Sari la conținut

Accident Popesti Leordeni - GSX-R cu Matiz


Metal Heart
 Share

Postări Recomandate

la cursurile alea ale tale exemplifici si franarea? serios, daca tu imi arati cum franezi de la 60 in 6 metri vin si eu la cursurile tale

Nu stiu daca te vede, dar confirm eu ca se poate :) Am un video pe FB cu franare de la 100 in vreo 20-23ish metri, in conditiile in care distanta de franare creste exponential. De la 60kmh cu o guma buna si frane ok, efectiv motoreta intra-n pamant in locul ala. 6m e legit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 408
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Nu stiu daca te vede, dar confirm eu ca se poate :) Am un video pe FB cu franare de la 100 in vreo 20-23ish metri, in conditiile in care distanta de franare creste exponential. De la 60kmh cu o guma buna si frane ok, efectiv motoreta intra-n pamant in locul ala. 6m e legit.

Link please :-L

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

Sunt incepator, nu ma bag in subiectele pe care se cearta lumea.

Vreau si eu PM cu franarea aia, de la 100km/h, in 23 metri. Sunt sceptic. De la 60km/h, sa te opresti in 6 m, ar insemna sa faci oprirea in putin peste 3 secunde. Din multe articole citite, si teste vazute pe gogu/iutub, o mobra cu abs, frana combinata fata spate, in conditii controlate, cu pilot pe mobra, care stie ce face-franeaza voit, la momentul dorit,totul pregatit, in cca 14m.

Ok, mobra SS, de circuit, alte frane, alta aderenta-slickuri, alt asfalt, o fi posibil.

Dar sunt sceptic, si as vrea sa vad si eu, daca e posibil.

Multumesc.

Editat de mathe adrian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca te vede, dar confirm eu ca se poate :) Am un video pe FB cu franare de la 100 in vreo 20-23ish metri, in conditiile in care distanta de franare creste exponential. De la 60kmh cu o guma buna si frane ok, efectiv motoreta intra-n pamant in locul ala. 6m e legit.

Esti sigur de 6 m? Nu facem referire la timpul de reactie ci doar la distanta de franare din momentul actionarii franelor.

 

La 6 m de la 60 km/h inseamna o decelerare de circa 2g si un timp de oprire de 0,75 s. Opresti in mai oputin de 1 secunda?

In plus asta ar insemna ca la o masa totala pilot+moto de 300 Kg sistemul de franare sa poata disipa 38 kJ in 0,75 s, care inseamna circa cam 51 kW. Si asta practic doar pe roata din fata, pentru ca cea din spate va participa cu prea putin la o astfel de franare.

 

Nu contest ca asa o fi, dar pare greu de obtinut.

 

@mathe_adrian: 3 secunde ar fi bun si probabil normal iesind o decelerare de circa 0,55g . 60 km/h inseamna 16,6 m/s.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Silver Arrow - am franat cu 636 2005 care are 164kg la gol. nu aveam f multa benzina in el si oricum am aruncat de pe el stoba stock si alte fiare grele. hai sa zicem 175 kg. Eu am 75. deci fa calculele alea la 250kg moto+rider ... + frane brici. Franarea am facut-o controlat ca sa zic asa cu roata spate ridicata 10cm de la sol. Am dat filmulet baietilor pe PV, de la 100kmh oprirea dureaza 3secunde. N-a fost nimic serios, doar un test cu niste prieteni si nu ne furam caciula singuri. De la faza aia a ramas locul ala de referinta pt alte motorete pe care le-am adus acolo la frane ulterioare :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 Secunde de frana inseamna cca 40 m :crack: :crack:

A fost mai putin de 3 secunde (adica 40 m) dar raman de parere ca sunt cca 30 m de la linia de referinta pana la locul in care s-a oprit. In dreptul tau oricum a dat un pic drumu la frana (ca altfel se ducea in cap :)) ). Am spus intentionat linia de referinta si nu locul in care a inceput frana aka a tras maneta.

Inca o data fac oferta unui simplu device de masurat pe o mobra cu senzor de turatie la roata fata (adica sa aiba ABS).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Silver Arrow - am franat cu 636 2005 care are 164kg la gol. nu aveam f multa benzina in el si oricum am aruncat de pe el stoba stock si alte fiare grele. hai sa zicem 175 kg. Eu am 75. deci fa calculele alea la 250kg moto+rider ... + frane brici. Franarea am facut-o controlat ca sa zic asa cu roata spate ridicata 10cm de la sol. Am dat filmulet baietilor pe PV, de la 100kmh oprirea dureaza 3secunde. N-a fost nimic serios, doar un test cu niste prieteni si nu ne furam caciula singuri. De la faza aia a ramas locul ala de referinta pt alte motorete pe care le-am adus acolo la frane ulterioare :)

Ti-am spus ca asa o fi. Nu am incercat franari la limita cu ceva SS.

Timpul de franare si decelerarea nu au legatura cu masa: t = 2 x S / v. Iar decelerarea evident este a=v/t. Sincer timpul de 0,75 s mi se pare foarte mic. 100 Km/h in 3 s este altceva, inseamna decelerare de 1g care este mai usor de digerat. Dar aia de 2g pare cam greu de realizat. Gandeste-te ca forta de franare este de doua ori mai mare decat cea gravitationala (oare te mai poti tine in maini de ghidon, eventual fara sa le rupi?).

De altfel cred ca la 2g cuplul de rasturnare este suficient de mare ca sa te dai peste cap. Nu am socotit pentru ca nu imi dau seama unde e centrul de greutate la o SS dar daca o luam asa logic daca unghiul facut de linia data de axul rotii fata si centrul de greutate al ansamblului motorist + motor, si planul orizontal (Terra) este mai mare de 26 grade (nici nu este foarte mult) la franare cu 2g te-ai dat peste cap.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ti-am spus ca asa o fi. Nu am incercat franari la limita cu ceva SS.

Timpul de franare si decelerarea nu au legatura cu masa: t = 2 x S / v. Iar decelerarea evident este a=v/t. Sincer timpul de 0,75 s mi se pare foarte mic. 100 Km/h in 3 s este altceva, inseamna decelerare de 1g care este mai usor de digerat. Dar aia de 2g pare cam greu de realizat. Gandeste-te ca forta de franare este de doua ori mai mare decat cea gravitationala (oare te mai poti tine in maini de ghidon, eventual fara sa le rupi?).

De altfel cred ca la 2g cuplul de rasturnare este suficient de mare ca sa te dai peste cap. Nu am socotit pentru ca nu imi dau seama unde e centrul de greutate la o SS dar daca o luam asa logic daca unghiul facut de linia data de axul rotii fata si centrul de greutate al ansamblului motorist + motor, si planul orizontal (Terra) este mai mare de 26 grade (nici nu este foarte mult) la franare cu 2g te-ai dat peste cap.

Băi argintiule, ești tobă de carte și putere, deșteptule! Vii sa explici prostănacilor șaiba, șublerul, bormașina, eclerul, ștrudelul și haftul unor postaci habarniști? Oricum, te așteaptă un alt argintiu, interzis aici pe site, dar pe Nurburgring.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu se depasesc 1.7g pe franare in Motogp cu cele mai aderente cauciucuri si frane carbon, dar franeaza mesterii nostri cu motorete de strada cu 2g. Misto

1,7 g este defapt 1,2 g din frane si restul de 0.5 g din rezistenta vantului aerodinamica. Pe fisele de la brembo sunt trecute si vitezele initiale si finale si ai sa observi ca deceleratia scade spre 1,2 g cu reducerea vitezei initiale :peace:

Editat de ettore
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1,7 g este defapt 1,2 g din frane si restul de 0.5 g din rezistenta vantului aerodinamica. Pe fisele de la brembo sunt trecute si vitezele initiale si finale si ai sa observi ca deceleratia scade spre 1,2 g cu reducerea vitezei initiale :peace:

Atentie: decelerarea datorata aerodinamicii scade cu patratul vitezei. Adica daca la 100 km/h ai o anumita forta de franare cu aerul, la 50 km/h mai ai doar un sfert din ea. Si implicit decelerarea aerodinamica se duce draqu. Si oricum prin constructie o moto SS este gandita cu rezistenta aerodinamica cat mai mica.

Iar 0,5g decelerare din franare aerodinamica este mult rau pentru cazul de fata unde vorbim de franarea in 6 m de la 60 km/h.

Dar nu am experienta celor de la Brembo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Again abureala cu franarea in 6m de la 60kmh?Gizas...a trecut juma de an(poate mai mult) de cand s-a scris prima data, s-a ultra discutat, unii s-au infoit ca niste cocoși si nicăieri n-a aparut vreo filmare cu vreun maestru care face asta. De ce? Răspunsul e simplu. Aaa, ca unii si altii fac front comun in apararea teoriei iar altii distrug acest mit urban prin exemple matematice, e alta poveste.

Editat de george05
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stati asheaa, facem flame :))
Azi in drum spre casa m-am dus in acelasi loc sa fac testul de la 60. N-am avut gopro la mine dar am filmat cu telefonul. S-au schimbat un pic datele problemei: Ktm de 250kg, gume Scorpion trail, asfalt rece, noapte.

Mie mi-au iesit 10 pasi in 2 incercari. Se cam da seama de cum se opreste motoreta. Stati chill ca n-am pasul de 1,5m ca nu-s asa inalt.

https://www.youtube.com/watch?v=bpX5yrSUFiE

Intr-o zi cu soare om face si cu vreo ruleta. Cu vitezana suta-n mie ieseam mai scurt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sanchi acum nu era pe GPS. Cata eroare poti sa ai la 60? 1-2Kmh? e motoreta de drum lung nu cu pinioane schimbate.

P.S. habar n-am care e topicul cu 60-0 ala. Dar eu stiu de cand testam ca sa reglez franele periodic la vitezana ca de la 50-60ish incremenea in locul ala. Evident ca pe bord ca nu faceam documentar pt national geographic

Editat de LimpTA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10m e mai rezonabil, 1.4g acceleratia negativa nu 2.3

 

Un 9m cu un supersport usor si cauciucuri f aderente e realizabil teoretic, ar insemna 1,5g pe franare.

 

6m e absolut imposibil, protagonistul se imbata cu apa rece daca chiar e convins ca a facut vreodata performanta asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...