Sari la conținut

Recomandare [soft-]enduro cu pasager


titi.dudu
 Share

Postări Recomandate

Salutare!

 

Tocmai ce am luat A'ul si imi caut motor. As aprecia daca mi-ati putea da ceva sugestii despre modele / ani la un buget de ~2500e

 

Vreau sa pot merge lejer pe coclauri (gen drum forestier sau chiar ceva poteca mai batuta).

Si as duce si pasager cu mine. (eu 1.85 / 95kg, ea 167 / 55kg)

Mai vreau sa il pot folosi si in oras (Cluj) sau drumuri scurte intre localitati (<100km).

 

Pana recent, imi statea gandul la un Transalp <'99.. asta pana m-am urcat pe unul si am vazut cat de mare e dihania - ditai balaurul.

Numai nu ma vedeam calarindul altundeva decat pe autostrada :)

 

Plus ca imi pare tare enervant ditai bordul carenat, nu mai vezi pe unde mergi daca ai de ocolit un pietroi, etc la viteza mica.

Mi-ar placea sa fie stil naked, cu farul pe furca si nu pe carena.

 

Apoi am cautat enduro adevarate (drz, etc) si imi pare tare incomod sezutul.

Stiu, stiu... daca faci enduro n-ai nevoie neaparat sa sezi :) dar totusi, pentru plimbareala tre sa fie cat de cat ergo.

 

Oare exista struto-camila la care visez eu? usoara, dar si confortabila, capabila pe poteca si sa nu fiarba la semafor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la ideea cu farul si faptul ca nu vezi nu stiu unde in fata, ar fi bine sa renunti. nu ai nevoie sa iti vezi roata. la ce vrei tu sa faci ai nevoie de motor de 600(pentru pasager si sa), iar daca T-alp-ul (200 KG) e mare, ai ca si variante DR 650, XT (170-1780KG)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arunca o privire si la KTM LC4, a avut un prieten unul pentru o perioada buna de timp si s-a descurcat super ok atat offroad cat si pe sosea/oras.

 

https://www.olx.ro/oferta/ktm-lc4-ID85Q6b.html#fba50bdee5

 

Nu cunosc motorul din anunt, este doar un exemplu asa la repezeala luat de pe net.

 

Poti eventual sa te uiti si la modelul Adventure...

 

Distractie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Octav a zis bine.

Acum, depinde cum arată ditamai omul pe mobre, să nu fie ca ursul cu biscuitele în c#r. 😂

A, şi dacă se încadrează cu banii, eu am dat 2300 pe mobra şi am mai băgat 500. Dar nu e gata încă.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci tuturor pentru implicare. Comentarii folositoare.

Dominatorul si XT600 arata interesant. Musai sa incalec vreouna sa o simt.

 

Daca ar fi pus v-twinul de la transalp pe frame'ul XT'ului... si poate si saua...

 

Mi-au mai zis si altii ca nu trebuie sa imi vad roata :)) dar ce sa fac, am ramas cu piticii pe creier din poligon: am inceput pe un s.bandit si am terminat pe un sv650n si mi s-a parut super fata de bandit. Poate ca in timp o sa scap de chestiunea cu fairingul.

 

V-Strom am incercat pe asfalt. Nu stiu daca se preteaza la dealuri. Parca e prea mica roata aia fata. Si e destul de greoi totusi.

 

Din poze se pare ca XT600 are cea mai generoasa saua, dar review'urile zic ca e chiar groaznica. Sper sa incerc una zilele astea. Ma cam sperie si monocilindrul cu vibratiile lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arunca o privire si la KTM LC4, a avut un prieten unul pentru o perioada buna de timp si s-a descurcat super ok atat offroad cat si pe sosea/oras.

 

https://www.olx.ro/oferta/ktm-lc4-ID85Q6b.html#fba50bdee5

 

Nu cunosc motorul din anunt, este doar un exemplu asa la repezeala luat de pe net.

 

Poti eventual sa te uiti si la modelul Adventure...

 

Distractie!

Am avut F650 si LC4.

Intre cele doua as alege din nou bmw..

 

Lc4 mi se pare mult prea puturoasa pe strada.. si prea grea pe teren.

F650 avand un avantaj un pic in fata in situatiile astea.

Cand vorbesc e off road la mine era un drum forestier, o padure, un camp. Sa nu iti imaginezi nu stiu ce filme.

 

Daca iei in calcul pasager, ai mila si bun simt si uita-te la sa

 

Achizitie cu cap si distractie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vstrom sta chiar bine la capitolul şa. Nici greutate mare nu are. Depinde cu ce compari. Transalp are roată de 21, foarte ok pe teren accidentat, Vstrom de 19, nu e o diferenţa enorma, dar este. Oricum, pot să urc borduri de 15 cm fără efort. Soţia mea e foarte mulţumită de şa, nici eu nu am de ce mă plânge.

Urcă-te pe câteva motorete, să vezi cum stai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

HAHA, asta e buna. LC4 prea puturos pe strada. Culmea si fata de una dintre cele mai anoste motociclete construite vreodata: F650. SXC ul meu inseamna ca e posedat de ma chinui sa ii tin roata fata la un nivel decent de asfalt/pamant.

 

F650 poate e mai potrivita pentru asfalt/pasager, dar nu poti sa o compari cu LC4 ca dinamica nici chiar pe asfalt. De offroad nici nu vorbim, nici nu viseaza F650 sa faca de ce este in stare LC4-ul. O motocicleta(F650) stearsa si anosta, consumul ce e de capul ei.

 

Oricum, omul nostru este incepator. El nu are inca idee despre ce inseamna forestierele cu pasager/bagaje. F650 e deja in categoria vaci.

 

Depinde cata endureala vrei. Daca vrei sa inveti adv touring, iei ceva usor, nu balene pline de plastice si +170 kg(gen F650,Transalp, Vstorm...apropo, am ajuns sa catalogam o moto de enduro-touring prin faptul ca urca o bordura de 15 cm?)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din poze se pare ca XT600 are cea mai generoasa saua, dar review'urile zic ca e chiar groaznica. Sper sa incerc una zilele astea. Ma cam sperie si monocilindrul cu vibratiile lui.

Pentru mers de-aici pana colea saua este f ok. Pentru drumuri mai lungi + pasager am o sa de rezerva cu gel care isi face treaba mai mult decat multumitor. Referitor la vibratii nu trebuie sa te ingrijorezi peste masura. Am facut anul trecut traseul Buc - TF - Alba Iulia - TA - Buc (cu pauza in Alba Iulia de o noapte) si nu am resimtit niciun disconfort legat de vibratii. Dar este cu adevarat deranjant mersul pe autostrada si/sau prin zone de expunere la vant. Te zgaltaie binisor, mai ales daca prinzi si turbulente din spatele vreunui camion. Mobra este una care impaca si capra si varza, numai sa nu ai pretentii ca varza sa fie de 5 Kg iar capra sa dea 10 L de lapte :) Avantajul incontestabil este ca daca se termina asfaltul o iei pe forestiere fara jena sau emotii. Suspensiile generoase isi fac treaba instantaneu iar daca ai si niste gume duale este de vis.

Aceeasi dilema am avut-o si eu si dupa ce am testat cum stau in sa si cum manevrez mobra pe loc (avand un gabarit redus, adica 1,69 + 65 Kg) m-am decis la XT600E. La tine cred ca ar merge f bine un 660.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:) funny post.

 

lucrurile sunt exact invers. daca cauti un minus la LC4 e vibratia,si nevoia maik atenta de intretinere (cica nu ar fi asa fiabila) in rest e cam peste tot ce exista la 600, alta liga.

greutate mai mica

suspensii superioare

spate de 18

raspuns mai bun la acceleratie

consum acceptabil (4-4.5)

ciclistica foarte buna

varianta cu rezervor de 28 de litri ( calculeaza tu autonomia)

 

e plin de LC4 enduro si supermoto, deci off si on road. F650 e din categoria transalp, bun la toate dar nu face nimic bine (sunt fost posesor)

 

insa pentru inceput si eu as alege Transalp sau F 650. oricum e foarte relativa treaba. ca deobicei, tine de ce iti place. sfaturile noastre sunt doar constatari proprii, si sunt surprins ce diferit vedem lucrurile. ceea ce e foarte bine :)

 

Am avut F650 si LC4.
Intre cele doua as alege din nou bmw..

Lc4 mi se pare mult prea puturoasa pe strada.. si prea grea pe teren.
F650 avand un avantaj un pic in fata in situatiile astea.
Cand vorbesc e off road la mine era un drum forestier, o padure, un camp. Sa nu iti imaginezi nu stiu ce filme.

Daca iei in calcul pasager, ai mila si bun simt si uita-te la sa

Achizitie cu cap si distractie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cea mai buna varianta,daca VStromul ti se pare mare, si pt off road cu pasager, mai ales ca incepator o sa iti fie greu, ia-ti un F650GS model pe injectie.

In bugetul tau o sa fie greu sa gasesti unul ok in care sa nu mai bagi bani, din pacate... si mai potrivit ti-ar fi F800 pentru ce vrei, dar deja discutam de alta categorie de pret.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Offroad cu pasager mai greu..

Nu as lua monocilindru daca merg majoritatea timpului cu pasager.

As lua un transalp, esti incepator, il tii 2 ani si dupaia mai vezi.

Transalpul de 650 este ce cauti. Ia unul in stare buna si aia e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ma gandesc la offroad/enduro ca si plimbare lejera si nu sport extrem. Trecut-au anii si nu ma mai tin 'balamalele' sa fac ghidusii.

Deci cu pasager numa plimbareala in a'ntaia-doua si drumeag de pamant in cel mai rau caz.

 

LC4 arata competenta rau de tot dar saua ceea nu ma inspira. Daca mi-ar fi trebuit zbenguiala poate ca i-as fi dat mai multa atentie.

Momentan in balanta am XT'ul de 600 intr-o parte si transalpul + dominatorul dincolo.

Mai vedem dupa ce dau o tura cu XT. Azi sigur nu, dupa cei 20cm de zapada cazuti peste noapte :|

 

Ca si proportie de utilizare posibil sa fie mai mult oras (dus-intors birou 10km) si apoi dealuri / paduri in cate unul-doua wknduri pe luna.

Iesiri mai lungi, pana la o zi - doua probabil cam o data pe luna.

Chiar, cum sta XT la capitolul racire? Citisem ca e aer/ulei. Rezista in trafic vara la 40 grade? Uleiul e racit in radiator?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar, cum sta XT la capitolul racire? Citisem ca e aer/ulei. Rezista in trafic vara la 40 grade? Uleiul e racit in radiator?

Este racire pe aer. Se comporta bine la temperaturi inalte, dar, ca orice mobra cu racire pe aer necesita ventilatie in mers. Probabil ca la asta ai vrut sa te referi cand ai spus aer/ulei, in ideea ca aerul raceste uleiul de pe circuit. Sigur ca o stationare indelungata cu motorul pornit nu este de dorit, dar ma gandesc eu ca nu ai parte de trafic ca-n Bucuresti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ma gandesc la offroad/enduro ca si plimbare lejera si nu sport extrem. Trecut-au anii si nu ma mai tin 'balamalele' sa fac ghidusii.

Deci cu pasager numa plimbareala in a'ntaia-doua si drumeag de pamant in cel mai rau caz.

 

LC4 arata competenta rau de tot dar saua ceea nu ma inspira. Daca mi-ar fi trebuit zbenguiala poate ca i-as fi dat mai multa atentie.

Momentan in balanta am XT'ul de 600 intr-o parte si transalpul + dominatorul dincolo.

Mai vedem dupa ce dau o tura cu XT. Azi sigur nu, dupa cei 20cm de zapada cazuti peste noapte :|

 

Ca si proportie de utilizare posibil sa fie mai mult oras (dus-intors birou 10km) si apoi dealuri / paduri in cate unul-doua wknduri pe luna.

Iesiri mai lungi, pana la o zi - doua probabil cam o data pe luna.

Chiar, cum sta XT la capitolul racire? Citisem ca e aer/ulei. Rezista in trafic vara la 40 grade? Uleiul e racit in radiator?

XT-ul nu e pentru ce vrei tu..

Recomandarile mele:

* KLE 500

* Transalp

* F 650

 

Sau mai mari:

* Africana

* Varadero 1000

* Supertenere

» Post actualizat in 20 Apr 2017 08:57

Acum am vazut ca zici ca ti s-a parut mare Transalpul.. desi la inaltimea/greutatea ta mi se pare ciudat. In cazul asta nu raman decat doua variante: KLE sau F650. Restul despre care s-a vorbit de-a lungul topicului ori sunt prea mari, ori nu sunt suficient de touring pentru doua persoane si bagaje.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Simplu si la obiect: ia-ti enduro-touring, nu dual sport. Ca si incepator, nu cred ca vei face mai mult de 1 km de off la 100 km de asfalt. Iar pasagerul e chinuit rau de tot pe un dual sport, dupa 1-2 ture nu va mai dori sa vina cu tine.

 

Eu unul am chinuit vreo 3 ani Transalpul atat pe drumurile asfaltate ale patriei (Transfagarasan, Valea Prahovei), cat si pe off-road-uri gen Transalpina (aia veche, neasfaltata), Strategica, Lacul Vulturilor. Atat cu pasager, cat si fara. Si i-am dat de capat de-abia atunci cand am ajuns sa dau aripa fata jos ca se blocase roata de la noroi. Sau cand veneam acasa cu febra musculara de la atata tras-impins.

https://www.facebook.com/cazachevici.mircea/videos/vb.100000823010392/120087734695326/?type=3&theater

post-14539-0-93007900-1492687443_thumb.jpg

post-14539-0-91179000-1492687428_thumb.jpg

post-14539-0-53740000-1492687409_thumb.jpg

post-14539-0-34284900-1492687602_thumb.jpg

post-14539-0-93067100-1492687614_thumb.jpg

 

 

Si, cand i-am dat de capat, nu am renuntat la el. Mi-am mai luat un enduro pursange cu tot cu remorca, iar TA-ul e inca la mine.

 

Iar pe un dual sport arati asa:

post-14539-0-54800400-1492687908_thumb.jpg

Unde mai incape si pasagerul si bagaje?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...