Jump to content


Photo

O alta calatorie spre Nordkapp

#nordkapp #norvegia #gsx1250f

  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#21 Mario MT 03

Mario MT 03

    vesnic incepator

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,264 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bergamo, Italia
  • Interests:Motociclete
  • Moto: Suzuki GSX 1250 FA
  • Numar: la vedere
  • Club: Bikers si nasce

Posted 12 August 2017 - 10:54 AM

Ziua 11 23/07

         

          A fost o noapte linistita. Desi cortul nostru era la cativa metri de sosea, a fost liniste toata noaptea, nu circulau masini aproape deloc. La un moment dat am iesit din cort si era o liniste sureala ... efectiv nu auzeam nimic. Am strans cortul in liniste, ca sa nmu deranjam pe cei din campere care inca dormeau probabil (desi erau destul de departe de noi) si am plecat ca de obicei in jurul orei 8.

          Dimineata a fost linistita, am condus destul de incet si relaxat. Apa e asa de buna in Norvegia, incat de cele mai multe ori am umplut sticlele de apa din izvoarele de pe langa drum.

          Inca de acasa am hotarat impreuna cu sotia sa evitam orasele mari, suntem mai mult fani ai naturii si ale peisajelor, insa pentru Trondheim am facut o exceptie, datorita turnului Egon, despre care o sa va povestesc mai incolo. Pe drum ne-am intalnit din nou cu germanul din seara precedenta, ne-am salutat, am mai schimbat ceva impresii despre drum, si apoi am plecat in directii opuse.

          Cum conduceam eu asa de linistit, cu vantul in pleata (nah, am parul scurt :D ) si cu pasaricile ciripind pe margine, am auzit un zgomot mare ... ce sa fie ,ce sa fie, o cascada ! Dar nu orice cascada, ci una mare, zgomotoasa insa de abea se vedea de la drum. Ne-am oprit cam 15 minute sa o admiram si sa o pozam, apoi am luat-o la drum din nou.

          La un moment dat am vazut un semn catre o rezervatie naturala spre stanga, si dintr-un impuls de moment m-am bagat la stanga, pe un drum de padure, care din pacate dupa vreo 4 km s-a terminat. Sotia mi-a zis din nou ca nu prea sunt normal, sa o bag pe asa drumuri cu motocicleta asa de incarcata, dar deh ...a fost frumos !

          Pranzul a fost frugal, intr-o benzinarie (sunt tot mai dese pe masura ce coboram spre sud) iar dupa alte doua ore de condus, la o pauza de cafea intr-o benzinarie am vazut doua motociclete cu numar romanesc. Ne-am dus imediat sa ii salutam pe baieti, coborau si ei de la Nordkapp, insa au fost mai temerari si au fost pe picioare la Gamvik, in punctul nordic geografic al Europei, Nordkapp este cu 1,5 km mai la sud. Am schimbat cateva impresii despre drum si ne-am salutat. Noi cautam deja o hytte pe drum, pentru ca cerul era destul de innourat, ei insa vroiau sa doarma la cort.

          Inspre ora 19:00 am gasit un camping cu hytte disponibile, la acelasi pret bomba de 40 de euro (una dintre cele mai frumoase din calatoria noastra) si am inceput sa desfacem bagajul, sa ne pregatim de cina, etc cand ... auzim doua motoare in parcare ! Baietii intalniti mai inainte, moldovenii, au schimbat ideea si ei, deoarece se cam arata de ploaie. Asa ca restul serii l-am petrecut la noi in hytte, povestind despre trasee, motociclete si Norvegia...

 

Traseu : Kilboghavn - Mo I Rana - Mosjoen - Trofors - Trones - Kvam

Km : 450

 

IMG_20170723_000849.jpg  IMG_20170723_145948.jpg  IMG_20170723_165052.jpg  IMG_20170723_165437.jpg  IMG_20170723_194749.jpg  IMG_20170723_210356.jpg


» Post actualizat in 12 Aug 2017 09:18

DSC_4452.JPG  DSC_4470.JPG  DSC_4485.JPG  DSC_4498.JPG  DSC_4531.JPG  


» Post actualizat in 12 Aug 2017 09:22

Cred ca daca mai foloseam inca o data cuvantul ''liniste'' ma aruncam singur de pe geam (si stau la etajul 3 :D ). Dar asta a fost sentimentul predominant in acea dimineata ... o senzatie foarte rara, tinand cont de vietile noaste frenetice, insa in acele momente nu mai conta nimeni si nimic, decat ... linistea. Exterioara si interioara.


» Post actualizat in 12 Aug 2017 10:12

Ziua 12 24/07

 

          Dimineata ne-am luat ramas bun de la noii nostri prieteni, unul dintre ei avea lantul foarte intins si erau in cautarea unui mecanic ca sa il intinda sau sa il schimbe. Din pacate nu am putut sa ii ajut, pentru ca nu se potriveau cheile de la motocicleta mea la a lor, si nici ei nu aveau chei potrivite. In schimb m-am ingrijit putin de motocicleta mea, i-am uns si intins lantul, in timp ce sotia mea pregatea micul dejun.

          Am potrivit navigatorul spre Trondheim si am ajuns acolo cam pe la pranz. Aici ne-am distrat iarasi bine de tot pana am gasit Egon Tower, faimosul restaurant, pentru ca navigatorul ne-a bagat pe tot felul de strazi/stradute unde la fiecare 10 metri erau dosuri artificiale, asa ca faceam hop-hop cu cei aprox 450 de kg ale noastre.

          Acum sa va povestesc putin despre Egon Tower : este un restaurant aflat la 74 de metri inaltime, care se invarte incet-incet, si intr-o ora face o rotatie completa de 360 de grade. Practic in timp ce iei pranzul/cina vezi tot orasul ... si ce priveliste ! Am lasat acolo 55 de euro (numai o bere mica Carlsberg, pe care a baut-o sotia mea, deoarece ATENTIE : toleranta zero la volan in tarile nordice !) insa i-au meritat cu varf si indesat ! Interiorul este amenajat cu gust, mancarea buna si foarte buna, si am avut iarasi bafta pentru ca de obicei e tot prenotat, insa o masa libera am reusit sa gasim.

          De la Egon Tower ne-am deplasat cativa km pana la catedrala din Trondheim, intrare cu plata, insa frumoasa si bine organizata din punct de vedere turistic. Am gasit explicatii peste tot, inclusiv in engleza, si am invatat putin despre istoria acestei catedrale. De acolo am luat-o spre centru, insa se facuse deja cald si nu mai aveam chef deja sa ne echipam/dezechipam, asa ca am iesit din oras, nu inainte de a cumpara jumatate de kg de capsuni (5 euro) de la un vanzator local. Au fost cele mai bune capsuni pe care le-am mancat in viata mea, erau asa de dulci si de zemoase ca ne-a ramas culoarea pe degete. De altfel, pe drum am mai vazut plantatii de capsuni si de zmeura, si multi vanzatori pe marginea drumului (aveau toti POS !).

          De aici am mai luat un mic ferry (cred ca in total au fost in jur de 15, la un moment dat le-am pierdut socoteala) si ne-am indreptat spre faimosul Atlantic Road. Aici am dat de o mica ... capcana turistica, de care de altfel ma avertizaze Mihai Barbu (da, acel Mihai Barbu). Am platit cam 7 euro intrarea, si ne-am oprit imediat sa luam cina la o masa cu priveliste pe marginea drumului.   

          Strada in sine nu e cine stie ce lunga, si nici asa de spactaculoasa cum apare in pozele bine publicizate, insa are farmecul ei. Am ajuns destul de tarziu, la ora 21:00, si am stat cam doua ore sa o admiram si sa o pozam. Soarele era deja jos de tot, si se reflecta in lateralul podurilor, asa ca am avut ce vedea. Erau multe persoane care campau liber acolo, desi erau semne de interzis peste tot, asa ca am preferat sa cautam un camping cu plata, ceeea ce am si facut. Am dat stingerea la ora 23:30 pe malul unui alt fiord si am dormit bustean.

 

Traseu : Kvam - Trondheim - Halsanaustan - Atlantic Road - Eide

Km : 410

 

IMG_20170724_081958.jpg  IMG_20170724_131732.jpg  IMG_20170724_124323.jpg  IMG_20170724_140535.jpg  IMG_20170724_143424.jpg  IMG_20170724_200511.jpg  IMG_20170724_211223.jpg  IMG_20170724_212817.jpg  IMG_20170724_213250.jpg  IMG_20170724_220218.jpg  IMG_20170725_003918.jpg

 


» Post actualizat in 12 Aug 2017 10:51

DSC_4537.JPG  DSC_4544.JPG  DSC_4554.JPG  DSC_4576.JPG  DSC_4578.JPG  DSC_4602.JPG DSC_4619.JPG  DSC_4631.JPG  DSC_4646.JPG  DSC_4649.JPG


» Post actualizat in 13 Aug 2017 09:54

Day 13 25/07

 

          A fost noaptea cea mai friguroasa din calatoria noastra, in jur de 12 grade insa foarte multa umiditate, mai ales spre dimineata. Ne-am strans repede si am facut putinii kilometrii care ne desparteau pana la urmatorul ferry in mai putin de jumatate de ora. Cu riscul sa ma repet, trebuie sa mentionez din nou ca sunt foarte bine organizati cu serviciul de ferry, iar cele scurte sunt cu frecventa de 30 de min. In plus, cu motocicleta te baga pe nava oricum, deoarece gasesc ei un loc mai in margine fara sa ne faca sa pierdem timp pretios.

          Urmatorul obiectiv pe lista noastra era Trollstigen, un fel de Transfagarasan norvegian. Traficul pe strada a inceput sa se simta, si se mergea destul de incet, insa disciplinat. Inainte sa urcam am zabovit 10 minute la un mic magazin de cadouri de pe marginea drumului, sugestiv impodobit cu trolli de toate felurile si marimile. Aici am stat de vorba cu un olandez, motociclist si el, care m-a intrebat de traseu, cum merge motocicleta, sum se comporta in doi, etc. El era cu masina (avea cort deasupra), si din cand in cand se uita la sotia lui si ii spunea ceva de genul : ''vezi ca se poate si cu motocicleta? La anul asa facem si noi, nu mai ascult de tine!''.

          Urcarea la Trollstigen a fost lenta, multe portiuni erau percoribile numai intr-un sens, si cum erau multe campere si autobuze (a naibii ei turisti de pe croaziere ! :D ),insa din nou eficienta norvegiana isi spune cuvantul, deoarece pana sus am dat de 5-6 persoane care dirijau traficul ...

          Sus am parcat motocicleta cam aiurea (erau cel putin 30-40 de motociclete) si ... am vazut un CBF cu numere de Italia. Am intrat in vorba cu tipul, tare simpatic, si am descoperit ca locuieste cam la 15 km de noi ... mica mai e lumea asta ! Tot lui trebuie sa ii multumesc pentru ca m-a indemnat sa nu ma intorc inapoi pe traseul pe care l-am ales eu, ci sa merg inainte si sa fac alta strada de unde este o priveliste superba. Cateva ore mai tarziu, ii multumeam de numai, pentru ca dreptate a avut !

          Dupa ce am zabovit vreo 30 de minute sa admiram valea si sa facem poze, ne-am pus din nou la drum. In spatele nostru se vedeau nori amenintatori, negri, incarcati de apa, din fericire nu se deplasau in directia noastra, asa ca am scapat de ploaie. Pe drum am vazut din nou multe plantatii de capsuni, si ne-am oprit si noi sa luam alta jumatate de kg. 

          Inainte sa coboram pe fiord, ne-am oprit pe o terasa special amenajata ca sa poti admira fiordul, si acolo am intrat in vorba cu alt motociclist norvegian, care avea dupa el o ... remorcuta. ! Din pacate in Italia nu sunt omologate, pentru ca omul practic avea casa dupa el acolo in spate ... cort, haine, mancare, pana si un scaun ! 

          Dupa nu multa vreme am ajuns la Dalsnibba. Aici e o strada privata, se plateste cam 14 euro (scumpicel), si nu foarte lunga, cam 7-8 km, insa vederea din varf depaseste orice imaginatie. Uitati-va la poze, eu unul am ramas mut acolo sus ...era o zi frumoasa de tot, cu nori indepartare, insa cu o vizibilitate excelenta. Am reusit sa vedem inclusiv cum se formau norii la cateva sute de metrii de noi, un fenomen uimitor ! Tot de aici se vedea si Geirangerfjord, probabil cel mai frumos fiord din Norvegia. La capatul fiordului era o nava de croaziera (am vazut vreo patru in total) care lasa un fum alb tare suparator la miros, si in plus disturba mult de tot peisajul ...

          Din pacate se facea tot mai tarziu, asa ca am lasat cu parere de rau privelistea aceea minunata si am inceput sa cautam o hytte pentru noapte. Insa ... lipsa, gaura, pauza ... nimic. Totul era ocupat, am incercat in 4-5 locuri diverse. Mi-a zis o receptionera tare simpatica ca de mult nu au avut asa perioada de timp cald si fara precipitatii, asa ca turistii si localnicii au profitat sa iasa la plimbare.

          Aici am experimentat cea mai nasoala chestie motociclistica din cele 17 zile, am urcat pe un drum forestier destul de nasol ca sa cautam o hytte, sotia s-a speriat si s-a dat jos, insa eu incapatanat fiind, am continuat inca vreo 300 de metri. Am inceput sa cobor, deoarece nu gasisem nimic, insa coborarea a fost si mai nasoala, era aproape-aproape sa dau cu motocicleta de pamant.

          Intr-un sfarsit am gasit un camping pe malul unui rau, bine dotat si destul de plin, ne-am inregistrat, am pus cortul si ne-am bagat la somn.

 

Traseu : Eide - Andalsnes - Trollstigen - Eidsdal - Geiranger - Dalsnibba - Loen

Km : 270

 

IMG_20170725_100951.jpg  IMG_20170725_120957.jpg  IMG_20170725_121523.jpg  IMG_20170725_153511.jpg  IMG_20170725_154058.jpg IMG_20170725_155846.jpg IMG_20170725_160113.jpg IMG_20170725_180438.jpg IMG_20170725_182251.jpg  IMG_20170725_183849.jpg  IMG_20170725_220500.jpg  


» Post actualizat in 13 Aug 2017 11:12

DSC_4652.JPG  DSC_4667.JPG DSC_4670.JPG  DSC_4716.JPG  DSC_4725.JPG  DSC_4747.JPG  DSC_4859.JPG  DSC_4898.JPG  DSC_4930.JPG  DSC_4931.JPG  DSC_4939.JPG  DSC_4957.JPG  DSC_4987.JPG


» Post actualizat in 15 Aug 2017 10:06

Ziua 14 26/07

 

          Desi noaptea fost din nou umida si destul de rece, am dormit bine. Dimineata am fost mai lenesi, si am reusit sa plecam in jurul orei 9:00. Dupa nici 30 de minute de la plecare, am vazut semne precum ca drumul ar fi inchis ... dar am continuat. Speram sa trecem cumva sau sa gasim o strada alternativa, dar nu a fost sa fie asa ... o alunecare de pamant a blocat complet drumul, singura alternativa fiind un ocol de doua ore. Aproape de locul unde era inchis strada am schimbat doua cuvinte cu un norvegian tare simpatic, i-am propus in gluma sa ma treaca fiordul cu barca lui, el mi-a zis sa facem schimb ... cand i-am zis ca motocicleta mea valoreaza 6.000 de euro si-a schimbat parerea, pentru ca barca lui valora dublu ... 

          Si asa am pierdut doua ore, ne-am intors inapoi pe acelasi drum, am vazut acelasi fiord din alta perspectiva, si am injurat din nou pe cei de pe nava de croaziera pentru fumul care se ridica di cosul lor. La un moment dat, navigatorul imi sugera doua rute alternative asa ca am ales-o pe cea care mergea pe langa fiord. Alegere excelenta, pentru ca am avut parte de alte privelisti superbe (tot binele spre rau, nu?) insa am avut si un episod mai putin placut, a trebuit sa imi arat toata indemanarea dupa o curba stransa, cand am dat de o masina oprita si a trebuit sa ma infig in frane. A m pus fata, spate, a intrat ABS-ul si tot nu ma opream in timp ... asa ca am optat sa ies putin in decor, pe partea dreapta si am depasit cu aprox 50 de cm spatele masinii ... phiu ! Daca ma incapatanam sa stau in spatele ei era nasoala treaba ...

          Dupe ce am mai luat un ferry, cu care eram deja atat de obisnuiti, am vazut pe partea stanga un ghetar ! Se numeste Boyabreen, si este doar o mica parte a unui ghetar mult mai mare, care are cam 60 de km patrati. Dupa pozele de rigoare ne-am pus din nou la drum, si aici ... am cam intrat in rezerva. Adica 70 de km, cand in sfarsit am dat de un distribuitor de benzina am rasuflat usurat, nu ma asteptam o distanta asa de mare intre distribuitoare in partea centrala a Norvegiei.

          Pe drum am inceput sa dam peste tot felul de cascade, mai mici, mai mari, deja nici nu ne mai opream sa le vedem. Spre seara am incercat din nou sa cautam o hytte, fara success, asa ca ne-am inregistrat la un camping, am pus cortul acolo. In timp ce sotia mea pregatea hainele, cina si alte maruntisuri, eu am facut rapid un schimb de ulei intr-o margine a campingului (da, sunt ecologic, nu am lasat mizerie in urma, iar cei 3l de ulei i-am lasat langa cosul de gunoi al unei benzinarii). Aici a fost util bidonul de benzina, deoarece l-am taiat ca sa scurg uleiul.

          Traseu : Loen - Utvik - Stryn - Lote - Skei - Sogndal - Laerdal - Odda - Roldal

          Km : 470

 

IMG_20170726_120542.jpg  IMG_20170726_123516.jpg  IMG_20170726_164431.jpg  IMG_20170726_175148.jpg  IMG_20170726_213207.jpg  IMG_20170726_221638.jpg


» Post actualizat in 15 Aug 2017 10:37

DSC_4990.JPG DSC_4994.JPG  DSC_5001.JPG  DSC_5013.JPG  


» Post actualizat in 15 Aug 2017 21:43

Ziua 15 27/07

 

          Dupa cateva zile bune cu cer superb si fara ploaie, norocul nostru s-a cam dus ... ne-am trezit dimineata cu un cer noros si amenintator. Ne-am strans destul de repede, am luat un mic dejun pregatit de sotia mea in bucataria camping ului si am pelcat mai departe. 

          Dupa alt ferry scurt am avut parte de un episod curios : in timp ce mergeam linistiti pe strada noastra, ne depaseste o masina cu numar de Suedia, ca dupa 2-300 de metri sa traga pe dreapta si sa franeze brusc. Din masina s-a dat joc un omulet tare agitat, la inceput am crezut ca are ceva cu noi sau ca ne-a picat ceva, insa ... pur si simplu vroia o poza cu numarul de inmatriculare, italian, pentru ca facea ... colectie ! I-am dat binecuvantarea noastra, a facut poza, ne-a multumit din inima si apoi am plecat fiecare pe strada lui.

          La pranz ne-am oprit intr-o benzinarie, si in timp ce faceam plinul si puneam la uscat costumele de ploaie, sotia mea a pregatit pranzul. Eram deja aproape de Preikestolen, unul dintre punctele de interes pe care vroiam neaparat sa le vizitam.

          In jurul orei 13:00 am intrat in parcare (cu plata, motocicletele 10 euro, si urca pana la 50 de euro pentru autobuze de turisti) si am lasat motocicleta langa altele care aveau insirate la uscat casti, geci, cizme, pana si sosete ... nu le atingea nici naiba ! Noi insa am preferat sa luam cu noi minimum necesar, restul am lasat langa receptia hotelului (e gratuit, insa nu iti garanteaza nimic. Noi insa, dupa 5 ore, am gasit totul asa cum am lasat.).

          Preikestolen ... faimoasa stanca taiata, aflata la o inaltime de 604 metri s.l.m., ne astepta. Urcarea nu a fost grea, insa destul de lunga : doua ore. Pe drum multi turisti, cu cainii dupa ei, altii cu copii, chinezi multi de asemenea ... ce mai, un puhoi de oameni. Cred ca de vina sunt navele de croaziera pe care le tot vedeam de cateva zile si timpul frumos.

          Ajunsi sus, privelistea si atmosfera locului te fac sa uiti instant de oboseala urcarii. Va las si pe voi sa admirati pozele, noi ne-am oprit cam o ora, si apoi cu parere de rau am inceput coborarea.

          Ajunsi jos in parcarea, am bagat rapid un compot de fructe pe care il caram inca din Italia ca sa ne recuperam fortele, ne-am echipat si am plecat spre ultimul obiectiv din aventura noastra. Dupa alt ferry am gasit o hytte (ce noroc, era ultima disponibila !) si dupa ce ne-am organizat bagajele si cortul ne-am bagat in sacii de dormit.

          Traseu : Roldal - Sauda - Knutsvik - Jorpeland - Hole - Hinna - Tjensvoll

          Km : 240

 

IMG_20170727_073145.jpg  IMG_20170727_095225.jpg IMG_20170727_141713.jpg  IMG_20170727_155134.jpg  IMG_20170727_160030.jpg  IMG_20170727_162029.jpg  IMG_20170727_180330.jpg  IMG_20170727_202217.jpg


» Post actualizat in 15 Aug 2017 22:14

DSC_5027.JPG  DSC_5033.JPG  DSC_5041.JPG  DSC_5063.JPG  DSC_5067.JPG  DSC_5072.JPG DSC_5080.JPG  


» Post actualizat in 16 Aug 2017 09:20

Ziua 16 28/07

 

          Dimineata, dupa programul cu care eram deja obisnuiti, am plecat tot devreme, in jurul orei 8:00. Am parcurs cei cativa km cae ne desparteau pana la ultimul monument de pe lista, Sverd I Fjell. Sunt trei sabii din bronz infipte pe malul marii, una mai inalta decat celelalte, care simbolizeaza victoria unui rege, Harald, asupra altor doi si unificarea/pacificarea Norvegiei. Pentru mine a fost al doilea POI ca si frumusete si interes, dupa Nordkapp.

          De aici incolo am inceput drumul spre casa. Din pacate am sarit peste Lysebotn, nu era chiar departe insa nu mai aveam timp. Am tras tare spre Kristiansand, deoarece am citit pe net ca la 13:30 pleca ferry ul. Am ajuns la 12:30, fara programare binenteles, insa am cumparat biletul fara probleme si o tipa pe bicicleta ne-a condus in fata unei coloane de motociclisti, care probabil aveau deja prenotat.

          Dupa alte 3 ore de ferry, am ajuns in Danemarca, si am iesit din ferry pe ... ploaie. Ca tot ne lipsea ploaia, care de altfel nu ne-a lasat pana am ajuns acasa.

          De aici a urmat, autostrada, autostrada si iara autostrada, cu mici opriri de benzina si odihna. Lantul meu se auzea cam urat, desi era uns si tras, insa nu mi-a creat probleme deosebite, iar acasa dupa o spalare adecvata si ungere si-a revenit complet.

          Seara am gasit o camera pe Airbnb, in Neumunster, la o femeie din Kazakhstan aflata la munca in Germania, si ne-am odihnit tare bine.

          Traseu : Tjensvoll - Kristiansand - Hirsthals - Aalborg - Arhus - Neumunster

          Km : 700 ferry +120 pe ferry

 

IMG_20170728_081824.jpg  IMG_20170728_133214.jpg  IMG_20170728_154057.jpg  IMG_20170728_171637.jpg  IMG_20170728_214429.jpg  

 

DSC_5083.JPG  DSC_5085.JPG  DSC_5089.JPG


» Post actualizat in 16 Aug 2017 09:51

Ziua 17 29/07

         

          De aici a inceput o cursa contra-conometru, pentru ca duminica la 11:00 sotia mea incepea munca, si eu la ora 14:00. Ne-am intins noi cat am putut, dar din pacate era vremea sa ne intoarcem acasa. Cam toti ne-au spus ca avem nevoie de minimum trei saptamani ca sa vedem Norvegia, insa asta e ... 17 zile, la munca pe care o facem noi (la aeroportul local) e deja aproape un miracol.

          Plecarea a fost pe ploaie (binenteles), i-am multumit femeii pentru gazduire (tare, tare simpatica, desi vorbea numai germana si rusa, si germana mea e la nivel de incepator) apoi ne-am bagat inapoi in autostrada. Km, benzina, 5 minute de odihna, rise and repeat. Din fericire spre pranz s-a mai alsat ploaia, asa ca ne-am oprit la unchiul McD pe drum sa mancam ceva, si acolo am schimbat doua vorbe cu doi soferi tiristi romani, care aveau de asteptat cam 48 de ore in parcare ... ah ce viata !!!

          Dupa-amiaza tarziu am intrat si in Austria, aici am gresit eu pentru ca in loc sa ies din autostrada, am continuat drumul, asa ca am fost nevoit sa cumpar vigneta, desi aveam de facut prin Austria mai putin de 100 de km. Asta e ... apoi a urmat Elvetia. Aici trebuia sa ne decidem, ori sa cautam un camping, si sa ne urmam strada maine dimineata devreme, insa cu riscul de a nu ajunge in timp la munca, sau sa continuam. Si am continuat ...

          In Elvetia nu am facut autostrada, pentru ca ei au taxa fixa pe an in jur de 50 de euro , asa ca am facut strazile normale. Insa sunt lente, pline de sate/satulete, radare fixe, si colac peste pupaza ... se lasa cu ploaie iara. Dar ploaie din aia nasoala, cu fulgere si tunete, de ziceai ca rupe cerul. Ce sa ii faci ... noi tot inainte, km dupa km !

          Pe la 1:00 noaptea, dupa o lunga urcare am ajuns la Julienpass, un pas alpin foarte frumos ziua, insa la ora aia, cu ploaie/tunete/vizibilitate sub 10 m, serpentine si cam 7-8 grade ... a fost destul de nasol. Mi-am pus din nou la incercare toata indemanarea motociclistica ca sa trecem pasul in siguranta, am avut si bonus o caprioara cu puiul care ne-a cam taiat strada si a trebuit sa franez brusc. Oricum, alternativa era un ocol de peste 100 de km, ori pe Milano, ori pe Verona, asa ca ... dai si rupe inainte !!!

          Cand am crezut ca ce e mai greu s-a terminat, nasolie ... din nou semne de interzis, precum ca ar fi drumul in lucru sau inchis ... insa am continuat, ca de incapatanat sunt ... am dat  dupa ceva km de un voluntar de la protectia civila, care se uita la noi ca la urs, tinand cont de vreme, ora si de conditii. Ne-a explicat ca a fost o alunecare de teren, si ca drumul e inchis ... insa noi am putea trece pe o strada alternativa, stramta, dar incapem. Asa am si facut, practic am trecut prin partea superioara a unui satuc, prin ulite stramte de abea incapeam cu motocicleta, insa am trecut ! Daca eram cu masina, ori ocoleam, ori asteptam pana dimineata sa elibereze drumul. Tot raul spre bine, nu ... ?

          Cand am vazut semnul cu Italia am rasuflat usurati, ne-am mai oprit la Chiavenna 5 minute apoi am ne-am continuat strada. Insa era deja cam 3 dimineata, oboseala si km multi au inceput sa isi spuna cuvantul, si intr-o serie de vreo 25 de km de galerii m-a luat somnul ... nasol rau de tot, mai ales ca nu aveam unde sa ma opresc si interfoanele erau fara baterie. M-am chinuit vreo 10 minute sa imi mentin nivelul de atentie ridicat, si am rasuflat tare usurat cand s-au terminat galeriile si am vazut o benzinarie unde am facut plinul si mi-am mai revenit putin.

          Acasa am ajuns pe la 4:00, ne asteptau mama soacra, fiul meu, pisicile ... toti erau in picioare. Bucurosi ca am ajuns, insa obositi ne-am bagat in pat impacati sufleteste ca totul a decurs bine si ca ne-am intors din aventura vietii noastre !

 

Traseu : Neumunster - Hamburg - Hannovra - KAssel - Wurzburg - Lindau - Coira - Chiavenna - Bergamo

Km : 1235

          

FB_IMG_1501307329355.jpg  IMG_20170729_073100.jpg  IMG_20170729_105748.jpg  IMG_20170730_020640.jpg  IMG_20170730_040812.jpg  IMG_20170730_040942.jpg  IMG_20170730_040929.jpg  


» Post actualizat in 16 Aug 2017 09:59

Ne-am intors de aproape trei saptamani, insa nu e zi sa nu ma gandesc la Norvegia. La peisaje, la oamenii pe care i-am intalnit, la podurile si galeriile lor, la gemul de fructe de padure, la linistea si pacea pe care am gasit-o acolo, la calmul oamenilor de la volan, la organizarea aproape perfecta pe care am vazut-o ... la tot. Nu e un adio, ci la revedere. O sa ma intorc cu siguranta, nu stiu cand, dar o sa ma intorc. 

 

IMG_20170731_102815.jpg  IMG_20170801_104253.jpg  IMG_20170810_174312.jpg  IMG_20170816_114314.jpg



#22 Andrei28

Andrei28

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 58 posts
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare
  • Moto: TDM 850
  • Numar: Tabla

Posted 16 August 2017 - 01:08 PM

Felicitări încă odată!

 

Bucurie pentru sufletul meu povestea asta :)

La mai multe!


20160811_165456.jpg

 


#23 rul

rul

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:RASNOV - BRASOV
  • Moto: MULTISTRADA 950
  • Numar: BV-10-RUL

Posted 17 August 2017 - 10:10 PM

Super fain!!..multumesc pt poveste!!






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status