Sari la conținut

Unde se poate echilibra un volant de M


m72story
 Share

Postări Recomandate

Salutare,

Am montat pe un universal volantul si l-am invartit cu 1500 de ture.

Am avut surprinderea sa constat ca strungul incepuse sa salte de pe banc,,,

Cunoaste cineva pe cineva care poate echilibra un volant de M(5kg)?

Va puteti imagina cum violeaza palierii motorului un astfel de volant, ce sa mai vorbim de rulmenti.

Toate Bune!

Editat de m72story
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Volantul a fost centrat in universal la 2 sutimi cu comparatorul.

Strungul este aproape nou, are doi ani vechime.

Mi-am instalat pe telefon o aplicatie care masoara vibratiile, eu crezand ca e lucru de finete...n-a fost sa fie.

Pe volant sunt doua gauri nepatrunse care par a fi date de uzina, tocmai in sensul de a-l echilibra...probabil ca stasul lor era acesta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In mod normal volantul se echilibreaza dinamic impreuna cu arborele cotit (si ambreiajul daca e treaba de finete/racing si e si el pe acolo). Nu stiu cum arata asta de M, dar daca seamana cu unul auto (adica un disc) ai putea incerca pe un device de echilibrat static roti moto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Buzău se poate face așa ceva însă costurile nu sunt deloc "mici". Găurile respective sunt făcute tot pentru echilibrare dar dacă nu este echilibrat corespunzător dinuzină....în momentul în care o să se facă echilibrarea greutățile și forțele pe care le dezvoltă o să fie neconforme cu proiecele "inginerilor".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Volanta nu are nevoie de echilibrare dinamica ! Datorita formei , poate fi echilibrata corect static. Operatia nu se face cu aplicatii de telefon ...la fel ca si sexul sau scarpinatul intre omoplati , trebuie pusa mana si facute cateva sinapse.

 

Ar fi mai multe variante:

-un ax prelucrat foarte centrat (intre varfuri) cu o zona conica care sa permita prinderea volantei si ulterior echilibrarea ansamblului tot intre doua varfuri( cu gauri date in zonele cu masa mai mare...)

-sau o pisea conica prelucrata la unghiul suprafetei conice a volantei , care sa permita asezarea orizontala a volantei , pe un singur varf(bila de rulment) si echilibrarea la fel, cu eliminarea masei suplimentare ( varianta mai precisa). Trebuie dimensionata piesa astfel incat punctul de reazem sa fie deasupra centrului de masa al volantei pentru a obtine un echilibru cvasistatic in pozitia asezata a volantei ( cu bolturile in jos)

In ambele cazuri veti ramane cu o scula care va pute a fi folosita cu succes in viitor in acelasi scop.

Ulterior , ar mai fi necesara o echilibare cu discurile de presiune montate pe volanta ( strung , si eventual strunjirea prealabila a discurilor montate pe volanta ....sunt excentrice din fabricatie).

Apoi ar terbui echilibrat vibrochenul , operatie care obligatoriu ar trebui facuta dinamic...

Este o problema intalnita curent la utilajele rusesti , si literatura sovietica dedicata problemei este plina de exemple , dezastre , lacramatii , aberatii, solutii imposibile, etc...

 

Salutare,

Am montat pe un universal volantul si l-am invartit cu 1500 de ture.

Am avut surprinderea sa constat ca strungul incepuse sa salte de pe banc,,,

Cunoaste cineva pe cineva care poate echilibra un volant de M(5kg)?

Va puteti imagina cum violeaza palierii motorului un astfel de volant, ce sa mai vorbim de rulmenti.

Toate Bune!


» Post actualizat in 28 Feb 2018 07:08

http://oppozit.ru/article1428.html

http://oppozit.ru/?q=node/1657

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Volanta nu are nevoie de echilibrare dinamica ! Datorita formei , poate fi echilibrata corect static. Operatia nu se face cu aplicatii de telefon ...la fel ca si sexul sau scarpinatul intre omoplati , trebuie pusa mana si facute cateva sinapse.

 

Ar fi mai multe variante:

-un ax prelucrat foarte centrat (intre varfuri) cu o zona conica care sa permita prinderea volantei si ulterior echilibrarea ansamblului tot intre doua varfuri( cu gauri date in zonele cu masa mai mare...)

-sau o pisea conica prelucrata la unghiul suprafetei conice a volantei , care sa permita asezarea orizontala a volantei , pe un singur varf(bila de rulment) si echilibrarea la fel, cu eliminarea masei suplimentare ( varianta mai precisa). Trebuie dimensionata piesa astfel incat punctul de reazem sa fie deasupra centrului de masa al volantei pentru a obtine un echilibru cvasistatic in pozitia asezata a volantei ( cu bolturile in jos)

In ambele cazuri veti ramane cu o scula care va pute a fi folosita cu succes in viitor in acelasi scop.

Ulterior , ar mai fi necesara o echilibare cu discurile de presiune montate pe volanta ( strung , si eventual strunjirea prealabila a discurilor montate pe volanta ....sunt excentrice din fabricatie).

Apoi ar terbui echilibrat vibrochenul , operatie care obligatoriu ar trebui facuta dinamic...

Este o problema intalnita curent la utilajele rusesti , si literatura sovietica dedicata problemei este plina de exemple , dezastre , lacramatii , aberatii, solutii imposibile, etc...

 

» Post actualizat in 28 Feb 2018 07:08

http://oppozit.ru/article1428.html

http://oppozit.ru/?q=node/1657

binenteles ca numai Drobu stie ... restu la arat pe camp va e locu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in gaurile de pe volanta trebuiau sa fie bagate niste pastile de metal greu (Mallory parca?). Iar echilibrarea corecta se face cu tot mecanismul in miscare deci vibrochen, si biele si pistoane. pe de alta parte, la ce jocuri generoase are motorul si ce turatii mici de functionare (tehnologia anilor 30) ar fi inutil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

kryptonita....dai niste gauri si bagi

 

sau înpătrunzytium dar din asta nu se mai prea gaseste...si gaurile trebuie sa fie patrate...

in gaurile de pe volanta trebuiau sa fie bagate niste pastile de metal greu (Mallory parca?). ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am rectificat conul volantului si al ambielajului.

S-a prims volantul in universal centrat pa sutime si s-au sters toate fetele.

Pentru a se ajunge la fata plana s-au scos aproximativ 200 grame span de pe toate fetele.

Acum dormi langa el.

post-55500-0-73995700-1520934757_thumb.jpg

post-55500-0-38085800-1520934776_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fac o mentiune, din patru volante si patru ambielaje, niciun volant nu se pupa cu niciun ambielaj.

Asadar a fost necesara prelucrarea unui con pe volant, si a unui ambielaj, din aceeasi prindere a pietrei de rectificare, fara a umbla la inclinatia sa.

initial am prins volantul pe cota de simering, punand ceasul comparator pe exteriorul volantului, si lasand liber interiorul conului pentru prelucrare.

Am montat portcutitul in unghiul care imi indica valoarea 0 pe comparator, pe conul ambielajului, intre baza mica si baza mare. (cade unde intre 5 si 6 grade)

Am prins in locul portcutitului un motor cu piatra de rectificat si am rectificat interiorul conului.

S-a efectuat operatia si in cazul ambielajului, pentru a fi sigur ca cele doua suprafete vor fi perfecte.

Restul am descris.


» Post actualizat in 13 Mar 2018 10:37

Are cineva niste suruburi pentru placile de ambreiaj, 8 cu pas de unu, cap zenc.?

multumiri anticipate

Editat de m72story
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce ai scris nu cred ca ai procedat bine si cred ca mai rau ai dezechilibrat volanta, sper sa ma insel. In mod normal trebuia sa prelucrezi mai intai conul de la volanta sa se pupe cu arborele pe care il folosesti daca zici ca nu gasesti doua conuri la fel la piesele astea. Pe urma trebuia sa faci un ax cu con identic cu cel al arborelui pe care sa prinzi volanta iar prinderea pt echilibrare sa o faci pe ax simuland astfel conditiile de lucru ale volantei pe motor. Zici ca ai scos 200 de grame? Mi se pare enorm si tocmai din acest motiv tind sa cred ca nu ai facut corect echilibrarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

/index.php?/topic/748962-unghiul-asezare-volant/

 

...numai ca acum , conul vibrochenului iese prea mult in afara volantei ..asta se intampla cand se umbla conicitati...la o modificare mica a unghiului si apar deplasari axiale mari.

Daca nu freaca volanta in carter, si simeringul se pozitioneaza corect pentru etansare, s-ar putea rezolva asigurarea cu o saiba cu umar...

...citand din mine insumi, vodka e de multe feluri....niciodata nu are aceleasi grade...

 

 

PS

.. 200 de grame de span luate circular , nu garanteaza echilibrarea volantei...

 

http://www.bendkopp.ro/products.aspx?subid=1&coverage=BR&size=M8x1&p=5 ...clasa tare 10.9

 

se prelucreaza 6 suruburi cu cap hexagonal astfel incat sa aiba cota conica de asezare in placile ambreiajului , si ,sa ramana un cap de 2mm pentru inelara dreapta...se pot strange mult mai comod , si mai trainic decat cu o surubelnita....eu asa am facut.

Nu mai exista pericolul de a freca in nervurile cutiei de viteze , volanta fiind deplasata inspre fata....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

dupa rectificarea conului umarul ambielajului a ramas sub corpul volantei 2 mm, asta pentru că am luat cam o zecime din fiecare piesa.

Am verificat vibratiile pe care le da volanta cu o masina Yamazaki pe care o am la muncă iar rezultatele au fost excelente, mult peste asteptari si inclin să cred caă peste echilibrarile facute de Tătuțul Popoarelor.

La partea cu șuruburile voi încerca sugestia lui Ubord, de atins în profilul cutiei aveam o teamă, însă în acest caz voi avea pe cine sa dau vina :-).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...