Jump to content


Alatura-te grupului nostru pe FaceBook! Like & share! Like & share! Alatura-te grupului nostru pe FaceBook!
Photo

Intrebari si raspunsuri despre: tehnica/abordarea mersului sportiv, tr


  • Please log in to reply
101 replies to this topic

#1 Denis_sbz

Denis_sbz

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,250 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 04 April 2017 - 06:14 PM

In primul rind, dupa o lunga durata de inactivitate pe forum, Bine v-am regasit !

 

Scopul acestui topic este de acela de a iesii in intimpinarea acelora dintre voi care vreti sa faceti pasul catre circuit precum si celor mai experimentati care se gindesc in a trece la nivelul urmator si/sau a participa in competitii de curse organizate.

 

In acest context si pentru o tranzitie cit mai usoara/lina si placuta spre circuit, cresterea nivelului individual si/sau curse, daca aveti intrebari legate de orice tine de mersul sportiv ( competitii, tehnica de pilotaj, unde se poate face asta si in ce conditii, logistica, e.t.c. ) nu ezitati sa intrebati, va stau la dispozitie.

 

Pentru consiliere personala sau de grup astept mesaje in privat sau la e-mail denis_sbz@yahoo.com

 

 

 

 

 

 


Facebook - Grupul track days enthusiasts guide - https://www.facebook...55280161533834/

 

Canalul personal de YouTube - https://www.youtube....ne?feature=mhee

 

 


#2 RobertCtin

RobertCtin

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 211 posts
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Moto: Suzuki GSX-R 600 2006
  • Numar: RBX
  • Club: Primarie / Butoaie

Posted 04 April 2017 - 06:30 PM

Super tare topic-ul.. la fix pentru mine. :D
Am fost anul trecut la un track-day pe Adancata.. si damn it, mi-a placut enorm. :)
Doar ca.. n-am fost foarte pregatit.. am fost cu motocicleta asa cum era de strada: carene de strada, gume de strada (Michelin Pilot Power 2CT), noroc ca m-a ajutat cineva de acolo de la circuit cu suspensia si am mai intarit-o.. caci era tare greu asa cum era setata (moale)
Anul acesta in schimb, am inceput sa ma pregatesc mai bine.

Mi-am procurat carene de circuit, iar acum ma gandeam pentru circuit, ce gume sa-mi procur.
Din experienta celor care se dau la circuit, raportul calitate/pret catre ce inclina? Dunlop D211 / Pirelli SC / Semi-slicks?

Va salut!


Cazare la mare in Eforie Nord si Costinesti. (Ne auzim in privat).
Si niste plastice de GSX-R 600/750 K6/K7 --> https://www.olx.ro/o...07-ID8x6I3.html


#3 cmd

cmd

    Sustinator

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 5,298 posts
  • Gender:Male
  • Location:Lat: 44º55'59"N, Lon: 26º0'42"E
  • Moto: gsx r 750 k6 & cbr sc59
  • Numar: +27°
  • Club: Rosilo Racing Team

Posted 04 April 2017 - 06:36 PM

Robert,avem alt topic pt anvelope, rog sa lasam topicul special pt ce a postat Denis in titlu sa nu ne zapacim,o sa-ti raspund acolo la intrebarea ta.
Topic anvelope
http://www.motocicli...21689-anvelope/
Mersi

Edited by cmd, 04 April 2017 - 06:38 PM.

CRC  ,   TNG Performance    ,   Top Rooms Aparthotel         Rosilo.ro           Taurasi.ro  

 

        

Vand carene de curse ~CRC~

 

 

 

 

 

 

 

 


#4 Denis_sbz

Denis_sbz

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,250 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 04 April 2017 - 07:01 PM

Salut Robert 

 


Am fost anul trecut la un track-day pe Adancata.. si damn it, mi-a placut enorm. :)
 

 

Te cred si eu, cui nu i-ar placea ? :)

 

Doar ca.. n-am fost foarte pregatit.. am fost cu motocicleta asa cum era de strada: carene de strada, gume de strada (Michelin Pilot Power 2CT), noroc ca m-a ajutat cineva de acolo de la circuit cu suspensia si am mai intarit-o.. caci era tare greu asa cum era setata (moale)

 

Asta nu e neaparat o greseala, important este ca ai plecat cu zimbetul pe buze si cu dorinta de a te reintoarce in pista.

 

Din experienta celor care se dau la circuit, raportul calitate/pret catre ce inclina? Dunlop D211 / Pirelli SC / Semi-slicks?

 

 

In general, slik-urile sunt foarte bune daca te dai foarte tare sau impingi frinarile si/sau accelerarile spre limita numai ca sunt scumpe ( se tocesc relativ repede ) si ai nevoie si de incalzitoare.

 

Daca ai un mers normal, ceea ce banuiesc ca este cazul la tine, pentru un grip mai mult decit satisfacator si longevitate, iti recomand/sugerez cauciucurile high end pentru strada si circuit.

 

Personal le-am incercat si sunt foarte bune. Nu stiu daca ai fost sau cunosti circuitele de la amkart, insa, ca si referinta de grip pret/longevitate, cauciucul Michelin Pilot Power One nu a cedat decit sub aproximativ 1:10/tur si a tinut foarte mult fata de un slick.

 

p.s. si slick-urile SH pot fi o alegere, insa, cum ti-am spus mai sus, necesita incalzitoare si un anumit pas/abuz in pista pentru a le mentine la temperatura la care ele sunt cel mai eficiente.

 

p.p.s. o alta problema la combinatia slick/incepator in pista este aceea ca cel din urma ( chiar si in cazul in care ele sunt pre-incalzite la temperatura optima ), prin mersul moderat pe care il practica, nu le poate mentine la temperatura optima. Ceva de gen, intra la 90 de grade si iese la 40-50 in constrast cu cauciucurile street&track care au o temperatura optima de rulare mult mai scazuta ( deca nu ma insel, undeva pe la 60-70 de grade ) si nu necesita incalzitoare.

 

In orice caz, felicitari pentru faptul ca mergi la circuit si multa bafta in continuare.


Edited by Denis_sbz, 04 April 2017 - 07:02 PM.

Facebook - Grupul track days enthusiasts guide - https://www.facebook...55280161533834/

 

Canalul personal de YouTube - https://www.youtube....ne?feature=mhee

 

 


#5 RobertCtin

RobertCtin

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 211 posts
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Moto: Suzuki GSX-R 600 2006
  • Numar: RBX
  • Club: Primarie / Butoaie

Posted 04 April 2017 - 07:13 PM

Multumesc frumos pentru informatii.

Si da, vis-a-vis de slicks si semi-slicks.. stiu ca trebuiesc tinute in temperatura (gen, trebuie sa tragi pe ele).. caci altfel.. scade temperatura in ele, scade si grip-ul si s-ar putea sa te trezesti undeva prin afara asfaltului de pe circuit.

Eu vreau sa-mi bookinghez track-day pe 8 si 9 iulie la Adancata.. si cred ca si cel din septembrie.

Cine mai vine pe 8-9 iulie? :)


Cazare la mare in Eforie Nord si Costinesti. (Ne auzim in privat).
Si niste plastice de GSX-R 600/750 K6/K7 --> https://www.olx.ro/o...07-ID8x6I3.html


#6 Denis_sbz

Denis_sbz

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,250 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 04 April 2017 - 07:40 PM

Si da, vis-a-vis de slicks si semi-slicks.. stiu ca trebuiesc tinute in temperatura (gen, trebuie sa tragi pe ele).. caci altfel.. scade temperatura in ele, scade si grip-ul si s-ar putea sa te trezesti undeva prin afara asfaltului de pe circuit.

 

 

Gripul nu scade neaparat ci mai degraba nu creste ( comparativ cu un pneu high end street&track ). Deci, raportat la pret/calitate/longevitate, cel high end de strada cistiga.

 

Unde cistiga pneul dedicat 100% pentru pista, pilotul simtindu-se intr-o mai mare siguranta, este la capitolul mental/confidenta ceea ce nu e neaparat un lucru rau.


Facebook - Grupul track days enthusiasts guide - https://www.facebook...55280161533834/

 

Canalul personal de YouTube - https://www.youtube....ne?feature=mhee

 

 


#7 wtf?

wtf?

    Mic ş'al dracu

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,073 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Repsol 600RR
  • Club: Moto RC

Posted 04 April 2017 - 08:39 PM

Bine ai revenit Denis :D

Lamureste-ma si pe mine te rog.

Trebuie sa cumpar cauciucuri pentru weekendul 5-7 Mai.

Initial m-am gandit sa cumpar Slick-uri (Pirelli Diablo Superbike) insa nu am incalzitoare din lipsa incalzitoarelor?

Sa optez mai bine pentru Pirelli Diablo Supercorsa SC ?


sig.png

 


#8 Denis_sbz

Denis_sbz

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,250 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 04 April 2017 - 09:49 PM

Bine te-am regasit !

 

In caz ca nu tragi la recordul circuitului, n-ai cum sa dai gres cu SC-urile.


Facebook - Grupul track days enthusiasts guide - https://www.facebook...55280161533834/

 

Canalul personal de YouTube - https://www.youtube....ne?feature=mhee

 

 


#9 PoliBuc

PoliBuc

    Motociclist ... intarziat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 998 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sporturi cu motor, rock
  • Moto: Suzuki Bandit 1250SA
  • Numar: B-94-GSF
  • Club: Lizeanu ?

Posted 04 April 2017 - 10:06 PM

Bravo Denis pentru initiativa. O sa urmaresc cu placere topicul desi eu nu mai am ce cauta pe circuit decat ca spectator. A(m) fost odata ... fost-ai lele ... pe patru roti ... performanta ... anii '80 ... microbul competitiei ramane dar ... m-am oprit de mult. Sper sa nu apara si pe aici "motociclistii de tastatura" sa strice atmosfera.


Vesnic alergator


#10 Celentano

Celentano

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: CBR F4i - 2005

Posted 04 April 2017 - 11:01 PM

follow topic



#11 Denis_sbz

Denis_sbz

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,250 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 05 April 2017 - 08:53 AM

microbul competitiei ramane dar ... m-am oprit de mult. 

 

Si eu m-am oprit la un moment dat ( defapt, am facut-o de mai multe ori ) insa `microbul` pare ca, o data cu revenirea la o conditie fizica adecvata, reintinlirea cu mai multi prieteni/amici din domeniu si citeva vizite pe la boxe, a revenit in forta.

 

Bravo Denis pentru initiativa.

 

Multumesc, sper sa nu dezamagesc prea multa lume de aceea vreau sa reiterez tuturor celor interesati ca parerile, opiniile, sugestiile sunt pur personale si bazate pe experienta acumulata in timpul carierei mele motoristice ( 35 de ani de la prima urcare in sa, carnet de 25 si 8 ani de prezente in diferite campionate de motociclism viteza.


Facebook - Grupul track days enthusiasts guide - https://www.facebook...55280161533834/

 

Canalul personal de YouTube - https://www.youtube....ne?feature=mhee

 

 


#12 goe 75

goe 75

    Pasionat

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,020 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Gsxr1000×2,cbr600×2.
  • Numar: B510XXX,B509XXX,B75GOE,B22GOE
  • Club: nope

Posted 05 April 2017 - 09:51 AM

Salut!

Cu ceva timp in urma pe un alt topic ,ai facut cateva referi la pregatirea psihica.Am prins ideea generala si cateva aspecte care sunt strans legate cum ar fi mersul sacadat si risipa de energie in exces .Te-am rugat atunci sa elaborezi putin dar nu ai putut din lipsa de timp.Poate poti aici sa ne ajuti putin .
Atat de putin am auzit discutii pe tema asta ca nici nu stiu exact ce anume sa te intreb in mod direct ,dar din axperienta ta cred ca poti sa ai o idee de barierele de care ne lovim noi la inceput si poate cateva recomandari.

Edited by goe 75, 05 April 2017 - 09:52 AM.

... you have between your legs an instrument capable of giving pleasure to thousands – and all you can do is scratch it.”


#13 marian90

marian90

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 205 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Honda CBR 600RR
  • Numar: WLD
  • Club: nu

Posted 05 April 2017 - 11:11 AM

follow!


If you wanna die, be yourself!
Stay SAFE! DON'T try anything stupid!

 


#14 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Carantina
  • PipPipPipPip
  • 11,588 posts
  • Gender:Male
  • Location:: bubbe@hayabusa.ro
  • Moto: Hayabusa L1, DR650
  • Numar: cj40bub, cj48bub
  • Club: MY WAY

Posted 05 April 2017 - 12:02 PM

topic interesant, de urmarit!! :peace:


!!!! NICI O FAPTA BUNA NU RAMANE NEPEDEPSITA !!!!


#15 Denis_sbz

Denis_sbz

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,250 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 05 April 2017 - 12:03 PM

Salut!

Cu ceva timp in urma pe un alt topic ,ai facut cateva referi la pregatirea psihica.Am prins ideea generala si cateva aspecte care sunt strans legate cum ar fi mersul sacadat si risipa de energie in exces .Te-am rugat atunci sa elaborezi putin dar nu ai putut din lipsa de timp.Poate poti aici sa ne ajuti putin .
Atat de putin am auzit discutii pe tema asta ca nici nu stiu exact ce anume sa te intreb in mod direct ,dar din axperienta ta cred ca poti sa ai o idee de barierele de care ne lovim noi la inceput si poate cateva recomandari.

 

Salut goe75, foarte buna intrebare. Cu citeva exemple, am sa incerc cit mai succint sa explic fundamentele si importanta pregatirii psihologice in motociclismul sportiv. 
 
Cum am spus in acel topic la care faci referite, lipsa/precara pregatire psihologica, inaintea unui event/cursa sau o simpla iesire pe pista, de cele mai multe ori transforma acea experienta in ceva negativ ( frica, dezamagire, care daca se prelungeste duce la scaderea interesului fata de mersul in pista ), distructiv ( accident/incident, pierderea confidentei ) sau, in cel mai fericit caz, o risipa de timp si resurse ( stagnare ).
 
Am sa incerc sa iti/va expun citeva dintre greselile unui incepator/raider mai putin experimentat la intrarea in pista:
 
1.  Este intimidat de ceilalti raideri mai experimentati - aceasta emotie ducind la defocusarea de la mersul propriu-zis = mers sacadat, haotic, epuizare fizica =  greseli multe si dese, de cele mai multe ori foarte periculoase si degradarea mentalului = dezamagire, sentiment de neputinta/futilitate.
 
2. Fara a avea o baza solida construita in timp/experienta, comparatia cu ceilalti ( in special cu cei care merg mai repede ) si stabilirea unor teluri nerealiste. Aceasta greseala/comparatie ducind la dezamagire, dezumflarea ego-ului, negativitate. 
 
3. Lipsa unei minime conditii fizice care ce se traduce in epuizare extrem de rapida = buba.
 
 
Solutii la aceste probleme:
 
I - Riderul trebuie sa se focuseze pe ceea ce el are de facut, ceilalti cazind in plan secund. O gindire si abordare de gen, daca e mai rapid sa ma depaseasca, eu am planul meu de care am sa ma tin.
 
II - Niciodata sa nu ne comparam cu ceilalti/altii, intodeauna comparatie trebuie facuta cu noi insine. Un exemplu personal in acest sens. Anul trecut am hotarit sa revin la o conditie fizica acceptabila iar in acest sens mi-am facut un abonament la o pista de alergare unde se antreneaza mai toti profesionistii. Ginditi-va ce s-ar fi intimplat daca la acel moment ( 130+ kg ) m-as fi comparat cu atletii care imi dadeau 10 ture pe sesiune ? , as fi continuat ? ... eu nu cred. Asa, mi-am stabilit propiile teluri si m-am focusat pe ele, i-am ignorat si usor usor, acum ( la 80+ kg ), am ajuns sa ma tin dupa ei.
 
III - Daca riderul se simte obosit/epuizat este absolut necesar ca ea/oboseala sa fie perceputa ( in ciuda dorintei de a continua si sub influenta adrenalinei ) )si sa iasa cit mai repede din pista.
 
 
Evident, acest subiect este unul foarte vast si, avind in vedere ca toti suntem diferiti intr-un fel sau altul, personal. 
 
In orice caz, un subiect foarte important care merita a fi explorat/aprofundat de fiecare dintre noi.

Facebook - Grupul track days enthusiasts guide - https://www.facebook...55280161533834/

 

Canalul personal de YouTube - https://www.youtube....ne?feature=mhee

 

 


#16 littlekriminal

littlekriminal

    mătur

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,003 posts
  • Gender:Male
  • Location:UK, Bucuresti, Pitesti, Sebes-Alba
  • Interests:nu sunt pe interes
  • Moto: fzs 600, 600 rr 2009 track only
  • Numar: zen
  • Club: bazi crew™ for life

Posted 05 April 2017 - 02:48 PM

Scump la vedere, domnul!

 

80+???? Ptiu. asta merita numai cuvinte alese! Sa fii sanatos, felicitari pentru telul atins si tine-o tot asa!


Multumim pentru sfaturi si sa ne vedem cu bine :D


Mai sus obisnuia sa fie o poza super marfa. RIP poza!
sunt atat de slab incat ma confunda lumea cu craniul de pe steagul piratilor cand accelerez in viteza intai pana la 3000 de turatii pe un motor de 125cc...
Super emisiune! http://www.bucatarie...ita-de-porumbei
Un loc super genial http://www.youtube.c...h?v=-kGJuFnetH0

#17 Denis_sbz

Denis_sbz

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,250 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 05 April 2017 - 04:44 PM

Scump la vedere, domnul!

 

Salut, observ din profilul tau ca littlecriminal nu mai e asa little ci midcriminal :)

 

Sa o stapinesti sanatos si sa te bucuri de ea la maxim.

 

Multumim pentru sfaturi si sa ne vedem cu bine  :D

 

Intodeauna placerea este de partea mea.


Facebook - Grupul track days enthusiasts guide - https://www.facebook...55280161533834/

 

Canalul personal de YouTube - https://www.youtube....ne?feature=mhee

 

 


#18 littlekriminal

littlekriminal

    mătur

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,003 posts
  • Gender:Male
  • Location:UK, Bucuresti, Pitesti, Sebes-Alba
  • Interests:nu sunt pe interes
  • Moto: fzs 600, 600 rr 2009 track only
  • Numar: zen
  • Club: bazi crew™ for life

Posted 05 April 2017 - 05:16 PM

Merci! Problema e ca dupa ce-am luat-o, am si fugit din tara, asa ca a ramas numai cu frate-miu, dar urmeaza ceva frumos aici :D! Spor!


Mai sus obisnuia sa fie o poza super marfa. RIP poza!
sunt atat de slab incat ma confunda lumea cu craniul de pe steagul piratilor cand accelerez in viteza intai pana la 3000 de turatii pe un motor de 125cc...
Super emisiune! http://www.bucatarie...ita-de-porumbei
Un loc super genial http://www.youtube.c...h?v=-kGJuFnetH0

#19 goe 75

goe 75

    Pasionat

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,020 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Gsxr1000×2,cbr600×2.
  • Numar: B510XXX,B509XXX,B75GOE,B22GOE
  • Club: nope

Posted 06 April 2017 - 12:12 AM

Multam fain Denis.Si eu o sa urmaresc topicul in continuare cu interes.
Oarecum legat tot de pregatirea psihologica ,mai am doar o intrebare momentan:
Cum poti transforma mai bine beneficiul adus de prezenta in fata ta a unuia care este doar marginal mai rapid ,din ceva temporar in cava mai permanent?
» Post actualizat in 05 Apr 2017 22:15
Ma refer la faptul ca timpii obtinuti cand sunt "tras"de cineva sunt tot timpul mai buni decat daca nu am pe nimeni in fata.

... you have between your legs an instrument capable of giving pleasure to thousands – and all you can do is scratch it.”


#20 JAGI

JAGI

    Sustinator

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 7,776 posts
  • Gender:Male
  • Location:TEL.0763 681 602
  • Moto: R1 2008
  • Numar: lizing

Posted 06 April 2017 - 06:10 AM

O intimplare foarte proaspata de la Serres. Mersul la aspiratie. Riderul motoretei din fata duce turatia pina in limitare, intra limitarea electronica in functiune care duce la incetinirea motoretei. Riderul din spate intra instant in panica, reuseste sa ocoleasca la mustata motoreta din fata insa pune frina si blocheaza fata la 240km/h. A fost o intimplare nefericita dar eu inca nu am fost constient ca se poate intimpla si asa ceva.






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status