Jump to content


Photo

Ambreiajul - tipuri si functionare

ambreaj

  • Please log in to reply
208 replies to this topic

#201 superbec

superbec

    Incepator

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,489 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zuid-Limburg
  • Interests:ascunse
  • Moto: in 3 timpi
  • Club: sanwich

Posted 25 April 2017 - 02:33 PM

arcuri (mult)mai tari stock 


in tara pupatorilor de moaste, belbodul este un geniu


#202 ZIDU'

ZIDU'

    Sustinator

  • Moderatori
  • PipPipPipPip
  • 6,084 posts
  • Location:Bucuresti
  • Moto: ij 56 + bmw f650 dakar
  • Numar: TR 90 AUM B 67 AHB

Posted 25 April 2017 - 04:13 PM

Ai cateva variante: 

1) kit hidraulic - arde buzunaru

2) sa incerci sa te joci cu parghiile. Cel mai usor ar fi sa incerci cu o parghie nitel mai lunga jos (atentie la cum se pozitioneaza cablul dupa aia, sa  culiseze corect. e posibil sa fie nevoie sa il muti). Ce se va intampla este ca forta de actionare la maneta va scadea dar se va lungi zona pe care patineaza ambreiajul. Nu poti exagera cu lungirea parghiei de jos pt ca e posibil sa nu iti mai departeze suficient placile dar cred ca merita o incercare. Daca nu ai parghii compatibile poti incerca sa sacrifici una si sa o lungesti cu sudura. 



#203 superbec

superbec

    Incepator

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,489 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zuid-Limburg
  • Interests:ascunse
  • Moto: in 3 timpi
  • Club: sanwich

Posted 25 April 2017 - 09:29 PM

asta cu bratul nu-i o idee rea,merci, cursa am destula , daca ai vazut cum actioneaza ambreiajul fara capac (la alea cu tije impingatoare) , se departeaza destul de mult placile ... problema e ca  bratul ala e cromat


in tara pupatorilor de moaste, belbodul este un geniu


#204 ZIDU'

ZIDU'

    Sustinator

  • Moderatori
  • PipPipPipPip
  • 6,084 posts
  • Location:Bucuresti
  • Moto: ij 56 + bmw f650 dakar
  • Numar: TR 90 AUM B 67 AHB

Posted 25 April 2017 - 09:45 PM

sacrifici unul de rezerva. Sunt ieftine de obicei.

Placile alea se departeaza mult  pentru ca apare si vascocuplaj intre ele, dar, intr-adevar, ai loc de joaca.

 

Cum as face eu modificarea:

1) determinat cursa  utila in grade - masori cu ajutorul unui prieten unghiul pe care trebuie sa il faca axul ala care impinge tija inauntru, pentru a avea o debraiere suficienta. Preferabil sa ai mobra pe ceva gen dyno - dar merge si cu ea pe sol

2) Masori cursa maxima a cablului  - cat anume se misca cablul pentru o cursa confortabila a manetei (poate fi si de la repaos pana la ghidon).

3) socotesti cat de mult poti lungi bratul ala pentru a putea avea unghiul ala de rasucire mentionat la punctul 1 folosind cursa cablului determinata la punctul 2. 

4) lungesti bratul chiar daca sudura o sa arate nasoliu pana la polisare si eventual recromare. 

5) realiniezi cablul din opritorul de jos pentru a evita ruperea prematura


» Post actualizat in 25 Apr 2017 19:50

chiar si o reducere a efortului cu 20% poate sa te duca in zona de confort


Edited by ZIDU', 25 April 2017 - 09:47 PM.


#205 ettore

ettore

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 74 posts
  • Gender:Male
  • Location:IN / Bucuresti
  • Interests:Attending Pensioners Club
  • Moto: ReRe
  • Numar: B-XXX
  • Club: Flacara

Posted Yesterday, 12:37 AM

@ "Varu" Paulynos

Ambreiajul (de orice fel) pentru a putea transmite o forta (indiferent cat de mare) are nevoie de patinare (miscare relativa a sprafetelor in contact). Fara miscare relativa / patinare forta transmisa este 0 - exact ca si in cazul avelopelor in contact cu solul.

Uzura creste cu cat viteza relativa a suprafetelor in contact creste si cu cat PUTEREA transmisa este mai mare (plecari de pe loc, schimbat de trepte, uitat mana in ambreaij...etc).

Ambreiajele se dimensioneaza functie de cuplul motor maxim si PUTEREA maxima transmisa. In practica la ambreiajele uzate / defecte (arcuri) / prajite (alt coeficient de frecare al pieselor in contact) apare mai intai patinarea datorita PUTERII transmise (solicitand mai mult abreiajul). Cuplul transmis de abreiaj este in general acelasi indiferent de treapta de viteza, difera doar puterea functie de viteza cu care mergi. Patinarea in treptele superioare (cand apare) apare in zona in care motorul dezvolta cuplul maxim (in stadiile incipiente ale uzurii, ulterior si mai devreme).

Ca atare in treapta intai accelerand cat vrei tu de viguros o sa uzezi mai putin ambreiajul decat in treapta a 4 a accelerand la fel de viguros.

 

@Zidu - nu esti cel talentat "dascal" pe care l-am intalnit pana acum.



#206 ZIDU'

ZIDU'

    Sustinator

  • Moderatori
  • PipPipPipPip
  • 6,084 posts
  • Location:Bucuresti
  • Moto: ij 56 + bmw f650 dakar
  • Numar: TR 90 AUM B 67 AHB

Posted Yesterday, 11:29 AM

@ettore - topicul arata asa pentru ca a trebuit sa sterg din el peste 20 de pagini de offtopic grav. 

Am sa sterg tot ce poate duce la un flame similar. Invitatia mea este ca cei interesati sa deschida topic special pentru subiecte de genul studiul frecarii. 

 

Referitor la ce ai spus tu acolo trebuie sa iei in calcul ca ambreiajul transmite un cuplu mai departe (nu o forta) si in cazul in care nu exista miscare relativa intre placile lui (atunci cand se afla in contact si nu se misca una fata de alta sunt in conditii de frecare statica).  Asta te ajuta sa te deplasezi cand nu tii piciorul pe pedala sau maneta de ambreiaj trasa. Intr-adevar in modul asta de functionare el nu se uzeaza 



#207 paulynos

paulynos

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,699 posts
  • Gender:Male
  • Moto: 848

Posted Today, 02:35 PM

Varu' ettore nu a zis tocmai ca nu se uzeaza complet cuplat, did he? As spune ca a zis tocmai opusul. Eu as inlocui uzura cu solicitarea ca sa ne fie mai usor de discutat.


common sense is not so common

 


#208 ZIDU'

ZIDU'

    Sustinator

  • Moderatori
  • PipPipPipPip
  • 6,084 posts
  • Location:Bucuresti
  • Moto: ij 56 + bmw f650 dakar
  • Numar: TR 90 AUM B 67 AHB

Posted Today, 02:54 PM

in cazul solicitarilor statice uzura discurilor de ambreiaj este zero. (chiar daca tot ansamblul se roteste discurile lucreaza static unul fata de celalalt respectiv fata de placa de presiune/volanta )



#209 paulynos

paulynos

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,699 posts
  • Gender:Male
  • Moto: 848

Posted 48 minutes ago

Nu vreau sa incep iar polemica cu uzura la adeziune intre doua suprafete indiferent de felul de frecare, statica sau dinamica, ca e neglijabila este alta discutie, asa ca o sa ma rezum la a spune ca imi mentin parerea.


common sense is not so common

 






Also tagged with one or more of these keywords: ambreaj

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status