Jump to content


Alatura-te grupului nostru pe FaceBook! Like & share! Like & share! Alatura-te grupului nostru pe FaceBook!
Photo

Nordkapp 2018 V-ati propus ?

Nordkapp

  • Please log in to reply
51 replies to this topic

#41 l.u.v

l.u.v

    Vanturator de tarana si alergic la prostie..

  • Admin
  • PipPipPipPip
  • 8,860 posts
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Moto: Doispesute elte

Posted 19 November 2017 - 03:30 PM

Pana la under incalzite pune mana si cumpara-ti un echipament de firma pentru vreme rece (cagula, costum, cizme si manusi) obligatoriu cu membrana respirabila si un costum bun de ploaie, obligatoriu din doua bucati.

Motoretele in perfecta stare, cauciucurile noi si obligatoriu o suma consistenta de bani de rezerva pe un card, drumul este foarte lung, iar tarile nordice extrem de scumpe.

Cititi bine pe topicurile unde altii au mers incolo:

 


Untitled.png





 

 

"Prefer fiarele mai vechi in locul plasticelor de ultima generatie"..
 

 
 


#42 binox

binox

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,585 posts
  • Gender:Male
  • Location:Braila/Bucuresti
  • Moto: VFR750F

Posted 19 November 2017 - 03:31 PM

Depinde cat de friguros te stii  :)

A fost o perioada in care mergeam cu motorul tot anul, inclusiv drumuri lungi iarna, la temperaturi negative....

N-am avut haine incalzite dar puneam suficiente pe mine cat sa rezist, ma deghizam in omul Michelin :)

 

S-ar putea sa fie foarte folositor un astfel de tricou pt ca fiind un drum f lung in mijlocul verii e cam incomod sa cari suficiente haine groase la tine pe care le vei folosi doar pe o bucata relativ scurta de drum;

Pentru o astfel de calatorie f importante sunt si manerele incalzite, nu asi pleca fara asa ceva....

 

Si eu am in plan pt la vara o tura de Norvegia si ma voi gandi serios la posibilitatea de a-mi incalzi electric mesada de la geaca, cu alimentare la 12V. Cred ca se poate realiza ieftin cu o husa incalzita de scaun auto.


Realizez montaje electronice si automatizari la comanda http://www.youtube.c...h?v=v_cPdP3V4yk


#43 Silver Arrow

Silver Arrow

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,274 posts
  • Gender:Male
  • Moto: BMW R1200RT
  • Numar: B 237 UTU

Posted 19 November 2017 - 06:54 PM

Oameni buni. Mersul pina la Nordkapp nu este tot una cu mersul la Polul  Nord. Suna spectaculos sa treci de Cercul Polar de nord, dar asta inseamna paralela 66 si un pic.

 

Vorbiti despre pregatirea fizica. Foarte bine dar banuiesc ca nu intentionati sa plecati peste campuri cu un offroad. O sa plecati pe asflat ca toata lumea.

Asadar greul o sa il duca mobra.

Primul lucru pe care trebuie sa il aveti in vedere este starea tehnica a motocicletei. Nu veti fi departe de civilizatie. Orice problema tehnica se rezolva doar poate sa va coste cat nu face mobra.

 

Temperaturile joase nu vor fi in intreaga Norvegie. Doar ca soseaua mai trece pe drumuri aflate la altitudini mai mari unde puteti intalni tempearturi de 3-5 grade C. Daca aveti ghinion de vreme nasoala temperatura poate fi in medie pe la 15 grade C.

Ca idee la Nordkapp a fost mai cald decat la Cercul Polar.

 

Dupa mintea mea iata cateva puncte importante:

Pentru mobra:

- anvelope de calitate, bune la mers pe ud si la temperaturi mai joase. De preferinta noi, vor fi de mers 10.000 Km

- acumulator in stare buna, sistem de incarcare functional

- sistem de iluminare stare perfecta

- o revizie serioasa inainte de plecare. Poate la mobrele cu lant nu ar strica un kit nou.

Pentru motociclist:

- haine calduroase, cu o minima rezistenta la ploaie  (in sensul sa fie tratate), de preferinta cu posibilitatea de a mai pune un pulover (de preferat jacheta si pantaloni cu mesada)

- Incaltari calduroase si care sa tina la apa

- casca de protectie cu viziera pinlock

- 2 randuri de manusi: una subtire de vara si una mai groasa

 

Trebuie sa aveti in vedere ca veti pleca de la temperaturi de 30-40 grade si veti ajunge pina la 5-10 grade. Asadar nu este usor sa te imbraci/incalti ca sa iti fie bine si in RO si in Norvegia. Preferabil sa iti fie cald decat frig :).

 

Sa fiti pregatiti sa va prinda o ploaie care sa va ude pina in chiloti si sa aveti o resursa financiara "de avarie" pentru a putea innopta la un hotel/pensiune unde sa puteti pune carpele la uscat. (la cort cam naspa).

 

Si nu in ultimul rand sa aveti o asigurare de sanatate (costa in jur de 150 Lei) care sa va permita inclusiv transportarea mobrei in caz de defectare sau accident. O sa o caut pe a mea, mi se pare ca am avut limita 1300 euro pentru transport. Sa o verificati cu atentie pina la ce suma este spitalizarea, care sunt costurile maxime de repatriere, sa aveti despagubire pentru pierdere acte (va jupoaie onor statul roman sa va dea un pasaport pe la ambasade), etc.

 

@l.u.v.  am mers eu pe ploaie sanatoasa prin Germania si cu tot costumul bun de ploaie, cand s-a adunat cantitatea critica de apa intre picioare o data am simtit de parca m-am pishat pe mine :) si aia este. Pe traseul facut de apa intra apa la chiloti intr-o veselie. Noroc cu incalzirea la sa. Si eram pe R1200RT care apara binsor de ploaie. Pe un naked probabil ca te face ciuciulete in decurs de cateva minute. Chiar m-am intrebat de ce draqu nu au facut saua cu o scurgere le mijloc. Ca doar nu oi fi singurul care am patit asta.


» Post actualizat in 19 Nov 2017 16:58

Si eu am in plan pt la vara o tura de Norvegia si ma voi gandi serios la posibilitatea de a-mi incalzi electric mesada de la geaca, cu alimentare la 12V. Cred ca se poate realiza ieftin cu o husa incalzita de scaun auto.

Ai varianta mult mai ieftina si mai stabila cu ziarul. Nu frigul in sine este problema cat faptul ca pe moto din cauza vantului vei pierde caldura imediat. Cumperi un ziar, pus pe sub jacheta in partea din fata si problema este rezolvata.



#44 Muretto Grundieg

Muretto Grundieg

    Observator

  • Membru
  • Pip
  • 486 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Suzuki DR600
  • Numar: B-02-RZE

Posted 19 November 2017 - 09:23 PM

@George13

 

Vezi că există trusou complet, maiou, pantaloni, vestă electrică, probabil șosete și chiloți electrici.

www.advpulse.com/adv-prepping/heated-gear-small-dual-sport/

 

Depinde și de rezistența fizică mult. Câți ani ai ? :)



#45 george13

george13

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 129 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: BMW 650 GS

Posted 19 November 2017 - 09:32 PM

Mistocar ca intodeauna. Mi-ai bagat ideea de aventura la Nordkapp si cand am luat-o in serios ai abandonat.Intradevar ma antrenez deja pentru rezistenta fizica si nu cu tuica si bere.



#46 Muretto Grundieg

Muretto Grundieg

    Observator

  • Membru
  • Pip
  • 486 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Suzuki DR600
  • Numar: B-02-RZE

Posted 20 November 2017 - 08:24 AM

Ai răbdare până în martie-aprilie. Vedem atunci dacă vreunul din hârburile mele se pretează la așa ceva. Vârsta cumulată a celor patru motoare ale mele e de 118 ani.

Cu care vrei să merg ?


Edited by Muretto Grundieg, 20 November 2017 - 08:26 AM.


#47 SONYC

SONYC

    Sticlist de anduranta!

  • Membru
  • Pip
  • 294 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Viajes
    Senoritas
    Cervezas
  • Moto: Honda Hornet '07
  • Numar: B-xxx-xxx
  • Club: A

Posted 20 November 2017 - 09:23 AM

In 20 km nu, dar dupa 5-6 ture d-astea te obisnuiesti altfel cu frigul, ploaia si vantul.

 

E prea mica distanta pe care o parcurgi. Cand incepi sa simti frigul deja te retragi spre casa.

 

Acum cativa ani am plecat cu bicicleta spre Sinaia, pe Targoviste - Pucioasa. N-am apucat nici sa ies din Bucuresti, ca apa din bidon era inghetata, asta ca sa intelegi cat de frig era. La un moment dat m-am oprit sa ud un copac, imi aduc si acum perfect aminte ca am scos mainile in toate culorile pamantului din doua perechi de manusi, si ca ma incalzeam la aburul udaturii. Cu toate astea n-am renuntat, nu prea aveam oricum de ales, in ideea in care aveam de pedalat orice ar fi fost. Fie ajungeam in Sinaia la ora la care aveam bilet la tren, fie faceam cale intoarsa spre Bucuresti. Am ales sa continui, n-a fost usor, dar pot spune ca m-am calit prin aceasta experienta.

 

Din acest motiv si spun, e buna ideea ta, dar trebuie sa treci peste pragul de confort, cu mult, asta daca vrei sa te calesti cu adevarat. Altfel, sigur, primii 100-200 de km pe mobra o sa fii zeu, apoi usor usor o sa incepi sa te resimti. Nu cred ca mai este cazul sa spun ca temperatura din interiorul orasului este sensibil mai mare decat cea din cadrul campului deschis.

 

Nu in ultimul rand, asa cum mentiona si colegul Titishor, pe bicicleta faci miscare, ori pe mobra nu prea.


Vorbeşte doar dacă poţi depăşi calitativ liniştea.

fei4qs.jpg


#48 jugulator

jugulator

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 76 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Varadero 1000

Posted 20 November 2017 - 09:36 AM

Stiu ca nu e neaparat mare lucru ce fac, dar e mai bine decat nimic.
Oricum, e obligatorie lenjeria termica, geaca cu mesada termica si de ploaie, si costum impermeabil.



#49 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Carantina
  • PipPipPipPip
  • 11,818 posts
  • Gender:Male
  • Location:: bubbe@hayabusa.ro
  • Moto: Hayabusa L1, DR650
  • Numar: cj40bub, cj48bub
  • Club: MY WAY

Posted 20 November 2017 - 09:47 AM

........... Cred ca ar trebui sa exersam putin ploaie, cort, 3-5 grade.

visinata, palinca!  :alcy:

 

 

 Vârsta cumulată a celor patru motoare ale mele e de 118 ani.

Cu care vrei să merg ?

cu ala care are si placute de frana!


Edited by apriliacluj, 20 November 2017 - 09:49 AM.

!!!! NICI O FAPTA BUNA NU RAMANE NEPEDEPSITA !!!!


#50 SONYC

SONYC

    Sticlist de anduranta!

  • Membru
  • Pip
  • 294 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Viajes
    Senoritas
    Cervezas
  • Moto: Honda Hornet '07
  • Numar: B-xxx-xxx
  • Club: A

Posted 20 November 2017 - 10:12 AM

Oricum, e obligatorie lenjeria termica, geaca cu mesada termica si de ploaie, si costum impermeabil.

 

Cele de mai sus nu ajuta atat de mult pe cat ai crede :)

 

Observ ca esti din Bucuresti, uite, ieri dupa-masa s-a oprit ploaia. N-am stat pe ganduri, in secunda doi am fost in saua mobrei. Lenjerie termica, ciorapi de ski, blugi, geaca cu mesada termica, manusi anti-vant pe sub manusile de vara, casca (fara cagula) si.. cam atat. Pe masura ce ma indreptam spre Ploiesti (Adancata - Bucov) si soarele apunea, temperatura scadea si ea, unde mai pui ca a inceput si ploaia. Nu aveam nimic sa ma apar de ea, nu le-am mai luat cu mine.

 

Am oprit pe centura Ploiestiului intr-o benzinarie, am stat 10 minute, am vazut ca nu se opreste, asa ca i-am dat inainte. Nu mi-a fost deloc frig, as putea spune chiar ca mi-a fost cald. Nu datorita hainelor, nu eram atat de imbracat, ci datorita rezistentei dobandite. Lucreaza cat poti de mult la capitolul asta.


Vorbeşte doar dacă poţi depăşi calitativ liniştea.

fei4qs.jpg


#51 Muretto Grundieg

Muretto Grundieg

    Observator

  • Membru
  • Pip
  • 486 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Suzuki DR600
  • Numar: B-02-RZE

Posted 20 November 2017 - 11:00 AM

@ apriliacluj

 

Mă ! Tu chiar nu uiți ? N-ai mai văzut niciodată motocicletă să meargă fără frână pe față ?



#52 jugulator

jugulator

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 76 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Varadero 1000

Posted 20 November 2017 - 05:28 PM

Nu prea am probleme cu frigul, sunt destul de calit (zic eu). Ce ma "sperie" mai mult este cortul... Am stat la cort vreo 4 zile maxim in viata mea, si atunci dupa ce am luat ceva la bord.





Also tagged with one or more of these keywords: Nordkapp

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status