Sari la conținut

Flashbackul uni accident din Decembrie


Claudiu_Lucian
 Share

Postări Recomandate

Am hotarat sa imi postez patania cu gandul ca poate ajuta pe cineva sa nu repete aceleasi greseli pe care le-am facut eu.

Din prea multa incredere, venita mult prea repede in viata mea de motociclist si dintr-o decizie ce nu a avut nimic in legatura cu mersul preventiv, nu am putut evita boacana.

 

Pe 13 Decembrie 2017 ma aflam Pasajul Basarb, aproape de iesirea inspre Banu Manta si mergeam pe mijlocul primei benzi. In stanga se afla un Iveco si chiar ma gandeam ca sigur baiatul ala nu ma vede. In momentul urmator da semnal dreapta pt a schimba banda. Clacsonez si ma mut usor spre dreapta preventiv. Iveco opreste semnalul si ramane pe banda lui. Masina din fata, un Logan MCV cu luneta acoperita de folie neagra, aflata la aprox 1.5 lungimi de masina distanta se deplasa constant, iar banda 2 era libera in fata Ivecoului. Ma gandesc sa fiu baiat de treaba si ca ar fi mai sigur sa schimb banda si sa las omu sa isi selecteza corect banda pt a face dreapta la iesirea de pe pasaj. Accelerez, de pe la 30 pana pe la 50 si ma misc spre spatiul liber dintre Iveco si Logan cand surpriza, Loganul franzeaza foarte tare, i se aude ABSul iar eu ma trezesc lipit de coltul lui din stanga spate. Incerc sa il evit, dar vad cum maneta de frana ii agata stopul. Nu am simtit mare lucru la impactul cu asfaltul, slava Domnului. Am aterizat pe parea stanga cu fata catre MCV si de acolo de jos am inteles de ce idiotul a franat brusc, era cu telefonul in mana si probabil nu era atent la trafic. Am miscat picioarele, mainile si am sarit in picioare. Nu am inteles pentru moment de ce nu pot respira si de ce ma simt incorsetat. Dar am realizat ca geaca si-a facut treaba iar airbagul s-a umflat. Probabil de aia nu am simtit nimic la impactul cu asfaltul.

Desigur, eu am fost vinovat de accident, dar din fericire pagubele au fost doar materiale. Ghetele au fost julite in toate locurile unde aveau ranforsari, pantaloni la fel si geaca s-a sfasiat la intaritura mainecii stangi in dreptul protectiei cotului. Mobra a avut pedala de farana care a agatat bara spate a MCVului indoita la 90 de grade si carena de la codita sparta.

Am ridicat imediat mobra, am tras pe dreapta ceva mai jos si am incheiat amiabila cu omu.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am inteles pentru moment de ce nu pot respira si de ce ma simt incorsetat. Dar am realizat ca geaca si-a facut treaba iar airbagul s-a umflat. Probabil de aia nu am simtit nimic la impactul cu asfaltul.

Da detalii. Ce airbag ai (avut)?

Editat de iocapa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce sa zic, pana acum am scapat, am cazut o singura data ca am uitat sa pun cricul :).

Da simt asa ca statistic, in curand o sa se intample.

Ce pot s-ti zic cu distanta fata de masini, cat mai mare, am facut ceva teste,

sunt putine mobre care franeaza mai repede ca un logan vai de capul lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta cu franatu mai tare, cred ca tine mai mult de skilul riderului, chiar nu stiu... eu nu am avut timp sa trag de frana.

Distanta o tin cat mai mare fata de masina din fata, dar acum s-a intamplat fix cand nu a trebuit. Morala e, sa te bagi doar cand ai vizibilitate si sti sigur ca nu ar avea de ce sa franeze cel din fata. Eu mi-am luat-o pe incredere...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine ca accidentul nu a avut urmari mai grave si ca esti sanatos. Si este o lectie buna pentru tine cat si pentru noi ceilalti.

Cu fiecare accident despre care aud, incerc sa-mi mai creez un film intern cu o posibila greseala in minus de evitat.

Cred ca sunt printre putinii oameni care merge preventiv, ca un batranel prin trafic cu o sportiva, dar in toti anii astia am incercat sa retin un singur sfat: Mai bine mai tarziu, decat niciodata.

Pentru mers tare si agresiv, multumim celor de la Amckart si MotorPark pentru posibilitatea de a ne scoate dracii din cap in conditii de siguranta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cateodata frana nu e solutia, acceleratia te poate scapa la fel de bine de anumite pericole ca si frana in alte pericole.

 

daca accelerai (faceai depasirea printre masini) mai tare asa-i ca nu se mai intampla lucrul asta?

 

cateodata cand iti asumi sa risti ceva, macar risca pana la capat, daca faci cu juma de masura, gen "sa fiu doar jumatate vinovat", atunci suporti aceleasi cosecinte ca si cum ai fi riscat total dar cu o probabilitate mult mai mare de a se intampla ceva nasol.


» Post actualizat in 16 Apr 2018 14:24

Dau un exemplu: la plecarea de la semafor, e mult mai bine sa accelerezi puternic(dupa ce te asiguri de eventualele masini care mai trec doua secunde dupa ce se pune rosu) si sa ajungi la 50-60km/h astfel incat tu sa ai drumul liber care se creeaza intre semafoare. Fata de a accelera in acelasi ritm cu masinile unde rezulta o situatie mult mai periculoasa....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La asta cu mersul mai tare subscriu si eu.

Incerc sa merg ca si cum nu m-ar vedea nimeni (cat si pe unde pot).

Dar, evit in principiu depasirile la limita si bagatul pe principiul "las ca ma vede el".

Si parerea personala e ca mobra nu trebuie condusa ca masina, am condus si masina si e cu totul alta treaba acolo.

Esti mult mai protejat in masina si inconstient iti asumi alte riscuri. O tamponare usoara intre doua masini nu e mare lucru,

intre o masina si o motoreta, o tamponare poate insemna mult stat in spital.

Dar in principiu mers prin oras = atentie maxima, tot timpul incordat si pregatit de manevre de siguranta,

atentie la treceri, evita statul pe langa alte masini cat de mult poti, etc...

(parere personala)

Editat de iocapa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine ca accidentul nu a avut urmari mai grave si ca esti sanatos. Si este o lectie buna pentru tine cat si pentru noi ceilalti.

Cu fiecare accident despre care aud, incerc sa-mi mai creez un film intern cu o posibila greseala in minus de evitat.

Cred ca sunt printre putinii oameni care merge preventiv, ca un batranel prin trafic cu o sportiva, dar in toti anii astia am incercat sa retin un singur sfat: Mai bine mai tarziu, decat niciodata.

Pentru mers tare si agresiv, multumim celor de la Amckart si MotorPark pentru posibilitatea de a ne scoate dracii din cap in conditii de siguranta.

Pe doua roti preventia este sfanta! Problema este cand uitam de ea, sau ii scadem nivelul... din diverse motive.

 

cateodata frana nu e solutia, acceleratia te poate scapa la fel de bine de anumite pericole ca si frana in alte pericole.

 

daca accelerai (faceai depasirea printre masini) mai tare asa-i ca nu se mai intampla lucrul asta?

 

cateodata cand iti asumi sa risti ceva, macar risca pana la capat, daca faci cu juma de masura, gen "sa fiu doar jumatate vinovat", atunci suporti aceleasi cosecinte ca si cum ai fi riscat total dar cu o probabilitate mult mai mare de a se intampla ceva nasol.

» Post actualizat in 16 Apr 2018 14:24

Dau un exemplu: la plecarea de la semafor, e mult mai bine sa accelerezi puternic(dupa ce te asiguri de eventualele masini care mai trec doua secunde dupa ce se pune rosu) si sa ajungi la 50-60km/h astfel incat tu sa ai drumul liber care se creeaza intre semafoare. Fata de a accelera in acelasi ritm cu masinile unde rezulta o situatie mult mai periculoasa....

Am tras destul de tare de gaz, dar eram jos in ture. Probabil ca 5-10km/h in plus, ma scapau de neplaceri sau ma aruncau mai departe in parapetul din zabrele. Si acolo era alta povestea. Am stat si m-am gandit mult dupa accident. Solutia cea mai buna, ar fi fost sa franez si sa ii fac loc celui cu Iveco! Deci, preventia!

 

La asta cu mersul mai tare subscriu si eu.

Incerc sa merg ca si cum nu m-ar vedea nimeni (cat si pe unde pot).

Dar, evit in principiu depasirile la limita si bagatul pe principiul "las ca ma vede el".

Si parerea personala e ca mobra nu trebuie condusa ca masina, am condus si masina si e cu totul alta treaba acolo.

Esti mult mai protejat in masina si inconstient iti asumi alte riscuri. O tamponare usoara intre doua masini nu e mare lucru,

intre o masina si o motoreta, o tamponare poate insemna mult stat in spital.

Dar in principiu mers prin oras = atentie maxima, tot timpul incordat si pregatit de manevre de siguranta,

atentie la treceri, evita statul pe langa alte masini cat de mult poti, etc...

(parere personala)

Subscriu.

Am stilul acesta de a conduce, dar sa sti ca fara sa iti dai seama, usor usor cresti vieza de deplasare!

Totusi, cred ca este bine sa poti frana de la 50km/h in 6m! :D

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi pentru relatare, chiar prinde bine.

 

cateodata frana nu e solutia, acceleratia te poate scapa la fel de bine de anumite pericole ca si frana in alte pericole.

 

daca accelerai (faceai depasirea printre masini) mai tare asa-i ca nu se mai intampla lucrul asta?

 

cateodata cand iti asumi sa risti ceva, macar risca pana la capat, daca faci cu juma de masura, gen "sa fiu doar jumatate vinovat", atunci suporti aceleasi cosecinte ca si cum ai fi riscat total dar cu o probabilitate mult mai mare de a se intampla ceva nasol.


» Post actualizat in 16 Apr 2018 14:24

Dau un exemplu: la plecarea de la semafor, e mult mai bine sa accelerezi puternic(dupa ce te asiguri de eventualele masini care mai trec doua secunde dupa ce se pune rosu) si sa ajungi la 50-60km/h astfel incat tu sa ai drumul liber care se creeaza intre semafoare. Fata de a accelera in acelasi ritm cu masinile unde rezulta o situatie mult mai periculoasa....

Tot anul trecut pe principiul plecarii de la semafor si sa ajung repede la 50-60km/h. La intersectia Tudor Vladimirescu si Calea 13 Septembrie fiind primul la semafor am plecat zdravan. Dupa intersectie care este mare o masina vrea sa treaca pe celalalt sens de mers printr-un scuar, venise de undeva din dreapta, o straduta. Farul il aveam aprins, in jur de 16:00 -17:00 (veneam de la lucru). A iesit in scurt si noroc ca a oprit in mijlocul strazii avand timp sa fac balans motocicletei pentru a il ocoli prin stanga. Frana era degeaba. De atunci mi-am zis, fara accelerari exagerate.

Editat de nolimi904
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru toti cei care ati terminat de curand scoala moto si nu numai, aici subliniez NU NUMAI, va recomand cursul moto conducere defensiva, tinuta la Academia Titi Aur, de langa Bucuresti, undeva pe DN1A dupa Crevedia, cum mergi spre Ploiesti.

 

http://titiaur.ro/cursuri-pentru-persoane-fizice-si-juridice/persoane-fizice/curs-moto-conducere-defensiva-siguranta-si-perfectionare/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru toti cei care ati terminat de curand scoala moto si nu numai, aici subliniez NU NUMAI, va recomand cursul moto conducere defensiva, tinuta la Academia Titi Aur, de langa Bucuresti, undeva pe DN1A dupa Crevedia, cum mergi spre Ploiesti.

 

http://titiaur.ro/cursuri-pentru-persoane-fizice-si-juridice/persoane-fizice/curs-moto-conducere-defensiva-siguranta-si-perfectionare/

Nu reusesc sa deduc mare lucru de pe site-ul lor. Poti da mai multe detalii (cand si cat costa)?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru toti cei care ati terminat de curand scoala moto si nu numai, aici subliniez NU NUMAI, va recomand cursul moto conducere defensiva, tinuta la Academia Titi Aur, de langa Bucuresti, undeva pe DN1A dupa Crevedia, cum mergi spre Ploiesti.

 

http://titiaur.ro/cursuri-pentru-persoane-fizice-si-juridice/persoane-fizice/curs-moto-conducere-defensiva-siguranta-si-perfectionare/

Scuze ca ma bag peste topic, nu gasesc ce pret are cursul asta, stii ceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atat este si acest an. 1200 lei si incepe o sesiune noua vineri pe 27, luna aceasta.

 

Detaliile sunt urmatoarele:

 

- invatare pozitie pe motocicleta

- invatare modalitati de a te face mai vizibil in trafic (teorie)

- anticipare in trafic (teorie)

- abordare viraje (teorie si practica in circuit)

- cunosterea motocicletei proprii si gabaritului sau (practic)

- diferite tipuri de franari, in functie de suprafete de contact (practic, in circuit, sunt mai multe suprafete de rulare, asfalt, beton, piatra cubica, asfalt cu denivelari, etc)

- franari pe drept

- franari in curba

- franari cu evitare

- aprofundare mers in rampa

- notiuni de mers cu pasager

 

Plus inca mai multe lucruri...cine are moto de touring sau enduro, poate merge pe circuitul de off road de la ATA si sa testeze acolo diferite lucruri.

 

Si mai ales, un lucru foarte important, ocazia de a testa abordarea curbelor de toate felurile (largi, ac de par, etc etc) intr-un cadru sigur si fara riscuri. Asta iti va da increderea sa iti testezi limitele tale si ale motocicletei personale.

 

Recomand acest curs, mai ales atunci cand ai luat un carnet moto. Sunt lucruri pe care nu le inveti la scoala si care iti vor deprinde niste reflexe necesare supravietuirii pe drumurile publice.

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru toti cei care ati terminat de curand scoala moto si nu numai, aici subliniez NU NUMAI, va recomand cursul moto conducere defensiva, tinuta la Academia Titi Aur, de langa Bucuresti, undeva pe DN1A dupa Crevedia, cum mergi spre Ploiesti.

 

http://titiaur.ro/cursuri-pentru-persoane-fizice-si-juridice/persoane-fizice/curs-moto-conducere-defensiva-siguranta-si-perfectionare/

 

Pai fa un topic separat si hai sa discutam despre ce se face acolo. Sincer ramasesem cu impresia ca nea Titi vinde doar cursuri de pilotaj auto...

 

Anul trecut am facut cursul de la Rider Academy (bmw), Road Safety se numea, durata de o zi, se tine in poligon, un fel de MSC din SUA. Am ramas cu cateva chestii in cap de acolo, mai exact anumite exercitii (manevre) pe care le exersez ori de cate ori am ocazia. Da nu pot zice ca m-a impresionat asa tare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu unul sunt convins ca un astfel de curs e bun. Dar uite ca putini stiu ca exista, si mai putini sunt dispusi sa plateasca 1200 lei. Probabil destui sunt convinsi ca nici nu au ce sa invete la el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut si eu cursul de la Rider Academy. Am invatat chestii importante, printre altele si cu sa franez. Mai departe sunt supravegheat de o mentorita 😂. Cred ca face treaba buna, ma invata chestii de finete, gen trail braking, controlul acceleratiei, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...