Sari la conținut

Distante de franare - probe practice


misionaru
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 640
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Eu ma "avant" sa zic 11,5 metrii (masurati corect, de cand incepe actionarea franei) de la 60 km/h (reali). Cine scade sub 11,5 metrii, daca nu lucreaza in domeniu moto ar trebui sa lucreze :)

Daca ai rabdare pina sambata cand ajung la Bucuresti, am sa incerc sa aflu unde este centrul de greutate al BMW-ului si o sa pot sa iti spun care ar fi teoretic distanta minima posibila fizic la BMW. Si este probabil ca un SS sa opresca mai iute.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu, dupa ce am pus niste formule simplificate de calcul, am obtinut 14m. Dupa care am spus ca asa calculeaza aia de pun tabele, cu distante de franare-am testat formula pe vitezele din tabelul lor. Dupa care, tot eu am spus ca sunt sigur ca se poate obtine mai bine. Dar ca, nu cred ca sub 10m. AM SI GRESIT CEVA-am spus legat de motogp legat de decelerare, de 1.3g ei, din ce s-a postat mai sus, se duce pana in 1.7g. Asta e o eroare, am bagat la cap. dar de la 1.7 g, pana la 2.3 g, nu va suna ciudat? In conditiile in care aia la motogp au super mobre, conditii, asfalt, gume ,etc

Inca ceva, nu va mai legati de formulele alea-sunt strict simplificari ale unor sisteme dinamice, care nu tin cont de n variabile. Nu m-am batut in piept nicaieri, ca 14 e 14, ca am facut un calcul exact si eroarea e de x la %. Am si spus asta de N ori. Atitudinea, fizicienii stie ei, e doar o copilarie. Eu mi-am declarat reticenta legata de cei 6 m, calculand invers, cat ar insemna decelerare. E asa greu sa cadem de comun acord, cand aia de la moto gp au decelerari maxime de x, ca noi nu avem cum sa obtinem x+1?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Eu, dupa ce am pus niste formule simplificate de calcul, am obtinut 14m. Dupa care am spus ca asa calculeaza aia de pun tabele, cu distante de franare-am testat formula pe vitezele din tabelul lor. Dupa care, tot eu am spus ca sunt sigur ca se poate obtine mai bine. Dar ca, nu cred ca sub 10m. AM SI GRESIT CEVA-am spus legat de motogp legat de decelerare, de 1.3g ei, din ce s-a postat mai sus, se duce pana in 1.7g. Asta e o eroare, am bagat la cap. dar de la 1.7 g, pana la 2.3 g, nu va suna ciudat? In conditiile in care aia la motogp au super mobre, conditii, asfalt, gume ,etc

Inca ceva, nu va mai legati de formulele alea-sunt strict simplificari ale unor sisteme dinamice, care nu tin cont de n variabile. Nu m-am batut in piept nicaieri, ca 14 e 14, ca am facut un calcul exact si eroarea e de x la %. Am si spus asta de N ori. Atitudinea, fizicienii stie ei, e doar o copilarie. Eu mi-am declarat reticenta legata de cei 6 m, calculand invers, cat ar insemna decelerare. E asa greu sa cadem de comun acord, cand aia de la moto gp au decelerari maxime de x, ca noi nu avem cum sa obtinem x+1?

 

Nu ma pricep destul de bine la telemetrie sa stiu exact dar de unde si pana unde va pricepeti voi sa interpretati datele alea? Oamenii aia franeaza in pregatire pt intrarea in viraje ,cu tehnica de pastrat gumele pentru a termina cursa , nu franare de urgenta si multe din franarile care apar pe telemetrie sunt la inclinari extreme.

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ ettore

 

Apreciem curajul dar si faptul ca estimarea respectiva vine doar dupa testul facut de colegul misionaru si in lipsa lui parca ai fi batut mai catre 14.

Vine de la coeficientul maxim de frecare (estimat, citit pe net in declaratiile producatorilor) de 1,2. De aici 11,5 metrii.

Ma poti cita unde am scris 14 metrii minim.

 

Ete si un llink

http://papers.sae.org/2010-01-0054/

Editat de ettore
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ma pricep la nivelul ala,am spus asta. N variabile. N informatii. N de N cate N. E doar o parere. Stau eu noob in banca mea. Aia am declarat deja ca sunt-fara ironie. Si sceptic, pana la proba contrarie. Ca asa se obtine progresul :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ma pricep destul de bine la telemetrie sa stiu exact dar de unde si pana unde va pricepeti voi sa interpretati datele alea?

 

Uite un exemplu: http://files.constantcontact.com/3a7564e3601/7c2f9fb9-244b-4370-ac91-2c49a8fefb39.pdf?ver=1492701746000

 

Nu e rocket science, e sintetizata exact partea de franare.

 

Formula de calcul a distantei e legea lui Galilei, daca stii acceleratia , viteza initiala (60 km/h in cazul nostru 16.66m/s), viteza finala = 0 afli distanta in m.

 

Nu ma leg de frecari pentru ca sunt mult prea multe variabile, pur si simplu am luat limita maxima ca performanta in franare acceleratia maxima negativa obtinuta in motogp, 1.7g

Editat de thesaw
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Misionarule, mi e mi a scapat postarea? ca mergi la teste!? Doar am zis ca veneam, si gura casca. Sambata am biciclit in schimb...

Abs pauza, noob sunt, pe ud nu nu pentru mine.

Editat de mathe adrian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vine de la coeficientul maxim de frecare (estimat, citit pe net in declaratiile producatorilor) de 1,2. De aici 11,5 metrii.

Ma poti cita unde am scris 14 metrii minim.

intre 1.4 si 4 miu au gumele de pista, alea de moto gp sunt secret.

» Post actualizat in 24 Oct 2017 13:38

1u gume sport auto

1.2+ semi-slickuri auto

 

nici o treaba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intre 1.4 si 4 miu au gumele de pista, alea de moto gp sunt secret.

» Post actualizat in 24 Oct 2017 13:38

1u gume sport auto

1.2+ semi-slickuri auto

 

nici o treaba

Poate esti dragut sa ne dai si un link care sa sustina "intre 1.4 si 4 miu au gumele de pista"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Nu ma pricep destul de bine la telemetrie sa stiu exact dar de unde si pana unde va pricepeti voi sa interpretati datele alea? Oamenii aia franeaza in pregatire pt intrarea in viraje ,cu tehnica de pastrat gumele pentru a termina cursa , nu franare de urgenta si multe din franarile care apar pe telemetrie sunt la inclinari extreme.

Ideea este urmatoarea: frane beton, anvelope ultra, aderenta de vis etc, dar exista o limita a franarii (decelerarii) peste care faci tumba cu motorul. Aceasta limita depinde de pozitia centrului de greutate. Deci oricat de priceput ai fi exista o limita. Daca ea spune de ex. 2g atunci 6 m nu sunt realizabili dar 7 m si ceva da.

Daca insa iese 3g limita atunci cu franele corespunzatoare si indemanare poti opri teoretic mai scurt de 6m.

Iar diferenta intre hartie si realitate o dau toti factorii considerati ideali: capabilitate frana, coeficient frecare la alunecare, forta de frecare la rostogolire, amortizoare si suspensii, greutatea pilotului (incurca rau :) ) etc.

Sentimentul meu a fost ca 2,34 g este mult. Poate am gresit. Si atunci socotesc (ca imi si place :) )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Silver, pentru tine :))

http://openlib.tugraz.at/download.php?id=565316e131a71&location=browse

Nu inteleg decat 10%, dar contine si multe chestii interesante :D

@Superbec. Eu am cautat valori de referinta pentru miumiumiu ala. Pe bune ca gasesc in literatura specifica, valori maxime de referinta 1.2, ce se introduc in calcule. Daca ai asa ceva, da si tu cu share. E usor sa spui, am vazut eu, voi nu stiti, fraierilor, cautati. Daca ai gasit clar undeva, da si tu sa ne educam. Egoistule :P

Editat de mathe adrian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fizica de care tot pretindeti ca aveti habar ,a fost folosita de oameni destepti sa descrie fenomene pentru care nici macar nu existau metode sau aparatura de testare la momentul respectiv ,iar voi va incurcati in doua formule si deja sunteti pe langa cu cca 2m.Dupa ce baga si colegul george05 cateva teste o sa va faca de ras si mai rau dar aveti tupeul sa pretindeti asociere cu oameni de stiinta adevarati... hahaha!

 

Dincolo de formule si baliverne...nu aveti cum sa il faceti pe zahei la fel de ridicol pe forum cum va poate face el de ridicoli cand va intoarce casca-n cap .

 

Cred ca depinde imens cum faci testele si ce masori.

 

Daca tragi linie pe asfalt, mergi constant cu 60 si incerci sa incepi franarea acolo si-i dai in gura, e posibil sa te apropii de aia 6. Gume noi, incalzite, frane faine, totul pregatit.

 

Daca pe de alta parte, pui telemetrie pe mobra, si-l rogi pe colegul sa faca circuitul la 60 constant si cand aude bip in casca sa franeze cat mai scurt, dupa care masori distanta intre bip si oprire... tare cred ca sare binisor de dublu. Eu as da bipul cand accelereaza dupa vre-un ac de par, de exemplu.

 

Daca faci acelasi test pe strada, sa zicem cu succesiunea vopsea marcaj/ denivelare/ ciment lucios/linie de tramvai/groapa pe trasa, probabil ca ajungi la distantele alea imense din grafice. Nu mai zic de salvarea din spate, de gagica cu fusta mini care s-a aplecat de pe dreapta, de camionul lui tanti Firea care tocmai ce stropeste cu vaselina din Dambovita si de faptul ca vroiai sa prinzi verde urmatorul stop.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...