Sari la conținut

BMW K75C 1985 brat / scrambler


angus2kro
 Share

Postări Recomandate

Dupa 10 ani de circulat exclusiv pe asfalt calare pe cruiser, am hotarat sa reincerc ceva off-road. Avand experienta reconditionarii unui IJ 56, a unui MZ ES 175 si a unui Minsk, m-am orientat spre un BMW K75 din 1985 cu intentia de a-l modifica in scrambler.

Proiectul l-am demarat in decembrie 2015 si motorul a fost gata in proportie de 90% in iulie 2016, cand am dat cateva ture. Din lipsa de timp, am suspendat proiectul pana in vara aceasta, cand am facut finisajele. Partea cea mai dificila a fost inlocuirea bordului cu un vitezometru Motogadget, deoarece a trebuit sa fac modificari si adaptari la instalatia electrica. Am reusit sa fac si un circuit de adaptare a senzorului de viteza original BMW, pentru a functiona cu vitezometrul (care a venit cu propriul senzor).

Fierul a fost sablat si vopsit electrostatic de #Giz, iar saua a fost facuta de #moto_dan. La cadru nu am facut modificari, iar "codita" a fost lasata pentru transportul cortului/izoprenului sau in eventualitatea unui topcase (dintr-o cutie de munitie). Rezervorul l-am schimbat cu unul de K100 pentru ca arata mai fioros si i-am crescut autonomia.

Da, stiu, ghidonul nu arata bine. Este de la un K100RT si l-am lasat deocamdata pana gasesc ceva mai bun, deoarece este foarte comod la mersul "in scarite" (ajung foarte bine la el fara sa stau aplecat).

De pe Louis am achizitionat: far, stop, aparatori, burdufuri furca, vitezometru, claxoane, toba esapament.
De pe Aliexpress am achizitionat: semnalizari, suporti semnalizari, martorii de bord, furtunuri frana, carshpad-uri, embleme rezervor, banda termica, mansoane, vas expansiune, proiectoare.

Va prezit cateva foto:

post-49357-0-23589200-1505740157_thumb.jpg post-49357-0-24714400-1505740178_thumb.jpg post-49357-0-69351200-1505740201_thumb.jpg post-49357-0-74313300-1505740214_thumb.jpg
post-49357-0-49151000-1505740227_thumb.jpg post-49357-0-74134500-1505740238_thumb.jpg post-49357-0-98397200-1505740249_thumb.jpg post-49357-0-95225400-1505740260_thumb.jpg
post-49357-0-78888900-1505740270_thumb.jpg post-49357-0-55472700-1505740295_thumb.jpg post-49357-0-51227200-1505740306_thumb.jpg post-49357-0-73915600-1505740319_thumb.jpg

Istoricul reconditionarii (foto) il puteti gasi aici: https://goo.gl/photos/a2ge29B63iT6NS8T8

Cateva foto si video cu iesirile off-road de vara aceasta le gasiti la:
https://goo.gl/photos/EFXp4c3gS6g9tYNY6
https://goo.gl/photos/PBRS2x9KUZcDFQbM7
https://goo.gl/photos/CJNYA88wMdzsz9j69


Next project: GS500 Scrambler (1994)

Editat de angus2kro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam fain pentru aprecieri!

nu ma asteptam sa iasa asa de bine o Karamaida scrambler + ca se descurca bine si pe coclau


Initial preconizam un cafe racer, rat sau boober. M-am orientat catre scrambler dupa ce am avut o discutie cu amicul meu #255b. Citez:

"Ce-mi place - robust,cutia schimba ca la masina, nu o sa intalnesti tu japoneze sa schimbe asa, veac... Merge ca o masina (doar e motor de masina la urma urmei ..) si foarte mult imi place cum muleaza si pe teren accidentat. Am avut honda transalp 600 - 3 bucati, aprilia pegaso,aprilia tuareg wind si aprilia etx 125, pentru o perioada scurta si un yamaha xt 600 si kawasaki klx 650 - NU se compara nici una! Atat doar ca puteai sari cu ele, cu bmw-ul nici o sansa si daca reuseai era deja terminat, copia incredibil terenul accidentat. Daca ai mers cu mercedes cobra vreodata pe drum de tara nu mai are rost sa insir, din punctul asta de vedere e identic. Singurul enduro de care am fost multumit (numai) din acest punct de vedere a fost suzuki dr 650, ala muleaza mult mai bine, dar parca fata e totusi un pic mai rigida fata de bmw, probabil bmw-ul fiind un strung pe roti... Consuma acceptabil, are cuplu, de-i bine pus la punct te poti avanta departe. De obicei duk multi km, sute de mi...
Ce nu-mi place - ciclistica - e un strung pe roti, merge ca un strung pe roti, gume mult prea inguste pentru greutatea sa,centrul de greutate cam sus - trebuie sa dai bine cu genunchiul in bou daca vrei sa-l mai apleci un pic, altfel nu te baga in seama - intra in curba de-a dreptu', ca moskwiciu'... Nu-mi place electronia, ca-i multa si se cam fuck senzorii prin el.. nu-mi place ca are 2 butoane de semnalizare (chiar 3 ..) unul pe o parte,1/2 pe cealalta..."

de unde ai luat sigla? arata foarte misto!


De pe AliExpress.

In loc de banda isolier pe far nu da mai bine o protectie de plasa de sarma?


Intentionez sa-i pun o grila ca la semnalizari si stop, dar deocamdata nu am gasit masura potrivita.

post-49357-0-46622500-1505814082_thumb.jpg

Editat de angus2kro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Misto rezultat, in special avand in vedere de la ce ai pornit. Dar, pentru un scrambler, nu trebuia cumva sa ii ridici si evacuarea? Ca deh, daca o bagi pe coclauri, s-ar putea sa dai in vreo piatra cu ea. O facea si mai zvelta, mai lua din greutatea asta de pe ochi.

 

In rest, e foarte tare! Felicitari !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar, pentru un scrambler, nu trebuia cumva sa ii ridici si evacuarea? Ca deh, daca o bagi pe coclauri, s-ar putea sa dai in vreo piatra cu ea.

 

Recunosc ca nu e scrambler 100%, de aceea am denumit topicul - brat / scrambler. Ar fi fost fain cu o evacuare ridicata, dar nu am gasit pe nimeni in TM dispus sa-mi faca tevaria (cei cu care am vorbit lucrau numai cu D>50mm si numai pentru auto). Am mai "incercat" in photoshop o varianta de compromis, dar nu m-a convins. In plus, intentionez sa-i pun cob-uri din cutii de munitie.

post-49357-0-03052400-1505830213_thumb.jpg post-49357-0-45221400-1505830596_thumb.jpg

Din experienta celor cateva sute de km de off-road din vara aceasta: o problema este crashbar-ul prea jos cand merg prin fagasele pe drumurile forestiere si necesitatea unui scut pentru motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...