Sari la conținut

Pareri aspect bujii (si nu numai)


Fiziflash
 Share

Postări Recomandate

Avand in vedere ca ma deconecteaza si ma relaxeaza sa fac lucrari de mentenanta la motocicleta, m-am apucat sa ii fac "winterize-ul".

 

Dupa ce am spalat-o si i-am stabilizat benzina, vineri i-am schimbat filtrul si uleiul. Cu ocazia aceasta am dat o ultima tura si, negasind de cumparat in oras un surub pentru baia de ulei cu magnet, am luat un magnet din acela pentru dulapuri ( :)) ) l-am cioplit, apoi l-am lipit pe surubul existent. In cele din urma l-am finisat cu dremer-ul si am rezolvat problema : post-9511-0-33455200-1508085911_thumb.jpg

 

Astazi frumos afara tare, ma manca sa o cobor de pe standere (cel pe fata il pun doar in extrasezon) si sa fac o tura. Insa vazand cam multe frunze pe jos si cam multe accidente pe Facebook, zic, ce poate fi mai potrivit unei zile frumoase de toamna decat sa scot bujiile, sa aplic niste WD40 in pistoane, si apoi sa le pun inapoi. Cu ocazia aceasta aveam sa imi cunosc mai bine motoreta d.p.d.v mecanic.

 

Ma gandesc eu ca la experienta mea in ginecologie tehnologica aplicata (dupa ce devenisem expert la scos si pus inapoi bujiile la F2, la F4 si RR doar odata), si motocicleta actuala fiind naked ar trebui sa fie usor si fun. A si fost! La cilindrul 1 si 4. Insa la 3 si mai ales la 2, mi-am dat doctoratul in materia mai sus amintita :)) A durat 3 ore toate povestea, inclusiv cu pusul bujiilor la loc si strangerea lor cu cheia dinamometrica.

 

In cilindri am pus putin WD40 si apoi am invartit roata cu mana in viteza a VI-a.

 

Acum am niste mici nelamuriri, cine are mai multa experienta poate isi da cu parerea:

 

1. Ce parere aveti de aspectul bujiilor? Imi plac ca si culoare , insa am observat mult oxid pe saibe si pe una chiar urme de rugina.

 

2. Cand am pus mufele bujiilor inapoi, nici una nu a facut "click" la capatul cursei. Au intrat foarte usor, fara sa se auda nimic. Oare este vreo problema cu ele sau asa e la Kawasaki? La Honda intrau cumva in trepte, iar la sfarsit se fixa ferm.

 

3. Se mai pot folosi aceste bujii? Motocicleta a functionat impecabil fara sa imi faca probleme de vreun fel!

post-9511-0-85432600-1508086378_thumb.jpg

Editat de Fiziflash
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai toate motoarele au bujiile asemanatoare pe ext. Se mentine si umezeala in jurul lor, se mai face si condens, daca exagerezi cu spalatul motoretei, aia e.

Si nu numai. Eu schimb bujiile in functie de km. Cand le inlocuiesc, arata ca si ale tale, mergand in parametri normali.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bujiile arata ok ca si culoare dar nu-mi place electrodul central care este cam ascutit, adica multi km. Cum zice si "BMW...", bujiile se schimba la nr de km N-am inteles faza cu WD40. In cilindru ramane o pelicula de ulei pe care o speli cu... WD40, oare o fi bine ?

Si da, GoodKat are dreptate, este periculos magnetul acela lipit in acel mediu si la temperaturile alea de peste 100 de grade

Editat de PoliBuc
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu numai aspectul exterior este un parametru de control pentru o bujie, conteza si distanta intre electrozi. Cand cumperi o bujie ti se da si distanta intre eelctrozi, in plus se cunoste si durata de viata a bujiei. Nu vad bine, dar pare un tip cu electrod central Iridium. La varianta clasica inervalul de schimb este la 40.000 Km, iar la Laser Iridium in jur de 60.000 km, asa recomanda NGK. Practic ar trebui sa ai " un caiet de bord/mentenanta" si sa-ti notezi schimburile si nr. de km, aftfel nu ai repere de control.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bujiile sunt iridium si adunat cat mi-a spus vechiul proprietar ca a mers cu ele plus cat am mers eu sunt sub 20.000 km. Din ce am inteles ar trebui sa tina 80-100.000 km.

Toate bujiile iridium pe care le-am vazut sunt ascutite in varf.

 

Am citit undeva ca nu e recomadat a se masura distanta intre electrozi cu lera la bujiile iridium pentru ca se defecteaza.

 

Wd-ul in interiorul cilindrilor previne aparitia ruginii peste iarna.

Editat de Fiziflash
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma rog, ce se poate defecta la o bujie de Iridium daca o masori cu lera? Daca ai in jur de 20.000 km este OK, mai poti rula inca 15.000, sa zicem ca esti sever cu tine si faci schimbul de bujii la 35.000 km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil varful acela din iridium este afectat (se zgarie, poliseaza, etc) habar nu am. Spun si eu ce am citit prin manuale de service :)

 

15.000 asta inseamna in scenariul optimist la sfarsitul sezonului viitor, la cel realist la sfarsitul sezonului 2019 :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate nu inteleg eu niste chestii dar esti sigur ca pe peretele cilindrilor in camera de ardere ramane ulei dupa coborarea pistonului? Pentru ca daca ar fi asa, atunci acel ulei ar arde la fiecare detonatie. Si daca ar arde la fiecare detonatie s-ar consuma. Si daca s-ar consuma atunci ar trebui sa imi scada nivelul de ulei. Ori nu stiu cum e la motocicleta ta dar la mine exact cat ulei bag, tot atata scot cand fac schimbul, deci cam pica ideea asta.

 

Nu stiu cat de nostim poate fi ca WD40 previne aparitia ruginii insa te asigur ca asta face. Si daca nu ma crezi poti cauta teste pe net, etc. WD (Water dispenser).

 

Ideea de a pune WD in loc de ulei si ceilalti pasi de pregatire a motocicletei pentru iarna i-am luat de pe: http://www.clarity.net/~adam/winter-storage-content.html#13

 

Acuma si omu asta, un idiot: s-a apucat sa faca un articol constructiv in loc de mistocareala. De-a dreptul nostim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles Good kat, si mersi pentru explicatie. Este primul an in care fac chestia asta ca protocol al punerii motocicletei la iernat. desi am avut multe ierni cu motor in garaj.

 

Am facut-o pentru ca era frumos afara, aveam chef de surubaiala sa imi iau mintea de la altele si am zis sa vad cum se prezinta bujiile ca nu le-am scos niciodata pe acest motor. De la acest pas am facut si treaba cu WD-ul daca tot erau scoase. Parte a hobby-ului pentru motociclism este si partea de documentare si surubaiala care imi place foarte mult.

 

Am sa iti urmez sfatul cu busonul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate nu inteleg eu niste chestii dar esti sigur ca pe peretele cilindrilor in camera de ardere ramane ulei dupa coborarea pistonului? Pentru ca daca ar fi asa, atunci acel ulei ar arde la fiecare detonatie. Si daca ar arde la fiecare detonatie s-ar consuma. Si daca s-ar consuma atunci ar trebui sa imi scada nivelul de ulei. Ori nu stiu cum e la motocicleta ta dar la mine exact cat ulei bag, tot atata scot cand fac schimbul, deci cam pica ideea asta.

 

Nu stiu cat de nostim poate fi ca WD40 previne aparitia ruginii insa te asigur ca asta face. Si daca nu ma crezi poti cauta teste pe net, etc. WD (Water dispenser).

 

Ideea de a pune WD in loc de ulei si ceilalti pasi de pregatire a motocicletei pentru iarna i-am luat de pe: http://www.clarity.net/~adam/winter-storage-content.html#13

 

Acuma si omu asta, un idiot: s-a apucat sa faca un articol constructiv in loc de mistocareala. De-a dreptul nostim.

nici eu nu inteleg de unde marota asta cu rugina din cilindri...

o mobra care sta 3-4 luni nepornita, nu vad de ce ar rugini pe interior... acu' vreun an am resuscitat o dacie din 72 nepornita de5-6 ani, nici nu mai stiu de cind sta in fundul garajului. a pornit fara probleme, nu s-au coxat segmentii, nu a ruginit camasa, nu s-a gudronat uleiul. si vorbim de materiale la nivelul anilor '70.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma amuza ca a iesit un intreg taraboi de pe chestia cu WD40. Ma simt obligat sa repet ca e prima data in ani de zile cand fac chestia asta, din dorinta de surubaiala si pentru ca oricum scosesem bujiile sa le verific. Multumesc pentru feed back si va invit sa depasim momentul.

 

Goodkat, ia un mic checking:



Ca operatiuni ce le poti face singur dar cu ceva documentatie si experienta: schimbat ulei si simeringuri in amortizoare (facut la inceputul sezonului), curatat si uns lant (rezolvat duminica), schimb bujii (aici am detalii in topic, inclusiv suflat inainte cu aer comprimat, pus WD40 in clilindrii :)))dat cu vaselina cuprata, strans bujiile la loc cu cheie dinamometrica, , schimb ulei si filtru (rezolvat joia trecuta), schimb antigel (rezolvat in iulie, am pus si aditiv de la Motul si se simte diferenta), schimb filtru de aer (vreau sa il spal si sa il ung duminica, cand "am prea mult timp liber), gresat cabluri si tijele / legaturile schimbatorului de viteza (tot duminica), verificat mufele instalatiei electrice, masurat incarcarea (rezolvat cand am schimbat bateria acum 2 luni, acum am scos-o si am incarcat-o pe sursa), eventual curatat rezervor din cand in cand (am drenat rezervorul fostei motociclete si am scos cam 200 ml de apa)- Cu rezervorul am scos toata benzina din el si m-as incumenta la un proiect mai detaliat. Adica vroiam sa curat electrolitic rugina din interior, apoi sa il plachez pe zonele fara vopsea cu Cu si apoi cu AG. As incerca sa il revopsesc la exterior, insa sa vad daca imi permite timpul si ma incumet)

 

Spor la lucru! :D Mersi :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bujiile arata ok ca si culoare dar nu-mi place electrodul central care este cam ascutit, adica multi km. Cum zice si "BMW...", bujiile se schimba la nr de km N-am inteles faza cu WD40. In cilindru ramane o pelicula de ulei pe care o speli cu... WD40, oare o fi bine ?

Si da, GoodKat are dreptate, este periculos magnetul acela lipit in acel mediu si la temperaturile alea de peste 100 de grade

 

Daca erau bujii normale cu electrozi de Cu atunci cred ca trebuia sa parcurga vreun milion de Km sa devina ascutite si scanteia sa se dea invers de la plus spre masa. Adica sa mearga electronii invers. :D

De obicei electrodul lateral se mananca si cel central se incarca..

In fine, aberez, sunt bujii cu electrod central de iridiu, alea au forma aia din fabrica.

 

Legat de pus wd40 in cilindri... sau ulei in general. Daca nu planuiesti sa tii motoreta la depozitat vreo 20 de ani toata operatiunea e complet inutila. N-a sa rugineasca cilindrii intr-o iarna.. si chiar daca ar forma o pelicula fina de oxid, aia dispare la prima pornire.

Ca sa ai oxidare iti trebuie oxigen.. iar cilindrii sunt inchisi. In afara de aerul deja existent nu intra altul.

 

Iar, buson cu magnet, o alta inventie la fel de utila ca pusul de ulei in cilindri.. unii chiar nu au ce face.

Ai fi putut sa iei saracia de surub si sa o tii toata iarna pe un magnet mare de boxa.. iar in primavara il aveai magnetizat pt tot anul and.. beyond. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar, buson cu magnet, o alta inventie la fel de utila ca pusul de ulei in cilindri.. unii chiar nu au ce face.

Ai fi putut sa iei saracia de surub si sa o tii toata iarna pe un magnet mare de boxa.. iar in primavara il aveai magnetizat pt tot anul and.. beyond. :D

da dar trebuia sa dea cu WD40 in motor ca daca statea fara ulei rugineau crabotii si pica ambreaju in ....

 

cateodata imboldul asta de a o face mult prea bine duce la stricat mai mult decat la ajutat.

wd40 ul ala din cilindrii e inutil. risipa de bani.

busonul magnetic este ff util daca ai pilitura de metal feros in ulei caz in care... ups, segmenti zob sau cutie muci... etc.

uzura pe piese metalice feroase ca pilitura de alu nu se prinde de existenta magnetului.

Magnetul ala in schimb daca pleaca de acolo... la cat de mare e nu trece spre motor dar o sa-l porti cu tine pana la prima crapare a carterului in doua, adica pentru totdeauna. Sau daca ai un ghinion monumental poate obtura sorbul de ulei desi nu prea cred...

 

si discurile ruginesc iarna dar sa nu cumva sa le protejezi cu wd 40... chair daca scartaie...

 

lasand gluma la o parte, te-ai jucat si ai ramas cu amintirea placuta a surubaritului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Culmea, dar fara intentia sa te contrazic, am ajutat acum 2 luni un amic cu un Harley aproape nou (8000km) sa faca un schimb de ulei.

 

Avea buson magnetic. Pe buson era ulei insa si o chestie argintie extrem de fina si foarte putina. Probabil material feros din cutie, poate ambreaj , nu stiu. Insa era. Banuiesc ca daca nu se oprea pe buson se oprea in filtru de ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exact. se oprea in fitrul de ulei care de aia este acolo. nici o problema deci.

busonul ala este ultra inutil.

dar nu strica daca nu pleaca hai hui prin motor... si e ieftin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...