Jump to content


Alatura-te grupului nostru pe FaceBook! Like & share! Like & share! Alatura-te grupului nostru pe FaceBook!
Photo

Ambreiajul - tipuri si functionare

ambreaj

  • Please log in to reply
271 replies to this topic

#1 paulynos

paulynos

    Fat Ninja

  • Carantina
  • PipPipPip
  • 3,445 posts
  • Gender:Male
  • Moto: Tunet

Posted 11 April 2017 - 02:58 PM

from zidu'

 

Salut,

Am observat ca este necesar sa clarificam putin functionarea unui element important al motocicletelor noastre: ambreiajul. Exista mai multe tipuri, unele mai raspandite sau altele mai exotice, fiecare cu particularitatile lui. O parte dintre noi nu inteleg in totalitate functionarea lor si cred ca ar fi bine sa rezolvam subiectul asta. 

Am sa incep eu cu cateva considerente apoi o sa mut aici posturile relevante de pe un alt topic. 

 

In cazul motocicletelor intalnim urmatoarele tipuri de ambreiaje (daca uit ceva completati):

- din punct de vedere al mediului de functionare: Ambreiaje umede si ambreiaje uscate

- in punct de vedere al arhitecturii: Ambreiaje mondisc (in general uscate), Ambreiaje multidisc (in general umede dar nu numai), ambreiaje centrifugale (in general uscate). 

- din punct de vedere al actionarii: Manuale si automate (in general cele centrifugale sau cele tip rekluse). 

 

Ambreiajul are ca rol principal cuplarea controlata si decuplarea motorului de la transmisie cu diverite scopuri:

- pentru a permite plecarea de pe loc

- pentru a permite schimbarea treptei de viteza

- pentru a permite controlul special al motocicletei in anumite situatii 

- pentru a evita deraparea rotii spate in cazul franei de motor (anti hopping - limitarea fortei de franare in frana de motor)

 

O sa trecem prin fiecare capitol intr-un mod cat mai organizat (sper). 

 

 

 

 

*****************************************************************************

from  paulynos ----------if you can do something it doesn't mean you should.

nu am zis ca nu se poate, 4 in linie de o mie se duc bine peste 90km/h cu a 1a, fortezi ambreiajul de pomana daca faci asta.

 

*****************************************************************************

from zidu' -----Adaug in postul tau pentru a mentine o ordine cat de cat logica. Mutarea e jale. 

 

 

Nu fortezi nici un ambreiaj daca pleci cu 1-a si o duci pana sus de tot in ture. Din contra. Iarasi, la orice soi de curse (exceptie cele de motocros unde sunt alte considerente, viteza 1 e pe post de "reductor" in unele cazuri) se folosesc toate treptele. (nu vorbim de pussy de la liniute care nu pot schimba suficient de rapid treapta)

Motocicleta va accelera cel mai usor in treapta cea mai mica de viteza. Ambreiajul va fi supus celor mai mici solicitari in treapta cea mai mica de viteza.


Edited by ZIDU', 12 April 2017 - 07:56 AM.
editat pentru organizare

Common sense is not so common.


#2 paulynos

paulynos

    Fat Ninja

  • Carantina
  • PipPipPip
  • 3,445 posts
  • Gender:Male
  • Moto: Tunet

Posted 11 April 2017 - 10:33 PM

Motocicleta va accelera cel mai usor in treapta cea mai mica de viteza. Ambreiajul va fi supus celor mai mici solicitari in treapta cea mai mica de viteza.  

 

Daca acceleram cel mai puternic in cea mai mica treapta nu inseamna ca si fortele de frictiune sunt cele mai mari atunci? eu asa stiam ...


Common sense is not so common.


#3 ZIDU'

ZIDU'

    Sustinator

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 7,028 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: ij 56 + bmw f650 dakar
  • Numar: TR 90 AUM B 67 AHB

Posted 11 April 2017 - 10:42 PM

Nu. 

Cutia de viteze in sine transforma un cuplu la o turatie data - la arborele motorului in alt cuplu si alta turatie la roata. Ambreiajul este punctul de legatura intre ele. 

Cu cat raportul de transmisie este mai mare cu atat vei avea cuplu mai mare la rota spate fata de cuplul transferat din motor la intrarea in transmisie prin intermediul ambreiajului. Cu cat este mai mic cuplul pe care ambreiajul trebuie sa il transmita in momentul plecarii de pe loc - cu atat se uzeaza mai putin. Pot intra in explicatii mai detaliate daca e nevoie

 

In ture mari uzura ambreiajului e minima - la o schimbare corecta de viteza. El este folosit pentru a decupla temporar cutia de la motor si astfel turatiile arborilor din cutie se pot ajusta mai usor pentru a muta pinioanele care cupleaza. 



#4 DArtagnan

DArtagnan

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 861 posts
  • Gender:Male
  • Location:Corbeanca, Ilfov.
  • Interests:Motoare, biciclete si plimbări!
  • Moto: Aprilia RSV Tuono 1000 R, 2005
  • Numar: la spate sub coada

Posted 11 April 2017 - 10:45 PM

Și unde ar trebui să schimb eu, de exemplu, că fierul sa nu se simtă "lezat"?
Adică să scot eficientă și uzura cat mai mica?

Merci
My Tuono suits me to a "T".
Thunder!
Fuck it, I am an Aprilian!

#5 paulynos

paulynos

    Fat Ninja

  • Carantina
  • PipPipPip
  • 3,445 posts
  • Gender:Male
  • Moto: Tunet

Posted 11 April 2017 - 11:05 PM

Cu cat este mai mic cuplul pe care ambreiajul trebuie sa il transmita in momentul plecarii de pe loc - cu atat se uzeaza mai putin. Pot intra in explicatii mai detaliate daca e nevoie

 

In ture mari uzura ambreiajului e minima - la o schimbare corecta de viteza. El este folosit pentru a decupla temporar cutia de la motor si astfel turatiile arborilor din cutie se pot ajusta mai usor pentru a muta pinioanele care cupleaza. 

 

In prima propozitie nu e la fel cu ce am zis eu, adica cuplul cel mai mare in prima viteza rezultand si uzura marita in placi ambreiaj? Doar de aia in 1st o ia pe o roata din gaz si in a 4a nu prea, din cauza cuplului.

In ture mai mari inseamna ca toate maruntaiele se misca mai repede deci forte mai mari pe tot parcursul, inclusiv in ambreiaj. 

Chiar vreau sa ma lamuresc aici.


Common sense is not so common.


#6 ZIDU'

ZIDU'

    Sustinator

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 7,028 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: ij 56 + bmw f650 dakar
  • Numar: TR 90 AUM B 67 AHB

Posted 11 April 2017 - 11:12 PM

cuplul la roata este cel mai mare in prima viteza (si turatia rotii e cea mai mica). in a 4a - castigi rpm la roata dar cupul scade (de aia mergi repede dar nu mai faci uili asa usor). 

 

Ambreiajul transmite acelasi cuplu generat de motor - indiferent de treapta selectata in cutie. Suferinta lui maxima este la plecarile de pe loc - unde merge patinat. Atunci cand pleci cu viteza 1 - deci ai amplificare maxima de cuplu in cutia de viteze - el nu este obligat sa preia un cuplu prea mare de la motor pentru ca agregatul sa se miste inainte (vezi ca poti sa pleci la rpm reduse, departe de zona de cuplu maxim a motorului pe cand daca ai incerca sa pleci cu a 4-a de pe loc la aceleasi rpm ar fi aproape imposibil). 



#7 paulynos

paulynos

    Fat Ninja

  • Carantina
  • PipPipPip
  • 3,445 posts
  • Gender:Male
  • Moto: Tunet

Posted 11 April 2017 - 11:29 PM

cuplul la roata este cel mai mare in prima viteza (si turatia rotii e cea mai mica). in a 4a - castigi rpm la roata dar cupul scade (de aia mergi repede dar nu mai faci uili asa usor). 

 

Ambreiajul transmite acelasi cuplu generat de motor - indiferent de treapta selectata in cutie. Suferinta lui maxima este la plecarile de pe loc - unde merge patinat. Atunci cand pleci cu viteza 1 - deci ai amplificare maxima de cuplu in cutia de viteze - el nu este obligat sa preia un cuplu prea mare de la motor pentru ca agregatul sa se miste inainte (vezi ca poti sa pleci la rpm reduse, departe de zona de cuplu maxim a motorului pe cand daca ai incerca sa pleci cu a 4-a de pe loc la aceleasi rpm ar fi aproape imposibil). 

 

Pe undeva este o confuzie, nu stiu inca la cine.

 

Evident ca la plecare de pe loc e cea mai mare uzura a ambreiajului ca il patinezi. La un V mare de exemplu te misti de pe loc fara sa accelerezi deloc, doar dai drumul la ambreiaj usurel si pleci.

Eu ma refeream la faptul ca in RPM mic ai uzura ambreiaj mica o data cuplat complet - RPM mare rezulta uzura mare ambreiaj. 

 

Prevad ca este o discutie in care la final ne dam seama ca vorbim de fapt de acelasi lucru.


» Post actualizat in 11 Apr 2017 21:34


Pe lângă faptul ca nu îmi place viteza am și o problema cu spatele și nu ma inteleg deloc cu drumurile proaste).

 

Spatele trebuie lasat "sa joace" sub tine pe drumuri denivelate, intocmai ca un jocheu pe cal, picioarele folosite ca niste amortizoare, te ridici un pic in scarite.

 

Jaloane. Pune naibilor niste cutii de bere pe jos sau peturi.


Edited by paulynos, 11 April 2017 - 11:35 PM.

Common sense is not so common.


#8 ZIDU'

ZIDU'

    Sustinator

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 7,028 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: ij 56 + bmw f650 dakar
  • Numar: TR 90 AUM B 67 AHB

Posted 11 April 2017 - 11:59 PM

atunci cand este cuplat complet ambreiajul lucreaza "static" - nu aluneca deloc si nu sufera uzura deloc. Nu ii pasa la cate rpm se invarte. Probleme apar la motoare tunate, acolo unde cuplul motorului depaseste cuplul maxim al ambreiajului. Situatia e intalnita la tunning si se rezolva cu upgrade de ambreiaj.

 

Hai sa lasam topicul in pace, axat pe controlul mobrei si sa ne mutam in alta parte. Alternativ zi unde tii berea la rece  



#9 paulynos

paulynos

    Fat Ninja

  • Carantina
  • PipPipPip
  • 3,445 posts
  • Gender:Male
  • Moto: Tunet

Posted 12 April 2017 - 12:31 AM

Lucreaza static intr-adevar dar forte de torsiune tot exista, ele crescand proportional cu RPM, si stresand membrul cat timp se afla sub accelerare si cum 1st gear e cea mai lunga...

Gata, am terminat cu asta.

 

Berea la rece sta oriunde si la orice ora, veselie si tutun sa existe.


Edited by paulynos, 12 April 2017 - 12:32 AM.

Common sense is not so common.


#10 paulynos

paulynos

    Fat Ninja

  • Carantina
  • PipPipPip
  • 3,445 posts
  • Gender:Male
  • Moto: Tunet

Posted 12 April 2017 - 02:11 AM

Cata vreme nu patineaza, nu se uzeaza nimic. Da, ia stres, dar daca nu aluneca nu se uzeaza.
 

 

Cum sa nu patineze? Nu patineaza in sensul conventional de rotatie dar o anumita frecare exista pentru ca curba de cuplu nu este o linie perfect dreapta ci urca si coboara pe un trend ascendent. Urcatul si coboratul asta tocmai asta face, transmite microsocuri dese ambreiajului care o data cuplat complet el nu face corp comun cu volanta si placa de presiune, nu se sudeaza, un mic joc tot exista. Deci la nivel micro exista frecare, ca e mult mai mica decat patinarea ambreiajului la plecare de pe loc e alta problema, dar ea exista. Si cu cat mergi mai mult fara sa opresti cu atat uzura creste mai mult fata de patinarea initiala cand pleci de pe loc.

 

Nu se uzeaza deloc daca mergi la o viteza constanta, atunci da, ca nu mai accelerezi.


Edited by paulynos, 12 April 2017 - 02:15 AM.

Common sense is not so common.


#11 WotRU2Me

WotRU2Me

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,467 posts
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Moto: GSX-R 750 K2

Posted 12 April 2017 - 02:56 AM

 
Cum sa nu patineze? Nu patineaza in sensul conventional de rotatie dar o anumita frecare exista pentru ca curba de cuplu nu este o linie perfect dreapta ci urca si coboara pe un trend ascendent. Urcatul si coboratul asta tocmai asta face, transmite microsocuri dese ambreiajului care o data cuplat complet el nu face corp comun cu volanta si placa de presiune, nu se sudeaza, un mic joc tot exista. Deci la nivel micro exista frecare, ca e mult mai mica decat patinarea ambreiajului la plecare de pe loc e alta problema, dar ea exista. Si cu cat mergi mai mult fara sa opresti cu atat uzura creste mai mult fata de patinarea initiala cand pleci de pe loc.

Inteleg ce vrei sa zici. Dar forta de frecarea e mai mica la alunecare, asta e rolul lui, sa aplice treptat putere rezistenta motorului, altfel puterea dezvoltata de motor ar fi absorbita brusc si ar cala. Din acelasi motiv ai si treptele, evident. Cand s-a urnit si inertia nu se mai opune ci ajuta, frecarea poate creste spre o valoare statica, uzura fiind insa mult mai mica ca urmare a eliminarii deplasării relative. Fara deplasare semnificativa, oricat ar fi frecarea, uzurile sunt mai mici.
Ambreiajele cam asa se uzeaza, in principal la patinari in timpul demarajelor si a schimbarilor de treapta. Ca or mai lăsa o faramita acolo cand smucesti de gaz nu cred ca face diferenta mare, decat daca ai monstru de motor.
Gandeste-te insa cat efort depui tu sa pedalezi cu foaie mica si pinion mare si cat ai depune ca sa faci la fel invers. Cat de tare te opintesti in tenisi in fiecare caz in parte. Ca sa pui suficienta forta pentru deplasare. Daca ai avea talpa de sticla, cand crezi ca s-ar sparge mai repede? Cam asa si cu uzura ambreiajului in diferite trepte. Se duce mai mult in prima treapta pt ca il patinezi ca sa pleci. Dar odata plecat, e mai putin efort pe el pentru ca rapoartele din cutie schimba punctul de functionare a motorului. Daca ai monstru de motor insa, trebuie ambreiaj pe masura pentru ca are surplus mare de putere de transmis. Bine, daca ai și aderenta la roti, altfel, e bun si ala de Dacie ☺

#12 paulynos

paulynos

    Fat Ninja

  • Carantina
  • PipPipPip
  • 3,445 posts
  • Gender:Male
  • Moto: Tunet

Posted 12 April 2017 - 03:10 AM

Un Ducati 1098 cu un monstru de motor si ambreiaj uscat face ceva faramite  :)

 

La viteza de croaziera este mai corect sa spunem ca nu se uzeaza absolut deloc.

 

Oricum, ai prins ce am vrut sa zic si sunt de acord cu ce ai zis in rest.


» Post actualizat in 12 Apr 2017 01:40

Lasa-ma pe mine in pace, nu stii ca sunt chitra si orice faramita conteaza ...!?


Common sense is not so common.


#13 DArtagnan

DArtagnan

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 861 posts
  • Gender:Male
  • Location:Corbeanca, Ilfov.
  • Interests:Motoare, biciclete si plimbări!
  • Moto: Aprilia RSV Tuono 1000 R, 2005
  • Numar: la spate sub coada

Posted 12 April 2017 - 07:17 AM

Zidu' aici pls.

Merci


My Tuono suits me to a "T".
Thunder!
Fuck it, I am an Aprilian!

#14 ZIDU'

ZIDU'

    Sustinator

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 7,028 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: ij 56 + bmw f650 dakar
  • Numar: TR 90 AUM B 67 AHB

Posted 12 April 2017 - 07:32 AM

Salut,

Am observat ca este necesar sa clarificam putin functionarea unui element important al motocicletelor noastre: ambreiajul. Exista mai multe tipuri, unele mai raspandite sau altele mai exotice, fiecare cu particularitatile lui. O parte dintre noi nu inteleg in totalitate functionarea lor si cred ca ar fi bine sa rezolvam subiectul asta. 

Am sa incep eu cu cateva considerente apoi o sa mut aici posturile relevante de pe un alt topic. 

 

In cazul motocicletelor intalnim urmatoarele tipuri de ambreiaje (daca uit ceva completati):

- din punct de vedere al mediului de functionare: Ambreiaje umede si ambreiaje uscate

- in punct de vedere al arhitecturii: Ambreiaje mondisc (in general uscate), Ambreiaje multidisc (in general umede dar nu numai), ambreiaje centrifugale (in general uscate). 

- din punct de vedere al actionarii: Manuale si automate (in general cele centrifugale sau cele tip rekluse). 

 

Ambreiajul are ca rol principal cuplarea controlata si decuplarea motorului de la transmisie cu diverite scopuri:

- pentru a permite plecarea de pe loc

- pentru a permite schimbarea treptei de viteza

- pentru a permite controlul special al motocicletei in anumite situatii 

- pentru a evita deraparea rotii spate in cazul franei de motor (anti hopping - limitarea fortei de franare in frana de motor)

 

O sa trecem prin fiecare capitol intr-un mod cat mai organizat (sper). 


» Post actualizat in 12 Apr 2017 05:50


Edited by ZIDU', 12 April 2017 - 07:54 AM.


#15 Falkenberg

Falkenberg

    Cetățean Străin

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,768 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cahul
  • Interests:Alexandra Velniciuc, Mihaela Calin, Woolly Mammoth, ministry of funny walks.
  • Moto: GPz900r, 425 Sport, V75 PA NT
  • Club: Rakets iemsi

Posted 12 April 2017 - 08:44 AM

Daca acceleram cel mai puternic in cea mai mica treapta nu inseamna ca si fortele de frictiune sunt cele mai mari atunci? eu asa stiam ...

Ambreiaj se afla inainte de cutie de viteze. De ce ar conta in ce treapta ar fi?

Regain your balance


#16 ZIDU'

ZIDU'

    Sustinator

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 7,028 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: ij 56 + bmw f650 dakar
  • Numar: TR 90 AUM B 67 AHB

Posted 12 April 2017 - 08:53 AM

conteaza pt ca in functie de treapta selectata difera necesarul de cuplu de la motor pentru o actiune data . 

 

paulynos trebuie sa reia putin firul logic al lucrurilor. pare  ciudat prima data cand analizezi subiectul dar o clarificam noi pana la capat



#17 vlad58

vlad58

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,132 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 April 2017 - 09:05 AM

Cum sa nu patineze? Nu patineaza in sensul conventional de rotatie dar o anumita frecare exista pentru ca curba de cuplu nu este o linie perfect dreapta ci urca si coboara pe un trend ascendent. Urcatul si coboratul asta tocmai asta face, transmite microsocuri dese ambreiajului care o data cuplat complet el nu face corp comun cu volanta si placa de presiune, nu se sudeaza, un mic joc tot exista. Deci la nivel micro exista frecare, ca e mult mai mica decat patinarea ambreiajului la plecare de pe loc e alta problema, dar ea exista. Si cu cat mergi mai mult fara sa opresti cu atat uzura creste mai mult fata de patinarea initiala cand pleci de pe loc.

 

Nu se uzeaza deloc daca mergi la o viteza constanta, atunci da, ca nu mai accelerezi.

Nu patineaza in niciun sens, frecare la nivel micro nu este egal cu alunecare=patinare la nivel micro deci cuplat face corp comun cu volanta practic se sudeaza ca sa nu mai fie vorbe la discutie. Cand se rupe "sudura"? Ca si la o sudura normala cand fortele ce trag de ea depasesc capacitatea potentiala a fortei de frecare.

Ca si @Falkenberg sustin ca nu conteaza in ce viteza esti, pot sa-l fortez in prima viteza la fel de tare ca in ultima depinde de stilul de mers, ambreiajul este acolo proiectat sa faca fata cuplului maxim. Pentru un om ce conduce potolit stresul cel mai mare este in viteza superioara.

Cu plecatul de pe loc suntem toti de accord iar in ce priveste schimbarea treptelor, vitezele de rotatie sunt relative, de ce ar fi mai stresant pentru ambreiaj schimbarea in trepetele superioare? Cunosc oameni care se laudau ca schimba fara ambreiaj.

 

Ps

Unii ditre noi mai avem un tip de ambreiaj la motoarele noastre rulmentul unisens.


Edited by vlad58, 12 April 2017 - 09:12 AM.


#18 ubermuri

ubermuri

    Batman

  • Membru
  • Pip
  • 210 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Tg Mures
  • Moto: Honda VFR800 VTEC '06

Posted 12 April 2017 - 09:17 AM

Intrebare: la viteze mici cum e mai bine pentru motor/ambreiaj, mers subturat dar cu maneta netrasa sau cu maneta trasa (ma gandesc ca patineaza)? Ma refer la plecarea de la semafor cand trebuie stat dupa masinile care merg destul de incet.

Fa Rai din ce ai!


#19 ZIDU'

ZIDU'

    Sustinator

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 7,028 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: ij 56 + bmw f650 dakar
  • Numar: TR 90 AUM B 67 AHB

Posted 12 April 2017 - 09:30 AM

daca motorul poate sa mearga in priza directa fara socuri tremuraturi si sughituri - atunci in priza directa e cel mai bine. Daca nu atunci pleci de pe loc apoi debraiezi total si mai cuplezi periodic cate putin pentru a mentine viteza. Nu e indicat sa mergi cu el patinat - se va distruge relativ rapid 


» Post actualizat in 12 Apr 2017 07:35

@ vlad58 - rulmentul ala unisens e una din implementarile functiei de antihopping (va "ceda" la un cuplu generat de frana de motor mai mare de x ). Alta implementare pentru antihopping (defat o emulare) - apare la unele Aprilia (din ce stiu si la cea pe care o are muschetaru de mai sus). Ea are un sistem de vaccum care trage nitel ambreiajul cand frana de motor e prea puternica si deci depresiunea in admisie prea mare


» Post actualizat in 12 Apr 2017 07:49

pentru a lamuri subiectul frecarilor: 

Exista forte de frecare statica si forte de frecare dinamica. Fortele de frecare statica se manifesta atunci cand piesele nu sunt in miscare una fata de cealalta. Fortele de frecare dinamica se manifesta atunci cand piesele se deplaseaza una fata de cealalta. 

 

Exemple: 

 

- Cauciucul pe sosea: cat timp nu patineaza ai o forta de tractiune insemnata (dar mai mica decat forta de frecare statica), Cand rupe aderenta intri in regim de frecare dinamica si forta de tractiue scade foarte mult, ea nu poate depasi valoarea forte de frecare dinamice (nu conteaza ca rotile se deplaseaza in raport cu solul in ambele cazuri, conteaza daca suprafetele aluneca una peste alta sau se rostogolesc)

 

Mutatul uni dulap - pana il urnesti e greu, dupa ce l-ai pus in miscare si aluneca pe podea e mai usor

 

 

Ambreiajul in faza de patinare contine forte de frecare dinamica. In regim cuplat total - contine forte de fecare statica. In mod normal forta de frecare statica care apare in ambreiaj ajuta la transmiterea unui cuplu mare decat de poate genera motorul sau  poate sustine tractiunea rotii.  DAca motorul este tunat peste o anumita limita atunci trebuie facut un upgrade si la ambreiaj - asa cum am zis mai sus. 

In anumite cazuri (forta de apasare pe placi insuficienta datorita subtierii lor sau a slabirii arcurilor / placii de presiune, contaminarea cu ulei in cazul ambreiajelor uscate sau contaminarea cu ulei nepotrivit in cazul ambreiajelor dinamice) - ambreiajul incepe sa patineze si in priza directa deoarece fortele de frecare statica intre placi scad foarte mult. Din momentul ala ambreiajul se va distruge rapid accelerat. 



#20 FLEX

FLEX

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,527 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:orice ... cu motor
  • Moto: Gilera Dakota350/RC600-89/RC600-93Cobra
  • Numar: Benelli Tre-K1130 Amazonas
  • Club: DaewooClub

Posted 12 April 2017 - 09:52 AM

Din prezentarea tipurilor de ambreiaj cred ca lipsesc cele doua (atitea cunosc eu, or mai fi) sisteme de actionare, respectiv mecanic (cu cablu Bowden) sau hidraulic.

Personal prefer oricind ambreiajul cu actionare hidraulica, mi se pare ca "elasticitatea*" lichidului permite o cuplare mai lina, mai controlabila, cel putin asa am simtit eu la masina, la motorete inca nu am avut ocazia sa incerc o actionare hidraulica (a naibii Dakota nu se lasa terminata si m-am apucat de ea "decit" de 3 ani). Cablul ala cu frecarile lui in camasa si bumbii aia de (cuvant urat) la capat ma face cu nervii. O fi din cauza ca m-a lasat de doua ori in mers (pina acum :-L ) cu doua troace diferite.

(*) termen impropriu, folosit abuziv (sau aluziv), daca lichidul ar fi "elastic" adica compresibil e cazul de facut o aeriseala in instalatie.


Edited by FLEX, 12 April 2017 - 09:54 AM.

OCHII IN PATRU!





Also tagged with one or more of these keywords: ambreaj

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status