Sari la conținut

ABS si senzori. Functionare, Experimente


Postări Recomandate

 

Dupa mine intrebarea nu era daca neamtul e prost sau nu, pt ca e clar ca-s mai multe feluri de senzori si unii ar putea avea probleme cu Cu in sine. Intrebarea mai clara e urmatoarea: Daca senzorul e inductiv si pasiv (sau chiar un Hall), e Cu care-l ameteste sau vasilica aia mai are si alte chestii in ea ?

 

PS: Stii ce, daca poti, obtureaza fanta cum a zis colegul mai sus si incearca-l asa, dar in plus incearca daca ai si cu o bucatica de cupru si o poti fixa acolo (sau staniol, Al, ceva neferos)..

Incerc si cu ceapa si cu usturoi, doar ca nu azi ca am altceva pe rampa.

O poza cu borcanu sa se vada cate Euri contine

Sa ma scuze zenclawa ca nu e cutia curata ...

post-25108-0-97698400-1490288489_thumb.jpg

post-25108-0-31315700-1490288525_thumb.jpg

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 79
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Incerc si cu ceapa si cu usturoi, doar ca nu azi ca am altceva pe rampa.

O poza cu borcanu sa se vada cate Euri contine

Sa ma scuze zenclawa ca nu e cutia curata ...

Ha ha :crack: Intr-adevar, dupa cutie nu-ti prea poti da seama..Pare buna la gust totusi la cite Euri are =)) Oricum, hai ca daca o sa ai timp o s-o clarifici, e o intrebare interesanta, eu n-am abs ca o incercam si eu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Discutam aici despre ABS si vaselina pe senzori :)


» Post actualizat in 23 Mar 2017 20:40

Chiar imi place ce iese. Old school, experimentare hnds on, ca la inceputul forumului :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca la inceputul forumului :D

Era undeva in 2003. Mai tii minte? Sint 16(saisprezece) ani de atunci ( ma rog, +-10%, ca-n banc). Si mie mi-e dor citeodata...Injurii, misto, dar meseria era era meserie si pasiunea era pasiune. Si te luai de git cu cite unu' si te lua si el, si vorbeai de mame si rude si familie ...si se termina cu o bere... Ca pina la urma eram calare cu totii..Acu' nici sa faci misto nu mai poti ca ai limita la semne de punctuatie :crack: Si oricum nu mai pricepe nimeni ce zici, ca n-au bazele, si cumva cred ca si noi sintem de vina..Atmosfera aia de pasiune, misto si voie buna a fost inlocuita cumva cu o rigiditate tehnica de zei atotcunoscatori pe de o parte iar pe de alta cu niste frustrati total paraleli dar cu multe pareri. Eu sincer cred in libera exprimare si faza cu cenzura cred ca e parte din problema...Parerea mea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PS: Sa-i zici unuia ca-i prost in principiu e o insulta. Sa-i zici unuia ca-i prost, pt ca "...", e in general o constare =)). Daca ala care citeste o chestie de genul "Esti prost pt ca ..", si ".." e un argument relativ solid, e suficient de inteligent cit sa-si dea seama ca chiar e, ii faci un serviciu si primesti o bere. Sau o lada. Am fost in situatie, am multumit pt asta. Eu am avut ocazia (la profesionala..aia de boghiuri..) sa intreb niste chestii intime legate de anumite procese sau chestii matematice/fizice si am ramas uimit citi oameni n-au avut explicatie. Dar stii ce, nu asta era problema mea, chestiile pot fi draconic de complexe, iar unii din cei mai tari, Dr. Prof. Univ (de boghiuri, da' na, n-am gasit alta rima) alea, n-au avut nici o problema sa-mi zica ca nici ei nu inteleg exact cum e vraja, unii din ei dindu-mi referinte pe unde sa sap, sau parerea lor, fara infatuare sau false presupuneri, in schimb aia mai praf din ei, nu aveau nici o explicatie pertinenta dar nici taria sa ti-o zica, veneau cu vrajeli care picau la o analiza facuta de mine, daca-ti poti imagina =)). Deci dupa mine, atita vreme cit vii cu o explicatie plauzibila, misto sau ne misto, aia e si ar trebui sa fie permisa Aia care-s praf se vor cerne pina la urma..


» Post actualizat in 24 Mar 2017 04:04


alte vremuri. Acu sa vedem daca mai franeaza mobrele dupa dat cu marmelada pe senzori sau daca e nevoie de curatenie cu betiorul de urechi :)

Si eu sint curios, mai ales daca e din Cu sau nu, pt ca n-are sens, dar na, imposibil sigur nu e..

Chiar citisem de unii senzori de proximitate, si faza e ca ma asteptam ca aia sa fie sensibili la metale neferoase, dar un senzor inductiv n-ar fi trebuit. Acuma daca vasilica aia are draci in ea, faptul ca acopera senzorul n-ar fi o pb in cazul asta pt ca nu creaza o variatie de cimp si cu fier sa fi fost, dar faptul ca o face in fante ma gindesc ca are ceva feros in ea..Cu exceptia cazului in care vine Nervul si ne zice ca e sensibil si la Cu sau Al in gaura si atunci devine interesant

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nervule, eu astept un raspuns..Eu am un prieten cu o drujba cu abs, da' e KTM..Faza cu europencele e ca-s pretentioase (stiu ele de ce =))), si daca te-ai uitat pe un alt topic, cu un cititor specific, un BMW iti poate zice si daca a fost seceta in 1980 desi tu l-ai resetat, ai schimbat baterii (scuze d-le A.N..), si te-ai dat fara sa ai artificii la bord (ma gindesc..) de vreo ceva vreme..Faza e ca daca-l conving, si se aprinde pomul de craciun, tre sa mearga la dilau sa-i stearga codul (daca e cazul, da' nu mai stau pe net sa vad daca se opreste singur), dar are si o japoneza dragutzica de altfel dar problema e ca senzorul si discul sint intr-o carcasa si n-am acces la ele.. L-as putea ruga pt ambele, dar mi-e cam jena..Si la masina n-am, ca in 3 sec dadeam o roata jos si muci il faceam..Si la moto tot n-am, deci na

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu totusi am impresia ca nu prea intelegi cum functioneaza senzorul ala ...

 

 

apa calda in germania s-a inventat

Ai fi surprins sa stii cate chestii inteleg. Exact la fel am zis si eu : " ...bine ma, da ce pana mea are cupru cu magnetu' ?! " . Si sa stiti ca are ! Dar asa cum am zis, fiecare face ce vrea . Aici in Germania se obisnuieste ca periodic mecanicii de la service-uri sa fie dusi la, hai sa-i zic asa ," perfectionare" , adica cateva ore de studiu la clasa . Firma furnizoare de piese si echipamente pune la dispozitie logistica gratuit pentru chestia asta . Vin ceva domni maistrii , ingineri , tehnicieni din domeniul auto si ne pun la curent cu ultimele noutati din domeniul in care activam . Si sunt multe noutati ! Dupa ce am intrat " in paine " la service-ul unde lucrez , am inteles de ce o masina sau o motocicleta adusa din Germania in Romania ,arata si functioneaza asa de bine . Au o atitudine si mentalitate interesanta la locul de munca , probabil pentru noi cei veniti de pe meleagurile mioritice putin ciudati ! PS : sa stii ca multe chestii interesante s-au inventat in Germania ! Doar ca ei sunt mai modesti , si nu se bat cu caramida in piept...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai fi surprins sa stii cate chestii inteleg. Exact la fel am zis si eu : " ...bine ma, da ce pana mea are cupru cu magnetu' ?! " . Si sa stiti ca are ! Dar asa cum am zis, fiecare face ce vrea . Aici in Germania se obisnuieste ca periodic mecanicii de la service-uri sa fie dusi la, hai sa-i zic asa ," perfectionare" , adica cateva ore de studiu la clasa . Firma furnizoare de piese si echipamente pune la dispozitie logistica gratuit pentru chestia asta . Vin ceva domni maistrii , ingineri , tehnicieni din domeniul auto si ne pun la curent cu ultimele noutati din domeniul in care activam . Si sunt multe noutati ! Dupa ce am intrat " in paine " la service-ul unde lucrez , am inteles de ce o masina sau o motocicleta adusa din Germania in Romania ,arata si functioneaza asa de bine . Au o atitudine si mentalitate interesanta la locul de munca , probabil pentru noi cei veniti de pe meleagurile mioritice putin ciudati ! PS : sa stii ca multe chestii interesante s-au inventat in Germania ! Doar ca ei sunt mai modesti , si nu se bat cu caramida in piept...

Serios?? Deci Rudolf Diesel, Nikolaus Otto, Gottlieb Daimler (adica TATA LOR ), Georg Simon Ohm,Gustav Kirchoff, Werner von Braun, Willy Messerschmitt (si multi MULTI altii, fizica, mecanica, alea....MAMA LOR) or fi fost chinezi te pomeni...Bai, sigur nemtii sint prosti, noi sintem aia destepti..miezul..Si da, ce are cuprul cu magnetul? Eu am vazut suficient de mult si inteles la fel din viata asta ca sa inteleg ca n-o sa inteleg niciodata tot, de aia cind popa cinta si-si face cruce, mi-o fac si eu, fara prejudecati si fara ipocrizie, dar el nu-mi zice de cupru si magneti si senzori, pe acolo sint altii, si eu il inteleg pe preot, dar nu pe restul..In concluzie, daca explicatie e "asa e pt ca asa au zis nemtii", eu o iau de buna, dar as vrea sa stiu si de ce..Ca daca-mi zicea preotul ca asa a vrut baiatul de la etaj, bagam o cruce si pe cuvint daca aveam o problema cu asta, si desi as fi cautat o explicatie (care culmea, de multe ori exista, inclusiv la multe alte chestii pe care le zice el, si care par fara), dar el n-are pretentia ca-i fizician sau mecanic..

 

PS: Singura explicatie pina acum pe net e ca Cu si Al + un electrolit (apa cu sare), produc o celula galvanica (DA, DA, o BATERIE =)) -impropriu zis, dar cam asta e) si o corodare, depunere de material respectiv

A, si alta explicatie e ca vasilica aduna impuritati metalice care afecteaza abs-ul..

» Post actualizat in 25 Mar 2017 07:41

PS: Senzorii de proximitate se bazeaza pe faptul ca emit un cimp electromagnetic (cimpul in general se ara cu (cuvant jignitor) =)), iar ala electromagnetic se ara cu (cuvant jignitor) de la electrotehnica =))), iar un metal va avea curenti paraziti indusi in el ( curenti eddy), care vor trage din cimpul electromagnetic, necesitind o putere mai mare absorbita din sursa. Astea-s practic detectoare de metale, si desi in principiu si alte materiale raspund, sint mai sensibile la metale ( la feroase mai tare, la neferoase mai putin). Sint active, si spre deosebire de un Hall, sint tot active, dar diferite ..

» Post actualizat in 25 Mar 2017 07:42

Deci cimpul se ara cu b.o.i.i, nu cu "(cuvant jignitor)", mi-as sa-mi bag..

» Post actualizat in 25 Mar 2017 08:29

 

Scuze, acu vazui ca tu ai fost primul care ai pomenit de normele din Nemtia.. Stiam de faza, nici o secunda n-am crezut ca-s fraieri, si la citi senzori sint si la cite alifii sint, ma gindesc ca sint motive, intrebarea era care o fi fost cauza

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Serios?? Deci Rudolf Diesel, Nikolaus Otto, Gottlieb Daimler (adica TATA LOR ), Georg Simon Ohm,Gustav Kirchoff, Werner von Braun, Willy Messerschmitt (si multi MULTI altii, fizica, mecanica, alea....MAMA LOR) or fi fost chinezi te pomeni...Bai, sigur nemtii sint prosti, noi sintem aia destepti..miezul..Si da, ce are cuprul cu magnetul? Eu am vazut suficient de mult si inteles la fel din viata asta ca sa inteleg ca n-o sa inteleg niciodata tot, de aia cind popa cinta si-si face cruce, mi-o fac si eu, fara prejudecati si fara ipocrizie, dar el nu-mi zice de cupru si magneti si senzori, pe acolo sint altii, si eu il inteleg pe preot, dar nu pe restul..In concluzie, daca explicatie e "asa e pt ca asa au zis nemtii", eu o iau de buna, dar as vrea sa stiu si de ce..Ca daca-mi zicea preotul ca asa a vrut baiatul de la etaj, bagam o cruce si pe cuvint daca aveam o problema cu asta, si desi as fi cautat o explicatie (care culmea, de multe ori exista, inclusiv la multe alte chestii pe care le zice el, si care par fara), dar el n-are pretentia ca-i fizician sau mecanic..

 

PS: Singura explicatie pina acum pe net e ca Cu si Al + un electrolit (apa cu sare), produc o celula galvanica (DA, DA, o BATERIE =)) -impropriu zis, dar cam asta e) si o corodare, depunere de material respectiv

A, si alta explicatie e ca vasilica aduna impuritati metalice care afecteaza abs-ul..

» Post actualizat in 25 Mar 2017 07:41

PS: Senzorii de proximitate se bazeaza pe faptul ca emit un cimp electromagnetic (cimpul in general se ara cu (cuvant jignitor) =)), iar ala electromagnetic se ara cu (cuvant jignitor) de la electrotehnica =))), iar un metal va avea curenti paraziti indusi in el ( curenti eddy), care vor trage din cimpul electromagnetic, necesitind o putere mai mare absorbita din sursa. Astea-s practic detectoare de metale, si desi in principiu si alte materiale raspund, sint mai sensibile la metale ( la feroase mai tare, la neferoase mai putin). Sint active, si spre deosebire de un Hall, sint tot active, dar diferite ..

» Post actualizat in 25 Mar 2017 07:42

Deci cimpul se ara cu b.o.i.i, nu cu "(cuvant jignitor)", mi-as sa-mi bag..

Asta e replica la cele scrise de mine sau cum sa o inteleg ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e replica la cele scrise de mine sau cum sa o inteleg ?

Scuze ca nu mi-am dat seama ca tu ai fost primul sa pomenesti de normele din Nemtia..Stiam de ele..Daca vrei s-o iei ca de scandal, da =)), dar nu asta era intentia. Iarta-ma.

» Post actualizat in 25 Mar 2017 08:34

PS: Da, era, ca doar te citasem, dar imi scapase poza mai larga. Mi-am cerut scuze, dar daca nu-s suficiente..stii tu, ne batem =))

Daca ai vreo explicatie mai in detaliu, nu te jena, si eu sint curios, teoria mea e ca aia stiu de ce ( si e un argument logic, sint sigur, mie mi-e oarecum clar dar vreau o confirmare), da' nu ne zic

Hai sa traiesti

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze ca nu mi-am dat seama ca tu ai fost primul sa pomenesti de normele din Nemtia..Daca vrei s-o iei ca de scandal, da =)), dar nu asta era intentia. Iarta-ma.

» Post actualizat in 25 Mar 2017 08:34

PS: Da, era, ca doar te citasem, dar imi scapase poza mai larga. Mi-am cerut scuze, dar daca nu-s suficiente..stii tu, ne batem =))

Daca ai vreo explicatie mai in detaliu, nu te jena, si eu sint curios, teoria mea e ca aia stiu de ce ( si e un argument logic, sint sigur, mie mi-e oarecum clar dar vreau o confirmare), da' nu ne zic

Hai sa traiesti

Hai sa traiesti si tu

» Post actualizat in 25 Mar 2017 10:39

La intrebarea mea adresata "neamtului " : ...da nenea neamtu , daca senzorul este un magnet , ce treaba are cu cuprul meu din vaselina, care nu este magnetic ? Rsapunsul neamtului a fost urmatorul : Senzorul de viteza al ABS este un senzor inductiv . Campul magnetic al emitatorului este influentat de metale CONDUCTOARE, si nu de metale feroase sau neferoase , care sunt in compozitia diferitelor "grasimi" (ca nemtii la vaseline le zic generic grasimi ) . Deoarece pasta de cupru , de aluminiu , de nichel , etc , este conducatoare de electricitate , exista riscul sa irite senzorul ABS daca ajunge in locul nepotrivit . Chiar daca vorbim de curenti care sunt "filtrati" de sistemele electronice moderne , totusi exista riscul sa apara anomalii in functionare . Asta pe linga faptul ca in realitate pe sosele nu circula doar autovehicule de ultima generatie dotate cu sisteme electronice ultra moderne . Idiotii astia ( producatorii , distribuitorii , consumatorii , institutii care supravegheaza si controleaza relatiile dintre producatori , consumatori si distribuitori ) au prostul obicei de a se intalnii periodic si a pune la un loc datele pe care le-au adunat pe parcurs, fiecare in domeniul lui . TÜV, DEKRA , etc, etc , i-au pus o intrebare lu' domnu BOSCH : puteti garanta in calitate de producator de sisteme electronice pentru sistemele de franare ca pastele sau diferitele vaseline care contin metale feroase sau neferoase NU vor influenta buna functionare a sistemelor voastre ? Pai , nu putem garanta chestia asta ! Domnu Magneti Marelli , puteti garanta in calitate de producator de sisteme electronice pentru sistemele de franare ca pastele sau diferitele vaseline care contin metale feroase sau neferoase NU vor influenta buna functionare a sistemelor voastre ? Pai , nu putem garanta chestia asta ! Domnu LUKAS puteti garanta in calitate de producator de sisteme electronice pentru sistemele de franare ca pastele sau diferitele vaseline care contin metale feroase sau neferoase NU vor influenta buna functionare a sistemelor voastre ? Pai , nu putem garanta chestia asta ! Si cam toti producatorii au raspuns la fel . Asa ca au recomandat ca in intretinerea sistemelor de franare sa nu se utilizeze paste cu metale , sau sa se utilizeze cu precautie si doar in anumite locuri . Ei , cam asta a zis neamtul , pe linga alte chestii cu vaseline minerale ,organice sau sintetice , cu tot felul de adaosuri metalice sau nemetalice , care in timpul exploatarii sufera tot felul de modificari prin ardere ( pentru ca sunt aplicate si pe piese care se incalzesc deosebit de puternic in efemera lor existenta ) , iar dupa ardere acopera cu rezultantele din arderea lor piesele pe care sunt aplicate . Si ca acele straturi , in timp dupa ciclul de utilizari repetate pot ajunge la grosimi considerabile si pot influenta functionarea pieselor electronice . Dar cum "romanul sa nascut poet " , sunt sigur ca iarasi o sa vina unul si altul , cu tot felul de intrebari sau presupuneri ca asa sau nu asa , ma repet si zic asa : fiecare face ce vrea . Si cu asta eu am terminat dezbaterile tehnice pe forumul vietii !!! Cele bune

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai fi surprins sa stii cate chestii inteleg. Exact la fel am zis si eu : " ...bine ma, da ce pana mea are cupru cu magnetu' ?! " . Si sa stiti ca are ! Dar asa cum am zis, fiecare face ce vrea . Aici in Germania se obisnuieste ca periodic mecanicii de la service-uri sa fie dusi la, hai sa-i zic asa ," perfectionare" , adica cateva ore de studiu la clasa . Firma furnizoare de piese si echipamente pune la dispozitie logistica gratuit pentru chestia asta . Vin ceva domni maistrii , ingineri , tehnicieni din domeniul auto si ne pun la curent cu ultimele noutati din domeniul in care activam . Si sunt multe noutati ! Dupa ce am intrat " in paine " la service-ul unde lucrez , am inteles de ce o masina sau o motocicleta adusa din Germania in Romania ,arata si functioneaza asa de bine . Au o atitudine si mentalitate interesanta la locul de munca , probabil pentru noi cei veniti de pe meleagurile mioritice putin ciudati ! PS : sa stii ca multe chestii interesante s-au inventat in Germania ! Doar ca ei sunt mai modesti , si nu se bat cu caramida in piept...

poate astea sunt noutati pentru tine, eu stau de aproape 10 ani mai la vest de alemania, mai am contact si cu nemtalai , etica profesionala se invata la scoala nu ca in rromania, nu trebuie sa-mi povestesti despre asta.

 

 

ca-ti explica tie un maistru nu stiu ce device sau marginal functionarea lui nu prea inseamna ca intelegi cum functioneaza si asta se vede din ce ai scris, eu atat am spus, cum am spus ca nici nu stiu daca ar afecta sau nu ceva vaselina cuprata ... se pare ca afecteaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lukas e ala din Star Wars? Ca nu-l stiu de producator de componente si sisteme auto!

Mie de cate ori mi se irita vreun senzor ii dau cu vaselina sa-i treaca :P

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mdea. Deci ce-am incercat eu azi: Am cumparat un releu cu un electromagnet. E intr-o carcasa transparenta, asa ca se vede. Nu are o bobinuta, are un bobinalau.

I-am pus la un capat un lant de magneti de neodinium, destul de tzapani de altfel, tragi de el bine sa-l dezlipesti de pe ceva (vreo 4kg parca sint unii, dar nu vreau sa zic prostii). Pe firele de alimentare a bobinalaului am pus un voltmetru. La frigider, induce vreo 200 mv, fara sa fac acrobatii. O lingura, trasa repede din fata lui, baga vreo 24-40 mv. Un desfacator de bere, vreo 15-25mv. L-am incercat pe cu oale de al, cu minerele de la usi, o cutie cit toate zilele de monede de Al, alea, nimic. O faza draguta e ca din cauza ca magnetii erau multi si unii peste altii (deci o coloana), simtea vibratia din casa, deci ma simtea mergind prin casa..La un mom dat aveam spre 1mv, si nu stiam de unde, ca sa-mi dau seama ca pornise compresorul de la frigider..(Eu am crezut ca-i de la curentul de aer initial). Ce o sa-i fac:

Il scot din carcasa, ca are intrefierul extrem de mare asa, si desi mie mi-a fost suficient, o sa-l aduc la sensibilitatea maxima, si o sa cumpar niste flacoane de alifie cu Cu. Daca misca la orice neferos, eu imi sterg contul de pe motoretizm, iar daca misca la vasilica cuprata, atunci are ni si alte cacaturi in ea. Daca nu misca la vasilica cuprata, mai cumpar vreo citeva de alta marca. Daca nici asa, ma duc la prietenul meu si ii promit ca-i cumpar motorul (si asa ar vrea sa-l vinda) sau ii platesc orice dauna, si ii ung tot discul (o sa incerc sa ma asigur ca e senzor inductiv si pasiv, cumpar unul cu acelasi fel ca al lui, pt citva bani in plus nu o sa mor -- aici am un dubiul, pt ca poate avea bobina si sa fie activ..nu mi-e prea clar, ar putea fi tzeapa, dar in cel mai rau caz ii platesc "reparatia") . Sa vedem ce zice si Nervul totusi, desi ..hmm


» Post actualizat in 26 Mar 2017 04:20

 

Hai sa traiesti si tu


» Post actualizat in 25 Mar 2017 10:3Campul magnetic al emitatorului este influentat de metale CONDUCTOARE, si nu de metale feroase sau neferoase , care sunt in compozitia diferitelor "grasimi" (ca nemtii la vaseline le zic generic grasimi ).

Aici e problema in sine. Cimpul magnetic nu e influentat de "metale conductoare" in principiu, ci de cele feroase ( cu proprietati magnetice mai exact), in schimb cel electromagnetic e, si de aici eu am un dubiu extrem ca un neferos influenteaza un generator ( ca asta e in principiu), dar n-am nici un dubiu ca ar crea probleme la un sistem cu cimp electromagnetic. Faza e ca un detector de metale pp urmatoarele : Un oscilator, o "antena", un trigger schmitt (sau ma rog, o logica de prag), si un receptor..E o scula mai complexa si sincer, nu cred ca e nevoie de toata duda doar ca sa detectezi un (cuvant urat) de fanta..(deci nu sucul, ci gaura =)))


» Post actualizat in 26 Mar 2017 04:22

Ps: Era un ca.ca.t de fanta, nu un "cuvint jignitor"


» Post actualizat in 27 Mar 2017 02:08

Deci azi em am gasit asta:

L_am atasat mai jos, copper based anti-seize. Scrie pe el sensor safe si e facut in State ( ma rog, +-10%) . In primul rind, la senzorul meu, doar capacul indica, pt ce e de metal. Scrie pe el senzor safe, deci na (VersaCHem 13 copper based anti-seize). Evident c-am incercat cu toata cutia, noi aici vorbim de "n-are cum d-le". Daca e +-50 eroare, atunci argumentul e pierdut din start. Deci aici e vb ca Cu, cit e el de smecher, nu se da magnet (si eu stiu de la profesionala de boghiuri ca el e smecher, cum il lasi, cum te .. da' magnet..Nu), iar daca aia masoara un magnet, variatie, etc, mama lu. Cu n-are treaba.

 

Dar exista si Bel-Ray Nickel Anti Seize compound. Stii ce inseamna asta? Lor le tre acolo ceva care nu se oxideaza(nu rugineste), nu se evapora, nu se f de la caldura, nu creaza baterii cu alte elemente (adica nu le corodeaza). Ni, Cr, Mo si ce-o mai fi sint bune, mai bune probabul decit cuprul de fapt. Dar probabil ca alifia cu Cu a fost inventata pe la o mie noua sute doua sute si atunci n-o mai schimba ei acum, desi Bell zice clar ca au ei de Ni. Si inca ceva: Am vazut o poza cu senzorul de la gsf, e cu 3 fire, ffff probail activ si ffff probabil hall. Nici unu n-ar fi trebuit sa aibe treaba cu o tocanita de Cu cu mamaliga,da' daca-i cu smintina, ar fi bai, si exact asa s-ar comporta. Cel mai simplu test ar fi cu un magnet hotarit si alifia aia intinsa pe o foaie. Daca se aranjeaza dupa cimp, aia e.

 


» Post actualizat in 27 Mar 2017 02:11

PS: Eu nu vad poza mea atasata, deci daca cineva e interesat du cum arata ala, cautati pe google->imgase

"vesachem anti seize copper based 13". E o cutie de plastic cun capac de metal si o eticheta care zice printre altele abs safe

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Experimentul nr.2 pe honda nc750x my 2016.

Am naclait discul stantat (fonic) si fata si spate cu vaselina cuprata astfel incat am obturat cel putin 2 ferestre din disc.

Nu se observa nicio diferenta. Abs functioneaza normal spre deosebire de gsf1250 care a dat eroare, desi sistemul este acelasi. Singura diferenta notabila este marimea discului fonic care la gsf este muuuult mai mic si ferestrele muuult mai mici.

Poze:

 

Scuze ca nu am raspuns de 1 saptamana aproape dar m-am mutat cu casa si chiar nu am avut timp si chef de forum si experimente.

» Post actualizat in 03 Apr 2017 13:14

Deci nu stiu ce mm a avut la gsf ... Cand am timp mai incerc o data. Poate ca am deranjat distanta dintre senzor si disc ... Desi vitezometrul functiona aparent normal ... Plm ... Ma cac in ele de mobre :)))

post-25108-0-94460900-1491224714_thumb.jpg

post-25108-0-06105400-1491224731_thumb.jpg

post-25108-0-11035100-1491224800_thumb.jpg

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sanse mai mari ntr-adevar sa fie de la distanta senzorului fata de disc...... Poti sa dai direct pe senzor, fara grija


» Post actualizat in 03 Apr 2017 13:47

la bandit - poti curata cu spray de frane si vezi daca eroarea persista - atunci e de la distanta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E exclus sa fie distanta. Prima data am scos senzor si am pus smacaz pe el apoi l-am pus la loc si a mers fara eroare. Apoi am manjit doar discul fara a mai umbla la senzor ...si a dat eroare. Posibil a facut contact ... Plm. Dupa am spalat cu jet si era ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

discul ala era curat inainte sa dai cu degetul si vaselina pe el ?

Pffff... Curat in sensul ca nu era pilitura sau ceva particule. Era ... normal, ca dupa cateva sute de km ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, in sensul de particule metalice.

Ce se intampla in zona franelor este ca datorita functionarii apare multa pilitura metalica - in special din dic dar si din compozitia metalica a unor placute (feros sau neferos). Acum particulele feroase amestecate cu vaselina pot influenta functionarea ABS. Nu trebuie o cantitate imensa. Asta e mtivul pt care nu prea se recomanda sa se dea cu vaselina pe la vehicolele cu ABS. Ea poate ajunge pe senzor unde capteaza mult mai usor pilitura rezultata de la franare. E si motivul principal pt care senzorii se curata inainte de inlocuire ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E exclus sa fie distanta. Prima data am scos senzor si am pus smacaz pe el apoi l-am pus la loc si a mers fara eroare. Apoi am manjit doar discul fara a mai umbla la senzor ...si a dat eroare. Posibil a facut contact ... Plm. Dupa am spalat cu jet si era ok.

la bmw-uri conteaza distanta chiar foarte mult , nu stiu ce tip de sensor folosesc ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...