Sari la conținut

Lada Niva - pareri obiective/experiente


Bigfoot
 Share

Postări Recomandate

Niva preparata pentru raliu nu face casa buna cu fiabilitatea. Daca modifici o componenta sa reziste la solicitari mai mari, urmatoarea pe scara magarului pica. Deci trebuie sa o imbunatatesti si pe aia. Si asa mai departe. Adica faci ceva la motor, pica ceva pe la cutie. Faci si cutia, pica ceva pe la diferential. Faci diferentialul pica planetarele. Probabil ca daca faci si planetarele se desumfla rotile.

 

Niva e masina de mers batraneste cu ea daca vrei fiabilitate. Sasiul e monococa si daca ai sarit cu ea ai facut-o acordeon.

 

In link-ul pus de emanuelcristian cu niva de politie cred ca a fost mai mult eroare de pilotaj, nu masina slaba in offroad sau drum prea prost.

 

In 4000-5000 de euro gasesti Jimny. Vitara nu cred ca mai exista exemplar in mintile ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 266
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Niva preparata pentru raliu nu face casa buna cu fiabilitatea. Daca modifici o componenta sa reziste la solicitari mai mari, urmatoarea pe scara magarului pica. Deci trebuie sa o imbunatatesti si pe aia. Si asa mai departe. Adica faci ceva la motor, pica ceva pe la cutie. Faci si cutia, pica ceva pe la diferential. Faci diferentialul pica planetarele. Probabil ca daca faci si planetarele se desumfla rotile.

 

Niva e masina de mers batraneste cu ea daca vrei fiabilitate. Sasiul e monococa si daca ai sarit cu ea ai facut-o acordeon.

 

In link-ul pus de emanuelcristian cu niva de politie cred ca a fost mai mult eroare de pilotaj, nu masina slaba in offroad sau drum prea prost.

 

In 4000-5000 de euro gasesti Jimny. Vitara nu cred ca mai exista exemplar in mintile ei.

Vitara este putin mai ieftina (10-20%) decat Jimny din acelasi an, iar problemele de rugina caroserie sunt copy paste.

 

Solutiile tehnice sunt relativ asemanatoare. Jimny este usor incomoda ca si masina de zi de zi (vorbesc din experienta), deci Vitara (Grand) ar fi o alegere buna in locul Niva.

 

Fiabiliatea Suzuki este din alta liga daca ne raportam la Lada.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Niva "de raliu" 1.6 carburatie luata din targ cu bani de chipsuri si pregatita pe soba din garaj a castigat titlul national. Niva 1.7 injectie aproape noua de la importatorul Lada in ro, dupa un diferential copt la teste si o bobina de inductie moarta pe sosea s-a facut scrum la prima etapa... Nu mai vorbiti despre cum se face si ce se strica la o masina de curse daca nu stiti cu ce se mananca!

Dpmdv la 2000€ nu poti sa iti iei decat un cazan la care sa ai ce surubari, nu o masina cu care sa-ti faci treaba.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca vreo 7 - 8. Lanturi, patine, simeringuri, axe si culbutori nu le-am socotit. Suficient?

Nu stiu daca am poze in format electronic cu Niva pregatita de mine pt raliuri tot-teren. Nu vorbesc din google sau auzite.

 

Exact asta banuiam, ca cele pe care ai pus mana au fost forjate. Multi au facut greseala sa abuzeze de vehiculele fabricate in Europa de Est comparandu-le cu cele fabricate in Vest. Vehiculele fabricate in Est erau masini modeste, de conceptie veche si cu materiale slabute in comparatie cu cele din Vest iar turatia si forja era dusmanul lor de moarte. O Dacie sau o Lada alergata nu trecea de 100.000km, gandeste-te ca la 80km/h aveau 3000 de ture/min, ma refer la cele cu 4 trepte. Alta problema mai era calitatea uleiului, romanescul Petrom RO3 era bun maxim 2000km, aveam clienti care il schimbau la 1200-1500km iar unii la 4-5000km, altii bagau la Lada ulei Lubrifin care era mai bun si mergea in bune conditii pana la 3000km.

 

O Lada intretinuta si exploatata corect era destul de fiabila, faceai la ea doar revizii pana la 150.000km. Am reparat vehicule Lada cu zecile, unele desfacute complet, altele doar pe ansamble. am fost posesor de Lada 1500, fratelele meu a avut si el una iar astea se intamplau la inceput de anii '90. Lada e o masina onesta, trebuie sa ceri de la ea doar ceea ce-ti poate oferi si vei fi multumit de ea. Cel mai mare rulaj fara reparatii l-am intalnit la o Lada 1200 break, 206.000km iar la acesti km consuma cca 250 grame ulei la 1000km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te contrazic, erau masini de oameni normali, cum erau si Daciile. Unii mai aveau acces si la Shell sau Castrol, dar cam degeaba. Drept ca gaseai mai putin pamant in motoare decat de la Ro3 sau cum ii spunea. Deci nu forjate. Am avut Lada 1200, i-am refacut 2 motoare, cel original reconditionat l-am schimbat pe un 1.6 amarat pe care l-am refacut complet. Am avut coleg cu Lada care a mers numai cu Shell si mult pe gpl, la 130k a fost gata motorul. Curat lacrima inauntru, vilbrochen + cuzineti impecabil, blocul a iesit la limita la cota 2 (+0.5mm). De Dacia din '77 cu set de 1.4 luat din magazin idms, comprimat, portat si cu axa + carb dublu (de Lada) am tras mai tare decat de "cufar" si a rezistat mai bine! Tot ce am relatat a fost inainte de '89. Prin 2002 a fost povestea cu Nivele racing. Anul trecut m-am eschivat in toate modurile ca sa nu-mi pice pe cap o Niva 1.7 cu patina mica rupta. Lucrarea era simpla, dar in mod sigur as fi castigat un client permanent si numai de lazi nu mai am chef.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te contrazic, erau masini de oameni normali, cum erau si Daciile. Unii mai aveau acces si la Shell sau Castrol, dar cam degeaba. Drept ca gaseai mai putin pamant in motoare decat de la Ro3 sau cum ii spunea. Deci nu forjate. Am avut Lada 1200, i-am refacut 2 motoare, cel original reconditionat l-am schimbat pe un 1.6 amarat pe care l-am refacut complet. Am avut coleg cu Lada care a mers numai cu Shell si mult pe gpl, la 130k a fost gata motorul. Curat lacrima inauntru, vilbrochen + cuzineti impecabil, blocul a iesit la limita la cota 2 (+0.5mm). De Dacia cu set de 1.4 luat din magazin idms, comprimat, portat si cu axa + carb dublu (de Lada) am tras mai tare decat de "cufar" si a rezistat mai bine!

 

shel era cel mai prost ulei, cel mai probabil era contrafacut. cat priveste motoarele facute de tine conteaza foarte mult ce piese ai bagat in ele, dupa revolutie majoritatea pieselor erau de cooperativa. m-am lovit de problema asta, aveam noroc cu niste rusi care ne aduceau piese originale dar erau scumpe in draci.

Editat de petre81
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ala din reteaua Comturist, luat pe dolari pe timpul lui ceasca?!?

Ti-am spus ca vb de anii '80, piesele erau 100% "3delano b cccp", mai putin simeringurile de supape, puneam verzi, de VW :P

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te contrazic, erau masini de oameni normali,

 

Hai sa-ti zic de oamenii normali. Aveam clienti care veneau sa schimbe uleiul, cand dadeam drumul la ulei era amestecat cu benzina (benzina in baie) si ii intrebam ce consum au, bineinteles ca consumurile erau imense. Unii aveau defectiuni la carburatoare pe care nu le sesizau la timp desi consumul ridicat era un indicator cert in timp ce altii mergeau pe drumuri foarte scurte si mergeau numai cu socul tras. Asa apareau uzuri premature si pe urma tipau ca maisnile respective sunt proaste indiferent ce marca erau.

 

In acele vremuri fiabilitatea era o chestie subiectiva care diferea de la proprietar la proprietar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omule, inainte de '89 consumul preocupa pe oricine, nu-ti dadea mana sa torni benzina in baie. Lucram Lada destul de mult, vb de clienti care ingrijeau masinile, reglajele carburatorului le faceam cu analizor de gaze si cu toate astea fiabilitatea motoarelor nu era grozava. In general proprietarii de Lada erau oameni cu situatii mai bune, multi doctori de exemplu, veneau macar la 10000km la un act, schimbau orice piesa era uzata, nu caratori de varza post revolutionari! Dar deja obosesc contrazicandu-ma cu tine si stricam topicul omului.

On: ar trebui sa mai am undeva un manual de reparatii pt Niva 1.7 pe hartie, nu mai retin daca e in limba rusa :P

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu nu ai cum sa te contrazici cu mine pe acest subiect, am reparat mai multe Lazi ca tine si e clar ca stiu mai multe decat tine mai ales vis-a-vis de piese, apropo ce camasi foloseai la bucsarea blocului motor? Tu ai zis ca ai reparat 6-7 motoare in timp ce au am reparat cu zecile pt ca in acele vremuri erau trei marci mari si late: Dacia, Lada si Oltcit, la fiecare dintre ele vorbesc de zeci de motoare reparate. Nu exista saptamana sa nu facem macar doua motoare, de Dacia, Lada, Oltcit, dupa revolutie deja au aparut astea occidentale si la un moment dat au inceput sa pice si astea si faceam motoare pe banda pt ca SH erau foarte scumpe. Asa am avut ocazia si mai ales norocul sa pot face comparatie intre vehiculele din Est si cele din Vest.

 

Eu vorbesc din practica, nu din auzite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

alooo amintiri geriatrice din timpurile cand erati flacai? ce-i aici?

 

 

poate ati uitat dar suntem in 2017 , 2018 mai bine zis ... "ce e aia lada???"

 

vrei sa te murdaresti saptamanal suPT unghii , tov injiner ... se poate face si cu o cutie mai de doamne ajuta decat minunea tehnicii lada .

 

am mers acum ~20 de ani cu un gunoi din asta ... nici macar atunci nu le consideram masini ... ai auzit de termenul "mesteca" in cutie? ... muhahahha o sa-l ai in gand tot timpu

 

in afara de o puternica nostalgie ,pe care la varsta ta nu ai cum s-o fi developat... sincer nu ai nici un motiv sa risipesti 2 secunde din viata cu ganduri despre fiare sovietice, nu e nimic cool , nu e vintage nu e nimic , e ca un wc public ancestral cu 4 roti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care a fost rationamentul pentru sasiul unibody? Nu era mai ieftina si mai durabila varianta body on frame?

 

La fel si in cazul sistemului 4x4 full time. Nu era mai ieftin si mai durabil sa puna 4x4 part time fara diferential central?

Editat de mihaio07
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care a fost rationamentul pentru sasiul unibody? Nu era mai ieftina si mai durabila varianta body on frame?

 

Unibody e mai ieftin si mai usor, varianta cu sasiu e mai rezistenta, mai grea si mai scumpa. BMW X5 de exemplu nu are sasiu motivul fiind reducerea greutatii pt o masina care oricum e grea.

 

La fel si in cazul sistemului 4x4 full time. Nu era mai ieftin si mai durabil sa puna 4x4 part time fara diferential central?

 

Diferentialul central are comportament superior variantei fara diferential central.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unibody e mai ieftin si mai usor, varianta cu sasiu e mai rezistenta, mai grea si mai scumpa. BMW X5 de exemplu nu are sasiu motivul fiind reducerea greutatii pt o masina care oricum e grea.

 

 

Diferentialul central are comportament superior variantei fara diferential central.

 

E discutabil daca body on frame e mai scump sau nu. Cu body on frame poti sa faci mai multe masini pe acelasi sasiu (cum facea Ford pe vremuri). Si iesi mai bine la capitolul costuri totale.

 

Diferentialul central are comportament superior pe asfalt, ca pe offroad oricum il tii blocat. Iar un transfer case ma gandesc ca e mai solid, mai simplu, mai ieftin si ofera o garda la sol mai mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca ai condus vreodata o Lada, avea o cutie foarte precisa, nu aveai cum sa mesteci in cutie.

era verdele ala kkniu metalizat cu interior de vinilin ... nu stiu daca toate fac asa , aia era largoooo

am recunoscut imediat potentialul pt fier vechi

 

unii se prind mai greu sau developeaza pasiuni...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

era verdele ala kkniu metalizat cu interior de vinilin ... nu stiu daca toate fac asa , aia era largoooo

am recunoscut imediat potentialul pt fier vechi

 

unii se prind mai greu sau developeaza pasiuni...

 

Daca era ceva de reprosat era in primul rand directia greoaie, raza mare de bracaj si jocul constant in caseta de directie. In schimb tu te-ai legat de mestecatul in cutia de viteze ceea ce nu gasesti la nici o Lada. Concluzia logica si de bun simt este ca nu te-ai suit in Lada decat ca pasager pe bancheta din spate.

Editat de petre81
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in afara de o puternica nostalgie ,pe care la varsta ta nu ai cum s-o fi developat... sincer nu ai nici un motiv sa risipesti 2 secunde din viata cu ganduri despre fiare sovietice, nu e nimic cool , nu e vintage nu e nimic , e ca un wc public ancestral cu 4 roti.

 

Hai sa-ti dau eu niste motive. Desi am avut doar masini "spartane" dupa standardele de azi, am avut probleme care nu ar trebui sa existe.

 

De exemplu, lipsa posibilitatii de a dezactiva ABS-ul. Si asta la o masina de offroad.

Alt exemplu: motor care nu porneste din cauza a nu stiu ce moloz de senzor (problema destul de comuna la Logan).

 

Exemple mai light: senzor de usa la care intra moloz, caraie in continuu crezand ca usa e ba deschisa, ba inchisa. Sau engine light aprins din cauza a nu stiu ce (cuvant urat) de vapor emission control in rezervor, care a detectat el ca nu e inchis bine capacul de la rezervor.

 

Si ca astea mai sunt 1000 de alte probleme. Probleme care nu ar trebui sa existe.

 

Si tine-te bine, ca vine tare tehnologia secolului 21, cu masini semi-autonome care o sa iti puna frana si o sa te traga pe dreapta cand casti sau cand te uiti la telefon.

Editat de mihaio07
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa-ti dau eu niste motive. Desi am avut doar masini "spartane" dupa standardele de azi, am avut probleme care nu ar trebui sa existe.

 

De exemplu, lipsa posibilitatii de a dezactiva ABS-ul. Si asta la o masina de offroad.

Alt exemplu: motor care nu porneste din cauza a nu stiu ce moloz de senzor (problema destul de comuna la Logan).

 

Exemple mai light: senzor de usa la care intra moloz, caraie in continuu crezand ca usa e ba deschisa, ba inchisa. Sau engine light aprins din cauza a nu stiu ce (cuvant urat) de vapor emission control in rezervor, care a detectat el ca nu e inchis bine capacul de la rezervor.

 

Si ca astea mai sunt 1000 de alte probleme. Probleme care nu ar trebui sa existe.

 

:10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...