Jump to content


Photo

Generatoare de c.c si generatoare de c.a (auto si moto)


  • Please log in to reply
146 replies to this topic

#141 yo4hgx

yo4hgx

    Amateur

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,596 posts
  • Gender:Male
  • Location:Liverpool, UK
  • Moto: FZR1000EXUP'95
  • Numar: 73 CT HGX

Posted 05 November 2017 - 10:36 PM

5?

 

Dap... felicitari! Poate le explici si academicienilor care au poluat 7 pagini de ce...


Never argue with an idiot. They drag you down to their level then beat you with experience!


#142 IoM

IoM

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 25 posts
  • Gender:Male
  • Location:B
  • Moto: 'da T('alp)
  • Numar: la rand, cu Z
  • Club: Io cu piticii mei

Posted 05 November 2017 - 10:39 PM

Nu merit. Google. Io mi-am adus ceva aminte si sa zicem ca am stiut sa caut/ filtrez.

#143 yo4hgx

yo4hgx

    Amateur

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,596 posts
  • Gender:Male
  • Location:Liverpool, UK
  • Moto: FZR1000EXUP'95
  • Numar: 73 CT HGX

Posted 05 November 2017 - 10:59 PM

Tot e bine... sa-i inveti si pe (fostii) moderatori sa foloseasca google-ul, ca ei stiu doar copy-paste!


Never argue with an idiot. They drag you down to their level then beat you with experience!


#144 easy ride on!

easy ride on!

    free rider

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,377 posts
  • Gender:Male
  • Location:TM - Ro
  • Interests:freedom, rock and roll, ride to live, electric engineering, research, art, poltergeist, fucking police :)
  • Moto: MZ RT125/2 - 1958 d.i.y.
  • Numar: 4.......

Posted 09 December 2017 - 10:02 PM

Poate ma ajuta cineva va rog, cunostintele mele despre AC au cam ruginit... multumesc!

 

attachicon.gifac v.jpg

 

4V - inductor

3V - resistor chimic

 

Nu se precizeaza frecventa si nici valorile LR

No, pai aduni tensiunile alea cata vectorial :) Ca sunt un pic perpendiculare (reactanta fata de rezistenta). Pitagora. 5V.


» Post actualizat in 10 Dec 2017 15:03

Iar la subiect: dinamul (6V, aplicatie pe un MZ RT 125/3) pare cea mai buna solutie, insa in combinatie cu un releu regulator tranzistorizat (comparator + trigger Schmidt + comutator de putere cu germaniu), limitator de curent cu traductor reed si o simpla dioda de putere in loc de releul conjunctor-disjunctor si de curent invers).

Versiunea asta imi functioneaza continuu si fara probleme de prin anii '80 :)



#145 smar2

smar2

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,123 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: BMW F650gs
  • Numar: GL-65-...

Posted 12 December 2017 - 03:26 PM

:))) asta e tare... la ce aberatii ai scris pe aici, mai bine te abtineai in legatura cu licentierea....

 

Cum poate un moderator cu niste cunostiinte precare sa isi bata joc de niste oameni care stiu ce spun, licentiati in domeniul respectiv?



#146 easy ride on!

easy ride on!

    free rider

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,377 posts
  • Gender:Male
  • Location:TM - Ro
  • Interests:freedom, rock and roll, ride to live, electric engineering, research, art, poltergeist, fucking police :)
  • Moto: MZ RT125/2 - 1958 d.i.y.
  • Numar: 4.......

Posted 13 December 2017 - 12:47 AM

:) No, pai baietii astia s-or ambalat si contrazis in cercetare pur teoretica pe curent continuu, uitant ca la magnetou (la mobra) tensiunile se insumeaza vectorial, ca generatorul este inductiv + rezistiv iar consumatorul (un bec) este pur rezistiv, ca exista o reluctanta magnetica intre rotor si stator (intrefier) si un curent limita de saturatie al tolelor statorului. Ca sa nu mai amintesc ca trasferul maxim de putere se face doar cand impedanta (nu rezistenta) generatorului este adaptata la impedanta consumatorului. Cam ca la boxele audio: doar la 8 ohm /8 ohm merge fara distorsiuni si armonici.

E... mai complicate :lol:


» Post actualizat in 12 Dec 2017 23:04

P.S. Asa de... complicate incat la primele motoare aprinderea era pe magnetou iar farul... pe carbid.

Apoi a aparut dinamul si releul regulator ca sa poti porni mobra si la impins, fara baterie. Dar era prea scump si complicat asa ca a aparut alternatorul cu rotor excitat. Mai simplu. Ca sa nu mai poti porni mobra fara baterie.

Apoi a reaparut magnetoul dar cu releu sunt. Mono sau trifazat. In ideea ca daca debiteaza 300W iar becul de far are 60W se vor sunta pe releul redresor-regulator 240W, in sunt (scurt-circuit). Ca sa se prajeasca repede totul si sa mai cumperi relee si statoare bobinate. Fain! :)



#147 vlad58

vlad58

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,337 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 14 December 2017 - 09:02 AM

:))) asta e tare... la ce aberatii ai scris pe aici, mai bine te abtineai in legatura cu licentierea....

Eu am rabdare daca vrei sa aflii ceva ce-ti contrazice poate cunostiintele sunt dispus sa te lamuresc dar asta pe PM ca sa nu se mai polueze acest topic.

Toate astea nu s-ar fi intamplat daca initiatorul topicului ar fi pus considerentele teoretice in fata, ca la scoala, plus explicatiile cum  se obtine fiecare marime (ce legatura are cu procesul).

Lui Dedant68 cand i-am sugerat acet lucru a spus ca sunt prea banale  (poate pentru el) dar vad ca nu sunt.

 

Astept pe PM aberatiile pe care le scrisei eu.


» Post actualizat in 15 Dec 2017 09:01

:) No, pai baietii astia s-or ambalat si contrazis in cercetare pur teoretica pe curent continuu, sunt foarte curios de unde ai dedus chestia asta uitant ca la magnetou (la mobra) tensiunile se insumeaza vectorial,iar gresesti nu la toate avem si monofazice ca generatorul este inductiv + rezistiv iar consumatorul (un bec) este pur rezistiv, nu prea siut ce vrei sa spui oricum tensiunea la bornele generatorului este egala cu a beculuii si curentul este in faza cu tensiunea  daca te legi de faza cu insumarea vectoriala a lui YO4HGX iei o plasa de nu te vezi ca exista o reluctanta magnetica intre rotor si stator (intrefier) si un curent limita de saturatie al tolelor statorului. toate astea limiteaza fluxul exact ca si curentul de excitatie sau "puterea magnetului permanent" s-a vorbit s-au pus si diagrame  Ca sa nu mai amintesc ca trasferul maxim de putere se face doar cand impedanta (nu rezistenta) generatorului este adaptata la impedanta consumatorului. Cam ca la boxele audio: doar la 8 ohm /8 ohm merge fara distorsiuni si armonici. Am si specificat cum poti obtine randamentul maxim la un astfel de generator ori nu ai avut rabdare sa citesti tot ori ai ignorat.

E... mai complicate :lol:

Sper sa fi fost la subiect si sa nu ma mai trezesc cu vreo suspendare de o luna pentru offtopic, flame, abuz de functie(?), jigniri in profile(?)


Edited by vlad58, 14 December 2017 - 09:03 AM.





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status