Sari la conținut

Baterie umflata - Miros ciudat - XVS1100


Postări Recomandate

Salut,

 

Am patit-o cu bateria. Am fost la o tura, si cand am ajuns acasa am simtit miros ciudat de la motor.

Bateria era umflata, si foarte fierbinte. Bineinteles imediat am deconectat-o si am pus-o la 10 metrii in caz ca explodeaza sau ceva.

Problema e ca se simtea inca miros asemanator cu cel de ars. Am dezasamblat eu pe acolo dar nu am vazut nimic in neregula.

 

Oare este de ajuns daca voi cumpara alta baterie? Sau pot fi probleme mai serioase?

 

Moto este in XVS1100 din 2002

 

Mersi,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pui o baterie noua si masori tensiunea pe baterie (evident cu motorul functionand). Daca mergi la unii de vand baterii, normal fac ei treaba asta ca sa iti poata oferi garantia la baterie: verifica tensiunea de incarcare la relanti si in turatie, fara consumatori si cu consumatori, iar daca fac treaba cum trebuie, cu motorul oprit, pune un ampermetru in serie cu bateria sa vada daca nu ai vreun consumator rebel care sa iti manance bateria de seara pana dimineata :).

 

In principiu daca aveai ceva stricat si incarca la tensiune mai mare, mai ardeai si tu un bec ceva ...

 

Daca vrei sa stai linistit poti sa masori bateria buclucasa dupa ce s-a racorit :), mai precis maine dimineata. Daca ai 10-11 V indicati sau mai putin, atunci pina aici i-a fost. Probabil vai ai un element in scurt si s-a incalzit de acolo.

 

Succes.

Editat de Silver Arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Posibil sa fie dus releul de incarcare si baga prea mult .... si de aia ti-a fiert bateria... eu am patito la yamaha virago, avea un miros ciudat ca si mirosul de canal. Am schimbat releul (regulatorul) de incarcare si totul a fost ok. Bine prima data trebuie verificata incarcarea , sa vezi exact cat iti baga in turatie... succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am apucat sa verific numai bateria.

S-a racit, si are 13.2v

 

O sa merg sa iau una noua, ca mi-e frica sa o pun pe asta la loc. (la cat e de umflata, nu cred ca incape inapoi). Dupaia verific si releul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

verifica releul inainte. Aproape sigur ele e vinovatul. mai bine faci o verificare scurta cu aia pe care o ai decat sa suprasolicitio baterie noua

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da.

Verificarea o faci simplu - pui bateria pe mobra, o pornesti, pui aparatul de masura si vezi cat baga pe mai multe paliere de turatie. Daca nu obeservi nimic suspect o mai lasi sa mearga o vreme - e posibil sa faca nasoale doar dupa o vreme.

suspect = peste 14.4v sau sub 13.4 in ture si cu far aprins

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok... deci am pus bateria veche, si am tras socul. Moto porneste cam aiurea cu socul, deci pot spune ca a fost tras pana la jumate.

Bateria veche conectata. Testata inainte, ca si alaltaieri, avea 13.19v.

Odata pornit moto, tensiunea 17.8-17.9v... asta cu socul tras (am conectat multimetrul la borne - setat la 20)

 

Hmmm deci cumpar asta ?

Nu mi se pare "original"

http://allegro.pl/regulator-napiecia-yamaha-xvs-125-250-650-1100-i6818282657.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

alt releu 100%. E alegerea ta daca iei nou OEM, daca iei SH sau aftermarket

Bateria - chiar daca abuzata - poate sa mai supravietuiazca o vreme dar eu as lua si o baterie in firea ei.

 

@easy ride on! - nu se masoara curentul de incarcare in cazurile astea. pe langa faptul ca e periculos - nu este relevant. Valorile tensiunii sunt suficiente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok... deci am pus bateria veche, si am tras socul. Moto porneste cam aiurea cu socul, deci pot spune ca a fost tras pana la jumate.

Bateria veche conectata. Testata inainte, ca si alaltaieri, avea 13.19v.

Odata pornit moto, tensiunea 17.8-17.9v... asta cu socul tras (am conectat multimetrul la borne - setat la 20)

 

Hmmm deci cumpar asta ?

Nu mi se pare "original"

http://allegro.pl/regulator-napiecia-yamaha-xvs-125-250-650-1100-i6818282657.html

Ce mai este "original" in ziua de astazi :) ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru defectul cautat, cu eefectele mentionate, suspectul principal est o tensiune prea mare datorata unui regulator busit.

In cazul in care tensiunea la bornele bateriei este prea mica (nu se aplica in cazul descris aici), cu sau fara sarcina mare (cu sau fara lumini aprinse ;) ) - se merge mai departe si se masoara tensiunile infasurarilor alternatorului, in alternativ. Exista valori in majoritatea manualelor pt parametrii astia si se poat identifica necazul.

Nici un producator nu recomanda masuratori de curent pentru partea de incarcare a acumulatorului si in cazul in care s-ar dori asa ceva efectuarea lor este delicata si periculoasa (trebuie echipamente aditionale, nu merge doar cu multimetrul, daca gresesti ceva ai fie aparat de sudura fie strici piesele functionale).

Partea asta este offtopic deja. Necazul omului a fost identificat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De obicei da, tensiunea anormal de mare pe baterie este relevanta. Daca nu cumva insa lipseste si o faza din regulatorul defect.

Nu?

Lipsa unei faze nu creste curentul de incarcare ci il scade,regulatoarele astea sunt de genul on-off, poate insa(in functie de constructia lui interna) sa lase fara alimentare circuitul de sunt. Regulatorul "nu se mai inchide" si desi e curentul mai mic poate devenii permanent iar in functie de consumatori sa fie prea mult.

Nici un producator nu recomanda masuratori de curent pentru partea de incarcare a acumulatorului si in cazul in care s-ar dori asa ceva efectuarea lor este delicata si periculoasa (trebuie echipamente aditionale, nu merge doar cu multimetrul, daca gresesti ceva ai fie aparat de sudura fie strici piesele functionale).

Partea asta este offtopic deja. Necazul omului a fost identificat

Sunt multimetre care masoara si cuentul pe partea de incarcare(DC) nu este nimic periculos, dar vorba ta nu ajuta cu nimic. Eu de exemplu ca sa vad ca este bun statorul nu mai stau sa-i desfac legaturile ca sa masor tensiunea, masor curentul pe cele trei fire(AC).

Daca consideri off acest post se poate sterge omul si-a rezolvat problema dar cine stie altul cu o baterie umflata mai are de sapat.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti recomand releu de la ignitech. Pretul e normal pt un lucru de calitate.

» Post actualizat in 16 May 2017 07:15

Daca il comanzi azi, maine il ai pe motor.

 

Mersi, dar eu sunt in Polonia.

Am comandat dimineata... sper sa imi ajunga joi :) Voi reveni cu detalii dupa ce il montez...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt multimetre care masoara si cuentul pe partea de incarcare(DC) nu este nimic periculos, dar vorba ta nu ajuta cu nimic. Eu de exemplu ca sa vad ca este bun statorul nu mai stau sa-i desfac legaturile ca sa masor tensiunea, masor curentul pe cele trei fire(AC).

Daca consideri off acest post se poate sterge omul si-a rezolvat problema dar cine stie altul cu o baterie umflata mai are de sapat.

consider postul tau lipsit de informare.

Multimetrele suporta o masuratoare de curent de max 10A in masuratoare directa. Asta e mai putin decat pot genera majoritatea alternatoarelor si decat poate absorbi o baterie goala.

Nu trebuie sa desfaci nici o legatura ca sa masori tensiunile. Masuratorile se fac in mufa care vine de la alternator la releu. (tot acolo poti face si masuratoarea initiala de continuitate si impedanta a statorului). Masuratoarea pe care o faci aici este tot o masuratoare de tensiune, chiar daca de data asta este o tensiune alternativa.

Tu ai facut in postul tau cateva confuzii grave. PM cu telefon daca vrei sa iti explic live sau deschide topic de troubleshooting incarcare.

 

Gata cu offtopicul pe aici, sa vedem daca initiatorul isi rezolva problema si pleaca linistit la drum dupa ce ii vine releul nou apoi putem sa il inchidem linititi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu trebuie sa desfaci nici o legatura ca sa masori tensiunile. Masuratorile se fac in mufa care vine de la alternator la releu. (tot acolo poti face si masuratoarea initiala de continuitate si impedanta a statorului).

Exprimarea ta poate creea confuzie, pentru ca masuratoarea sa fie concludenta statorul trebuie deconectat de la regulator,adica acea mufa trebuie deconectata inainte de a masura, altfel nu vei sti sigur unde-i problema.

Vlad58 cred ca s-a referit la masurarea cu clampmetru atunci cand a zis ca nu desface firele, dar totusi cea mai eficenta metoda e cea clasica cu ohmmetru si voltmetru, metoda documentata in manualele de service.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vlad58 cred ca s-a referit la masurarea cu clampmetru atunci cand a zis ca nu desface firele, dar totusi cea mai eficenta metoda e cea clasica cu ohmmetru si voltmetru, metoda documentata in manualele de service.

Pentru o prediagnoza e mai rapid asa, bineinteles pentru cine stie cu ce se manca nu pentru cei care cred ca multimetrul luat de la coltul strazii e scula suprema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...