Sari la conținut

ABS si senzori. Functionare, Experimente


Postări Recomandate

Bun ... Am incurcat hall cu inductiv, inca o data greseala mea, dar sa recapitulam un pic:

1. Senzorii cu disc fonic sunt inductivi

2. Senzorii hall au nevoie de magneti care sa treaca prin fata lor

Corect pana aici?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 79
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1) disc crestat, nu fonic

 

in rest ok

 

apropo, in cazul in care nu era evident - tensiunea generata nu e calibrata. ECU urmareste frecventa pulsurilor care sunt detectate pe baza schimbarilor de amplitudine peste/sub anumite praguri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun ... Am incurcat hall cu inductiv, inca o data greseala mea, dar sa recapitulam un pic:

1. Senzorii cu disc metal intrerupt sunt inductivi

2. Senzorii hall au nevoie de magneti care sa treaca prin fata lor

Corect pana aici?

Corect!😉
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun, inafara de HD sportster care are rulmenti cu increstatii magnetice, cam restul de 95% din mobre folosesc senzori inductivi cu disc de metal intrerupt...

De acord pana aici?

Zidu a zis mai sus ca tensiunea generata nu e calibrata... Insa e cat de cat uniforma la fiecare crestatura/intrerupere si de o anumita valoare +/- 0.0x V...

Corect si asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in cazul senzorului inductiv se urmaresc trecerile tensiunii sinusoide prin zero in acelasi sens (doua treceri succesive prin zero in acelasi sens = o perioada, o perioada = un dinte pri fata senzorului. ). Calculand numarul de perioade pe secunda (adica frecventa semnalului) se poate socoti numarul de dinti pe secunda prin fata senzorului si implicit (cunoscand numarul de dinti ai rotii) - turatia rotii dintate.

- ABS monitorizeaza turatiile rotilor (raportul normal intre ele depinzand de raportul razelor rotilor) si atunci cand una ramane in urma considera ca este blocata sau in curs de blocare si da drumul la frana pe ea. (explicatie rudimentara, sistemele noi mai au si alti senzori si fac si alte socoteli.)

- in cazul aplicatiilor care includ pozitia absoluta - roata dintata are un dinte lipsa in punctul in care trebuie identificata pozitia. ECU poate identifica foarte usor absenta trecerii prin zero (defapt tensiunea ramane zero acolo unde e dintele lipsa)


» Post actualizat in 21 Mar 2017 15:29

https://www.youtube.com/watch?v=wc3fMHSXwbo - pt cei magnetici

Editat de ZIDU'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai asa ca mergem prea departe ... Ia-ma incet ca nu ma pricep la senzori.

Deci ... Este senzorul inductiv pasiv sau activ? Ma refer strict la senzor, nu ce amplifica ecu dupaia...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Senzorul inductiv este pasiv. El poate fi folosit in montaje in care are sau nu o tensiune de alimentare dar rolul ei nu este acela de a activa ceva in senzor ci acela de a shifta punctul de referinta.

Pe romaneste: daca senzorul nu e alimentat tensiunea oscilanta trebuie detectata in jurul valorii de 0 volti. Daca se foloseste o tensiune anume V - atunci detectia se face in jurul pragului respectiv de tensiune (tensiunea oscilanta se aduna sau se scade la valoarea tensiunii de alimentare).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, deci vad ca aici este mai multa lume derutata, nu numai eu...

Deci, pe scurt, senzorul inductiv este un senzor pasiv, practic un magnet infasurat intr-o sarma de cupru asa cum am mancat rahatel de prima data ... Care emite un impuls electric cand trece discul cu ferestruici prin fata lui, precum corzile de la chitara peste doze, asa cum am exemplificat si eu ...

Nu conteaza cata tensiune scoate sau ce fel de impuls scoate ... Insa acum intreb urmatorul lucru:

Poate o pelicula de metal neferos sa modifice semnalul dat de aceasta bobina?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Probabil daca e destul de groasa incat sa micsoreze apreciabil distanta fata de discul cu dinti. Sau daca intra intre dinti si influenteaza semnalul. Adica daca pui cu nemiluita si cumva un calup ajunge si se lipeste acolo.

Da ... Dar sa excludem ipoteza distantei dintre senzor si roata fonica (ca asa o stiu eu si e traducerea din eng)

Ma intereseaza daca semnalul se modifica putin acolo ... Si ecu nu mai prea intelege ce e acolo.

Treaba e simpla, desi absolut toti mi-at sarit in cap, pana la urma ati dovedit ca senzorul e pasiv si nu activ ... Ca e cu disc shtantzat si nu magneti permanenti... Ca eu am gresit si am zis hall unui senzor care e inductiv, desi l-am descris ca fiind inductiv ...

Deci asta e singura intrebare la care ar mai trebui raspuns.

Se modifica semnalul daca se aplica o foita (pelicula de copper grease) de cupru in fata senzorului?

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil daca e destul de groasa incat sa micsoreze apreciabil distanta fata de discul cu dinti. Sau daca intra intre dinti si influenteaza semnalul. Adica daca pui cu nemiluita si cumva un calup ajunge si se lipeste acolo.

Daca il pui cu spaclu, poate te trezesti cu generatorul sub nas, ca in filmul asta:

si cine stie cum iti influenteaza senzorul treaba asta. Dar asta e deja fantezie.

» Post actualizat in 21 Mar 2017 17:27

Se modifica semnalul daca se aplica o foita (pelicula de copper grease) de cupru in fata senzorului?

In mod normal da. Intrebarea mai corecta e daca se modifica semnificativ semnalul. Probabil ca nu se modifica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da ... Dar sa excludem ipoteza distantei dintre senzor si roata fonica (ca asa o stiu eu si e traducerea din eng)

Ma intereseaza daca semnalul se modifica putin acolo ... Si ecu nu mai prea intelege ce e acolo.

Treaba e simpla, desi absolut toti mi-at sarit in cap, pana la urma ati dovedit ca senzorul e pasiv si nu activ ... Ca e cu disc shtantzat si nu magneti permanenti... Ca eu am gresit si am zis hall unui senzor care e inductiv, desi l-am descris ca fiind inductiv ...

Deci asta e singura intrebare la care ar mai trebui raspuns.

Se modifica semnalul daca se aplica o foita (pelicula de copper grease) de cupru in fata senzorului?

n-ai nici o mobra cu abs la indemana?

 

eu am 2 bmw-uri acum dar fantastic nici unul cu abs ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se poate sa se fi ajuns si acolo. Or fi pus unii 'sa fie' si a ajuns surplus pe unde nu trebuie. La masini stiu ca mai sunt ocazional probleme cu mizerie adunata pe acolo care-ti baga electronica in ceata si ai eroare de ABS. Nu se schimba nimic, se curata in prima instanta. La fel, daca ai jocuri prea mari in articulatii se mai modifica distanta intre senzor si disc si iar se mira creierasul si da eroare. Dar nu as crede ca daca aplici cuprata corect ajungi la asa ceva.

Colegul care a declansat discutia a zis in principiu ca senzorul e magnet si aduna cupru acolo si d-aia nu e indicat. Eu eram in modul mistocareala si am vrut sa pun paie pe foc. My bad ☺

In alta ordine de idei, daca practica a aratat ca pot fi probleme si ai la indemana ceva la fel de potrivit (ceramica) ce sa te mai complici...si-asa curentul prin electronice are prostul obicei de a-si bate joc de om, nu mai trebuie sa-i dam si noi apa la moara ☺

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

n-ai nici o mobra cu abs la indemana?

 

eu am 2 bmw-uri acum dar fantastic nici unul cu abs ...

Am un nc750 si un cbr1000 . Incerc maine ca azi n-am avut timp nici sa ma pish.

» Post actualizat in 21 Mar 2017 19:04

Se poate sa se fi ajuns si acolo. Or fi pus unii 'sa fie' si a ajuns surplus pe unde nu trebuie. La masini stiu ca mai sunt ocazional probleme cu mizerie adunata pe acolo care-ti baga electronica in ceata si ai eroare de ABS. Nu se schimba nimic, se curata in prima instanta. La fel, daca ai jocuri prea mari in articulatii se mai modifica distanta intre senzor si disc si iar se mira creierasul si da eroare. Dar nu as crede ca daca aplici cuprata corect ajungi la asa ceva.

Colegul care a declansat discutia a zis in principiu ca senzorul e magnet si aduna cupru acolo si d-aia nu e indicat. Eu eram in modul mistocareala si am vrut sa pun paie pe foc. My bad ☺

In alta ordine de idei, daca practica a aratat ca pot fi probleme si ai la indemana ceva la fel de potrivit (ceramica) ce sa te mai complici...si-asa curentul prin electronice are prostul obicei de a-si bate joc de om, nu mai trebuie sa-i dam si noi apa la moara ☺

Am r3citot si eu postul lui gtr1000 si intradevar zice ca “senzorul aduna”...

Oricum, lasand fizica metalelor feroase si neferoase la o parte, indiferent de la ce si cum a pornit discutia, eu sunt curios daca se schimba semnalul si absul va da eroare.

Pana acum am reusit sa inteleg cum functioneaza senzorul, ca este pasiv (in marea majoritatea a sistemelor de pe mobre) multumind lui @endurache :)

Nu mi se pare o rusine sa dezbatem subiectul asta, chiar daca cativa dintre noi, care scriem aici, gresesc. Nu are niciun rost sa ne phootem la melodie. Daca stii si esti sigur explica, nu ca altii care sar cu acuzatii gen “nu stii cum functioneaza”.

Forumul a fost sa dezbatem probleme si sa incercam sa descoperim, care cum putem, unii proband fizic, altii cu ce au invatat in scoala, altii cu ce cred ...

O sa incerc maine daca am timp savfac proba la un abs. Nu o sa il naclaiesc in vaselina cuprata, ci doar o sa pun o pelicula usoara. Va tin la curent.

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am un nc750 si un cbr1000 . Incerc maine ca azi n-am avut timp nici sa ma pish.

» Post actualizat in 21 Mar 2017 19:04

Am r3citot si eu postul lui gtr1000 si intradevar zice ca “senzorul aduna”...

Oricum, lasand fizica metalelor feroase si neferoase la o parte, indiferent de la ce si cum a pornit discutia, eu sunt curios daca se schimba semnalul si absul va da eroare.

Pana acum am reusit sa inteleg cum functioneaza senzorul, ca este pasiv (in marea majoritatea a sistemelor de pe mobre) multumind lui @endurache :)

Nu mi se pare o rusine sa dezbatem subiectul asta, chiar daca cativa dintre noi, care scriem aici, gresesc. Nu are niciun rost sa ne phootem la melodie. Daca stii si esti sigur explica, nu ca altii care sar cu acuzatii gen “nu stii cum functioneaza”.

Forumul a fost sa dezbatem probleme si sa incercam sa descoperim, care cum putem, unii proband fizic, altii cu ce au invatat in scoala, altii cu ce cred ...

O sa incerc maine daca am timp savfac proba la un abs. Nu o sa il naclaiesc in vaselina cuprata, ci doar o sa pun o pelicula usoara. Va tin la curent.

Daca nu stii cum functioneaza, intrebi frumos. Nu te dai cocos cand tu nici nu ai iesit din gaoacea subiectului respectiv.

 

Ai luat lumea cu texte d-alea ca la teorie sunt zmei si o sa mazgalesti tu ceva sa luminezi fraierii. Cand ti-am atras atentia ca nu te pricepi, m-ai luat ca ma hazardez in afirmatii si intr-un final ai recunoscut in postul #51 ce ti-am spus atunci cand ne luai cu mazgalitul.

 

Tu ai tupeul ala specific mecanicului roman. Sa ii spui bogdaproste lui ZIDU' ca probabil are toleranta mai mare la atitudinea asta. Daca omul se poarta asa cum ai facut tu, eu nu il ajut. In las sa mazgaleasca acolo.

 

Reciteste si tu ce ai scris in topic. Incepi cu sm3Kerie si dat peste nas, bagi coada intre picioare si cand te lamuresti putin o dai iar pe sm3Kerie si dat peste nas.

 

Cu placere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu stii cum functioneaza, intrebi frumos. Nu te dai cocos cand tu nici nu ai iesit din gaoacea subiectului respectiv.

 

Ai luat lumea cu texte d-alea ca la teorie sunt zmei si o sa mazgalesti tu ceva sa luminezi fraierii. Cand ti-am atras atentia ca nu te pricepi, m-ai luat ca ma hazardez in afirmatii si intr-un final ai recunoscut in postul #51 ce ti-am spus atunci cand ne luai cu mazgalitul.

 

Tu ai tupeul ala specific mecanicului roman. Sa ii spui bogdaproste lui ZIDU' ca probabil are toleranta mai mare la atitudinea asta. Daca omul se poarta asa cum ai facut tu, eu nu il ajut. In las sa mazgaleasca acolo.

 

Reciteste si tu ce ai scris in topic. Incepi cu sm3Kerie si dat peste nas, bagi coada intre picioare si cand te lamuresti putin o dai iar pe sm3Kerie si dat peste nas.

 

Cu placere.

Atitudinea ta e asa cum e si a mea asa cum e, nu se pot schimba.

Singurul lucru pe care l-am gresit in explicatia mea, care nu a avut deloc tonul superficial pe care il transpui tu aici, este ca am denumit senzorul de tip hall, cand el este inductiv. Ba chiar am dat exemple ca e pasiv si am spus din ce e alcatuit magnet si sarma. Sunt si altii care au intors_o din pasiv in activ si alte chestii si nu vad rostul sa ii facem prosti sau sa-i catalogam in vreun fel.

Poate e mai indicat sa recitesti posturile mele cu un ton neutru si ai sa intelegi diferenta.

Referitor la restul acuzelor de tip tupeu de mecanic n-ai decat sa ti le spui tie ca te incadrezi perfect.

Cu bagatul cozii intre picioare, se vede clar ca nu poti sa citesti tonul, mai ales cel sarcastic ... tocmai am demonstrat cu ajutorul lui zidu ca senzorul pe care l-am descris este despre ce vorbim, dar recunoscand faptul ca l-am denumit gresit.

 

Sanatate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nervule, cum functioneaza, e plin netul de explicatii. Cand apare eroarea, mecanicul face diagnoza, vede ca e de la senzor, se uită pe la fire, curăță putin pe acolo, verifica rezultatul, dacă a disparut eroarea bine, daca nu, fara niciun proces de constiinta sau rațiuni suplimentare, intinde zgaboanta la raft, ia unul nou de acolo si gata. Nu mai e de judecat de ce curentul cel indus totdeauna s-a opus cauzei ce l-a produs.

Tot ce putem noi sa facem este sa tinem curat pe acolo. Ca ce sensibilitati o avea calculatorul setate si in ce conditii se ating, nu mai stim. Cert e ca daca e murdar se poate ca limitele alea sa fie atinse si sa-l bage in ședința.

Nu face maine probe ca poate ajungi la srrvice pentru stergeri de erori ca nu la toate se duc de la sine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-as face probe daca n-as avea si unealta de diagnoza :)

Ca sa recapitulam:

1. Un user de aici, care a lasat impresia ca lucreaza ca si tehnician/mecanic moto/auto in germania a recomandat, conform normelor/invataturilor ce or fi, ca nu se recomanda folosirea vaselinei cuprate la sistemele de franare cu abs...

2. Eu, desi am folosit vaselina cuprata alicata cu pensula sau degetul la astfel de sisteme nu am pus niciodata exagerat de mult si nu vad cum poate sa aj7nga un strop pe senzor ... dar ...

3. Topicul pornit original face referire la un spray cu vaselina cuprata, care depinzand de aptitudinile tehnice, userul (sa zicem) ca sprayaza pe etrier cam peste tot cum crede el de cuviinta.

 

Ce se intampla daca spreiaza si pe senzor?

Pe mine personal m-a pus pe ganduri ... De-asta am ajuns sa ne porcaim p`aici :)

 

Scuze pt greselile de scriere dar am ecranul crapat si se atinge aiurea.

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa recapitulam:

1. Un user de aici, care a lasat impresia ca lucreaza ca si tehnician/mecanic moto/auto in germania a recomandat, conform normelor/invataturilor ce or fi, ca nu se recomanda folosirea vaselinei cuprate la sistemele de franare cu abs...

Ce se intampla daca spreiaza si pe senzor?

Pe mine personal m-a pus pe ganduri ... De-asta am ajuns sa ne porcaim p`aici :)

 

Scuze pt greselile de scriere dar am ecranul crapat si se atinge aiurea.

 

Deci dupa mine vreo 3 chestii:

1. Daca ai o chitara cu doze ( tu ziceai de ele), pune o folie de Al (de la cioco-Milka =))) intre corzi si doze si vezi ce se intimpla. Dupa mine, nimic, merge. Senzor hall, inductiv, pasiv,activ, n-are treaba revelionul cu pastele..Deci nu ca nici un fel de senzor n-ar fi sensibil, ( de fapt daca era optic clar era o problema sa-i astupi fantele, si daca pui ceva feros acolo, sau magnetic, i-ai putea deruta pe astia doi)

2. Dupa mine, in principu ai putea pune 2 tuburi de vasilica si pe senzor si pe disc si n-are nici pe dracu. Teoretic. Practic, vezi 3

3. https://specializedlubricants.net/products/schaeffer-greases/hi-temp-grease-with-copper/

Dupa cite zic astia, mai contine si disulfit de molibden si grafit..Cu exceptia cazului in care careva destept vine cu un contraargument la cupru in sine, pe aici ar putea fi buba..

 

PS: Asta-i doar un exemplu. Cine stie ce alte rahaturi mai contin, si daca contin ceva feros..Ma gindesc ca aia care au zis ca-i contra indicata, s-or fi gindit la asta, mai mult decit la cupru in sine.

» Post actualizat in 22 Mar 2017 05:13

PS: Faptul ca e alimentat cu tensiune nu-l face automat activ. Zidu' a dat un exemplu cu un offset de tensiune la un senzor inductiv. Tot pasiv e, dar e alimentat.

Putea fi un sistem de degivrare si tot pasiv era senzorul desi era alimentat

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vaselina cu cupru se pune la etrier, placute & stuff. Cum ea nu se inmoaie la caldura iar etrierul si placutele nu se invart ca sa intervina vreo forta centrifuga care s-o imprastie, cum pana mea sa ajunga pe senzor?! Care senzor nici macar nu e pe etrier.

Atata filozofie pt nimic, ca pasiv, ca activ, ca Hall sau inductiv. Pana la urma, daca nu dai tot sprayul pe unde apuci, n-are nimeni nici o treaba. Iar daca improsti tot pe acolo problema va fi ca nu te vei mai opri, nu ca se strofloceste senzorul cu alifie.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun. Deci treaba pare ca ar fi urmatoarea. La abs, se folosesc senzori activi si pasivi.

Cei pasivi in general pare ca sint cei inductivi iar cei activi sint in genral cei Hall. Deci teoreric nu-s probleme. Exista totusi un tip de senzor, si anume cel activ inductiv (practic un detector de metale), care ar putea avea probleme..Nu l-am gasit totusi ca fiind folosit la abs, dar daca il gaseste careva, ala ar putea avea o problema cu aproape orice intre el si disc (adica feros/neferos/magnetic)


» Post actualizat in 23 Mar 2017 03:21

2. Senzorii hall au nevoie de magneti care sa treaca prin fata lor

Mai, stii ce? Teoretic da, practic nu, Gindeste-te in felul urmator: La senzorul inductiv ai un magnet si o bobina in jurul lui. Doze de chitara, ok? Ai o roata de metal care schimba cimpul magnetic, si ai bobina care il masoara (deci nu ma lua ca nu-l masoara, da, ii simte variatia, e frectie). La un Hall, ai putea avea asa: Hall-ul masoara magnetul ( e pe post de bobina - si desi masoara cimpul in sine, nu variatia, e irelevant pt argument in sine, FRECTIE) iar roata il schimba. Face sens?


» Post actualizat in 23 Mar 2017 03:25

Deci da, in general (ma rog, mai nou, pt se pare alte motive), au roata cu magneti. Eu vreau sa te fac sa intelegi ca pt scopul initial e suficienta dar nu necesara....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut 2 teste astazi in ceea ce priveste vaselina cuprata pe senzorul abs al rotii fata a unui gsf 1250 an 2016.

Testul 1 - manjit capatul senzorului.

Nu are absolut nimic. Vitezometrul indica corect, abs-ul functioneaza perfect, absolut nicio eroare.

Teztul 2 - manjit discul fonic (stantat/gaurit) astfel incat una din ferestruice sa fie opturata aproape total.

(o gaurica din disc este aproximativ 2mm /5mm)

Eroare abs, desi vitezometrul mergea (nu stiu insa cat de bine indica)

Poate ca pana la urma neamtu nu-i chiar prost ... Chiar daca opturarea respectiva ar zbura in urma fortei centrifuge ... E posibil ca eroarea abs sa persiste la unele mobre si dupa inchiderea contactului.

 

De aici puteti trage concluziile pe care le vreti.

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut 2 teste astazi in ceea ce priveste vaselina cuprata pe senzorul abs al rotii fata a unui gsf 1250 an 2016.

Testul 1 - manjit capatul senzorului.

Nu are absolut nimic. Vitezometrul indica corect, abs-ul functioneaza perfect, absolut nicio eroare.

Teztul 2 - manjit discul fonic (stantat/gaurit) astfel incat una din ferestruice sa fie opturata aproape total.

(o gaurica din disc este aproximativ 2mm /5mm)

Eroare abs, desi vitezometrul mergea (nu stiu insa cat de bine indica)

Poate ca pana la urma neamtu nu-i chiar prost ... Chiar daca opturarea respectiva ar zbura in urma fortei centrifuge ... E posibil ca eroarea abs sa persiste la unele mobre si dupa inchiderea contactului.

De aici puteti trage concluziile pe care le vreti.

De curiozitate, incearca obturarea si cu ceva nemetalic...guma de mestecat, niște plastilină, humă. Sa simulezi murdarie adunată acolo.

Cred ca e mai probabil sa se astupe astfel decat daca ungi superficial spatele placutei cu vaselina cuprata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut 2 teste astazi in ceea ce priveste vaselina cuprata pe senzorul abs al rotii fata a unui gsf 1250 an 2016.

Testul 1 - manjit capatul senzorului.

Nu are absolut nimic. Vitezometrul indica corect, abs-ul functioneaza perfect, absolut nicio eroare.

Teztul 2 - manjit discul fonic (stantat/gaurit) astfel incat una din ferestruice sa fie opturata aproape total.

(o gaurica din disc este aproximativ 2mm /5mm)

Eroare abs, desi vitezometrul mergea (nu stiu insa cat de bine indica)

Poate ca pana la urma neamtu nu-i chiar prost ... Chiar daca opturarea respectiva ar zbura in urma fortei centrifuge ... E posibil ca eroarea abs sa persiste la unele mobre si dupa inchiderea contactului.

 

De aici puteti trage concluziile pe care le vreti.

 

Dupa mine intrebarea nu era daca neamtul e prost sau nu, pt ca e clar ca-s mai multe feluri de senzori si unii ar putea avea probleme cu Cu in sine. Intrebarea mai clara e urmatoarea: Daca senzorul e inductiv si pasiv (sau chiar un Hall), e Cu care-l ameteste sau vasilica aia mai are si alte chestii in ea ?

 

PS: Stii ce, daca poti, obtureaza fanta cum a zis colegul mai sus si incearca-l asa, dar in plus incearca daca ai si cu o bucatica de cupru si o poti fixa acolo (sau staniol, Al, ceva neferos)..

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...