Sari la conținut

O alta calatorie spre Nordkapp


Postări Recomandate

Nordkapp sau ... tot binele spre rau !

 

 

Ideea acestei calatorii o aveam in cap de multa vreme, insa din motive financiare, de timp, motocicleta neadecvata, etc. a ramas un vis pana nu demult. Daca cineva mi-ar fi spus acum trei luni ca anul acesta o sa ajung la Nordkapp i-as fi zis ca e nebun ... dar asa a fost sa fie. S-au aliniat astrele bine anul asta, m-am gandit mult la acest lucru si pana la urma ... asa a fost sa fie.

De ce ''tot binele spre rau''? Pentru ca de fiecare data cand ni se intampla un lucru mai putin placut in calatoria noastra, ceva bun sau foarte bun se intampla dupa. Am notat acest lucru de mai multe ori, de exemplu cand ne-a plouat incontinuu cand am urcat spre nord, ca apoi sa prindem o serie extraordinara de 6-7 zile fara ploaie, si am putut vedea frumusetile Norvegiei cu un cer superb.

Cand i-am propus sotiei mele sa ne facem vacanta de vara in Norvegia a ramas putin perplexa ... apoi a crezut ca glumesc, cred ca a inceput sa ma creada pe cuvant cu adevarat cand am inceput sa ma interesez de traseu si de cele necesare drumului. Inainte de a trece mai departe, sunt o gramada de oameni carora tin sa le multumesc pentru sfaturi, care mi-au prins tare bine la organizare si pe drum. Sunt prea multi ca sa ii insir pe toti, sunt prieteni de ai mei, cunoscuti de pe facebook si altii complet straini, care insa si-au gasit timp sa imi dea sfaturi sau pur si simplu sa imi vorbeasca despre Norvegia. Va multumesc din inima !

In total am parcus aproximativ 9.500 de km in 17 zile, dintre care 9235 de km pe motocicleta si aproximativ 250 pe ferry.

Mai departe o sa va descriu pregatirile si cele necesare drumului, o sa intru destul de mult in detalii in speranta ca va ajuta si pe altcineva cu organizarea drumului spre Nordkapp si nu numai, daca va plictisesc aceste lucruri sariti direct la partea cu povestiri si poze.

 

1. Pregatiri

 

Am inceput prin a sincroniza perioada de vacanta cu cea a sotiei mele (lucru nu foarte usor, lucram ambii la aeroportul local si vara e sezon plin aici). Apoi am vorbit cu mama soacra sa vina si sa stea cu fiul meu in aceasta perioada (are 15 ani, e destul de mare, insa nu suficient).

Am inceput sa intreb cunoscutii si nu numai despre nordul Europei, de la costuri generale la stilul de viata, cazare, mancare, obiective de vizitat, etc.

Pregatirea motocicletei a fost mai lunga. Am cumparat acum un an si jumatate o Suzuki GSX 1250 FA din 2011, cu 34.000 de km la bord si cu o gramada de accesorii aftermarket. E o motocicleta foarte buna, fiabila, nu mi-a dat nici o problema pana acum iar in timpul calatoriei s-a comportat excelent, tinand cont de drumurile pe care am purtat-o si de incarcatura pe care o avea.

 

post-57306-0-52024100-1502268222_thumb.jpg

 

2. Motocicleta

 

Cu vreo doua luni inainte am inceput sa ma ocup de motocicleta, si si sa o pun la punct pentru calatorie. Pregatirea motocicletei a constat in :

- transmisia finala noua (coroana+pinion+lant)

- gume noi (Michelin Pilot Road 4 GT), cele vechi care erau la 50% le-am dat jos si o sa le remontez curand. Gumele astea le cunosc de mult, am mai avut 1 x Michelin PR 3 si 2 x Michelin PR 4. Se comporta excelent pe ploaie, au aderenta buna pe uscat si imi dau multa incredere cand ma aplec.

- schimb de ulei + filtru, Motul 10w40 7100, urmand sa ii schimb numai uleiul undeva in Norvegia (ceea ce am si facut de altfel, dupa 7.000 de km)

- baterie noua. Desi bateria veche (care avea oricum vreo 6 ani deja) nu dadea semne ca ar ceda, am preferat preventiv sa o schimb ca sa nu am probleme acolo.

- am schimbat bujiile, si am pus NGK Iridium. Din nou, preventiv, bujiile vechi aveau peste 30.000 de km.

- i-am montat o priza USB cu doua iesiri, ca sa incarcam dispozitivele electronice pe drum (alegere foarte fericita, tot timpul aveam ceva la incarcat, de la telefoane la interfoane, navigator, etc.)

 

post-57306-0-66698200-1502268342_thumb.jpg

 

3. Lista de cumparaturi

 

Impreuna cu sotia am facut o lista de necesare pentru calatorie, insa ne lipseau destul de multe, asa ca am cumparat (in special de pe amazon si e-bay) :

- cort Coleman de doua persoane. Aveam deja un cort, pe care l-am folosit in alte ocazii, insa vroiam un produs mai solid, care sa reziste cat de cat la ploaie si sa fie usor de montat si de carat.

- 4 genti impermeabile, de 40 de l, de 20 de l si 2 x 10 l. In cea mare am bagat cortul si salteaua, in cea de 20 sacii de dormit iar in cele doua de 10 l mancarea cumparata din Italia si din Germania, si mancarea ce mai cumparam pe drum.

- o videocamera Apeman 4k+ o memorie de 64 de Gb, ca sa inregistram pe drum. Am avut si doua memorii mai mici de rezerva, insa am facut o prostie si nu am fost atent cand memoria principala s-a umplut, asa ca a inceput sa scrie peste filmatele initiale. Am pierdut cam primele patru zile de filmare, din fericire am filmat putin si nimic prea interesant, mai ales ca a plouat cam non stop.

- ceva accesorii pentru camera foto Nikon (filtre si baterie extra)

- 2 x interfon Cellular line, de care am fost tare multumit, am reusit sa impartasesc frumusetile drumului si nu numai cu sotia mea. Am ramas foarte multumit de produs, bateria tine mai mult de o zi, iar pana pe la 100-110 km/h se aude foarte bine.

- pinlock pentru casca ... din cauza vremii foarte reci si umede, mi-au recomandat asa ceva. A fost o alegere foarte, foarte inteleapta, fara pinlock cred ca as fi avut mari probleme cu vizibilitatea, mai ales in partea de nord.

- o saltea de 1,90 x 1,30 x 0,10 care incapea perfect in cort + pompa manuala de umflat salteaua de la Decathlon, foarte comoda si pe care am dormit foarte bine. La inceput vroiam sa luam saltele mai micute insa nu asa de comfortabile, insa tinand cont de faptul ca am dormit mult in cort, am preferat pentru salteaua mai mare

- alte maruntisuri pe care nu stau acum sa va insir, de genul cutit si furculita pentru camping, cani de metal, etc.

 

post-57306-0-43901900-1502268404_thumb.jpg post-57306-0-31752300-1502268469_thumb.jpg

 

4. Documente si bani

 

Am luat cu noi cartile de identitate, pasapoartele, actele motocicletei, asigurarea (cu 30 de euro in plus i-am facut o asigurare extra pentru probleme mecanice si nu numai, de care din fericire nu am avut nevoie) si 4 carti de credit din diferite circuite (VISA, Maestro, Mastercard etc).

Am avut si bani cash, cam 500 de euro, pe care i-am folosit mai rar. Cam peste tot plateam cu cartile de credit, inclusiv o simpla cafea, iar in Norvegia am preferat sa iau de la un bancomat 200 de nok (coroane norvegiene) care mi-au fost de folos pana la urma. Am putut plati peste tot electronic, mai putin in cateva ocazii despre care o sa va povestesc mai incolo.

 

post-57306-0-01687800-1502268595_thumb.jpg

 

5. Bagaje

 

In afara de ceea ce am cumparat, am mai luat cu noi (si am folosit TOT, nu am avut bagaje inutile):

- in geanta de pe rezervor am pus lucrurile importante, adica documentele, portofelul, incarcatoarele, manusile de rezerva, kitul de prim ajutor, un termos de 500 ml (cafea sau apa, depinde de zi), cutitul, o lanterna mica, benzile de ochi (da, am avut nevoie de ele ca sa putem dormi), servetele umide, dubluri de la toate cheile, accesoriile de la videocamera si alte maruntisuri.

- in gentile laterale, una pentru mine si una pentru sotie, hainele. Schimburi pe 7 zile de intim si tricou, echipament termic cumparat de la Decathlon, un trening, o bluza mai groasa, o pereche de blugi extra, medicamente (pentru tantari in special), trusa cosmetica, etc.

- in geanta centrala am avut cele necesare motocicletei (chei pentru intinderea lantului si pentru schimbul de ulei, kit de urgenta moto (sigurante, becuri de schimb, pentru pana, etc), ulei alb pentru uns lantul, 1 litru de ulei extra - desi nu pierde, pompa de la salteaua de dormit, o pereche de bocanci lejeri, slapi, o patura impermeabila de cort, manusi groase extra si costumele de ploaie)

- peste geanta centrala am legat gentile impermeabile de 40 si 20 de l, iar cele de 10 litri le-am legat deasupra celor doua genti laterale. Am avut de asemenea si un mic bidon de 5 l pentru benzina, din fericire nu am avut nevoie de el, iar pana la urma l-am taiat in doua ca sa fac schimbul de ulei la motocicleta, deci s-a dovedit totusi util.

 

post-57306-0-43901900-1502268404_thumb.jpg post-57306-0-31752300-1502268469_thumb.jpg

 

6. Mancarea

 

Ascultand sfaturile celor care au mai fost si care m-au avertizat cat de scumpa este mancarea acolo, am cumparat o parte din Italia si o parte inainte sa lasam Germania in special conserve de carne, de peste, de fructe si alte produse care nu se altereaza e drum si sunt usor de consumat. Am vrut sa iau si o mica butelie pe gaz, insa am renuntat la idee din cauza bagajului excesiv.

Insa trebuie sa recunosc ca ne-am descurcat foarte bine cu mancarea, eu am slabit vreo doua kile in astea 17 zile si am mancat bine si foarte bine.

Pana sa intram in Suedia, ne opream in autostrada ca sa mancam la Burger King sau McDonalds sau ne faceam sandwich uri, iar in nord ne-am bazat pe proviziile noastre, insa am mai fost si la restaurant de cateva ori.

FUMATORII atentie ! Un pachet de tigari costa in medie 15 euro, asa ca ori va lasati de fumat, ori veniti de acasa cu tigari. Sotia mea a fumat cele mai scumpe tigari din viata ei in Norvegia ...

 

post-57306-0-98554500-1502268916_thumb.jpg

 

7. Dormitul

 

Ideea de acasa era sa dormim cat de mult posibil in cort, insa cum socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ ... a plouat, si inca mult. Asa ca am dormit prin camere inchiriate pe Airbnb (o aplicatie tip booking, care imi place tare mult), in camping cand se putea, cu plata sau fara, si in ... hytte.

Eu unul m-am indragostit de hytte. Sunt casute mici de lemn, cu paturi etajate si mobila minimala inauntru, insa foarte functionale. Marea parte au si o mica veranda, unde puteam sa punem la intins hainele unde si bagajele, iar inauntru o mica masa si o bucatarie si mai mica unde puteam sa pregatim ceva de mancare. Trebuie mentionat ca au un cost fix de aproximativ 40 de euro pe noapte, indiferent de numarul de persoane (de la 1 la un maxim de 4) si in general se gasesc peste tot, insa inspre sudul Norvegie erau cam toate ocupate din cauza sezonului, iar aproape de Nordkapp au costuri mult mai mari, de pana la 100 de euro.

Unica chestie e sa va luati cu voi de acasa saci de dormit, pentru ca in hytte nu va dau lenjerie de pat decat contra cost, si mi se pare ca e in jur de 10 euro de caciula.

 

post-57306-0-03046600-1502268997_thumb.jpg post-57306-0-20023700-1502268538_thumb.jpg

 

8. Costuri

 

Da ... capitol dureros, ceea ce vor sa stie toti. Cat ai cheltuit. Cat a costat tot. Se putea cu mai putin? Oare eu ma descurc cu cat am? etc ...

Noi am avut un buget de aproximativ 3.000 de euro, cu o cheltuiala medie preconizata de 150 de euro pe zi. O mare parte din bani erau impartiti pe cele 4 carti de credit, iar o mica parte cash. Asa cum am mai zis mai sus, am folosit cartile + euro in Italia, Austria, Elvetia si Germania, iar in Danemarca, Suedia si Finlanda numai cartile de credit.

Costurile pe care nu le-am putut evita deloc sunt cele legate de benzina, poduri si ferry. Cadourile se puteau evita 100%, insa am preferat sa ramanem cu ceva din aceasta calatorie (iar noi colectionam magneti de prin locurile pe unde umblam). Mancarea din nou e un capitol aparte, se poate cu mult mai putin insa am preferat sa ne mai si rasfatam din cand in cand, incepand de la un mic dejun complet pana la un pranz la restaurant.

Fac o paranteza din nou ca sa va spun din nou ca in nordul Europei pana si vanzatorii de fructe de pe marginea drumului au POS, se poate cumpara orice cu carta de credit, pana si o cafea, si nu ti-o refuza nimeni.

 

post-57306-0-01687800-1502268595_thumb.jpg

 

Pana la urma am cheltuit asa :

 

- benzina 805 de euro. Am bagat benzina cu un pret de 1,4 pana la 1,8 euro la litru. Motocicleta mea are un consum de 14-20 de km/l, in functie de cat trag de ea sau de greutate. Estimez un consum mediu de 18l la 100 de km, tinand cont de faptul ca mergeam cam tot timpul intre 3 si 4.000 de turatii.

- dormit 472 de euro. Camere inchiriate, hytte, camping ... se putea si cu mai putin daca vremea era mai buna, insa cand afara ploua tare cauti un acoperis deasupra capului, chiar daca costa ceva.

- mancare 557 de euro. Cafea + croisant dimineata, mancat la restaurant de cateva ori, cumparaturi la magazinele locale ... e mult, e putin ... nu stiu. Tineti cont de faptul ca o cafea in nord costa de la 3 la 5 euro ... se putea mai putin, dar din nou am preferat sa ne rasfatam din cand in cand.

- ferry 350 de euro. Am platit ferry intre Germania si Danemarca, intre Norvegia si Danemarca, mici curse locale, etc ... Sunt organizati foarte bine cu ordinea in care se urca, motocicletele se pun in coada impreuna cu celelalte masini, campere, etc. , si numai daca iti spun ei sa treci in fata sau sa sari coada sa va miscati. Daca va bagati in fata riscati sa nu va ia pe ferry, sunt foarte stricti in privinta asta. Un italian cu care ne-am intalnit pe drum era sa o pateasca ...

Noi nu am prenotat nimic pe drum, insa am avut bafta de doua ori, o data in insulele Lofoten, unde cele 14 posturi moto erau rezervate, insa din fericire nu s-au prezentat in 7, iar a doua oara din Danemarca in Germania, unde efectiv ne-au bagat in fata dupa ce am platit biletul.

- intrari varie 135 de euro. Podul dintre Danemarca si Suedia 29 euro, intrarea la Norkapp x 2 - 56 de euro, catedrala din Trondheim x 2- 19 euro, etc. La Nordkapp se poate intra gratis cand nu e deschis ghiseul unde se vand bilete, si se poate ajunge cu motocicleta pana la glob, insa nu se poate vedea nimic inauntru sau cumpara cafea/cadouri sau vizita muzeul si viziona filmuletul de prezentare. Mai multe detalii aici :

 

http://www.visitnordkapp.net/en/opening-hours

 

- cadouri 234 de euro. Am luat magneti din locurile mai importante pe care le-am vizitat, cadouri pentru cei de acasa si cadouri personale. Nu e o cheltuiala necesara, deci se poate evita in totalitate.

- cheltuieli extra 101 de euro. Am distrus pe drum salteaua noua (va spun eu ce si cum ...), a trebuit sa cumparam alta noua. 2 litri de ulei 45 de euro (scump in draci) si alte mici chestii.

 

Total face 2.654 de euro, impartiti in 17 zile face in jur de 156 de euro pe zi, in doi. La aceasta suma trebuie adaugata si pregatirea motocicletei, iar daca pun si celelalte cheltuieli pregatitoare, ajung undeva la 3.500 de euro per total. E mult , e putin ... nu stiu. Nu ne-am strans prea mult, dar nici nu am exagerat. De unul singur, cu mancare de acasa, camping cat de mult posibil si fara cheltuieli extra banuiesc ca un buget de 1.500 de euro pentru doua saptamani e suficient.

 

9. Lista de obiective

 

O parte le aveam deja notate de multa vreme, iar o parte le-am gasit pe internet sau mi-au fost sugerate. Am reusit sa vedem cam 90% din ceea ce ne-am propus, insa am mai fi avut nevoie de cel putin 4 zile ca sa vedem tot ce aveam in minte.

De cateva ori am modificat traseul initial la sugestia altor motociclisti intalniti pe drum, si ce bine am facut ! Altcumva ratam niste locuri superbe, poate mai putin cunoscute si comerciale, dar care merita cu siguranta vazute.

Ideea initiala a fost sa ajungem cat mai rapid cu putinta la Nordkapp, ca apoi sa vizitam mergand spre sudul Norvegiei. Am trecut rapid prin Italia, Elvetia, Lichestein, Austria, Germania, Danemarca, Suedia, Finlanda si am ajuns la Nordkapp in aproximativ 6 zile. Se putea si mai repede, dar am preferat sa nu fortam prea mult, iar in nord limitele de viteza sunt mici si foarte mici, si in mare masura le-am respectat si noi.

Am facut etape de aproximativ 7-800 de km pe zi, cand vizitam in medie 3-400. Cea mai scurta etapa a fost de 250 de km, iar cea mai lunga de ... 1.235 de km, facuti in 20 de ore la intoarcere.

 

post-57306-0-51749400-1502268714_thumb.jpg

 

Ziua 1 13/07

 

Am terminat munca la ora 14:00 amandoi, am fugit repede acasa, iar dupa un dus rapid ne-am luat ramas bun de la mama soacra, fiu si un prieten motociclist care a venit sa ne salute inainte de plecare. Desi era tarziu, ideea zilei era sa facem cat de multi km putem ca sa facem Germania a doua zi.

Primele ore au trecut destul de repede, nu ne-am oprit decat strictul necesar ca sa bem o cafea rapid si sa fac benzina (autonomia e in jur de 250 de km fara rezerva, nu foarte mare din pacate). Trecerea dintre Italia si Elvetia am facut-o intro zona foarte frumoasa si pitoreasca, pe pasul Spluga, unde nu mi-a fost usor deloc sa fac curbele in ac de par foarte nasoale. Nici cand am fost la Stelvio nu am transpirat asa de mult, si de data asta aveam 100 de kg de pasager + bagaje, mai ales ca era tare cald, in jur de 35 de grade.

Am facut o bucata din Elvetia apoi am intrat in Austria, in ambele tari am preferat sa nu facem autostrada ca sa nu cheltuim bani prea multi, mai ales ca nu aveam multi km de facut in aceste doua tari.

Am tras cat am putut, iar in jurul orei 20:30 am inceput sa cautam un camping. Am gasit unul dupa ora 21:00, era inchis, insa am ridicat bara si am intrat oricum. Montatul cortului a fost tare rapid, am ciugulit apoi am adormit destul de repede.

 

Traseu : Bergamo - Chiavenna - Pasul Spluga - Dornbirn

Km : 303

 

post-57306-0-97686300-1502269118_thumb.jpg post-57306-0-59810100-1502269185_thumb.jpg post-57306-0-60352600-1502269262_thumb.jpg post-57306-0-47928700-1502269332_thumb.jpg

 

Ziua 2 14/07

 

Ne-am trezit destul de devreme, pe la 6:30 insa ... ploua. Din cort auzeam si tunete in departare, asa ca nu se preconiza o dimineata prea reusita. Am hotarat sa asteptam putin pana se mai lasa ploaia, iar intr-o mica pauza am strans rapid cortul, am pus costumele de ploaie pe noi si ne-am pregatit de plecare. Dupa ce am platit campingul si un mic dejun rapid, ne-am indreptat spre Germania.

In Germania s-a mers bine, insa a plouat la greu toata ziua. Erau portiuni unde se lucra la drum si se mergea mai greu, in zonele unde masinile mergeau incet sau erau oprite ne-am strecurat printre ele ... am facut bine, am facut rau, nu stiu ... oricum nu ne-a oprit nimeni, iar germanii erau tare binevoitori si se dadeau la o parte cand ne vedeau.

La pranz ne-am oprit la McDonalds, in rest am condus non stop cu mici pauze de benzina si odihna. Insa pe la 18:00 ... dezastru ! Din cauza ploii, a vitezei excesive (120-150 de km/h) s-au slabit chinghiile si au cazut ambele genti in autostrada, pe la 130 de km/h. Am facut o oprire de urgenta pe margine, din fericire sacii au ramas agatati in curele, insa unul era aproape distrus. Dupa o evaluare a daunelor, m-am indreptat spre cel mai apropiat Decathlon in Hannovra unde cu aproape 50 de euro am inlocuit tot ce am pierdut sau distrus, adica salteaua, alte cinghii si bidonul de rezerva.

Apoi am cautat rapid pe Airbnb o camera unde sa dormim, tinand cont ca ploua torential, si am gasit una in periferia orasului. Acolo .. surprisa ! Era un apartament plin de decoratii sado-maso, din fericire proprietarul ne-a aratat camera noastra apoi nu l-am mai vazut , nici macar dimineata cand am plecat. Chiar glumeam cu sotia, i-am zis sa inchida usa bine ca sa nu ne trezim noaptea cu musafiri nepoftiti ... :D

 

Traseu : Dornbirn - Memmingen - Wurburg - Hannovra

Km : 701

 

post-57306-0-81555300-1502269434_thumb.jpg post-57306-0-01344000-1502269511_thumb.jpg post-57306-0-04070800-1502269579_thumb.jpg post-57306-0-04514200-1502269607_thumb.jpg

 

 

 

 


» Post actualizat in 09 Aug 2017 09:56

Ziua 3 15/07

 

Ne-am strans lucrurile si am plecat destul de repede, pe la 7:30, fara sa mai dam ochii cu patronul casei. Dupa ce i-am vazut colectia sado-maso nici nu ne-a parut rau ...

Fiind sambata era destul de mult trafic, insa din nou am trecut prin mijlocul masinilor pana am ajuns la Puttgarden, unde am platit biletul pentru ferry fara sa facem multa coada. Am primit numarul 17, si ne-am trezut singurei impreuna cu un quad pe o linie de imbarcare. Trecerea a fost destul de lunga, cam trei ore, intre timp am profitat ca sa luam pranzul (destul de scumpe pe ferry) si sa ma mai uit pe traseu.

Odata ajunsi in Danemarca am tras tare spre Copenhaga, unde am zabovit vreo doua ore ca sa vedem mica sirena. Statuia in sine nu e spectaculoasa, e mai mica decat credeam, si inconjurata de turisti. Insa are un farmec deosebit, ceva mai special care te atrage ... si nu ne-a parut rau de ocol.

Deja se facea destul de tarziu, asa ca am platit taxa de pod intre Copenhaga si Malmo, si am facut cei 25 de km, dintre care jumatate printr-un tunel subteran. Ajunsi in Malmo am traversat orasul repede si am inceput cautarea unui camping in jurul orei 20:00. Am gasit unul, insa era inchisa receptia, asa ca ne-am pus cortul langa niste campere si ne-am bagat la somn.

Am mentionat faptul ca de trei zile ploua ? Mai tare, mai incet ... dar ploua.

 

Traseu : Hannovra - Hambug - Puttgarden - Copenhaga - Malmo - Kvidinge

Km : 640

 

post-57306-0-47848400-1502271290_thumb.jpg post-57306-0-86612300-1502271332_thumb.jpg post-57306-0-00519600-1502271370_thumb.jpg post-57306-0-29094300-1502271396_thumb.jpg post-57306-0-76063600-1502271231_thumb.jpg post-57306-0-24509100-1502271441_thumb.jpg post-57306-0-33341700-1502271479_thumb.jpg

 

post-57306-0-82935400-1502271935_thumb.jpg post-57306-0-79785800-1502272010_thumb.jpg post-57306-0-54579000-1502272081_thumb.jpg post-57306-0-57358700-1502272169_thumb.jpg post-57306-0-87150000-1502272262_thumb.jpg post-57306-0-91461000-1502272362_thumb.jpg post-57306-0-41915800-1502271614_thumb.jpg


» Post actualizat in 09 Aug 2017 10:13

Ziua 4 16/07

 

Dimineata ne-am trezit devreme, ca de obicei, in jurul orei 7:00. In timp ce ne impachetam lucrurile, o familie de danezi cu un camper enorm ne-au invitat sa luam micul dejun cu ei, si nu i-am refuzat. Am mancat paine cu branza de a lor, tare buna, si am baut o cafea lunga. Ne-au povestit ca ei sunt pasionati de off road, si au venit in Suedia in vacanta ca sa profite de numeroasele piste din zona, cu preturi mai mult decat accesibile, zic ei ... Le-am multumit pentru micul dejun si am plecat fara sa platim camping ul, deoarece receptia deschidea la ora 9:00 ...

Autostrazile din Suedia sunt tare misto, adica desi au doua benzi si limite destul de mici raportate la nivel european, trec prin padure ... si cand zic padure, e o padure din aia care nu se mai tremina ... ti se pare ca mergi prin codru de o viata intreaga ! Mergem prin ploaie, binenteles, iar cand dam de cate o portiune de drum in lucru motocicleta si costumele noastre acumuleaza inca un strat de nisip/pamant, si inca unul, si inca unul ... si capac peste colac, bate un vant lateral tare puternic. Am mers sute de km cu motocicleta inclinata ca sa pot compensa vantul.

Am inceput sa ne obisnuim cu limitele de viteza, cu traficul, cu portiunile de drum in lucru, cu benzinariile unde platesti numai cu cardul, cu cafeaua self ... cu ploaia chiar.

Si din nou, dupa o zi destul de extenuanta, am inceput cautarea unui loc de dormit in jurul orei 20:00. Campingul era exclus, ploua in draci, asa ca am cautat un b&b pe google maps (Airbnb ul nu avea optiuni prea bune in zona). Am gasit unul destul de aproape, si din nou am avut o bafta incredibila ...

B&b ul era inchis. Dar din fericire propietarul, cand ne-a vazut muiati ca si posmegii ne-a pregatit o camera, insa ne-a explicat ca maine dimineata devreme pleaca cu familia in vacanta, insa a facut o exceptie pentru noi, motociclist fiind si el !

Am reusit sa facem un dus cald, sa mancam ceva si sa ne schimbam in haine uscate, am incercat sa ne uitam la tv insa aveau putine canale, si nimic interesant. Aici fac o paranteza si va spun ca nordicii sunt nebuni dupa fotbalul feminin. Cam pe toate canalele, la stiri, etc erau imagini cu fotbal feminin. Ciudata chestie, cel putin pentru noi ...

 

Traseu : Kvidinge - Jonkoping - Stockholm - Stratjara

Km : 840

 

post-57306-0-18730000-1502272777_thumb.jpg post-57306-0-73363600-1502272810_thumb.jpg post-57306-0-04041800-1502272853_thumb.jpg post-57306-0-11477300-1502272888_thumb.jpg post-57306-0-89981600-1502272970_thumb.jpg post-57306-0-34925500-1502273041_thumb.jpg post-57306-0-17399800-1502273119_thumb.jpg post-57306-0-63371000-1502273199_thumb.jpg


» Post actualizat in 09 Aug 2017 10:54

Ziua 5 17/07

 

Deja am inceput sa dormim cu bendele pe ochi, deoarece lumina era puternica si noaptea chiar daca trageam draperiile.

Dimineata am inceput ritualul de strangere a bagejelor, a echipamentului si echiparea. Inainte de plecare am luat un mic dejun foarte gustos oferit de propietari, si ne-am intretinut putina vreme cu ei, vorbind despre motociclete in special. Mare amator de Ducati suedezii, desi le-am spus gluma cu Ducati si galeata de suruburi, a ras insa nu si-a schimbat parerea.

Ok, la drum ! Si la macinat kilometrii ! Stabilisem de acasa cu sotia sa tragem tare pe ruta Suedia/Finlanda spre Nordkapp, fara sa vizitam nimic, insa cand am ajuns la podul Hoga Kusten, am zis sa facem o exceptie. Podul era spectacular, iar in margine era un hotel/restaurant tare bine amplasat, asa ca am profitat ca sa bem o cafea si sa facem o pauza.

Restul zilei a fost destul de monoton, autostrada prin padure, benzina, odihna, iara benzina, iara odihna ... am uitat sa mentionez ca ploua ? Da ... ploua. Ploaie mocaneasca, cand mai tare, cand mai incet, dar ploua ...

Tot cam prin zona asta am inceput sa vedem semne cu hytte tot mai des, asa ca am gasit una la un pret bun, de 40 de euro pe noapte. Am constatat ca e un pret standard cam peste tot, pentru noi doi era ok, insa pentru cine calatoreste singur e cam scump ...

De aici incolo am si filmate, pe care o sa le postez mai incolo, pentru ca din pacate mi s-au suprapus si am pierdut cam patru zile de filmare. Cum am mai zis, din fericire am filmat putin din cauza ploii si a autostrazii.

 

Traseu : Stratjara - Sundsvall - Umea - Skelleftea - Javre

Km : 650

 

post-57306-0-56297500-1502274586_thumb.jpg post-57306-0-21697900-1502274653_thumb.jpg post-57306-0-76279400-1502274711_thumb.jpg post-57306-0-72631100-1502274768_thumb.jpg post-57306-0-47594800-1502274818_thumb.jpg post-57306-0-73070200-1502274884_thumb.jpg post-57306-0-79357100-1502274996_thumb.jpg post-57306-0-09611100-1502275062_thumb.jpg post-57306-0-01361100-1502275127_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ziua 6 18/07

 

Dupa o noapte in care ne-am odihnit foarte bine (am dormit in ... podul casei. Patul, daca se poate numi asa, era practic jumatate din podul casutei de lemn, la care ajungeai pe o mica scara de lemn) ne-am impachetat lucrurile si am pornit din nou la drum ! Dupa nici o ora am prins o ploaie puternica, care nu se mai oprea, insa noi aveam un program de respectat si km de facut, asa ca nu ne-am dat batuti si am continuat ! Costumele de ploaie pe care le aveam si-au facut treaba, insa eu din cauza transpiratiei era ud inauntru de la condens ... deh.

Deja am inceput sa observ ca benzinariile sunt tot mai rare, asa ca la o oprire am umplut si canistra de 5l pe care o aveam cu noi, just in case ... aici dat de un tip italian cu un GS 1200, motocicleta de 20.000 de euro accesoriata, care avea in picioare ... adidasi ! Si in loc de costum de ploaie, o geaca subitirica de vant. Era ud leoarca, insa a facut plinul si a plecat ca din pusca.

Pe la pranz ne-am oprit intr-un mic orasel la granita cu Finlanda, ca sa mancam ceva si sa facem niste cumparaturi. La magazinul local am dat de o .. tiganca ! Mi-a cerut bani in suedeza, i-am raspuns in romaneste ... a ramas muta ! I-am zis sa se duca acasa, sa nu mai rupa nervu suedezilor ... cred ca m-a ascultat, cand am iesit din magazin nu mai era !!! :D

Deoarece a plouat neintrerupt toata ziua, eram cam obositi, putin uzi, si motorul+bagajele intr-o stare jalnica. Asa ca am hotarat sa ne oprim mai devreme, in jurul orei 19:00.

Am gasit din nou o hytte la 40 de euro, ne-am desfacut bagajele, am pus la uscat costumele, hainele de pe noi, si m-am dus sa spal putin motorul si gentile. Propietarii aveau o rena domestica, din pacate cand am vrut sa mergem sa o vedem mai de aproape a disparut ... probabil au dus-o propietarii in grajd.

In timp ce ma intorceam la hytte am vazut o .. tipa goala ! Era la vreo 10 metri de mine, si la ora 22:00 seara, cu 10-12 grade afara, s-a scufundat in lac ... mi-am intors capul din pudoare, dar nu prea mult ... deh :D .

Dupa o cina frugala ne-am bagat in pat, afara cadea o ploaie torentiala, insa cu burta plina si la caldura ... altcumva te simti ! A fost cea mai frumoasa hytte din toata calatoria noastra, amenajata cu gust, pe malul lacului, si cu o mica veranda in fata.

 

Traseu : Javre - Lulea - Pajala - Hetta - Kelotin - Eppajarvi

Km : 510

 

post-57306-0-30451800-1502276421_thumb.jpg post-57306-0-66666000-1502276482_thumb.jpg post-57306-0-52541600-1502276546_thumb.jpg post-57306-0-50896200-1502276595_thumb.jpg post-57306-0-05967100-1502276701_thumb.jpg post-57306-0-22094500-1502276770_thumb.jpg post-57306-0-68251900-1502276835_thumb.jpg post-57306-0-92775100-1502276954_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

:10: jospalaria.jpg :10:

 

 

Estimez un consum mediu de 18l la 100 de km, tinand cont de faptul ca mergeam cam tot timpul intre 3 si 4.000 de turatii.

nu cumva ai vrut sa zici 18km/l ?? ...care reconvertit ar fi undeva la 5,55l/100km

sunt multi care calculeaza distanta parcursa cu un litru de combustibil

 

 

inca o data felicitari si jos cu palaria!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca am fost primul care a citit postarea, si nu voiam sa scriu ca sa nu întrerup șirul...dar...e bine si asa.

E musai sa te felicit și sa iți transmit toată stima ! :10:

Frumoasa tura !

Aștept cu nerăbdare și restul zilelor :)

Si la cât de multe poze :peace:

Editat de Andrei28
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand, va multumesc pentru aprecieri. Motivul principal pentru care m-am hotarat sa scriu acest topic, si destul de detaliat, a fost ca sa va transmit cat de multe informatii despre calatoria spre Nordkapp, informatii care mi-au luat saptamani bune ca sa le strang. Totodata va impartasesc experientele mele de pe drum, unele amuzante, altele mai putin, ca sa va iau cu mine in mod virtual in aceste 17 zile pe doua roti. Cum i-am mai zis si sotiei, noi nu am fost in concediu, noi am fost intr-o aventura.

 

Sa ma scuzati, am constatat prea tarziu ca am lasat niste (mici) erori gramaticale in text si m-am exprimat gresit de cateva ori. Consumul mediu al motocicletei este de aproximativ 5,5l la 100 de km, sau 18-19 km cu 1l, cum le place italienilor sa se exprime (si cu care, vrand-nevrand, m-am obisnuit si eu). Daca citeste pe aici vreun moderator il rog sa imi dea un PM.


» Post actualizat in 09 Aug 2017 16:31

Ziua 7 19/07

 

A fost ziua in care am plecat mai tarziu decat de obicei, in jurul orei 9:00. Sotia mea a clacat putin din cauza ploii, a oboselii, si mai stiu eu ce , din fericire si-a revenit destul de repede. Sa stai zile si zile in seaua motocicletei, mai ales in conditii adverse, nu e usor deloc. Din fericire aveam interfoanele si ne tineam de urat unul la altul, sau mai povesteam de ale noastre sau descriam traseul si ce vedeam pe strada.

Din nou a fost o zi cu vant lateral puternic si foarte puternic, ploaie si drumuri in constructie. Insa ne-a venit o idee destul de geniala, tinand cont de pozitia in care ne aflam. Eram cam la 150 de km de Nordkapp, era ora 12:00, asa ca am hotarat sa gasim o hytte, sa lasam bagajele si sa facem Nordkapp dus-intors. Dupa doua tentative esuate, dintre care un hotel de trei stele la 120 de euro, am gasit o hytte pe marginea drumului la acelasi pret de 40 de euro.

Am descarcat bagajele, am luat cu noi minimul necesar, iar dupa un pranz destul de scumpicel la unicul restaurant di zona ne-am indreptat spre Nordkapp ! A venit ziua cea mare !!! Cei 150 de km nu au trecut asa de repede precum credeam, limitele erau mici, iar vantul lateral nu ne-a slabit deloc. De aici incolo am inceput sa experimentam faimoasele tunele norvegiene, mai scurte, mai lungi, pe sub apa, pe deasupra apei, iar in zilele urmatoare chiar unele cu sens giratoriu, altele care coboara de nivel in spirala ... ce mai , o minunatie !

Pe drum ne-am bucurat prea repede de vreme, pentru ca pe masura ce ne apropiam de Nordkapp norii se faceau tot mai amenintatori, vantul tot mai puternic, si apoi am intrat in ceata ...

In cei 150 de km care ne desparteau de Nordkapp relieful s-a schimbat foarte mult, de la munti + padure am trecut la dealuri, apoi am mers pe malul marii, ca sa dam de ...stepa ! La un moment dat vegetatia a cam disparut, era o intindere de pamant cat vedeai cu ochii, iar soseaua se intindea in fata pe kilometrii si kilometrii. La o pauza de odihna am dat de un camper oprit si el pe marginea drumului, era o familie tare simpatica, cu trei copii mici blonzi si carliontati. Le-am oferit celor mici o ciocolata elvetiana pe care o caram cu noi de la plecare, si au ramas tare uimiti nu neaparat de gest, cat de faptul ca la cat de limitati suntem cu bagajul, am avut loc totusi si de o ciocolata pe care sa o facem cadou.

Zonele locuite se faceau tot mai rare, nu vedeam altceva decat linia lunga a asfaltului in fata rotii, vegetatie saraca si pipernicita, renele se faceau tot mai dese si nu aveau frica de oameni. Practic pasteau pe marginea drumului. Aici am inceput sa imi dau seama ca ne apropiem de cate un centru locuit (adica trei case pe stanga si doua pe dreapta) dupa sensurile giratorii pe care mi le semnala navigatorul ... ceva de genu : ''peste 55 de km, faceti sensul giratoriu si apoi luati-o tot inainte''. Stiam ca acolo gasim benzina, desi nu tot timpul era 100% garantat. Oricum, cea mai mare distanta dintre distribuitoarele de benzina a fost de 70 de km, deci cu o gestiune normala a benzinei nu ar trebui sa aveti probleme.

Si ... incet, incet, ne apropiem de tinta ravnita. Dar Nordkapp nu s-a lasat cucerit asa de usor, in ultimii kilometrii am dat de ceata, nelipsita ploaie si din nou vant foarte puternic. Dar asa vant puternic nu am mai vazut in viata mea, mai mai sa ma darame de pe motocicleta. Oricum, dupa ce m-am luptat cu conditiile adverse mai bine de o jumatate de ora ... am ajuns ! Ne-am oprit la intrare, am platit biletul (cum am mai zis, 56 de euro pentru doi, insa se poate si gratis in anumite orare, detaliile le-am dat la inceputul topicului). Am parcat bine motocicleta si am constatat ca desi vremea nu era favorabila, parcarea era plina de autobuse, campere, motociclete, masini ... biciclete.

Nu stau sa va descriu toate minunatiile pe care le gasiti acolo, va las si pe voi sa descoperiti ceea ce se gaseste in structura, oricum pretul biletului e justificat. Este o sala de cinema, un muzeu, o sala interactiva, restaurant+bar, un magazin de cadouri, etc.

Stiti vorba aia ... ''is not the destination, but the journey, that matters''. Asa si la noi ... ne-am pus la bar sa bem o ciocolata calda ( acolo am dat de un cuplu de romani tare simpatici, in vizita cu croaziera) in timp ce admiram faimosul glob de fier. Ne-am uitat unul la altul, si fara sa schimbam prea multe cuvinte ne-am zis : ''Am reusit ! Am ajuns ! Da, se poate, da, e greu, dar nu imposibil !''

Ne-am invartit vreo doua ore pe acolo, si inauntru, si afara, si imbracati, si dezbracati (de costumele de ploaie, ce credeati? :D ) insa degeaba ... ceata deasa nu se ridica deloc, asa ca am hotarat sa ne indreptam spre hytta inchiriata la pranz. Drumul inapoi a fost destul de monoton, pe aceleasi conditii de la urcare, adica ceata, vant si ploaie. La un moment dat oboseala si-a spus cuvantul si parca nu mai ajungeam odata ...in plus, se lasase si frigul, fiind deja tarziu. Am plecat de la 35 de grade ca sa ajungem in mai putin de o saptamana la 5. In jurul orei 23:30 am ajuns inapoi la hytte, iar dupa ce am intins hainele la uscat si am mancat ceva lejer, am hotarat ca a doua zi sa ne dormim ceva mai mult ca sa fim odihniti.

 

Traseu : Eppajarvi - Rantamajat - Alta - Skaidi - Nordkapp - Skaidi

Km : 701

 

post-57306-0-81344200-1502293857_thumb.jpg post-57306-0-38645700-1502293944_thumb.jpg post-57306-0-75582900-1502294040_thumb.jpg post-57306-0-81009500-1502294109_thumb.jpg post-57306-0-83764900-1502295211_thumb.jpg post-57306-0-04048500-1502295324_thumb.jpg post-57306-0-88709100-1502295388_thumb.jpg post-57306-0-91524800-1502295459_thumb.jpg post-57306-0-92414600-1502295528_thumb.jpg post-57306-0-89125500-1502295574_thumb.jpg post-57306-0-42588100-1502295633_thumb.jpg post-57306-0-78162900-1502295695_thumb.jpg post-57306-0-98186900-1502295755_thumb.jpg post-57306-0-84053800-1502295826_thumb.jpg post-57306-0-77562100-1502295850_thumb.jpg post-57306-0-42471600-1502295895_thumb.jpg post-57306-0-83570000-1502295943_thumb.jpg post-57306-0-72865900-1502295995_thumb.jpg post-57306-0-40692100-1502296078_thumb.jpg post-57306-0-46872300-1502296143_thumb.jpg post-57306-0-71226800-1502296160_thumb.jpg post-57306-0-26622000-1502296203_thumb.jpg


» Post actualizat in 09 Aug 2017 17:01

De acum incolo o sa impart pozele in doua, primele facute cu telefonul, iar a doua serie cu aparatul sotiei, un Nikon. Nikon-ul a cam ramas in geanta pana acum, din cauza ploii, insa a inceput sa il foloseasca mai des odata ce am lasat Nordkapp in spate.

 

post-57306-0-18102900-1502296672_thumb.jpg post-57306-0-96126900-1502296753_thumb.jpg post-57306-0-87519600-1502296844_thumb.jpg post-57306-0-65685100-1502296934_thumb.jpg post-57306-0-44933800-1502297008_thumb.jpg post-57306-0-29903400-1502297081_thumb.jpg post-57306-0-29465800-1502297145_thumb.jpg post-57306-0-17226100-1502297211_thumb.jpg post-57306-0-01300300-1502297279_thumb.jpg post-57306-0-35621000-1502297365_thumb.jpg post-57306-0-73285800-1502297474_thumb.jpg post-57306-0-81626500-1502297554_thumb.jpg post-57306-0-47919800-1502297618_thumb.jpg post-57306-0-83634000-1502297710_thumb.jpg post-57306-0-85869200-1502297788_thumb.jpg post-57306-0-43676700-1502297853_thumb.jpg post-57306-0-23443600-1502297919_thumb.jpg post-57306-0-97619200-1502297990_thumb.jpg post-57306-0-46282000-1502298046_thumb.jpg post-57306-0-66409700-1502298095_thumb.jpg

Editat de Mario MT 03
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ziua 8 20/07

 

A fost singura zi in care am dormit pana tarziu. Pana am strans bagajele, am strans+uns lantul si am luat micul dejun s-a facut ora 11:00. Afara vremea era tot urata, ploua lejer de tot, iar in timp ce incarcam bagajele vecinul nostru de peste drum a venit de la rau cu un peste de vreo 5-6 kg, banuiesc ca somon. Tot aici am aflat ca licenta de pescuit pe o zi costa ... 60 de euro !

De aici vroiam sa ne indreptam spre Tromso, insa din cauza orarului strans am hotarat sa mergem direct spre Lofoten, decizie care mai incolo s-a dovedit foarte inteleapta (tot raul spre bine, motto ul nostru !). La pranz am hotarat sa gustam din pestele local la unul dintre putinele restaurante intalnite pe drum, si nu ne-a parut rau. Desi cam piperat, pestele a fost foarte bun si ne-am sculat de la masa cu burtile pline, mai ales ca desertul pe baza de fructe de padure a fost tare bun.

Si de aici am inceput sa intram in fiorduri ... mai mici, mai mari, mai scurte, mai lungi ... pe toate masurile ! Credeam ca o sa ma plictisesc destul de curand de ele, insa nu sunt doua la fel, si fiecare in parte are farmecul lui. Tot din cauza fiordurilor am luat foarte multe ferry ca sa le traversam, alternativa fiind sa lungim strada cu cel putin 70-80 de km, sa pierdem timp, etc. Costul insa e destul de mic, cam 10 euro, iar in unele cazuri ferry ul e unica cale de a ajunge anumite obiective. Aceasta este un alt avantaj al motocicletei, pe ferry ai loc indiferent de cat de mare e coada si platesti putin de tot in comparatie cu un camper, de exemplu, care plateste in jur de 50 de euro.

Dupa amiaza tarziu, in timp ce mai bagam niste km, am dat de o intalnire moto norvegiana ! In mare parte cu motociclete custom, HD dar nu numai, norvegienii erau imbracati tare lejer, in timp ce noi eram cu termicele si costumele de ploaie ...

Ca de obicei, in jurul orei 20:00 am gasit o alta hytte unde sa dormim peste noapte, la acelasi pret standard in jur de 40 de euro. In timp ce descarcam bagajele a sosit un rus cu un Lexus enorm, si m-a bufnit rasul cand a incercat sa contracteze pretul unei hytte ... ai masina de nspe mii de euro si te targuiesti pentru 5 euro de scont ... ??

 

Traseu : Skaidi - Alta - Langfjordbotn - Birtavarre - Nordjosbotn - Takvatnet

Km : 440

 

post-57306-0-13900100-1502301437_thumb.jpg post-57306-0-38295300-1502301513_thumb.jpg post-57306-0-96130200-1502301581_thumb.jpg post-57306-0-09181600-1502301651_thumb.jpg post-57306-0-20887200-1502301731_thumb.jpg post-57306-0-74007100-1502301809_thumb.jpg post-57306-0-51839800-1502301867_thumb.jpg post-57306-0-68823800-1502301914_thumb.jpg post-57306-0-24331200-1502301994_thumb.jpg post-57306-0-43186000-1502302041_thumb.jpg post-57306-0-83650600-1502302298_thumb.jpg post-57306-0-05372600-1502302359_thumb.jpg post-57306-0-37515700-1502302434_thumb.jpg post-57306-0-85252500-1502302497_thumb.jpg post-57306-0-00747000-1502302555_thumb.jpg post-57306-0-19523700-1502302615_thumb.jpg

 


» Post actualizat in 09 Aug 2017 19:04

post-57306-0-71080700-1502303269_thumb.jpg post-57306-0-84555300-1502303353_thumb.jpg post-57306-0-69235600-1502303451_thumb.jpg post-57306-0-80162300-1502303558_thumb.jpg post-57306-0-30284600-1502303694_thumb.jpg post-57306-0-85073300-1502303890_thumb.jpg post-57306-0-96488300-1502303980_thumb.jpg post-57306-0-08926700-1502304101_thumb.jpg post-57306-0-07807600-1502303795_thumb.jpg post-57306-0-85073300-1502303890_thumb.jpg post-57306-0-96488300-1502303980_thumb.jpg post-57306-0-08926700-1502304101_thumb.jpg post-57306-0-77914200-1502304221_thumb.jpg post-57306-0-38662000-1502304343_thumb.jpg post-57306-0-03736800-1502304433_thumb.jpg post-57306-0-34490000-1502303183_thumb.jpg post-57306-0-22675800-1502304543_thumb.jpg post-57306-0-99320700-1502304631_thumb.jpg post-57306-0-07860400-1502304727_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ziua 9 21/07

 

Ne-am trezit din nou devreme. Eram deja obisnuiti cu noptile norvegiene, si aproape uitasem ce inseamna intunericul.Am cam pierdut notiunea timpului, daca nu aveam ceasul de pe mana de cele mai multe ori habar nu aveam ce ora e.

Conform motto ului nostru, ''tot raul spre bine'', dupa 8 zile de ploaie aproape neintrerupta, a iesit soarele si pe ulita noastra. Pana in ultima zi in Norvegia a plouat foarte, foarte putin, si asa am reusit sa vizitam cam tot ce ne-am propus pe o vreme superba ! Chiar m-am gandit in drum spre casa, ce ar fi insemnat sa mergem in anumite puncte si sa avem vizibilitate aproape zero ...

Azi era ziua insulelor Lofoten, paradisul pe pamant (cum mai sunt numite). Exact la intrarea in insule este un pod, si acolo ne-am intalnit cu un roman stabilit nu de mult in Norvegia, care m-a ajutat mult de tot cu informatii despre stilul de viata norvegian, despre cazare, plati, etc. Am baut o cafea impreuna, am schimbat cateva pareri motociclistice si nu numai, apoi i-am multumit din nou si am intrat in Lofoten.

Aici am cam ramas fara cuvinte ... practic nici nu prea mai vorbeam in interfon cu sotia, ci cascam gura la peisaje in stanga si in dreapta. Mai o stanca ciudata, mai o cascada, marea, muntii ... ce sa mai zici ... Pe la pranz ne-am oprit intr-o zona special amenajata ca sa mancam ceva, apoi ne-am continuat drumul. Am vizitat si o mica biserica locala, destul de frumoasa insa nimic deosebit. Aici am glumit putin cu baiatul de la intrare, ne-a intrebat cate bilete vrem ... pai suntem in doi, cate bilete sa vrem? I-am zis ca vrem unul si jumatate ... sotia mea e inalta 1,63 cm. Apoi m-a intrebat cu ce platim, ia-m zis ''cash'' si i-am aratat bancnota cu pestele, si l-am intrebat daca si asta e un fost presedinte de al lor. Am mai facut o gluma cand ne-a cerut 50 de centi ca sa folosim wc ul, i-am zis daca e vreo diferenta de pret intre lipsa mica si lipsa mare ... noroc ca m-a tarat afara din biserica sotia, mai o gluma si ma arestau norvegienii :D .

Spre dupa amiaza am ajuns la muzeul vikingilor, bine organizat si amenajat, din pacate fiind aproape ora inchiderii nu am reusit sa il vizitam, vroiam sa ne intoarceam a doua zi, insa nu am mai avut ocazia :( . Deoarece era aproape seara, m-am oprit la un magazin local ca sa completez mancarea pe care o aveam, m-am lasat purtat de vant si ... am iesit cu doua plase in mana !!! Pe sotia mea cand m-a vazut a bufnit-o rasul, se uita la motocicleta, se uita la mine, si mi-a zis ''astea unde naiba le mai punem ???''. Din fericire am cumparat in mare parte lucruri pe care le-am mancat in seara si dimineata urmatoare, insa in drum spre camping am tras o portie de ras zdravana de tot, pentru ca ii sugeram sotiei mele sa salute motociclistii intalniti pe drum cu plasa din mana stanga, iar daca nu raspund la salut sa ia o portocala din plasa si sa arunce dupa ei :D .

Asa ca am pornit in cautarea unei hytte/camping, insa fiind sezon plin, vreme frumoasa si putine localitati ... nu am gasit nimic. Pe la 19:30 am gasit un camping aproape de capatul insulelor, insa era ... plin ! Asa ca fara multe fite, am lasat motocicleta parcata pe margine, am coborat pe iarba si am intins cortul fara sa mai cerem voie si fara sa ne mai inregistram/ platim. Un cuplu de germani cu care ne-am mai intalnit pe drum au avut aceeasi problema, pe ei chiar nu i-au lasat sa intre, insa pana la urma dupa alta ora de cautari au pus cortul aproape de noi, deoarece nu erau alternative.

A doua zi mi-am dat seama de ce era asa de plin camping ul ... era ultimul de pe insula, aproape de ferry, si plin, plin de tot felul de calatori, cu campere, masini, motociclete, biciclete, pe jos ... cei mai hazlii au fost un grup de vreo 6-7 rusi cu nevestele care s-au chinuit vreo ora sa ridice un cort in forma de iurta, cu burlan central si incalzire pe lemne ! Iar cei mai galagiosi au fost niste englezi care au baut bere pana tarziu, insa dupa 23:00 cine ii mai auzea ... noi am mancat ceea ce am cumparat cu vreo doua ore inainte, am facut o mica plimbare pe malul marii, si ne-am bagat in cort .

 

Traseu : Takvatnet - Bjerkvik - Evenskjer - Svolvaer - Bostad - Moskens

Km : 436

 

post-57306-0-14473700-1502384158_thumb.jpg post-57306-0-98649500-1502384288_thumb.jpg post-57306-0-70543700-1502384414_thumb.jpg post-57306-0-04676700-1502384493_thumb.jpg post-57306-0-27554700-1502384605_thumb.jpg post-57306-0-08505500-1502384694_thumb.jpg post-57306-0-51173400-1502384887_thumb.jpg post-57306-0-41017100-1502385017_thumb.jpg post-57306-0-08800300-1502385201_thumb.jpg post-57306-0-55315800-1502385366_thumb.jpg post-57306-0-86847300-1502385545_thumb.jpg post-57306-0-60945700-1502385726_thumb.jpg post-57306-0-47348400-1502385874_thumb.jpg post-57306-0-59112500-1502386060_thumb.jpg


» Post actualizat in 10 Aug 2017 18:33

post-57306-0-42702400-1502386798_thumb.jpgpost-57306-0-46547700-1502386887_thumb.jpg post-57306-0-44450200-1502386991_thumb.jpg post-57306-0-89110400-1502387094_thumb.jpg post-57306-0-08026800-1502387189_thumb.jpg post-57306-0-68314300-1502387290_thumb.jpg post-57306-0-50372100-1502387384_thumb.jpg post-57306-0-46106700-1502387500_thumb.jpg post-57306-0-11564200-1502387641_thumb.jpg post-57306-0-55702700-1502387787_thumb.jpg post-57306-0-51722800-1502387963_thumb.jpg post-57306-0-42411600-1502388122_thumb.jpg post-57306-0-16130500-1502388278_thumb.jpg post-57306-0-69423600-1502388431_thumb.jpg post-57306-0-48430000-1502388626_thumb.jpg post-57306-0-32304700-1502388825_thumb.jpg post-57306-0-06692200-1502388987_thumb.jpg post-57306-0-14494900-1502389156_thumb.jpg post-57306-0-74896700-1502389342_thumb.jpg post-57306-0-27295600-1502389534_thumb.jpg


» Post actualizat in 10 Aug 2017 19:49

Ziua 10 22/07

 

Inca de pe la ora 6:00 am auzit cum lumea incepea sa isi stranga cortul. In celelalte camping uri unde am mai stat se respecta orarul de liniste, de obicei intre 22:00 si 8:00 , insa aici la Moskenes era cam ... haos. Am incercat sa fim si noi cat de cat decenti, insa pe la 7:00 am ne-am strans si noi lucrurile, deoarece camping ul prindea viata tot mai mult.

La prima cafenea de pe drum ne-am oprit sa luam micul dejun (sunt cam rare cafenelele si barurile in general), intram inauntru ... pauza. Nimeni. Nessuno. Nada de nada. Pe masa laptopul aprins, niste chei aruncate langa, un telefon mobil ... insa nici o persoana. Am asteptat cuminti afara cam 10 minute pana cand proprietara, o femeie simpatica cam la 60 de ani, a venit agale pe bicicleta. Ne-a explicat frumos ca e ... inchis ! Insa i s-a facut mila de noi si ne-a servit cu doua cafele. Orarul era 10:00 - 17:00 ... se respecta norvegienii, nu gluma !

La nici un kilometru am vazut locul de unde se lua ferry ul catre ''main land'', insa cum erau putine masini in coada, nu ne-am preocupat prea mult si am fost sa vizitam orasul ... A. Dap, asa se numeste, A cu apostrof, sau A I Lofoten cum il numesc norvegienii. Oraselul in sine nu e spectaculos, e un orasel jumatate turistic jumatate de pescari, si practic aici se termina drumul ... civilizatia, internetul, pamantul ... tot. End of ... everything ! Deoarece nu aveam programare la ferry, nu ne-am mai oprit sa vizitam orasul A si ne-am intors inapoi in Moskenes (de altfel, pe tot parcursul calatoriei, nu am avut prenotat nimic. Hotel, ferry ... nimic. Am mers cu ochii si cu mintea deschisa, si ne-am descurcat sau am avut noroc intotdeauna).

O alta mentiune, foarte importanta : pe tot teritoriul Norvegiei prinde internetul pe telefonul mobil bine si foarte bine. Practic cam in 95% din teritoriul vizitat am avut conexiune 4G, pe unde campam nici nu am cerut parola de la Wi Fi, era inutil. Insa mare atentie pe ferry in mare deschisa, pentru ca sunt ape internationale si tarifele sunt mari, va papa creditul rapid de tot !

Insa cand ne-am intors la ferry ... surpriza ! Se facuse deja o coloana destul de mare de masini/campere, iar in fata noastra la cateva masini era cuplul german intalnit cu o zi inainte. Ne-am pus si noi frumos in coada, insa am primit o veste tare proasta : toate locurile de pe ferry erau prenotate, inclusiv cele moto, asa ca avem trei posibilitati : ori nu se prezinta cineva in moto, ori asteptam urmatorul ferry peste 3 ore sau o luam inapoi pe strada, echivalentul a ... 666 de km (diavolerie !!!). Pana la urma am avut bafta si 7 motociclisti nu s-au prezentat in timp, asa ca am avut loc pe ferry. De fapt i-am vazut sosind cand ferry ul deja se desprindea de mal, pe de o parte imi parea rau de ei, pe de alta eram bucuros ca am avut noi loc. Un cuplu de italieni a incercat sa se bage in fata, nu i-au zis nimic angajatii de acolo, insa in momentul imbarcarii nu i-au lasat sa urce decat ultimii, si asta pentru ca mai erau locuri moto disponibile ... altcumva ramaneau pe mal !

Dupa zile si zile de macinat kilometrii, am profitat de cele trei ore de traversare cu ferry ul si ne-am odihnit, am mancat ceva de la restaurantul navei (scump, dar deh ...) si am ne-am organizat traseul pe urmatoarele zile. Ca tot era ziua sotiei mele, implinea 37 de ani, i-am luat o mica torta ca sa ii cant la multi ani. De cadou nu mai avea nevoie ... calatoria in sine e cel mai frumos cadou din lume (cuvintele ei). Tot pe nava am avut ocazia sa vorbim cu cei doi germani, am schimbat impresii despre drum si idei de traseu pe mai departe.

Am ajuns la Bodo dupa amiaza, si de acolo am luat-o spre urmatorul obiectiv. Dupa alte doua ferry mai scurte (deja luam ferry cum se ia autobusul acasa ...) si nu scumpe, pret standard in jur de 10 euro, doua persoane + moto, am cautat un loc sa dormim. La al doilea ferry am trecut de cercul polar artic, semnalat in mod corespunzator pe mal. A fost mai mult o plimbare cu barca, deoarece ferry ul mergea serpuind printre fiorduri, iar noi de pe puntea superioare admiram peisajul ... tot aici am schimbat doua vorbe cu un motociclist german, solo in Norvegia de aproape o luna. Nu ii mai venea sa plece acasa. Pe mal ne-am luat dupa el in cautarea unui camping, insa unicul din zona cerea un pret exagerat pentru doua persoane, asa ca am plecat mai departe.

Aici am avut o mica problema cu benzina ... am incercat sa fac plinul, si nu imi citea nici o carte de credit. Asa ca am incercat la urmatoarea ... la fel, nu le citea. La a treia benzinarie a devenit deja o problema, pentru ca mai aveam cam 30-40 de km de autonomie ... pana la urma salvarea noastra a fost un norvegian de vreo 65-70 de ani. L-am oprit in timp ce incerca sa iasa dintr-o parcare cu camperul lui, i-am explicat problema noastra, si cand a vazut ca intr-adevar nu ne citeste cardurile a facut 200 de nok cu carta lui, si eu i-am dat bani cash. A fost singura data in care am avut absoluta nevoie de bani cash, in rest ... plata electronica peste tot.

Am plecat mai departe, in cautarea unui loc unde sa dormim. Hytte ... nimic, camping ... nimic, asa ca am gasit o parcare pe marginea drumului si am pus cortul pe iarba langa alte campere.

Aici sotia mea a clacat din nou, a doua oara, fiind fumatoare a ramas fara tigari (provizii de acasa ioc), oboseala din ultimele zile, a doua seara de camping, etc si-au spus cuvantul. Din fericire si-a revenit a doua zi, insa au fost cateva ore destul de ... tacute. In schimb, am avut parte de cea mai frumoasa seara petrecuta in aer liber, cu un cer superb si cerul rosu la miezul noptii (a se vedea ultimele poze).

 

Traseu : Moskenes - A I Lofoten - Moskenes - Bodo - Ornes - Furoy - Kilboghavn

Km 240 + 107 pe ferry

 

post-57306-0-01121000-1502391086_thumb.jpg post-57306-0-47956500-1502391382_thumb.jpg post-57306-0-48602000-1502391516_thumb.jpg post-57306-0-10476400-1502391649_thumb.jpg post-57306-0-53384700-1502391764_thumb.jpg post-57306-0-99768400-1502391887_thumb.jpg post-57306-0-96442300-1502391977_thumb.jpg post-57306-0-06244300-1502392076_thumb.jpg post-57306-0-05279800-1502392160_thumb.jpg post-57306-0-03891200-1502392267_thumb.jpg post-57306-0-00298000-1502393231_thumb.jpg post-57306-0-10007800-1502393384_thumb.jpg post-57306-0-64384900-1502393531_thumb.jpg post-57306-0-12683500-1502393640_thumb.jpg post-57306-0-12150700-1502393701_thumb.jpg post-57306-0-45628300-1502393756_thumb.jpg

 


» Post actualizat in 10 Aug 2017 20:47

post-57306-0-45729800-1502396349_thumb.jpg post-57306-0-65826000-1502396529_thumb.jpg post-57306-0-94383300-1502396666_thumb.jpg post-57306-0-09696700-1502396800_thumb.jpg post-57306-0-69912800-1502396940_thumb.jpg post-57306-0-89290600-1502397086_thumb.jpg post-57306-0-32613900-1502397231_thumb.jpg post-57306-0-17046400-1502397370_thumb.jpg post-57306-0-55820500-1502397509_thumb.jpg

Editat de Mario MT 03
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Ma bucur pentru voi si pentru aventura voastra! Super fain!

Si, foarte important, mii de multumiri pentru informatiile foarte utile din primul post.

 

Am citit fiecare cuvant.

Imi place stilul - sincer si la obiect, realist, obiectiv, bine completat cu poze.

Iti multumesc frumos pentru postari si pentru ca ai impartasit cu noi aceasta tura :cheers: !

Editat de DeVazut_TM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am lucrat zilele astea destul de mult, o sa incerc incet incet sa continui cu povestile si cu pozele.

 

Da, Norvegia e scumpa, dar se pot evita multe cheltuieli inutile, cum am mentionat mai sus, iar in plus ai multe avantaje cu motocicleta, plati reduse la ferry si camping, zero taxe in autostrada, etc

 

Ma bucur ca va place stilul meu de a scrie, sunt mai imprastiat cateodata, mai gandesc una si scriu alta si sunt cam ... rece si la subiect (mi s-a mai zis asta) insa ... asa sunt eu. Cu bune si cu rele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

La subiect = big like (vb pentru mine).

Aștept restul povestirii, când și cum ai timp. Copilul nu prea mai intra la scuze ca sa nu ne mai împărtășești una-alta, este deja bărbat :))). Joking :). Multi ani înainte, frumoși și sa va aducă multe satisfacții și bucurii ;)!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ziua 11 23/07

 

A fost o noapte linistita. Desi cortul nostru era la cativa metri de sosea, a fost liniste toata noaptea, nu circulau masini aproape deloc. La un moment dat am iesit din cort si era o liniste sureala ... efectiv nu auzeam nimic. Am strans cortul in liniste, ca sa nmu deranjam pe cei din campere care inca dormeau probabil (desi erau destul de departe de noi) si am plecat ca de obicei in jurul orei 8.

Dimineata a fost linistita, am condus destul de incet si relaxat. Apa e asa de buna in Norvegia, incat de cele mai multe ori am umplut sticlele de apa din izvoarele de pe langa drum.

Inca de acasa am hotarat impreuna cu sotia sa evitam orasele mari, suntem mai mult fani ai naturii si ale peisajelor, insa pentru Trondheim am facut o exceptie, datorita turnului Egon, despre care o sa va povestesc mai incolo. Pe drum ne-am intalnit din nou cu germanul din seara precedenta, ne-am salutat, am mai schimbat ceva impresii despre drum, si apoi am plecat in directii opuse.

Cum conduceam eu asa de linistit, cu vantul in pleata (nah, am parul scurt :D ) si cu pasaricile ciripind pe margine, am auzit un zgomot mare ... ce sa fie ,ce sa fie, o cascada ! Dar nu orice cascada, ci una mare, zgomotoasa insa de abea se vedea de la drum. Ne-am oprit cam 15 minute sa o admiram si sa o pozam, apoi am luat-o la drum din nou.

La un moment dat am vazut un semn catre o rezervatie naturala spre stanga, si dintr-un impuls de moment m-am bagat la stanga, pe un drum de padure, care din pacate dupa vreo 4 km s-a terminat. Sotia mi-a zis din nou ca nu prea sunt normal, sa o bag pe asa drumuri cu motocicleta asa de incarcata, dar deh ...a fost frumos !

Pranzul a fost frugal, intr-o benzinarie (sunt tot mai dese pe masura ce coboram spre sud) iar dupa alte doua ore de condus, la o pauza de cafea intr-o benzinarie am vazut doua motociclete cu numar romanesc. Ne-am dus imediat sa ii salutam pe baieti, coborau si ei de la Nordkapp, insa au fost mai temerari si au fost pe picioare la Gamvik, in punctul nordic geografic al Europei, Nordkapp este cu 1,5 km mai la sud. Am schimbat cateva impresii despre drum si ne-am salutat. Noi cautam deja o hytte pe drum, pentru ca cerul era destul de innourat, ei insa vroiau sa doarma la cort.

Inspre ora 19:00 am gasit un camping cu hytte disponibile, la acelasi pret bomba de 40 de euro (una dintre cele mai frumoase din calatoria noastra) si am inceput sa desfacem bagajul, sa ne pregatim de cina, etc cand ... auzim doua motoare in parcare ! Baietii intalniti mai inainte, moldovenii, au schimbat ideea si ei, deoarece se cam arata de ploaie. Asa ca restul serii l-am petrecut la noi in hytte, povestind despre trasee, motociclete si Norvegia...

 

Traseu : Kilboghavn - Mo I Rana - Mosjoen - Trofors - Trones - Kvam

Km : 450

 

post-57306-0-13712800-1502526977_thumb.jpg post-57306-0-97590600-1502527079_thumb.jpg post-57306-0-34938300-1502527284_thumb.jpg post-57306-0-92375400-1502527453_thumb.jpg post-57306-0-50175600-1502527817_thumb.jpg post-57306-0-51012100-1502527993_thumb.jpg


» Post actualizat in 12 Aug 2017 09:18

post-57306-0-28102800-1502528208_thumb.jpg post-57306-0-90640700-1502528384_thumb.jpg post-57306-0-74229200-1502528697_thumb.jpg post-57306-0-87676200-1502528925_thumb.jpg post-57306-0-46319100-1502529252_thumb.jpg


» Post actualizat in 12 Aug 2017 09:22

Cred ca daca mai foloseam inca o data cuvantul ''liniste'' ma aruncam singur de pe geam (si stau la etajul 3 :D ). Dar asta a fost sentimentul predominant in acea dimineata ... o senzatie foarte rara, tinand cont de vietile noaste frenetice, insa in acele momente nu mai conta nimeni si nimic, decat ... linistea. Exterioara si interioara.


» Post actualizat in 12 Aug 2017 10:12

Ziua 12 24/07

 

Dimineata ne-am luat ramas bun de la noii nostri prieteni, unul dintre ei avea lantul foarte intins si erau in cautarea unui mecanic ca sa il intinda sau sa il schimbe. Din pacate nu am putut sa ii ajut, pentru ca nu se potriveau cheile de la motocicleta mea la a lor, si nici ei nu aveau chei potrivite. In schimb m-am ingrijit putin de motocicleta mea, i-am uns si intins lantul, in timp ce sotia mea pregatea micul dejun.

Am potrivit navigatorul spre Trondheim si am ajuns acolo cam pe la pranz. Aici ne-am distrat iarasi bine de tot pana am gasit Egon Tower, faimosul restaurant, pentru ca navigatorul ne-a bagat pe tot felul de strazi/stradute unde la fiecare 10 metri erau dosuri artificiale, asa ca faceam hop-hop cu cei aprox 450 de kg ale noastre.

Acum sa va povestesc putin despre Egon Tower : este un restaurant aflat la 74 de metri inaltime, care se invarte incet-incet, si intr-o ora face o rotatie completa de 360 de grade. Practic in timp ce iei pranzul/cina vezi tot orasul ... si ce priveliste ! Am lasat acolo 55 de euro (numai o bere mica Carlsberg, pe care a baut-o sotia mea, deoarece ATENTIE : toleranta zero la volan in tarile nordice !) insa i-au meritat cu varf si indesat ! Interiorul este amenajat cu gust, mancarea buna si foarte buna, si am avut iarasi bafta pentru ca de obicei e tot prenotat, insa o masa libera am reusit sa gasim.

De la Egon Tower ne-am deplasat cativa km pana la catedrala din Trondheim, intrare cu plata, insa frumoasa si bine organizata din punct de vedere turistic. Am gasit explicatii peste tot, inclusiv in engleza, si am invatat putin despre istoria acestei catedrale. De acolo am luat-o spre centru, insa se facuse deja cald si nu mai aveam chef deja sa ne echipam/dezechipam, asa ca am iesit din oras, nu inainte de a cumpara jumatate de kg de capsuni (5 euro) de la un vanzator local. Au fost cele mai bune capsuni pe care le-am mancat in viata mea, erau asa de dulci si de zemoase ca ne-a ramas culoarea pe degete. De altfel, pe drum am mai vazut plantatii de capsuni si de zmeura, si multi vanzatori pe marginea drumului (aveau toti POS !).

De aici am mai luat un mic ferry (cred ca in total au fost in jur de 15, la un moment dat le-am pierdut socoteala) si ne-am indreptat spre faimosul Atlantic Road. Aici am dat de o mica ... capcana turistica, de care de altfel ma avertizaze Mihai Barbu (da, acel Mihai Barbu). Am platit cam 7 euro intrarea, si ne-am oprit imediat sa luam cina la o masa cu priveliste pe marginea drumului.

Strada in sine nu e cine stie ce lunga, si nici asa de spactaculoasa cum apare in pozele bine publicizate, insa are farmecul ei. Am ajuns destul de tarziu, la ora 21:00, si am stat cam doua ore sa o admiram si sa o pozam. Soarele era deja jos de tot, si se reflecta in lateralul podurilor, asa ca am avut ce vedea. Erau multe persoane care campau liber acolo, desi erau semne de interzis peste tot, asa ca am preferat sa cautam un camping cu plata, ceeea ce am si facut. Am dat stingerea la ora 23:30 pe malul unui alt fiord si am dormit bustean.

 

Traseu : Kvam - Trondheim - Halsanaustan - Atlantic Road - Eide

Km : 410

 

post-57306-0-66490900-1502530482_thumb.jpg post-57306-0-08468100-1502530698_thumb.jpg post-57306-0-49857600-1502531016_thumb.jpg post-57306-0-24712400-1502531116_thumb.jpg post-57306-0-73462800-1502531402_thumb.jpg post-57306-0-83853600-1502531519_thumb.jpg post-57306-0-15942600-1502531688_thumb.jpg post-57306-0-71623100-1502532073_thumb.jpg post-57306-0-97423100-1502532285_thumb.jpg post-57306-0-73291600-1502532396_thumb.jpg post-57306-0-08855900-1502532707_thumb.jpg

 


» Post actualizat in 12 Aug 2017 10:51

post-57306-0-14567100-1502532894_thumb.jpg post-57306-0-69510600-1502533049_thumb.jpg post-57306-0-37787600-1502533205_thumb.jpg post-57306-0-01862300-1502534186_thumb.jpg post-57306-0-82257600-1502534297_thumb.jpg post-57306-0-78510500-1502534462_thumb.jpg post-57306-0-25722800-1502534561_thumb.jpg post-57306-0-93016300-1502534733_thumb.jpg post-57306-0-58799000-1502534938_thumb.jpg post-57306-0-76258000-1502535058_thumb.jpg


» Post actualizat in 13 Aug 2017 09:54

Day 13 25/07

 

A fost noaptea cea mai friguroasa din calatoria noastra, in jur de 12 grade insa foarte multa umiditate, mai ales spre dimineata. Ne-am strans repede si am facut putinii kilometrii care ne desparteau pana la urmatorul ferry in mai putin de jumatate de ora. Cu riscul sa ma repet, trebuie sa mentionez din nou ca sunt foarte bine organizati cu serviciul de ferry, iar cele scurte sunt cu frecventa de 30 de min. In plus, cu motocicleta te baga pe nava oricum, deoarece gasesc ei un loc mai in margine fara sa ne faca sa pierdem timp pretios.

Urmatorul obiectiv pe lista noastra era Trollstigen, un fel de Transfagarasan norvegian. Traficul pe strada a inceput sa se simta, si se mergea destul de incet, insa disciplinat. Inainte sa urcam am zabovit 10 minute la un mic magazin de cadouri de pe marginea drumului, sugestiv impodobit cu trolli de toate felurile si marimile. Aici am stat de vorba cu un olandez, motociclist si el, care m-a intrebat de traseu, cum merge motocicleta, sum se comporta in doi, etc. El era cu masina (avea cort deasupra), si din cand in cand se uita la sotia lui si ii spunea ceva de genul : ''vezi ca se poate si cu motocicleta? La anul asa facem si noi, nu mai ascult de tine!''.

Urcarea la Trollstigen a fost lenta, multe portiuni erau percoribile numai intr-un sens, si cum erau multe campere si autobuze (a naibii ei turisti de pe croaziere ! :D ),insa din nou eficienta norvegiana isi spune cuvantul, deoarece pana sus am dat de 5-6 persoane care dirijau traficul ...

Sus am parcat motocicleta cam aiurea (erau cel putin 30-40 de motociclete) si ... am vazut un CBF cu numere de Italia. Am intrat in vorba cu tipul, tare simpatic, si am descoperit ca locuieste cam la 15 km de noi ... mica mai e lumea asta ! Tot lui trebuie sa ii multumesc pentru ca m-a indemnat sa nu ma intorc inapoi pe traseul pe care l-am ales eu, ci sa merg inainte si sa fac alta strada de unde este o priveliste superba. Cateva ore mai tarziu, ii multumeam de numai, pentru ca dreptate a avut !

Dupa ce am zabovit vreo 30 de minute sa admiram valea si sa facem poze, ne-am pus din nou la drum. In spatele nostru se vedeau nori amenintatori, negri, incarcati de apa, din fericire nu se deplasau in directia noastra, asa ca am scapat de ploaie. Pe drum am vazut din nou multe plantatii de capsuni, si ne-am oprit si noi sa luam alta jumatate de kg.

Inainte sa coboram pe fiord, ne-am oprit pe o terasa special amenajata ca sa poti admira fiordul, si acolo am intrat in vorba cu alt motociclist norvegian, care avea dupa el o ... remorcuta. ! Din pacate in Italia nu sunt omologate, pentru ca omul practic avea casa dupa el acolo in spate ... cort, haine, mancare, pana si un scaun !

Dupa nu multa vreme am ajuns la Dalsnibba. Aici e o strada privata, se plateste cam 14 euro (scumpicel), si nu foarte lunga, cam 7-8 km, insa vederea din varf depaseste orice imaginatie. Uitati-va la poze, eu unul am ramas mut acolo sus ...era o zi frumoasa de tot, cu nori indepartare, insa cu o vizibilitate excelenta. Am reusit sa vedem inclusiv cum se formau norii la cateva sute de metrii de noi, un fenomen uimitor ! Tot de aici se vedea si Geirangerfjord, probabil cel mai frumos fiord din Norvegia. La capatul fiordului era o nava de croaziera (am vazut vreo patru in total) care lasa un fum alb tare suparator la miros, si in plus disturba mult de tot peisajul ...

Din pacate se facea tot mai tarziu, asa ca am lasat cu parere de rau privelistea aceea minunata si am inceput sa cautam o hytte pentru noapte. Insa ... lipsa, gaura, pauza ... nimic. Totul era ocupat, am incercat in 4-5 locuri diverse. Mi-a zis o receptionera tare simpatica ca de mult nu au avut asa perioada de timp cald si fara precipitatii, asa ca turistii si localnicii au profitat sa iasa la plimbare.

Aici am experimentat cea mai nasoala chestie motociclistica din cele 17 zile, am urcat pe un drum forestier destul de nasol ca sa cautam o hytte, sotia s-a speriat si s-a dat jos, insa eu incapatanat fiind, am continuat inca vreo 300 de metri. Am inceput sa cobor, deoarece nu gasisem nimic, insa coborarea a fost si mai nasoala, era aproape-aproape sa dau cu motocicleta de pamant.

Intr-un sfarsit am gasit un camping pe malul unui rau, bine dotat si destul de plin, ne-am inregistrat, am pus cortul si ne-am bagat la somn.

 

Traseu : Eide - Andalsnes - Trollstigen - Eidsdal - Geiranger - Dalsnibba - Loen

Km : 270

 

post-57306-0-00451300-1502615292_thumb.jpg post-57306-0-78284500-1502615628_thumb.jpg post-57306-0-30585500-1502615835_thumb.jpg post-57306-0-94873700-1502615993_thumb.jpg post-57306-0-69466400-1502616924_thumb.jpg post-57306-0-64174400-1502617040_thumb.jpg post-57306-0-31657400-1502617133_thumb.jpg post-57306-0-91115700-1502617374_thumb.jpgpost-57306-0-00648900-1502617589_thumb.jpg post-57306-0-29400300-1502617739_thumb.jpg post-57306-0-34202700-1502617956_thumb.jpg


» Post actualizat in 13 Aug 2017 11:12

post-57306-0-27501200-1502618531_thumb.jpg post-57306-0-50664100-1502618919_thumb.jpg post-57306-0-23954900-1502619110_thumb.jpg post-57306-0-08069400-1502619430_thumb.jpg post-57306-0-45285300-1502619698_thumb.jpg post-57306-0-90165400-1502620144_thumb.jpg post-57306-0-52715500-1502620338_thumb.jpg post-57306-0-17572100-1502620860_thumb.jpg post-57306-0-72087800-1502621240_thumb.jpg post-57306-0-29277800-1502621523_thumb.jpg post-57306-0-99232600-1502621683_thumb.jpg post-57306-0-35417100-1502622353_thumb.jpg post-57306-0-80873800-1502622591_thumb.jpg


» Post actualizat in 15 Aug 2017 10:06

Ziua 14 26/07

 

Desi noaptea fost din nou umida si destul de rece, am dormit bine. Dimineata am fost mai lenesi, si am reusit sa plecam in jurul orei 9:00. Dupa nici 30 de minute de la plecare, am vazut semne precum ca drumul ar fi inchis ... dar am continuat. Speram sa trecem cumva sau sa gasim o strada alternativa, dar nu a fost sa fie asa ... o alunecare de pamant a blocat complet drumul, singura alternativa fiind un ocol de doua ore. Aproape de locul unde era inchis strada am schimbat doua cuvinte cu un norvegian tare simpatic, i-am propus in gluma sa ma treaca fiordul cu barca lui, el mi-a zis sa facem schimb ... cand i-am zis ca motocicleta mea valoreaza 6.000 de euro si-a schimbat parerea, pentru ca barca lui valora dublu ...

Si asa am pierdut doua ore, ne-am intors inapoi pe acelasi drum, am vazut acelasi fiord din alta perspectiva, si am injurat din nou pe cei de pe nava de croaziera pentru fumul care se ridica di cosul lor. La un moment dat, navigatorul imi sugera doua rute alternative asa ca am ales-o pe cea care mergea pe langa fiord. Alegere excelenta, pentru ca am avut parte de alte privelisti superbe (tot binele spre rau, nu?) insa am avut si un episod mai putin placut, a trebuit sa imi arat toata indemanarea dupa o curba stransa, cand am dat de o masina oprita si a trebuit sa ma infig in frane. A m pus fata, spate, a intrat ABS-ul si tot nu ma opream in timp ... asa ca am optat sa ies putin in decor, pe partea dreapta si am depasit cu aprox 50 de cm spatele masinii ... phiu ! Daca ma incapatanam sa stau in spatele ei era nasoala treaba ...

Dupe ce am mai luat un ferry, cu care eram deja atat de obisnuiti, am vazut pe partea stanga un ghetar ! Se numeste Boyabreen, si este doar o mica parte a unui ghetar mult mai mare, care are cam 60 de km patrati. Dupa pozele de rigoare ne-am pus din nou la drum, si aici ... am cam intrat in rezerva. Adica 70 de km, cand in sfarsit am dat de un distribuitor de benzina am rasuflat usurat, nu ma asteptam o distanta asa de mare intre distribuitoare in partea centrala a Norvegiei.

Pe drum am inceput sa dam peste tot felul de cascade, mai mici, mai mari, deja nici nu ne mai opream sa le vedem. Spre seara am incercat din nou sa cautam o hytte, fara success, asa ca ne-am inregistrat la un camping, am pus cortul acolo. In timp ce sotia mea pregatea hainele, cina si alte maruntisuri, eu am facut rapid un schimb de ulei intr-o margine a campingului (da, sunt ecologic, nu am lasat mizerie in urma, iar cei 3l de ulei i-am lasat langa cosul de gunoi al unei benzinarii). Aici a fost util bidonul de benzina, deoarece l-am taiat ca sa scurg uleiul.

Traseu : Loen - Utvik - Stryn - Lote - Skei - Sogndal - Laerdal - Odda - Roldal

Km : 470

 

post-57306-0-04269600-1502790688_thumb.jpg post-57306-0-58734300-1502790805_thumb.jpg post-57306-0-58810900-1502790938_thumb.jpg post-57306-0-36123000-1502791114_thumb.jpg post-57306-0-02195900-1502791334_thumb.jpg post-57306-0-41969000-1502791500_thumb.jpg


» Post actualizat in 15 Aug 2017 10:37

post-57306-0-52890900-1502793286_thumb.jpgpost-57306-0-28088300-1502792854_thumb.jpg post-57306-0-12628800-1502793397_thumb.jpg post-57306-0-76254200-1502793063_thumb.jpg


» Post actualizat in 15 Aug 2017 21:43

Ziua 15 27/07

 

Dupa cateva zile bune cu cer superb si fara ploaie, norocul nostru s-a cam dus ... ne-am trezit dimineata cu un cer noros si amenintator. Ne-am strans destul de repede, am luat un mic dejun pregatit de sotia mea in bucataria camping ului si am pelcat mai departe.

Dupa alt ferry scurt am avut parte de un episod curios : in timp ce mergeam linistiti pe strada noastra, ne depaseste o masina cu numar de Suedia, ca dupa 2-300 de metri sa traga pe dreapta si sa franeze brusc. Din masina s-a dat joc un omulet tare agitat, la inceput am crezut ca are ceva cu noi sau ca ne-a picat ceva, insa ... pur si simplu vroia o poza cu numarul de inmatriculare, italian, pentru ca facea ... colectie ! I-am dat binecuvantarea noastra, a facut poza, ne-a multumit din inima si apoi am plecat fiecare pe strada lui.

La pranz ne-am oprit intr-o benzinarie, si in timp ce faceam plinul si puneam la uscat costumele de ploaie, sotia mea a pregatit pranzul. Eram deja aproape de Preikestolen, unul dintre punctele de interes pe care vroiam neaparat sa le vizitam.

In jurul orei 13:00 am intrat in parcare (cu plata, motocicletele 10 euro, si urca pana la 50 de euro pentru autobuze de turisti) si am lasat motocicleta langa altele care aveau insirate la uscat casti, geci, cizme, pana si sosete ... nu le atingea nici naiba ! Noi insa am preferat sa luam cu noi minimum necesar, restul am lasat langa receptia hotelului (e gratuit, insa nu iti garanteaza nimic. Noi insa, dupa 5 ore, am gasit totul asa cum am lasat.).

Preikestolen ... faimoasa stanca taiata, aflata la o inaltime de 604 metri s.l.m., ne astepta. Urcarea nu a fost grea, insa destul de lunga : doua ore. Pe drum multi turisti, cu cainii dupa ei, altii cu copii, chinezi multi de asemenea ... ce mai, un puhoi de oameni. Cred ca de vina sunt navele de croaziera pe care le tot vedeam de cateva zile si timpul frumos.

Ajunsi sus, privelistea si atmosfera locului te fac sa uiti instant de oboseala urcarii. Va las si pe voi sa admirati pozele, noi ne-am oprit cam o ora, si apoi cu parere de rau am inceput coborarea.

Ajunsi jos in parcarea, am bagat rapid un compot de fructe pe care il caram inca din Italia ca sa ne recuperam fortele, ne-am echipat si am plecat spre ultimul obiectiv din aventura noastra. Dupa alt ferry am gasit o hytte (ce noroc, era ultima disponibila !) si dupa ce ne-am organizat bagajele si cortul ne-am bagat in sacii de dormit.

Traseu : Roldal - Sauda - Knutsvik - Jorpeland - Hole - Hinna - Tjensvoll

Km : 240

 

post-57306-0-41021600-1502831878_thumb.jpg post-57306-0-86438900-1502831940_thumb.jpg post-57306-0-10072700-1502832097_thumb.jpg post-57306-0-96737900-1502832184_thumb.jpg post-57306-0-93397900-1502832348_thumb.jpg post-57306-0-11829500-1502832582_thumb.jpg post-57306-0-61490800-1502832830_thumb.jpg post-57306-0-95135700-1502833353_thumb.jpg


» Post actualizat in 15 Aug 2017 22:14

post-57306-0-99804100-1502833566_thumb.jpg post-57306-0-21988000-1502833718_thumb.jpg post-57306-0-96830300-1502834071_thumb.jpg post-57306-0-43634100-1502834341_thumb.jpg post-57306-0-04046600-1502834751_thumb.jpg post-57306-0-17417300-1502835014_thumb.jpg post-57306-0-88733800-1502835245_thumb.jpg


» Post actualizat in 16 Aug 2017 09:20

Ziua 16 28/07

 

Dimineata, dupa programul cu care eram deja obisnuiti, am plecat tot devreme, in jurul orei 8:00. Am parcurs cei cativa km cae ne desparteau pana la ultimul monument de pe lista, Sverd I Fjell. Sunt trei sabii din bronz infipte pe malul marii, una mai inalta decat celelalte, care simbolizeaza victoria unui rege, Harald, asupra altor doi si unificarea/pacificarea Norvegiei. Pentru mine a fost al doilea POI ca si frumusete si interes, dupa Nordkapp.

De aici incolo am inceput drumul spre casa. Din pacate am sarit peste Lysebotn, nu era chiar departe insa nu mai aveam timp. Am tras tare spre Kristiansand, deoarece am citit pe net ca la 13:30 pleca ferry ul. Am ajuns la 12:30, fara programare binenteles, insa am cumparat biletul fara probleme si o tipa pe bicicleta ne-a condus in fata unei coloane de motociclisti, care probabil aveau deja prenotat.

Dupa alte 3 ore de ferry, am ajuns in Danemarca, si am iesit din ferry pe ... ploaie. Ca tot ne lipsea ploaia, care de altfel nu ne-a lasat pana am ajuns acasa.

De aici a urmat, autostrada, autostrada si iara autostrada, cu mici opriri de benzina si odihna. Lantul meu se auzea cam urat, desi era uns si tras, insa nu mi-a creat probleme deosebite, iar acasa dupa o spalare adecvata si ungere si-a revenit complet.

Seara am gasit o camera pe Airbnb, in Neumunster, la o femeie din Kazakhstan aflata la munca in Germania, si ne-am odihnit tare bine.

Traseu : Tjensvoll - Kristiansand - Hirsthals - Aalborg - Arhus - Neumunster

Km : 700 ferry +120 pe ferry

 

post-57306-0-32773600-1502874095_thumb.jpg post-57306-0-39167700-1502874189_thumb.jpg post-57306-0-11854100-1502874255_thumb.jpg post-57306-0-44955300-1502874326_thumb.jpg post-57306-0-88804800-1502874361_thumb.jpg

 

post-57306-0-15032400-1502874503_thumb.jpg post-57306-0-83564200-1502874683_thumb.jpg post-57306-0-89003700-1502875102_thumb.jpg


» Post actualizat in 16 Aug 2017 09:51

Ziua 17 29/07

 

De aici a inceput o cursa contra-conometru, pentru ca duminica la 11:00 sotia mea incepea munca, si eu la ora 14:00. Ne-am intins noi cat am putut, dar din pacate era vremea sa ne intoarcem acasa. Cam toti ne-au spus ca avem nevoie de minimum trei saptamani ca sa vedem Norvegia, insa asta e ... 17 zile, la munca pe care o facem noi (la aeroportul local) e deja aproape un miracol.

Plecarea a fost pe ploaie (binenteles), i-am multumit femeii pentru gazduire (tare, tare simpatica, desi vorbea numai germana si rusa, si germana mea e la nivel de incepator) apoi ne-am bagat inapoi in autostrada. Km, benzina, 5 minute de odihna, rise and repeat. Din fericire spre pranz s-a mai alsat ploaia, asa ca ne-am oprit la unchiul McD pe drum sa mancam ceva, si acolo am schimbat doua vorbe cu doi soferi tiristi romani, care aveau de asteptat cam 48 de ore in parcare ... ah ce viata !!!

Dupa-amiaza tarziu am intrat si in Austria, aici am gresit eu pentru ca in loc sa ies din autostrada, am continuat drumul, asa ca am fost nevoit sa cumpar vigneta, desi aveam de facut prin Austria mai putin de 100 de km. Asta e ... apoi a urmat Elvetia. Aici trebuia sa ne decidem, ori sa cautam un camping, si sa ne urmam strada maine dimineata devreme, insa cu riscul de a nu ajunge in timp la munca, sau sa continuam. Si am continuat ...

In Elvetia nu am facut autostrada, pentru ca ei au taxa fixa pe an in jur de 50 de euro , asa ca am facut strazile normale. Insa sunt lente, pline de sate/satulete, radare fixe, si colac peste pupaza ... se lasa cu ploaie iara. Dar ploaie din aia nasoala, cu fulgere si tunete, de ziceai ca rupe cerul. Ce sa ii faci ... noi tot inainte, km dupa km !

Pe la 1:00 noaptea, dupa o lunga urcare am ajuns la Julienpass, un pas alpin foarte frumos ziua, insa la ora aia, cu ploaie/tunete/vizibilitate sub 10 m, serpentine si cam 7-8 grade ... a fost destul de nasol. Mi-am pus din nou la incercare toata indemanarea motociclistica ca sa trecem pasul in siguranta, am avut si bonus o caprioara cu puiul care ne-a cam taiat strada si a trebuit sa franez brusc. Oricum, alternativa era un ocol de peste 100 de km, ori pe Milano, ori pe Verona, asa ca ... dai si rupe inainte !!!

Cand am crezut ca ce e mai greu s-a terminat, nasolie ... din nou semne de interzis, precum ca ar fi drumul in lucru sau inchis ... insa am continuat, ca de incapatanat sunt ... am dat dupa ceva km de un voluntar de la protectia civila, care se uita la noi ca la urs, tinand cont de vreme, ora si de conditii. Ne-a explicat ca a fost o alunecare de teren, si ca drumul e inchis ... insa noi am putea trece pe o strada alternativa, stramta, dar incapem. Asa am si facut, practic am trecut prin partea superioara a unui satuc, prin ulite stramte de abea incapeam cu motocicleta, insa am trecut ! Daca eram cu masina, ori ocoleam, ori asteptam pana dimineata sa elibereze drumul. Tot raul spre bine, nu ... ?

Cand am vazut semnul cu Italia am rasuflat usurati, ne-am mai oprit la Chiavenna 5 minute apoi am ne-am continuat strada. Insa era deja cam 3 dimineata, oboseala si km multi au inceput sa isi spuna cuvantul, si intr-o serie de vreo 25 de km de galerii m-a luat somnul ... nasol rau de tot, mai ales ca nu aveam unde sa ma opresc si interfoanele erau fara baterie. M-am chinuit vreo 10 minute sa imi mentin nivelul de atentie ridicat, si am rasuflat tare usurat cand s-au terminat galeriile si am vazut o benzinarie unde am facut plinul si mi-am mai revenit putin.

Acasa am ajuns pe la 4:00, ne asteptau mama soacra, fiul meu, pisicile ... toti erau in picioare. Bucurosi ca am ajuns, insa obositi ne-am bagat in pat impacati sufleteste ca totul a decurs bine si ca ne-am intors din aventura vietii noastre !

 

Traseu : Neumunster - Hamburg - Hannovra - KAssel - Wurzburg - Lindau - Coira - Chiavenna - Bergamo

Km : 1235

 

post-57306-0-11300000-1502876591_thumb.jpg post-57306-0-40004200-1502876696_thumb.jpg post-57306-0-71931500-1502876775_thumb.jpg post-57306-0-24448600-1502876853_thumb.jpg post-57306-0-68331000-1502876885_thumb.jpg post-57306-0-10607200-1502877011_thumb.jpg post-57306-0-42915800-1502876929_thumb.jpg


» Post actualizat in 16 Aug 2017 09:59

Ne-am intors de aproape trei saptamani, insa nu e zi sa nu ma gandesc la Norvegia. La peisaje, la oamenii pe care i-am intalnit, la podurile si galeriile lor, la gemul de fructe de padure, la linistea si pacea pe care am gasit-o acolo, la calmul oamenilor de la volan, la organizarea aproape perfecta pe care am vazut-o ... la tot. Nu e un adio, ci la revedere. O sa ma intorc cu siguranta, nu stiu cand, dar o sa ma intorc.

 

post-57306-0-72956700-1502877251_thumb.jpg post-57306-0-63829800-1502877347_thumb.jpg post-57306-0-58137400-1502877438_thumb.jpg post-57306-0-28005900-1502877516_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Ok, e gata si filmuletul ! Am avut peste 6 ore de filmare de sortat, am zis ca filmez doar ce e mai frumos si mai interesant de pe drum, insa pana la urma am avut camera aprinsa mai des decat credeam :D

Editat de Mario MT 03
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...