Sari la conținut

Un caz evident


mig
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 60
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

@superbec

 

Citesc multe dar interventia ta e...priceless.... Scurta si la obiect :)

 

@Silver Arrow: am urmarit clipul...ma asteptam sa se termine fara nicun incident. Ma crezi sau nu dar m-am speriat cand am vazut accidentul :|.

Editat de sebibv
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In unele tari, mersul intre benzi e legal si perfect permis. Limita de viteza e peste 100km/h si atita vreme cit nu mergi mai repede ca masina de politie e perfect permis.

Traficul pe o autostrada aglomerata la o ora de virf seamana mai mult cu o parcare liniara, iar motoristi cu peste 100km/h intre masini sint la fel de obisnuiti ca si basinile dupa fasole. Atita vreme cit tii cont de regula cu golurile, pericolul e cam la fel ca si sa mergi pe banda ta. Sansele sint minime ca 2 cu masinile sa faca schimb de vopsea, mai ales pe benzile "de viteza" - a se citi "stai repede". Faza se intimpla pe benzile 1-2, care au problema ca iesirile si intrarile se ascund pe acolo, si ca fapt divers (motivul pt care am si postat), un Harley a trecut exact prin zona aia cu 30 sec inainte, cu undeva la 60-70km/h. Sint sigur ca stia de regula, si sint sigur ca prima manevra n-ar fi fost o problema, dar revenirea aluia pe banda (cauzata de un alt meserias, de pe banda 3, care a vrut si el locul liber, doar ca la vreo citeva sec dupa ce asta schimbase banda..si care s-a intimplat cu o tragere cu ambele miini de volaln) sint sigur ca pe mine m-ar fi rezolvat. Nu stiu daca si pe baiatul in cauza. Vb filmului, sa fiti destepti, si fara frica. Eu va salut. Mitica... :crack: Deci nu-s nici pe "vitamine", nici cu dereglari hormonale, un pic frustrat cu o raceala. Eu n-am nimic cu mersul intre benzi, e la fel de naspa ca si pe banda ( daca stii sa cinti la acordeon ai prins melodia..), faci ce vrei dar stii ce faci. Ideea e sa ajungi intreg acasa, nu sa ai dreptate, ca e plin cimitirul de oameni de neinlocuit, si ei au avut dreptate la rindul lor. E o chestie de discernamint la o adica. Poti sa rizi si sa faci misto, sau poti sa te gindesti la situatie si s-o consideri o schema fixa si s-o recunosti cind o vezi. E plin de accidente cu o masina care iese din laterala. Bai, stii ce, ies de 2000 de ani :crack: , tot secret e ce vrea sa faca?


» Post actualizat in 07 Apr 2017 02:47

Coa3, si asta e trecut ca super membru aici pe forum...

Super membru pe forum o iei dupa nr de posturi. Sint membru din 2003, m-am transferat de pe pro-bike si posturile sint pe la Service. Am ceva km pe sosea, si poate cam la fel de mult de pista. Si sa-ti zic ceva sa te rizi: Eram pe o pista, si a venit la noi unul (nu era unul, era UNUL, ii recunosti usor, au un combinezon Helimot, e jegos fi hirsit ca naiba si are un motor ca numa' mama lor mai stie ce marca e) si ne-a povestit cum s-a trozinit de un altul, pe un Ducati galben, si cum au ajuns pe iarba.. Si sa vezi, nu era Ducati, si nu era galben.. Crezi c-am ris? El incerca sa ne zica ca-ntr-o situatie limita, nu poti fi sigur pe ce-ai vazut ( bine, el ne cauta pt ca a crezut ca unul din noi i-am facut un 90 grade pe linia dreapta de era sa-l omorim..se intimpla ca a aflat cine a fost, si nu eram noi)

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Silver Arrow

Cum ziceai, lane splittingul e safe daca il faci cu 5km in plus fata de masini si cu atentia la 110%. Daca bikerul din clip isi pastra intentia de depasire prin dreapta si mergea o secunda mai incet putea sa evite boacana.

 

@mig

Prietene (daca imi permiti), nu-s nici geniu dar nici nu-mi ploua in gura, insa jur ca nu inteleg nimic din ce zici. Nu prind ideea postarilor tale nici sa ma tai :)

Editat de ubermuri
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Silver Arrow

Cum ziceai, lane splittingul e safe daca il faci cu 5km in plus fata de masini si cu atentia la 110%. Daca bikerul din clip isi pastra intentia de depasire prin dreapta si mergea o secunda mai incet putea sa evite boacana.

 

 

Exact aici este problema: masinile 100 Km/h iar tu cu 105-100 Km/h printre ele = esti expus.

Si iti spun si unde este pericolul: o masina aflata in miscare va efectua mult mai repede decat o masina stationara manevra de schimbare de banda. In plus tu circuland cu viteza maricica vei avea atat timp de evitare mai mic cat si capabilitati de manevra mai mici. Iar de oprit ce sa mai spun. Poate un ABS sa te ajute prin faptul ca mai poti controla motorul fiind infipt in frine.

De asemenea iti va fi foarte greu sa vezi intentia de schimbare de banda a unei masini aflate cu 3-4 masini in fata ta din cauza ca cele 3-4 masini iti obtureaza vizibilitatea. Nu uita ca la 108 Km/h ai 30 m/s adica cele 2-3 masini pina la cel care schimba banda le depasesti in 1 secunda. Cam putin , nu?

Soferul care schimba banda, chiar daca se va uita in oglinda el va avea concentrata atentia la masina aflata imediat in spatele lui pe banda unde vrea sa ajunga pentru ca acesta este pentru el pericolul la care trebuie sa fie atent, nu la ce circula printre benzi. Tu vei fi doar o pata luminoasa pe care mintea lui o vede ca si farul unei masini nealiniate. Asa ca sansele care sa isi dea seama ca tu vii printre randuri este mica de tot (spre zero).

Si mai apare problema dinamicii impactului: daca masinile stau pe loc si tu rulezi cu10-20 Km/h iar berbecul schimba banda vei cadea usor pe o parte sau poate chiar ramai pe roti, si vei lovi eventual masini aflate in stationare lucru foarte important. Daca treci cu 120 Km/h si masina face o manevra cu care abia te atinge (de ex. ocoleste ceva pe sosea si iti da un bobarnac), tu vei decola spre stanga sau dreapta complet necontrolat si vei ajunge in alte (sau mai trist sub alte) masini aflate la randul lor in miscare.

 

Bikerul din clip a vazut liber in dreapta si intr-acolo s-a dus. Iar clipul evidentiaza faptul ca nu poti pe moto sa schimbi directia de mers ca la masina. Tu ca si mine esti in situatia de a comenta accidentul post factum stand pe scaun, si stiind ce se va intampla.. Daca el ar fi mers inainte si masina apuca sa treaca se numeste ca ar fi avut bulan, lucru de maxima importanta cand faci astfel de manevre.

 

@mig: in ce tara din UE este permis mersul intre benzi? Ar fi o informatie utila ca sa nu ne-o furam can dne ducempe acolo. Sa nu confunzi ai fi legal cu a fi tolerat, sunt lucruri diferite.

Editat de Silver Arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate cu viteza. Trebuia sa specific: lane splitting la viteze legale/decente/sigure. Una e in oras, printre masini care merg cu 40-50 km/h si cu totul alta pe o autostrada cu 4 benzi si viteze de peste 100 km/h. Aici intervine capsorul fiecaruia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Era pe forum undeva un filmulet educativ pentru motociclisti produs in Anglia "Ce este si cum se face lane-splitting?" si fraerii aia ziceau ca pina in 30km/h viteza coloanei poti face LS cu maxim 5-10km/h mai mult, peste aceasta viteza poti face buba sau lua amenda.

Mi se pare rezon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu in ce tara e filteringul (ca asa se numeste) legal pana la 100km/h , cred ca nu ai inteles bine. la mine nu-ti face nimeni nimic pana la 30-40, dupa aia oricum devine periculos ... si poti merge 2-3km cu 40 fara sa guitzi oricum.

 

la nemti de exemplu e 100% interzis , au tot discutat schimbarea legii bla bla ...

 

eu nu fac filtering cat masinile se misca cu 20-30 iar cand stationeaza nu depasesc 60 .

 

nimic pe drum nu este evident , multe lucruri sunt insa previzibile cu suficienta experienta si functie neuronala...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hmmm. si eu merg asa printre masini.

cu tdm cu cutii laterale.

tipul parea a merge bine, a gresit rau, putea evita impactul.

acum depinde de skill, atentie, frane, dot, ghinion... etc.

cel din spate a evitat ceva mult mai greu decat cel care s-a infipt in spatele masinii aleia.

a ezitat, prima lui intentie a fost sa mearga dreapta dar s-a sucit si a virat stanga.

daca mergea cum a calculat initial, se scotea.

 

nu recomand nimanui crostetatul, dar eu privesc lucrurile asa: de aia am motor ca sa ma pot misca mai repede.

eu nu blamez soferii care fac ce a facut ala din filmulet. atata pot, atata stiu. pentru ei asigurarea inseamna a te uita dupa masina / tir sau ceva mare.

altceva nu exista pe drum. in conceptia lor, deci trebuie ca eu sa ii feresc pe ei. ca pe mine ma doare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu as zice ca nu viteza e neaparat problema in filtering ci as paria mai degraba pe distanta de la care e efectuata fata de restul traficului. Una e sa treci la 2-3 m de o masina, alta e la 50cm, asta pentru orice viteza. Evident riscul creste cu marirea vitezei. Eu am un amic care "barbiereste" traficul la distante foarte mici si viteze maricele, se scoala paru' pe mine cand il vad.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

restul filmuletului.

oamenii fortau nota destul de mult.

asa e cand risti, poti si sa pierzi.


» Post actualizat in 07 Apr 2017 09:30

un video pro lane splitting argumentat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@jerry_mcrie - primul filmulet. pana in momentul accidentului mie personal ce filtering fac ei acolo(lentila camerei pacaleste destul de mult) mi se pare relativ safe si fara a incomoda traficul prea mult, asa se merge pe speed, si tu ai merge la fel, aproape toti pe speed merg asa. Amicul meu este mult mai barbar, zici ca joci pinball, asa se vede din spate.

 

Pentru accidentul de la final explicatia este simpla: omul a fost furat de peisaj in sensul in care dupa ce mergi o perioada mai lunga de timp cu viteza maricica o data ajunsi in trafic cu o viteza net inferioara nu esti in stare sa percepi viteza cum trebuie si faci buba. Exact cum se intampla cu privirea cand intri de la soare puternic in tunel intunecat, ai nevoie de 2-3 secunde sa te obisnuiesti. Efectul acesta se poate observa la iesirea de pe autostrada de exemplu, sunt convins ca toti l-am observat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@jerry_mcrie - primul filmulet. pana in momentul accidentului mie personal ce filtering fac ei acolo(lentila camerei pacaleste destul de mult) mi se pare relativ safe si fara a incomoda traficul prea mult, asa se merge pe speed, si tu ai merge la fel, aproape toti pe speed merg asa. Amicul meu este mult mai barbar, zici ca joci pinball, asa se vede din spate.

merg la fel...

chiar si mai de atat.

daca o gafez insa nu ma plang...

 

am vazut in ultima vreme o imbunatatire a atitudinii soferilor.

unii se trag sa te lase, din pacate insa intr-o coloana stationata nu vor nici de-ai draqu sa stea toti la fel... stau in zig zag de zici ca o fac dinadins.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

problema mare la astfel de filtering mi se pare la mersul in grup daca ai incepatori in el. incepatorul nu stie regula asta nescrisa si se baga pe partea cealalta incadrand intre voi sirul de masini ca orgoliul e mare si el vrea sa ajunga motz in frunte. incepatorul nu stie ca atunci cand treci pe langa o masina cel din masina va fi surprins si trage instinctiv un pic de volan in partea opusa, si daca esti tu in partea opusa in acel moment ... s-a intamplat asa ceva si incepatorul si-a luat-o, s-a speriat si s-a dus in papusoi singur. cred ca 3 este numarul maxim de mers in grup, e perfect pentru mine.

 

sir indian la filtering people, get with the program :)

Editat de paulynos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sir indian la filtering people, get with the program :)

corect.

doi max 3, nivel similar de skill sa nu fie depasit rau unu din rideri de situatie, spatiu lasat intre rideri.

ideal daca exista unii mai incepatori in grup este ca unu mai bun sa stea ultimul. insa cu rideri mai la inceput nu e bine sa te joci asa.

aaa, ultimul aplica "amenzile de nesimtire" nu se pliaza oglinzi de cel din fata, ala din spate fiind client al razbunarii cagerului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mergeam aseara, cu masina, prin fata pe la facultatea de drept (Bucuresti) - si au trecut doua motociclete pe langa mine facand slalom (cred ca aveam 60-70 km/h, eu si inca vreo 3 masini). Zig-zag printre noi toti, razant aproape.

 

Mi-a fost rusine ca merg si eu pe moto zilnic :( . Sunteti idioti (aia de aseara).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uite ce inseamna traditie moto intr-o tara.

fiti atenti cum stau masinile pe banda...

de la min 6:21 daca nu va merge linkul cum trebuie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu in Italia cand am fost am observat un lucru interesant masinile la semafor lasa liber in fata un spatiu de circa o lungime de masina, o masina jumate, special pentru baietii pe 2 roti, chiar daca nu e picior de scuter in zona, dar stiu ca vor veni, si vin. Asta se intampla prin 2004...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Haide sa iti spun cum vine cu traditia. Aceasta ''traditie'' este obligatorie de ex. in Austia cand masinile stau blocate in trafic sau merg in ritm de melc. Se numeste ''Rettungsgasse'' pentru asta exista o lege intrata in vigoare in 2012. Este culoarul pe care trebuie sa circule ambulanta, pompieri, politie etc.

In Brazlia fiind benzile mai inguste, ca si la noi de altfel, se lasa loc cat sa goneasca Politia moto.

Dar ma rog daca pentru tine este traditie, nu am nimica impotriva. Daca este vorba de traditie parca mai degraba m-as uita spre Italia sau Germania.

 

Apropo, daca cumva in Austria nu te ai pe stanga sau drepata si incurci masinile de interventie, sau si mai grav te apuci sa circuli pe banda astfel creata, amenda merge pina la 2.180 €.

 

Parca sunt mai late benzile pe la altii, nu?


post-89376-0-00696500-1491646669_thumb.jpg

 

Mie mi se pare ca un astfel de stil de circulatie nu trebuie incurajat si nici macar prezentat cu titlu de mandrie pe forum unde toti copii care s-au suit pe moto vor avea impresia ca este cool sa te dai asa. Mai ales in Romania.

Editat de Silver Arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie mi se pare ca un astfel de stil de circulatie nu trebuie incurajat si nici macar prezentat cu titlu de mandrie pe forum unde toti copii care s-au suit pe moto vor avea impresia ca este cool sa te dai asa. Mai ales in Romania.

de acord partial.

oricum o vor face....

si e mai bine sa se mearga asa decat peste linia continua ca nu lasa bizonii loc intre ei si stau pe banda ca pisatul boului in zig zag...

 

Parca sunt mai late benzile pe la altii, nu?

da, asa pare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropo, daca cumva in Austria nu te ai pe stanga sau drepata si incurci masinile de interventie, sau si mai grav te apuci sa circuli pe banda astfel creata, amenda merge pina la 2.180 €.

 

Parca sunt mai late benzile pe la altii, nu?

 

attachicon.gifB_A1_7102012_Rfb-Szb_Anschluss-Eugendorf.jpg

 

am impresia ca tu compari banda de autostrada din austria cu banda de oras din romania

benzile de autostrada au 3.75m in romania, germania, austria si cam peste tot prin jur

alea de oras au, din diverse motive, latime variabila

 

si inainte sa spui "sunt mai late in oras la altii", exista studii care spun ca in zone urbane latimea de peste 3-3.1 metri a unei benzi este corelata cu un risc mai mare de accidente din cauza perceptiei reduse a riscului

https://www.academia.edu/12488747/Narrower_Lanes_Safer_Streets_Accepted_Paper_for_CITE_Conference_Regina_June_2015_

deci nu, nu sunt mai late la altii

 

ca nu prea avem autostrazi e altceva, dar alea pe care le avem sunt standard, nu sunt benzile "mai late la altii"

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de latimea benzilor, profesorul meu de legislatie rutiera sustinea ca exista doua dimensiuni minime obligatorii, una mai mare, pentru banda de autostrada si alta mai mica, pentru banda de pe orice alt tip de drum.

Acuma, fiind vorba de impunerea unor dimensiuni minime, nu si maxime, tara X poate decide sa le faca mai late.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...