Jump to content


Photo

Ambreiajul - tipuri si functionare

ambreaj

  • Please log in to reply
271 replies to this topic

#261 zar

zar

    .

  • Super Membru
  • PipPip
  • 620 posts
  • Gender:Male
  • Moto: ducati monster S4

Posted 04 June 2017 - 08:46 PM

stii ce imi place la tine? ca ai raspuns la toate! urmand logica ta, uzura arcurilor se poate calcula si in litri de carburant consumat. este irelevanta socoteala ta. socurile alea care duc la uzura arcurilor (aici suntem de acord) pot fi mai multe sau mai putine, mai puternice sau mai putin puternice sau de ce nu foarte puternice, caz in care arcurile respective se rup pur si simplu.

cine cauta sa fie placut de toata lumea este in pericol de a nu fi respectat de nimeni


#262 ZIDU'

ZIDU'

    Sustinator

  • Moderatori
  • PipPipPipPip
  • 6,501 posts
  • Location:Bucuresti
  • Moto: ij 56 + bmw f650 dakar
  • Numar: TR 90 AUM B 67 AHB

Posted 04 June 2017 - 09:48 PM

Daca te gandesti putin unde sunt plasate arcurile alea ai sa vezi ca nu prea au sanse sa se rupa datorita socului. Ele pot ceda doar datorita oboselii materialului dar nu prea apuca sa faca asta deoarece se uzeaza restul componentelor cu mult inainte. 

Cand exprimi durata de viata a unui lucru trebuie sa gasesti marimea cea mai convenabila. Da, poti exprima si in litri de carburant consumat. Pt distributii (cel mai cunoscut exemplu) se foloseste numar de kilometrii pt ca sunt cel mai usor de urmarit de proprietar si service. Uzura curelelor si a rolelor este data de numarul de rotatii efectuate dar te las sa te gandesti singur cum ar suna sa iti spuna sa schimbi la tz rotatii facute :). Nu vreau sa continuam subiectul asta aici - e offtopic



#263 zar

zar

    .

  • Super Membru
  • PipPip
  • 620 posts
  • Gender:Male
  • Moto: ducati monster S4

Posted 04 June 2017 - 10:26 PM

probabil tu iei sa exemplu bmw650. eu ma refeream la motoare mari in general la care durata de viata a ambreiajului este mult mai mica iar daca ii mai pui si o toba un filtru o centrala, ii mi schimbi si transmisia finala face ca ambreiajul sa devina subdimensionat ca sa zic asa. intr-adevar, daca se doreste neaparat se poate calcula durata de viata si in metri cubi de aer aspirat dar cum bine ai spus, trebuie sa alegi o marime convenabila iar in cazul nostru, ore de functionare nu este cea mai fericita alegere. iti pot da cateva exemple de arcuri rupte la motorete chiar de aici de pe forum dar ai zis bine mai sus, hai sa ne oprim aici. ca sa fiu putin on topic, o completare la primul post. as mai adauga la tipuri si convertizoril de cuplu care prin functia pe care o are l-am putea numi ambreiaj. e drept ca nu o sa il intalnim pe doua roti dar e tot un ambreiaj :)

cine cauta sa fie placut de toata lumea este in pericol de a nu fi respectat de nimeni


#264 ZIDU'

ZIDU'

    Sustinator

  • Moderatori
  • PipPipPipPip
  • 6,501 posts
  • Location:Bucuresti
  • Moto: ij 56 + bmw f650 dakar
  • Numar: TR 90 AUM B 67 AHB

Posted 04 June 2017 - 11:02 PM

cand faci tunning la motor - upgrade de ambreiaj e esential. Stiu caza (din lumea auto) de impreta wrx dus la 800 cai care s-a zgarcit la ambreiaj - nu a ajuns cu ea la constanta. A prajit ambreiajul elegant pe A2. Asta e motivul pentru care am precizat in permanenta "bine dimensionat" si "in stare buna". 

Imi vine greu sa cred ca mobrele cu minim de modificari au rupt arcuriile alea antisoc (care sunt solicitate la comprimare). Daca ai poze - adauga aici. Ar fi interesant de vazut cam ce rezera au la solicitare.

 

convertizorul de cuplu intr-adevar are una din functii asemanatoare cu a ambreiajului dar nu stiu sa fi vazut o implementare moto. E motivul principal pt care nu l-am mentionat de la inceput. Pe de alta parte am vazut un filmulet de la koenigsegg   si nu sunt convins ca nu o sa avem ceva similar si pe doua roti cat de curand



#265 zar

zar

    .

  • Super Membru
  • PipPip
  • 620 posts
  • Gender:Male
  • Moto: ducati monster S4

Posted 05 June 2017 - 12:50 AM

cunosc doua casuri de monstere cu ascurile rupte la oala. mie personal nu mi s-a intamplat ptr simplu motiv ca nu am arcuri la oala dar cu siguranta mi se intampla daca aveam:) doua s2r uri fara tunning grav la motor probabil doar foaie si pinion. acum o intrebare. se iau doua panigale. una cu ambreiajul convertit in uscat cu sistem cu arc diafragma si s pun pe dyno. rezulta puteri diferite la roata. de ce?sa fie mai putine pierderi in transmiie? sa fie acel fenomen de alunecare despre care voream diminuat? ptr ca aci nu e vb despre greutatea pieselor in miscare

cine cauta sa fie placut de toata lumea este in pericol de a nu fi respectat de nimeni


#266 ZIDU'

ZIDU'

    Sustinator

  • Moderatori
  • PipPipPipPip
  • 6,501 posts
  • Location:Bucuresti
  • Moto: ij 56 + bmw f650 dakar
  • Numar: TR 90 AUM B 67 AHB

Posted 05 June 2017 - 09:35 AM

arcurile antisoc rupte ? ai poze cu evenimentul respectiv ?  Daca se pune pinion mai mic si foaie mai mare atunci ambreiajul munceste mai putin .... 

 

Referitor la ce descrii tu - puteri diferite pe dyno - aia nu se datoreaza (nu ar trebui sa se datoreze - revenim la discutia cu dimensionarea corecta) alunecarilor in ambreiaj. Daca ai avea asa ceva ar iesi fum din el relativ urgent, timpi de ordinul minutelor. Oricum asta ar fi vizibil foarte simplu daca te uiti pe bord - atunci cand turometrul urca fara sa iti urce viteza ai undeva o alunecare (sau la dyno daca faci socoteli - rpm motor vs rpm la roata trebuie sa fie in raport fix pe toata plaja de turatii, Raport dat de tot ansamblul de transmisie )

 

Sunt multe cauze pt care doua motoare pot avea puteri diferite, chiar daca par identice. Tocmai asta e mtivul pt care nu prea poti lua hartile de la una la alta in momentul in care vrei si ultimul strop de performanta. Trebuie sa vrajesti detaliile pe fiecare agregat in parte.  



#267 zar

zar

    .

  • Super Membru
  • PipPip
  • 620 posts
  • Gender:Male
  • Moto: ducati monster S4

Posted 05 June 2017 - 10:40 AM

poze nu am dar la o simpla cautare pe net sigur gasesc alte cazuri. s2r ul 800 e cunoscut ptr asta. si la 620 cunosc cazuri. eu vb de ducati ptr ca injurul lor ma invart dar cu siguranta nu este o problema de marca, cred ca se intampla si la alte modele. cunosc cazuri si la masini.am sa caut pe nt ceva poze si am sa pun un link

cine cauta sa fie placut de toata lumea este in pericol de a nu fi respectat de nimeni


#268 ZIDU'

ZIDU'

    Sustinator

  • Moderatori
  • PipPipPipPip
  • 6,501 posts
  • Location:Bucuresti
  • Moto: ij 56 + bmw f650 dakar
  • Numar: TR 90 AUM B 67 AHB

Posted 05 June 2017 - 11:01 AM

http://www.ducatimon...p?topic=73224.0

vad aici un exemplu. Genul ala de problema la numai 13 mii km pare sa fie cauzata de o dimensionare proata; eroare de proiectare .... 


» Post actualizat in 05 Jun 2017 09:06

In mod normal tipul de uzura care apare in zona arcurilor de amortizare este ce vezi in poza de mai jos - provine de la o oala desfacuta. 

Arcurile incep sa sape in materialul moale din jur si asta se intampla datorita vibratiilor in multe ore de functionare. Este uzura care genereaza zgomotul de ambreiaj la ralanti, ala care dispare cand strangi de maneta

 colintornado_2003_0106brokeclutch.jpg



#269 vlad58

vlad58

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,963 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 June 2017 - 12:21 AM

Vezi iar nu sunt de accord cu tine, zgomotul de ambreiaj la ralanti care dispare cand strangi maneta "este un dat" la multe mobre si nu are legatura cu vreo uzura.

Daca mentionezi o alta "troncaneala" scuzele mele.



#270 ZIDU'

ZIDU'

    Sustinator

  • Moderatori
  • PipPipPipPip
  • 6,501 posts
  • Location:Bucuresti
  • Moto: ij 56 + bmw f650 dakar
  • Numar: TR 90 AUM B 67 AHB

Posted 06 June 2017 - 07:06 AM

vorbesc de troncaneala aia care se aude la ralanti si care dispare cand strangi maneta de ambreiaj si care nu afecteaza cu nimic mersul mobrei (defapt afecteaza insesizabil) - multe mobre fac zeci de mii de km cu ea fara nici o problema. necazuri apar de obicei dupa foarte multi km si de obicei ar fi putut fi prevenite daca era inspectata oala de ambreiaj la una din schimbarile de driscuri

Oala capata putin joc in zona de amortizare - defapt arcurile alea incep sa joace nitel pe acolo si sa isi faca amprenta p elaterale, etc. Ele incep sa zornaie cu succes. Zornaitul dispare pt ca atunci cand strangi maneta de ambreiaj ea tensioneaza putin ansamblul, trage de oala prin intermediul arcurilor de presiune si atunci nu mai zdrangane. 



#271 vlad58

vlad58

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,963 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 June 2017 - 08:29 AM

Mda, vorbim despre aceeasi troncaneala in principiu,  eu consider cauza alta, insa la tine am inteles zdrangane arcurile.



#272 ZIDU'

ZIDU'

    Sustinator

  • Moderatori
  • PipPipPipPip
  • 6,501 posts
  • Location:Bucuresti
  • Moto: ij 56 + bmw f650 dakar
  • Numar: TR 90 AUM B 67 AHB

Posted 06 June 2017 - 10:39 AM

sunetul provine de la arcuri si de la oala de ambreiaj caare nu mai sta chiar pe treaba ei in momentul in care a aparut jocul ala...







Also tagged with one or more of these keywords: ambreaj

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status