Sari la conținut

Caut casca


cristiroland
 Share

Postări Recomandate

Va salut colegi. Sunt incepator pe motocicleta..dar pe doua roti am ceva experienta acumulata cu scutere motorete etc. Acum ca am luat si permis si mobra ms gandesc la cel mai important element de siguranta..casca... am un buget cam de 4 500 de lei. Ma astept sa nu iau ceva nou. As vrea niste sfaturi. Nici masura mea nu o stiu. Pun casca in cap si daca e buna gata.. Si daca e cineva din apropiere care are de vanzare.. am numai casti care dupa 60 70 la ora vajaie si ma doare capul de la curent. Plus ca port ochelari si e cam nasol cu ei pana ii pun dupa ce imi pun casca..va multumesc si astept cu nerabdare raspunsuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O casca buna pleaca de pe la 200Eur in sus. Nu-ti lua SH sub nici o forma. Si foarte important e sa fie fixa pe cap, sa te stranga putin eventual..dupa cateva purtari se lasa si va lua forma capului tau. Capul e mai scump decat casca.

Editat de adidas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu ai buget mare, cum multi dintre noi nu avem, merge si o casca SH, dar acolo trebuie sa fii foarte atent sa nu fi suferit daune anterioare. La banutii aia poti sa gasesti Shoei XR1000, care este o casca foarte buna, dar un pic trecuta de timp. Daca mai aduni ceva banuti, poti sa te uiti la XR1100, ale caror preturi au mai scazut pentru ca au aparut modele noi de casti. Succes! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu asa.

 

1. Strange bani, oricum sezonul e spre sfarsit.

2. Studiaza ce modele de casti sunt cotate ca fiind ok pe mobra ta. Casca racing de obicei nu prea e ok pe touring si invers.

3. Ia-ti casca noua, si cel putin rezonabila. Nu zice nimeni sa te repezi la modelele scumpe, insa nu te calici. Sunt doua aspecte: siguranta si confortul. Daca dai cu capul de planeta si se sparge casca c-a avut 10 ani, n-o sa mai apuci sa regreti. Daca nu ti-e comoda casca, suiera, iti intra vantul in ochi sau dimpotriva nu intra pic de aer, intr-o luna o sa iti iei alta. Daca cumva ramai la second hand, doar de la prieten, absolut IMPECABILA si noua ca varsta. Impecabila, fara o zgarietura, nu mai vorbesc vopsita sau mai stiu eu ce. Desfacuta complet si inspectata.

4. Daca ai cea mai mica banuiala ca o sa mergi si pe racoare, obligatoriu pinlock.

 

Cu banii, intotdeauna e nasol. Insa daca nu reusesti sa ai cateva chestii decenta - frane, cauciucuri, casca, mai bine las-o balta.


» Post actualizat in 24 Oct 2017 06:08

PS, ca nu mai pot edita:

 

Casca larga nu sta pe cap... Accident cu mort azi:

 

/index.php?/topic/749882-accident-moto-a2-sens-bucure%c8%99ti-ct-pod-cernavoda/page-3#entry4394106

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

leopold, uite, eu am un exemplu. Cu casca mea (XR1100) merg si pe pista si pe strada fara nicio retinere. Cu o casca de imprumut, X-Spirit 2, am mers la fel. Cred ca se poate gasi o casca sa faca bine mai multe treburi.

 

Eu intotdeauna as alege brand SH decat noua si no-name, in aceeasi bani. Am vazut ceva teste cu una VS cealalta la lovituri de ciocan, si rezultatele sunt foarte concludente.

 

Uite un video aici:

 

Spor la cautari :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Mai strange putin, acum ca e final de sezon sunt tot felul de reduceri. Stai cu ochii pe ele. La 1000 lei, gasesti ceva ok. Atentie, difera de la producator la producator, marimea si forma. Adica unii fac castile mai ascutite, altii mai rotunde, etc. Mergi in magazine de specialitate, si probeaza. Nu e obligatoriu sa iei din magazin, dar probeaza ce iti place, stabileste un model, si apoi cauta l pe net, poate dai de ceva redus. O casca care sa iti vina ok trebuie sa: te "tina" usor la obraji. Daca nu se aduna pe pometi, e larga. Bine ,nici sa te stranga de te ia naiba. Nu trebuie sa te stranga pe crestet, ca in maxim 30 minute o arunci. Cu casca pe cap, pui mainile pe laterale, si incerci sa tragi direct in sus-nu rotit ca si cum ai scoate o. Daca joaca-iese usor, iar nu i bine.

Asta, ce am invatat eu, citind pe ici colo , si proband.

La bugetul tau gasesti Nolan, Shark, Ixs, Scorpion. Toate, oarecum decente. Ce tip de motocicleta ai, iar e important. Nu iei o casca sport, pe un tourer-au alta aerodinamica, etc.

Cauta sa fie cu pinlock-ce e ala, o lentila montata in interiorul castii, peste viziera, pentru a preveni aburirea. Casca anterioara, nu avea, si ma chinuia teribil. Acum, am cu pinlock, si e altceva.

Poti lua si o casca SH, dar-trebuie sa stii ca e de la o sursa sigura, nu a fost cazuta, totul functional, grad uzura, plus igiena...

Eu am luat casca actuala SH, de la un amic. Altfel, nu m-as fi riscat. Noua, 400 euro. Sh, alt pret. Deci se poate.


» Post actualizat in 24 Oct 2017 06:17

PS-sa fie full face, la banii astia. Adica dintr o bucata. Nu flip up, una de tipul asta ok, e mai sus decat bugetul tau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-as spune ca rezultatele sunt concludente pentru discutie, doar spectaculoase. Nu stiu ce casti locale din India pocneste nenea, cred ca orice casca cu eticheta ECE rezista rezonabil. Oricum, scopul castii nu e sa fie indestructibila sau sa reziste la ciocane in crestet.

 

Nu-i recomand second din doua motive: 1. sunt paranoic cu echipamentul de siguranta - sa nu fie cazut, etc; 2. sa nu fie falsificata.

 

In rest, n-am nimic cu secondul - orice casca devine second dupa ce o pui o data-n cap. Daca are insa orice urme pe ea, de evitat. Daca a busit-o/zgariat-o chiar fara sa cada cu ea, e semn ca proprietarul nu e atent/de incredere.

Daca e de bagat bani in ea - mai bine lipsa. De schimbat o viziera zgariata nu cred ca scapa sub 100RON. Plus inca 100 pinlockul. Vorbesc de casti ieftinele, la cele scumpe creste drastic. Captuseala nu stiu cam cum e, insa tot nu cred ca scapi fara 50-100 elementul de captuseala.

Daca polistirenul expanadat e casant, adio.

 

As adauga si HJC la lista producatorilor de luat in considerare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Asa ceva nu te intereseaza ? https://images.esellerpro.com/2189/I/420/906/lrgscale14066-Caberg-Stunt-Blizzard-Motorcycle-Helmet-Matt-Black-Yellow-Fluo-1600-2.jpg

 

Cumparata de noua prin august si purtata vreo 2-3 saptamani, de atunci nu am mai folosit-o, marimea este M.

Am bonul de achizitie la ea, daca retin corect am dat undeva la 730 de lei pe ea, dar discutam la pret in privat.

 

Stima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca si aici: https://www.mthelmets.ro/

 

Merg cu modelul lor https://www.mthelmets.ro/casti/casca-integrala-mt-blade-sv-raceline-negruportocaliu-mat-ochelari-soare-integrati de la inceputul sezonului. Casca e ok, mai putin ca la viteze mai marei de 90-100 km/h incepe sa vajaie. In rest, numai de bine: nu intra curent in ea la viteze mari, extractoarele isi fac treaba minunat, chiar si la 40 de grade, ochelarii de soare nu distorsioneaza si sunt foarte ergonomici.

 

Am cunostinta de inca o problema, si anume ca dupa folosire 2 sezoane, ochelarii cam cad la hopuri. Adica daca ii ai ridicati si dai intr-un hop, poc iti cad pe mufarina. Ced ca s-a slabit ceva prin interior, dar e posibil sa poata fi remediat la ei la firma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

toate castile vor vajaii dupa o anumita viteza indiferent de calitatea lor mai ales daca ai naked. cumpara de la farmacie dopuri de urechi siliconice (costa vreo 3-5 ron) sau puneti muzica in casti daca ai din acelea dop (insonorizarea este mai slaba totusi la astea). face toata diferenta. si vei auzi si traficul dupa a doua tura pt ca iti vei recalibra simturile. eu am folosit sezonul asta mereu de cand le-am descoperit pt ca tot asa aveam o problema cu vajaitu si curentul mai ales daca e si frig afara, si am mers si pe naked dar si pe touring unde ai si parbriz mare, etc. cu casca luata de noua schuberth.

Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca idee, ca iti spune lumea sa fugi de SH. DACA, si DOAR DACA, ai ocazia sa iei o casca, de la o sursa SIGURA, mai bine dai 500 ron pe ceva SH, care ar fi costat 1000 lei acum ceva vreme, in loc sa dai 500-600 pe ceva nou. Ca sunt si castroane la suma asta, dar mai bine te feresti de ele. Fireste, discutam de buget jumulit, lipsa de alte variante, etc.

Pana la urma, sa fie sigura capatana, e important.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca idee, ca iti spune lumea sa fugi de SH. DACA, si DOAR DACA, ai ocazia sa iei o casca, de la o sursa SIGURA, mai bine dai 500 ron pe ceva SH, care ar fi costat 1000 lei acum ceva vreme, in loc sa dai 500-600 pe ceva nou. Ca sunt si castroane la suma asta, dar mai bine te feresti de ele. Fireste, discutam de buget jumulit, lipsa de alte variante, etc.

Pana la urma, sa fie sigura capatana, e important.

 

My point exactly!

 

Sub pretextul "si prostii pun intrebari" sa trecem la subiect...

Daca ai o casca jmechera pe cap, in urma unui impact in care aia nasoala se sparge...tu ramai intreg ?

 

Ai fi uimit ca unele casti se sparg in urma caderii lor de la jumatate de metru - un metru pe asfalt :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sub pretextul "si prostii pun intrebari" sa trecem la subiect...

Daca ai o casca jmechera pe cap, in urma unui impact in care aia nasoala se sparge...tu ramai intreg ?

Depinde ce intelegi prin smechera si nasoala. Daca aia nasoala e falsa sau facuta pe genunchi sau no-brand, atunci sigur. Se desfac la primul plici (ai vazut filmul) si dupa aia dai cu creierul de asfalt inca vreo cativa m. Kaput subit.

 

Daca vorbim de casti certificate, probabil ca depinde de situatie. Personal cred ca orice casca certificata (ECE, etc) isi face treaba decent in majoritatea situatilor de accident. Sper sa nu aflu ca nu-i asa. Deci, cred ca daca esti echipat corespunzator sau light si iei o tranta care-ti sparge HJC-ul, Scorpionul, Shark-ul, nu cred ca te scapa Shoei.

 

Pe de alta parte, cred ca e posibil in conditiile in care esti echipat "beton" sa iei o tranta la care o casca mai slaba sa se f*ta iar una mai buna sa reziste. Si sa scapi si tu in a doua situatie. Ma gandesc fie la alunecari lungi, cu tone de abraziune pe casca, fie la situatii in care geometria unei casti studiate insuficient gaseste in ce sa se agate o fractiune de secunda si sa-ti rupa coloana cervicala. Statistic, nu cred ca e o situatie des intalnita.

 

Personal, n-am nici o jena sa merg cu orice casca certificata care mi se potriveste si-mi convine ergonomic. La concret, la drumuri scurte sau cu opriri las acasa casca smechera cu dublu D si iau HJC-ul care are inchidere rapida si e mult mai confortabila din punctul asta de vedere. Chit ca e mai galagioasa si ca nu se aeriseste la fel, nu-mi convine sa tot frec cataramele alea la cateva minute, sa vad daca la magazinul respectiv are draci baltati pe mana stanga.

 

Pe de alta parte, n-as pune-n cap capac fara certificare sau copie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam toate castile care sunt omologate ECE sau DOT (SUA) sunt foarte bune la accidente. Daca - foarte important - sunt potrivite ca marime, inchise si fixate cum trebuie etc.

 

Diferentele vor fi la comfort. O casca mai ieftina s-ar putea sa aiba diferite probleme: zgomot, aerisire proasta (sau prea buna...), probleme cu aerodinamica.

 

Tipul motorului pe care il ai sau vrei sa-l iei e important.

 

Dupa ce te-ai hotarat la o casca cauta review-uri la modelul ala. Daca nu citesti despre casti, si probabil nu faci un test drive cu casca aia, s-ar putea sa ai surprize de genul:

- Iti ingheata creierii mai jos de 15 grade ca nu poti sa-i inchizi complet aerisiriile.

- Iti fierb creierii mai sus de 30 grade.

- Daca ai naked / cruiser, o casca prost facuta (care poate sa fie certificata DOT sau ECE) s-ar putea sa inceapa sa iti vibreze rau la viteze mai mari din cauza turbioanelor care se formeaza pentru ca aerodinamica castii lasa de dorit.

- O casca prea grea o sa-ti termine gatul pe drumurile romanesti, cu multe gropi.

 

Daca iti iei o casca pe care vrei sa o pastrezi cateva sezoane, intereseaza-te cat costa vizierele de schimb. Eu am 2 maini de stanga, la primul drum cu casca noua am scapat-o fix pe viziera. Nu s-a spart dar s-a zgariat.

Chiar daca nu o scapi pe jos, inevitabil o sa iei praf si pietricele in viziera si o sa ajunga plina de micro zgarieturi. Care poate nu te deranjaza ziua, dar noaptea din cauza difractiei, orice faruri de pe sensul opus te chiorasc.

Asa ca mai bine ia-ti 1-2-3 viziere de schimb. Daca nu are ochelari de soare inclusi, poate iti iei viziere clare si fumurii, sa le schimbi in functie de vreme.

Depinde in functie de model cat costa vizierele de schimb si daca le gasesti.


Edit: Pinlock e o a doua viziera fixata pe interior. Cu pinlock nu ti se mai abureste viziera la temperaturi joase:


https://pinlock.com/what-is-a-pinlock-visor/

Editat de Paladin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...