Sari la conținut

Merita AWD pe crossover nou?


juld5
 Share

Postări Recomandate

Salut,

 

Am inceput sa prospectez piata CrossOvere/SUV cu AWD benzinare sub 18 000 Euro. Modelele care trec de acest filtru si pe care le-am testat sunt Duster si Vitara. Impresiile pe care mi le-au lasat:

 

  • noul Duster echipare Comfort cu niste optionale (~18000Euro):

 

Ce mi-a placut:

Foarte capabil in offroad.

Suspenia ok si in offroad si pe sosea.

Cutie de viteze manuala in 6 trepte

Are roata de rezerva FullSize.

Portbagaj foarte mare.

Revizii la 20 000km.

In pretul asta intra infotainment cu navigatie si bluetooth + camera pentru mersul inapoi.

Ce nu mi-a placut:

Bordul, desi este desenat interesant este facut din plastic tare, similar loganului.

Sistem-ul infotainment este destul de slabut ca si functionalitate, pare mai degraba o tableta ce are cateva functii dedicate.

Motorizarea 1.2 Tce, singura pe benzina este disponibila doar pe versiunea de echipare medie si pare a fi un motor complex, nu stiu cat de bine stapanesc tehnologia francezii. Poate sa faca probleme in 7 ani de exploatare 70% urban.

Pe motorizarea de benzina nu se poate pune clima automata

Frane pe tambur pe spate, desi franarea mi s-a parut destul de buna.

Mici detalii care tradeaza radacinile de very cheap car cum ar fi parasolare fara lumina de curtoazie si fara clapeta peste oglinda. Butonul de incalizre in scaune pare rigid, greu de apasat cu doar o treapta.

Comenzi pe volan neiluminate.

Cotiera foarte prost facuta, mai mult incomodeaza.

  • Suzuki Vitara echipare Prestige (~17500)

 

Ce mi-a placut:

Interior mai desenat si executat cu materiale ce par durabile si in acelasi timp placute la privire.

Suspenia pare sa fie ok, dar nu la fel de rafinata ca la Duster, are un pic mai mult balans masina la manevre stanga dreapta.

Motorul 1.6 benzina este foarte fiabil in statistici. Are distributia pe lant si este aspirat made in Japan. Deci este bulletproof.

Foarte multe dotari in banii astia: Infotainment cu camera pentru mers inapoi, scaune incalzite cu doua trepte, Aer conditionat automat, Cruise control adaptiv.

Sistemul infotainment facut destul de bine care raspunde foarte bine comenzilor.

Frane pe disc pe toate 4 rotile

Overall pare o masina bine inghegata care nu este gandita pentru lux, dar pare genul pe care o lasi mostenire la nepoti.

Ce nu mi-a placut:

Unghiurile de atac si degajare limiteaza capabilitatile offroad.

Cutie de viteze manuala in 5 trepte.

Nu vine cu roata de rezerva, doar kit de pana.

Portbagajul jumatate cat cel de pe duster si mai putin loc la scaunele din spate.

CIclarea prin functiile computerului debord se face cu un buton de pe bord.

Nu are cotiera.

Nu ma pot decide daca sa vad si crossovere doar cu traciune fata, ar fi cateva modele interesante totusi. Dar am impresia ca o masina cu garda la sol mare fara 4x4 e ca o bere fara alcool... ca o iarna fara zapada... .

 

Ce parere aveti despre cele doua masini descrise mai sus? Merita AWD atat de mult cat sa exclud din calcul variantele de crossover care nu se incadreaza in 18 000E decat cu FWD?

 

Mentionez ca masina va fi folosita 60% in oras si 35% in afara 5% drumuri forestiere.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 89
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Uita-te si la S-cross passion 1.4 allgrip. La autonet in perioada asta e o oferta cu roti de iarna, scuturi si alte accesorii incluse. 140cp, 7 ani garantie si mai tragi pretul in jos garantat. E diferenta foarte mare ca dinamica fata de vitara de 1.6

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 95% asfalt si 5% forestier, poti sa iti iei direct un 2x4....

 

La 18keur sigur nu o sa il bagi in chestii serioase, ba mai mult, daca vei fi tentat sa faci asta, o sa vrei alta suspensie si alte anvelope (situatie in care incepi sa pierzi din performanta pe asfalt)

Editat de 1xu1xf1xu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca la dacia/renault(vorbesc de diesel dar cel mai probabil asa se intampla si la benzina) reviziile, doar ulei motor+filtru ulei, filtru aer, filtru polen, filtru motorina costa ~900ron. Dupa un an de utilizare dacia/renault se pricepe cel mai bine la scartait. Nu inteleg de ce preferati benzina si sa aveti consum foarte mare pe oras chiar si in afara, motorizarea 1.5dci dacia/renault consuma pe un duster in jur de 6-6.5 in oras iar pe exterior mers linistit ~90-100km/h consuma 4.5. Si sunt sigur ca valori apropiate au toate masinile diesel ce nu depasesc 2000cmc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am un Yaris si un ix35. In oras Yaris-ul este aur curat. Minune. Daca sunt ambele in fata casei si trebuie sa ma misc pana in oras nici macar nu imi trece prin cap sa misc Hyundai-ul. Si nici ala nu e prea mare.

4x4? Nu stiu daca mi-a folosit vreodata ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

60%oras?si vrei suv?..mda..

Masinile astea doua de care am vorbit mai sus sunt ok si in oras, mai ales daca trebuie sa cari cumparaturile pe doua saptamani si un carucior de copil in acelasi timp... .

» Post actualizat in 04 Feb 2018 08:02

Vezi ca la dacia/renault(vorbesc de diesel dar cel mai probabil asa se intampla si la benzina) reviziile, doar ulei motor+filtru ulei, filtru aer, filtru polen, filtru motorina costa ~900ron. Dupa un an de utilizare dacia/renault se pricepe cel mai bine la scartait. Nu inteleg de ce preferati benzina si sa aveti consum foarte mare pe oras chiar si in afara, motorizarea 1.5dci dacia/renault consuma pe un duster in jur de 6-6.5 in oras iar pe exterior mers linistit ~90-100km/h consuma 4.5. Si sunt sigur ca valori apropiate au toate masinile diesel ce nu depasesc 2000cmc.

As prefera benzina pentru ca mi se pare mai putin costisitor pe termen lung. Nu fac mai mult de 15 000km pe an.

» Post actualizat in 04 Feb 2018 08:03

Ca si cum ti ai lua un camper sa mergi la bulgari :))

Pai e frumos de mers si la bulgari. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Depinde in ce oras stai, daca este zona de munte cu zapada multa pe o perioada mare de timp merita, pentru restul este fandoseala.

Si eu ma gandeam intr.o vreme sa dau BMW ul si sa revin la 4x4, dar la ce iarna avem in Bucuresti (btw, ieri erau 14 grade!) ar fi doar o prosteala.

» Post actualizat in 04 Feb 2018 08:08

Tot nu esti convingator, pentru cumparaturi si un carucior de copil poti lua Skoda Octavia care are un portbagaj in care incap Dusterul si Vitara la un loc. Vrei neaparat 4x4? Tot Skoda Octavia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca din cate stiu tce-urile de la dacia renault sunt cu turbina, ca vazui ca imi zisesi de costuri mai mici de intretinere. 1.5 dci-ul meu are 55.000km din care 40.000 pe oras, nu scoate pic de fum si ca motorizare nu face probleme. Iar daca te gandesti ca o revizie de ulei si filtre este mai ieftina la benzina decat la diesel(vorbesc de dacia/renault) te inseli, poate cu maxim 100-150ron la aceste doua supermarci. Vezi daca tot obtezi pt 4x4 uita-te la Renault Kadjar vezi daca te incadrezi, nu stiu sigur dar s-ar putea sa aiba si versiune fara 4x4, Kadjar-ul macar are interior putin mai calitativ

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sub 7% consum la Dusterul diesel nu scoti, oricum ai merge.

Motorul de 1.2 benzina nu il consider o alegere castigatoare. Nici pentru consum, dar nici pentru performante. Poate doar la taxe si impozite, dar sunt nerelevante.

La Duster ai 6 trepte de viteza deoarece treapta I este de forta. Ajuta doar la plecarea de pe loc in conditii de masina incarcata, in rest e scurta si treci in treapta II imediat. Practic tot 5 trepte de viteza ai.

Atentie la scaunul soferului: are sezutul scurt si te taie la picioare la drum lung.

Marile avantaje al Dusterului sunt: are pretul cel mai bun la nivel maxim de echipare, se simte extraordinar de bine pe drumuri denivelate, este fiabiala pe suspensii si articulatii.

Arunca un ochi si la Mitsubishi ASX si la Toyota CHR.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Banii astia ar fii mai bine investiti intr-un break care sigur va fii mai spatios ca dusterul la interior cu o garda la sol mai generoasa. aia 5% drum forestier, ii poti face si cu tractiune fata

 

si eu m-am uitat la masinile astea, dar la mine era un pic in afara bugetului si m-am rezumat la un MCV stepway tot motorizare cu benzina pentru ca il folosesc mult in oras si la drumuri scurte, unde dieselul va fi uzat si nici nu apuca sa ajunga la o temeratura optima de lucru.

 

motorul 1.2TCE al celor de la dacia/renault, a avut niste probleme la aparitie(acum mai bine de 5 ani daca nu ma insel), dar ulterior le-au rezolvat si acum ai un motor ajuns la maturitate.

 

strict dintre astea 2 as alege Dusterul.

 

PS: la fordul Kuga te-ai uitat? oferta 18.500euro

Editat de Cavaleru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tractiunea integrala nu are drept unic scop mersul pe off-road. Ea confera un comportament mai bun al masinii si pe sosea, mai ales unde nu este vorba de un drum drept si orizontal, si eventual mai este un pic carosabilul alunecos, cu aderenta mai proasta, etc. Acesta este si motivul pentru care s-a inventat sistemul "simplificat" de tractiune integrala. respectiv 4x4 numit si 4WD care nu beneficiaza de un diferential intre puntile fata si spate si se monteaza pe o gramada de masini care nu au nici o legatura cu off-road.

Masinile adevarate de off-road sunt cele cu diferential intre punti, numite AWD.

 

Legat de cutia automata de la Dacia: ea este de fapt o cutie robotizata, adica pe cutia clasica manuala se monteaza un robot care face el treaba cu schimbatul vitezelor. Eu nu am mers cu ea dar din ceea ce a scris un coleg pe aici si care a avut ocazia sa o verifice, a confirmat ca este OK.

 

Nu sunt mare amator de motorizari diesel cand va masina fi utilizata in principal prin oras. In sezonul rece nu apuca sa faca cald in masina, consuma mult pina se incalzeste, si oricat de bine ar fi antifonata tot ca un tractor suna.

 

Offtopic: personal nu mi se pare o afacere prea buna sa cumperi o masina noua. Pierzi o gramada de bani la revanzare, pe cand la achizitie ii economisesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tractiunea integrala nu are drept unic scop mersul pe off-road. Ea confera un comportament mai bun al masinii si pe sosea, mai ales unde nu este vorba de un drum drept si orizontal, si eventual mai este un pic carosabilul alunecos, cu aderenta mai proasta, etc.

 

Da, atunci cand e permanenta. Sistemele Haldex sunt de tip reactive, e o diferenta f mare in comportament. Iar la un crossover din asta cat un Clio care sta mai mult in oras probabil vei folosi AWD-ul de 2 ori pe an, atunci cand te bagi ca berbecu in zapada prea mare, pe unde nu trebuie (adica se poate evita).

 

In rest, trebuie tinut cont ca AWD pe orice masina inseamna urmatoarele:

- greutate mai mare (cel putin 100kg), deci si consum mai mare (vezi si in spec-uri care-i diferenta pe acelasi model cu si fara awd).

- uzura mai rapida a penurilor spate

- in general porbagaj mai mic decat la variantele 2wd, datorita spatiului necesar pt cardan.

- costuri mai mari de intretinere (schimb ulei diferential).

 

In caz ca vrei sa te duci cu adevarat pe munti, forestiere ceva mai grele, uita-te la Duster 4WD, o masina f capabila, DAR pt drumurile alea vei avea nevoie de un alt set de anvelope, eventual iti iei cu tot cu jante de off.

 

In schimb, daca petreci mult timp in oras, cu diferenta de bani as lua cutie automata ori as trece la o masina ceva mai mare (barem una pe platforma de compacta). Sau mai e varianta SH, dar ceva de maxim 2 ani vechime, sa mai fie in garantie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Legat de cutia automata de la Dacia: ea este de fapt o cutie robotizata, adica pe cutia clasica manuala se monteaza un robot care face el treaba cu schimbatul vitezelor. Eu nu am mers cu ea dar din ceea ce a scris un coleg pe aici si care a avut ocazia sa o verifice, a confirmat ca este OK.

 

 

Disponibilă pe motorizarea 1.5 dCI 109 CP asociată cu sistemul Stop & Start, noua cutie de viteze automată EDC (Efficient Dual Clutch) cu dublu ambreiaj și 6 trepte reprezintă o îmbunătățire față de cutiile automate tradiționale.

 

Pe Duster nu este robotizata.

Doar pe Logan, Sandero si probabil Lodgy.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Silver Arrow vezi ca esti nitel in eroare! 4x4 offroad "dure" NU au diferential interaxial! Merg 4x2 sau 4x4 cu aceeasi turatie a puntilor fata/spate. Suvurile, crossoverele, strutocamilele au diverse confuguratii, de la 3 diferentiale open pe Rav 4 gen a 2-a (2000-2005) pana la vascocuplaje, Haldex-uri, Torsen-uri si altele. Iar pe strada, fie ea si uda sau cu mazga, merge orice masina moderna 4x2 in toata siguranta.

Ca sa beneficiezi de avantajele unui 4x4 permanent pe asfalt ai nevoie de minim 300 cp si sa te dai "cu genunchiul jos", altfel masa + pierderile prin frecari dau cu -. Sistemul de la Rav gen a 2-a e de toata jena, adica e un 4x4 care ramane impotmolit cand ii patineaza o singura roata! Pai se descurca mai bine Panda 4x4 cu un amarat de vascocuplaj.

Altfel oamenii iau suvuri ca sa se uite de sus la prostime, alt motiv nu vad pt ce ai merge cu asa ceva prin oras...

» Post actualizat in 04 Feb 2018 16:08

Dual clutch este tot o cutie MECANICA ROBOTIZATA!! Doar ca e ceva mai rapida si putin mai desteapta. Si MULT mai scumpa de servisat cand vine vorba de ambreiaje. Si nu vine f greu, roboteii uneori patineaza ambreiajele ca niste incepatori :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4x4 offroad "dure" NU au diferential interaxial! Merg 4x2 sau 4x4 cu aceeasi turatie a puntilor

La ce te referi cand zici ca nu au diferntial interaxial?

 

Cumva la diferentialul central care se regaseste pe Land Rover si Toyota

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca nu au = lipseste! Adica functioneaza 4x2 cu tractiune spate si, cand se cupleaza 4x4, cardanele fata si spate au viteze de rotatie egale. Au o cutie de transfer care inglobeaza reductorul ("low") dar fara diferential. Daca incerci cu un astfel de vehicul sa virezi pe teren aderent cu 4x4 cuplat se impileaza, paraie, troznesc si risti sa si rupi ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sub 7% consum la Dusterul diesel nu scoti, oricum ai merge.

 

eu am piciorul greu, dar am scos cu Duster diesel sub 7% lejer... prin Maroc, 4 persoane, bagajel aferent, lejer - nu grav, si nu drum intins / autostrada.

 

La Duster ai 6 trepte de viteza deoarece treapta I este de forta. Ajuta doar la plecarea de pe loc in conditii de masina incarcata, in rest e scurta si treci in treapta II imediat. Practic tot 5 trepte de viteza ai.

 

de acord.

 

Marile avantaje al Dusterului sunt: are pretul cel mai bun la nivel maxim de echipare, se simte extraordinar de bine pe drumuri denivelate, este fiabiala pe suspensii si articulatii.

 

 

+ greutate mica, se simte! in unele cazuri si daca ai posibilitatea de a pastra inertia duster face fatza mai bine decat 4x4 mult mai titrate dar mult mai grele.

» Post actualizat in 04 Feb 2018 16:30

- la duster cum merge 4x4 si cat dureaza sa se reactiveze daca s-a incins...

» Post actualizat in 04 Feb 2018 16:32

- iar, daca esti cu o roata fatza fara aderenta si o roata spate in aceeasi situatie -> de fapt esti blocat, te pipi pe el 4x4 in cazul ala.

» Post actualizat in 04 Feb 2018 16:35

alt + la duster e spatiul / portbagajul... e ok. comparat cu gama.

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai scos sub 7 consumul, dar care varianta de diesel era? Cea de 110 cp? Stiu pe cineva care afirma exact ca si colegul, consuma cam mult si afara. Cand e alergat, consuma extrem de mult.

 

orice crossover incepe sa haleasca ca dracu' daca sari de o anumita viteza... ca aerodinamica e impotriva lui....

» Post actualizat in 04 Feb 2018 16:42

sub viteza aia, care din ce am vazut eu pe aerodinamici d-astea gen caramida e cam 110-115 (real, nu ce arata bordul) e ok. la duster poate mai ok - 6 trepte. peste, deja nu e vina motorizarii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu esti amator de diesel, ok, dar esti total paralel si faci afirmatii care sunt valabile la cine stie ce boilere diesel! Referitor la tractor, ai avut ocazia sa auzi cum suna un tractor adevarat si nu o pocnitoare romaneasca? Nici mama motoarelor pe benzina nu suna asa, pt cultura ta generala, nu alta.

Am insignia diesel, care da, troncane in interior a diesel, mai ales la rece.

Bmw nu face asta, nici 2.0 nici 3.0.

Pt mine ambele masini despre care se vb aici sunt cazane la cat se cere pe ele/cum arata/ce ofera/ce stiu sa faca/etccccc

 

 

Nu sunt mare amator de motorizari diesel cand va masina fi utilizata in principal prin oras. In sezonul rece nu apuca sa faca cald in masina, consuma mult pina se incalzeste, si oricat de bine ar fi antifonata tot ca un tractor ti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...