Sari la conținut

Am gasit o moneda pe jos


misionaru
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 76
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ai urme de contact pe aripa? Daca nu, ai cazut din frane...

 

Contactul nu a fost la viteza mare, daca a fost unul. Nu e deloc sugestiva aceasta observatie.

 

Sincer, nu am vazut nimic pe aripa. O sa ma uit mai atent maine...dar ca sa numai zic ca puteam sa lovesc cu roata, nu cu aripa...atunci nu se mai vedea nici o urma.

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-ai avut nici un contact, ai cazut din frane! Daca te acrosa Dusterul in revenirea din depasirea ratata te scotea pe marginea drumului, nu pe contrasens.

 

E simplu, erai pe acceleratie, ai observat prea tarziu ca a revenit pe banda ta, ai franat brusc si, scenariu clasic, nu ai relaxat frana spate pe masura ce greutatea a fugit pe roata fata asa ca roata spate la un moment dat a rupt aderenta si s-a blocat. Probabil ca nu ai fi cazut daca nu ai fi tras si de ghidon... pentru ca in continuare roata spate (blocata) a iesit in lateral (spatele a venit "pest tine"), moment in care instinctiv ai realizat si ai lasat frana spate, roata a prins din nou aderenta si... te-a aruncat din sea ca un cal salbatic. Cum ziceam, scenariu clasic de "high side" (pe franare).

 

Dealtfel o spui singur:

...Unul: am accelerat dupa duster, doi: am franat si am tras de ghidon sa evit...m-am intors cu spatele fata de drum...m-a dezechilibrat teribil, mi-a intors ghidionul sau ceva, ideea e ca m-am trezit pe asfalt...

 

 

Fara nici un fel de aroganta te sfatuiesc sa exersezi franarea, in special cu roata din spate. Si lasa-te de numismatica! Ah, si aprinde o lumanare ceva, putea sa iasa rau, rau de tot...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-ai avut nici un contact, ai cazut din frane! Daca te acrosa Dusterul in revenirea din depasirea ratata te scotea pe marginea drumului, nu pe contrasens.

 

E simplu, erai pe acceleratie, ai observat prea tarziu ca a revenit pe banda ta, ai franat brusc si, scenariu clasic, nu ai relaxat frana spate pe masura ce greutatea a fugit pe roata fata asa ca roata spate la un moment dat a rupt aderenta si s-a blocat. Probabil ca nu ai fi cazut daca nu ai fi tras si de ghidon... pentru ca in continuare roata spate (blocata) a iesit in lateral (spatele a venit "pest tine"), moment in care instinctiv ai realizat si ai lasat frana spate, roata a prins din nou aderenta si... te-a aruncat din sea ca un cal salbatic. Cum ziceam, scenariu clasic de "high side" (pe franare).

 

Dealtfel o spui singur:

 

 

Fara nici un fel de aroganta te sfatuiesc sa exersezi franarea, in special cu roata din spate. Si lasa-te de numismatica! Ah, si aprinde o lumanare ceva, putea sa iasa rau, rau de tot...

 

 

Am exersat franarea, chiar la un curs moto, imediat dupa aceasta patanie de numismatica, tocmai pentru a vedea si repara cat mai repede ce lucruri nu stapanesc la franare si nu numai.

 

Scenariul tau suna foarte realistic si foarte probabil. Cu o mica observatie, nu ca ar mai conta neaparat, faptul ca nu stiu cand am lasat frana spate. Poate asa a fost, poate m-am lovit de duster. Irelevant, oarecum...

 

Poate ne lămurește el. La un high side nu cred ca scăpa așa ieftin.

 

Altminteri, nu sunt expert in caderile de high side, ce pot sa spun e ca nu m-am rostogolit, ci doar m-am tarsait pe sosea, un picior drept a fost prins ori sub motor, ori sub mine, ca altfel nu explic de ce arata asa genunchiul drept. Sau m-am dus sanie in pozitia in care bei o bere pe plaja: intr-o parte pe un picior si sprijinit in cot cu mana la falca :) Dilema in aceasta pozitie e ca manusile nu au avut nimic.

 

Mi se pare, totusi, ca explicatia lui y04hgx e cea mai apropiata de realitate.

 

Ca un cal salbatic...ca Pegasus :crack:

 

Chiar si o mârţoagă asa ca Pegasus te poate pune la flotari pe asfalt la fel de suav ca orice alt cal de curse...lungi :))

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe 2 roti iti pot spune sigur cati am pt. ca e primul motor. Am 35k km.

 

Pe 4 roti e greu sa zic, am carnetul din 2000, am condus in interes de serviciu ani de zile, in afara de drumurile zilnice si cele din concedii. Fa o medie de 15-20k km pe an.

 

Apropo, iti spun aceste informatii pentru ca sunt oarecum curios de ce mi le-ai cerut. Altfel, nu vreau sa intram in alte polemici despre cata experienta ai si cat ai condus si alte rahaturi. Pana nu mergi cu omul in masina sau in grup de moto, nu stii cum conduce. Poate sa aiba sute de mii de km, irelevant daca e bata. Ce discutam aici pe forum, sunt ca sa ne ocupam putin timpul, nu incercati, eu cel putin nu fac asta, sa va formulati teorii si teoreme despre cum conduce unu' si altu' doar ca a dat numarul de kilometrii. Da, conteaza la rezultatul final, dar nu sunt singurul parametru, nu numai kilometrii conteaza. Trebuia sa mai imi pui, poate, inca alte intrebari: si cate accidente ai avut in acest timp? din vina ta sau a altora? si in ce interval ai acumulat acesti km? ca poate merg 50 km pe an...etc etc :)

 

Si ce ai intrebat aici e mult prea superficial. :)

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si ce ai intrebat aici e mult prea superficial.

 

Asa crezi tu?...

 

Deci pe 4 roti ai peste 300 mii km iar pe (primul) motor 35... nu sunt surprins! O sa intelegi imediat la ce ma refer. Vezi tu, experienta de pe 4 roti este extrem de valoroasa insa pe 2 roti vine cu un mare dezavantaj: reflexul franarii cu piciorul. In situatii de urgenta marea majoritate a celor ce au condus mult timp 4 roti vor bloca frana spate si o alta mare majoritate o vor actiona exclusiv, fara macar a se atinge de levierul franei fata. Inteligenta, vointa, cursurile absolvite, etc., nu au nici o relevanta, in situatii de urgenta subconstientul preia controlul iar reflexele nu se invata ci se formeaza prin repetitie.

 

Exista mai multe metode de a educa reflexul franarii in situatiile de urgenta, respectiv evitarea actionarii excesive si/sau exclusive a franei spate, care anume e cea mai potrivita depinde de fiecare. Unii au renuntat pur si simplu la frana spate (demontat levierul), altii au introdus aer in instalatie... eu personal am reglat levierul foarte jos, intr-un unghi nenatural, greu de actionat. La inceput e mai greu, chiar periculos, te ia cu fiori cand piciorul nu gaseste levierul imediat sau deloc, sau frana "nu tine" dar dupa o perioada creierul invata si franarea cu roata fata, exclusiv sau in combinatie cu spatele, devine automatism. Dupa aceea poti pune la loc frana spate... si trece la etapa urmatoare, folosirea franei spate in mod voluntar, in viraje in panta, pe post de stabilizator, etc. Dar asta e o alta poveste, dintr-o alta carte...

 

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa crezi tu?...

 

Deci pe 4 roti ai peste 300 mii km iar pe (primul) motor 35... nu sunt surprins! O sa intelegi imediat la ce ma refer. Vezi tu, experienta de pe 4 roti este extrem de valoroasa insa pe 2 roti vine cu un mare dezavantaj: reflexul franarii cu piciorul. In situatii de urgenta marea majoritate a celor ce au condus mult timp 4 roti vor bloca frana spate si o alta mare majoritate o vor actiona exclusiv, fara macar a se atinge de levierul franei fata. Inteligenta, vointa, cursurile absolvite, etc., nu au nici o relevanta, in situatii de urgenta subconstientul preia controlul iar reflexele nu se invata ci se formeaza prin repetitie.

 

Exista mai multe metode de a educa reflexul franarii in situatiile de urgenta, respectiv evitarea actionarii excesive si/sau exclusive a franei spate, care anume e cea mai potrivita depinde de fiecare. Unii au renuntat pur si simplu la frana spate (demontat levierul), altii au introdus aer in instalatie... eu personal am reglat levierul foarte jos, intr-un unghi nenatural, greu de actionat. La inceput e mai greu, chiar periculos, te ia cu fiori cand piciorul nu gaseste levierul imediat sau deloc, sau frana "nu tine" dar dupa o perioada creierul invata si franarea cu roata fata, exclusiv sau in combinatie cu spatele, devine automatism. Dupa aceea poti pune la loc frana spate... si trece la etapa urmatoare, folosirea franei spate in mod voluntar, in viraje in panta, pe post de stabilizator, etc. Dar asta e o alta poveste, dintr-o alta carte...

 

Succes!

De aceea s-a inventat ABS-ul si mai nou Combined ABS. :) .

Si ai rezolvat problema cu reflexe, blocari de roti etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa crezi tu?...

 

Deci pe 4 roti ai peste 300 mii km iar pe (primul) motor 35... nu sunt surprins! O sa intelegi imediat la ce ma refer. Vezi tu, experienta de pe 4 roti este extrem de valoroasa insa pe 2 roti vine cu un mare dezavantaj: reflexul franarii cu piciorul. In situatii de urgenta marea majoritate a celor ce au condus mult timp 4 roti vor bloca frana spate si o alta mare majoritate o vor actiona exclusiv, fara macar a se atinge de levierul franei fata. Inteligenta, vointa, cursurile absolvite, etc., nu au nici o relevanta, in situatii de urgenta subconstientul preia controlul iar reflexele nu se invata ci se formeaza prin repetitie.

 

Exista mai multe metode de a educa reflexul franarii in situatiile de urgenta, respectiv evitarea actionarii excesive si/sau exclusive a franei spate, care anume e cea mai potrivita depinde de fiecare. Unii au renuntat pur si simplu la frana spate (demontat levierul), altii au introdus aer in instalatie... eu personal am reglat levierul foarte jos, intr-un unghi nenatural, greu de actionat. La inceput e mai greu, chiar periculos, te ia cu fiori cand piciorul nu gaseste levierul imediat sau deloc, sau frana "nu tine" dar dupa o perioada creierul invata si franarea cu roata fata, exclusiv sau in combinatie cu spatele, devine automatism. Dupa aceea poti pune la loc frana spate... si trece la etapa urmatoare, folosirea franei spate in mod voluntar, in viraje in panta, pe post de stabilizator, etc. Dar asta e o alta poveste, dintr-o alta carte...

 

Succes!

 

Culmea, un curs ajuta mai mult decat ai crede. Dupa ce am facut cursul, am inceput sa franez mult mai mult cu fata, in situatii de urgenta, chiar situatii de urgenta reale :)

 

Nu am de gand sa scot frana spate de tot, sunt convins ca asta e o masura prea radicala.

 

Franarea in curba am facut-o cu frana spate, la fel, intr-o situatie relativ critica, pentru ca nu am apreciat bine curba si a trebuit sa franez.

 

In fine, interesante idei :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lumea trebuie sa inteleaga ca vorbitul la telefon/cu pasager/etc distrage atentia.

 

degeaba pun astia la masini sisteme handsfree ca tot sunt o problema. dar na, e handsfree, e safe NOT.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De aceea s-a inventat ABS-ul si mai nou Combined ABS. :) .

Si ai rezolvat problema cu reflexe, blocari de roti etc.

 

Departe de mine gandul sa contest beneficiile ABS/CBS... nu vad insa cum iti pot rezolva problema reflexelor, in special a reflexelor gresite.

» Post actualizat in 03 May 2018 11:46

Culmea, un curs ajuta mai mult decat ai crede...

 

Nu conteaza ce cred eu, conteaza ce functioneaza la tine. Succes si la cat mai putine evenimente!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Departe de mine gandul sa contest beneficiile ABS/CBS... nu vad insa cum iti pot rezolva problema reflexelor, in special a reflexelor gresite.

» Post actualizat in 03 May 2018 11:46

 

Nu conteaza ce cred eu, conteaza ce functioneaza la tine. Succes si la cat mai putine evenimente!

Pai C-ABS, adica Combined ABS te ajuta ca atunci cand franezi cu o roata sa o franeze si pe cealalta. Acuma fiecare producator s-a gandit in felul lui:

- la BMW franezi cu fata si atunci baga si spatele. Daca franezi cu spatele nu baga si fata

- la Honda franezi cu spatele si atunci baga si fata, invers nu

 

Personal prefer sistemul Honda: daca spui ca de la masina citire avem reflexul de a baga piciorul in frana, atunci are grija mobra sa franeze si cu fata.

 

Ideea este ca se pot gandi sisteme care sa compenseze lipsa unor relexe. Chiar si ABS-ul: cati dintre soferi ar putea frana in situatii de urgenta fara sa blocheze rotile?

 

Trebuie sa te gandesti ca sunt destui motociclisti care circula suficient de putin pe doua roti astfel incat sa nu se puna problema formarii unui reflex de a frana cu fata, nu cu spatele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai C-ABS, adica Combined ABS te ajuta ca atunci cand franezi cu o roata sa o franeze si pe cealalta. Acuma fiecare producator s-a gandit in felul lui:

- la BMW franezi cu fata si atunci baga si spatele. Daca franezi cu spatele nu baga si fata

- la Honda franezi cu spatele si atunci baga si fata, invers nu

 

Personal prefer sistemul Honda: daca spui ca de la masina citire avem reflexul de a baga piciorul in frana, atunci are grija mobra sa franeze si cu fata.

 

Ideea este ca se pot gandi sisteme care sa compenseze lipsa unor relexe. Chiar si ABS-ul: cati dintre soferi ar putea frana in situatii de urgenta fara sa blocheze rotile?

 

Trebuie sa te gandesti ca sunt destui motociclisti care circula suficient de putin pe doua roti astfel incat sa nu se puna problema formarii unui reflex de a frana cu fata, nu cu spatele.

 

BMW nu cunosc dar cu Honda gresesti, franele combinate au fost introduse prima data pe 1000F pe la inceputul anilor '90 si lucrau in ambele sensuri. Frana spate actiona un singur etrier de pe fata iar la actionarea franei fata se actiona si spatele insa proportional, printr-un sistem extrem de simplu si ingenios: unul dintre etriere nu este perfect fix ci culiseaza si actioneaza un pistonas care trimite lichid la etrierul spate. Cu cat este mai violenta frana fata, cu atat se misca mai mult etrierul si respectiv actionata si frana spate. Aproape acelasi sistem neschimbat a fost folosit si pe XX... foarte bun pentru touring insa cu un comportament dinamic destul de ciudat pentru cineva invatat cu frane complet independente, in loc sa se scurteze ampatamentul si sa scada trail-ul motorul pur si simplu se infunda in suspensii...

 

In fine, chestie de preferinte personale, eu spre exemplu daca as avea un copil motociclist as prefera mai degraba sa stie sa franeze decat sa ma bazez pe frane combinate si/sau ABS.

» Post actualizat in 03 May 2018 14:10

Aia or schimba si vitezele cu mana? C'm on, masina se conduce total diferit de mobra, nu prea ai cum sa le incurci.

 

As vrea sa nu te pot contrazice... insa dinamica accidentelor moto-auto arata ca motociclistii au cazut de obicei inainte de impactul propriu-zis... din frane. Aici iti dau partial dreptate, nu neparat datorita reflexului "soferului" de a frana cu piciorul ci pur si simplu pentru ca multora le e pur si simplu frica de frana fata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De cazut cazi mai degraba daca blochezi fata decat spatele.

 

De acord, insa este mult mai usor de blocat spatele... tocmai d-aia se intampla atat de frecvent. In plus, ca sa blochezi fata iti trebuie frane bune si ceva sange in instalatie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Starea tehnica nu pare sa fi avut nici o pondere in producerea acestui "incident" asa ca nu vad rostul alunecarii in aceasta directie.

 

Singurul motiv pentru care mi-am permis sa intervin a fost sinceritatea initiatorului topicului care a admis fara nici o rezerva din capul locului ca a fost surprins de manevra masinii deoarece vorbea la telefon. Mai departe, in lipsa unor martori sau probe concrete ramanem doar cu speculatiile. Initiatorul suspecteaza contact cu masina, eu cazatura din frane... probabil nu sa stim niciodata cu siguranta ce s-a intamplat acolo. Cert e ca vorbitul la telefon, pe motor sau in masina, chiar si cu hands-free este periculos. Coincidenta, zilele trecute vorbeam la telefon din masina, bineinteles prin hands-free si m-am trezit cu bariera de la tunelul pe care il strabat in fiecare zi in drum spre munca peste mine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...