Jump to content


Photo

Baterie umflata - Miros ciudat - XVS1100


  • Please log in to reply
41 replies to this topic

#1 RedRat

RedRat

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 190 posts
  • Gender:Male
  • Location:Poland
  • Interests:The Road
  • Moto: XVS 1100 Custom
  • Numar: WPI TM73
  • Club: MC

Posted 12 May 2017 - 08:58 PM

Salut,

 

Am patit-o cu bateria. Am fost la o tura, si cand am ajuns acasa am simtit miros ciudat de la motor. 

Bateria era umflata, si foarte fierbinte. Bineinteles imediat am deconectat-o si am pus-o la 10 metrii in caz ca explodeaza sau ceva.

Problema e ca se simtea inca miros asemanator cu cel de ars. Am dezasamblat eu pe acolo dar nu am vazut nimic in neregula.

 

Oare este de ajuns daca voi cumpara alta baterie? Sau pot fi probleme mai serioase?

 

Moto este in XVS1100 din 2002

 

Mersi,


566457.png - XVS1100 Custom


#2 Falkenberg

Falkenberg

    Cetățean Străin

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,690 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cahul
  • Interests:Alexandra Velniciuc, Mihaela Calin, Woolly Mammoth, ministry of funny walks.
  • Moto: GPz900r, 425 Sport, V75 PA NT
  • Club: Rakets iemsi

Posted 12 May 2017 - 09:01 PM

Verifica tensiune încărcare neapărat.

Regain your balance


#3 Silver Arrow

Silver Arrow

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,010 posts
  • Gender:Male
  • Moto: BMW R1200RT
  • Numar: B 237 UTU

Posted 12 May 2017 - 09:41 PM

Pui o baterie noua si masori tensiunea pe baterie (evident cu motorul functionand).  Daca mergi la unii de vand baterii, normal fac ei treaba asta ca sa iti poata oferi garantia la baterie: verifica tensiunea de incarcare la relanti si in turatie, fara consumatori si cu consumatori, iar daca fac treaba cum trebuie, cu motorul oprit, pune un ampermetru in serie cu bateria sa vada daca nu ai vreun consumator rebel care sa iti manance bateria de seara pana dimineata :).

 

In principiu daca aveai ceva stricat  si incarca la tensiune mai mare, mai ardeai si tu un bec ceva ...

 

Daca vrei sa stai linistit poti sa masori bateria buclucasa dupa ce s-a racorit :), mai precis maine dimineata. Daca ai 10-11 V indicati sau mai putin, atunci pina aici i-a fost. Probabil vai ai un element in scurt si s-a incalzit de acolo.

 

Succes.


Edited by Silver Arrow, 12 May 2017 - 09:41 PM.


#4 sdr

sdr

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 25 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Moto: yamaha xvs 1100 Vstar

Posted 12 May 2017 - 09:55 PM

Posibil sa fie dus releul de incarcare si baga prea mult .... si de aia ti-a fiert bateria... eu am patito la yamaha virago, avea un miros ciudat ca si mirosul de canal. Am schimbat releul (regulatorul) de incarcare si totul a fost ok. Bine prima data trebuie verificata incarcarea , sa vezi exact cat iti baga in turatie... succes.



#5 skvj

skvj

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,091 posts
  • Gender:Male
  • Location:IS
  • Moto: fzR 600

Posted 12 May 2017 - 09:59 PM

S-a dus releul de incarcare.

Daca ai sa-l gasesti ai sa vezi ca rasinea aceea neagra e umflata si crapata. Mirosul ala intepator de acolo vine.


www.lucianmphoto.com


#6 GuLL1v3R

GuLL1v3R

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 394 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Moto
  • Moto: Yamaha R6
  • Numar: B xxx STO

Posted 12 May 2017 - 11:26 PM

Aceași problemă am avut o si eu. Felul de incarcare....e posibil cu alta baterie sa încarce normal iar in anumite furații sa nu mai încarce cum trebuie.

#7 RedRat

RedRat

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 190 posts
  • Gender:Male
  • Location:Poland
  • Interests:The Road
  • Moto: XVS 1100 Custom
  • Numar: WPI TM73
  • Club: MC

Posted 13 May 2017 - 12:52 AM

Mersi de raspunsuri... 

Maine ma duc sa caut multimetru :) sa vedem...


566457.png - XVS1100 Custom


#8 Patrick_M

Patrick_M

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,422 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj
  • Moto: KTM 950 Adventure

Posted 13 May 2017 - 07:42 AM

Cauta si un voltmetru digital si monteaza-l pe baterie, sa stii pe viitor.



#9 V a L y O

V a L y O

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 341 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Aprilia Pegaso MX 96
  • Numar: FVV

Posted 13 May 2017 - 11:22 AM

Ai un element in scurt in baterie.



#10 ZIDU'

ZIDU'

    Sustinator

  • Moderatori
  • PipPipPipPip
  • 6,510 posts
  • Location:Bucuresti
  • Moto: ij 56 + bmw f650 dakar
  • Numar: TR 90 AUM B 67 AHB

Posted 14 May 2017 - 10:25 AM

baga ochii la releu si fa o verificare vizuala, a lui si a firelor din zona. mirosul nasol nu vinde la baterie ci ce la cev izolatii 



#11 RedRat

RedRat

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 190 posts
  • Gender:Male
  • Location:Poland
  • Interests:The Road
  • Moto: XVS 1100 Custom
  • Numar: WPI TM73
  • Club: MC

Posted 15 May 2017 - 09:32 AM

Am apucat sa verific numai bateria.

S-a racit, si are 13.2v

 

O sa merg sa iau una noua, ca mi-e frica sa o pun pe asta la loc. (la cat e de umflata, nu cred ca incape inapoi). Dupaia verific si releul.


566457.png - XVS1100 Custom


#12 ZIDU'

ZIDU'

    Sustinator

  • Moderatori
  • PipPipPipPip
  • 6,510 posts
  • Location:Bucuresti
  • Moto: ij 56 + bmw f650 dakar
  • Numar: TR 90 AUM B 67 AHB

Posted 15 May 2017 - 11:32 AM

verifica releul inainte. Aproape sigur ele e vinovatul. mai bine faci o verificare scurta cu aia pe care o ai decat sa suprasolicitio baterie noua 



#13 RedRat

RedRat

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 190 posts
  • Gender:Male
  • Location:Poland
  • Interests:The Road
  • Moto: XVS 1100 Custom
  • Numar: WPI TM73
  • Club: MC

Posted 15 May 2017 - 03:06 PM

http://allegro.pl/re...6818282657.html

 

Asta ar fi piesa?


566457.png - XVS1100 Custom


#14 ZIDU'

ZIDU'

    Sustinator

  • Moderatori
  • PipPipPipPip
  • 6,510 posts
  • Location:Bucuresti
  • Moto: ij 56 + bmw f650 dakar
  • Numar: TR 90 AUM B 67 AHB

Posted 15 May 2017 - 03:10 PM

da. 

Verificarea o faci simplu - pui bateria pe mobra, o pornesti, pui aparatul de masura si vezi cat baga pe mai multe paliere de turatie. Daca nu obeservi nimic suspect o mai lasi sa mearga o vreme - e posibil sa faca nasoale doar dupa o vreme. 

suspect = peste 14.4v sau sub 13.4 in ture si cu far aprins



#15 easy ride on!

easy ride on!

    free rider

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,237 posts
  • Gender:Male
  • Location:TM - Ro
  • Interests:freedom, rock and roll, ride to live, electric engineering, research, art, poltergeist, fucking police :)
  • Moto: MZ RT125/2 - 1958 d.i.y.
  • Numar: 4.......

Posted 15 May 2017 - 05:07 PM

Oare este de ajuns daca voi cumpara alta baterie? Sau pot fi probleme mai serioase?

Pot fi. De inspectat si masurat tensiunea si curentul de incarcare.

Cu o baterie noua ai putea avea aparenta de tensiune corecta (14,4V +/-) chiar si cu redresorul-regulator defect.

In sensul ca bateria poate "inghiti" excesul de energie (o vreme) "stabilizand" tensiunea in locul regulatorului.

Mai ales daca nu este complet incarcata sau a stat o vreme in depozit.

Prima problema este ca lucrurile astea au fost special proiectate ca sa nu te tina prea mult :(

Bine ca nu ti-a explodat bateria veche. Cica are dopuri si ventile de siguranta  :crack:  Dar se umfla cu tot cu ele :eek:

La altii s-a "prajit" si alternatorul. Care este de fapt un magnetou trifazat.


Edited by easy ride on!, 15 May 2017 - 05:14 PM.


#16 RedRat

RedRat

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 190 posts
  • Gender:Male
  • Location:Poland
  • Interests:The Road
  • Moto: XVS 1100 Custom
  • Numar: WPI TM73
  • Club: MC

Posted 15 May 2017 - 08:25 PM

Ok... deci am pus bateria veche, si am tras socul. Moto porneste cam aiurea cu socul, deci pot spune ca a fost tras pana la jumate.

Bateria veche conectata. Testata inainte, ca si alaltaieri, avea 13.19v.

Odata pornit moto, tensiunea 17.8-17.9v... asta cu socul tras (am conectat multimetrul la borne - setat la 20)

 

Hmmm deci cumpar asta ?

Nu mi se pare "original"

http://allegro.pl/re...6818282657.html


566457.png - XVS1100 Custom


#17 ZIDU'

ZIDU'

    Sustinator

  • Moderatori
  • PipPipPipPip
  • 6,510 posts
  • Location:Bucuresti
  • Moto: ij 56 + bmw f650 dakar
  • Numar: TR 90 AUM B 67 AHB

Posted 15 May 2017 - 10:38 PM

alt releu 100%. E alegerea ta daca iei nou OEM, daca iei SH sau aftermarket 

Bateria - chiar daca abuzata - poate sa mai supravietuiazca o vreme dar eu as lua si o baterie in firea ei.

 

@easy ride on! - nu se masoara curentul de incarcare in cazurile astea. pe langa faptul ca e periculos - nu este relevant. Valorile tensiunii sunt suficiente. 



#18 Silver Arrow

Silver Arrow

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,010 posts
  • Gender:Male
  • Moto: BMW R1200RT
  • Numar: B 237 UTU

Posted 15 May 2017 - 10:53 PM

Ok... deci am pus bateria veche, si am tras socul. Moto porneste cam aiurea cu socul, deci pot spune ca a fost tras pana la jumate.

Bateria veche conectata. Testata inainte, ca si alaltaieri, avea 13.19v.

Odata pornit moto, tensiunea 17.8-17.9v... asta cu socul tras (am conectat multimetrul la borne - setat la 20)

 

Hmmm deci cumpar asta ?

Nu mi se pare "original"

http://allegro.pl/re...6818282657.html

Ce mai este "original" in ziua de astazi :) ?



#19 easy ride on!

easy ride on!

    free rider

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,237 posts
  • Gender:Male
  • Location:TM - Ro
  • Interests:freedom, rock and roll, ride to live, electric engineering, research, art, poltergeist, fucking police :)
  • Moto: MZ RT125/2 - 1958 d.i.y.
  • Numar: 4.......

Posted 15 May 2017 - 11:49 PM

...

@easy ride on! - nu se masoara curentul de incarcare in cazurile astea. pe langa faptul ca e periculos - nu este relevant. Valorile tensiunii sunt suficiente. 

De obicei da, tensiunea anormal de mare pe baterie este relevanta. Daca nu cumva insa lipseste si o faza din regulatorul defect.

Nu?



#20 ZIDU'

ZIDU'

    Sustinator

  • Moderatori
  • PipPipPipPip
  • 6,510 posts
  • Location:Bucuresti
  • Moto: ij 56 + bmw f650 dakar
  • Numar: TR 90 AUM B 67 AHB

Posted 16 May 2017 - 05:38 AM

pentru defectul cautat, cu eefectele mentionate, suspectul principal  est o tensiune prea mare datorata unui regulator busit. 

In cazul in care tensiunea la bornele bateriei este prea mica (nu se aplica in cazul descris aici), cu sau fara sarcina mare (cu sau fara lumini aprinse ;) ) - se merge mai departe si se masoara tensiunile infasurarilor alternatorului, in alternativ. Exista valori in majoritatea manualelor pt parametrii astia si se poat identifica necazul. 

Nici un producator nu recomanda masuratori de curent pentru partea de incarcare a acumulatorului si in cazul in care s-ar dori asa ceva efectuarea lor este delicata si periculoasa (trebuie echipamente aditionale, nu merge doar cu multimetrul, daca gresesti ceva ai fie aparat de sudura fie strici piesele functionale).

Partea asta este offtopic deja. Necazul omului a fost identificat






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status