Sari la conținut

Merita AWD pe crossover nou?


juld5
 Share

Postări Recomandate

Daca doreste o masina pentru circa 7 ani si a mai spus ca face in jur de 15.000 km/an inseamna ca doreste o masina care sa il tina cam 100.000 Km.

 

Acuma sa isi faca omul socoteala:

- Duster nou 18.000 € se va vinde peste 7 ani probabil cu 9.000 €. Pierdere 9.000 €

- SH 4x4, vechi de prin 2007 si pina in 100.000 Km costa 8.000-10.000 € si se va vinde peste 7 ani probabil cu 4.000-6.000 € pierdere 4 - 5.000 €

 

Si ai dreptate, daca dupa 2-3 ani vrea sa vanda Dusterul pierde mult mai multi bani decat in cazul unui SH.

 

Nu as fi atat de convins ca nu tine Dacia cei 7 ani. Am vazut Dustere din 2011 cu peste 250.000 Km care sun inca in regula.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 82
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

la 200 000 mai ai o siguranta ca nu te lasa pe drum? la Tiguan mai pune si ceva reparatii, ca nu o iei fresh.

Motorul de Nissan de 2,5 L benzina nu m-a lasat in drum timp de 250.000 Km. Despre altele nu stiu din experienta personala si nu doresc sa pun informatii din auzite.

Daca duci masina la timp in service (nu la bordura) sanse mici sa te lase in drum. Cum pe de alta parte foarte bine te poate lasa si una noua in drum. Mai ales astea noi si super electronizate cand da damblaua in ele.

In general nu motorul crapa ci accesoriile de pe langa: un aer conditionat, un demaror, un alternator. Dar astea sunt chestii pe care le poti repara destul de ieftin. Nu te opreste nimeni sa faci un pic de mentenanta preventiva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- SH 4x4, vechi de prin 2007 si pina in 100.000 Km costa 8.000-10.000 € ...

 

Nu m-am gandit sa-i recomand masina de peste 10 ani unui om care-si cauta masina noua. Eu m-am uitat de curiozitate pe mobile.de, am cautat un Tiguan facelift de maxim 5 ani, maxim 100k km si cu DSG si xenon (ceea ce sigur are si scaune incalzite, tempomat, parktronic etc etc). Si de preferat de la dealer VW unde exsita istoric cu carte service, nu exista dubiu de kilometraj, probabil o iei cu service facut recent si obligatoriu este dispus sa-ti dea garantie, ceea ce inseamna ca masina este in toate mintile.

Ei bine, am luat la intamplare: un Tiguan 2.0 tdi DSG 4x4, care pe langa cele mentionate mai sus mai are si trapa panoramica si alte chestii, 92 k km, 15.900 € (repet, dealer VW, garantie etc). Nu stiu ce se mai poate comenta!

Duster nou este cam la orice capitol la "ani lumina" in urma Tiguan-ului care a castigat sau a iesit excelent la clasa sa in toate testele.

 

Ca fapt divers, am vazut si Tigun pe off, la niste teste... nu vorbesc, de namoale & co, ci de tren cu multe denivelari, unele destul de adanci, si Tiguan-ul se descurca excelent.

» Post actualizat in 05 Feb 2018 14:47

pana pe la 200-250 000 km cand vor incepe sa o lase diverse chestii care fix atat au fost facute sa tina.

 

Experienta mea (si altor apropiati) cu VW-uri care au depasit bine km astia este cu totul alta, in sensul bun. Si in caz de ceva, macar piesele VW sunt pe toate drumurile si destul de rezonabile ca pret aftermarket.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu unul sunt curios cat e de real e ala 5% si cat de dificila este bucata de off. O masina cu o garda la sol mai ridicata face nu 2 ci 20 km pe un drum forestier chiar daca a nins daca ii pui niste lanturi care costa 50 EUR maxim.

 

Hai sa facem niste calcule cu cheltuielile de explotare pentru 100k (7 ani x aprox 15k), comparand tractiunea integrala cu tractiunea fata :

1. Combustibil. Din cauza greutatii suplimentare, a coeficientului aerodinamic mai mare, posibil un motor cu o capacitate o idee mai mare (2.2 fata de 2.0l) o valoare destul de realista ar fi cam de 0.6 l/100 km in plus. Adica 600l de benzina papati in timp, in jur de 750 EUR daca nu isi bat astia joc de taxe sau daca pretul petrolului nu o ia razna.

2. Pneuri. Un SUV va avea pneuri ceva mai mari decat un break/sedan si automat vor fi mai scumpe. Luand in calcul doar 3 perechi (2 de iarna si 1 de vara sau invers, depinde cu ce vine echipata) si rezulta vreo 350 EUR in plus (am comparat Michelin 225/50 R17 cu 245/45 R18 si te costa minim 30EUR pe bucata in plus).

3. Revizie tehnica. Preturile sunt in general mai mari pentru SUV, nu doar la reprezentante. Daca luam in calcul doar 10% in plus per total (presupunem ca in destule cazuri costurile ar fi similare) la vreo 3000 EUR cat sa zicem ca ar costa pentru perioada respectiva si mai adaugam inca vreo 300 EUR.

4. Taxe. In general mai mari pentru SUV-uri, indiferent daca discutam de o taxa de pod, la un ferry si pana la spalatorie (la 100k km masina aia va ajunge la spalatorie macar de 50 de ori), hai sa zicem doar 100 EUR.

 

Tragand linie rezulta 1500 EUR in plus chiar la o estimare destul de optimista, bani de care iti faci un concediu mai scurt sau iti inchiriezi un 4x4 serios si te dai pe munte cum trebuie sau iti inchiriezi o masina potrivita daca 1 data sau de 2 ori in intervalul asta daca ai de gand sa-ti faci concediul prin varf de munte (situatie pe care AWD cumparat s-ar putea sa nu o gestioneze foarte fericit).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu fie ai chef de trolat, fie nu ai citit cu atentie.

 

Pe site la Opel, la variantele de motorizare de Astra Tourer ai acelasi motor cu si fara AWD. Ia ghici cat e diferenta de consum declarata ? Fix de 0.5 la suta. Adauga la asta coeficientul aerodinamic pt un SUV si cat de "adevarate" sunt cifrele oficiale si o sa vezi ca estimarea mea este usor optimista. La Mazda de exemplu, tot cifre oficiale pentru acelasi motor intre 3 si MX-3 ai 0.8 la suta.

 

Ramanand la Opel, pe Astra Tourer cele mai mari pneuri pe care le poti pune sunt 225/45 R17. Pe Mokka ai 225/45 R19. Cele mai ieftine Michelin-uri de pe emag sunt vreo 500 RON pt R17 si un pic peste 1000 RON pt R19. Deci cei 30 EUR / buc care i-am luat in considerare reprezinta iarasi o varianta optimista.

 

Vezi ca sunt niste poze cu tarifele de service pe paginile anterioare. Diferentele sunt mult mai mari decat cei 10% pe care i-am pus eu. Iar cei 3000 EUR ca bani lasati in service pentru 100k km aici da e mai subiectiva treaba ca e experienta personala si in general imi duc masinile la reprezentanta. Ce ai platit tu pt diesel e irelevant, comparatia e intre benzinare.

 

Taxele vor fi de cele mai multe ori la fel ca la un turism, dar nu mereu. Iti dau un singur exemplu, la o parcare automata din Germania pentru SUV-uri plateai mai mult peste o anumita inaltime. Daca pe un sedan iti pui un portbagaj Thule nu vei avea aproape deloc probleme prin parcari, daca faci chestia asta la un SUV se complica treburile. La spalatoria la care merg de obicei pt SUV costa 5-10 RON in plus. La o simpla cautare pe google 4 din 5 spalatorii cu preturi au tarif mai mare pt SUV-uri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar sunt curios daca este o diferenta la service.

Eu la Koleos-uri platesc in medie 700 Lei/revizie la fiecare 10.000 Km. Vorbim de motor benzina. Asadar la 100.000 Km in jur de 7000 Lei, adica vreo 1.550 €. Cum de v-a iesit 3.000 € la 100.000 Km?

Poate cineva sa confirme cat costa revizia sa spunem la un Clio sau Megane? Ca sa vorbim de aceeasi marca.

 

Iar pentru cine considera ca 4x4 se justifica doar pe zapada sau pe off-road, pot sa ii informez ca desi tu poti seta tractiunea doar pe puntea fata, adica sa pui butonul pe 2WD, daca cumva ESP-ul considera ca are nevoie de tractiunea spate ca sa aranjeze cum trebuie pe sosea, o va face fara sa te mai intrebe. Si se simte.

 

Da, cu niste fiare in plus este evident ca masina consuma mai mult. Sa spunem 1 L/100 km, adica 1000 L in cei 7 ani si 100.000 Km, adica cam 1.300 € in plus.

O fi mult, o fi putin?

Pai ia sa vedem daca esti fumator cam cati bani arzi: daca esti un fumator moderat cu 1 pachet/2 zile inseamna 15 pachete/luna adica 180 pachete/an. In sapte ani ai pus-o de 1.260 pachete. Nu sunt fumator dar am vazut ca un pachet costa cam 3 € adica in 7 ani ai belit 3.780 €.

 

Deci daca merita 3.780 € pentru fumat, merita si 1.300 € gazolina la un 4x4 :). Si ce o mai costa in plus la service, spalat etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa intreb si eu cum stau cu tariful orar, daca difera la 4x4 fata de restul. Nu cred.

 

Oricum chiar daca costa 100 Lei in plus la o revizie, inseamna 1.000 Lei in 7 ani. Nu e grav.

 

Ceea ce totusi trebuie avut in vedere este daca motorul are distributie pe curea sau lant. La motorul de 2,5 benzina de la Nissan fiind pe lant, revizia de la 60.000 km este una normala.

La benzinarele de la VW sau Suzuki cum e cu distributia - curea sau lant?

 

Inca o chestie: de obicei la masini exista mai multe variante de jante omologate. De ex la Nissan ai R15, R16 si R17. Acuma daca vrei janta de 19 ca sa arate bengos masina platesti.

Editat de Silver Arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La golf 6, motor 1.4 benzina am distributia pe curea, iar la polo 1.2 benzina am pe lant. Prima fabricata in 2009, a doua in 2006. Ambele merg exclusiv in oras, rar in afara, probleme zero, decat la cea din urma o bobina arsa. Reviziile sunt ieftine.

Editat de BMWs1000RR
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Golful are 120.000, luat de nou, iar polo ul vreo 136.000, luat acum doi ani la 98.000. Se apropie de 40.000 km in 2 ani si ceva, doar cu bobina arsa, ca defect. Bine, am schimbat la el si bieletele antiruliu si bucsele de bara stabilizatoare. M au costat 250 lei cu tot cu manopera, la service in tm . Mi se pare gratis. Si am luat cele mai scumpe piese :))). La golf inca n am schimbat nimic, decat placutele. De oras sunt minunate! Nu conteaza ca e vara sau iarna, zapada sau nu, n am ramas niciunde blocat si se comporta super. Repet, in oras! Daca ies afara merg 100-120 max.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Colegu' juld5, ia vezi daca-ti place asta: https://www.olx.ro/oferta/vand-predau-leasing-seat-leon-5f-2016-x-perience-1-8-tsi-ID8XwfB.html#8fd524fa1f.

 

Masina o stiu de pe clubseat, e intretinuta f bine, gasesti acolo jurnalul de bord complet. Combinatia motor+cutie este peste modelele selectate de tine. Noua se ducea spre 30k euro (undeva la 29k), stiu fiindca am vrut sa-mi cumpar ;)

Editat de ovi_ice
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Colegu' juld5, ia vezi daca-ti place asta: https://www.olx.ro/oferta/vand-predau-leasing-seat-leon-5f-2016-x-perience-1-8-tsi-ID8XwfB.html#8fd524fa1f.

 

Masina o stiu de pe clubseat, e intretinuta f bine, gasesti acolo jurnalul de bord complet. Combinatia motor+cutie este peste modelele selectate de tine. Noua se ducea spre 30k euro (undeva la 29k), stiu fiindca am vrut sa-mi cumpar ;)

Arata bine si spec-ul tehnic suna ok, dar stiu ca au cam avut probleme in grupul VAG cu motoarele 1.8 benzina. Consumau foarte mult ulei de pe la 40 000km. Nu stiu daca au rezolvat treaba asta. Si nu stiu daca nu cumva au trimis motoarele care erau pe stoc cu probleme catre Skoda si Seat. Parca nu as risca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vrut eu a4 1.8T din 2009. Pana nu m a sucit un nene mai priceput pe audiuri lesinate. Am vrut pt oras, pt fun, nu ma interesa ca are consum de 14 sau 19. Cand am vazut pe alte forumuri ce foame de ulei si ce probleme are, am zis ca e un gunoi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arata bine si spec-ul tehnic suna ok, dar stiu ca au cam avut probleme in grupul VAG cu motoarele 1.8 benzina. Consumau foarte mult ulei de pe la 40 000km. Nu stiu daca au rezolvat treaba asta. Si nu stiu daca nu cumva au trimis motoarele care erau pe stoc cu probleme catre Skoda si Seat. Parca nu as risca.

 

Auzitul e una, traitul pe viu e alta. Eu am 1.8 Tsi-ul de 180Cp (ultima generatie - masina e MY2016), a trebuit sa completez cu un litru de ulei in primii 15k km. Atat. De atunci tot am verificat si n-a mai mancat nimic. Similar au patit si altii cu 2.0-ul. Oricum scrie clar in manual ca motorul poate consuma x litri de ulei cand e nou. E o chestie pe care ti-o asumi. Mi se pare ca "riscul" asta de care zici tu (lol, ca e posibil sa iti manance ulei la inceput) paleste in fata ruginei de pe caroseria de Duster, care va aparea, mai devreme sau mai tarziu (it's a fact).

 

Parerea mea...give it a spin. Nu ai ce pierde. Masinile nu se cumpara comparand brosuri si tot felul de zvonuri auzite la coada la alimentara. Eu de fiecare data cand a trebuit sa cumpar m-am sucit la 180 grade dupa drive-test fata de parerile preconcepute cu care am pornit in cautarea unui nou autoturism. Cum se misca o masina, frane, antifonare, feeling directie, raspuns motor, etc - astea nu le vei afla decat "pe viu".

Editat de ovi_ice
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu aveam de gand sa cumpar asa ceva de nou, doar nu s robot. Am vrut ceva de 10 mii cu care sa n am batai de cap, sa pierd vremea pe la "mecanici". Singura masina care as cumpara o de noua, e clar, bmw. Ce antifonare, ce frane, ce ...etc e pe a4? Ca tot ai pomenit de el. E fix ca un golf, iti zic eu. Ca sa faci diferenta, zic sa incerci masini, nu asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si nu stiu daca nu cumva au trimis motoarele care erau pe stoc cu probleme catre Skoda si Seat. Parca nu as risca.

 

Motorul de 1.8 tsi (180cp) este oferit de VW pe modele actuale cum ar fi Golf Alltrack sau Touran, deci nici vorba sa renunte la el. Daca mi-as lua oricare din aceste modele, as lua clar 1.8 tsi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar stiu ca au cam avut probleme in grupul VAG cu motoarele 1.8 benzina. Consumau foarte mult ulei de pe la 40 000km. Nu stiu daca au rezolvat treaba asta.

S-a rezolvat la 2013+ . Problemele au fost la motoarele produse 2008-12 (indiferent pe ce brand din grupul vag au fost puse).

 

PS - orice TFSI papa nitel ulei ;) Dar clar nu se apropie de consumul 1.8-ului din discutie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce antifonare, ce frane, ce ...etc e pe a4? Ca tot ai pomenit de el. E fix ca un golf, iti zic eu.

 

Ai tu un stil "mai special" de a te exprima dar aveam impresia ca stii ce spui. Cu asta nu sunt deloc de acord. Sunt de acord ca Golf-ul este super masina dar A4 este clar alta clasa, din multe puncte de vedere, clar la egal cu BMW. Si vorbesc pe incercate, nu din reviste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...