Sari la conținut

Yamaha XVS 650 Dragstar probleme incarcare


Postări Recomandate


Salut.

Am intampinat o problema cu dragstaru meu pe care il detin de 2 ani jumate. De 2 luni imi face niste probleme ,aproape ma lasat in drum de 2 ori. Baterie moarta. Varta cumparata acum 6 luni. Cu motorul oprin bateria are 12.7 V. La relanti cu toti consumatorii opriti voltaju este undeva la 13.9 -14V iar amperajul undeva la 1.0 - 1.5 A. In momentul in care o acelerez voltajul ramane lafel sau creste cu 0.1 - 0.2 V dar amperaju scade sub 1A ceea ce e ciudat tare. In momentu in care aprind farul Ampermetru imi indica -3A iar Voltmetrul undeva la 12.4 V. Iar in momentul in care accelerez voltajul ajunge cu greu la 13 V iar amperajul creste la - 0.1 A dar nu trece pe +. Ca sa nu imi pape bateria sa raman pe drumu sunt obligat in momentul de fata sa merg cu farul stins ceea ce nu imi ofera deloc un sentiment de siguranta :bike-037:. De la ce poate sa fie... releu de incarcare, scurt, un fir deslipit pe la far?

 

Video cu Ampermetru:






post-89777-0-83393900-1501147075_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 66
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dacă problema se manifestă exclusiv când aprinzi farul iar ceilalți consumatori nu influențează încărcarea, e evident că acolo e cauza: far sau stop.

 

Nu chiar. Farul e un consumator mare si daca exista o problema de incarcare consumul nu poate fi suplinit. Chestia se poate observa chiar si la semnalizare daca ai becuri de 21W pe fiecare semnalizator.

 

Verifica urmatoarele:

- daca nu cumva firele care vin de la alternator nu sunt in scurt prin topirea izolatiei.

- daca nu cumva mufa de conexiune cu releul de incarcare e topita, sau contactele ultra oxidate

- daca nu cumva mufa ce contine firul de plus de la releu nu e topita sau contactele oxidate

Daca toatre cele de mai sus sunt ok, atunci releul tau e pe duca. In general asa se comporta si asta e cazul fericit. Poate sa se duca dracului si in modul in care nu mai redreseaza spre 14V tensiunea de la alternator si atunci lasa sa "scape" 15-16-17-18 V spre baterie si face praf si bateria si CDI-ul, arde becurile, etc.

» Post actualizat in 27 Jul 2017 09:54

Si inca o chestiune banala. Verifica daca bornele bateriei sunt stranse bine si contactele curate, desi asta cred ca ai verificat deja.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Salut.

 

Am intampinat o problema cu dragstaru meu pe care il detin de 2 ani jumate. De 2 luni imi face niste probleme ,aproape ma lasat in drum de 2 ori. Baterie moarta. Varta cumparata acum 6 luni. Cu motorul oprin bateria are 12.7 V. La relanti cu toti consumatorii opriti voltaju este undeva la 13.9 -14V iar amperajul undeva la 1.0 - 1.5 A. In momentul in care o acelerez voltajul ramane lafel sau creste cu 0.1 - 0.2 V dar amperaju scade sub 1A ceea ce e ciudat tare. In momentu in care aprind farul Ampermetru imi indica -3A iar Voltmetrul undeva la 12.4 V. Iar in momentul in care accelerez voltajul ajunge cu greu la 13 V iar amperajul creste la - 0.1 A dar nu trece pe +. Ca sa nu imi pape bateria sa raman pe drumu sunt obligat in momentul de fata sa merg cu farul stins ceea ce nu imi ofera deloc un sentiment de siguranta :bike-037:. De la ce poate sa fie... releu de incarcare, scurt, un fir deslipit pe la far?

 

Video cu Ampermetru:

 

 

 

 

 

Curentul pe care il masori cu toti consumatorii opriti e cat consuma bateria, intr-un circuit curentul masurat e cat consuma consumatorii. Daca tu ai in principal doar bateria inseamna ca atat consuma ea incarcandu-se sau ce naiba face ea cu acel curent.(se incalzeste aiurea)

Apoi, faptul ca zici ca ai avut bateria moarta de cateva ori inseamna ca deja e cu 2 picioare in groapa. O baterie care a fost descarcata complet se colmateaza si n-o mai aduci la nivelul normal in veacul vecilor amin. E suficient sa o descarci complet o data si pa, poti sa iei alta.

 

Daca atunci cand aprinzi farul tensiunea scade asa de mult atunci clar ai o problema cu incarcarea, cum zicea si Cstelia. Dar eu n-as sari direct la releu ci as masura si tensiunea care iti vine din "alternator".

Deconecteaza mufa cu 3 fire care intra in releu, porneste motorul si masoara tensiunea alternativa intre cele 3 fire, doua cate doua. Pune aparatul pe tensiune alternativa, ar trebui sa ai un 20-30V pe fiecare pereche la relanti si undeva la 70-80V cu motorul peste 2000-3000 de ture. Daca pe una din cele 3 perechi nu ai tensiunea care trebe atunci acea infasurare e defecta.

 

Eu la actuala motoreta, VFR800FI am avut o problema de genul asta.. exact cum descrii tu, si m-am temut ca e releul sau "alternatorul" dar am luat o baterie noua si problema a disparut, masuratorile apoi ca la carte si n-am mai ramas in drum cu ea. Bateria veche o incarcam pe redresor.. in 2 min imi arata full, o puneam pe motoreta porneam de 2 ori, mergeam cu motocicleta si la a 3-a pornire (de obicei la mama dracului de casa) nu mai pornea. Si trebuia sa cersesc fire si curent de la soferi binevoitori sa o repornesc sa pot ajunge acasa. Dar norocul a fost ca de fiecare data s-a intamplat unde am si gasit oameni sa ma ajute (amuzati, ce-i drept).

 

One more thing - bateria aia Varta e cu intretinere sau nu? Daca da, si are capacele, poti sa te uiti daca mai are electrolit in ea? Daca nu mai are deloc sau nivelul e scazut, adauga apa distilata pana la full si incarc-o pe redresor, poate mai are o sansa la o viata mai buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Farul e un consumator mare si daca exista o problema de incarcare consumul nu poate fi suplinit.

 

Ai dreptate. Recitind îmi dau seama că este o problemă de încărcare. În primul rând pentru că 13.9 -14V la ralanti cu farul stins este cam puțin. Apoi faptul că în ture încărcarea nu prea urcă deloc. Problema e pe undeva pe traseul alternator-releu-baterie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

13,9-14V la relanti este exact cat trebuie si e normal sa scada un pic cand aprinzi farul dar nu sub 13 in nici un caz.

Cu farul aprins la relanti poate ajunge la un 13-13,5 dar cand urci turatia la 2000 tensiunea tre sa revina la 13,9-14V si sa stea acolo pe toata plaja de turatie.

 

Eu in continuare suspectez bateria... posibil sa aiba ceva scurt intern, daca e incarcata nu vad de ce ar consuma 1A doar ea, considerand aprinderea si restul de consumatori ai motorului neglijabili. (desi nu cred ca sunt dar nu-s de ordinul amperilor)

 

edit:

baterie cu aceleasi caracteristici (tot agm) dar Yuatsa aveam si eu pe VFR, asa saraca parea vrednica dar doar ca ma lasa in drum cand eram cel mai fericit. Faza e ca nu stiam cat de veche e si am preferat sa o schimb.

Incearca sa probezi cu alta baterie pana sa te apuci de altceva mai scump.

 

edit2:

zici ca bateria a fost cumparata acum 6 luni, cine i-a facut "formatarea" initiala? Aia vine cu electrolitul in sticlute, se toarna in ea, se lasa 2-3 ore pana cand nu mai e calda, apoi se pune la incarcat pana redresorul arata full si apoi se pune pe motocicleta. S-au facut pasii astia? Daca nu s-au facut corect sau cand ai luat-o era deja plina cu acid inseamna ca era mai veche decat trebuie.

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:eek: :eek: :eek:

 

Când măsori încărcarea la ralanti, o faci cu farul aprins (nu am măsurat niciodată altfel). Caz în care trebuie să stea bine peste 13,5. Altfel, când aprinzi farul (adică far, stop, iluminat bord, etc) riscă să scadă sub 13. Dacă bagă până-n 14 fără niciun consumator (excluzând bobinele și pompa) e cam puțin.

 

Oricum, dovada cea mai clară a unei probleme de încărcare este faptul că voltajul nu urcă odată cu turația.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Când măsori încărcarea la ralanti, o faci cu farul aprins (nu am măsurat niciodată altfel). Caz în care trebuie să stea bine peste 13,5. Altfel, când aprinzi farul (adică far, stop, iluminat bord, etc) riscă să scadă sub 13. Dacă bagă până-n 14 fără niciun consumator (excluzând bobinele și pompa) e cam puțin.

 

Oricum, dovada cea mai clară a unei probleme de încărcare este faptul că voltajul nu urcă odată cu turația.

Nu man, tensiunea tre sa fie pe la 13,9-14V tot timpul, asa e proiectat, cu sau fara consumatori. De-aia ai un regulator de tensiune, sa tina tensiunea aia constanta.

Voltajul nici nu tre sa urce in functie de turatie, again, de-aia ai regulator.

 

La el chiar e posibil sa fie o problema de incarcare daca atunci cand aprinde becul scade asa mult si nu revine cand tureaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scopul regulatorului este în primul rând să-ți protejeze bateria de voltajele mari pe care ți le scoate alternatorul în ture înalte (70-80V), și care altfel ar prăji-o. Eu așa știu.

 

Apoi poate-n teorie ai dreptate cu voltajul constant, dar eu n-am văzut motocicletă (nici nouă) la care să nu crească voltajul măsurat odată cu turația. Măcar un 0.5V acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Conform schemei electrice, releul se conecteaza la doua circuite care ne intereseaza in discutie, sa le zicem principale, consumatorii si bateria. Conform fizicii, pe doua ramuri de circuit conectate in paralel curentul este egal, adica ce livreaza releul (de fapt generatorul de curent format din ansamblul alternator, redresor si releul propriu zis) se imparte in mod egal pe consumatori si baterie. Cand cuplezi un ampermetru in serie cu bateria de fapt masori curentul pe acea ramura a circuitului iar minusul la pornirea farului inseamna ca curentul ce trece prin consumatori depaseste capacitatea maxima a generatorului de curent bateria devenind din receptor, debitor. In anumite limite acest lucru nu este anormal, in special la relanti, unde datorita turatiei motorului (frecventa curentului alternativ trifazic) puterea curentului redresat si generat de generator nu poate asigura bilantul energetic al instalatiei, in cazul in care sunt activati consumatori mari, precum farul, electromotorul ventilatorului, etc.

 

Trebuie determinat curentul prin ramura circuitului consumatorilor si daca acesta este prea mare, inseamna ca exista ori o scurgere la masa, izolatie imperfecta, etc. care face ca bilantul energetic al consumatorilor + baterie sa fie depasit de capacitatea maxima a generatorului de curent, ori pur si simplu capacitatea generatorului este prea mica, cu alte cuvinte alternatorul/releul este stricat.

 

Tensiunea normala a bateriei inainte de pornire (fara consumatori) este undeva la 12.6V, imediat dupa pornire la relanti undeva la 14V iar dupa 3-4000rpm peste 14.5V. Micile variatii de la aceste valori depind de specificul motorului... insa sub nici o forma, la peste 3000rpm curentul prin baterie nu trebuie sa scada sub zero chiar si cu toti consumatorii porniti.

 

SuccesS!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

. Conform fizicii, pe doua ramuri de circuit conectate in paralel curentul este egal, adica ce livreaza releul (de fapt generatorul de curent format din ansamblul alternator, redresor si releul propriu zis) se imparte in mod egal pe consumatori si baterie.

hmmm, atentiune mare de tot. Tensiunea este aceeasi pe doua ramuri conectate in paralel; generatorul ala e generator de tensiune, nu de curent, altfel ar fi jale, curentul prin cele doua ramuri in paralel depinde de rezistenta lor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

generatorul ala e generator de tensiune, nu de curent, altfel ar fi jale, curentul prin cele doua ramuri in paralel depinde de rezistenta lor

Te inseli amarnic la majoritatea mobrelor magnetoul este generator de curent.

Punkt

 

@dincavlad, tizule verifica daca becul tau de far este cel din specificatii si sa nu ai cumva proiectoare suplimentare ca nu zisesi nimic daca da sau ba.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hmmm, atentiune mare de tot. Tensiunea este aceeasi pe doua ramuri conectate in paralel; generatorul ala e generator de tensiune, nu de curent, altfel ar fi jale, curentul prin cele doua ramuri in paralel depinde de rezistenta lor

 

Eu ti-am mai spus si o repet, cine te-a facut moderator pe sectiunea tehnica? In plus, daca nu te pricepi de ce comentezi?

 

Curentul prin ramuri este determinat de rezistenta insa cel DISPONIBIL este acelasi. Si ma opresc aici ca vorba aia ... daca nu intelegi despre ce e vorba inseamna ca nu ai nevoie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te inseli amarnic la majoritatea mobrelor magnetoul este generator de curent.

Punkt

 

@dincavlad, tizule verifica daca becul tau de far este cel din specificatii si sa nu ai cumva proiectoare suplimentare ca nu zisesi nimic daca da sau ba.

fii serios. recapituleaza putin notiunile. Daca nu te-ai prins ce face un generator de curent si care e diferenta intre un generator de curent si unulde tensiune atunci iti pot explica - pm sau alt topic, sa nu poluam aici

» Post actualizat in 28 Jul 2017 05:03

Eu ti-am mai spus si o repet, cine te-a facut moderator pe sectiunea tehnica? In plus, daca nu te pricepi de ce comentezi?

 

Curentul prin ramuri este determinat de rezistenta insa cel DISPONIBIL este acelasi. Si ma opresc aici ca vorba aia ... daca nu intelegi despre ce e vorba inseamna ca nu ai nevoie.

Recapituleaza te rog legile alea ale fizicii pe care le tot mentionezi si reciteste ce ai scris mai sus. In plus - acelasi lucru recomandat pt vlad58 - legat de generatoare de curent si generatoare de tensiune. Nu mai amesteca notiunile si intr-adevar putem incheia aici offtopicul. Ramanem strictla probleme de incarcare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Dincavlad - secventa de troubleshooting pentru cazul tau o gasesti in manual si este foarte simpla:

1) scoti mufa care vine de la generator la releu. Cu aparatulde masura pus pe ohmi si motorul oprit masori intre cele 3 fire, doua cate doua - trebuie sa ai valori aproximativ egale, gama acceptabila pt mobra ta e data in manual. Apoi masori intre fiecare fir si masa (carcasa motor e foarte buna) - aici trebuie sa fie "circuit intrerupt".

2) pui aparatul de masura pe volti AC si gama de 200 V sau ce ai tu disponibil acolo. Atente sa nu te electrocutezi. Pornesti motorul si il turezi la turatia data in carte (de obicei pe la 3000, dar corect e sa vezi exact in manual). Masori iarasi intre cele 3 fire si va trebui sa gasesti o tensiune in jurul a 60v (valorile admisibile le gasesti in manual).

 

Daca ai un defect la punctul 1 ai probleme la stator (bobinaj). Daca ai un defect la punctul 2 ai probleme la rotor - fie magnetii si-au pierdut proprietatile, s-au demagnetizat, fie au sarit de la locul lor (se intampla la unele mobre - vezi gama de 500cc kawa - varianta veche de rotor).

 

Daca totul e in regula la punctele 1 si 2 -problema e la releu si iti recomand sa incerci cu unul nou.

 

p.s. banuiesc ca nu ai pe mobra chestii gen bec de far mai puternic decat trebuie sau proiectoare - caz in care alternatorul poate sa nu dispuna de suficienta putere pt el

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te inseli amarnic la majoritatea mobrelor magnetoul este generator de curent.

Punkt

 

@dincavlad, tizule verifica daca becul tau de far este cel din specificatii si sa nu ai cumva proiectoare suplimentare ca nu zisesi nimic daca da sau ba.

Recomand cu caldura, nu tot, doar cateva definitii.

http://www.unibuc.ro/prof/dinca_m/miha-p-dinc-elec-manu-stud/docs/2011/sep/19_11_14_00cap_2_v3.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, dar asta nu schimba cu nimic faptul ca ce-ai zis tu e o aberatie. Pe doua ramuri de circuit conectate in paralel tensiunea e aceeasi nu curentul. Curentul se imparte pe ramuri in functie de consumatori si poate sa difere in functie de cum vrea muschiul consumatorilor de pe ramurile respective.

Iar notiunile de sursa de tensiune sau de curent nu au nici o relevanta in discutia de fata si pe circuitul de alimentare/functionare al unei motociclete.

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, era de asteptat... in fine, noi astia care mai lucram si altfel decat apasand pe taste mai folosim si termeni generici, cum ar fi curentul, in sens de curent electric, tensiune, intensitate... cine se pricepe intelege imediat despre ce este vorba, cine nu, cauta virgule lipsa, face trimiteri la referate stufoase... si foloseste google-ul la greu.

 

Ce vrut eu sa scot in evidenta este faptul ca inseriind un ampermetrul cu bateria, se afla curentul doar pe acea ramura a circuitului (care da, repeti, este diferit de cealalta, a consumatorilor). Mai departe lucrurile se complica si discutia nu mai are rost, cel putin pe forum.

 

Eu unul ma opresc aici, daca te plictisesti la munca tu poti continua... s

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e nimic fals in ce ai zis mai sus, acuma ai formulat corect.

 

@Vlad58, sigur n-ai scris becurile alea invers in ultimul tau post?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@vlad58 - ti-am sters posturile de flame. Ai nevoie de explicatii deschide te rog un topic separat despre generatoare si iti explic acolo ce si cum.

 

pe topicul asta subiectul discutiei este problema de incarcare de la dragstarul de 650

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@yo4hgx - e bine sa pastram o exprimare cat mai riguroasa pentru a corecta termenii generici care pot genera confuzii. Pe afara nu prea am auzit genul asta de utilizare abuziva a notiunii de curent. Asta e motivul pentru care am atras atentia asupra postarii tale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...