Jump to content


Alatura-te grupului nostru pe FaceBook! Like & share! Like & share! Alatura-te grupului nostru pe FaceBook!
Photo

Sfat primul motor!


  • Please log in to reply
36 replies to this topic

#1 MarioDragos

MarioDragos

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 9 posts
  • Moto: -
  • Numar: -
  • Club: -

Posted 07 October 2017 - 07:35 PM

Buna seara!

In cateva luni incep sa dau categoria A (nu detin alte categorii, doar A-ul ma atrage)

Am 23 ani, 1.75 si 85kg. (am observat ca au importanta aceste detalii in alegerea unui motor si am zis sa le scriu  :D)

 

De vreo 6 ani, ma uit minim o data pe saptamana la articole/povesti s.a.m.d despre Harley Davidson, mai exact Sportster 883cmc (cred ca era si Dyna  :)) )Am citit si aici despre ele, niste topicuri super bine cladite!

Nu ma atrag cele sportive.. nu sunt "vitezoman", as dori sa-mi implinesc acest vis strict pentru relaxare, calatorii lejere, etc.

Sunetul acela al motorului inconfundabil ma face sa nu ma pot gandi la alt tip de motor, nu pot!

 

Vazusem niste modele interesante intre 4500-6000E (cam asta ar fi bugetul la care inca lucrez  :-L , si intre 500-1000E echipamentul separat)

Sunt mai mult ca sigur ca unii imi vor spune sa incep cu ceva mai mic, fiindca e firesc.. sunt deschis la sugestii cu motoare asemanatoare cu cel visat de mine.

 

Nu am nici o experienta in ceea ce priveste motociclismul. Insa sunt super dornic, si asimilez rapid.

As dori daca se poate, sa primesc niste sfaturi in privinta alegerii motorului, sfaturi de pilotaj, orice!

 

 

Multumesc anticipat!



#2 riderontornadoes

riderontornadoes

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,440 posts
  • Numar: b77trf
  • Club: strangersinthenight

Posted 07 October 2017 - 08:17 PM

Ia-ti honda

#3 Silver Arrow

Silver Arrow

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,174 posts
  • Gender:Male
  • Moto: BMW R1200RT
  • Numar: B 237 UTU

Posted 07 October 2017 - 09:24 PM

Pai ia-ti motorul mult visat. Punct. Nu mai pierde vremea. Carnetul, motorul si da-i drumul sa te bucuri de el.

 

Asta este calea fireasca: primul motor il luam cu inima, fapt pentru care, ca si prima dragoste, va ramane sufletul nostru. Dupa ceva vreme cand vedem care este treaba cu motociclitul, luam ceea ce ni se potriveste mai bine. Dar s-ar putea foarte bine sa nu fie cazul la tine :).

 

Daca esti zdravan la cap si ponderat, incepi cu ce vrei tu. Nu e vorba ca este firesc sa incepi cu ceva mic, doar te poate ajuta, dar nu obligatoriu. Sunt oameni care au inceput cu 500 cmc si au sfarsit rau, altii care au inceput direct pe FJR1300 sau R1200GS si sunt bine mersi. Atata timp cat tu conduci motocicleta si nu invers nu ai de ce sa te temi.

 

Succes!



#4 JUST4TNT

JUST4TNT

    ....................

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,438 posts
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Moto: VN900

Posted 07 October 2017 - 09:50 PM

Corect ce zice Silver. Ia Sportster-ul sau mai bine o Dyna si daca aia iti place si doresti nu o sa regreti. Sfat: Cand cumperi mergi cu cineva care stie ceva legat de HD / tipul asta de motor.

Facebook is like a jail. You sit around, waste time, have a profile picture, write on walls and get poked by guys you don’t really know.


#5 ZIDU'

ZIDU'

    Sustinator

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 7,028 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: ij 56 + bmw f650 dakar
  • Numar: TR 90 AUM B 67 AHB

Posted 07 October 2017 - 09:55 PM

Ia ceva mai ieftin si mai usor macar un an. 

Harley sunt grele si costisitoare daca le dai pe jos chiar si de pe loc.Reparatia costa mult.  Ca incepator ai sanse sa faci asta relativ frecvent.



#6 JUST4TNT

JUST4TNT

    ....................

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,438 posts
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Moto: VN900

Posted 07 October 2017 - 10:01 PM

Are pe dracu.E un 883 nu e R1. Ajunge cu toata talpa jos , nu e racheta , are frane de lemn , nu are de ce sa dea cu ea jos. Si daca da asta e... invata pe pielea lui sa fie mai atent/ prudent data viitoare.

Facebook is like a jail. You sit around, waste time, have a profile picture, write on walls and get poked by guys you don’t really know.


#7 juld5

juld5

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 209 posts
  • Gender:Male
  • Location:Buc
  • Moto: Yamaha fz6 fazer
  • Club: de noapte

Posted 07 October 2017 - 10:15 PM

Ia-ti ceva pe la 2000 de coco care sa fie in aceeasi categroie cu mobra viselor tale. Risti ca in primul an sa o dai pe jos, in special de pe loc. Plus ca este posibil sa iti dai seama ca tu nu vrei chopper, poate o sa vrei R1... .



#8 ZIDU'

ZIDU'

    Sustinator

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 7,028 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: ij 56 + bmw f650 dakar
  • Numar: TR 90 AUM B 67 AHB

Posted 07 October 2017 - 11:11 PM

Are pe dracu.E un 883 nu e R1. Ajunge cu toata talpa jos , nu e racheta , are frane de lemn , nu are de ce sa dea cu ea jos. Si daca da asta e... invata pe pielea lui sa fie mai atent/ prudent data viitoare.

E greu 

Un motiv ar fi de exemplu ca nu pui cricul bine sau pui piciorul in groapa :D



#9 Hypperbone

Hypperbone

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 239 posts
  • Gender:Male
  • Interests:shapes and sizes
  • Moto: twin.F.GS & Montauk
  • Numar: CT 27 XKZ
  • Club: Havana Club

Posted 08 October 2017 - 12:40 AM

Ia-ti ce-ti vine si lasa naibii sfaturile de pe forumuri.



#10 Trancanicicel

Trancanicicel

    Meh

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 8,052 posts
  • Gender:Male
  • Location:New World
  • Interests:Nu-s.
  • Numar: Chupaleta
  • Club: A.A.A.

Posted 08 October 2017 - 02:29 AM

Nu ma atrag cele sportive.. nu sunt "vitezoman", as dori sa-mi implinesc acest vis strict pentru relaxare, calatorii lejere, etc.

Nici motociclistii nu mai sunt ce erau odata. Adica, cum, sa nu te gandesti tu, incepator, la un R1? 


Not available at this time. Please refresh page.


#11 Paladin

Paladin

    Incepator din cauza senilitatii

  • Membru
  • Pip
  • 230 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Stryker

Posted 08 October 2017 - 03:44 AM

Du-te la test drive-uri cat de mult apuci pe 883. Poate gasesti sa si inchiriezi inainte sa iti cumperi. In functie de cata experianta ai, dureaza de la cateva ore pana la cateva zile sa te simti confortabil pe o motocicleta.

 

Ar fi bine sa incepi pe ceva mai mic, dar si 883 e ok pentru inceput - daca esti om cu mintea la cap si nu te apuci sa o forjezi ca sa te vada fetele si prietenii. Un HD mai mare chiar nu e o idee buna pt. primul motor.

Ca alternativa la 883 ar fi orice cruiser V2 japonez sub 800. La fel, test drive cat mai lung inainte sa cumperi.

 

 

Mai bine ia-ti unul mai varza ca prima motocicleta, pentru ca aproape sigur o sa dai cu ea de pamant in parcare, probabil si din mers. Dar asta nu e o chestie neaparat rea: dupa ce faci primii 1000-2000 km o sa ti se para ca stii tot ce e de stiut si esti cel mai tare pilot ever. Daca iti iei o cazatura fara sa iti rupi nimic e tocmai bine, te sperii si mergi potolit pana chiar incepi sa inveti.

 

 

 

Edit: a, si daca ai de ales, unul cu ABS te ajuta mult la inceput.


Edited by Paladin, 08 October 2017 - 03:52 AM.


#12 rozsos.antonio

rozsos.antonio

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 23 posts
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Software Engineering.
  • Moto: Honda Shadow VT600
  • Numar: TBA

Posted 08 October 2017 - 01:25 PM

Ia-ti ce-ti vine si lasa naibii sfaturile de pe forumuri.

 

 

Du-te la test drive-uri cat de mult apuci pe 883. Poate gasesti sa si inchiriezi inainte sa iti cumperi. In functie de cata experianta ai, dureaza de la cateva ore pana la cateva zile sa te simti confortabil pe o motocicleta.

 

Ar fi bine sa incepi pe ceva mai mic, dar si 883 e ok pentru inceput - daca esti om cu mintea la cap si nu te apuci sa o forjezi ca sa te vada fetele si prietenii. Un HD mai mare chiar nu e o idee buna pt. primul motor.

Ca alternativa la 883 ar fi orice cruiser V2 japonez sub 800. La fel, test drive cat mai lung inainte sa cumperi.

 

 

Mai bine ia-ti unul mai varza ca prima motocicleta, pentru ca aproape sigur o sa dai cu ea de pamant in parcare, probabil si din mers. Dar asta nu e o chestie neaparat rea: dupa ce faci primii 1000-2000 km o sa ti se para ca stii tot ce e de stiut si esti cel mai tare pilot ever. Daca iti iei o cazatura fara sa iti rupi nimic e tocmai bine, te sperii si mergi potolit pana chiar incepi sa inveti.

 

 

 

Edit: a, si daca ai de ales, unul cu ABS te ajuta mult la inceput.

 

+1 la amandoi, mai ales la Hypperbone.

 

Eu am inceput pe un Shadow VT600 de exemplu. Mic dar suficient sa mearga cu 130 km/h unde e nevoie, ieftin super usor de intretinut.



#13 superbec

superbec

    Incepator

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,105 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zuid-Limburg
  • Interests:ascunse
  • Moto: in 3 timpi
  • Club: sanwich

Posted 08 October 2017 - 01:50 PM

Ia ceva mai ieftin si mai usor macar un an. 

eventual de la lidl 

Harley sunt grele si costisitoare daca le dai pe jos chiar si de pe loc.Reparatia costa mult.  Ca incepator ai sanse sa faci asta relativ frecvent.

 883 nu e greu nici puternic, foarte comparabil cu clasa 500cc de la japoneze, daca vrei nou poti incerca si un Street 

 

 

ca incepator e fix inutil sa faci test rides pe diverse modele, trebuie sa ai ceva experienta pentru a face diferenta intre modele, prima mobra o iei sa iti placa cum arata 


in tara pupatorilor de moaste, belbodul este un geniu


#14 ZIDU'

ZIDU'

    Sustinator

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 7,028 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: ij 56 + bmw f650 dakar
  • Numar: TR 90 AUM B 67 AHB

Posted 08 October 2017 - 02:07 PM

Daca ar avea mobre la lidl probabil as incerca una, ma bazez pe experienta ta. 

883 are doar 263 kile la plin. Vezi ca de putere nu am zis nimic, aia e cam lipsa la cat e de grea jucaria. Importante sunt costurile cand zgarii sau indoi ceva. 



#15 MarioDragos

MarioDragos

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 9 posts
  • Moto: -
  • Numar: -
  • Club: -

Posted 08 October 2017 - 02:59 PM

Nici motociclistii nu mai sunt ce erau odata. Adica, cum, sa nu te gandesti tu, incepator, la un R1? 

Ma consider destul de temperat:))


» Post actualizat in 08 Oct 2017 13:00

Ia ceva mai ieftin si mai usor macar un an. 

Harley sunt grele si costisitoare daca le dai pe jos chiar si de pe loc.Reparatia costa mult.  Ca incepator ai sanse sa faci asta relativ frecvent.

Apreciez sfatul, insa atat vreau sa stiu, ce modele se aseamana la aspect si la sunet cu harley-ul? (intreb fiindca nu prea stiu modelele)


» Post actualizat in 08 Oct 2017 13:01

Pai ia-ti motorul mult visat. Punct. Nu mai pierde vremea. Carnetul, motorul si da-i drumul sa te bucuri de el.

 

Asta este calea fireasca: primul motor il luam cu inima, fapt pentru care, ca si prima dragoste, va ramane sufletul nostru. Dupa ceva vreme cand vedem care este treaba cu motociclitul, luam ceea ce ni se potriveste mai bine. Dar s-ar putea foarte bine sa nu fie cazul la tine :).

 

Daca esti zdravan la cap si ponderat, incepi cu ce vrei tu. Nu e vorba ca este firesc sa incepi cu ceva mic, doar te poate ajuta, dar nu obligatoriu. Sunt oameni care au inceput cu 500 cmc si au sfarsit rau, altii care au inceput direct pe FJR1300 sau R1200GS si sunt bine mersi. Atata timp cat tu conduci motocicleta si nu invers nu ai de ce sa te temi.

 

Succes!

Multumesc pentru sfat!


» Post actualizat in 08 Oct 2017 13:05

Daca ar avea mobre la lidl probabil as incerca una, ma bazez pe experienta ta. 

883 are doar 263 kile la plin. Vezi ca de putere nu am zis nimic, aia e cam lipsa la cat e de grea jucaria. Importante sunt costurile cand zgarii sau indoi ceva. 

Bine ar fi sa aibe la lidl:)), iar puterea sincer chiar nu este punctul forte aici.. 150 mi se pare arhisuficient



#16 Nocturnus85

Nocturnus85

    UCIG√-L-TOŃCA

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,136 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Metale grele feroase si neferoase, motoare, street photography
  • Moto: Harley Davidson Sportster 883
  • Numar: nou

Posted 08 October 2017 - 04:12 PM

Sportsterul 883 e ok pentru inceput daca tii cont de niste aspecte. Este o motocicleta grea! Desi e departe de a fi o motocicleta puternica, livreaza frumos cuplul. Are cuplul mai bun decat un Triumph Bonneville de exemplu. Franele sunt...neadecvate pentru utilaj iar suspensiile stock sunt mediocre.  Dyna e mai grea, mai scumpa si mai puternica. Nu as baga-o la categoria motocicleta de incepator.

 

Sportsterul pre 2003 are motorul montat direct pe cadru si vibreaza un pic mai tare. Ca fiabilitate motorul EVO de pe sportster e considerat unul din cele mai fiabile motoare facute de Harley. Cand cauti un sportster sa te uiti daca are urme de ulei pe la capacele de la chiulasa. E o garnitura care tinde sa se duca. E destul de ieftin de inlocuit totusi. Ca si feeling si satisfactie, pe gama cruiser HD e greu de batut. Daca esti intradevar pasionat de HD, go for it. Daca vrei sa gandesti rational, orienteaza-te spre altceva! ;)

 

Uitandu-ma pe OLX , vad ca ai o oferta bogata. 



#17 MarioDragos

MarioDragos

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 9 posts
  • Moto: -
  • Numar: -
  • Club: -

Posted 08 October 2017 - 04:36 PM

Sportsterul 883 e ok pentru inceput daca tii cont de niste aspecte. Este o motocicleta grea! Desi e departe de a fi o motocicleta puternica, livreaza frumos cuplul. Are cuplul mai bun decat un Triumph Bonneville de exemplu. Franele sunt...neadecvate pentru utilaj iar suspensiile stock sunt mediocre.  Dyna e mai grea, mai scumpa si mai puternica. Nu as baga-o la categoria motocicleta de incepator.

 

Sportsterul pre 2003 are motorul montat direct pe cadru si vibreaza un pic mai tare. Ca fiabilitate motorul EVO de pe sportster e considerat unul din cele mai fiabile motoare facute de Harley. Cand cauti un sportster sa te uiti daca are urme de ulei pe la capacele de la chiulasa. E o garnitura care tinde sa se duca. E destul de ieftin de inlocuit totusi. Ca si feeling si satisfactie, pe gama cruiser HD e greu de batut. Daca esti intradevar pasionat de HD, go for it. Daca vrei sa gandesti rational, orienteaza-te spre altceva! ;)

 

Uitandu-ma pe OLX , vad ca ai o oferta bogata. 

Hmm, apreciez mult opinia insa e ceva ce nu inteleg. "Daca vrei sa gandesti rational" ? Ti se pare irational faptul ca imi place un anumit motor? Si inca ceva, daca as gandi "rational", spre ce as putea sa ma orientez? (intreb foarte serios, gen tu ce mi-ai recomanda?)



#18 Nocturnus85

Nocturnus85

    UCIG√-L-TOŃCA

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,136 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Metale grele feroase si neferoase, motoare, street photography
  • Moto: Harley Davidson Sportster 883
  • Numar: nou

Posted 08 October 2017 - 04:54 PM

Ma refeream la faptul ca HD-ul il alegi cu sufletul. De exemplu Sportsterul stock nu e cel mai rafinat sau performant cruiser insa aceste aspecte sunt mai putin importante in ochii posesorilor. Dupa cum am spus, daca te atrage, go for it! 

 

Uite un filmulet interesant si onest despre Sportster! Enjoy!

 



#19 MarioDragos

MarioDragos

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 9 posts
  • Moto: -
  • Numar: -
  • Club: -

Posted 08 October 2017 - 08:05 PM

Ma refeream la faptul ca HD-ul il alegi cu sufletul. De exemplu Sportsterul stock nu e cel mai rafinat sau performant cruiser insa aceste aspecte sunt mai putin importante in ochii posesorilor. Dupa cum am spus, daca te atrage, go for it! 

 

Uite un filmulet interesant si onest despre Sportster! Enjoy!

 

Exista motoare pentru gagici? Hmm, si care ar fi modelul sau modelele pentru barbati daca e pe asa? 



#20 Nocturnus85

Nocturnus85

    UCIG√-L-TOŃCA

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,136 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Metale grele feroase si neferoase, motoare, street photography
  • Moto: Harley Davidson Sportster 883
  • Numar: nou

Posted 08 October 2017 - 08:34 PM

 Ai vazut filmuletul? era o ironie referitoare la gandirea mononeuronala...:))






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status