Jump to content


Alatura-te grupului nostru pe FaceBook! Like & share! Like & share! Alatura-te grupului nostru pe FaceBook!
Photo

Probleme frane frata


  • Please log in to reply
80 replies to this topic

#1 Flightaddicted

Flightaddicted

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 16 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: GSX650F

Posted 05 July 2017 - 08:24 AM

Salut,

 

Probabil au mai existat destul de multe topicuri pe aceasta tema, dar va cer parerea in rezolvarea unor probleme la frana fata.

Eu impreuna cu un prieten avem probleme asemanatoare la frana fata. Nu reusim su nicio forma sa intarim maneta de frana. Eu am un GSX650F K8 iar el un SRAD.

Am incercat urmatoarele lucuri:

- dat jos etrieri, curatati si unsi

- verificat daca ies toti pistonasii (nu se misca toti simultan dar ies toti)

- verificat garniturile din etriere: nu curg, nu intra praf in interior, etrierul era curat in interior

- schimbat kitul de pompa frana fata

- schimbat lichidul de frana (motul, bel-ray)

- schimbat placate de frana

- aerisit franele in toate modurile pe care le-am gasit pe net: cu doua bidonase la baza si turnat lichid pana nu mai iese aer, cumparat pistol de aerisit si recirculat lichidul de 4-5 ori, aerisire clasica, batut in furtune, etriere etc.

 

La GSX650F maneta se intareste un pic, pe cel mai ridicat nivel la maneta se opreste la jumatate dar este elastica. Dupa circa 10 minute de mers se inmoie si maneta vine peste degete. Aceasta are furtune cu inseratii metalice.

La SRAD nu se intareste sub nicio forma, aceasta venind peste degete si la rece si la cald. Aceasta are Furtune originale.

 

Ce altceva am putea sa incercam sau ce ne-a scapat?

 

Multumesc.



#2 alex_en

alex_en

    Zenklawa Garage Founder

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,187 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Piata moto autohtona
  • Moto: Sunt tehnician moto deci nu am
  • Club: Zenklawa Garage

Posted 05 July 2017 - 08:27 AM

Discuri de frana indoite sau uzate excesiv.

Keep it simple,stupid. Dog lover and Zenklawa Garage  founder

Specialist in intretinerea motocicletelor  - 4 ani experienta.

Zenklawa Garage este service moto autorizat RAR


#3 1xu1xf1xu

1xu1xf1xu

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,518 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Judetu BV

Posted 05 July 2017 - 08:50 AM

Discuri de frana indoite sau uzate excesiv.


...daca pe loc frana face presiune

#4 Flightaddicted

Flightaddicted

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 16 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: GSX650F

Posted 05 July 2017 - 08:52 AM

Discurile nu sunt nici indoite si nici uzate excesiv (nu au buza daca asta inseamna uzat).



#5 Metal Heart

Metal Heart

    www.motobikes.ro

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 7,265 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti / Popesti-Leordeni
  • Interests:Cotele apelor Dunarii
  • Moto: VFR800
  • Club: Academia de mici si bere

Posted 05 July 2017 - 09:36 AM

Incercati sa schimbati pompele de frana intre voi. Vedeti ce rezultate sunt - fie defectele de la o motocicleta se muta la cealalta, fie cu pompele schimbate isi pastreaza aceleasi simptome. 


TE ABȚII, TE ABȚII ȘI CÂND NU MAI REZIȘTI, DAI BUZNA


#6 1xu1xf1xu

1xu1xf1xu

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,518 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Judetu BV

Posted 05 July 2017 - 09:39 AM

Discurile nu sunt nici indoite si nici uzate excesiv (nu au buza daca asta inseamna uzat).

 cum ai verificat ca nu sunt indoite?

 

ai folosit lichid de frana nou/curat?

ai folosit ceva pompa pentru  amorsare si aerisire instalatie?

ai verificat traseul conductei sa nu aiba ceva "bucla" in care sa ai dop de aer?



#7 Kinkey

Kinkey

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 272 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Suzuki GSX-R 600 K7

Posted 05 July 2017 - 09:47 AM

Problema asta am avut-o si eu cu GSXR-ul meu si cele 2 chestii care au rezolvat treaba au fost sa se aplice un kit de reparare (ceva de genul asta Kit Reparatie Master Cylinder  ..dar nu sunt 100% sigur ca e exact produsul respectiv, deci nu il comanda fara sa iti confirme cineva care se pricepe) pe pompa de frana fata. Dupa asta pompa de frana tot era moale, da' nu devenea din ce in ce mai moale. Ce a rezolvat (pentru mine ) toata smecheria a fost sa pun etrieri de R1 monobloc.

Dupa asta frana mea fata nu s-a mai inmuiat vreodata si e destul de ferma :)



#8 G B V

G B V

    ( ͡o ͜ʖ ͡o)

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,483 posts
  • Gender:Male
  • Location:Antwerp
  • Interests:$$$
  • Moto: Pauza momentan
  • Numar: Sub sa

Posted 05 July 2017 - 09:57 AM

Incearca un reverse bleeding(bagi lichid de frana incepand de jos,din etrier).

Ai mai putea sa vezi daca nu cumva iti curge lichid pe langa banjo



#9 Flightaddicted

Flightaddicted

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 16 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: GSX650F

Posted 05 July 2017 - 10:03 AM

@florinelu07

-am folosit lichid de frana nou, atat Motul cat si Bel-Ray

-am folosit un pistol de vacuum special pentru aerisit instalatia cumparat de pe un site celebru din Germania (nu stiu exact care este politica pe acest site pentru a pune linkuri cu magazine)

-la pompa de frana de la GSX650F pleaca furtune separate, doua, la fiecare etrier, nu au bucle. La SRAD sunt cele originale, pleaca un singur furtun din pompa.

 

Legat de verificarea discurilor daca sunt indoite sau nu, nu am o scula speciala pentru asa ceva, am legat pe furca o surublenita cu varful spre disc si am invartit roata. Nu am sesizat ceva iesit din comun.

 

@Kinkey

mai incercam ce se poate pana la etrier de R1 :)

kitul despre care vorbesti, daca este cel din pompa, l-am schimbat la amble motociclete

 

@ G B V

De jos nu am incercat pana acum. Presupun ca se poate realiza cu o seringa foarte mare?


Edited by Flightaddicted, 05 July 2017 - 10:04 AM.


#10 Cesar

Cesar

    Throttle by Life

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 6,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: NU MAI AM

Posted 05 July 2017 - 11:16 AM

 

Ai aerisit pompa, de la banjo bolt?



#11 vandrash

vandrash

    Om

  • Membru
  • Pip
  • 413 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Moto: BMW R1150RT & Honda Transalp PD10
  • Numar: DouŃ

Posted 05 July 2017 - 12:04 PM

La GSX650F maneta se intareste un pic, pe cel mai ridicat nivel la maneta se opreste la jumatate dar este elastica. Dupa circa 10 minute de mers se inmoie si maneta vine peste degete. Aceasta are furtune cu inseratii metalice.

La SRAD nu se intareste sub nicio forma, aceasta venind peste degete si la rece si la cald. Aceasta are Furtune originale.

 

Nu sunt un mare specialist dar iti pot povesti cum am rezolvat o problema asemanatoare la masina unei rude : desfacut conducta de la iesirea din pompa de frana si adaptat un ventil mecanic de ala de la anvelope apoi introdus aproximativ o atmosfera de aer in instalatie, apoi cu o solutie de apa si sapun ,o pensula si multa rabdare dat pe toata lungimea traseului de frana. Surpriza a fost o gaurica cat un varf de ac intr-o conducta. Inlocuit conducta = frana beton.



#12 Silver Arrow

Silver Arrow

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,271 posts
  • Gender:Male
  • Moto: BMW R1200RT
  • Numar: B 237 UTU

Posted 05 July 2017 - 12:57 PM

La GSX650F maneta se intareste un pic, pe cel mai ridicat nivel la maneta se opreste la jumatate dar este elastica. Dupa circa 10 minute de mers se inmoie si maneta vine peste degete. Aceasta are furtune cu inseratii metalice.

La SRAD nu se intareste sub nicio forma, aceasta venind peste degete si la rece si la cald. Aceasta are Furtune originale.

 

Ce altceva am putea sa incercam sau ce ne-a scapat?

 

Multumesc.

Daca dupa aerisire frina este OK, si pompa face presiune cum trebuie,  iar dupa utilizare (prin 10 minute de mers inteleg ca ai tot actionat frina) incepe sa se inmoaie imi sugereaza ca ar putea exista o gaurica mica de tot sau o etansare defectoasa pe la vreo conexiune furtun, buson de aerisire etc, pe unde la revenirea pompei instalatia iti trage aer. SI incet incet dupa fiecare frana aceasta se tot inmoaie. In acest caz ar trebui sa vezi pe undeva ceva urme de lichid de frina.



#13 Flightaddicted

Flightaddicted

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 16 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: GSX650F

Posted 05 July 2017 - 01:05 PM

@ Cesar

Da, am aerisit si pe la banjo bolt

 

@ Silver Arrow

La acelasi lucru m-am gandit. Am curatat/spalat tot si am cautat scurgeri sau alte lucruri si nu am gasit nimic.

Ideea e ca atunci cand fac o mica pauza, in jur de 5-10 minute, frana se intareste ca la inceput. Este posibil ca acele bule de aer pe care le trage sa iasa in vas si acesta sa fie motivul pentru care se intareste la loc?



#14 G B V

G B V

    ( ͡o ͜ʖ ͡o)

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,483 posts
  • Gender:Male
  • Location:Antwerp
  • Interests:$$$
  • Moto: Pauza momentan
  • Numar: Sub sa

Posted 05 July 2017 - 01:23 PM

@ G B V

De jos nu am incercat pana acum. Presupun ca se poate realiza cu o seringa foarte mare?

Corect.

Ultima data cand am facut lucrul asta,am avut o seringa pe care o luasem de la un medic veterinar.Parca avea 200ml,daca nu gresesc.

Deasemenea incercasem toate operatiunile enumerate de catre tine:furtune,pompa,desfacut etrieri



#15 crazvy

crazvy

    Cer senin ;)

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,208 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sf Gheorghe
  • Interests:foto, moto, muntoman
  • Moto: Fulgerica de doi detzi si jumate'
  • Numar: dupa 7 ore de stat la 5 cozi
  • Club: inca nu am

Posted 05 July 2017 - 01:34 PM

kit reparatie etrier sau furtun nou, alte variante nu au prea ramas...


dezmembrare F650GS 2001

http://www.motocicli...f650gs-2001-abs

placute frina YBR125, DT125, TDR125, XT350, XT600, XTZ660, YZ125, YZ250  (40 lei)

 
Istoric moto4.jpg

 


#16 Silver Arrow

Silver Arrow

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,271 posts
  • Gender:Male
  • Moto: BMW R1200RT
  • Numar: B 237 UTU

Posted 05 July 2017 - 02:13 PM

@ Cesar

Da, am aerisit si pe la banjo bolt

 

@ Silver Arrow

La acelasi lucru m-am gandit. Am curatat/spalat tot si am cautat scurgeri sau alte lucruri si nu am gasit nimic.

Ideea e ca atunci cand fac o mica pauza, in jur de 5-10 minute, frana se intareste ca la inceput. Este posibil ca acele bule de aer pe care le trage sa iasa in vas si acesta sa fie motivul pentru care se intareste la loc?

Atunci eu mi-as indrepta atentia spre pompa. Pompa ca ansamblu, intrucat spui ca ai schimbat kit-ul de pompa.



#17 kawazaki

kawazaki

    Mr. Green

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,260 posts
  • Gender:Male
  • Location:TM
  • Moto: Verde si mare
  • Numar: TM01DNS
  • Club: Banditilor

Posted 05 July 2017 - 02:44 PM

Problema ta este la kitul de pompa, am patit-o de 2x.Garniturile aftermarket sunt de 1.5lei la fel si kitul de etrier 1.4lei.



#18 Flightaddicted

Flightaddicted

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 16 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: GSX650F

Posted 05 July 2017 - 03:42 PM

OK, prima solutie ar fi sa incerc sa bag lichid din etrier spre pompa iar daca nu se rezolva sa incep sa schimb din nou kitul de pompa si garniturile din etriere. Daca tot nu merge pompa ca ansablu si furtunele.

 

Merci mult. Daca mai aveti idei sunt binevenite.



#19 Speedy.K

Speedy.K

    Megamembru

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 9,455 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucale
  • Moto: KLE 500
  • Numar: SPD

Posted 05 July 2017 - 03:50 PM

Sau pur si simplu s-a decalibrat pompa.


» Post actualizat in 05 Jul 2017 13:50

Atunci eu mi-as indrepta atentia spre pompa. Pompa ca ansamblu, intrucat spui ca ai schimbat kit-ul de pompa.

Asa ceva, vroiam sa zic.



#20 B.B.

B.B.

    I didn't expect

  • Carantina
  • PipPipPipPip
  • 18,187 posts
  • Gender:Male
  • Location:TM
  • Interests:Nu.
  • Moto: VFR800i
  • Club: HRC

Posted 05 July 2017 - 04:01 PM

Ce inseamna "s-a decalibrat" pompa? Adica ce-a patit, s-a facut mai mare, mai mica, a cioplit cineva din ea? :mellow:

 

Eu suspectez tot garniturile noi de la pompa sa fie problema. 






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status