Jump to content


Alatura-te grupului nostru pe FaceBook! Like & share! Like & share! Alatura-te grupului nostru pe FaceBook!
Photo

BMW F650 GS (Twin) 2012 vs Suzuki V-Strom DL650 XT 2017

BMW Suzuki F650 V-Strom XT 2017 F650GS V-Strom XT 2017 Touring

  • Please log in to reply
114 replies to this topic

#101 RuInCV

RuInCV

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 283 posts
  • Gender:Male
  • Location:Popesti Leordeni
  • Moto: Kawasaki J300, Triumph Tiger 800 XRT
  • Numar: Vizibil

Posted 08 December 2017 - 09:42 AM

Sunt convins ca dintr-un anumit punct de vedere greutatile alea sunt adevarate. Doar ca e cam la fel cu consumul declarat la masini ;). Ce apare in talon la mobra ta ? Teoretic astfel compari mere cu mere.

 

In orice caz, nu te mai concentra atat pe greutate. Cand adaugi 2 persoane si bagaje te duci undeva spre 400 Kg in total, iar diferenta dintre mobre va fi de maxim 5%. Nu e deloc un capat de tara, mai ales ca la Tiger ai putere si cuplu in plus. Lasa ce scrie pe hartie si concentreaza-te pe realitate. Poti sa inchiriezi un F700 pe o zi si sa faci toate testele din lume. Cauta ceva mai apropiat de Cluj evident. Daca ai drum pe afara gasesti sa inchiriezi si Tiger pe acolo. Vorbeste cu cei de la Motoboom, ca Sebesul e mai aproape de tine, poate prinzi ceva, chiar daca nu o poti lua la plimbare o zi cu siguranta 5 min de invartit prin parcare poti aranja. Daca nu reusesti vb pe pm si in primavara stabilim ceva.

 

Apropo de Stan-uri. Vezi ca Triumph are o prezenta serioasa in India, deci probabil nu o sa fi complet lipsit de suport prin majoritatea lor (geografic cel mai problematic ar trebui sa fie Kazahstanul ca e cel mai departat).



#102 DrDre

DrDre

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 328 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj
  • Moto: DL650
  • Numar: fara numar...fara numar..fara numar:P

Posted 08 December 2017 - 10:56 PM

https://youtu.be/DsO1L5VujfA
Asta apropo de Stanuri...un punct de vedere.
Intzepator

#103 greenharleyd

greenharleyd

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 203 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Moto: V-Strom DL650
  • Numar: CJ-24-CAL

Posted 09 December 2017 - 11:54 AM

 Vorbeste cu cei de la Motoboom, ca Sebesul e mai aproape de tine, poate prinzi ceva, chiar daca nu o poti lua la plimbare o zi cu siguranta 5 min de invartit prin parcare poti aranja. Daca nu reusesti vb pe pm si in primavara stabilim ceva.

Asta este o idee foarte buna, poate cea mai buna sugestie primita pana acum.

 

 

https://youtu.be/DsO1L5VujfA
Asta apropo de Stanuri...un punct de vedere.

Corect - dar toate sfaturile trebuie totusi adaptate la situatia concreta. Ca idee insa, tot de la principiul asta am plecat si eu cand am inceput sa caut variante de upgrade. Am avut totusi mono-cilindru (vechiul F650GS) si pot spune ca nu-i chiar asa distractiv cand ai mult de mers, cu pasager si bagaje. Dupa o vreme incepi sa simiti ca motorul nu-i cel mai fericit sub tine. Din pacate orice peste mono sare de 200Kg, cel putin din motoarele care se potrivesc si pentru touring... F500GS-ul ramane cel mai usor pana acum, la diferenta mica oricum fata de restul din cele mentionate.


"Drumul dicteaza viteza - nu invers" - citat de la un om cu parul alb.

 

De vanzare Suzuki V-Strom DL650, 2010, 45.000 de Km

 

De vanzare Opel Astra GTC, 1.9CDTi 150 CP, 2006, 155.000 Km

 

Suntem dusi. Calatori, ne place noua sa zicem. Cand (ne) revenim scriem pe: dusi.ro.

Talcioc caritabil - vindem tot ca sa plecam de nebuni in lume: http://olx.ro/oferte/user/3Si4/ 


#104 Hypperbone

Hypperbone

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 250 posts
  • Gender:Male
  • Interests:shapes and sizes
  • Moto: twin.F.GS & Montauk
  • Numar: CT 27 XKZ
  • Club: Havana Club

Posted Yesterday, 12:53 AM

F500GS

 

A aparut ceva nou si nu reusesc sa gasesc nicaieri?

Stiu ca downsize e ceva la moda....dar....asa ceva?



#105 DrDre

DrDre

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 328 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj
  • Moto: DL650
  • Numar: fara numar...fara numar..fara numar:P

Posted Yesterday, 10:06 AM

F500GS

 

A aparut ceva nou si nu reusesc sa gasesc nicaieri?

Stiu ca downsize e ceva la moda....dar....asa ceva?

E greseala de tipar....era vorba de F700GS...


Intzepator

#106 RuInCV

RuInCV

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 283 posts
  • Gender:Male
  • Location:Popesti Leordeni
  • Moto: Kawasaki J300, Triumph Tiger 800 XRT
  • Numar: Vizibil

Posted Yesterday, 12:14 PM

Ca tot s-a discutat o gramada despre greutate ... ma intreb de ce producatorii mari nu ofera ca optiune motociclete cu cadrul din titan. In acest fel cadrul ar fi cu 40% mai usor, dar evident mai scump. Ma intreb cam cat ar costa o astfel de optiune ? Din ce am sapat un pic pe net costul materialului ar fi undeva in jur a 1000 EUR, cu conditia ca ce aliaje am vazut sa ofere caracteristici similare cu cele standard, la care evident se adauga costul cu prelucrarea ... grosier as zice ca undeva intre 2000 si 5000 EUR. Sunt convins ca un 1200 GS cu 5000 EUR mai scump, dar cu 20 Kg mai usor tot s-ar vinde bine.



#107 DrDre

DrDre

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 328 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj
  • Moto: DL650
  • Numar: fara numar...fara numar..fara numar:P

Posted Yesterday, 01:43 PM

Sa spunem ca reduci greutatea cadrului cu 20kg....ce faci cu restul?Crash baruiri,cric central,cardan,paniere+cutii...specifice motcicletelor de tipul ăsta?
Acolo sunt mult mai multe kg.in plus...
Intzepator

#108 xt600

xt600

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,501 posts
  • Gender:Male
  • Moto: Yamaha
  • Numar: Fara importanta

Posted Yesterday, 02:30 PM

Sa spunem ca reduci greutatea cadrului cu 20kg....ce faci cu restul?Crash baruiri,cric central,cardan,paniere+cutii...specifice motcicletelor de tipul ăsta?
Acolo sunt mult mai multe kg.in plus...

Cam cate kg crezi ca are un cadru moto, ca sa il mai reduci cu inca 20 kg? 

 

In alta ordine de idei, cadrele nu se pot face din orice material, in functie de imaginatia fiecaruia. Un sasiu moto nu este un simplu cadru, in care bagi un motor si ii pui roti. Este vorba de inginerie de mare finete si performanta. Un sasiu performant presupune controlul unei multitudini de variabile, printre care raportul intre rigiditate si elasticitate, elasticitate longitudinala, laterala, centru de greutate, raportul maselor fata/spate, etc, etc.. Apoi intervin caracteristicile mecanice ale materialelor folosite. De pilda, titanul, din cate stiu, este destul de casant si tot din cate stiu, este un material care imbatraneste. Nu cred ca ar fi potrivit pentru constructia de cadre moto (probabil un asemenea cadru ar fi, deasemenea, foarte rigid). Dovada ca nici producatorii nu se gandesc la el pentru constructia cadrelor. Multe discutii au fost pe topicurile dedicate curselor MotoGp, referitor la sasiele construite din fibra de carbon. Fibra de carbon are proprietati uimitoare, numai ca are un mic defect: ciupita, in urma unei lovituri ,are prostul obicei de a se sparge pe neasteptate. Cine nu ma crede, nu are decat sa dea cautare pe net, dupa biciclete din CF rupte in bucati. Apoi faceti un exercitiu de imginatie cu o moto care ar pati ceva similar, la o viteza de 80 km/h, cu bagaje si pasageri. ;) Producatori precum BMW si Ducati si-au permis aroganta sa scoata cate un model cu sasiu din CF, numai ca sunt destinate exclusiv circuitului. Imi este greu sa cred ca vreun producator moto ar fi atat de iresponsabil, incat sa scoata pe piata o motocicleta stradala, cu sasiu din CF sau orice alt material care nu prezinta siguranta in exploatare. 


"When in doubt, gas it!"

"Once the throttle is cracked on, it is rolled on smoothly, evenly,

and constantly throughout the reminder of the turn"

 

JORGE LORENZO: "pero somos españoles, este título tenía que estar en España, era lo justo"


#109 RuInCV

RuInCV

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 283 posts
  • Gender:Male
  • Location:Popesti Leordeni
  • Moto: Kawasaki J300, Triumph Tiger 800 XRT
  • Numar: Vizibil

Posted Yesterday, 02:55 PM

Titanul nu este casant, dar intr-adevar este mai predispus la "metal fatigue" comparativ cu otelul.

 

Uite articol in care cadrul e facut din titan : https://www.cyclewor...tom-motorcycles

 

Problema pare a fi de prelucrare. Daca sudurile nu sunt perfecte se pare ca apare acceasi problema ca la cadrul din fibra de carbon. Costurile insa par a fi mai mari decat am estimat initial, dar asta pentru ca nu discutam de productie de serie.



#110 greenharleyd

greenharleyd

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 203 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Moto: V-Strom DL650
  • Numar: CJ-24-CAL

Posted Yesterday, 05:32 PM

Mno, din cate stiu si eu, la titan problema ii la prelucrare plus imbatrinire, dar in special la prelurare - costul creste exponential.

Amu sa revenim la tema de start: am fost azi si am calarit, in showroom, atat F700GS cat si Tiger 800XRx (momentan is putin prin vest si am reusit sa prind o fereastra, sa-mi fac damblaua).

Belea - ambele is OK, dar nu la fel. Adica Tiger mi-o placut mai mult ca si mobra in general, te protejeaza mai bine, arata mai "serios", clar mai bine facuta. BMW este insa clar mai usoara si mai lejer la manevrat la viteze mici (ii drept ca eram pe una cu saua joasa, dar diferenta nu-i drastica). Adica F700 cu totate 3 cutiile (goale) montate si tot se simte mai usor decat Tiger-ul care avea doar top-case montat. Tiger-ul avea insa si accesorii (proiectoare, scut, crash-bar), pe cand F700 nu - dar nu cred ca se simte diferenta.

Ca sa rezum: Tiger mi-o placut mai mult, F700-le ii mai practic ca-i mai usor. In plus cred ca garda la sol ii mai mare la F700, desi pe hartie nu reiese asta.

Decizii, decizii, decizii. Ambele si cam pe acolo ca si bani, daca ma iau dupa AutoScout24.

Hai cu argumentele, va rog :D.


"Drumul dicteaza viteza - nu invers" - citat de la un om cu parul alb.

 

De vanzare Suzuki V-Strom DL650, 2010, 45.000 de Km

 

De vanzare Opel Astra GTC, 1.9CDTi 150 CP, 2006, 155.000 Km

 

Suntem dusi. Calatori, ne place noua sa zicem. Cand (ne) revenim scriem pe: dusi.ro.

Talcioc caritabil - vindem tot ca sa plecam de nebuni in lume: http://olx.ro/oferte/user/3Si4/ 


#111 ovi_ice

ovi_ice

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 305 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Yamaha XJ6 Diversion

Posted Yesterday, 05:36 PM

Hai cu argumentele, va rog :D.

 

Fa ride-test cu fiecare in parte.



#112 greenharleyd

greenharleyd

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 203 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Moto: V-Strom DL650
  • Numar: CJ-24-CAL

Posted Today, 12:26 PM

Usor de zis, greu de facut. Dar e in lucru, oricum. Acum nu am avut cum, si e mai greu de cerut mobra la drive-test cand nu esti localnic. Dar incerc mai spre primavara, daca mai ocazia. Daca nu, vad pe unde gasesc un coleg cu suflet mare sa ma ajute sa-mi scot piticii din cap.


"Drumul dicteaza viteza - nu invers" - citat de la un om cu parul alb.

 

De vanzare Suzuki V-Strom DL650, 2010, 45.000 de Km

 

De vanzare Opel Astra GTC, 1.9CDTi 150 CP, 2006, 155.000 Km

 

Suntem dusi. Calatori, ne place noua sa zicem. Cand (ne) revenim scriem pe: dusi.ro.

Talcioc caritabil - vindem tot ca sa plecam de nebuni in lume: http://olx.ro/oferte/user/3Si4/ 


#113 ovi_ice

ovi_ice

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 305 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Yamaha XJ6 Diversion

Posted Today, 01:28 PM

Eu ti-am mai zis...F700GS gasesti la firmele de inchiriat moto din Ro..sunt vreo 2-3 si au reprezentanti pe acest forum. Numai sa gasesti ceva regional, sa nu trebuiasca sa ridici mobra din Bucuresti. Pretul era de pana in 100 euro/zi (parca 75-85 Euro) si de 100-115 Euro la R1200GS (in caz ca esti curios). Cu banii astia iti faci damblaua o zi intreaga, iei si pasagera, bagaje, etc.

 

Cu Tiger-ul e greu, poate chiar imposibil, avand in vedere ca nici in Bucuresti nu-l vezi in vreo vitrina :D



#114 greenharleyd

greenharleyd

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 203 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Moto: V-Strom DL650
  • Numar: CJ-24-CAL

Posted Today, 03:15 PM

Cu BMW-ul vaz ca am cum sa testez: https://www.bizoo.ro/produse/inchirieri-motociclete/rent-a-car-boat-bike-cat-2029/cluj-judet-14/start-0/10/ 

Numa' sa prind un pic de vreme buna, adica slabe sanse in urmatoarea perioada. Cu Triumph, ramane de vazut.

Amu problema principala ii sa gasesc cumparator pentru Stroama - iarna-i lunga, asa ca este vreme. Mai putina rabdare :P.


"Drumul dicteaza viteza - nu invers" - citat de la un om cu parul alb.

 

De vanzare Suzuki V-Strom DL650, 2010, 45.000 de Km

 

De vanzare Opel Astra GTC, 1.9CDTi 150 CP, 2006, 155.000 Km

 

Suntem dusi. Calatori, ne place noua sa zicem. Cand (ne) revenim scriem pe: dusi.ro.

Talcioc caritabil - vindem tot ca sa plecam de nebuni in lume: http://olx.ro/oferte/user/3Si4/ 


#115 FLEX

FLEX

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,542 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:orice ... cu motor
  • Moto: Gilera Dakota350/RC600-89/RC600-93Cobra
  • Numar: Benelli Tre-K1130 Amazonas
  • Club: DaewooClub

Posted Today, 03:37 PM

 1. Adica Tiger mi-o placut mai mult ca si mobra in general, te protejeaza mai bine, arata mai "serios", clar mai bine facuta. 

Hai cu argumentele, va rog :D.

 

 

1. vezi mai sus ... 

2. la cilindree / putere comparabile tricilindrul e mai cuplos, mai potrivit pentru heavy-duty cu pasager si bagaje, ca sa nu vorbesc despre imponderabile (caracter, sunet, etc.); piticul tau cu top-heavy cred in continuare ca asta este, "decit" un pitic , toate adventure-tourerele sint top-heavy, asta e mantra lor :stuck:

3. benve are toata lumea, triumfuri mai subtireanu ... :rusinica:

 

In orice caz, parerea mea e ca ar trtebui sa iei cel mai puternic motor care iti intra in buget avind in vedere ce vrei sa faci cu el (mai putin stan-urile, intr-adevar, unde robustetea si simplitatea constructiva chiar conteaza).


Edited by FLEX, Today, 03:39 PM.

OCHII IN PATRU!





Also tagged with one or more of these keywords: BMW, Suzuki, F650, V-Strom, XT, 2017, F650GS, V-Strom XT 2017, Touring

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status