Jump to content


Alatura-te grupului nostru pe FaceBook! Like & share! Like & share! Alatura-te grupului nostru pe FaceBook!
Photo

enduro pe...cardan sau curea


  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 ice97

ice97

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 10 posts

Posted 07 November 2017 - 01:34 PM

buna
după un an de "strada"pe un mt09 ,am avut posibilitatea sa ma dau cu un enduro..mi-a plăcut,nu mai mult ca strada,dar as fi dispus să încerc,sa ies la munte pe drumuri mai rele impreuna cu junior de 8 ani,(care va primi un pw50 pe cardan,zic eu..inca nu sint hotarit)..dupa experienta cu mt09,am ajuns la concluzia ca a fost o alegere destul de nefericita transmisia pe lant(eu fiind un om destul de ocupat si care urăște sa piardă timpul curatind lantul..desi manualul zice ca trebuie poponeataățat si gresat la 8-900km,îl curat la 3-400km,deoarece atunci îl simt eu ca trebuie...poate merg eu prea tare sau produsele sint de proasta calitate,nu stiu..ideea e ca o transmisie pe cardan sau curea m-ar prinde mai bine)..nu o sa renunț poponeataînd la mt09 deoarece e croit pe dimensiunile mele,ne intelegem de minune si momentan sint dispus să trec peste neajunsul cu lantul...si acum sa nu mai plictisesc prea mult:exista enduro sau chiar si cross cu transmise pe curea sau cardan?..eu sincer nu am găsit, dar am zis că o intrebare nu strică.. multumesc



#2 Dan Cata

Dan Cata

    does things, and stuff

  • Moderatori
  • PipPipPipPip
  • 7,798 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj
  • Moto: R1100RT, Husqvarna TE 610ie, R1100GS
  • Numar: neindoit, tot timpul curat si bine luminat

Posted 07 November 2017 - 02:01 PM

BMW R1200GS HP2 enduro, dar e pe lant la distributie si la pompa de ulei.



#3 stokerel

stokerel

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 841 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 07 November 2017 - 02:08 PM

...sau poti sa-ti pui un ungator automat de lant si pe strada nu mai ai nici un stress cu spalatul si curatatul lantului. Ajustat din joi in paste si sters cu o carpa de 2-3 ori pe an nu cred ca e o mare problema.

"Enduro" cu transmisie pe curea nu cunosc decat scarver-ul, dar aia nu e motocicleta.



#4 Dan Nastase

Dan Nastase

    Motociclist din anul 1968

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,596 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti din 1950
  • Moto: BMW K1200R Sport
  • Club: Seniorii Moto

Posted 07 November 2017 - 02:54 PM

https://www.cyclewor...pression-photos


Din nou cu adierea în păr... dintr-o zare în altă zare...
Plin de praf pe frunte, murdar de ulei pe mâini...
Călăuzit de pasiune - elegant și curat în cuget și simțire!


Motociclismul nu înseamnă un mijloc de transport...
Nu reprezintă o perioadă sau un sezon... Este o stare de spirit!

#5 ice97

ice97

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 10 posts

Posted 07 November 2017 - 04:28 PM

mersi de viteza.dupa marca bmw intotdeauna mi-a salvat gura,dar am fugit intotdeauna de ea si de utilajele nemțești în general,datorita prețului fiabilității nemțești.. nu dati cu pietre e doar parerea mea,pe care mi-am format-o pina la cei 43 "anisori"si a multor prieteni care au asemenea atelaje(vb de masini nu de moto,dar sint sigur ca si la moto e la fel..din punctul meu de vedere bmw se adresează unei alte clase sociala,din care,din pacate eu nu fac parte).cu următorul automat am incercat un home made,dar nu am fost multumit,mizerie multa si mirosuri de ulei ars ce ajunge pe eșapament,deoarece eu merg tarisor.hi hi imi rămîne munca de jos ..apropo 1.8m ai 85kg o mobra de 250 in toate mintile ei cu acte ,pina in 2500 si totusi sa nu fie din 1900 toamna găsesc ?nu caut cea mai ieftina monta ci cel mai echilibrat raport intre pret,dotări,calitatevrei multe asa_i?hi hi si sa aiba si pornire la buton.mersi pt timp si dernj
» Post actualizat in 07 Nov 2017 14:31
scuzati eventuale greșeli de ortografie...e din cauza vitezei hi hi
» Post actualizat in 07 Nov 2017 14:33
asa este am descoperit o stare de spirit in moto,dar daca nu esti otir atent ,cu cheltuielile,ma-sa,ajungi la depresii

#6 Adrian M.

Adrian M.

    EU

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,036 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: tdm 900
  • Club: nu

Posted 07 November 2017 - 04:58 PM

in 2500 euro enduro pe cardan? Nu prea cred ca gasesti. PLus, ce fel de enduro? sau vrei ADV? Atunci ai de exemplu yamaha supertenere. dar, 8000 euro, nu 2500. Vrei padure, noroaie, etc? si sa ajungi acolo pe motor? atunci iti trebuie ceva mai mic,polivalent.

Insa, iti pui un ungator bun. Nici eu nu suport sa am grija lantului. Am pus un scottoiler Vsystem, picura ulei constant, cand motorul e pornit. Ai reglaj, ai si extensie de rezervor-cel standard tine cam 1000km. Mai dai o carpa din an in paste. Daca mergi pe noroaie, oricum va trebui curatat.



#7 ice97

ice97

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 10 posts

Posted 07 November 2017 - 06:31 PM

asa cum nu prea am stiut ce vreau cînd am achiziționat mt09, nici acum nu prea stiu..atunci toți pretenarii spusera:ia aia,ia aia..no cînd o fost vb de ajutor la toți o venit ploaie.ii inteleg pt ca si eu tot asa as fi facut..asa ca m-am sus la un dealer second si am incercat 10000 modele.el încerca săraci,d-le ai o vârstă, ia asta ca după aia o sa ma înjuri.. eu apăi,le-am incercat pe toate(pe loc fireate)si după ce i-am futilizat o grămadă de timp la patron,mi-a arătat fara prea mare tragere de inima un mt09(înmatriculat, nu stiu de ce nu l trăgea aia sa l honda,poate nu cîștigă mult)a fost dragoste la prima vedere desi in poze e ciudată rau..asa ca am nimerit ca orbi brăila si am luat o..drepr ii ca am luat un pic de teapa cu cauciacele,care arătau perfect si mereu ca o...si cred ca are ceva la ambreiaj pt ca se aude la relati un zgomot ca atunci cînd se ducea rulmenti de presiune la cutia de viteza la dacie..dispare zgomot cînd apas ambreiaj in totalitae sau se estompează după ce si încălzește motorul..asa ca probabil o să merg din nou la un dealer si cu mica mea experienta sper sa nu o iau in barba.cu mt am să merg în primăvara la sibiu că am inteles de la pretenari ca exista un mecanic bun pe acolo pt o diagnoza si o eventuală reparatie, daca nu costa cit masina mea si ă nevestei...hihi..hai ca plictisesc rau da stau in pat cu 39 si m-a apucat cheful de vorbărie,da chiar o sa iau un enduro,zic eu

#8 mistretzu_ro

mistretzu_ro

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 22 posts
  • Gender:Male
  • Location:ploiesti
  • Moto: Jawa TS, Yamaha R6
  • Numar: murdar

Posted 07 November 2017 - 09:35 PM

Poti sa incerci enduro cu Buell Ulysses care are curea, chiar era unul de vanzare p'aici



#9 svgobi

svgobi

  • Membru
  • Pip
  • 477 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:muzici,fiare,munti,pesteri
  • Moto: suzuki & 'onda

Posted 08 November 2017 - 09:51 AM

1. Pentru aia de strada pui un ungator, ideal ar fi unul care sa aiba ceva electrovalva care opreste uleiul cand cu merge motorul. Pui ulei de uns lantul de drujba, gasesti pe la Honrbach. Gasesti pe forum topic cu toate detaliile despre ungator. Nu merge ungator daca te dai pe noroaie, se  buleste instant (infund cu namol tevusca de distribuit ulei).

2. Defineste enduro din viziunea ta: daca te dai taca-paca pe un drum forestier unde merge si un Logan, atunci poti mere cu BMW GS 1100/1150 (buget), care e cam grea dar cam singura cu cardan. Mai era parca ceva MotoGuzzi enduro cu cardan, dar nu-i un brand celebru pentru fiabilitate.

Daca vrei forestiereala mai suparata, sau enduro d'adevaratelea nu ai nici o optiune cu cardan, ar insemna greutate mult prea mare in primul rand, plus niste dichisuri tehnice legate de modul in care ''varsa'' puterea la roata. 

Nu incap curea si noroaie(enduro) in aceeasi poza.



#10 Pop Mihai Lucian

Pop Mihai Lucian

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 184 posts
  • Gender:Male
  • Location:TM
  • Interests:who's motorcycle is this?
  • Moto: xf 650
  • Numar: 1

Posted 08 November 2017 - 02:12 PM

in plus este o solutie tampita cureaua pe off. Intra multe chestii intre curea si discul antrenat de ea. Am vazut curea pe un motor (de strada) care a intrat ocazional pe drumuri forestiere. Avea o gramda de pietricele infipte in ea. 


I WANT TO BELIVE


#11 free ride

free ride

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 234 posts
  • Gender:Male
  • Location:Buftea
  • Moto: KTM 620
  • Numar: if 13 end
  • Club: buftea barbeque bikers

Posted 10 November 2017 - 12:16 PM

Poate un KTM 620 sau KTM 640.Sunt motociclete care merg decent pe strada, Cu un plus pt 640 pentru strada ,620 se descurca decent in off atata timp ca nu vrei performanta de la el.



#12 einstein1984

einstein1984

    pragmatic

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,288 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Piaggio Beverly 300ie
  • Numar: nu le numar, de ce?
  • Club: offtopic racers

Posted 13 November 2017 - 02:22 PM

Asta e ca si cum ti-ai lua motor racit cu aer ca sa nu schimbi antigelul ca esti ocupat.


Orice prost "stie". Nu toti inteleg totusi de ce!


#13 ice97

ice97

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 10 posts

Posted 19 November 2017 - 09:05 AM

"nu trage dom' Semaca "...nici eu nu am găsit pe cardan sau curea,dar am zis ,hai sa intreb oameni cu state mai vechi in de-ale motociclismului..asa ca nu ma mai "urecheati"..enduro ce înseamnă pt mine?deocamdata nu stiu,dar cu strada am procedat corect..adica toți prietenii mi-au zis sa iau pt inceput un motor mic sa învăț,dar eu batman am facut pe dos si mi-am luat unul mare cu care după cîteva iesiri ne-am inteles perfect..daca luam una "mica"acum mă chinuim să o vand si probabil eram si pe pirdere(stiti cum e ,cînd vinzi e al dracu de ieftin si cînd cumperi e al dracu de scump)..apropo am văzut ceva picuratoare de ulei in comert..a incercat cineva asa ceva?sint bune de ceva?..acele ktm -uri faine ,da cu bugetul pe care vreau sa/l aloc probabil imi ajung de lant si plastice.hi hi hi..piticu a primit ttr 110 de la buna-sa,asa ca trebuie sa vad cu ce mă tin după el...mersi la userii care-si dau cu parerea pe aici

#14 petre81

petre81

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 702 posts
  • Gender:Male
  • Moto: Suzuki DR350

Posted 19 November 2017 - 11:47 AM

dupa experienta cu mt09,am ajuns la concluzia ca a fost o alegere destul de nefericita transmisia pe lant(eu fiind un om destul de ocupat si care urăște sa piardă timpul curatind lantul..desi manualul zice ca trebuie poponeataățat si gresat la 8-900km,îl curat la 3-400km,deoarece atunci îl simt eu ca trebuie...poate merg eu prea tare sau produsele sint de proasta calitate

 

Am facut un calcul si daca ar fi sa platesti manopera pt curatat si uns lant-ul iesi mai scump sa-l cureti si sa-l ungi conform manualului decat sa-l schimbi mai des din cauza uzurii. La transmisia pe lant apar doua uzuri, cea a pinioanelor care este in mod special din cauza prafului si cea a bolturilor care formeaza zaua lantului. Aceasta este o uzura interna a lantului datorata fortelor de tractiune si nu o poti preveni prin spalarea si curatarea lantului.

 

Asa ca daca nu exagerezi cu intretinerea lantului poate fi si transmisia o alegerea buna.


Anti islamizare.


#15 ice97

ice97

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 10 posts

Posted 20 November 2017 - 12:08 AM

Da,am vazut acu sugestia cu vsystem..o sa incerc si eu la primavara
» Post actualizat in 19 Nov 2017 22:11
@petre..sa stii ca mi-a trecut si mie prin cap chestia asta




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status