu am dat acest exemplu pentru ca pe acesta l-am urmat eu.

 

Si poate, pe viitor, vom vedea mai putine accidente cu motociclisti. :)

 

Asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care ati mai fost, ce inseamna "echipament specific"?.

Trebuie sa plec vineri fix dupa munca si nu as cara pantaloni moto dupa mine.

Ma gandesc ca geaca + casca + manusi + ghete ar fi de ajuns.

Editat de iocapa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu cat esti mai imbracat, cu atat o sa poti "da" mai tare. Daca nu esti sigur, da un telefon.

 

Eu am fost cu haine touring la cel de siguranta, pentru pre-race sau mai sus trebuie musai combinezon. Sincer, mi-as fi dorit sa am combinezon si la asta, exista si tentatia sa mergi mai tare, si posibilitatea sa ajungi jos. Fireste, depinde si de tine. Eu as cara cu mine pantalonii :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am fost la nea Titi, dar la altele inseamna, cel putin teoretic: Casca + geaca cu protectie spate + manusi + ghete + pantaloni cu protectii (sau doar genunchiere).

 

Zic teoretic, pentru ca, desi unii am respectat regulile si am venit "blindati", au fost si cursanti fara protectie coloana ori in blugi normali. Era cineva cu chopper - blugi, ciucate, geaca de pele civila - si nu i-a zis instructorul nimic. Dar nah, nu te baza pe noroc, s-ar putea ca acolo sa fie mai exigenti. Ia in rucsac ce consideri ca ar fi "in plus" (gen genunchiere, protectie spate), oricum la partea teoretica nu le vei tine pe tine, poate nici la exercitiile lente...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am fost la nea Titi, dar la altele inseamna, cel putin teoretic: Casca + geaca cu protectie spate + manusi + ghete + pantaloni cu protectii (sau doar genunchiere).

 

Zic teoretic, pentru ca, desi unii am respectat regulile si am venit "blindati", au fost si cursanti fara protectie coloana ori in blugi normali. Era cineva cu chopper - blugi, ciucate, geaca de pele civila - si nu i-a zis instructorul nimic. Dar nah, nu te baza pe noroc, s-ar putea ca acolo sa fie mai exigenti. Ia in rucsac ce consideri ca ar fi "in plus" (gen genunchiere, protectie spate), oricum la partea teoretica nu le vei tine pe tine, poate nici la exercitiile lente...

Protectia spate o port tot timpul. De pantaloni imi faceam griji. Am sa iau niste genunchiere dupa mine.

M-as duce in combinezon dar n-am chef sa-l car cu mine la munca, prea complicat. Greu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai ca fac eu, pe scurt:

 

Ce NU mi-a placut:

 

- Prea multi in grupa (15), in conditiile in care la inscrierea prin telefon mi s-a spus ca de regula grupele sunt de maxim 10-11 oameni. Asta s-a tradus prin timp redus de repetare a fiecarui exercitiu iar in anumite cazuri trafic pe circuit.

- Feedback insuficient (vorbesc in cazul meu) raportat la cele 3 zile / 15 ore petrecute acolo (probabil tot din cauza enuntata mai sus). A rezultat ca merg bine desi e destul de clar ca nu :D

- Partea teoretica (din nou, vorbesc pt mine) nu a adus nimic nou

 

Ce mi-a placut:

- Am avut ocazia sa ma dau pe circuit de multe ori in cele 3 zile + vreo 5 ture pe bucata de offroad

- L-am cunoscut pe Trancanici de care auzisem de mult. E un baiat fain, explica, exemplifica, are umor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai ca fac eu, pe scurt:

 

Ce NU mi-a placut:

 

- Prea multi in grupa (15), in conditiile in care la inscrierea prin telefon mi s-a spus ca de regula grupele sunt de maxim 10-11 oameni. Asta s-a tradus prin timp redus de repetare a fiecarui exercitiu iar in anumite cazuri trafic pe circuit.

O sa ma injuri, in toamna am fost doar eu cu Trancanici :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa ma injuri, in toamna am fost doar eu cu Trancanici :)

 

Bravo tie ! Poate ne impartasesti mai multe si din experienta ta la acest curs. Ce ai invatat, la ce te-a ajutat, etcetera, etcetera ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din partea mea feedback-ul e cam acelasi dat de Xandros (fara partea de offroad) cu urmatoarele completari:

 

Locatie nota 10.

 

In linii mari a fost cam fix ce ma asteptam sa fie, ca sa fiu realist, nu cred ca ai cum sa "inveti" pe cineva sa mearga perfect cu moto in 3 zile,

mai important e sa ii arati unde greseste si ce ar putea sa imbunatateasca si apoi sa-l lasi pe el sa isi dea seama ce functioneaza mai bine pentru el.

 

Alt lucru important, pe partea de feedback e ca eu chiar daca faceam deja unele lucruri corect, afirmarea ca ele sunt facute corect e un ajutor destul de

mare pe plan psihologic, macar poti sa evaluezi la ce nivel esti si unde ai de lucrat.

 

Pentru mine, personal, lucrul cel mai semnificativ cu care am plecat de acolo a fost ca am prins increderea sa ma inclin in viraje mai mult decat as face-o de obicei.

 

Recomand

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo tie ! Poate ne impartasesti mai multe si din experienta ta la acest curs. Ce ai invatat, la ce te-a ajutat, etcetera, etcetera ..

 

Pai, sa vedem... M-am dus incepator cu 12k km la bord, GSR600.

 

Intai am facut incalzirea, cu care ocazie am aflat ca dupa circuite in picioare iti tremura sticksurile de mama focului :)

Apoi jaloane, cu care ocazie am aflat ca nu stiu sa fac jaloane.

Apoi franare. Cred c-am redus la jumatate distanta mea de franare. Aici in continuare nu pot frana agresiv sa opresc in cutie, insa pentru cursul de siguranta mi se pare relativ putin relevant. Oricat de tarziu incercam sa franez, tot mult inainte de cutie opream. Sunt sigur ca nu franez inca la maxim. S-ar mai putea lucra si la sincronizarea celorlalte doua frane (spate si motor) cu fata.

Mi-a aranjat si corectat pozitia de viraj, mai e de lucru.

Evitarea/franarea pe curba e relativ extrema, nu m-am dus imbracat de circuit, aveam si niste roti antice si de demult, n-am tras de mobra la limita.

 

Cu prima ocazie, ma duc la urmatorul curs, am rezolvat si cu gumele, si cu hainele :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiam ca acest curs are un numar maxim fix de cursanti. O sa il intreb pe Trancanici de ce nu a respectat acest numar. Sincer, si mie mi s-ar parea nasol sa exersezi doar de o data sau doua ori maxim anumite tipuri de franare, jaloane, etc...

 

Cred ca in grupa mea, acum 2 saptamani, am fost undeva la 11...

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce-a fost a fost, eu am dat doar un feedback. Nu spun ca imi imbunatateam tehnica daca franam de 4 ori in loc de 2. Oricum e putin. Genul ala de manevre trebuie exersate de zeci (sute ?) de ori. Acum depinde si de experienta si tipul de motor. Una e sa nu ai ABS si alta cand ai si CBS si ABS ..

Dar treaba cu jaloanele as vrea sa o mai fac. Intr-un poligon, parcare, etc ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...